Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: 40 let BMW M: Ze závodních tratí k dieselovým SUV

Za 40 let existence divize M GmbH vznikl supersport M1, ikonický model M3, ale také X6 M50d se vznětovým motorem s třemi turby.
Zpět na článek
28. 1. 2012 10:27
28. 1. 2012 11:08
28. 1. 2012 15:14
28. 1. 2012 17:29
28. 1. 2012 19:32
29. 1. 2012 22:11
29. 1. 2012 12:20
28. 1. 2012 10:02
Aneb od desíti k pěti
Škoda, že tu není blijící smajlík.
Rozbalit vlákno
0
28. 1. 2012 10:07
Hezký článek...
...díky za něj! BMW se bohužel čímdál víc odklání od svých původních hodnot ke komerčnosti. Asi je to důležité pro přežití... Dle mě by se ale BMW mělo restruktualizovat ve smyslu tří nějakých hlavních proudů. Řekněme první nejmasivnější, který by firmě přinášel zisky. Druhý by měl být zaměřený v duchu původních tradic BMW a vyrábět linii modelových řad zaměřenou především na zážitky z jízdy ( sportovnější podvozek, řízení, řazení, brzdy, výfukové potrubí atd.) a třetí by mělo být BMW M GmbH, které by se soustředilo vysloveně na sport, sportovnost a jízdní zážitky bez kompromisů! Ne tak jak je to dnes, že vyrábí přemotorované těžké neobratné bestie v podstatě zaměřené na udržení výkonového náskoku před Mercedesem a před Audi, místo toho, aby šli svojí vlastní cestou tak, jak to bylo v počátcích tohoto oddělení...

Toť můj názor :-)
Rozbalit vlákno
6
28. 1. 2012 11:19
Re: Hezký článek...
Souhlas, Pokud to bude ekonomicky rentabilni. V dnesni dobre jde uz pouze o penize. :-) :-)
Avatar - Ham.
28. 1. 2012 11:48
Re: Hezký článek...
O peníze šlo samozřejmě vždy, dnes jako před 40 lety. Firma nemůže dělat 40 let stále jen to samé, musí hledat, vyvíjet se. Na vzpomínky jsou muzea.
28. 1. 2012 15:53
Re: Hezký článek...
To není tak úplně pravda. U veřejných společností ano, ale u soukromých často šlo o realizaci vize. Smutný fakt je, že v dnešní době mnoho vizionářů není.
28. 1. 2012 18:53
Re: Hezký článek...
tak urcite je vyhodnejsi delat auto ktery si koupi 4000 lidi nez auto ktery si koupi 400 lidi
29. 1. 2012 03:57
Re: Hezký článek...
Ano, o peníze jde vždycky až v první řadě. Nicméně BMW je v takové pozici, že si bez problémů může dovolit jeden dva projekty, které sice budou zprvu nevýdělečné/prodělečné, ale přinesou peníze nepřímo (zvyšení image, přilákání nových zákazníků atd.). Je ostudné, že nejsportovnější značka z D3 nemá v kategorii supersportů/superGT odpověď na R8 a SLS AMG. Je mi líto, že zrovna v Mnichově se bojí riskovat, přitom je to značka, která si vždy zakládala na technickém pokroku, občas vybočujícím ze zavedných kolejí. Teď místo toho vezmou čtyřválec, šoupnou do něj turbo či dvě, StartStop systém a další šidítka, která mají zajistit nízkou imaginární spotřebu někde v laboratorních podmínkách místo toho, aby se snažili vylepšit současný koncept, který ještě neřekl poslední slovo (viz. Mazda a její systém SkyActiv). V tomto ohledu je mi v poslední době mnohem bližší Mercedes, který se nebojí pořád vyrábět atmo šestiválce/osmiválce (350 CGI, SLK 55 AMG, SLS AMG) a který také uvažuje o obnovení výroby R6, což byla donedávna doména právě značky s modrobílou vrtoulkou ve znaku.
30. 1. 2012 12:45
Re: Hezký článek...
Bohužel souhlas. Hospodářský výsledek automobilky je určitě to nejdůležitější, ale když to jde u MB a Audi, nevidím důvod, proč by to nemohlo jít také u BMW.
