Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

BMW M50d (280 kW, 740 Nm): Jak pracují tři turba?

193 komentářů

Zbysek01
Netreba zadneho komentare 😄
figurka
Zde nelze než :yes: Litrový výkon z oblasti špičkových benzínů (v kontextu postavení výrobce). Výborné.
Avatar - Dinar
Dinar
Jestli bude pětka s tímhle motorem jezdit v reálné kombinaci za osm, tak pak už se těžko bude hledat argument proti dýzlům. Asi budu vždycky stranit benzinům, ale z nuly na sto za 4,7s s dýzlovým sedanem vyšší střední, to je dechberoucí, nemluvě o tom, jaké to bude mít pružné zrychlení. Řekl bych, že tu máme motor roku, a asi nepřekvapí, že jako řada motorů za posledních x let jen potvrzuje postavení BMW coby naprosté motorářské špičky. 😄 :yes:
Xawier
Amen :yes:
Magistr
Je to tak, u šestiválců nemá BMW v poměru výkon/spotřeba/výdrž konkurenci. U čtyř- a osmiválců už to tak jednoznačné není, ale nejlepší šestiválce prostě "pěstují" v Mnichově. :yes:
Avatar - Dinar
Dinar
Pokud jde o dýzly, pak to platí i u čtyřválců (osmiválce už neporovnáme), 20d (v kterékoliv výkonové verzi) je ve vztahu performance vs. spotřeba naprostá špička.

U benzinů, je určitě těžší udělat nějaké jednoznačné prohlášení, dvouturbový osmiválec na špičku patří, i když MB nebo Porsche mají podobně skvělé parametry. U čtyřválců je konkurence ještě širší, ale jak 1,6t tak 2,0t jsou opět na špici svých kubatur, 2,0t ve verzi 28i je dle mého akt. leaderem dvoulitrových turb právě s ohledem na performance vs. spotřeba, a tím performance nemyslím čistě výkon, ale také jeho podání, zvukový projev atd. 😉
Magistr
No, ve čtyřválcových dieselech je velká konkurence, zejména Mercedes a Renault, ale i Ford/PSA, Toyota, Fiat/Alfa a další...
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Ale to přišlo až teď. BMW si svůj 2.0d s jedním turbem pěstuje k dokonalosti už dýl a v roce 2004 v E90 se 120kw neměl konkurenci. A dnes je BMW opět na špici.
Avatar - Dinar
Dinar
Mluvíme-li hlavně o poměru výkon/spotřeba, pak špička je pořád v Německu, fandovství nefandovství. Vím, žes záměrně vynechal audi, ale zrovna poslední 130kW inkarnace 2,0tdi je akt. jediný motor v této kategorii, který tu 20d v poměru výkon/spotřeba trumfne. Navíc má, aspoň v A6, zdaleka nejlepší zvuk mezi konkurencí, a to jsem myslel, že 520d nejde překonat. 😉
Pragovka
Myslím si, že absolutní špičkou na poli čtyřválcových dieslů v tuto chvíli tvoří motor Mercedes-Benz 250 CDI se 150 kW. V případě šestiválců patří prvenství opravdu do Mnichova.
Avatar - white label
white label
Řeč byla pochopitelně o jednoturbových dieselech R4, proto např. zmínka 20d a ne 23d apod.
Avatar - Dinar
Dinar
U těch dvouturbových čtyřválců jde vývoj bohužel proti nám, myslím nám řidičům, resp. potenciálním kupcům. Bohužel proto, že dnes už ze čtyřválce umí výrobci vyloudit dost koní na to, aby z toho byla důstojná (z hlediska dynamiky) motorizace i pro vyšší střední a v budoucnu také "díky" MB 250cdi v Sklasse i pro lux. třídu. Ta auta jedou i s těmi čtyřhrnky dostatečně, a v reálu i o pár deci míň žerou, než šestiválce které nahrazují, ale ten projev?! Podání výkonu není zdaleka tak hladké a motory tak točivé jako šestiválce, a také zvukově je to podstatně horší. Zrovna 250cdi je toho nejlepším dokladem.
