Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bazar: Renault Thalia/Symbol 1999-2008 - Ležérní zpracování vynahrazuje spolehlivostí

Renault Thalia
Renault Thalia
Renault Thalia
Renault Thalia
12 Fotogalerie
Diskuze (36)
Levný turecký renault je lepší, než mnozí předpokládali. Navíc vyšlapal cestu fenoménu Dacia Logan.

Thalia v době vzniku nabídla solidní techniku – z tehdy teprve ročního clia. A zpočátku nebyla ani levná – budgetovým hitem se stala až po čase. Okouzlila bezedným zavazadelníkem (0,510 m3), který se téměř vyrovnal octavii, a plavným komfortem. Za cenu bídné směrové stability doslova plula i po zmasakrovaných silnicích a komfortem předčila výchozí Clio II. Od něj bohužel přebrala stísněnost, zejména na zadních sedadlech – tu vyřešila až nová generace. Jde o spolehlivý ideál pro nenáročné nespěchavce – s nízkou hmotností a značnou světlou výškou projede rovněž mírným

terénem. Překousnout musíte jen typické znaky tehdejších renaultů – místy podivné ovládání, gumové řazení, před druhým faceliftem nevalné jízdní vlastnosti a ležérní dílenské zpracování. Bát se naopak nemusíte fatální poruchovosti

tehdejších větších renaultů – jednoduché thalie se prakticky netýká.

Sedan zpočátku odrazoval neútulným plastovým interiérem, oholenou výbavou, mžouravými světlomety a zastaralými dvouventilovými čtrnáctistovkami. Takovou verzi není důvod volit, zvláště když stále stojí kolem 30 tisíc korun. Jen trochu dráž koupíte facelift – sice s původním motorem, avšak hezčím vnitřkem a lepšími světlomety. A později i se skvělou jednotkou 1.4 16V. Druhá modernizace se odklonila od Clia II, dostala kvalitnější a útulnější interiér, lepší podvozek a konečně se zbavila některých přežitků, např. tlačítka klaksonu na páčce. Od té doby již thalia nabízela prakticky výhradně moderní agregáty a převodovky, doporučujeme tedy hledat právě druhou modifikaci.

DVOJTEST: Renault Thalia 1,2 16V a 1,5 dCi

Mechanicky jednoduchý sedan je pozoruhodně spolehlivý, většina problémů jde na vrub elektronice, případně rozdílům proti cliu. Z toho plyne jednodílný výfuk, který po cca osmi letech prorezaví. Ve značkovém servisu vám nabídnou drahou výměnu kompletu. Řešením je pilka na železo – druhovýroba poskytuje i jednotlivé díly. Typické je nefunkční centrální zamykání kufru – oprava přerušeného kabelu v průchodce vyjde na cca 500 Kč. Řešit budete

také poddimenzované a často zkroucené brzdy spolu s čepy přední nápravy. Když funguje ventilátor topení jen na nejvyšší, 4. stupeň, půjdete pro nový za osm tisíc nebo ke kutilovi, který vám vymění spálenou tepelnou pojistku a vydřené ložisko motorku. Dražší pasti čekají u dieselů – v případě ojetějšího kusu (cca 130 tisíc km a více) si nechte v odborném diesel-servisu podrobně diagnostikovat stav vstřikovačů, čerpadla a turbodmychadla. Jejich

blížící se výměna bývá důvodem, proč se předchozí majitel tichého a neuvěřitelně úsporného dCi zbavil. Cena opravy se může vyrovnat zbytkové hodnotě auta. Vymstít se umějí i odešlé cívky u agregátu 1.4 16V – originály Sagem mají životnost cca 30 tisíc km a mění se tak často jako svíčky. Naštěstí nestojí moc přes tisícovku za kus, osvědčeným řešením je náhrada stejně drahou kvalitnější druhovýrobou značky Bougicord.

Vstoupit do diskuze (36)