Avatar - theolli
28. 1. 2012 10:27
M1
snad jen nostalgicky zavzpomínat na tuto famózní legendu,dobu kdy se po okruzích proháněly Brabhamy BT52 [odkaz]%3Fq%3Dbrabha… poháněny BMW,doba kdy motosport měl úplně jiný rozměr. R.I.P.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pepecl
28. 1. 2012 11:08
Nová doba..
.. tak to bohužel dnes je a asi i bude trendem nadále. Rozdíly se zmenšují, zákazník je víc a víc plochou unifikovanou prázdnou schránkou, a tak i automobilky mají k sobě blíž a blíž. Jednoduše existuje asi méně lidí, co v autě vidí víc, než jen prostředek z "A" do "B". Díky tomu se vytrácí charakter jednotlivých vozů, modelových řad a automobilek obecně. Snad nám jednou ty auta s "duší" a charakterem nevymřou úplně, jinak se budeme scházet na veteránských klubech a nadávat, jak býval svět aut barevný.... :-) :-)
Rozbalit vlákno
2
28. 1. 2012 12:48
Re: Nová doba..
.....myslím že ten trend je nevratný (kombinace povrchnosti zákazníků a tlaku bezpečnostních a ekologických předpisů prostě nese své ovoce....). Těžko vinit automobilky samotné, prostě ty auta odpovídají dnešní době.... Porsche asi taky s Cayennem nepřišlo jen tak pro nic za nic....

Taková je doba, nezbývá než se smířit....
28. 1. 2012 14:56
Re: Nová doba..
Tak tak. Ale nebojim se, i dnes se najde dost aut, ktere zazitky nabizi. Spis uz je dneska nabizi kde kdo a BMW tolik nevycuhuje z davu.
Avatar - 3_diamanty
28. 1. 2012 13:22
za chvilu bude Mko hocjaka vtakovina
X6M je hnus, som zvedavy ktory dalsi model ho bude nasledovat samozrejme ocakavam ze v diesli pride dalsie Mko aby to uplne zabili.
Rozbalit vlákno
0
28. 1. 2012 13:36
Kdepak od desíti k pěti, BMW M už jde od pěti k nule
Jejich další auto bude nějaký úžasný sportovní, dvoutunový hybrid a než se nadějeme, budou tady fantastické elektrozávoďáky. Sbohem a šáteček BMW. Už i ta Toyota, zvěrozvěst (to není překlep) hybridů, dokázala vyrobit GT86 a M GmbH chrlí dieselové mastodonty. Fuj!!!
Rozbalit vlákno
1
28. 1. 2012 15:56
Re: Kdepak od desíti k pěti, BMW M už jde od pěti k nule
Spíš jsi chtěl zmínit LFA :-)
Avatar - KANKUNEN
28. 1. 2012 14:00
Klub bychů radí BMW
že mají dělat auta o jaké není zájem. Sami by však dali 2 mega za naftovou X6 spíše než za M3 ve stylu E 30.
Rozbalit vlákno
1
29. 1. 2012 09:48
Re: Klub bychů radí BMW
:yes:
28. 1. 2012 14:02
Všem staromilcům
Z přispívajících na auto.cz (a nejenom tady) se nám stává klub důchodců. Pánové, pokud nejste spokojeni se současným vývojem a přitom nejezdíte 1M, M3, M5 nebo M6, tak jste pěkní pokrytci a jen kejhající husy! Uvědomte si to, než něco kritického zase napíšete!
Rozbalit vlákno
11
28. 1. 2012 14:25
Re: Všem staromilcům
Ha, ha. Klub důchodců?!? Dobrý vtip, když Kalousek v podstatě důchody zrušil pro všechny mladší 50 let. Ale my, starší pětadvaceti, nemůžeme za to, že každej MBA (mlady-blbý-arogantní), co přijde k prachům, potřebuje sedět v X6, aby se na silnici nebál, páč se to v reále řídí podstatně hůř, než jak byl zvyklý z Need for Speed nebo Grand Turismo. :-) Auto narvané elektronikou, která maká seč může, aby toho magora za volantem udržela na silnici i v zatáčkách, protože o řízení nemá ani šajna, není to, co by měla produkovat divize Motorsportu, sakra!
