Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Emisní zóny v Německu: Méně aut, stále více prachu

Do center osmnácti německých měst nesmějí od 1. ledna 2012 starší automobily, předběžné výsledky však žádné zlepšení kvality ovzduší nenaznačují.
Zpět na článek
18. 1. 2012 12:45
18. 1. 2012 14:49
19. 1. 2012 16:36
6. 4. 2012 20:19
Avatar - avatas
18. 1. 2012 11:33
Jde jen o peníze
Celý humbuk se zelenými známkami je jen o dalším zdanění,další buzeraci a nic víc.Kdy to lidé pochopí,že vládnoucí kasty jim dřou mozek a následně peníze...? :no:
Rozbalit vlákno
2
18. 1. 2012 19:08
Re: Jde jen o peníze
tak nějak ;-) :yes:
19. 3. 2012 08:36
Re: Jde jen o peníze
No kdyz uz si nekdo koupi nove auto za mega a prvni rok zaplati nejakych 50tis za garancni prohlidky v servise a ma +- stejny komfort a uzitnou hodnotu jak majitel 2 roky stare ojetiny za polovicni cenu..tak nejak se zvyhodnit musi, ne ? :-)
Za to ze plati dan z pridane hodnoty a drzi ekonomiku v chodu.
U nas se to zavede do roka a do dne taky, navzdory tomu, ze v Nemecku to k nicemu neni... Euro 4 u diesela znamena DFP .. a rekl bych, ze pocet aut ktere maji DFP "odborne" vykuchane bude u nas mnohem vyssi nez v Nemecku.
18. 1. 2012 12:45
Semafory
Překvapuje mě, že "zelené vlny" nejsou naprostou samozřejmostí emise, neemise.
Někdy člověk přímo žasne. Takový průjezd Plzní ve špičce, to bych přímo vykvetl. Každých sto metrů člověk stojí na červené 8-s
Rozbalit vlákno
1
18. 1. 2012 14:49
Re: Semafory
máš recht, mimo spičku se dá jet tak 2-3 křižovatky na zelenou ale musis mit minimálně na tacháči 70 >:-[]
18. 1. 2012 13:46
diesel EU4 = benzín EU1
Souhlasím se správným srovnání čmoudů s benzíňáky :-) .
Rozbalit vlákno
4
18. 1. 2012 14:15
Re: diesel EU4 = benzín EU1
Máš tam chybku.

diesel EU5 = benzín EU1
Avatar - WinDiesel
18. 1. 2012 15:28
Re: diesel EU4 = benzín EU1
Na podobné výblitky fakt nemá cenu reagovat, tedy no comment. :no:
18. 1. 2012 17:11
Re: diesel EU4 = benzín EU1
Bohužel už si klikl na tlačitko reagovat a reagoval si.
Avatar - WinDiesel
18. 1. 2012 17:27
Re: diesel EU4 = benzín EU1
Pravda, pravda. :no:
18. 1. 2012 13:56
Mají co chtěli
s podporou nafťáků.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - WinDiesel
18. 1. 2012 15:33
Re: Mají co chtěli
Kdyby ses namáhal se čtením, tak by ses dočetl, že se zjistilo, že vozový park nemá v německu měřitelný vliv na množství prachu v ovzduší.
To samé se zjistilo v Londýně, ale mýto zůstává. jde o prachy. Chytrému napověz, s ***m nemá cenu ztrácet čas.
P.S. O jaké podpoře prosím mluvíš? Prosím upřesni. Nepamatuji, že by byly diesely zvýhodňovány dotacemi jako hybridy, naopak jsou dlouhodobě znevýhodňovány výrazně vyšší cenou.
18. 1. 2012 15:39
Re: Mají co chtěli
Jediná forma zvýhodnění je jen prostřednictvím dotací?
Zadej do Google text:
"V Česku, i u našich sousedů, je nižší sazba spotřební daně u nafty. Důvodem je legislativní podpora úspornějších dieselových motorů. Nafta je tedy levnější než benzín, v Česku se však v současné době jedná o malý rozdíl."

