no, to je to nestastne katovani kostu.
Oni by panove umeli udelat kvalitni motor s kovanymi ojnicemi a pisty , ventily ze specialnich ocelovych slitin, nikasilovymi bloky atd...
hlavne ta spotreba v realu bude docela k nicemu. na tak tezke auto to chce motor s vetsi rezervou vykonu... co se stane, jak s tim pojedete nalozeni na dovolenou 4hodiny v kuse po dalnici ? Anebo to da vyrobce do manualu, ze k tomuhle to auto neslouzi ?
Alfa a omega inzenyru stare skoly bylo udelat veci v co nejlepsi mozne technicke kvalite.
Alfa a omega tech dnesnich radobyinzenyru je vsecko krasne nasimulovat na pocitaci aby to jeste vydrzelo a odrbat to na nejvyssi unosnou mez z hlediska nakladu.
To co se kdysi delalo z triskovym obrabenim a kovanim se dneska dela praskovou metalurgii anebo rovnou z plastu... svet se proste pos*al.
Po minulych generacich zbyly krasne remeslne udelane stroje. Po te nasi zustane par rozslapanych krabic od hamburgeru.. asi tak.
V tom pripade doporucuji projet 3,0 V6 a 2,0 turbo s podobnymi vykony, abys zjistil, ze turbo je jen berlicka (i kdyz dokaze pomoct opravdu HODNE).
Objem turbem nenahradis.
V zásadě máš pravdu a souhlasím. Je to pořád dokola - malý objem, atmo vs turbo, downsizing, životnost atd. Já proti benzinovému turbu nic nemám a věřím, že v autě velikosti Focus má 1.0 turbo své uplatnění. Avšak C-max a jiné velké modely, které mají přes 1,5 tuny, opravdu mohou být pro tento motor až přílož velká zátěž, hlavně 170 Nm je pro auto velikosti MPV dosti problematické a plno řidičů bude motor vytáčet do vyšších otáček, což dlouhodobě vede k vyššímu opotřebení motoru a je úplně jedno, jak moderní jsou použité technologie. No a pak zde máme spotřebu, kde bych doporučoval zkušenosti řidičů, kteří jezdí maloobjemové turba v nižší střední a výš... to nejsou v drtivé většině moc příjemná čísla.
Pro auto, které 80% stráví ve měste, je to vynikající motorizace. Pro služebáky a pro lidi, co jezdí častěji dálnice bych volil úplně něco jiného, protože zde opravdu může nastat taková zátěž motoru, která by mohla vést k jeho snižování životnosti.
Základem marketingu je přesvědčit zákazníka o tom, že potřebuje produkt, co v životě nechtěl, že je ochotný za to položit na stůl balík, který by za produkt nikdy nedal, a po koupi vysvětlit, že i když se to sype, tak že to vlastně vždycky bylo jeho přání a že s tím musí být spokojen :-!
Aneb:
Škoda - Simply never
Volkswagen - Was? Auto?
Seat - Auto illusion
Audi - Vorsprung ohne Technik
BMW - radost z f(r)aktury
Přesně :yes: On je nadprůměrně dynamický už i 1.2 TSI. Zrychlení na 100 kolem 10s měly 10 let zpět atmo 1,8 - 2 l, o pružném zrychlení se zde raději zmíňovat nebudu ;-) Kdo chce suverénní výkony i nad rychlostními limity, tak 1.4TSI no a pro kamikaze 1.8TSI.
Bavím se samozřejmě o běžném voze pro denní používání, nic spotrovního.
Neviem, čo myslíš na hrane. Ja som 1,4TSI jazdil (síce v menšom) Golfe, ale subjektívne to bol nadpriemerne dynamický motor, predčiaci atmosféry 1,8. A nechceš tvrdiť, že atmo 1,8 je v nižšej strednej (!) na hrane... Ledaže by si sám jazdil na Focuse ST, potom to beriem späť.
Čo si mal z matematiky? Ja len k Tvojej téze, že Mazda ponúka taký výkon ako Ford 1,0 - 125k z atmosféry (2,0 - 150k). Nie je to podobné EcoBoostu ani celkovým, ani litrovým výkonom. Tak neviem, čo si tým mienil.
