Za sebe tvrdím jedno. Pohybuji se sice jen jako Informatik v automobilovém průmyslu cca 6let, pracoval jsem a pracuji pro si dodavatele jak koncernu VW, tak Hyundai/Kia. Dostanu se do míst, kde se auta montují, kde se na ně vyrábí a kontrolují komponenty a řeknu tu jednoduše, kdyby nebyli evropské a japonskéautomobilky, nebyli by Korejské Hyundai/Kia ani čínská super auta. Koncern VW, Toyota, GM Motors investují ročně spousty peněz do výzkumu a vývoje nových technologií, materiálů, atd. Potom se to dá na trh, Korejci a Číňani to koupí, rozeberou do posledního šroubu a matky, a začíná dlouhý proces zkoušení, jak to levně vyrobit, aby to aspoň něco vydrželo.
Proč mám pocit, že na každém "novém" korejském autě najdu prvek z nějakého jiného vozu, viz Kuga vs IX35. i40 vs honda Civic v coupé či Toyota nebo Mazda? Kia Sportage vs CX7. Netvrdím, že by oktávii neslušelo designove omlazení interiéru, ale proč měnit něco, co léta funguje e raději vylepší motor, přesné řazeni, pasivní bezpečnost atd. Fluidní prvky jsou jedna cesta designu, ostŕe dynamické linie druhý způsob, jak dělat auto, ale neznamená to, že je to zastaralé. Staći se podívat na Lamborghini či Ferrari nebo Alfa Romeo, ty fluidní prvky vůbec nepotřebují. navíc mám pocit, zě Octavia3 není úplně nové auto, již nějaký pátek jezdí po evropských silnicích, a I40 je novinka. S větší délkou vozu musí být větší kufr. Když I40 zkrátim na délku Oktávie, rozdíl už takový není.
Ani nahodou. Superb je designove nepodareny, Passat je oproti nemu vylozene krasny. Vylozenou zrudou je u Skody Rumunster s tou silenou bocni splacaninou dvou ruznych designovych reseni. Fabia je tuctova a tak jedinym slusne resenym vozem je Octavia, jen mrzi to zpraseni posledniho FL. No a potom je tady designovy skvost - Yeti. Oba palce nahoru :yes::yes:
Ten korejec je nepodareny az zrudny. Ostatne podobne, jako prakticky vsechny renaulty :no::no::no::no::no::no::no:
Tak já nevím ale někdo se tu zasekl v čase je nová doba a plesnivějící design O se už nenosí nudný člověk=nudný auto nebo se taky oblíkáte do riflí ze 70let??? nebo chodíte 10 let v jednom tričku ??? jestli ano nakupujte u VW :-)
Octaviu by som nevolil nielen preto ze je to o triedu mensie auto ... ale aj preto ze je tak nudne ... tak obkukane... tak fadne .... ze to by som radsej volil aj renault megane kombi ako octaviu ...
Dizanj i40 je niekde uplne inde ... kvalita tak isto ... som az prekvapeny ako korejci isli hore.
Jedine auto od skodovky ktore stoji za to je Superb!
860 tisíc? Stačí do hledání dát naprosté minimum snahy, a za tyhle prachy je třeba Volvo V60 D3 s automatem (a to i se slušnou porcí výbavy včetně všech bezpečnostních fičur)... a to je trochu jiná liga...
Recyklování článků a diskusí se mi nelíbí. Pokud redakce zveřejňuje 3 měsíce starou diskusi jen proto, aby zaplnila prostor, je to takový rendlíkovský přístup = leštěné prdy. Mnohem zajímavější by bylo jít hlouběji do technických problémů různých vozidel, zveřejňovat kritické postřehy o nedostatcích konstrukce různých výrobců (ano, i těch francouzských!), testování kvality servisů a jít hlouběji do businessu výroby automobilů, problému subdodavatelů atd, atd... :no:
A co ma byt? Pokud nekdo pretoci tachometr u Octavie z 300 na 90 tisic a dokaze to prodat, je to nejlepsi dukaz kvality a spolehlivosti koncernovych vozu. Co myslis, jak bude vypadat I40 po 300 tis. km >:-[]
No a když se vykašlete na ceníky dovozců a výrobců, tak zjistíte že i40 v automatu koupíte do 700 ([odkaz] a za 800+ už je s DSG ne "ochcávka", ale Superb 4x4 ([odkaz] ;)
Vite panove co si myslim o tech max vybavach ? Uprimne ? ze lecktere auto v plne palbe je horsi jak v zakladu a je to jenom takova berlicka jak odrbat lidi, co nutne musi mit vsechna extras. Auto dela autem spousta veci, ale rozhodne to neni treseni volantem pri prejeti plne cary anebo gong, ktery vydava zvuky jako navesti na zeleznicnim prejezdu kdykoliv polozite na sedadlo spolujezdce tasku a ubozacek pocitac si mysli, ze tam je nepripoutany spolujezdec. Dneska se zasadne divam na to, ktere motory ktera automobilka cpe do zakladni vybavy a podle toho je srovnavam. Protoze navigace pro me neni zalezitosti ktera by vyrobcum davala pravo prirazet si nekolik desitek tisic, stejne tak povetsinou hnusna a nekvalitni radia ,nebo povetsinou podobne impotentni hlinikova kola original. To vsecko muzete dokoupit, dodelat nebo pripadne ozelet. Ale ty jizdni vlastnosti, ty se dokupuji hodne tezko.
Cituju:
Aby mal pohon 4x4 s motorom, ktorý má vyšší objem nižšiu spotrebu ako predokolka s menším objemom, tak to už o niečom svedčí. ...
***
Pokud bych te mel hodnotit z matiky, tak mas za pet.
podivej se znova na tu tabulku:
Hyundai i40 1,7 CRDi ........................................… Škoda Octavia 2,0 TDI 4x4
Rychlost 100 km/h [l/100 km] / [min-1] 5,1 / 1800.... 4,8 / 1950
Rychlost 130 km/h [l/100 km] / [min-1] 6,7 / 2400.... 7,5 / 2550
Ja vidim ve stovce o 0.3l pro Skodu a ve 130ti 0.8l pro Hyundai.
Dovoluju si sazet, ze to bude horsi aerodynamikou plus jizdni odpory 4x4 u Skody a horsi efektivitou prevodovky u Hyundaie... menic tociveho momentu ti typicky sezere asi 25% vykonu zatimco mechanicke DSG si hadam tvrdit do 10 procent.
Coz ale nic nemeni na veci, ze cca v rychlostech kolem 110 km/h bude ta spotreba naprosto identicka a ve vyssich vede Hyundai. A bavime se tu o desetinkach litru na sto km... prepocti si to prosim na koruny (uspora 4kc na 100km) a pak z toho neco vyvozuj. Podotykam se tu bavime o autech za 800tisic Kc .... :no:
No, z celeho testu mam vicemene pocit, ze Octavia je lepsi (lepsi podvozek, motor, zpracovani), ale vysledek vyznel pro Hyundai....uplne nerozumim.
Podle me srovnavat tridy neni az takovy problem jako srovnavat konstrukcne nove auto (H) a konstrukcne 10 let stare auto (O).
Spise bych rekl, ze vysledek je velmi pozitivni pro Skodu. Ma lepsi jizdni vlastnosti nez o tridu vyssi auto, a to i pres starou konstrukci. Design je veci vkusu, nicmene radeji bych preferoval nudu uvnitr Octavie nez rychle starnouci design Hyundaie.
Cena Skody, ktera tak lezi vsem v krku, je necim opodstatnena - a treba i tim, ze jezdi lepe nez o tridu vyssi auto. Nevim jak konkretne i40, ale pri posazeni do ostatnich Koerjcu je jasne zrejmy duvod pro vyssi cenu...materialy, zpracovani, utulnost, pocit...jsou u Nemcu o znacny kus lepsi.
Ale pokud to nekoho nestve, i40 je slusna volba, byt ne pro me.
Sama Škodovka se deklaruje u SDA jako obchodní - střední třída společně s I40 a Passatem. I když asi jde zase o nějaký marketing, tak proti srovnání nic nemám.
Porovnavate nizsiu strednu so strednou. Uznam ze niektori ludia vidia v Octavii bohynu ktora patri podla nich minimalne do vyssej strednej pripadne do luxusnej triedy ako konkurencia S-Classe podvozkovou platformou, razvorom, sirkou, kvalitou odpruzenia a sedadiel je to jednoznacna nizsia stredna. Oponent pre octaviu je i30, Ceed, Fluence, Megane, Focus hlavne ak maju nejaku prerastenu verziu s kuftrom.
tak a je to tu zase.... sklevy jako p... by mě zajímalo kolik Hůčko zaplatilo za tento test.. Zde se mě hodí fráze.. "břídilové, dejte tam rovnou střepy" pan Werich promine.
