Pánové, redaktoři, co pořád v každém článku a testu řešíte dojezd? Jo, je to fajn, že se díky LPG zvýší dojezd auta o tu jednu nádrž, ale to je tak výhoda leda pro redaktory, kteří dostávají k testu auto s plnou nádrží.
Víte jak to chodí v reálu? Běžný majitel LPG auta má v nádrži cca 10 litrů benzínu a někdy i méně jen pro opravdový stav nouze a jako největší možné zlo, protože jak jednou začnete jezdit za cca 16 Kč za litr, tak se vám rozhodně kvůli delší dojezdnosti nebude chtít platit 2xvíce. A to platí i pro dálkové cesty do zahraničí. Já mám třeba na dovolenou v nídrži maximálně čtvrtku, síť čerpaček je v Evropě široká a i to Rakousko se dá projet s jednou pauzou na 105. km A2, kde je plnička ;-)
Takže takový náhled do reálného světa.
K té spotřebě. 20-30% navíc neměly ani karburátorové LPG, dnešní sekvenční vstřikování se pohybuje kolem 5-15%, přímý vstřik LPI slibuje ještě méně.
Co se sítě týče... Konkrétně v Maďarsku už bude více jak 250 stanic, byl jsem tam loni a opravdu není problém natankovat LPG, hustota asi jako u nás.
Německo naopak třeba byl problém, alespoň na POI v navigacích má hustotu docela slabou a při cestě přes Brenner a Linz je na dálnici jen jedna LPG.
Itálie samozřejmě super, tam je plnička na každém rohu a řekl bych, že i s lepším LPG, prostě pokaždé jsem měl pocit, že na italský plyn auto jelo lépe.
Jinak chválím Opel, i když ty ceny kolem 600t za Astru v kombíku jsou opravdu vysoké...
Pro nejslabší motor to má vlastně VW, Škoda a Seat, tady těch 103 kW pokud vím není základní motor a i Fiat můžeš mít v Bravu či Linei s Twinairem. U Renaultu někteří prodejci nabízí dodatečně k 1,4 Tce, ale pravda, že to není ono, protože je to jen dodělávka a ne tovární verze, i když to je případ i Fiatu čr