_MT_
Zrovna naftové čtyřválce MB za špičku nepovažuji. Pokud chceš tenhle druh motoru, tak je lepší BMW. Pokud ti jde o výkon/ cenu, tak je lepší sáhnout po šestiválci od Audi.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Šestiválec audi? A dostaneš na předek přetíženou "mrchu", to raději 320d...
Avatar - white label
white label
Tak jednak tu píšeme pod vyšší střední, kde se žádná 3er nechytá a pak se zkus někdy projet třeba s aktuální šestiválcovou A6 a začneš o tom psát podstatně jinak...
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Teď se psalo o motorech obecně, takže zařazení do třídy jsem nebral v potaz. Aktuální A6 už je asi lepší, nicméně předchozí A6 a především aktuální A4 s V6 TDI jsou přetížené na předek a nedotáčivé až hrůza. Takže tady mám jednoznačně pravdu.
_MT_
Co má nedotáčivost společného s motorem? Je to hlavně věc auta, jestli dokáže s jeho hmotností pracovat. Zvažuješ ji až u konkrétního vozu. A4 dostala poslední generaci, o které mluvím, až teď při faceliftu - bavíme se o vlastnostech, takže generace je hodně důležitá. Nový agregát je mimo jiné lehčí.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Myslel jsem to samozřejmě v kombinaci s autem, samotný motor může být sebelepší, ale když je v autě špatně aplikovaný, tak je to k vzteku, což je případ starých, ale i soudobých audi.
U nové A4 po faceliftu zůstalo vše při starém (co jsem měl možnost číst), tedy co se týče V6 TDI. Motory to jsou špičkové, jenže co z toho, když nesmyslně přetěžují předek. Jaké množství negativ z toho plyne snad nemusím zdůrazňovat.
Ale máte oba s WL pravdu, odběhl jsem trošku od striktního tématu "dieselové motory s jedním" turbem k jízdním vlastnostem, ale jen jsem chtěl říct, že bez ohledu k fandovství BMW bych raději měl doma vyvážené 320d než přetíženou A4 3.0 nebo 2.7 TDI ( i když 2.7 tuším skončila i v A4?)
_MT_
Původně to bylo o 250 CDI a moje reakce zkrátka byla, pokud ti jde o tenhle typ motoru (tedy dvojitě přeplňovaný čtyřválec), tak je lepší volba BMW. A pokud ti jde o cenu a výkon (tedy zhruba 150 kW), tak je lepší volbou 3.0 TDI (který se ve 150 kW verzi dělá v poslední generaci, která se montuje hlavně do A6/7/8, do A4/5 přišla s faceliftem), protože je to prostě šestiválec. Nebyla řeč o jízdních vlastnostech, které jsou hlavně dílem auta, ale čistě o motoru. Šest válců je šest válců.

Pravda je, že si nejsem jist, že jde o tu poslední generaci, ale před faceliftem měl třílitr v A4 výkon 176 kW. Teď je tam 180 kW verze a místo 2.7 TDI přišla 150 kW verze, tedy stejné výkonové mutace, jako má A6. Možná nikde nepsali o tom, že jsou to nové motory, ale při příchodu A6 se o tom psalo hodně. Když říkám nové, myslím opravdu nové. Pokrok je to citelný.

Sám bych A4 se 150 kW 3.0 TDI přeskočil, protože je to předokolka. Přesto si myslím, že jako motor je to lepší volba než dvakrát přeplňovaný čtyřválec. U A6 ten problém není, tam se montuje i s quattrem.
Avatar - white label
white label
Jo, u A4 3.0 TDI 150kW vidím problémy hned dva, jedním je tebou zmiňovaná nemožnost quattra a tím druhým je jediná možná převodovka, kterou je bohužel zrovna multitronic... 8-s 😄
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Přesně tak
_MT_
Tak multitronic je jaksi daný absencí quattra. 😉 Po pravdě, ani jsem na to nepomyslel. Předokolky u Audi ignoruji (s výjimkou A1 a A3), takže pro mě stejně tak multitronic ani nemusí existovat.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Souhlas, šest válců je dobrý volba a je škoda, že se jich musíme postupně vzdávat.

Nový motor je určitě špička, já se jen odklonil od naší diskuze o motorech k jízdním vlastnostem, které se především u A4 s aplikací V6 stávají podivnými.