I40 = vyšší střední třída ( Konkurence, Š. Superb, F. Mondeo, VW Passat)
OII = střední třída, (konkurence H. I 30, VW Golf, F. Focus)
Jenže mám pocit, že by I40 v testu s právoplatnou konkurencí prohučel.. Pak mi fakt už nedává smysl, navštěvovat tento web, s kterým to jde takto z kopce... fakt sorry.
To jo, v naší společnosti. Tj. v jakékoliv prakticky existující společnosti na Zemi, ve které existují peníze.
Pokud vybudujeme ten čítankový komunismus, pak se budeme rozhodovat stylem - každému podle jeho potřeb, a všechno zadarmo...
V praxi neznám zemi, kde by si normální člověk sestavil auto, objednal, a až poté se začal zajímat o jeho cenu.
Hele, jak starý test to je?
Icescente, jak dlouho už i30 pro motor 1,6 montuje šestikvalt?
A je jasné, že předpotopní MPIčko nemá proti modernějšímu motoru šanci. Ovšem je taky pravda, že pokud by si někdo kupoval atmosféru benzín třeba kvůli přestavbě na LPG, nic lepšího než MPIčko do Octávky nekoupí....
A taky Octavia Tour je starší generace Oktávky, čili s novou generací by to asi dopadlo mírně jinak. Byla by asi o dost dražší, ale taky v některých ohledech vlastnostmi konkurenceschopnější.
Tak pětileté Oktávky se teď nabízejí na webu cca od 100 do 250 tisíc a ty ceny jdou rok od roku dolů. Za 5 let to hrubým odhadem vidím tak v rozmezí 60-160 tisíc.
Takže pokud uvažujete výhodu o 150 tisíc oproti Korejci za 5 let, pak se obávám, že by vám k pětiletému Korejci zdarma museli ještě připlatit, abyste si ho vzal.
Ale prohrála! Octavia! To je neuvěřitelná demagogie, to už neumím snad ani já ;-) ... Tvrdit, že někdo neprohrál, když třeba prohrál... >:D ... a neuznat to... atd. Vyhrála i40; a navíc, nad Octavií vyhrála i Hyundai i30! >:D >:-[] ... [odkaz] ... nebo ne??? >:D >:D >:D ...
"Škoda není nijak zásadně předražená obecně vzato..." ??? Tak to nesouhlasím... já byl tento týden studovat aktuální nabídky a ceny Hyundai/Škoda... Octavia a i30... nechtěj vědět, jakou cenu jsem uslyšel v případě Oktávky! Já se zděsil! A to vzadu plastová klička u okna a nemetalická barva! Nesrovnatelné cenově... navíc nyní 1. generace (facelift) Hyundai i30 ve vynikající výbavě se vším všudy 250.000,- !
Takže opakuji: nesrovnatelné cenově i výbavou; a navíc: i30 je prostě lepší než Octavia (můj názor a nejen můj)... (jinak aby nedošlo k omylu: nejsem fanatik... poslední Octavia se mi líbí, proto jsem tam také ve Škodovce byl a prolízal vše možné od ceny, přes výbavu až po srovnávací testy)...
Jeden ze srovnávacích testů - vítěz Hyundai i30! [odkaz]
Ale ano, jen mi šlo o to, že těch 5 cm v šířce vozu primárně není žádný citelný rozdíl. Mnohem podstatnější je tvarování a vzájemné proporce postavení sedadel, tloušťky dveří atd. Ale není to nezbytně o šířce vozu.
No a prečo je potom tá Octavia všade inde vo svete absolútne neúspešná keď je to tak dokonalé auto? A v článku o i30 reč nebola. Navyše už prišiel nový model a ten nechá pravdepodobne Octaviu v smútku... Jasné že v ČR a SR nie, ale všade inde za hranicami bez najmenšieho úsilia... Tam totiž ľudia nekupujú podľa toho, že raz "pepa v hospodě" povedal že je to naj auťák!
To môže byť dosť citeľný rozdiel.
Jedna vec je šírka interiéru, druhá vec je, presne kde je aká šírka - nie je všade rovnaká, a je rozdiel, či je vo dverách vybranie, kam presne zapadne lakeť, alebo nie je.
Rozdiel 5 cm je na šírku interéru viac ako dosť, nehľaď na pravítko, že aký je to kúštik, v reáli je to iné.
Nakoniec ešte záleží na umiestení sedadiel - vzdialenosť od dverí, resp. od pozdĺžnej osi je tiež dosť určujúca. Môžeš mať hoci najširší interiér v triede, ak bude v aute megaširoký stredový tunel a sedadlá natlačené na dverách, tak veľká šírka interiéru bude len číslo na papieri...
No a to je právě ono. i40 mohla být v odhlučnění lepší a Golf i když se na něm šetří dokáže být v rámci třídy naprosto precizně odhlučněný, se speciálním druhem těsnění (zřejmě lepené na dveře) a čelním sklem se speciální vrsrvou tlumící hluk. A i když se na něm šetří, tak má měkčené plasty i v zadních výplních dveří, což už dávno neplatí o OII, kde se tiše přešlo na tvrdý ;-)
Jenže pokud se podíváš na auta před 15 lety a ne zrovna před krizí, tak ten interiér nebyl nijak úžasný či nevrzající. Taky je třeba uznat, že VW s kvalitou dolů jít "může", resp. v době, kdy on nešetřil šetřili jiní a dnes je tam kde je, prostě se mu to vyplatilo. Možná jsem toho Golfa nenavolil nejlépe, uznávám. Nicméně jiní za VW museli v těchto detailech dobíhat, generační srovnání v třech generacích Laguny, Citroenů, Korejců a dalších to jasně ukazuje.
K i40. Ona nejen působí hodnotně, ale i hodnotná je. To, co přichází do styku s řidičem , čili ovladače, palubka, sedadla má kvalitní materiály a dobrý chod.
Samozřejmě odhlučnění interiéru např. kolem oken by lepší být mohlo.
A jestli kupovat starší modely? Tak otázka nezní ;-) Jen jsem chtěl poukázat na to, že dnes se v podstatě již nic nezlepšuje. Koneckonců co chceš "zlepšit" např. na sdruženém ovladači světel koncernu, který funguje již cca 15,20 let? Nebo páčky atd... Všechno je to "stejné", maximálně jinak zabalené, nebo ošizené. Mění se především tvary, povrchy a to nemá s kvalitou zpracování moc co dělat. Kvalita je stejná nebo horší. Jen to obyčejně líp vypadá.
Já myslím, žes to vystihl přešně - PŮSOBÍ. To zcela vystihuje moje dojmy z i40, která PŮSOBÍ. Ale rozhodně nemám pocit, že by taková skutečně byla ;-)
U Golfu je to šetření evidentní. Nelze sklápět zadní sedák, pod kterým není tapecírung. Není čalouněná dříve nesklopná část opěráku - dnes pouhý plastový výlisek. Krytka středního uchycení čepu opěradla - dnes obyč. plastový výlisek atd. Jsou to detaily, které nijak neovlivňují funkčnost a nejsou na první pohled vidět. K tomu přední plastový přední díl masky, o který se člověk při naklonění do motorového prostoru bojí i opřít, aby to nerozbil (ale to zas bude z důvodu chodců...). Ve dveřích pouhé kočičí oči místo světýlek, vzadu poue jediné centální světlo, čtecí lampičky nikde (i obyč. Fabia 1 měla dvě zadní lampičky). Ale přoč tohle dříve šlo dotahovat do detailu?
No jednoduše proto, že trh nebyl zdeformován přiblblými korejci a Golf nemusel stát tak málo. Radost z lacinosti dnešních aut je poněkud krátkozraká. Jsem velmi skeptický k tomu, jak budou dnešní vyráběné vozy vypadat po 10, 15 letech. Technologie jsou zmáknuté, o tom žádná. Ale ony už se příliš nevylepšují, není totiž kam. Tak se vymýšlejí hovadiny typu stop/start, USB konektivita, kamery, radary, kam nedat tapecírung, co už není potřeba nastříkat vrchním lakem, kde není nezbytné dávat těsnění, jestli nelze zmenšit tloušťku laku atd.
Nástup korejců znamená konec kvality evropských vozů ve smyslu tranlivosti a dlouhodobé životnosti (tedy ne 7 let, ale nějakých 15,20 let). Jen připomínám, že průměrný věk automobilů u nás je 13,70 let a stále roste. Tedy na jeden vůz nový musí být jiný starý 27,40 let. Takže hovořím tedy o té druhé polovině života automobilu.
