Renault našel nádherně své místo, vyrábí levná auta s ověřenou technikou za takové ceny, že Číňakům z toho půjde hlava kolem až se budou chtít dostat do Evropy. Jen blázen by koupil za 150 Čínu.
Nic horšího než u rendlíka už koupit nemůžete. Viz seznam závad výše. Normální řidič, který najede těch 130 tis km za pouhé dva roky by měl u rendlíku měnit turbo, vstřiky, kotouče, rejdové čepy, rekostruovat elektriku... :no: To raději číňana, korejce, japonce nebo optimálně nějaké Das Auto! :yes:
Taky jsem jednoznačně pro Německou kvalitu, rendlík se při velkym nájezdu rozsype, při 15Otis je většinou na výměnu motoru, zkušenost několika kamarádů a bratrance, ale pro důchodce, co najede 5000 ročně je to dobrá volba, skoro každý auto si najde vhodného uživatele.
Já mám 300t s původním motorem a dokonce spoustou jiných věcí, včetně třeba spojky či komplet výfuků atd.... tak nevím, asi dělám něco blbě nebo nevěřím každému bazaristovi, že má auto najeto jen 80t.
Zkusenost kamaratov a bratrancov je fajn, ja mam osobnu skusenost z posledneho zamestnania. Prevadzkove naklady renaultov boli porovnatelne s prevazdkovymi nakladmi ostatnych znaciek vo vozovom parku a spolahlivost, resp. poruchovost bola podobna.
Tady se ale bavíme o Thalii.
Za prvé - Cílovka určitě nebude člověk, který najede 65 tisíc ročně.
Za druhé - řidič, který najede 130k km za dva roky není "normální" ve smyslu že je to průměr u české populace.
Za třetí - které Thalie mají turbo?
Rodiče mají 5 let Thalii 1,5DCi, koupili ji se 160k km, nyní to má 220k km a kromě běžné údržby to nevyžadovalo žádné větší investice. Jezdí s tím jen na nákup, k doktorovi a za příbuznými, spotřeba 5l/100 a jsou spokojení..
naThálku (2003) mám už rok a něco.. 1,4 16 V je v nabídce motorů pravděpodobně ten nejlepší -> pro mě, umí se nádherně přizpůsobit. Je mi 20 a mé "mladé" a sportovní ježdění zvládá, každopádně umí jezdit i na spotřebu. Myslím například, jízda po městě (po rovince) rychlost cca 55 km/h, 5tý rychlostní stupeň a natálka se vubec nedusí a zvládá to >:D to např. u naší Fabky -> nemožné. Jediné co vadí, a to je u Renaultů klasika, je elektroinstalace -> momentálně mám problém s dálkovým centrálem + načítáním imobilizéru, takže vždy před startem 10x otáčím klíčkem než se načte. Další problém bych zmínil nápravy.. už nějak bouchají -> nedivím se, od roku 2003-12/2010 najelo auto 59 tis km. za mého působení 12/2010 - dosud najelo auto dalších 22500 km >:D Takže to vidím na velký jarní servis :))
no já měl ještě tu první verzi rv 2000 a nalítal jsem s tím 180tkm a tlumiče jsem neměnil. Teda je fakt, že posledních 20tkm to už byl šrot, ale za ty prachy odvedlo auto dobrou službu. Nakonec jsem ji prodal do AAA :-)
Z bouchajících náprav nebuď nervozní. Rodičům se na Cliu II tyhle zvuky objevily krátce po výměně tlumičů a silentbloků na předku znovu. Během dalších 40 tkm se už to nezhoršilo takže už to neřeší.
BTW Za kolik to tak přibližně jezdí při tom jízdním stylu "na spotřebu"?
Mám 1.5 dCi, naj. za 3,5 roku 76 tis., z toho nalítáno tak 15 tis. s naloženou károu, víkendy pravidelně s plným kufrem. Nyní dlouhodobá spotřeba 4,5 l, výlety Německo, Francie za 5 l. Olej nežere, za 15 tis. si vezme tak 3 dl.Vyměněny 2x H7 žárovka vpředu, 1x žárovka ovladačů ventilace uvnitř, v 50 tis. zadní pakny za 1200 Kč. Jinak nic. Kvalita odpovídá ceně, ale třeba výfuk zatím ani nerezne! :yes: Podvozek netluče, kotouče vydrží ještě dvojnásobek km. Pro nenáročného řidiče/mladou rodinu/důchodce ideální auto. :yes:
Mám 1,2 16V 3 a půl roku najeto 61000 bez závad, kromě prasklých 3 žárovek ve světle a 2x podsvícení ovladačů větrání, občas vrzne jako každý auto, podvozek opravdu nerezne, tlumiče nebouchaj, brzdi podle servisáků jako nový a brzdí pěkně, motor ok, spotřeba dlouhodobá v létě 5.5, v zimě 6.5 výlet po dálnici do Ženevy 110-130kmh tak půl na půl spotřeba 5.9l/100km, až se auto rozpadne dam vám vědět :-):yes:
Ronaulte nechci tě provokovat, ale tohle si přečti: "Bát se naopak nemusíte fatální poruchovosti tehdejších větších renaultů – jednoduché thalie se netýká". Není to teda žádný můj výmysl, ale všeobecně známý fakt, že se Renaulty sypou. Mimochodem, abys neřekl, že jsem zaujatej, Thalii specielně považuju za to nejlepší co v poslední době Renault vyprodukoval. Je fakt, že sem neslyšel zatím nikoho kdo jí má na ní nadávat.
