Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus 1,0 EcoBoost: První tříválec v nižší střední (ceny+technická data)

David Bureš
Diskuze (118)
První cena Focusu s novým litrovým tříválcem je 377.990,- Kč.

Nabídku motorů pro Ford Focus rozšířil očekávaný tříválec 1,0 Ecoboost. K dispozici je zatím v jediné výkonové variantě s výkonem 92 kW a točivým momentem 170 Nm (krátkodobě až 200 Nm). Později bude nabízena i avizovaná slabší verze se 74 kW.

Motor je kombinován se šestistupňovou manuální převodovkou. Udávaná kombinovaná spotřeba paliva pětidveřového Focusu s tímto agregátem je 5,0 l/100 km. To je méně než u konkurenčního VW Golf se čtyřválcem 1,4 TSI (90 kW), který v kombinovaném cyklu spotřebuje 6,2 litru paliva na 100 km.

Tříválcovou přeplňovanou jednotku je možné objednat k oběma nabízeným stupňům výbavy – Trend a Titanium. Pětidveřový Focus s 1,0 Ecoboost ve verzi Trend stojí 377.990,- Kč.

Ford Focus 5D - ceny a tech. údaje zážehových motorizací
Motor1,6 Duratec Ti-VCT1,6 Duratec Ti-VCT1,6 Duratec Ti-VCT1,0 EcoBoost1,6 Duratec Ti-VCT
Převodovka5M5M5M6M6DS
Zdvihový objem [cm3]159615961596-1596
Válce/ventily4/44/44/43/44/4
Největší výkon [kW/min-1]63/-77/600092/640092/-92/6400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]-/-150/4000-4500159/4000170/1750-4500159/4000
Zrychlení 0-100 km/h [s] 14,912,310,911,311,7
Max. rychlost [km/h]170187196193193
Komb. spotřeba [l/100 km]5,95,95,95,06,4
Cena Trend [Kč]329.990,-339.990,-367.990,-377.990,-427.990,-
Cena Titanium [Kč]---436.690,-486.690,-

Stupeň Trend zahrnuje šest airbagů, manuální klimatizaci, rádio s CD přehrávačem, dálkovým ovládáním, šesti reproduktory a vstupem pro USB, elektricky ovládaná přední okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka v barvě karoserie, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač, kožený volant nastavitelný ve čtyřech směrech a 16palcová kola se sedmipaprskovými kryty.

Výbavu Trend je možné rozšířit dvěma balíčky výbavy. Sada Comfort stojí 16.900,- Kč a přidává automatickou dvouzónovou klimatizaci, přední mlhovky, dešťový senzor, vnitřní zrcátko s automatickým zatmíváním a zpožděné zhasínání předních světel. Sada Top Plus je pak za 19.900,- Kč, její součástí jsou přední mlhovky, 16palcová litá kola, prémiová středová konzola s loketní opěrkou a velurové podlahové rohože.

Titanium je o 58.700,- Kč dražší. Za tuto částku navíc přidává automatickou dvouzónovou klimatizaci bluetooth handsfree s hlasovým ovládáním, elektricky ovládaná zadní okna, přední mlhovky, tempomat, startovací tlačítko, asistent rozjezdu do kopce a 16palcová kola z lehkých slitin.

Spolu s koncem prodeje Focusu Classic, který byl nabízen jako levnější varianta nové generace Focusu, zlevnily ostatní motorizace tohoto modelu. Nejlevnější Focus nyní přijde na 329.990,- Kč, v tomto případě je poháněn benzinovým čtyřválcem 1,6 Duratec Ti-VCT (63 kW) kombinovaným s pětistupňovým manuálem.

Litrový tříválec Ford nevyvíjel pouze pro Focus. Motor bude později nabízen i pro MPV C-Max, prodlouženém Grand C-Maxu a chystané menší řadě B-Max. Jeho výroba byla zahájena loni na podzim v Kolíně nad Rýnem, později bude spuštěna i v rumunské Craiově.

David Bureš
Diskuze (118)
14. 2. 2012 14:26
Re: Jak se tak dívám
no, to je to nestastne katovani kostu.
Oni by panove umeli udelat kvalitni motor s kovanymi ojnicemi a pisty , ventily ze specialnich ocelovych slitin, nikasilovymi bloky atd...

ale z ceho by pak meli zisk :-)
14. 2. 2012 14:15
Re: Čučím
na papire :-)

hlavne ta spotreba v realu bude docela k nicemu. na tak tezke auto to chce motor s vetsi rezervou vykonu... co se stane, jak s tim pojedete nalozeni na dovolenou 4hodiny v kuse po dalnici ? Anebo to da vyrobce do manualu, ze k tomuhle to auto neslouzi ?
14. 2. 2012 14:08
Re: no a co
jo, trivalec je lehci nez ctyrvalec, ale diky hrubemu chodu sebou vlaci x vyvazovacich hrideli. Tak kde je ta vyhoda :p

Vyhodu to ma pro vyrobce, pouziva mensi dily, takze setri na materialu a na skladovych prostorach.. ale to jako spotrebitel asi moc neocenite :-!
14. 2. 2012 14:04
Re: Dynamické otázky
kvalitni vec si dneska nekoupis protoze kazdy vyrobce KATUJE KOSTY .

Alfa a omega inzenyru stare skoly bylo udelat veci v co nejlepsi mozne technicke kvalite.
Alfa a omega tech dnesnich radobyinzenyru je vsecko krasne nasimulovat na pocitaci aby to jeste vydrzelo a odrbat to na nejvyssi unosnou mez z hlediska nakladu.
To co se kdysi delalo z triskovym obrabenim a kovanim se dneska dela praskovou metalurgii anebo rovnou z plastu... svet se proste pos*al.
Po minulych generacich zbyly krasne remeslne udelane stroje. Po te nasi zustane par rozslapanych krabic od hamburgeru.. asi tak.
26. 1. 2012 07:22
Re: Objem ničím nenahradíš
V tom pripade doporucuji projet 3,0 V6 a 2,0 turbo s podobnymi vykony, abys zjistil, ze turbo je jen berlicka (i kdyz dokaze pomoct opravdu HODNE).
Objem turbem nenahradis.