Nemyslím, že by to byla předsériovka, ale nevím, jak to mají s výrobou. Bylo to v době představení, tzn. tak půl roku zpět. Nicméně na vzhledu to nic nemění. Jinak byla to, klasicky, TOP výbava v kůži, s plazmou atd. I přesto pro mě velké zklamání (v porovnání s konkurencí, tedy NE s Octavií). Možná i proto, že jsem měl přespříliš očekávání.
To lze zcela parafrázovat z druhé strany. Škoda není nijak zásadně předražená obecně vzato. Pokud do ní zaškrtáte veškeré příplatky, tak pak cena samozřejmě letí vzhůru. Pokud se ale držím balíků, výbav a zdravého rozumu, tak v tom není tak zásadní problém.
Prostě jen magor vyjde z Ambiente a zaškrtá vše. To rovnou vezmu Elegance nebo LaK. A druhá mince je právě to, že v nižší střední třídě si můžete u Škody zvolit výbavové prvky, které má Hyundai až ve střední třídě!
Chci do i30 4x4? Smůla. Xenony? Smůla. 2-zónová klima a výdechy dozadu? Smůla. Vyhřívané zadní sedadla? Smůla. Výsuvné ostřikovače světel? Smůla. Atd. říkat, že Octavia z nižší střední třídy je předražená, když do ní nasekám výbavové prvky ze střední třídy je nesmysl. Je přeci zcela přirozené, že pak bude stát podobné peníze, jako ta střední třída. Navíc při racionálním výběru tu je stále sekyra 90 tisíc ve prospěch Škody + lepší motor + lepší převodovka. To mi nepřijde jako "vítězství" Hyundaie...
O úzkých sedadlech a širokém středovém sloupku Octavie nemá cenu polemizovat. Ale šíře interiéru jako taková - rozdíl cca 5 cm. To mi chcete tvrdit, že je to citelný rozdíl - 1 palec pro řidiče a 1 palec pro spolujezdce? To myslíte vážně?
Navíc Octavia zvítězila "JEN" v kategorii motor, převodovka... No já nevím, ale to je snad to nejdůležitější, nebo auto snad jezdí na barevný display a USB konektivitu?
Zcela potvrzuji, že sedalda OII jsou prostě ÚZKÁ a nepohodlná (tudíž poddimenzovaná). Ví o tom opravdu i vrabci na střeše... Prostě každý, kdo někdy sedl i do jiného vozu než OII. Potvrzují to dokonce i sami prodejci.
o tom bych se vůbec nebavil. Interiér 508 je opravdu vkusný a musím uznat, že i vcelku německy precizní. Kdežto bakelit i40ky tvarovaný designérem tržnicových hifi-soustav oproti tomu...
Jenže sami zmiňujete, že při racionální volbě je ceníkový rozdíl 90 tis. Kč. Na Škodu dostanete slevu řekněme 5 %, což je nějakých dejme tomu 30 tis. Kč. Na Hyundai zřejmě dostanete velké houby. Tedy rozdíl 120 tis. Kč při ceně vozu nějakých 650 tis. Kč, což je bratru cca 1/6. Jako jestli koupím vůz o 1/6 dráž, to už mi nepřijde jako zanedbatelné.
To už tady můžeme porovnávat i40 vs. 3x Fabia HPT >:-[] . Je to taky za stejnou cenu... Ne, tohle srovnání mi fakt nedává moc smysl.
No tak ono na tom i podle mě něco je. Chceš mi snad tvrdit, že kvalita zpracování je na Golfu VI lepší jak na Golfu V? Já tedy myslím, že rozhodně ne. A to hovořím o kvalitě. Kdybych měl hovořit o propracovanosti, tak Golf V na tom byl dokonce LÍP, protože Golf VI se liší především tak, aby byl výrobně levnější. A tohle platí obecně pro všechny modely všech značek. Golf je jen hezký příklad.
A ke zpracování - mě tedy i40 velmi zklamala. Působila na mě opravdu hodně plastově a křehce.
Re: ŠKODA OCTAVIA S VÝBAVOU ELEGANCE PLUS NEMÁ ALARM ?!!
Já do svého auta alarm ani nechci. Jednak dnes alarmy už každý ignoruje, protože jsme vyškoleni z mizerně montovaných a nastavených pseudo-alarmů dřívější doby (takové, které rozhoukal i poryv větru), jednak to zloději v krádeži auta stejně nezabrání.
Co by za tím mělo být? Někteří remcají zda-li dát 815 600,- za i40, já jsem tehdy remcal zda-li dát 589 000,- za Sonátu, protože jsem na to koukal stejně tak jako někteří z vás - je to přeci jen korejec a ten by měl být levnější ne? To už dávno neplatí. Nakonec jsem to dal a ničeho nelituji. Bávo je bávo, to bez diskuzí, ale stálo by mě 2x tolik, drahý servis, a pěkné nervy neboť žiji tam kde žiji. Takže jsem opustil klukovský sen a koukal po nejlepší muzice za nejmenší peníze a právě Sonáta to splnila a hlavně nadchla při předváděcí jízdě o proti jiným autům sřední třídy a to bylo pro mě rozhodující. Horkými favority byly C5 a Mondeo. Ostatní žádná sláva. O ojetiny jsem zájem neměl.
Proč ta podrážděná reakce?:) Já netvrdím, že i40 nikoho jiného neporazila. Jen jsem napsal, že v tomto případě vyhrála zaslouženě, jen se mi zdá, že při daných parametrech dost možná stál stejně Superb.
Takhle odpověď je opravdu trochu mimo. :-) Ach jo, jedna skupina si snad až moc vychvaluje Octávku, a druhá zas zuřivě chválí korejce a předhazuje testy - připadám si jak na bitevním poli..
A iba idiot má problém pochopit s tím, že preference dle národnosti se mohou významně lišit (vytáhni někdy paty a podívej se co jezdí ve F, I, GB) a ještě ze sebe musí toho idiota udělat veřejně.
Ty jsi neuprostny logik. Pekny priklad s tata nano - pojdme ho trochu upravit a dat to do Tve nesmyslne roviny - BMW 3 stoji 1,- , A4 - stoji co stoji ted. Podle teto logiky a za predpokladu toho, ze auta nekupuji prekupnici s mnozstvim prodeju A4 by se nemelo nic stat. >:D
Chapes, ze cena neni jediny parametr, ale je - podotykam v nasi spolecnosti - parametrem rozhodujicim?
btw: ten kdo neresi cenu premiove stredni tridy - si tato auta ani nekupuje! >:D
"Cena je nepodstatná, jednotícím kritériem je velikostní a v jejím rámci kvalitativní třída. Při koupi vozu rozhoduje to, jak velkým autech (s akcentem na segment) chceš jezdit, v rámci velikostní třídy pak vybíráš třídu kvalitativní. Cenu ti sdělí prodejce poté, co model sestavíš a objednáš."
- No dúfam, že raz budem zarábať toľko aby som teda cenu pri výbere auta považoval za nepodstatnú. A so mnou by si to prialo minimálne 80% obyvateľov SR a ČR. Realita je taká, že najskôr sa rieši koľko si môže dotyčný dovoliť minúť a potom rieši, čo za to dostane...
Mne navyše z testu vyšiel ešte jeden výsledok. Octavia je na to čo ponúka zbytočne predražená. Možno by nakoniec aj koncernu priniesla väčší zisk ak by sa jej za menej predalo viac. Pretože predajnosť má prakticky len v ČR a na Slovensku. Na Slovensku to už íde tiež dolu vodou, pretože ľudia už prestávajú pomaličky nakupovať to, čo je dobré podľa Pepu z hospody, ale podľa toho, čo reálne za svoje peniaze dostanú...
Kúpim si Octaviu v plnej výbave za cenu, za ktorú môžem mať slušne vybavenú strednú triedu? Veď keby som mal kupovať Octaviu za 33 000€ (850 000,- Kč), tak by som si radšej koleno prevŕtal. Nevidím jediný logický dôvod prečo by som za také auto mal vyhadzovať toľko peňazí. Síce to nie je z rovnakej triedy (a nakoniec aj v teste sa stretli rozdielne), ale za tie peniažky by som šiel spokojne napríklad pre nový MB-B [odkaz]
Tenhle spor už tu byl mnohokrát, tak asi nemá smysl ho se vším všudy opakovat... všichni kolem mě kupují auta podle nějakých požadavků a za peníze, bez toho, aby se nesmyslně omezovali nějakou třídou, jejichž hranice se neustále posouvají. Ty snad máš nějaké vnitřní puzení, které by ti jasně říkalo, jestli máš jezdit střední nebo nižší střední :-)?
A prémioví jezdci které znám také běžně řeší velikostní dilema... v reálu vím aktuálně o dvou: A5 Sportback vs. 320d vs A6 (vyhrála A5) a 320d vs. 520d (dosud nerozhodnuto). Je to opět jen o prioritách... a věř mi, že cena se řeší vždycky.