28. 1. 2012 14:43
Re: Všem staromilcům
A ty si myslíš, že ten tvůj mladej MBA, by za volantem Evolutionu, byl na tom lépe?
28. 1. 2012 14:52
Re: Všem staromilcům
Určitě nebyl. Ale to je právě ten problém, že tihle mládenci nemají potřebu naučit se svoje auto opravdu řídit. Pro ně je to pouhá známka společenského postavení, kterou prostě musí mít, tak jako Rolexky a členství v golfovém klubu. A zrovna BMW těmhle pozérům jde nejvíc na ruku. Nevadilo by to, kdyby aspoň M GmbH dělala to, co má v názvu. X6M opravdu nemá s motorsportem nic společného.
28. 1. 2012 15:06
Re: Všem staromilcům
A MB ML AMG, G AMG, Forester STi ti už nevadí?
28. 1. 2012 15:35
Re: Všem staromilcům
Ale, jo, vadí. Ale nepřipadalo mi vhodné to ventilovat v diskuzi o BMW M GmbH ;-) .
Avatar - white label
28. 1. 2012 15:02
Re: Všem staromilcům
Pro koho má tedy BMW ta nová eMka dělat, pro tu hrstku dostatečně solventní "tradičních" řidičů, kteří mají o nové eMka zájem a mají nejen řidičské schopnosti, ale i slušné finanční konto na jejich pořízení a provoz? A kolik z té hrstky dá dnes v Evropě přednost silnému benzínu, před silným dieselem, nebo určitému komfortu před vyšší sportovností?
Jinak viz Flavio 14:43.
Avatar - white label
28. 1. 2012 14:26
Re: Všem staromilcům
Já to tady píšu už dlouho, že mě hrozně mrzí, že všechny ty mnohé místní bychy a puritánské Motosportovce (od eMka přes STi a EVO) nevidím aspoň trochu podobně často i reálně na cestách...
Kdyby obraz na trhu s vozy odpovídal aspoň trochu zdejším diskusím, prodávaly by se převážně M3/M5, GT RS, EVA, STi... a třeba ten nenáviděný koncern by se mohl jít se svými TDIčky klouzat... ;-) >:-[]
28. 1. 2012 15:01
Re: Všem staromilcům
Souhlasim. Tyhle kary jsou mimo moji penezenku a ja bych urcite nepohrdnul novym emkem >:D
*Joo, kde jsou ty stary casy. Kde jsou ty super auta, ve kterejch jsme nikdy nejeli. Dneska to jde vsechno do kopru, o bawo bych ani kolo neoprel*
Avatar - Parda71 (BMWfans)
28. 1. 2012 16:51
Re: Všem staromilcům
Asi tak ;-) :yes:
Avatar - radekoo
28. 1. 2012 15:12
Re: Všem staromilcům
Je pravda, že divize M se nevyvíjí dle představ jejich fanoušků, ale potencionální zákazník má stále na výběr, nemusí si kupovat ani X6M, ani M5 diesel. Nikdo už dnes nevyrobí auta podobná E30 M3, E46 M3 nebo E39 M5, ale za to automobilka samotná nemůže :-(
28. 1. 2012 15:15
Re: Všem staromilcům
Počkejte za 10 let. To budou mít všechna benzínová BMW 1,5 litrový tříválec, v základní verzi s jedním turbem, za příplatek výkonější verze s dvěma truby, pak M-Performance s třemi truby a M bude mít čtyři turba :-)
28. 1. 2012 15:14
O co vam jde?
Chapal bych takove placky, pokud by Mka byly nadale uz jen nafty, nicmene porad je M3 a M5 presne to, co byvalo a taky navzdy bude,tohoto se nikdy nevzdaji, ledaze by nebyl zajem. Akorat doplnuji nabidku pro lidi, kteri by se o M zajimali, ale chteji bud jiny model (1M, X6M) nebo si chteji zaradit jen obcas, kdyz nemusi litat z jedne strany republiky na druhy (M550d), cistokrevne Mka jsou tu prece porad ne?
A propos, jak je videt, vse delaji spravnym smerem, zakaznici se neodvraci ale naopak, takze placky mistnich bycharu jsou nastesti aboslutne irelevantni (necekane >:-[] )
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Parda71 (BMWfans)
28. 1. 2012 16:32
Re: O co vam jde?