Přesně jak říká WL, tak slabší V6 je pouze s multitronicem a to fakt nechápu proč... Prémiová předokolka s V6, to zní přinejmenším divně.
Avatar - white label
white label
Zase když to vezmeš z druhé strany jsou absence quattra a pořádné převodovky u A4 3.0 TDI dvěma opravdu pádnými důvody proto, vzít si rovnou silnější verzi V6 3.0TDI. :yes: 😉 >😒]
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Pádnější důvody snad ani neexistují 😉
Avatar - white label
white label
"Až hrůza"? Tos někde četl? 😄
"Jednoznačně" v tom pravdu nemáš určitě... 😉
_MT_
Otázka naftového motoru je u A4 překvapivě jednoduchá. Chceš quattro s automatem? Vem si třílitrový šestiválec. Můžeš si jen vybrat, jestli chceš Euro5 nebo Euro6.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Ano až hrůza. Vadí mi, že značka, která se snaží být rádoby sportovní má ve střední třídě sedan, který je s V6 při sportovní jízdě naprosto impotentní. Pro mě sportovní duch auta opravdu nedělá tří ramenný volant a kožené anatomy. Auto musí být trošku pro řidiče, když už se audi chvástá svými produkty jako sportovními. Na E9X mi bylo vždy sympatické, že si pořád i v dnešní době, jež zážitkům za volantem moc nepřeje, a má v sobě pořád něco z hravosti předchůdců. Pro mě je tohle důležitější než ne zrovna pohledná přístrojová deska nebo trošku nedotažený design (před faceliftem). Za to A4 má sice moc hezký interiér, ale na okresce toho moc nepředvede.
Takže ano, mám jednoznačně pravdu v tom, že je A4 V6 stále nedotáčivá a přetížená na předek. Ale uznávám, že jsem "trošku" odběhnul od tématu 😉 Snad to tolik nevadí.
Avatar - white label
white label
Nevím o který motor V6 se dohadujete, ale srovnání vrcholné V6 v S4 s vrcholnou R6 335i dopadlo lépe pro S4, a to především jízdní dynamikou.
[odkaz]
Avatar - white label
white label
Jen jsem reagoval na údajnou extrémní nedotáčivost ("až hrůza") u aktuální A4 a minulé A6...
Avatar - Ham.
Ham.
Aktuální A4 znám a toto může napsat jen ten kdo s ní nejel. Rozdělení výkonu je 40:60 ve prospěch zadku, takže o nedotáčivosti nemůže být ani řeči. Kdyby byla nedotáčivá až hrůza tak jak by mohla v přímém souboji dát 335? Výsledky na okruhu mluví jasnou řečí, třeba na Hockenheimu 1:16,7 ku 1:17,0, tam by se to ještě dalo okecat výkonem, ale na extrémně zatočené dráze autozeitungu už je rozdíl 1:41,8 ku 1:43,10 a to už je dost a vypovídá to o kvalitě podvozku A4. Nová 3er předpokládám bude lepší.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Nevím, ale nemá běžné quattro 50:50 a 40:60 mají S a RS verze? Nicméně sám víš, že rozložení pohonu nedělá vše. Důležité je především umístění motoru.
Těmi čísly jsi mě překvapil, to uznávám. Nicméně jízdu si určitě víc užil šofér BMW díky pohonu na zadek >😁
Jo a aktuální A4 jsem jel v 2.0TDI. Ne že bych byl nějaký extra jezdec, ale lehkost v řízení a touha po zatáčce, kterou znám ze své staré E36 nové A4 chybí a bylo to poznat při rychlejším projetí zatáčky, nemusel jsem jet pilu. O to horší to musí být s těžkým V6 a předním pohonem.
No nechme toho, je to taková žabomyší válka u mě možná zkreslená mou neoblíbeností vozů Audi a FWD pohonu, tak sem tam použiju e😜resivnější výrazivo, než by bylo třeba.
Avatar - Ham.
Ham.