P.S.: Tvrdit, že naftové motory se nepodílejí na zvyšování prašnosti, je směšné. Neviděl jsem diesel, který by nečoudil - neemitoval prašné částice, ty nejmenší a nejnebezpečnější (pronikají přímo do krve).
18. 1. 2012 15:59
Re: Mají co chtěli
A takový benzín je taky chuťovka, Jak zjistili výzkumníci. Uvolňují se z něho karcinogenní látky i když stojí v garáži. Tak je zdraví ohroužující parkovat auto pod obytnou místností.
18. 1. 2012 16:17
Re: Mají co chtěli
Pokud benzín, tak i nafta.
Avatar - WinDiesel
18. 1. 2012 17:27
Re: Mají co chtěli
A proč tu tedy pliveš jen na naftu, googlemane?
Co takhle používat místo googlu vlastní hlavu, problém?
Hochu, ty nejmenší částice nikdo nevidí, a právě ty emitují i benzínové motory. Ovšem to v googlu nenajdeš.........
Tak si dál žij v blahém domnění, že *** emitují jen diesely....... (když to nevidím, nic to neemituje).
18. 1. 2012 17:31
Re: Mají co chtěli
Snad jasně vyplynulo, že traktory jsou škodlivější.

Pevné částice benzín prakticky neemituje, zejména ne ty, které mají normálně fungující elektronické vstřikování namísto karburátoru s funkčním katem. Je pravdou, že než se zahřeje kat, utečou plyny, ale ty nezůstávají v těle, odpaří se, odvětrají. A s karburátorem jezdí pár posledních zoufalců.

Kdežto nafta obsahuje parafiny a ty vytvářejí prach. Prach, jak se dostane do plic, do krve, už je v těle navždy. A prach z nafťáků je kancerogenní. Zejména je průser, když se dostane do krve v ženách, které budou mít děti.
Avatar - baca42
18. 1. 2012 17:58
Re: Mají co chtěli
A jaká je daň na LPG ? Příjde mi to nespravedlivý zvýhodnění. ;-\
18. 1. 2012 18:44
Re: Mají co chtěli
Každý stát, kterému záleží na zdraví občanů/kvalitě vzduchu, zvýhodňuje LPG/CNG. Důvody jsou snad jasné. Teda jedině WinDiesel tvrdí, že mu CNG/LPG smrdí víc než nafta, ale v jeho případě už je zřejmě poškozen mozek sazemi a nadměrným hlukem - mějme tudíž pochopení.
Avatar - baca42
18. 1. 2012 19:55
Re: Mají co chtěli
Je pravda že když přede mnou jede nějaké nové auto na LPG, tak si toho možná ani nevšimnu, ale když jedu za starým Favoritem na LPG, tak si připadám jako v Osvětimi. ;-)
19. 1. 2012 07:53
Re: Mají co chtěli
Áaa povídačka o tom státu. Státu na ničem nezáleží, protože je to uskupení jednotlivých občanu bez možnosti se jeden do druhého motat. A to je správně. Pak je tu zločinecká organizace - veřejný sektor mylně označován jako stát. A lidi v tom nalezení, taky nemají zájem o zdraví občanu. Mají zájem okrást jednotlivé lidi o hodnoty a záminka, že je to projejich zdraví je nejpoužívanější, protože ti natvrdlejší ji bezhlavě hltají a mají pocit že dělají správně věci a jsou tak nějak důležití a uvědomělí. A LPG je zdaněno. Není zdaněno na Slovensku, Španělsku a v Belgii.
18. 1. 2012 23:31
Re: Mají co chtěli
LPG se používá i na topení apod, proto tam myslím není spotřební daň zavedená.
19. 1. 2012 08:01
Re: Mají co chtěli
LPG je zdaněno. A chystá se nová daň i na běžné topení plynem. Takže buď je plyn dle ekologů závadný (nenapadá mě pak čím by se mělo jiným topit) nebo je to jen další zlodějna do jejich kapsy, jak všechny předchozí, protože v našich krajích je topení životně důležité, tak je to jistý výdělek dokud lidi nevykapou na podchlazení.
19. 1. 2012 15:40
Re: Mají co chtěli
To jsem slyšel že se chystá, ale už tak před dvěma roky. Je nějaké bližší info o termínu?
Avatar - Ada je zase tady
20. 1. 2012 09:49
Re: Mají co chtěli
I kdyby se potvrdilo (jakoze uvedeny vyzkum to vyvratil), ze dieselove vozy vice prispivaji k znecisteni zivotniho prostredi, jedna zalezitost je nepopiratelna = ze se s dieselovym autem mnohem lepe jezdi, nez s benzinovym lenochem.