Máš problém s psaným textem? Pochopitelně se dlouhodobé zkoušky dělají, ale jak se nakládá s výsledky je věc jiná. Pak čas od času něco praskne a jsou z toho ty hromadné servisní akce.... Namátkou připomenu vstřikovače Delphi pro Mercedes 2,1 CDI... Ale věř tomu, že o tom problému se vědělo už mnohem dříve. Stejně jako se dobře vědělo (před zahájením prodeje) u motoru 1,2 TSI o problémech s turby, vstřiky, atd... A dojdi si do kteréhokoliv servisu Škoda a zeptej se jich, který motor se momentálně nejvíce s*re....
??? A jaký je v tom rozdíl? Mluvil jsem spíše v obecné rovině a jako nevýhodu této "vyvažovací" součástky uvádím, že je to "takový setrvačník", atd. atd.... Takže to čtení vřele doporučuju v první řadě Tobě.... A ještě to malinko rozvedu, ta setrvačnost brání změně otáček, tedy akceleraci a deceleraci (=městský provoz). Když pojedu ustálenou rychlostí meziměsto, tak to nevadí.
Ta 1.4 TSI ještě docela jde, i když dynamika toho auta je tak "na hraně" a chce-li člověk po autě nějakou dynamiku, nebude to podle mně brát méně než 2.0 FSI.
Cca.140 koní z 1.0 objemu? Jaké to turbo bude mít plnící tlaky? O životnosti toho motoru nejsem zrovna přesvědčen. Ano, bude to asi hezké svezení, bude točivý atd., ale projev 3 válce bude vždy projev 3 válce a bude-li člověk po motoru chtít nějakou dynamiku, tento bude "žrát i trávu okolo cesty." Navíc, přibližně takový výkon nabízí např. Mazda z atmosféry 2.0 (150 bhp). Které plnění je pro životnost motoru lepší, asi není nutno zdůrazňovat. Jediný zajímavý 3 válec s turbem, který bych byl ochotný vyzkoušet je 1.2 DIG-S od Nissanu. Ten je podle testů více než zajímavý a taky s ním Micra bude mít trochu jinou dynamiku, než Focus 1.0 s motorem EcoBoost. Navíc, tento motor jako základ pro C-Max a Grand C-Max? To je opravdu výsměch.
No, v podstate mas pravdu, ale s tou posledni vetou bych lehce nesouhlasil. Jo, testy probihaji, to je jasne, najedou miliony kilometru, o tom se nehadam. Presto ale existuje tolik pruser motoru, ze se vsichni akorat divime, jakto, ze na to pri testovani vlastne neprisli (to bude patrne dano casem, za ktere se ty kilometry najely).
Kdyz si vezmes kolik dilu je tam navic (a ne levnych), tak to predne moc levne byt nemuze a za druhe dneska chce kazdy turbo, takze si mozna i rad tech par korun priplati.
1.2TSI malý do Octavie :-O ? A 1.6 atmosféra ti přišla OK nebo taky "malá"? Je vidět, že jsi s tímto motorem nikdy nejel, pak bys hovořil jinak. Navíc 1.2TSI se dává i do větších vozů než Octavia - např. Yeti, Altea, Altea XL, Touran...
A v Octavii je dynamika MNOHEM lepší než s atmo 1.6.
Když to vezmeme do podstaty, tak lhaní je základem marketingu. ;-)
V tomto případě bych tomu rozuměl tak, že Focus Trend má ve výbavě vše, co je v nižší střední třídě běžné. Třeba Škodovka se ještě před pár lety nestyděla prodávat Octavii Classic bez klimy a se švihadlama vepředu. Octavia Tour to má asi dodnes.
Tak je pravda, že v základu ho má opravdu asi jen Renault, ale i ostatní značky hlavně z Evropy už jej zavádějí do základu, ono přidat jedno tlačítko moc nestojí. ;-) Hůře jsou na tom Japonci...