Myslím, že V6 každý kupuje automaticky v quattru. No já na ty řeči jako touha po zatáčce moc nedám, u mě je prostě lepší to auto které zatáčku projede rychleji, touha netouha. A podívej se na statistiky BMW, kolik prodává 😁rive, čím výkonnější motor tím více 😁rive, Ve vyšší střední už jsou to dvě třetiny a u 3er 40% (což je nachlup stejně jako quattra u A4). A se současnou masovou kampaní kde na každém roku juká 😁rive Village brzo bude BMW král 4x4 ve střední třídě.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Jo souhlas, dnes už je trend jinde, auta se stávají sterilnější a podobná si jako vejce vejci...
BMW zahájilo 😁rive kampaň ve velké, až mě to samotného překvapilo.
_MT_
quattro má už po dvě generace preferenci zadku 40:60. 50:50 měla naposledy 4. generace používaná od roku 1994. Modely od roku 2005 mají 5. generaci s 40:60. Jinak rozdíl mezi předokolkou a čtyřkolkou je neskutečný. Musíš vyzkoušet, abys pochopil. Navíc máš možnost mít na zadku aktivní diferenciál. Až vyzkoušíš čtyřkolku, pochopíš, proč řada lidí předokolkové verze ani za Audi nepovažuje.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Díky za info :yes:
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Není to zase taková hysterie... Ale něco špatně je. Podívej se třeba na videa z jízd na okruhu sportovních RS a S verzí. Možná jsem moc zaujatý proti FWD u prémiovek a quattra s 50:50, ale je to tak.
Určitě se to konstruktéři audi naučili maskovat, ale fyziku neošálíš. Když je motor před přední nápravou, tak to musí být znát. Nová A6 již má motor posunutý a na výsledku se to hned projevilo.
Dnešní vozy jsou dost sterilní. Nejvíc byly rozdíly vidět na tebou zmiňované D3 z přelomu tisíciletí nebo A4 B6 vs E46.
Avatar - white label
white label
Ale právě verze jako S6/RS6 (u A6/C6) mají s nedotáčivostí logicky větší problém, než A6 s V6, protože mají velké/těžké desetiválce u kterých se nevýhoda "výchozí koncepce" (vše vpředu) projeví podstatně víc...
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
A to je kámen úrazu... Stačilo mi vidět jednou na okruhu trápící se RS6, kdy se šofér snažil srdnatě točit, ale Audi jelo rovně dál... Tohle není sportovní jízda. Proto mi i vadí, že se Audi snaží vypadat jako sportovní značka, přitom zábavy její sportovní modely moc nenabídnou, pokud teda není pro někoho terno dát plný na autobahnu.
Avatar - Ham.
Ham.
No jak to vezmeš, R8 je určitě supersport a BMW se zatím k ničemu nemá. A to má určitě Audi v rámci koncernu dost velké limity a nemůže konkurovat "v plné šíři" protože jsou zde ještě sportovnější značky jako Porsche, Lambo nebo i exotický Veyron.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
BMW se k ničemu nemá a asi už ani nikdy mít nebude. Je teď mnohem víc zajímá rodina elektromobilů "i"...
_MT_
Jak píše WL. Zrovna A6 je relativně lehkonohá. Byť je to díky celkové konstrukci, ne díky motoru. Jinak ubírání válců a nasazování vícestupňového přeplňování povětšinou mnoho kilogramů neušetří. Kvůli tomu se to nedělá.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Určitě, nová A6 je o dost levelů výše.
Ano, bi turba se dělají z jiných důvodů, než snížení váhy. To víme všichni.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: 😄
PS: I když 20d, 23d (a dnes i 25d.. :yes: 😉
admin badge
Ondřej Šámal
I 8 litrů mi připadá jako zbožné přání, podle mě se spotřeba při běžné jízdě bude pohybovat minimálně na nějakých 8,5 - 9 litrech, spíš víc, stačí se jen podívat na spotřebu x30d, případně x35d.
Avatar - Dinar
Dinar
Pravda, ta čtyřkolka, ale i do těch devíti je to pořád luxus, při skoro čtyřstech koních. Tady už se díky obrovskému krouťáku, co do reálné dynamiky, pohybujem v oblasti čistě sportovních aut.
admin badge
Ondřej Šámal
Já bych spíš řekl, že ve výsledku to bude kolem 10 litrů (u 5er), ony tyhle vysokovýkonný diesely si toho vezmou relativně dost.