No kým si výraz "tehdejších" nezamieňaš za obdobie 1999-2008 tak je to konštatovanie správne.
Dvojková laguna mala výbavu a techniku ako zo star wars a cenu ako z blšáku. A problémy sa riešili za pochodu. Povesti o renaultoch od tej doby pretrvávajú.
Ale úprimne povedané- prúsery so spoľahlivosťou krátko po prelome tisícročí riešili aj väčší hráči ako renault, snáď nemusím menovať.
To je samozřejmě zevšeobecňující pojem, já měl jediné štěstí ve správné volbě výbavy a motorizace, která byla menšínová, to tady vždy říkám. A používat tuto obecnou větu... ;-)
1,6 16V, slabé, ale konstrukčně jednoduché.
10l, no jo, dvoulitr... Kamarád měl vlastně stejný dvoulitr v Laguně I a dokázal s ním jezdit dlouhodobě pod 8, ale uměl, to je pravda...
A zaregistroval jsi i to, co jsi sám opsal? - TEHDEJŠÍCH. Ano, na přelomu tisíciletí měl Renault problém s elektronikou. Každý složitější, Meganem II počínaje přes Lagunu II a Vel Satisem konče.
Ale hned další větou z toho vyvozuješ že, cituji: "Není to teda žádný můj výmysl, ale všeobecně známý fakt, že se Renaulty sypou" - ne sypaly, že? :no:
Tyto tendenčnosti zde předvádí mnoho diskutérů, ale upozorňovat by se na to mělo stále.
Tehdejší je dost širokej pojem. Píšeš tu o Laguně II, která měla problémy s elektronikou, to ovšem není auto přelomu tisíciletí, ale ještě celkem nedávno vyráběné moderní auto (konec produkce 2007). V případě Maganu II dokonce EOL 2008. Tudíž se tu nebavíme o žádných muzejních typech, které kdysi jezdily po silnicích, ale o současných autech, která potkáváme dnes a denně a jezdí s nima (a tudíž je servisuje) tisíce lidí. Tím pádem je přítomný čas a výraz "sypou" naprosto na místě.
OK, takže jsi měl na mysli II. generaci Laguny, Meganu a spol. Nechtěl jsem primárně nějak prudit, jen si to vyjasnit - v rámci psaného textu je pochopení smyslu někdy těžší.
kdo potřebuje nenáročný vůz do práce, na nákup/na chatu tak mu tohle auto poslouží asi nejlépe...jako alternativu bych dost možná vyzdvihl logan nebo chevrolet aveo první generace...tato auta jsou tak jednoduchá, že tam zkrátka a dobře není moc věcí co by se mohlo podělat...kvalita zpracování a jízdní vlastnosti u podobných aut jsou přímo úměrné jejich cenovce...jinak řečeno...nemůžeme čekat u auta za 150 zpracování jako v golfu za 350...a ono podobně starý golf vás může v servise vytrestat taky parádně...a díly na něj budou nesrovnatelně dražší... :no: u ojetiny platí jedno jediné pravidlo...čím starší a složitější auto...tím rizikovější....
Kvalita Thalie = co nema, to sa nepokazi.
Kvalita Renaultu je priamo povestna. A pri fuzii s Nissanom naucili robit kvalitne auta aj chudakov Japoncov. Preto sa Primera z prednych priecok TUV reportov presunula na uplne dno k Renaultu, konkretne tuto 5rocne vozy TUV 2012:
111.Peugeot 407
112.BMW X5
113.Renault Kangoo
114.Peugeot 206
115.Peugeot 307
116.Fiat Stilo
117.Renault Laguna
118.Nissan Primera
119.Dacia Logan
120.Renault Espace
Vycuc z rozhovoru s panom z TUV:
"A čo francúzske a talianske automobilky?"
"Pri talianskych autách patria ich zlé výsledky už takmer ku koloritu. Taliani jednoducho útočia skôr emóciami ako kvalitou. Vidíme to napríklad na obrovskom úspechu Fiatu 500. Takže to ma neprekvapilo. Skôr som sklamaný, že napriek masívnemu deklarovaniu francúzskeho Renaultu o novej epoche kvality, ktorú odštartoval pred pár rokmi, to na jeho výsledkoch zatiaľ nevidieť. Ešte zarážajúcejšie sú výsledky jeho rumunskej značky Dacia, kde boli v oblasti kvality veľké očakávania. Jednak tým, že ide o jednoduché vozidlá, a jednak tým, že využívajú veľké množstvo overených komponentov Renaultu. Logan sa však umiestnil na poslednej priečke. Takže, ako vidieť, jednoduchosť nemusí znamenať kvalitu."
jedno se tomuhle autu upřít nedá - výrazně pomohlo "znovumotorizovat" českou vesnici a maloměsta, jako náhrada stodvacítek a favoritů ideální volba :yes: .