Cena od je cena od, ale plná základní výbava je protimluv, leda by měli jen jeden stupeň výbavy a nic za příplatek.
ano, ale účinnost spalování ovlivňuje i tvar a OBJEM VÁLCE, který se ideálně pohybuje někde u tch 0.5l, pokud vim. Pak opravdu vychází jednoduchou matematikou, že 4 válce u malého motoru jsou zbytečný luxus (každý pak třeba o objemu 250 nebo 300ccm).
nebo si kup to, co se nesere a doufej, že nebudeš sám a výrobci dojde, že možná nakonec bude mít větší odbyt, když bude přece jenom dělat tu kvalitu :-)
jj souhlas...ze začátku než se "usadí" výroba ..bude drahší...poté co to začnou chrlit ve velkém, tak klesne...navíc..vždy je potřeba se trošku "napakovat"na novince >:D
Čekal jsem že se objeví nějaký kapitán automobilového průmyslu z technickými zkušenostmi od tamtéž aby nám objasnil jak to tam chodí, že vlastně žádné dlouhodobé, zátěžové testy výrobku neexistují a že je tam vlastně vše na ........ exkrement jak jsi zde vznosně popsal finální produkt metamorfózy potravin. ;-)
Na běžné ježdění je mnohem důležitější točivý moment, proto v posledních letech nastává éra turbobenzínů, které rapidně zvyšují Nm (a tím snižují spotřebu). Nicméně tato přednost se mění v nevýhodu s rostoucími otáčkami, kdy turbobenzín v horním spektru otáček spotřebuje vyšší množství benzínu, než srovnatelně výkonný atmosférický motor.
Btw. co se týče výkonů u benzínu a nafty, vše se odvíjí od otáček motoru. Turbobenzín bude mít mnohem větší spektrum otáček (tudíž i vyšší výkon), nicméně točivý moment bude mít nafta i benzín s turbem prakticky stejný.
Jo slyšleli. Tedy abych mluvil za sebe, tak ano, slyšel. A nějakou dobu jsem v této profesi působil. No a po testování se vezmou výsledky, většina je na *, tak se to různě vylže a šoupne do provozu.
:-) Souhlasím s Tebou, že slovní spojení "jednou takové" je nelogické, já osobně ho nepoužívám (z výše uvedených důvodů), ale v češtině se opravdu používá. Tvou poslední větu upravím do této formy: "Slovní spojení dvojitý zápor jsem snad ještě nikdy neviděl"... Pětkrát se na ní podívej, zkus si ji třeba přeložit do angličtiny, pak si ji přelož do angličtiny slovo od slova a pak třeba pochopíš, co je to dvojitý zápor, kolikrát v životě jsi ho nejen viděl, ale i použil a že může být třeba i trojitý ("Ten lempl ještě nikdy nic neudělal"), atd... ;-)
Ty bláho, nestačím zírat... Tak ten motor pochopitelně nemá navíc jen turbo. To budou různé váhy vzduchu, čidla klepání, přímý vstřik, tedy vysokotlaké čerpadlo paliva (na benzín - ten nemaže, tyhle výrobky maj tendenci se zadírat, vstřikovače maj tendenci se ucpávat). Malinkaté turbo (levné) bude točit vysoké otáčky, v kombinaci s benzínem bude muset odolávat vyšším teplotám, vyšší tlaky v motoru způsobují větší namáhání uložení kliky, pravidelnost chodu tříválce je výrazně nižší (větší vibrace) nutnost kompenzace vyvažujícím hřídelem (= takový setrvačník, brání změně otáček = zvyšuje spotřebu, nehledě na to, že se také může podělat, že?)... No to je jen pár drobností, které mě v souvislosti s novým motorem napadají a kterými původní atmosférická 1,6tka netrpí...
tak mám dojem že tady je většina přispěvatelů opravdu ještě v "pionýrském" věku, jinak si nedovedu vysvětlit ty plačky nad hodnotami zrychlení a podobně. Jo když jsme byli malí kluci chodili jsme po ulici a nakukovali přes okno do každého auta a řvali jsem nadšením nad každým tachometrem který měl poslední číslovku větší než 150km/h. Pak jsme se naučili pár věci tzn. že není důležité co je na tachometru, není dokonce důležité co tachometr ukazuje za jízdy jelikož si hravě dnes díky GPS ověříme že každý tachometr zkresluje a v rychlostech nad 200 většina z nich lže jak červený pes.Co mne však udivuje když někdo řeší základní "ekologickou" motorizaci ve vztahu k parametrům auta. Chlapi pochopte že ten kdo půjde koupit tohle litrové turbo to nebude dělat pro to aby měl super-duper zrychlení z nuly na sto a nebo pro to aby vystartoval od semaforu jako Fittipaldi. Tady jde o to aby za:
a) měl nízkou pojistku (obsah jeden litr je super)
b) jezdil úsporně tzn. fakt to nebude žádný závodník který by si jinak koupil RS
c) ten kdo počítá s tím že té úspornosti je dosaženo celým hnacím ústrojím tz. nejen snižení objemu motoru, ale také poskládáním převodovky atd.