Přesně tak, BMW dělá prostě to, co prodá. Taky bych byl raději za portfolio ///M ze samých lehkých V6 a V8 sporťáků, ale to by za pár let nemuselo žádné BMW, natož ///M divize existovat. Takže buďme rádi za to co je.
Mimochodem v galerii mi chybí jedno eMko, pro které já mám velkou slabost, mimo jiné.
[odkaz]
28. 1. 2012 17:29
Re: O co vam jde?
Souhlas s oběma ;-) Divize M je doplněk k seriové produkci a dělá se to samozřejmě taky pro peníze. Pořád je tu přece na výběr, kdo má rád benzín vezme si klasiku (pořád bude lepší a rychlejší), kdo chce sportovat jen občas a pak normálně jezdit za rozumné peníze, vezme M...d ;-) Myslím, že BMW na to jde chytře :yes:
Avatar - Ham.
28. 1. 2012 17:29
Re: O co vam jde?
:yes:
Bychař nepláče na směřováním divize M, ale ve skutečnosti nad nepovedeným obsahem vlastní garáže.
28. 1. 2012 18:20
Re: O co vam jde?
nevim ale Mercedes taky nema 400CDI amg , audi RS/S8 4,2tdi taky neni S nebo RS. prijde mi to hloupy lakat na pismeno M kdyz to M neni. Nestacilo by zavest nove oznaceni? Nebo lepe pojmenovat X6 550d M-packet.....
Ale celkove kdyz to tak clovek vezme se z BMW stava lidove auto. Uz nad nim neni takova aura jako driv.
Avatar - white label
28. 1. 2012 19:17
Re: O co vam jde?
Lidová auta jsou především o lidové ceně a to dnes mnohdy nesplňují ani některá VW (např. Touareg), takže tady bych problém BMW určitě neviděl... ;-)
Avatar - Ham.
28. 1. 2012 19:32
Re: O co vam jde?
To se může zdát tobě, ale objektivně BMW potažmo divize M nebyly nikdy výš, než jsou dnes. Naopak přeskočily značky, ke kterým před 40 lety BMW vzhlíželo jako k nedostižným vzorům. Před 40 lety byl MB bůh a BMW v podstatě lidová značka, po válce je zachránila od krachu výroba italské isetty, což nebylo auto ale šlapací autíčko lidovější než nejlidovější VW a o prestiži kterou měl MB už dávno si mohli lidé od BMW nechat jen zdát, kdybych to přirovnal k dnešku tak taková umrněná Alfa. Dnes? Už jenom tím, že vytáhli z rejže a rozeběhli Rolls tak mají prestiž jako hrom a vlastní značka? Myslíš, že například 5er byla před 40 lety tak uctívaná jako dnes kdy klidně smete E-klasse? Ani náhodou (vyrábí se až od 1973). A tím, že MB přeblafli i po stránce kapacitní a ziskové (MB stagnuje, BMW roste) tak o auru/prestiž/renomé, říkejme tomu jakkoliv, bych neměl vůbec strach. A neměj ani obavy o znáček M, medvídek až se probudí tak nevymyslí nic jiného než nějakou černou linku pod znáčkem amg, ale přijde pozdě a to je oč tu běží.
Avatar - white label
28. 1. 2012 19:40
Re: O co vam jde?
Tak, tak... taky už jsem tu několikrát psal, že počátky výroby automobilů u BMW (Dixi), nebyly o nic méně lidové, než třeba u VW...
28. 1. 2012 20:28
Re: O co vam jde?
"Lidove"- myslim tim to, ze BMW se zacinaji prodavat stylem "lidovych" znacek. Kdyz si vezmes mas nekolik druhu vybav (smeru). Stylem propagace a tak dal. BMW zacina byt "autem pro kazdeho". (to nemyslim nijak spatne ale BMW by se melo prodavat trochu jinac) na druhou stranu potrebuji zvysit prodeje a takhle se jim to dari. Mercedesu se to nepovedlo i pres "reklamu" my fakta. Nejsme premiova znacka jsme autem pro kazdeho to je ted kredum Mercedesu ale i BMW. BMW se to povedlo, ale na ukor svych starych zakazniku. Ne ze by delali spatny auta, ale uz to neni to co driv.