Navic - znovu opakuji, ze na benzin by mela byt uvalena dodatecna ekologicka dan, protoze benzinove motory maji fyzikalne horsi energetickou ucinnost a tim padem na jednotkovy vykon i vetsi mernou spotrebu paliva. Maji vetsi emise a vetsi produkci odpadniho tepla a sklenikovych plynu zatezuji nase zivotni prostredi mnohem vice, nez vozy s dieselovym motorem, coz prispiva k drancovani neobnovitelnych zdroju energie a globalnimu oteplovani. :no:
26. 4. 2012 14:45
Re: Mají co chtěli
To je jen mýtus, protože záleží na tom, jak to měříš. Pokud to bereš na litr, tak ano. Ale pokud to bereš na kila, tak ne.

Benzín: je 0,7-0,75 kg/litr energie 32 MJ/l, 46,4 MJ/kg
Nafta je 0,8-0,88 kg/litr energie 34 MJ/l, 42,5 MJ / kg
LPG je 0,55 kg/litr, energie 25.5 MJ/l, 46,1 MJ / kg

Takže - u benzínky se měří na litr, takže máš pravdu, ale fyzikové měří na kilo a pak pravdu nemáš. Co se týče peněženky, tak je nafta výhodnější. Vše ostatní hraje pro benzín a hlavně pro LPG.
18. 1. 2012 21:25
Anketa je padlá na hlavu
Nebýt těch doplňujících vět, tak bych dal Ne. Ale je samozřejmě nesmysl, že by osobní auta nebyla jedním z největších zdrojů znečištění, samozřejmě, že jsou. Jen to nemůžou vyřešit nějaké pitomé nízkoemisní zóny. Kdyby se radši eurobyrokrati místo snižování emisí CO2 věnovali podpoře hromadné dopravy a omezování emisí skutečně škodlivých plynů a prachových částic.
Rozbalit vlákno
1
26. 4. 2012 14:49
Re: Anketa je padlá na hlavu
Anketa se vždy zadává tak, aby byl jasný výsledek. Nekoukáš na Ano pane ministře?
Avatar - petrumr
19. 1. 2012 16:36
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - VDC
6. 4. 2012 20:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 2. 2012 16:16
O čem to je
Silnice jsou moc plné, pracháči v drahých autech musí stát v kolonách, nemají kde parkovat. No tak prostě alespoň pár chudáků z měst vyženou. A když to nepomůže a lidi přesedlají třeba na mopedauta, uzavřou centra měst placenými mýtnými branami jako v Londýně. Tohle není o ekologii, tohle je jen o penězích a omezování zákládních lidských svobod - tady berou méně majetným svobodu pohybu a nikoho to netrápí. Porsche Cayenne po městě bere přes 20 litrů na 100, čipnuté klidně ještě víc, i když má Euro5, je skutečně ekologičtější než nějaký starý maloobjemový benzín s Euro1?
Nebo ty super ekologické autobusy MHD - po městě si vezmou 35 litrů nafty na 100 km. Každá akcelerace autobusu vytvoří ohromný oblak jedovatých sazí. A to uvnitř často jede jen pár lidí.
Rozbalit vlákno
0
1. 4. 2012 22:38
Emisní zóny nefungují
, ani na jednom místě se neosvědčily, tak je zavedeme pro jistotu úplně všude. Biopřísady do paliv jsou větší ekologickou zátěží než fosilní paliva, proto jich budeme přidávat ještě víc. Z nafty vzniká mnohem víc rakovinotvorného svinstva než z benzínu (pevné částice), proto je nafta méně zdaněna než benzín. Moderní motory s Euro6 tvoří mnohem menší a jedovatější pevné částice než motory staré, které ještě naftu tak dobře nerozpráší. Proto zakážeme vjezd do center měst autům se starými motory, auta s Euro6 tam vjet necháme. Filtr pevných částic zvyšuje spotřebu auta až o litr na 100 km a zachytí jen málo nebezpečné, velké pevné částice, ty malé a nebezpečné jím proletí, proto se teď montuje skoro do všech dieselů.

Napsal jsem něco špatně nebo prostě ti co nás vedou rozhodují proti veškeré logice?
Rozbalit vlákno
1
19. 4. 2012 11:20
Re: Emisní zóny nefungují
pekne, lepe bych to nenapsal..