A proto chlapci co tady kňučíte nad zrychlením a podobně si uvědomte že tohle auto není pro vás, nebudete první na semaforech, nezesměšníte s tím ani staré BMW 735, a ani nebudete ozdoba serpentin a dlouhých táhlých. Tohle auto je určeno pro jiné kupce kteří již dnes tuší že neplatí to co kdysi Turbo = sportovní auto.
P.S. A jak tak koukám je zde i plno "motorářů" kteří přesně ví jaký je ten motor blbost protože bude odcházet tamto a tuto a tento. Chlapi slyšeli jste někdy o tom že věci se vyvíjejí a při vývoji testují a pak se s auty najíždějí celkem velké porce zkušebních kilometrů?
Jednou takové je nesmysl sám o sobě. jedenkrát něco je pořád něco a nedá se to okecat ani tím, "že se to používá". A ten kdo to používá to používá chybně.
Slovní spojení dvojitý zápor jsem snad ještě neslyšel.
Jsem jen zvědavý jakou životnost bude mít tento motor, který je vyšponovaný k co největšímu výkonu..
Začínám mít pocit, že se s auty začínají dít stejné věci co se spotřební elektronikou - vyrobit to z recyklátu, aby to pár let požilo a poté se to zase mohlo rozebrat a postavit se v něco jiného..
A já si zase rýpnu do tebe. Slovní spojení "jednou takové" se běžně používá v češtině ve smyslu dvojnásobné. Zní to sice nelogicky, ale používá se to a všichní ví co to znamená. Stejně tak, jakose v češtině běžně používá dvojitý zápor.
Tak ze zrychlení jsem trošku zklamaný. Točák jen o málo nižší než 1.2TSI, výkon na úrovni 1.4TSI...Čekal bych něco kolem 10 sekund. Jediné rozumné vysvětlení jsou extra dlouhé převody. Věřím, že jízda bude možná příjemnější než s 1.6 92kw, ale v "totálním nasazení" ukáže stejně 1.6ka novému turbu záda ;-\ Teda jestli můžeme věřit továrním hodnotám na papíře.
Tři válce, jsou tři válce principielně je stejný jako HTP (Hov.o To Poje.e) , když ho rozřízneš, furt uvidíš konstrukčně HTP ať už vychází z jakéhokoliv 4 válcového motoru. Pro škodovku jsem pracoval dost dlouho a motory byla moje specializace. Jak jsem ho viděl na školení, tušil jsem, že to nebude nic dobrého, což se mi záhy potrdilo. Jak jsem psal, dobrý auto poznáš až budeš mít najeto 150 - 200 tis.km. V brožuře u tříválcového vozu by mělo stát ,,Auto s tříhrncem slouží na nákup do peňáku bez problému a jednou za rok na dovolenou max 100km. daleko, větší počet kilometrů je na vlastní riziko" >:D
Dinare, nemas pravdu. To co hra v prospech 3-valcovych motorov su nizsie mechanicke straty (zotrvacnost oscilujucich hmot, trenie, atd). Ale termodynamicku ucinnost nemaju lepsiu ani o jedno percento (a uz vobec nie "podstatne"). Mimochodom, motory s najvyssou termodynamickou ucinnostou (cez 50%) su praveze tie velkoobjemove...
Dříve si lidé říkali - koupíme si tu a tu značku (auta, pračky, televize...), protože vydrží (riziko poruchy je nižší), trh se nasytil a nyní si výrobci uměle snižují trvanlivost svých výrobků, čímž si uměle zajišťují odbyt. Nevydrží to tolik, takže budeš potřebovat buď servis (prodloužení životnosti stávajícího produktu) nebo koupíš výrobek nový. Nevyplatí se to tobě, ale vyplatí se to výrobci. A pokud se ti to nelíbí, tak si zákazníku choď pěšky (auto), choď špinavej (pračka)... :-!
