Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Ronault.
Pánové, redaktoři, co pořád v každém článku a testu řešíte dojezd? Jo, je to fajn, že se díky LPG zvýší dojezd auta o tu jednu nádrž, ale to je tak výhoda leda pro redaktory, kteří dostávají k testu auto s plnou nádrží.
Víte jak to chodí v reálu? Běžný majitel LPG auta má v nádrži cca 10 litrů benzínu a někdy i méně jen pro opravdový stav nouze a jako největší možné zlo, protože jak jednou začnete jezdit za cca 16 Kč za litr, tak se vám rozhodně kvůli delší dojezdnosti nebude chtít platit 2xvíce. A to platí i pro dálkové cesty do zahraničí. Já mám třeba na dovolenou v nídrži maximálně čtvrtku, síť čerpaček je v Evropě široká a i to Rakousko se dá projet s jednou pauzou na 105. km A2, kde je plnička 😉
Takže takový náhled do reálného světa.
K té spotřebě. 20-30% navíc neměly ani karburátorové LPG, dnešní sekvenční vstřikování se pohybuje kolem 5-15%, přímý vstřik LPI slibuje ještě méně.
Co se sítě týče... Konkrétně v Maďarsku už bude více jak 250 stanic, byl jsem tam loni a opravdu není problém natankovat LPG, hustota asi jako u nás.
Německo naopak třeba byl problém, alespoň na POI v navigacích má hustotu docela slabou a při cestě přes Brenner a Linz je na dálnici jen jedna LPG.
Itálie samozřejmě super, tam je plnička na každém rohu a řekl bych, že i s lepším LPG, prostě pokaždé jsem měl pocit, že na italský plyn auto jelo lépe.
Jinak chválím Opel, i když ty ceny kolem 600t za Astru v kombíku jsou opravdu vysoké...
Víte jak to chodí v reálu? Běžný majitel LPG auta má v nádrži cca 10 litrů benzínu a někdy i méně jen pro opravdový stav nouze a jako největší možné zlo, protože jak jednou začnete jezdit za cca 16 Kč za litr, tak se vám rozhodně kvůli delší dojezdnosti nebude chtít platit 2xvíce. A to platí i pro dálkové cesty do zahraničí. Já mám třeba na dovolenou v nídrži maximálně čtvrtku, síť čerpaček je v Evropě široká a i to Rakousko se dá projet s jednou pauzou na 105. km A2, kde je plnička 😉
Takže takový náhled do reálného světa.
K té spotřebě. 20-30% navíc neměly ani karburátorové LPG, dnešní sekvenční vstřikování se pohybuje kolem 5-15%, přímý vstřik LPI slibuje ještě méně.
Co se sítě týče... Konkrétně v Maďarsku už bude více jak 250 stanic, byl jsem tam loni a opravdu není problém natankovat LPG, hustota asi jako u nás.
Německo naopak třeba byl problém, alespoň na POI v navigacích má hustotu docela slabou a při cestě přes Brenner a Linz je na dálnici jen jedna LPG.
Itálie samozřejmě super, tam je plnička na každém rohu a řekl bych, že i s lepším LPG, prostě pokaždé jsem měl pocit, že na italský plyn auto jelo lépe.
Jinak chválím Opel, i když ty ceny kolem 600t za Astru v kombíku jsou opravdu vysoké...
Pěkné shrnutí, supr čtení.
Ty ceny sou opravdu vyšší, ale zase se musí uznat, že mají za tyhle ceny velice slušné výbavy.
Ty ceny sou opravdu vyšší, ale zase se musí uznat, že mají za tyhle ceny velice slušné výbavy.
souhlas, jen me trochu mrzi, ze vetsina vyrobcu nabizi verzi na LPG jen pro nejslabsi motory.
Pro nejslabší motor to má vlastně VW, Škoda a Seat, tady těch 103 kW pokud vím není základní motor a i Fiat můžeš mít v Bravu či Linei s Twinairem. U Renaultu někteří prodejci nabízí dodatečně k 1,4 Tce, ale pravda, že to není ono, protože je to jen dodělávka a ne tovární verze, i když to je případ i Fiatu čr
čau😒odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Já jezdím za málo [odkaz] ,ale pro příští auto plynu taky uvažuju.