Čemu na větě "Vítězem je i40" nerozumíš? Slova o tom, že Octavia obstála se ctí jsou jen reformulací známé věty sláva vítězům, čest poraženým. Z celého testu jasně vyplývá, že Hyundai je komplexně lepším autem a má smysl upřednostnit Škodu jedině v případě požadavku na 4x4 nebo z ryze subjektivních důvodů. To vše samozřejmě vnímáno z toho pohledu, že auta nejsou přímými konkurenty a Octavia je mimo své typické konfigurace.
Na věcné úrovni pak můžeme vnímat jemnější nuance testu:
- opakovaně se ukazuje, že 1.7CRDi není adekvátní náhradou za 2.0, což překvapuje málokoho
- Překvapením ale může být fakt, že není ani úspornější. Zde ještě vyčkejme na delší zkušenosti se zajetým autem. Je nutné brát v potaz, že Hyundai je větší než Octavia
- i40 ve finále není zase tak drahé jak se původně zdálo, v ceně je dost výbavy a delší záruka
Presne si to vystihol. Ja teraz tiež vyberám v strednej triede a šiel som sa pozrieť do Škodovky na... Octaviu Scout. Pretože je to v auto mojej cenovej hladine. Po vyskúšaní som však usúdil, že ten priestor ktorý mi ponúka stredná trieda, mi za nejakú výbavu navyše v Octavii proste nestojí a bolo po výbere...
Vítěz diskuse: jazva. :-) Taky je mi blžší košile, než kabát. Auto si kupuju za sebe a ne za budoucího, hypotetickýho kupce. Za co se to prodá za x let je jen dedukce. Tedy pokud to nezboříš, neukradnou ti to ap. :-!
Cena je nepodstatná, jednotícím kritériem je velikostní a v jejím rámci kvalitativní třída. Při koupi vozu rozhoduje to, jak velkým autech (s akcentem na segment) chceš jezdit, v rámci velikostní třídy pak vybíráš třídu kvalitativní. Cenu ti sdělí prodejce poté, co model sestavíš a objednáš. Pokud by lidé kupovali auta podle nejnížší ceny za co nejvíce centimetrů, pak by každý jezdil tata nano... >:D;-)
A i když píši, že Octavia je de facto mezitřídní (velikostně) model, je i40 jiný velikostní svět, to je třída střední. Octavia je spíše třída nižší střední. Považujme test za výjimečnou možnost setkání dvou velikostních třídních světů, v rovině kvalitativních tříd pak toto platí též.
Jezdci, kteří jezdí prémiovou střední třídu neřeší, kolik stojí A4, MB-C či BMW3, kupují auto ve střední prémii. Které? No to, které jim sedí. To jen bychaři stále řeší, zda přikoupit pokud možno levně ještě metr či metr a půl auta...
Urcite chcem podakovat redakcii za hodnotne porovnanie dvoch modelov, ale nemozem sa zbavit pocitu, ze ide o porovnanie neporovnatelneho. Ak zoberiem akekolvek rezenzie na automobil octavia tak sa nezbavim pocitu, ze jediny hodnotny udaj a ktory je neustale omielany je velkost kufra. Urcite pri kombikoch je to jeden zaujimavy udaj, ale asi nie najdolezitejsi. Konkretne v tomto clanku sa porovnana "evergreen" - octavia s modelom i40 co je uplna novinka. Popravde a ruku na srdce, myslite, ze octavia sa vyrovna autam typu Passat, Mondeo, i40 a napokon Mazda 6. Skoro som mal strach, ze si mam kupit Octaviu, ani omylom a este za to vyvalit 800 000 CZK. Vlastnim Mazda 6, 120kW, GTA a mal som moznost jazdit aj na Octavii, o jazdnych vlastnostiach, spotrebe, celkovej bezpecnosti a pohody za volantom je Octavia uplne mimo....
Recenzia by bola uplne super, ak by sa porovnavala rovnaka kategoria aut v danom segmente...
Pochopitelně že pokulhává. Naopak bych dokonce řekl, že GTIho přirovnání dokonce dokazuje opodstatněnost cenového srovnání, jelikož zatímco cenově se Dacia s BMW nesejde nikdy, co se pouhé velikostní třídy týče už by porovnávat šly - např. v nižší střední a SUV-éčkách ...
takže když vám někdo poskytne komplexní 5letou záruku, znamená to pro Vás, že je to nekvalitní vůz, protože 2letá záruka svědčí o kvalitě? >:D to snad nemyslíte vážně
Škoda Octavia nikdy nepatřila do střední třídy. Sice jí tam někdo a někde řadí, ale je to prostě nižší střední. Jako další handicap má octavia ve svém pokročilém věku. I nižší střední poslední dobou v nových modelech malinko povyrostla. Ale Octavia je na trhu od roku 2004 (pro korejce to znamená dvě generace a třetí už by byla na obzoru). Takže ke cti jí je to, že i takováhle "stařenka" se sctí bojuje v testech s auty o třídu výše. Nikdo asi nemůže čekat, že by ty testy vyhrávala (výjimky nějaké asi budou). Ale je pravda, že octavia pořád dokáže nabídnou zajímavý mix vlastností a slušnou paletu motorů. Například 4x4 v téhle třídě moc konkurentů nenabízí. A i přes její věk má každý rok rekordní prodeje a to samozřejmě nemyslím jen v Čecháh (tady dokonce v roce 2011 stratila) ale celosvětově. Každopádně zub času je neúprosný. Ale nová generace už je na cestě.
Tak, v cene od 270 do asi milionu muzes k jakemukoliv autu (samozrejme normalnimu, nemyslim na Ferrari, at mne nekdo nechyta za klavesnici) sestavit plnohodnotne konkurencni Oktavku.
Asi nikdo nepochybuje o technologické vyspělosti u Ferrari, resp. nadřazenosti u 458. Proto, že první kusy trpěly "samozápalem" a Ferrari také provedlo svolávačku na již dodané auta je rázem 458 zaostalá ?
Nebo Prius. Díky problémům a soudům v USA je rázem technologicky v propadlišti dějin ?
Tak v tom testu šlo spíš o to, že za základní model Mercedesu byl Superb skoro v max výbavě. Takže se ve výsledku spíše přihlédlo k tomuto faktu. Jinak například jízdně tam psali, že je mercedes lepší.
Cena je přece tím nejdůležitějším jednotícím kritériem, je to jediná univerzální škála. Narážka na Logan a BMW kulhá na obě nohy, tyto dva světy se neprotínají nikde a cenovky 850 a 350 jsou pádnou odpovědí na smysluplnost takového srovnání.
Výše uvedený dvojtest může představovat regulérní kupní dilema, například slušně situované rodiny. Obě auta splní základní zadání rodinného auta s velkým kufrem pro 2+2 a test informuje o tom, který vůz má vyšší přidanou hodnotu v dalších oblastech. Octavia jako nejprodávanější auto u nás je vhodná reference...
To ze patri do prvej 5-ky v triede za Passat, Insigniu, Superb a Mondeo je snad ocividne.
Chapem, ze niektorym to potrva este 2-3 roky nez to pochopia.
Rovnako ako sa i30 pred 5 rokmi stretavala s vysmechom a dnes je to 6-te najpredavanejsie auto v triede Golfu v Europe (CZ/SK v prvej 3-ke), bude aj i40 o 4-5 rokov jasne v prvej 5-ke.
Len tak dalej Hyundai - aktualny vitaz Auto Bild Qualitats report 2010 a 2011!
Test srovnal auta za podobný peníz. Myslím že si mohou konkurovat - oba jsou velké prostorné kombíky, které mohou posloužit rodině. Octávia je na hranici nižší střední a ty rozdíly v rozměrech nejsou zase vyloženě propastné.
i40 je zajímavou alternativou. Ruku na srdce, Octavia není špatné auto, ale ty roky na ní musí být vidět, koneckonců, její nová generace už klepe na dveře. V rámci jistých parametrů v testu asi i40 vyhrála poctivě a v tom vidím i jistý problém. Chápu i že po ruce byla jen octavia 4x4, a že to bylo zohledněno v testu. Také chválím že do ceníku byla přidána výhodnější L&K, ale zajímalo by mě, kolik by stál podobně vybavený Superb. Mám totiž pocit, že u vrcholných verzí Octavie není cena příliš rozdílná a pak to srovnání dostává úplně jiný rozměr...
Já jen, nevychází náhodou AutoTip a Svět Motorů ve stejném nakladatelství a není náhodou AutoTip řazen do pozice více populistického (rozuměj "zjednodušeně podaný pro širokou veřejnost")?
Ostatně, jen vycházím z toho, jak se kdysi vyjádřilo samotné vydavatelství...