Hlavní důvod proč se začalo s tříválci, je ten, že objem válce pro motor (automobilový motor) s pevnou geometrickou kompresí má z hlediska nejvyšší termodynamické účinnosti ideální objem v rozmezí 0,4 - 0,6 litru. Tj. má-li to být čtyřválec, pak je ideální objem motoru 1,6 - 2,4 litru, u tříválce 1,2 - 1,8 litru. Litrový motor není ideální žádný, ale z výše uvedeného je jasné, že tříválec je na tom při tomto objemu z hlediska termodyn. účinnosti podstatně lépe. Každopádně je jisté, že naprostá většina nově uváděných oturbených tříválců bude mít objem právě v rozmezí jednadva až jednašet litru.
s původním HTP jsem nejel, ale v CitiGo ano a musím říct že mě ten motor příjemně překvapil, je potřeba ho trochu vytáčet (ve vyšších otáčkách má i zajímavý zvuk), ale jeho chod si dovolím označit za přijatelný. Opravdu jsem čekal něco mnohem horšího, ještě musím vyzkoušet osobně tu sekačku na trávu od Fiatu ;-)
Původní HTP vychází z 1.4 16V 55 KW,to jsou motory 1.2 40, 44,47 a 51 KW.V Citigo je úplně nový třívalec,který nemá s těmito motory nic společného.Pokud s tím jezdíš 160 po dálnici,tak se nedivím,že s tím mám špatné zkušenosti,na tohle ježdění to není.U Kie je ten třívalec taky vyvinutý samostaně a nevychází ze žádného motoru.
mám stejný názor jako ty...taky nepotřebuju 3.0 V6 pod kapotou abych se cejtil...ale nevím...asi to bude ten psychologický blok...ale pod 1.6...už mě to prostě přijde malé...jak říká kolega vejš...do fiesty fine...do grand c-max mi to přijde podobně jetý jako 1.4TSi v superbu ;-\
No ja nevim, kdyz se mrknu na vykony dieslu a benzinu ve stejne kubature, ty rozdily tam nejsou az tak markantni (tak 25 % ve prospech benzinu). Kazdopadne je fakt, ze benzin ma proste znatelne vyssi litrovy vykon. Myslim, ze litrova nafta by klidne mohla mit tak okolo 65 kW (cca 90 koni), ostatne treba 2.0TDI ma litrovy vykon 62,5 kW, naftove motory od BMW maji nejakych 70 kW/l.
O té životnosti jsem slyšel a zatrnulo mi.Auto by mi takto vydrželo cca čtyři roky s tím,že po 150 000cích by to šlo s motorem z kopce.Nějak mi uniká smysl tohoto "šetření". Oni budou šetřit a já trubka to mám zaplatit.....a to se jim vyplatí ! ! ! 8-s
No divej, zrychleni a maximalni rychlost je dana maximalnim vykonem a ne maximalnim tocivym momentem. Ten ma spis vliv na pruznost na danem kvaltu. To znamena, ze vysledky by mely byt stejne nebo aspon velmi, velmi podobne. Jak uz tu bylo receno, muze to byt delsimi kvalty, ktere to auto brzdi, ale treba na dvojku ani 1,0T stale nedosahne 100 km/h, takze je tam prodleva pri dvojim razeni. Me auto ma treba podobnych 96kW, 1220 kg ci tak nejak (ted nevim, zda je tam pohotovostni hmotnost i s ridicem nebo bez, tak bych nerad kecal) a stovku da za 9,6 sekundy. Jenze tam je to tim, ze na dvojku da lehce pres 110km/h. Kvalty jsou jeste tezsi, ale co se zpomali na prevodu, ziska se zas na tom, ze cele zrychlovani na stovku ma jedno jedine razeni. A razeni umi byt docela velke zdrzeni.
jo trefa s HTP máme jen ty nejhorší zkušenosti... Až bude mít korejskej š..jd najeto 150 - 200tis tak přijď, dáme řeč o zkušenostech. Citogo si asi trochu ujel, koncepčně vychází z HTP, je jen trochu lépe odhlučněnej s jiným obsahem a platí to samé, co jsem psal o Kie. Není nad to, když jdou dva písty dolu a dva nahoru, tedy jestli víš o čem mluvím..... Wartburg fungující na principu náhodných výbuchů už u mě osobně nemá šanci. ;-\
Čiastočne máš pravdu. Ale:
1. vývoj 1,0 EcoBoost nie je samostatný, je to zdieľanie techniky už jestvujúcich EcoBoostov;
2. sami výrobcovia ako výhody R3 uvádzajú nižšie náklady a materiálové úspory (3 sviečky/vstrekovače... namiesto štyroch, 12 ventilov namiesto 16 atď).