Avatar - white label
28. 1. 2012 20:34
Re: O co vam jde?
Pokud by bylo krédo BMW být značkou pro každého museli by to zohlednit i v cenové politice, což se zatím neděje, navíc na rozdíl třeba od MB nemají ani divizi užitkových vozidel...
Avatar - Parda71 (BMWfans)
28. 1. 2012 20:58
Re: O co vam jde?
Myslím, že ty jsi zrovna příklad člověka, na kterého právě úspěch značky BMW, a všechno ostatní s tím spojené, zabral. Jak ti tady skvěle Ham a WL vysvětlili, tak BMW je vzestupu a ta její aura vyjímečnosti je právě dílem geniálního marketingu, kvality, reklamy, ale v neposlední řadě samozřejmě perfektními produkty. BMW vždy nebylo to co dnes, jako třeba Mercedes. Ale vytvořilo si image něčeho navíc, ale za přiměřenou cenu a jde o ní říct, že je to v podstatě dostupná značka. Proto naprostí laici mnohdy mají BMW ve stejné sortě jako Porsche, neřku-li Ferrari. Nebo příklad z praxe. Já mám 17 let staré BMW. Ale je to limuzína, je černé a vypadá pořád dobře. Koupil jsem si ho a na ulici hned běžely fámy, že kde jsem na to nakrad, že auto za milión jsem si nemohl koupit jen tak. Přitom je to stará ojetina za 40K. Zkrátka ty vidíš problém v rozšiřování portfolia BMW přitom tohle jen další skvělý tah, který BMW opět přidá jak na image výrobce super výkonných motorů a aut pro zábavu.
28. 1. 2012 21:23
Re: O co vam jde?
Neco na tom bude. Ale si hodne zamerenej na cenu a nazor lidi kteri se o auta nezajimaji. Mozna ze se uplne nechapem. Vim ze jejich marketing je ted velice uspesny. Spis bych to rozved do dvou uhlu pohledu:
1. lidi kteri se zajimaji
2. lide kteri ridi protoze musi
Jasne muzem rict: to byly perfektni marketingovy tahy. Nabidky typu- sport, luxury.... .M-packet. Downsizing..... A pak to magicky pismeno M s dieslem a ctyrkolkou. Jasne u urcityho typu lidi to bude pecka, ale pro zaryte fanousky(lidi se zajmem o auta) veliky sok.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
28. 1. 2012 21:42
Re: O co vam jde?
Měl bys ale striktně oddělit divizi M a M Performance, možná pro někoho jde o slovíčkaření, ale je obrovský rozdíl mezi legendami M3, M5 nebo M6 a tímto M550xd. Není to žádná dieselová M5, je to jen špička výrobního programu naftových BMW motorů a BMW se to snaží prodat pomocí nově vytvořené divize, do které jistě budou dál přibývat i nové modely, já si tam třeba umím už teď dobře představit např. Z4 35is, jež není plnohodnotným eMkem, ale jen velice výkonnou verzí, jež je denně použitelná. A velice jednoduchým poznávacím znamením je už vzhled. Pravá eMka mají vždy upravenou karoserii ať více či méně, kdežto M550xd má jen upravený M-Paket a velký znáček na zádi, jež bude nástrojem nekonečných diskuzí a spekulací, zda-li to byl či nebyl dobrý krok pojmenovat diesel eMkem. Vsadím se totiž, že i kdyby M550 nevzniklo z naftového motoru, ale z benzínového, tak by se stále našli lidé, jež by polemizovali cosi o nedůstojnosti. Já jsem názoru, že každý soudný člověk rozdíl mezi M5 a M550xd vidí na první pohled a zaměření nebo cílová skupina zákazníků toho a druhého typu pětky je zřejmá.
28. 1. 2012 22:01
Re: O co vam jde?
Jasne bude to o slovickareni. Protoze M samo o sobe bude vzdy spojovane se sportovnimi vozy. Marketingove perfektni vyuziti pismene M. Neni M jako M a to je ten nejvetsi kamen urazu. M- benzin. Mozna je to revolucni pod takovym oznacenim najit diesel ale podle me to uz prestrelili. Vyrobi vyborny 1M coupe a vedle toho chteji postavit M550d? Nejsme u škodovky
Avatar - Parda71 (BMWfans)
29. 1. 2012 02:39
Re: O co vam jde?