Avatar - Dinar
Dinar
Nemá smysl spekulovat, uvidíme, osobně si myslím, že nějak znatelný rozdíl ve spotřebě mezi dvou a tříturbovou verzí nebude. V8 tdi jezdí v touaregu bez problému za jedenáct, kdyby si tříturbo bralo v pětce deset litrů, nedávalo by moc smysl, a u bmw se u záměrů v motorech nemají ve zvyku nějak mýlit.
admin badge
Ondřej Šámal
Máš pravdu, nicméně proklamovaných 6,3-7,4 l zní jako z říše snů >😒]
Avatar - Dinar
Dinar
To není proklamace, to je normovaný cyklus měření - projev zelenopokrytecké ideologie našeho věku. 😉
jossalito
Dle mého si to trefil docela přesně, 8.5-9 při běžném ježdění a dlouhodobém průměru mi přijde jako relativně možných.
Což je ovšem na 380k motor hodnota více než dobrá.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
+1 :yes:
Mino21
Tak jeden argument bude vzdycky 😄 Spaluje to naftu a poleze z toho odporny rakovinotvorny smrad natahujici ke zvraceni turbo neturbo. Nicmene uznavam, ze ten motor vypada parametricky naprosto skvele 😄 BMW jede.
Chocholousek
Ja zastávam tvrdohlavý a radikálny názor

- kto má na auto za 2 a viac miliónov, tam skrátka "nepatrí" diesel, je to rovnaké, ako keď si kúpite Cayenne 3.0Tdi... Už tam chýba len Ferrari a Lamborghini... Je to hnus. Nemám nič proti dieslum, technológia ide rapídne hore, ale treba si uvedomiť, že SPOTREBA NIE JE VŠETKO !
Keď sa Ti dosere turbo, daľších 100.000kč preč ako nič a hneď sa ti "vyrovná" spotreba s benzínom.
Avatar - Dinar
Dinar
Měj si rád co chceš, jen nezobecňuj, "kto má na auto za 2 a viac miliónov, tam skrátka "nepatrí" diesel", budeš za hlupáka. 😉
GTI
😄 :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
clvoek si to ani nevsimne >😁
Avatar - white label
white label
Tak zrovna ty určitě ne... 😲 :😉 >😒]
Avatar - iudex
iudex
>😁 >😒]
Ale vážne, z princípu práce a zapojenia toho tretieho turba nie je vylúčené, že bez nejakej chybovej hlášky by som si absenciu toho tretieho turba asi naozaj nemusel všimnúť.
Avatar - white label
white label
Po přesednutí z topperova korejce bys nepoznal ani absenci všech turb najednou... >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
to ze nemas v hlave vsetko v poriadku spoznat uz aj takto cez pismenka 😉 a o mojeho korejca sa neboj je v pohode
Avatar - white label
white label
Co máš za problém s mými písmenky, kromě toho, že to není slovensky? 😉
Jsem opravdu rád, že to nemám v hlavě tak "v pořádku" jako třeba zrovna ty... :😉 >😒]
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
musi byt radost ustavicne do cloveka rypat 😉

kazdy mame svoje zaluby nech sa paci
Avatar - white label
white label
Jj, s "nahrávači" tvého formátu je radost spolupracovat... >😁
Jasně, nech sa páči aj tebe... 😉 >😒]
Kvasoň
klobouk dolů před topperem, s jakou grácií zvládá tvé bezdůvodné výpady... :yes:
Avatar - white label
white label
Jasně palec nahoru! :yes:
Mé "výpady" jsou velmi zákeřně "bezdůvodné", podobně jako gracie toppera projevující se poznámkami o tom, že to někdo nemá v hlavě v pořádku... >😒]
Zcela nezpochybnitelný obraz diskusního "mimoně" si tu o sobě vytvořil především on sám a pracoval/pracuje na něm velmi trpělivě a dlouhodobě... 😉
martindr
topper je aky je a ma svoj primitivny nazor, no ty vies len rypat..