S možnosťou voľby súhlasím, len sa obávam, že to bude voľba len chvíľková a potom bude už len ten trojvalec. 8-s
Vidis a pri mojom najazde by mi vydrzal 16 let, ale uz po 4och rokoch sa mi auto "zunuje", takze naco mi je auto, co vydrzi 1mil km, ale bude 2x take drahe?
Zdieľam Tvoj názor. Nie som apriori proti malým fúkaným motorom (naopak sám jeden downsizovaný turbobenzín mám), ale aj u mňa je toto za pomyselnou hranicou. Nahradiť atmo štvorvalec 1,8 fúkaným štvorvalcom 1,4 beriem, nahradiť atmo štvorvalec 1,6 fúkaným trojvalcom 1,0 je už silná káva.
Nic jiného jim asi nezbude. Já nemusím mít žádný obrovský motor v autě. Ale zase nejsem zastáncem ani mikromotorů. Takže doufám, že pořád bude na výběr i z něčeho normálního. Asi postupem času bude v nižší střední i dvoulitr rarita (což už se pomalu začíná naplňovat).
Tak veľmi som očakával čo to bude až to bude.
Ale ja som videl zmysel trojvalcov v tom, že budú lacnejšie s porovnateľným výkonom.
A ono je to drahšie ako 1,6 s rovnakým výkonom.
Ako nechápem.
Dvouválec je u aut slepá ulička, celkem můžeš vsadit na to, že Fiat nenajde následníky. Také reálné zkušenosti s 0,9t hovoří jasně, hrubý chod, vysoká spotřeba.
Naopak tříválec obecně sdíleným řešením bude, díky své lepší termodynamické účinnosti u malých objemů, která přetlačí nevýhody horší kultury běhu oproti čtyřválci. Takže tříválců se v blízké budoucnosti dočkáme prakticky u všech značek. Zajímavé mi vzhledem ke způsobům využívání malých oturbených motorů přijde taky koncepce vw s odpojením dvou válců u čtyřválce v režimu bez zátěže, na to jsem zvědav, jaká bude praxe, logiku to celkem má.
Nikdy, nikdy, nikdy si již nekoupím tříhrnec i kdyby tam byla technologie z marsu a 10 turbodmychdel a 6 vyvažovacích hřídelí. Nikdy se nevyrovná vyváženému 4 válci. Ten kdo vymyslel 3 hrnec musel být smyslů zbavenej a najednou to vyrábí kde jaká opičí automobilka, stokrát raději si koupím 4 válec, třeba i bez turba s nepatrně vyšší spotřebou jehož životnost bude min. 1 x taková o spolehlivosti nemluvě...
Parametrově to zní hodně povedeně a není důvod si myslet, že by s tím to auto nejelo. O spolehlivosti se taky nemá cenu bavit, ta bude na řadě až za čas, kdy budou nějaké nájezdy na autech s tím motorem. Ale tak či onak, tohle už mi přijde za hranicí. Alespoň u mě by s tímhle motorem vlak nejel. Prostě je to na mě už moc. Sice chápu ty lidi co si to pod vidinou nízkých provozních nákladů koupí (ty náklady nakonec tak nízké asi zase nebudou), ale sám by jsem do toho nešel. Stejně tak, jako mi přijde 1,2 TSI do octavie malý, tak tohle je ještě o válec a 2 deci menší. Do Fiesty by to byl super motor. Do Focusu už to je u mě za čárou.
No, ale podívej se, jaká turba se dělala v minulosti. Pod objem 1.6 snad nikdo nešel. Tedka jsou i motory 0,9 T a a auta mají vyšší hmotnosti než dřív, tak proto ty obavy o životnost.
P.S. Teď vážně. Když přišel Fiat s 0,9, to bylo křiku, teď přišel ford s 1,0 a je křik taky, možná o chlup menší (a že Octavií s 1,2 jezdí). To, že je 2 válec lepší než 3-válec je asi pravda.
