ačkoliv srdce po tomto "Astonu" zrovna netouží, tak musím říct, že je dobře, že jej Aston Martin postavil. Byl bych velice nerad, kdyby z normálních Aston Martinů byly kvůli CO2 limitům jen oturbené šesti či dokonce jen čtyřválce.
Presne tak, ja naopak obdivuju schopnost Astonu vysmat se EU do obliceje. Kazdy vi, ze je to ulitba emisim, proc ne? Na nic si to nehraje, narozdil treba od Audi A1, coz je proste prebouchane Polo, ovsem zamaskovane k nepoznani.
Proč ta narážka na A1? Já bych se vůbec nezlobil, kdyby byl Cygnet méně Toyotou a více Aston Martinem. Interiér vůbec neodpovídá filosofii značky. Trochu mne to mrzí, líbí se mi ta jejich až posedlost detaily.
Porovnaval jsem filozofii, kdy Audi dela z Pola "naprosto novy model" a pribuznost s Polem je zminovana jen v diskuzich, kdezto Aston verejne proklamuje, ze koupi kvalitni miniauto a vysperkuje ho, je to v podstate takovy tovarni tuning :-) A interier je prece od zakladu prekopany, vse je udelano v duchu a tradicich Astonu, takze v tm bych problem nehledal uz vubec. Ber to proste jako merchandising, Skodovka dela krasne modely na policku (bez ironie), Porsche dela karbonove sanky do kufru a Aston dela doplnek ke kabelce pritelkyne :-)
Tak to ti musí stejně tak vadit, že dělá nový model i z Golfu (A3), nebo z Tiguanu (Q3)..., nebo že
přeminulá generace Passatu měla techniku A4, později Exeo... ;-)
Podle mě je A1 Audi s koncernovou technikou, kdežto tohle je Toyota se "škraboškou" Astonu a jestli to je od Astonu spíš určitá recese na tom nic nemění...
Ví tady někdo, jak se postupuje při výpočtu emisí? Proč BMW downsizuje a Ferrari má pořád stejné dvanáctiválce a osmiválce? Proč emise vůbec netrápí Bentley a Rolls-Royce? Chápou se tyhle automobilky jako koncern a tudíž se to všechno zprůměruje?
Automobilky mají možnost seskupovat se. Nemusí mít mezi sebou žádný jiný vztah - není to tedy omezené pro koncerny. A malé automobilky mohou žádat o výjimku.
Mimochodem, Mulsanne má vypínání válců. Ferrari také pracuje na spotřebě. Nejdou na to sice tak zostra jako mainstream a prémie, ale úplně to neignorují.
Protože to je móda.
Kdyby vylezli s tím, že nový model žere o dvacet procent víc, má o lit větši objem a azbestovou spojku, květákům by asi jeblo. Takže jsou radši cestou nejmenšího odporu, což je představení jednoho zeleného konceptu ročně a spousta slibů k tomu.
Ferrari prodává tolik aut, že redukce emisí u entry modelů přínosná je. Bonus je, že je to v módě. Zatím se nezdá, že by honba za nižší spotřebou tahle auta kompromitovala, ale rozhodně jí neignorují.
Navíc se pohybuješ v cenových relacích, kde zákazník bez větších problémů v ceně vozu přispěje na pokutu za nadměrné emise. I tak není zanedbatelná. Jestli si dobře pamatuji pokuty, tak jedna California v roce 2015 představuje pokutu téměř 16 tisíc €. (Teď ignoruji zohlednění váhy ve výpočtu, řekněme, že California má průměrnou hmotnost.)
Me to nijak nevadi, jen je mi blizsi pristup Astonu, tot vse. No Exeo, tak to je vysmech zakaznikum, kor za tu cenu pri uvedeni, nevim jak moc se zmenila, takhle by se to presne delat NEmelo
Význam tohodle prdítka chápu. Je to přece jen velmi promyšlené autíčko, ať už postavila Toyota nebo ne.. Pouze mě mrzí výkon. V současné době se mluví o kompresoru nebo turbu do malých motorů Toyoty.. A myslím, že by si měly najít co nejrychlejší cestu do tohodle auta.. Případně si s tím pánové u Astonu ještě můžou pohrát, ať je to trochu lepší než výchozí materiál.. ;-)