Mondeo čtvrté generace se hned od začátku příštího roku dočká závodního nasazení. Zatím ovšem pouze v USA, takže ponese stejně jako sériové auto jméno Fusion.
Palec hore, Alesi, narozdil od clanku na Autofun (p. Fokt) je Vas clanek psan bez osobniho zaujeti, coz velmi kvituji, pohled p. Fokta je velice (negativne) zkreslen (asi odporem k US autum), coz Nascar hazi do spatneho svetla pro neznale ctenare.
Jen drobna oprava, premieru ma opravdu za rok, jedna se tim pade o rok 2013 (v clanku 2012) ;-) .
Tezko rict, jestli se Mondeo objevi i nekde jinde nez jen v Nascar, v ostatnich soutezich je totiz potreba opravdu pouzit ono Mondeo, v Nascar je to jen reklama nalepena na prototypu :-) Ostatne jezdi dnes Mondeo nejaky pohar?
Jo, jezdeni doleva s plnym plynem ma svou krasu, je potreba obcas par zavodu zkouknout, doporucuju :-)
Jenze zavod WTCC trva cca 60 km pri rychlostech 100-max 200, jeden stint v Nascar je dlouhy 100-200 km pri rychlostech 250-300 km/h, narok na gumy bude naprosto odlisny a verim, ze takoveto gumy maji svuj jasny vyznam
Tak to bude asi tou rychlostou. Neviem preto, sa pytam, skor by som povedal, ze nizsi profil je lepsi na vacsie rychlosti, ale aj ako pises, ze F1 ma balony, tak asi vedia, co je lepsie.
Problem je hlavne podla mna v charakteristike tratí...WTTC je predovsetkym o klasických alebo mestskych okruhoch...kdezto nascar jazdi najma klopene rychle ovaly, je dost mozne ze by sa nizkoprofilovky rychlo prehrievali,opotrebovali - trpí najmä prava strana kvoli velkym zatazeniam...resp. okrem toho su tu aj predpisy,ktore nie vzdy idu s trendom.
F1 sice nejde ovaly, ale v zakrutach je extremne rychla oproti beznym káram jazdi jak v kolajniciach...teda schopnost gumy eliminovat ucinky odstredivych sil a podobne...asi.
Nascar Sprint cup je prevazne okolo 200mil...klasiky typu Talladega či Daytona či Michigan potom 500mil...dlzka ale vzhladom na gumy nema vplyv,kedze ich pocas preteku menia :-)
Samo že jsou to samolepky...jak už bylo řečeno...auta nascar jsou jen pojízdnou reklamou na skutečné auta. a co vím o nascar tak nemají ani motor z auta na které dělají reklamu. jsou v tom V8 nebo V12 teď už nevím. Auta nascar mají akorát velice podobnou sklolaminátovou karoserii. Jinak se téměř všechny nacar auta staví na stejném podvozku.... je to obrovská spleť trubek hadiček budíků atd.. :-);-)