Fordu fandím, ať se prosadí stejně jako Fiat. Ty motor jsou dobré a žehrají na ně jen ti, co si je nemůžou dovolit (s atmosférou se to skutečně srovnat v jízdním komfortu nedá)... Ostatním je to jedno. Kecy o nižší životnosti jsou mimo mísu, po technické stránce u těch motorů není jediná věc, která by měla snižovat životnost. Motory sice pracují s vyšším tlakem, ale v tom problém není. Naopak pracují s vyšší účinností a obsahují plus minus jedno udělátko (turbo) na víc. Čím víc těch motorů se prodá, tím udělátko bude levnější (už teď jsou ceny výrazně nižší než před 5 lety). Bude z toho běžná spotřebka, která ale zvyšuje účinnost motoru...
S největší pravděpodobností půjde o delší převody. A to i přesto, že Ecoboost má šestistupňovou převodovku. Holt s "normálními" převody by pohádkové normované spotřeby 5l/100 km nedosáhli ;-)
Turbomotor je prostě výrobně náročnější, i přes nižší objem... a navíc je nutné zaplatit jeho vývoj, zatímco atmo 1.6 už je zřejmě dávno zaplacená. V pozadí lze samozřejmě také tušit tlaky z EU na snižování emisí, jinak by se do toho možná Ford vůbec nepouštěl - 1.0 možná někde dosáhne na nějaké dotace. Ve finále je to tedy jako vždy volba zákazníka, jestli upřednostní menší spotřebu a pojistku před osvědčenou technikou... a každou možnost volby je potřeba brát pozitivně :-).
Při větší zátěži žerou přeplňované benzínové motory víc než srovnatelně výkonné atmosféry. A ten 1.0 bude ve Focusu dost zatěžovaný. Ale to jsou všechno jen řeči. Počkejme si na nějaký test a uvidíme.
Co se týče průběhu výkonu, ten Ecoboost samozřejmě má lepší průběh výkonu ve středních otáčkách. Ale stačí se podívat do tabulky, podle které má horší zrychlení a nižší maximální rychlost než stejně výkonná 1.6. Takže tam patrně budou "ultradlouhé" převody, které výhodu lepšího průběhu výkonu totálně znehodnotí.
Super motor pokud do něho chci cpát prachy,tomu říkam dobře uložený penize :))))) kravina ze to svět jeste nevidel. Jsem zvědavej jaky bude mít prodeje az se zjisti ze místo opravy nebo na bežnym servisu meni celej motor :))) doba kdy se jezdí pomalu s trabantama je pryč,ale musíte o brát ta ze evropsky auta jsou dělaný na servis,protoze jak jinak by dneska ty automobilky vydelavaly...
U zrychlení je to dáno 6ti stupnovou prevodovkou.....budeš řadit 3jku dřív než máě "stovku" na tacho....narozdil u 5tikvaltu....a s tou max rychlostí..to bude stejne....6tka nebude tak dlouha....ale nevim proc :
Ako ťa tak čítam, tak ty budeš odborník na všetko. Donedávna profi nákupca, teraz kvalitár čo pozná z textu na internetovej stránke životnosť výrobku. >:-[]
Ale len tak ďalej, bavíš vynikajúco! Mimochodom, nám s malým turbo benzínom za niečo vyše roka najazdené cez 100t km a úplne bez problémov (ani jeden jediný!!!), ty jedna životnosť! >:D
Tiež sa divím cene. Na prekonanie nedôvery k minimotoru sa podľa mňa žiada dať nižšiu cenu ako za porovnateľnú atmosféru, nie vyššiu.
Zaujímavý je ale iný fakt: dynamika nového motora v porovnaní s atmosférou. Vždy doteraz noveuvedené turbomotory aspoň o papierový chlp predčili nahrádzané atmosféry s rovnakým výkonom. Tu je to naopak. Teda napriek vyššiemu krútiacemu momentu a očakávanej nižšej hmotnosti je turbo menej dynamické (maximálka i zrýchlenie), ako atmosféra. Prečo je to tak? 8-s
A proč ne? Fiat dela multiair dvouválcový a vyhrál s tím i jakou si cenu...za tenhle motorek.
A pokud někdo jezdí po okreskách 10-20 km do práce nebo na nákupy....tak je to ideální...nízká spotřeba..hned se ten motor zahřeje oproti dieslu...pořád nižší cena než diesl.