Neb nevím jak vy, ale já VŽDYauto kupoval jen a výhradně za PENÍZE. Nikdy jsem neřekl budu platit nižší střední, nebo dvěma metry sedmdesát rozvoru. A přesně v tomhle ohledu je brán i test, tedy jako popis toho co za své peníze dostanu. V těchto intencích jde pak pochopitelně o naprosto konzistentní a relevantní srovnání jenž se opírá o realitu světa namísto o tabulkovou mystiku...
Rovněž je zcela zbetečné pokoušet se o nějké pokroucené překlady (alá Bobek či GTI) závěru testu, jelikož testér (mám-li parafrázovat tak -mistr testér-) vše napsal zcela jasně a výstižně - vítězem počínaje, prokračujíc přes klady a zápory a konfrontací ceny konče. Celý článek je napsan racionálně a srozumitelně jak nejlíp to jde i pro dítě školního věku. Veškeré překrucování, upocené hypotézy a projekce přes křivá zrcadla různých diskuzních kohoutků pak osobně shledávám jako nepodařené vtipy poukazující nanejvýš tak na jejich vlastní (teď se snažím vyhnout slovům mindrák a frustrace) sebeklam...
Hodnocení článku je tedy jasné: Klidně. Proč ne? ;-):yes:
Jednu větou bych pro tebe shrnul to nejpodstatnější. Škoda v testu jasně prohrála.
Je mi jasny, ze te to sere. Me by to taky melo * protoze tuhle octavku budu mit jako sluzebni auto misto astry brzo. Ale proc tady psat nejaky vymluvy ? Proste si jen priznej, ze je ta i40ka lepsi auto. Me se i vic libi. Snad jen ten predek neni uplne muj salek kavy ale nekdo zase nemusi predek faceliftove octavie, ktery je podle me tou nejlepsi casti auta :-) Neni na tom nic zleho. Lidi by si meli uvedomit, ze octavia je jen auto...
V Ergonomie Huindaie i40 nějaké velké přešlapy nevidím, dokonce má i navigaci umístěnou tam, kde má být a ne u kolen. Materiálově je na tom taky velmi dobře, lépe než Octavia.
Seděl jsi v tom nebo jen luštíš z křišťálové koule?
Ať to vezmeme z jakékoliv strany, pochvalme redakci za to, že porovnala náš silniční evergreen se zcela novým produktem ze střední (lowendové) třídy od hjundééé . Popravdě si napišme, že většinou rozměrových parametrů není Octavia klasikem kompaktní velikostní třídy, nýbrž modelem stojícím na pomezí tříd nižší střední a střední, a to podobně jako například Volvo S40/V50, a tedy testově... jde to, ale dře to....
Porovnávat hjundééé se Superbem, počítám, že by došlo i na hromadné diskusní sebevraždy, takhle alespoň může diskuse plout na dokonalé škodovácké velkorysosti a shovívavosti, vždyť jestli je něco z testu rozhodující, pak informace, že zcela nový reprezentant hjundééé ze střední třídy horko těžko sekunduje výběhové Octavii. Osobně bych se nezdráhal proti sobě postavit i O1...
Co je však důležité, střetly se dva kvalitativní světy - svět lowendu a svět mainstreamu. Není to tudíž střet zcela regulerní. Octavia je za své roky odladěná takřka k třídní dokonalosti, a hjundééé odlaďuje teprve své počáteční výrobní bolístky, současně pak technicky je Octavia zásluhou Volkswagenu autem, které stojí i přes své stáří na technickém třídním mainstreamovém vrcholu.
Co se týká designu, pak se asi dá napsat, že pokud někdo považuje horní hjundééé za evropské designové eso, asi by měl změnit kontinent svého trvalého pobytu... stačí pohled v trvání dvou sekund - [odkaz]
Závěrem však jedno postesknutí, uvození testu motivační myšlénkou spočívající v porovnání modelů s odkazem na podobnou cenu je rovina (v případě porovnávání aut z odlišných velikostních i kvalitativních tříd) mírně řečeno velmi velmi povrchní, nebo se snad mám těšit na dvojtestík nabušeného loganu kombi a trojkového kombi od BMW v základu? Tohle přece ignoruje základní zásadu garážového světa - svůj k svému, a to bez ohledu na cenu. Chce snad někdo na otázku, proč si zrovna koupil daný vůz odpovídat - proto, že mu to na délku vyšlo jako nejmín za jeden centimetr?...
OII se bude dál prodávat bez problémů, ale za podobné ceny, jako ostatní ojetiny dané kategorie. Dneska se nabízí ojetá Okta 5 let stará za 200tKč, prodejní realita bude mínus nějakých 10%. Takže jsme na 180. Za auto, které v ceníkovém základu stálo při zahájení výroby od 425, takže průměrná nákupní cena byla někdo okolo 550. K tomu inflace za 5 let cca. 15%, a hup, reálně ze 180 máme 153, což je pod 30% nákupní ceny. U škodovky, která si přece drží cenu? Má smysl řešit, jestli auto po 5-7 letech prodám o v té době 30 tKč dráž?
To určitě. Každý ví, že Škodovku musíš umět poskládat, pokud chceš rozumnou ceníkovou cenu. A že se Škoda zrovna nepodbízí (oficiálně a veřejně). K tomu máš modely, které jsou celkem těžko srovnatelné i po technické stránce. Mezitřídně se dá srovnávat, ale musí to mít nějakou hlavu a patu. Musíš mít perspektivu, která ti dá nějakou váhu, podle které určíš vítěze. Nemá smysl mluvit o tom, že větší auto je skutečně větší a že koncernový low-end o třídu níž na konci života nemá stejné příplatky jako relativní novinka. Informační hodnota nulová.
Tak ten test nic moc. Nehlede na to, ze dnes testovana octavka stoji 370 tisic, tak tvrdit, ze interier z tvrdych plastu, ktery mi evokuje fiaty z konce devadesatych let (brava aspol.) s prehledem porazi mekceny a ergonomicky dokonaly kokpit, je trochu mimo.
Zdravím, ač tento web prohlížím pravidelně, tento článek mě jako některé další dosti zklamal. Nejsem zarytým příznivcem žádné značky, ale srovnávat tyto automobily mi přijde vcelku nesmyslné. Článek tu už ovšem je a tak mě tak napadá, jestli byste pro změnu mohli srovnat dosluhující generaci i30(Octavia II. generace je také v závěru své existence) a Škodu Superb II. generace..
Jde o to, že my to víme. Za pět let se situace nezmění - kdybys mluvil o horizontu 20 let, tak bych tomu asi i věřil - Korejci šlapou mílovými kroky. Nicméně, šlapou z pravěku a v sandálích z bambusu, takže ještě na nějaký výraznější atak na mainstream mají čas. To není o jednom modelu, to je o vnímání celé značky a to bude potřebovat více času, než jen pět let.
autor se všemožně snaží na první místo nacpat octávii...ale prostě se mu to nedaří to je v tom článku jasně vidět...trochu mě podobné články mrzí...nemám nic proti preferenci domácí automobilky...ale tuten test...je přinejmenším diskutabilní...čekal jsme duel superb a i40 a čekal bych že superb objektivně vyhraje...myslím si však...že redakce čeká na silnější diesel...a na sedan...pak by tu mohlo být snad konečně smysluplné, relevantní srovnání
velmi amatérské počínání...a co je horší...člověk co se v autech moc nevyzná...vezme tento test jako relevantní...a podle toho pak usuzuje...a pak se někdy divíme co tu na diskuzích čteme že...? ;-) pak to vypadá když je někdo chytrej jak....magazín... >:D
Test neni uplne nesmyslny. Sice argumentovat podobnou cenou neni uplne stastne, jelikoz by treba aston cygnet a A6ka v kombajnu snesly prime porovnani. Nadruhou stranu mezi i40 a octavii se nekdo rozhodovat bude, vybavenych oktavek u nas neni zas tak malo. I kdyz se do toho bude michat minimalne superb. K jednotlivym autum. i40 je nejlepsim prikladem toho, jak korejci v designu tapou. Auto vypada, jako snaha o vytvoreni ozvlastneneho avensisu. Ono by to snad i vyslo, kdyby ty krivky na voze nebyly tak zbytecne a hlavne neumele zkroucene a jednotlive plochy by na sebe lepe navazovaly. V interieru je to stejne. Napriklad hrana, ktera jen tak konci na miste spolujezdcova airbagu. Octavia nabizi primerene uhlazeny design, ktery take funguje, bohuzel ten korejsky facelift se mi stale nelibi vic, nez puvodni reseni. Na druhou stranu, s velkymi koly to jde. Co se tyce ostatnich parametru, clanek mluvi jasne, takze pouze pro ujasneni. Neni ostudou, ze octavia neporazila i40. Naopak. Je mimoradnym uspechem, ze dokaze byt srovnatelna s o tridu vetsim a o nekolik let mladsim vozem. A stejna cena je dana zejmena diky domu, ze po prekroceni hranice 550 tisic zacne cena oktavky v zavislosti na vybave zavratne rust.
však já vím...ale i tak...když je výběhové auto segmentu C dražší než auto segmentu D navíc nové...a údajně předražené...tak se někde stala chyba ne...?? ;-)
nic tak amatérského jsem nikdy neviděl...o to víc mě zklamalo že to udělal zrovna můj docela oblíbený autotip...jehož testy jsou velmi často obejktivní...podobnej paskvil bych čekal od národních populistických plátků jako je svět motorů nebo auto7 :no::no:
Srovnání s Octavií má jednu dobrou vlastnost... je to nejprodávanější auto u nás, skoro každý s ní jel a dokáže si tak udělat obrázek. Navíc díky tomu, že lepší konfigurace Octavie zůstávají hodně drahé, má toto srovnání i pragmatický smysl... může některé potenciální kupce Octavie přivést na myšlenku, jestli by za své peníze nedostali lepší výrobek u Hyundai.