Avatar - white label
white label
Zkus přijít na to, proč tu podobně "rýpu" jen do určitých několika konkrétních nicků a co můžeš mít společného s topperem třeba právě ty (u těch co umí přemýšlet i hlavou k tomu nevidím sebemenší důvod). Boj s lidkou hloupostí je věčný a nekonečný, ale může být při něm sranda, aspoň občas určitě, že se u toho nebaví všichni je bohužel logické... 😉
P.S. Někoho neškodné "rýpnutí" do toppera pobaví (viz třeba iudex), jiného "pohorší" (Kvasoň), každý jak to cítí a vnímá...
Já si budu (s dovolením) dál dělat (nevulgárně!) srandu z toho u koho to uznám za vhodné a naopak. Kdo chce, může/nemusí to dělat podobně...
martindr
dost slabe, cakal som od teba nieco viac, nejaku tu tvoju "podpasovku", dnes nemas den co? hras sa na premudreleho ale to ti nejde, skus sa vratit do starych casov. Ci mas nejake novorocne predsavzatie robit zo seba premudreleho blba? 8-s
Avatar - white label
white label
Žádné novoroční předsevzetí si nedávám, ale u tebe je ta hra na "premudreleho" evidentně tvá celoživotní filosofie... :😉 >😒]
martindr
aaa, no vidis, konecne si spat so svojimi prizemnymi recami >😒] no evidentne si neporozumel predchadzajuci text, tak radsej ta dnes uz necham, dnes ti davam 4- :-!
Avatar - white label
white label
4- od tebe, to je jak 1* od normálně uvažujícího člověka... :😉 >😒]
martindr
ty vole, ty si za tym compom asi cely den, co tak sa venovat aj niecomu inemu? 8-s normalne uvazujuci clovek je pre teba neznamy pojem whitiku, nepouzivaj taketo pre teba nezname slova, mozes ich nahodou zle pouzit vo vete. Inac chlape, s topperom si mozes podat ruky, on haji koreu ty koncern. Akurat topper aspon dokaze napisat svoj (aj ked total debilny) nazor, no ty jedine chodis sem provokovat.. Uz ti to tu zopar ludi napisalo, akosi to nechces pochopit...
Avatar - white label
white label
Už jsem ti napsal, že: "u tebe je ta hra na "premudreleho" evidentně tvá celoživotní filosofie...", nemusíš mi stále pilně dokazovat, že mám pravdu, to vím i bez toho... 😉 >😒]
Mimochodem bys taky konečně mohl jednou napsat něco k autům, a ne se stále věnovat svému diskusnímu komplexu... 8-s >😁
martindr
ale whitiku hadam nie si tak nizko uz ze nevies nic lepsieho vymysliet? Napisem ti e si premudrely a tak sa urazis ze to furt dookola opakujes? Ked tak pozeram posledne tvoje prispevky tak moc o autach nepises... >😁
Avatar - white label
white label
Když se dobře podíváš, tak o autech si nepíšu především s tebou, víš o nich totiž kulové, proto si o nich (s nikým normálním) ani nemůže psát a raději se věnuješ svým diskusním komplexům, viz předchozí reakce... 😉 >😒]
martindr
vidis, zase sa hras na premudreleho a ze nie si >😁 >😁 >😁 dnes ti ide karta, nejako to s tebou hadze >😁
Avatar - white label
white label
Za to tobě karta tradičně nejde, to bylo zase hodně slabé a ani tři stejní smajlící to nemají šanci zachránit... :😉 >😒]
martindr
vidim ze uz nemas co napisat, snaz sa nabuduce whitik, dnes a vcera to bolo o nicom, vacsinou byvas lepsi sparing partner 😉
Avatar - white label
white label
Výjimečně máš pravdu, já jsem opravdu většinou lepší, ty bohužel nikdy... 😲 >😁
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Ha, topperův kolega "multi nick" přišel >😁
martindr
tucko, som rad ze si sa pobavil 😉
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Na tvůj účet mi tu zábavu dopřáváš každým svým příspěvkem zde, díky >😒] :yes:
Avatar - white label
white label
Automobilky nasazují multilinky a někteří diskutéři na auto.cz (pro změnu) multinicky... 😲 :😉 >😒]
martindr
to si si vybral kamarata, radsej ostan pri svojom tatkovi GTIm.
