Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel ecoFlex: Astra, Meriva, Insignia i nová Zafira také ve verzi LPG

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 21. 1. 2012 • 13:44
9
9
Zobrazit náhledy (9)
Opel Zafira Opel Zafira Opel Zafira Opel Zafira
LPG verze vycházejí z motoru 1,4 Turbo (103 kW).

Astra se začíná prodávat s motory 1,4 Turbo na LPG. K dispozici je coby pětidveřový hatchback a kombi Sports Tourer. Agregát, který může jezdit na benzin i plyn, má v jejím případě výkon 103 kW (140 k) a na přední kola se přenáší točivý moment 200 Nm. Vypouštěné emise CO2 činí v kombinovaném režimu 129, respektive 132 g/km. Německé ceny začínají na 22.670 eurech (577 tisících Kč) za hatchback, kombi přijde na 23.770 eur (605.000 Kč).

Velmi zajímavé jsou hodnoty dojezdu u pětidveřové verze. Astra má totiž benzinovou nádrž o objemu 56 l a k ní plynovou o 49 l. Není s ní tedy problém překonat vzdálenost 1.400 km!

Opel Astra ecoFLex – technické údaje (leden 2012)
ModelAstra 5DAstra ST
Motor1,4 Turbo1,4 Turbo
RežimLPG/benzinLPG/benzin
Největší výkon [kW]103103
Největší toč. mom. [Nm]200200
Max. rychlost [km/h]200200
Komb. spotřeba [l/100 km]7,9/6,08,1/6,1
Emise CO2 [g/km]129/141132/144

Stejný agregát najdeme i v Merivě. Tam je ale slabší, poskytuje pouze 88 kW (120 k) a 175 Nm, exhalace CO2 jsou v tomto případě 124 g/km. Meriva LPG stojí 22.240 eur. (566 tisíc korun)

Oproti tomu malá Corsa 1,2 LPG je v prodeji již od června 2011 v tří- i pětidveřové verzi. Menší dvanáctistovka poskytuje 61 kW (83 k), přičemž každý kilometr vypouští do ovzduší 110 g CO2.

Polovina nákladů

Pohon na LPG se v nové Zafiře a Insignii objeví v na podzim 2012, opět se bude jednat o motor 1,4 Turbo. Uživatelé vozů s tímto pohonem mohou globálně ušetřit až 40 % nákladů na palivo. V některých zemích, například v Německu, mají i další daňové výhody díky nízkým hodnotám emisí. U nás stojí LPG v současnosti 17,30 Kč, což představuje ani ne poloviční náklady oproti benzinu a naftě. Spotřeba plynu je pak zhruba o 20-30 % vyšší než u běžné pohonné látky.

Opel nabízí zákazníkům kompletní služby. Systémy jsou továrně montované, takže záruka je samozřejmostí. Přepínání probíhá jak automaticky, tak i manuálně. Samočinný režim funguje například při rozjezdu a tehdy, když jeden druh paliva dojde. Opel kvůli tomu optimalizoval software příslušné řídicí elektroniky. Ruční přepínač se nachází na přístrojovém panelu. Pokud auto jede na plyn, svítí navíc i příslušná kontrolka. Příslušná nádrž se vždy nachází v místě rezervního kola v zavazadlovém prostoru.

Také na CNG

Alternativní pohony kromě LPG reprezentují také vozy na zemní plyn (CNG) v řadách Zafira a Combo. Zatímco větší MPV se nabízí ve dvou generacích s motory 1,6 Turbo, osobní dodávky vycházející z Corsy C pohání pro změnu čtrnáctistovka s turbodmychadlem. Nesmíme zapomenout ani na Amperu, která se dostala mezi finalisty prestižní evropské ankety o Vůz roku 2012 (Car Of The Year). Ač kombinuje zážehový motor a elektromotor, automobilka jí striktně nazývá elektromobilem. Spalovací agregát totiž slouží jen jako generátor a range extender (zvyšuje celkový dojezd). Samostatně jako u hybridů nefunguje.

Síť čerpacích stanic

Od roku 2009, kdy začal Opel automobily na LPG vyrábět, jich vzniklo už na 61 tisíc. Asi 80 procent produkce odebrali Italové, kde jsou velmi populární již dlouhá léta. Motoristé na Apeninském poloostrově mají k dispozici 2.800 čerpacích stanic. V Německu jich je ještě mnohem více, asi 6,4 tisíce. Francouzi můžou tankovat plyn na 1.800 místech, Nizozemci jich mají 1.400 a Belgičané 500. Naproti tomu v motoristicky velmi rozvinuté Británii najdeme jen šest stovek takových míst. To i v Maďarsku jich je 250. Celá Evropa čítá momentálně na 25 tisíc LPG stanic.

Opel Corsa/Meriva ecoFLex – technické údaje (leden 2012)
ModelMerivaCorsa 3DCorsa 5D
Motor1,4 Turbo1,21,2
RežimLPG/benzinLPG/benzinLPG/benzin
Největší výkon [kW]8861/6361/63
Největší toč. mom. [Nm]175110/115110/115
Max. rychlost [km/h]187/188168/170168/170
Komb. spotřeba [l/100 km]7,6/6,26,8/5,57,1/5,6
Emise CO2 [g/km]124/146110/129115/134

Doporučujeme

Témata
Avatar - Ronault.
21. 1. 2012 23:49
Re: Drobnosti + dojezd
Pro nejslabší motor to má vlastně VW, Škoda a Seat, tady těch 103 kW pokud vím není základní motor a i Fiat můžeš mít v Bravu či Linei s Twinairem. U Renaultu někteří prodejci nabízí dodatečně k 1,4 Tce, ale pravda, že to není ono, protože je to jen dodělávka a ne tovární verze, i když to je případ i Fiatu čr
21. 1. 2012 23:27
Re: Drobnosti + dojezd
souhlas, jen me trochu mrzi, ze vetsina vyrobcu nabizi verzi na LPG jen pro nejslabsi motory.
Avatar - Ronault.
21. 1. 2012 23:05
Re: Drobnosti + dojezd
Uvidíme, možná budou české ceny nižší.
Avatar - Ronault.
21. 1. 2012 23:05
Re: Drobnosti + dojezd
Tak pokud vím, tak ještě nejsou české ceny, pak to bude snadné, minimálně koruna na každém kilometru.
Avatar - LEGOPARK
21. 1. 2012 22:34
Re: Drobnosti + dojezd
A aka je navratnost LPG konkretne v tychto Oploch?