Z poznámky o L&K jasně plyne, že vysoká cena je dílem příplatků a struktury ceníku, takže se porovnává neporovnatelné. Do střední třídy Octavii chybí patřičné rozměry, tedy i prostor uvnitř, a některá technika. A na základě toho to prakticky projela. Žádné překvapení. ACZ mezitřídní testy moc neumí.
Ešte doplním že takýto test, nemá zmysel čítať, každý kto sa aspoň trochu vyzná, tak asi dosť nechápe autorovu námahu napísať tento článok a pritom, je toľko modelov na testovanie, celkovo je na vašej stránke v poslednej dobe málo testov a dosť slabé stránky, predstavovanie noviniek atď.
to vieš,na tvoju niekedy az nadludsku genialitu,tu nikto nemá a hadat sa s tebou fakt strata casu,lebo mam pocit ze iba nahanas "pocet prispevkov" do koncorocneho hodnotenia kecalek roku...cauko! :-)
podobně trapný jako jiný nejmenovaný testér nechá "drtivě" vyhrát škodu superb nad premiovými sedany ze švědska a anglie...a ještě před ně posune frantiky latitude a 508... >:D
Juj..to je komplexů.... :-))))mno jo no, škodovečka naše česká..alespon máme být na co hrdí..škoda že to nemužeš říct taky :-))) a jseš si toho dobře vědom a proto tu prskáš a kopeš..ale budiž ti přáno..je vás tu spoustu..pozdravuj na východě.... ;-)
Jen mi prosim tě vysvětli když jsme tak špatní, my češi, proč sem pořád tak lezete, vy slováci???? pořád vidím stížnosti...a i tu na českém webu pořád jste...nechápu..když je něco tak špatné, tak se tam nezdržuju a necpu se tam.....vid ;-);-);-)
pardon vypadla mi perla nakonec: lowendový korejec renault latitude na 4. místě...!! postavit toto vedle jaguaru, saabu a volva...to si může dovolit skutečně jen česká redakce autotipu
přiznám se docela podivný test...srovnávat kombi nižší střední s kombi střední třídy...no dejme tomu že octávka se tam zařadit dá...ukázalo to však, že na auta střední třídy prostě nemá...a je ještě k tomu navíc stejně drahá...a stejně jí co do výbavy dost chybí...na druhou stranu potlesk za to že se dokázala v mnoha oblastech velmi obstojně držet...hlavně kombinace TDI+DSG je doladěnější než CRDI+aut. od korejce...zbytek je jasně v ražíí i40...a autor má pravdu...interiér octávie již pozná své roky...přesto je velmi kvalitně zpracovaný...podvozek octávie znám velmi dobře z vlastní zkušenosti v liftu...bez 4x4...už v době svého vzniku dle mého mu na špičku segmentu něco chybělo...není comfortní...ale bohužel ani sportovní+tradiční bolístka škodovek=nulová zpětná vazba od řízení, ale v tomto si budou moci s korejcem podat ruce...hyundai jistě také není co do zpětné vazby kdovíjak nadaný
tento test mi zdánlivě připoměl aktuální velmi trapný test auto tipu: SAAB 9-5, Volvo S80, Peugeot 508, Jaguár XF a světe div se...Škoda Superb...(podotýkám dělala ho česká redakce)...samozřejmě můžete hádat koho ti kašpaří nechali vyhrát... :yes::yes::yes: takovej mix všech možných segmentů...premie/subpremie no to je přece každému jedno...čecháček je rád že "drtivě" vyhrál domácí jezdec a jde se spokojeně domů... :no::no::no:
poradím ti....nalistuj si ten správný test, tedy ten kk kterému se vztahuje tato diskuse, přečti si ho, zastyd se za hloupost svého příspěvku a pak to zkus znova ... ;-)
nižší střední se střední třídou. To by se nemělo dělat. Chápal bych srovnání i40 s Mondeem/Passatem/Avensisem a rozbor toho, zda rozdíl v ceně stojí za to, či ne, případně komu a za jakých podmínek. Tohle je divný.
Samozřejmě, že kvalita zpracování souvisí s věkem, chceš snad říci, že Golf I měl hodnotnější interiér než Golf VI? Že Octavia I měla hodnotnější a lépe zpracovaný interiér než Octavia II?
To své agresivní chování si vylévej někde jinde, ne tady. :no:
Máš pravdu, nikdo nevíme dne či minuty, nemusíme se třeba dožít zítřka a třeba může nastat konec světa do pěti let.....avšak je nepoměrně pravděpodobnější že tu budem i zítra i za 5 let.. ;-) to co tu píšeš jsou spíš než realitou tvým zbožným přáním, které nesouvisí s realitou..at to přijmeš něbo nepřijmeš, nic víc se na to napsat nedá
Jj, byla to jiná doba. Pamatuji si polovinu devadesítých let, kdy bylo něco jet téměř kamkoliv. My vyrazili busem do Španělska s osmihodinovou pauzou v Monacu na cestě zpět. Ještě před odjezdem z Costa Brava jsme si koupili na onu přestůvku grilované kuře. Když jsme jej pak rozbalili pod kasínem někdy kolem 9 ráno, tak šla kolem skupinka jiných turistů a někdo z hloučku s úsměvem zvolal "Jaj, tež naši slováci tu jedia pred kasínom"... stačilo jen zvolat "ne ne, bratia češi" >:D Taková byla doma, teď už je to trochu jinak...
Ach jo, cítíš úlevu? To je komplex méněcennosti, co? Jinak na tý pláži si podle všeho dřepěl vedle a slintal jsi hlady, protože jsi ani na ty "krumple" neměl, co?
Buď máš dlouhé vedené nebo jsi podrážděný z vlastního auta... ono totiž každý člověk trochu nad věcí pozná, že herou to myslí ironicky, viz to, co předvedl vedle v diskuzi k svoláčce.
Takže jsi se zase trochu ztrapnil... a přitom stačilo si koupit něco, co tě přesvědčí, že jsi koupil dobře natolik, že každý poznámku nebudeš brát jako útok...
Ja mam skorej pocit,ze to naopak autor,stary skodovkofil,si robi * z Hyundaiu,uz len tym,ze porovnava dve rozdielne triedy...ist na zaklade velkosti kufra do porovnavania dvoch rozdielnych tried...slaby argument na takyto test... :-)
To si bohužel myslíš jenom ty. Kdybych nekupoval předloni Sonátu ve výbavě Premium, mohl jsem letos koupit i40. A to jsem přešel prosím z Mondea rv.2005 a výbavy Ghia;-) Jinak se považuji za zhýčkaného a rozmazleného řidiče. Kdybych nežil v ČR, tak jezdím nejméně v pětkovém bavoráku. Jen tak dál H/K :yes:
Pokud bych chtěl i40 tak bych si ale opravdu počkal na silnější motorizace, ale ta GDi 130kW nejezdí špatně :-)
Ale to nebyla hypotéza - to bylo zbožné přání. Stejně jako to, že nyní se to změní a korejské vozy si budou držet cenu. No prostě nebudou. Nikdy to tak nebylo a nejbližší době nebude - rozhodně ne v horizontu 5 let.
ne hyunday nestaci na skodovecku ceskou!mozte porovnavat aj porsche,aston martin,mercedes a ceska skodovecka zvitezi tak ci tak...toto tu je normalne ale uz aj unas na slovensku to je chore...debilek na fabii 1.9tdi ide neohrozne iba v lavom pruhu 140km/h...tak ako ceska rodina zerie v chorvatsku varene krumple na plazi... 8-s
jak zde někteří diskutující "pláčou" nad tím, že jejich modla není ta nej nej ...
Bude vám to chlapci ještě chvíli trvat než pochopíte, ale všechno chce svůj čas ;-)
Zase srovnáváme hrušky a jablka. Škoda Octavia přeci patří k i30 !!!!!!