Avatar - white label
white label
Na rozdíl od tebe, nepotřebuju několik nicků, bohatě si vystačím s jedním... :😉 >😁
martindr
ale no tak, hadam nebudes vytahovat tuti vecnu tuckovu temu. Vysvetlil som ti preco mam dva nicky, pokial si trosku rozumny urcite si to pochopil, ci nie? 😉
Avatar - white label
white label
Vážně máš "jen" dva, komu nestačí jeden, tomu nevěřím ani nos mezi očima... 😲 :😉 >😒]
martindr
cize nepochopil... 8-s
Avatar - white label
white label
Spíš ty nechápeš, že i z deseti kompů se dá chodit jen s jedním nickem, teda pokud umíš přemýšlet hlavou... 8-s >😒]
martindr
ty nie si len automobilovy odbornik, vseved, pan sveta a prilahlych galaxii ale urcite si aj CCNA odbornik so vsetkymi certifikatmi a dokazes prekonat vsetky firewally. White, ty si urcite clen ANONYMOUS !!!!!!!!!!!!!! >😁

ale teraz na vaznu temu. Nezda sa ti ze uz zo seba robis uplne premudreleho blba? >😁
Dobre som sa nasmial, diki moc fakt, dnes ti ide karta naozaj.. Takto sa zhovadit >😒]
Avatar - white label
white label
To jsem tě musel pěkně vytočit, když si to stihl ještě celé přepsat... >😁
Za tvé znalosti nemůžu, zkus na sobě trochu zamakat, ať si z tebe nemusím dělat jen pr.del, zatím na vážnou diskusi se mnou (na rozdíl od moha ostatních tady) prostě nemáš... :😉 >😒]
martindr
teraz neviem co myslis ale nic som neprepisoval, cize mas asi vidiny aj dnes okrem tej premudrelej povahy. WHite, rad som sa zabavil, dakujem za pobavenie ale nadnes je robota dokonana, volny den predomnou, uzi si slniecko a zahrej gebulku nech ti to nabuduce ide lepsie 😉
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Přestaň už skrývat svou nevědomost za tuto trapnou povídačku o nutnosti dvou nicků, akorát se tím ještě více ztrapňuješ 😉
Kvasoň
:yes: technikům bmw... není to už ale trochu moc překombinované?
BroukJ
...a na řadu přicházejí chiptuneři, kteří za mírný poplatek přenastaví otevírání klapek..ehm, pardon...zvýší výkon...
Avatar - Dinar
Dinar
Při těch tlacích bych řekl, že tady tunerům už pšenka nepokvete. Ale je fakt, že to samé jsem si myslel, když přišli s 535d E60. 😄 😉
Zbysek01
Na takovej motor bych urcite nakyho Vencu radoby specialistu na chipuning motoru urcite nepustil... aby to co ladili v automobilce 5 let. *** za 5 minut... hlavne ze vyssi vykon...
BroukJ
To samé si říkám taky, ale holt všichni tomu nerozumí a chiptuneři mají stále na růžích ustláno. I když, musí se snažit přijít s něčím novým, protože všechny 1.9TDI v ČR/SR už zvýšený výkon mají.
Avatar - iudex
iudex
Opis techniky práce nového triturba je fascinujúci; ísť do niečoho tak komplikovaného si môže dovoliť asi len BMW. Motor roka je podľa mňa jasný už teraz, reálne sa bude rozhodovať iba o 2. a 3. mieste.
Vcelku by ma zaujímalo reálne porovnanie tohto motora s V8 TDI od Audi, hlavne subjektívne, pocitovo. V praxi zatiaľ boduje V8 už len tým, že nepotrebuje simulovať zvuk cez repráky.
Xawier
4,2 V8 TDI vůbec žádný zvuk nemá! Ale absolutně vůbec (aspoň ne do 3500/min)! Subjektivně měřeno v aktuální generaci A8...