Točit to nemusíš...viz. jaký to má průběh točivého momentu, to tu 1,6 budeš pěkně honit aby stíhala novému 1,0 ecoboostu a pak rozdíl spotřeby bude ještě větší.
Dle mě ideální motor, pro rodinu s tím, že občas vyjedeš na dlouho cestu k moři. Pro fleetové zákazníky...to nevím..ale ti nejezdí ani s 1,6 benzinem >:D
Já to slyšel taky.....kecal to nějaky "odborník" , kdyby to slyšela nějaká automobilka tak věříám, že ho zažalují za pomlouvání.
Počítají se stejnou živoností jako u atmosferických motorů..potažmo jako u oturbených dieslů...tam se nad tím nikdo nepozastavuje? :))
A propo...turbo motory už přeci vyráběli automobilky před dlouho dobou a žádné problémy s tím nejsou....jen je teď lepší technologie....úspornější....tak to šoupnu i do malinkých motorů a výhody jsou vidět.
Navíc mluvím ze své zkušenosti, zatím s Ecoboostem najeto 78tis. km bez jediného problému.
Jak říkám....diesly taky byly hlavně atmosféry..pak obyč turba....teď dvojité turba..natáčecí lopatky atd...ale že by někdo tak žehral na jejich výdrž? To ne...to jen u turbo benzínů.....
ked ten litranek zacnes zmykat a tocit a vyuzivat potencial spotreba bude urcite este vyssia ako u klasickej 1.6tky a nic nevyhrame akurat ma clovek motor s mensou zivotnostou ;-) - teda ziadna vyhoda
bohuzial taky je trend, ani novy televizor uz nevydrzi tolko co kedysi. Niekedy bolo bezne ze televizor alebo chladnicka fungovali 15 aj 20 rokov a podobne je to aj s autami. Skus dnesne LED TV pouzivat 15 rokov, za par rokov ti odidu a su fakticky neopravitelne alebo je oprava tak draha ze kupis rovno druhy, a tka je to vlastne aj s fotakmi pocitacmi kamerami prackami ....atd
cela technika pocnuc automobilovym priemyslom je uz robena ako konzumny tovar ktory ma vydrzat pocas zaruky a co sa stane potom to uz je jedno. Vyrobca ma za ulohu spravit co najlacnejsie najvykonnejsie a najmodernejsie a to ci to vydrzi 10 rokov alebo 20 je vedlajsie, hlavne ze to vydrzi pocas zaruky a potom sa uz nestara nikto co dalej. Dnesne auta uz nevydrzia ani z polovice tolko co vydrzali auta pred 20 rokmi, skus dnes s dnesnymi autami najazdit 300 - 400 000km , s turbami to uz bude uplne nemozne lebo sa rosypu do 200 000km vsetky bez vynimky. Ale aspon mas dovod si kupit nove auto ;-) a nelestit svojho tatosa 15 rokov ale vyuzivat ho naplno a cim skor predat ked skoncia zaruky. Taky je trend, vyzmykat a predat cim skor. Dnesne auta uz zrejme nikto nekupuje na 10 a viac rokov aj ked este pred par rokmi sa auta kupoval ian cely zivot. Doba sa zmenila. Dnes clovek kupi auto prejdu dva tri roky a uz ho svrbia dlane a chce nieco nove... ved to pozname vsetci, kazdy sme narocni kazdy chceme vela vsetko a hend a vzdy chceme nieco nove, vyrobcovia nas tak naucili a je to hodne nakazliveeeeeeeeeee.
S tímhle se nikdo chlubit nebude...mám v tom litrovej tříválec :-O Do města a příměsta to bude výborný povoz, pětilitrům spotřeby nevěřím, 6.5l bude realita a i tak to bude výborná spotřeba. Škoda, že nejde kombinovat tento motor s dvojspojkovým automatem...
v kolonke max rychlost mate udavane zrychlenie a v kolonke zrychlenie udavate max rychlost, inak je to ok ;-)
ja by som pri vsetkej ucte k turbobenzinom bral radsej tu atm. 1.6tku :yes: este ze tieto motory nevymreli aj ked dlhy zivot uz nemaju. Vsetko co je dobre casom skonci,