V tomto testu je pouze podobnost ceny a výkonu motoru.
Doporučení redakci: Srovnejte příště třeba Fabii Kombi a i30 Kombi. Cena je přeci podobná.
i40 by slušelo třeba srovnání se Superbem.
Malý přehled:
První Škoda Superb Combi
Druhý řádek Hyundai i40 Combi:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 633 / 1865
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 605 / 1665
Objem nádrže (l): 60
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1577 / 563
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1514 / 636
a) délka (mm): 4838
a) délka (mm): 4770
b) šířka (mm): 1817
b) šířka (mm): 1815
c) výška (mm): 1462
c) výška (mm): 1470
d) rozvor (mm): 2761
d) rozvor (mm): 2770
e) rozchod vpředu (mm): 1537
e) rozchod vpředu (mm): 1591
f) rozchod vzadu (mm): 1510
f) rozchod vzadu (mm): 1597
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry:
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1080
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 740 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 960
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1060
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 1000
k) šířka vpředu (mm): 1490
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 520
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 690
Zase ste sa ukazal...Ochcavka teraz musi rychlo s tym motorom utekat na zvolavaciu akciu koncernu,aby nezhorela...to su nam vyhody
Navyse bude az v dalsej generacii o triedu vyssie ...ehm...skodovkofil v plnom nasadení Nabuduce prosím test i30 vs Citigo! "Naozaj potrebujete viac ako tri valce?" :no::no:
usetri nas svojich dedukcii, jazva nikde nenapisal, ze chce tu i40. Aky bude cenovy rozdiel medzi akymikolvek autami o 5 rokov je skor vestenim z kristalovej ako nejakym faktom. Pisal som nejake skusenosti nizsie. Samozrejme,nepopieram ze to moze to byt uplne inak
... kolik km pan redaktor s Octávkou II opravdu najel (já mám celkem 240tis. km), když může napsat takovouhle hovadinu "... další známé nedostatky, jako jsou subtilní sedadla nebo příliš úzký středový tunel." ?
Možná jsem trochu zaujatý, jelikož už jezdím s druhou OII. V první jsem měl standardní interiér a v druhé mám paket Dynamic a se svými 188cm a cca 100 kily nemůžu říct, že by byla sedadla subtilní nebo poddimenzovaná.
Absoluvoval jsem na nich i cestu do Osla (cca 1400km), Hamburku, Rotterdamu a nic takového opravdu nemůžu říct.
Ano interiér je určitě užší než u i40, ale to je také dáno tím, že srovnáváte nižší střední třídu se střední >:D
Hlavně kupovat OII za 850k Kč je naprostá blbost, OII má cenu tak do 600k, pak už tu jsou jíná auta a to Mondeo, P508, Pašík, Superb nebo Insignia, ale rozhodně ne i40. Tohle za tu cenu nestojí a za 5 let bude cena ojetiny u dna, kdežto OII se tu bude vesele prodávat bez problémů ;-)
A profík na konci řekl "A Octavia je tež dobré auto" >:-[]
Asi jsem moc náročný nebo prostě má jízda po trochu horším povrchu znamenala být za limitem ovladatelnosti, když už jsem tam jel i ryhleji a jistěji ;-)
Jen teda Rasto trochu moc chválí, interiér je fakticky dobrý, ale jestli lepší než 508, tak to bych se hádal :-) Od ovladačů oken a zrcátek po stropních svítilen je Peugeot elegantnější :-)
Hyundai i40 Kombi je v tomto srovnani vetsi auto. Jak z venku, tak uvnitr. I nadrz ma vetsi. Nechalo by se rici, ze preleza tridu kde je oktavia a zene se do tridy aut vetsi (Mondeo, Passat, Superb, atd....).
U mne? Jednoznacna volba: i40. :yes:
že by to bolo tým, že väčšina mladých Slovákov nezažila spoločný štát, tým pádom už škodovku nepokladá za "svoju" alebo domácu značku a tým pádom sa im zdá mierne predražená?
A na to jsi prisel jak, ze tam ta priplatkova vybava neni?
Kdyz jsou tam priplatky za 160 tis. tak to musi napsat! Nebo si opravdu myslis, ze "uplne hola" Octavia tour ma parkovaci senzory vzadu, vyhrivana sedadla, hlinikova kola ci metalizu? O tom to prave je - ze i s temi priplatky a s cenou o 100tis. vyssi vypada vedle i30 pomerne tragicky a to i30 neni zadna velka kraska.
:yes:
Já tedy souhlasím, jen musím uznat, že interiér i40 je opravdu prostorný a dobře poskládaný, i když jinak ne dle mého vkusu...
Motor slabý, jízda průměr... a ta ovladatelnost v testu mě zaskočila, mám trochu jiné zkušenosti.
Jenže někdo se chce v autě cítit dobře a to se ve škodovce opravdu nedá. 4x4 pro normálního člověka nemá žádnej přínos,akorát vyšší spotřebu. Pokud bych chtěl 4x4 tak jedině nějaký prověřený jako třeba subaru.
V čem je Hyundai technologicky dál než Škoda? V pohonech? Převodovkách? Motorech? Asistenčních systémech? Tohle je nesmysl, Škoda díky VW umí turbobenzíny, 4x4, DSG.
Jiná věc je, že Octavia už je opravdu starší model, což je poznat třeba na bezpečnosti nebo částečně i jízdních vlastnostech nebo interiéru.
Škodovka jasně vítězí v kategorii motor, je silnější i úspornější. Na druhou stranu, 800.000 bych za žádnou Octavii nedal, ostatně ani za i40. Octavia má největší smysl někde v relaci 400-500 (1.4TSI).
Pokud má i40 v nějakém testu zvítezit, tak se musí poměřit s o třídu menším a letitým autem. Redakce vlastně ani neměla na výběr, protože kdyby vzala jakýkoliv model střední třídy s 2 - litrovým dieslem, tak by i40 skočila na lopatkách. Stačí si projít zdejší testy, kde i40 má nejnižší hodnocení.
ano, ale potom at tam nepisou, ze ma vybavu za 160000..........este navic srovnavaji uplne holou octavii tour (je pravda ze srovnatelna by byla o dost drazsi)....
Onehdá jsem četl na seznamu srovnávací test Mercedesu se superbem a říkám si, že marketingoví odborníci z VW naprosto zešíleli. Tohle opravdu nemá obdobu.Srovnávat vozidlo velmi renomovaného světového výrobce se zmršeným jezevčíkem typu superb je víc než urážející. Navíc nechápu, že v tom testu superb vyhrál. Zas tak veliký pitomce by ze škodovkářů a stádních Čechů dělat nemuseli.
K interieru a olizovacum plastu: "Ani dovybavení neudělalo z interiéru octavie
příjemné místo k životu, plasty působí ve srovnání s korejským standardem hrozně." ;-)
Ono staci mrknout na ty fotky - i kdyz i30 rozhodne interierem nepatri k extra atraktivnim vozum, proti Octavce z clanku je to opravdu uplne nekde jinde.
Každá česká řepa si radši koupí chrochtávii, protože to je ryze české auto vybavené absolutně bezporuchovou špičkovou technikou a kufrem, kam se vejdou vídle napříč. To o tom korejcovi říkal soused, že slyšel ve vidlákové lhotě od traktoristů ,že je poruchová a špatná a ti traktoristi a fotbalisti přece technice rozumí.
No pokud dobre ctu, tak oktavka se chyta tak akorat motorem a cenou (coz je vlastne silene minus, kdyz je to o tridu mensi vuz, ne?) Oktavka to projela, nenadelas nic.
A to uz vubec nezminuju, ze v celkovem cenovem srovnani Oktavce porad mraky mraky veci chybi (airbagy, kamery, uprava sedacek,...)
nevím jak vy, ale já bych určitě bral i40, protože je větší, hezčí a celkově lepší než „domácí “ škoda, i když má octavia větší kufr a podle tabulky je rychlejší z nula na sto o 12 sekund ;-):-)
Ačkoliv hodnota příplatků dosáhla u testované verze 160 tisíc
korun, nějak to není vidět..........se nedivim, když tam žádné příplatky za 160 tisíc nemají....