Musíš si uvědomit jaká je teď doba v automobilismu. Všeobecná hysterie okolo emisí a nízké spotřebě, takže mi to divné určitě nepřijde. Jestli je diesel hodný eMka před označení nevím a ani to nehodlám soudit.
Znova říkám, že nikdo nestaví vedle sebe 1M a M550xd! Jsou to auta z jiné divize, jež mají každá svůj okruh zákazníků. Myslíš, že se někdo rozhoduje, mezi 123d a 1M? Určitě ne, takže i takhle se podle mě nikdo nebude rozhodovat mezi M5 a M550xd.
Nevím, neřešme to, stejně to nevyřešíme. Já s M550xd problém nemám, protože si myslím, že tím BMW zaplnilo další díru na trhu a přineslo další peníze do své kapsy, které by jinak inkasovaly třeba tuningové společnosti čipováním 530d a 535d. A jestli se jmenuje M550xd nebo 550xd je mi jedno. Na poplašné zvony budu bít, až přijde M5d, což se doufám nikdy nestane.
Avatar - white label
28. 1. 2012 22:26
Re: O co vam jde?
Obsah závorky v závěru je podstatný a zároveň velmi relativní. Je totiž velký rozdíl mezi lidmi se zájmem o auta/zarytými fanoušky a těmi co si je i případně reálně kupují.
Na kterou skupinu se zaměřují automobilky (včetně sportovnějších divizí) především je jasné a logické...
Avatar - Parda71 (BMWfans)
28. 1. 2012 20:58
Re: O co vam jde?
Skvěle shrnuto :yes:
Avatar - WinDiesel
29. 1. 2012 09:22
Re: O co vam jde?
K tomuto bych podotknul jen málo - psi štěkají (Audi, BMW), avšak karavana kráčí dál (MB). O Mercedes si opravdu nemusíš dělat starosti, do kuchyně jim nevidíš a oni vždy odpoví rázně, možná se to zdá být pomalu, ale lépe pomalu než se stát průkopníkem poruchových vozů jako BMW.
Avatar - white label
29. 1. 2012 10:19
Re: O co vam jde?
Jasně, zrovna u MB jsou/byly naopak problémy s kvalitou vyloučeny... :*) ;-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
29. 1. 2012 15:20
Re: O co vam jde?
Myslím, že nějaké místní přetahování se mezi MB a BMW je bezpředmětné. Obě značky mají neskutečný arzenál špičkové techniky a know-how, takže spíše platí kdo má novější generaci a kdo přijde s něčím převratným jako první tak vede, ale soupeř zanedlouho odpoví. Navíc MB byl v poslední době mnohem více propíraný jako ten, komu selhávala technika. U BMW si žádný průšvih poslední dobou nevybavuju...
Avatar - Ham.
29. 1. 2012 22:11
Re: O co vam jde?
S tím průkopníkem nespolehlivosti jsi se jenom překoukl, není to divize M od BMW ale třída M od MB. >:-[]
Avatar - Ptk
29. 1. 2012 12:20
Re: O co vam jde?
Reakcia / pokračovanie na: Parda71 (BMWfans) dnes 02:39

Súhlas, nafťáky (5-er) dnes tvoria väčšinu predaja / zisku. Ja s motorom 50d problém nemám, akurát by som tomu nedával označenie M, myslím že väčšinu ľudí rozčuluje práve ten prívlastok M ! Hoci - 50d by som montoval len do X5, X6, i 7-er, u päťky by som zostal pri 530d a 535d. Ale kto vie, možno bude mať 550d veľký úspech a predá sa ich kopec.

Apropo, redakcia: kde sú fotky ? ja chcem fotky / obrázky motoru, chcem vidieť tie 3 turbíny.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
29. 1. 2012 15:22
Re: O co vam jde?
Svůj názor na písmenko M před názvem jsem tu již napsal. BMW prostě chtělo svou špičkovou techniku lépe prodat a více na ní poukázat jako na nástroj luxusu, vrcholu nabídky, ale i zábavy. Myslím si, že se jí vše povedlo a o nouzi nebo prodělečnost projektu se určitě bát nemusí.