S přehledem? :*) Číst umíš? Jinak Octavii jsem považoval dlouho za s přehledem nejhezčí škodovku, ale když se teď po letech, tj. v roce 2012, podívám na první a poslední fotku článku, tak to vypadá, jakoby se ten Hyundai omylem připetl na nějaký sraz veteránů. Tak zkroušeně vedle něj stará dobrá škůdka vypadá... :-(
Doufám, že se tedy dočkáme srovnání octavie s i40 až vyjede třetí generace octavie, protože jak už tady bylo řečeno, po technické stránce je octavie v tuto chvíli zastaralá oproti i40......
zalezi aj od velkosti firmy a tym padom poctu vozidiel, ktore objednavas. Podobne to vyslo aj davnejsie s astrami. Boli kupene lacnejsie ako octavie, cena servisu bola porovnatelna, pri naslednom odpredaji boli predane za menej, ale v zasade rozdiel pri predaji bol mensi ak zlava na ne poskytnuta, mam na mysli cenovy rozdiel voci rovnako vybavenej octavii . Vozidla isli do bazaru na priamy vykup, pripadne ako protihodnota za nove, ziaden predaj vo vlastnej rezii. Samozrejme netvrdim, ze sa na tom neda aj stratit, ale ako vidis, kalkulacia s predajnou cenou je trochu loteria
Jaké překvapení; já to tvrdím již delší dobu... tento test 1.7 x 2.0 se mi opravdu líbí! K té Octavii jsem se vyjádřil již jinde... je čas na změnu! >:D:yes:
Jinak k diskusím o třídách atp. - nevím nevím, ale jde to nějak s tou Oktávkou z kopce: v tomto testu zase Oktávku porazil Hyundai i30cw! [odkaz]
Vidíš a pri i40tke si do nákladov na prevádzku počas piatich rokov môžeš dať pri položkách cena ND =0CZK. Koľko tam napíšeš pri Superbe, Mondeu... ? Ako sa to potom premietne do ceny pri následnom predaji? Ty jsi nový auto ještě nikdy nekupoval, že ne ?
Lenže to všetko sú len domienky a hypotézy. Presne také isté, ako tie, ktoré prognózovali udržanie si cien Ceedu pred rokmi a sám si napísal, že terajšia realita je niekde inde. Nikdy nemôžeš vedieť čo bude zajtra a nie ešte za 5 rokov!!!! A terajší rozdiel v cene 150000 je 150000 aj keby si to preberieš z ktorejkoľvek strany a použiješ na to ktorúkoľvek prognózu.
Tak to je zvláštní, že se u vás následná výkupní cena neřešila. Takových firem moc neznám. Co vídám, tak většinou správce vozového parku předkládá majiteli před pořízením náklady na vůz, dejme tomu na 5 let, ve kterém mimo pořizovací ceny, četnosti servisních intervalů, ceny ND, cen servisních prohlídek atd. je právě jedním z nejdůležitějších faktorů zůstatková cena.
Samozřejmě to nemusí být pravidlo - může se stát, že extra výhodně nakoupíš a pak extra výhodně prodáš, ale to je podle mě spíše vyjímka, než pravidlo.
No, myslel jsem to trochu jinak. Představ si, že vybíráš mezi Superbem a i40. Superb se ti líbí víc a chtěl bys ho, ale rozdíl 150.000 Kč oproti i40 je značný, a tak sklopíš hlavu, necháš si zajít chuť a koupíš i40. Kdyby ti to však Halík myslelo ekonomicky, tak bys koupil supa, protože víš, že o co víc dáš teď, o to víc dostaneš zpět až budeš za pět let kupovat další vůz a že ten vůz tedy vlastně dražší není.
vo firmach kde som pracoval sa pri nakupe aut nikdy neriesilo aka bude ich predajna cena po 4, alebo x rokoch pouzivania, asi je to divne a ti majitelia si to nevedli spocita :-! . Pamatam si ked kupili fiaty stilo. V nakupe boli o cca 150k sk lacnejsie a ked skoncili v bazare, neboli o 150k lacnejsie ako octavie, rozdiel sa zmensil. Takze ta uspora byt moze a nemusi.
U tohoto testu sa zrovnavaju auta s podobnou cenou, ale nie rovnakej triedy, takze ak nie si vizionar, len tazko urcis cenu i40 o 5 rokov ;-)
Keby sa všetci riadili tým tvojím "ekonomickým" myslením, tak by si museli kúpiť iba Fabiu, pretože tá sa najlepšie predáva. Vyššia zostatková cena sa dá vnímať ako určitý klad, ale je to klad v kategórii hypotéz a zbožných prianí. Rozhodne to ale nie je rozhodujúci faktor pri kúpe auta.
Pokiaľ ale tebe vyhovuje jazdiť v aute ktoré sa páči susedovi a tebe moc nevyhovuje, ale za 5 rokov ho "určite" tomu susedovi strelíš "extra výhodne", tak potom nech sa páči. A pokladaj to pre mňa za mňa aj za vrchol blaženosti... >:-[]
Pani city s technickou urovnou dvoch zrovnavanych vozidiel nemaju nic spolocne. Oktavia je uz technologicky zastarale vozidlo a pocitovo o dve generacia starsia ako I40 nehovoriac o tom ze sa tu zrovnava nizsia stredna trieda so strednou triedou. Test porovnaval technicku uroven a nie kde sa vyrabaju ci doma v cechach alebo niekde inde. Ja som nikdy nemal korejske auto ale do buducna budem urcite o nom uvazovat. Su uz technologicky dalej ako Skodovka:)
Nesuhlasim s verdiktom redaktore nejedna sa o tesne ale o priepastne vitazstvo v prospech I40. Iba naivne zamilovany da svoje peniaze za stary srot od Skodovky.
no hlavně že museli srovnat ceníkovou cenu Hyundaie s akční cenou škody!!! Proč?? Copak nemá Škodovka ceníkovou cenu?? Aha,to už by nemohla konkurovat vůbec :yes:
Jinak za mě,Škoda vedle toho Hyundaie působí jak Š120 vedle tý Octavie
No fakt je že když už testujete 4x4 tak bych čekal závěry z nějakého snadného terénu nebo alespon hlubšího sněhu..Když může mít i40 plus za design který je neměřitelný a je převážně otázkou vkusu jednotlivce..Tak proč nemá škoda plus za 4x4 když je to docela zásadní věc?V tom přece nabízí víc.Osobně bych jí dal přednost právě kvůli tomu.
Ja na miesto predpokladov preferujem fakty. Za prvé faktom je, že pre piatimi rokmi nikto ani v najhlbších snoch nepredpokladal, že Hyundai príde s modelom v strednej triede, ktorý bude rovnocenným súperom zabehnutým značkám. A za druhé, nikdy si nebudem kupovať auto tak, aby sa páčilo tomu, komu ho budem predávať potom. Kupujem si také auto, ktoré sa páči mne. Považujem za vrchol masochizmu kúpiť si auto ktoré nechcem, len pre to, že ho za 5 rokov lepšie predám... 8-s
Neprodávají, ale vycházím třeba z toho, jak se nyní obchoduje KIA Ceed vs. Golf. U Ceedů také každý předpokládal, že to bude zlomový model, který se bude ojetý prodávat s výrazně vyššími zůstatkovými cenami než bylo u KIA / Hyundai zvykem - realitu vidíš na inzerentních serverech.
nejsem a hodnotím vysoko jak mladický design Hyundai, který je odvážný, ale prostý bizardností a líbí se mi solidností oplývající design Octávky netrpící fábní úzkostí ani superbní jezevčíkovostí. Stárnutí se neprojevilo na Octávce a ani i40 nebude mít problém. Rychle stárnou nepodary.
to je minimalna sirka (1000).. za kolesami su sirsie takze oba maju o nieco viac ;) ale samozrejme to su len papierove marketingove preteky za litrami.
Chápu, že se na to takto dá dívat. Nicméně pro mě důležitý také parametr zůstatkové ceny - ten uveden v článku není, ale podle mě by mohl po 5 letech tvořit cca. 150.000,- kč ( 5 let stará Octavia vs. 5 let stará i40). S to už je celkový rozdíl 240.000,- Kč. Samozřejmě chápu, že pro toho, kdo chce ten vůz dojezdit až na šrot to tak důležitý parametr není.
precitaj si ten test este raz a pomaly, pretoze ti evidentne polovica usla... hlavne zaver si precitaj aspon tak trikrat a potom pochopis o com ten test je... ak nie, napis, ja alebo niekto iny ti to vysvetli...
Co to je za srovnání ? :-) i40 vs Octavia 4x4 ? Jiné třídy, čtyřkolka versus předokolka...to je opravdu veliké míchání jablek s hruškami. Když bych to měl stavět takto, tak bych postavil i40 vs. VW Passat Variant - je to také nový model, třída stejná, cena podobná ( 806.600,- Kč - Higline, 103kW DSG )
Aby mal pohon 4x4 s motorom, ktorý má vyšší objem nižšiu spotrebu ako predokolka s menším objemom, tak to už o niečom svedčí. Keby to bolo aspoň vyvážené nižšou cenou tak nič nepoviem. i40 stojí viac ako OII, dielenským spracovaním je na tom horšie ako OII, výhoda je len 5 ročná záruka a menšia obľuba u zlodejov. A hlavne extremne drahý servis :-)