Avatar - Dinar
Dinar
Ani v touaregu, ticho a pod plynem turbína. Nejel jsem zatím A6 biturbo, ale s tím rezonátorem je to prý celkem k poslechu. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
S tím zvukem je to u dýzlu ošemetné. Obecně, alespoň z mojí zkušenosti, řadové dýzly, ať pěti (volvo) nebo šestiválce (bmw), znějí z hlediska "sportovnosti zvuku" lépe než V6ky, které jsou krémovější, ale pod plynem nezajímavější, spíše turbínovitého zvuku. V8ky, alespoň ty poslední, tím tuplem, je to ve třídách kam se dávají, tak utlumeno, že je fakt těžké poznat (v éře přímovstřiků), jestli je pod haubnou benzin nebo dýzl. Takže, jestli někdo "dodělá" zvuk tak, aby se pod plynem něco ze sportsoundu ozývalo, pak je to ideální řešení, žádné bručení dýzl hučení při cestování, ale když zadupneš pedál, tak barykovo hemi zbledne závistí. 😄 😉
Avatar - iudex
iudex
V8 TDI je podľa mojich uší fantastická, pri tomto motore som si prvýkrát povedal to známe testovacie klišé "nevedel som podľa zvuku, čo je pod kapotou". Pri 30/35d sa mi toto stať nemôže, tam ten druh paliva stále počuť.
Inak zdieľam Tvoj pohľad aj na nové priamovstrekové turbobenzíny, keď za studena naštartujem, zvonku to prekvapivo dosť nituje (po znahriatí ale výrazne stíchne a vnútri samozrejme nepočuť nič).
Avatar - Dinar
Dinar
S tou V8 tdi souhlas, ale nepoznáš to hlavně proto, že není prakticky nic slyšet. Co se 30/35d týká, velmi záleží v čem jsou zamontovány, a jaká je to vývojová verze motoru. Zatímco v F10 530d motor prakticky neslyšíš a pod plynem má pěkný bručivý zvuk, tak v X5/6 je kterákoliv verze dýzlové R6 podstatně horší, je to dáno horším odhlučněním motoru, tam ten motor vyloženě ruší, např. ve srovnání s konkurencí v dýzlu - Cayenne, Touareg, nové ML je to citelný rozdíl, tady je znát konstrukční věk X5ky.
Avatar - iudex
iudex
Ano, mal som na mysli práve X5 (až by som hovoril v konterte prémiovej značky o sklamaní z hľadiska hluku).
Avatar - white label
white label
Jj 5er F10 je na tom v tomto ohledu podstatně lépe, než X5/6. Mě zase zvukově zklamalo nedávno zkoušené nové E 35OCDI, které je aktuálně zvukově z šestihrnkových dieselů D3 vyšší střední znatelně nejslabší a ani nový/vyšší papírový výkon neodpovídá srovnání reálných pocitů z jízdy s ním a přímé konkurence..
Avatar - Dinar
Dinar
No, všiml jsem si, že tu teď díky Windieselovi a madame Kylie žije na diskusích jakýsi mýtus dokonalosti MB dýzlů, faktem je, že čtyřválce MB jsou projevem i spotřebou horší než u soupeřů z D3 a u šestiválců chybí vrcholové varianty. Celkově je na tom teď MB v dýzlech nejhůř, v rámci D3.
Avatar - iudex
iudex
Aj so spotrebou je to, ako píšeš. Pri porovnaní X5 30d a ML 320CDI (porovnateľné podmienky jazdy) mal MB spotrebu cca. o liter vyššiu.
Avatar - white label
white label
No, na Win(ner)Diesel z D3 to teď u MB moc nevypadá...i ty prémiově "převlečené VW" jsou na tom aktuálně o poznání lépe... 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Klidně o sklamaní hovor, při srovnání s touaregem v roce 2007 to obstálo, s novým už ne, o cayenne nebo ML jsem už mluvil, a vidíš, přesto je drtivá většina X5tek v dýzlu. Kdybych vyloženě nechtěl benzin, tak jsem x5 nekoupil, riskl bych touarega, byť by to byl první rok výroby.
jossalito
Přesně napsáno.
GTI
Velmi poučné :yes:
GTI
Hodnota kroutícího maxima zařezává tanga do slabin silou Tarzana. Ano, tohle je Tarzan garáže, v dlouhým táhlým ujede i vlastnímu šoférovi... někdo holt sází na tři hrnky, jinej zas tlačí tři turba, padni komu padni, vlez kam vlez, garáž je garáž a síla je... síla. Konečně závan čerstvýho přeplňovanýho eurovzduchu. Konečně technika, konečně pravda silničních dní...

Jezdci benzínových dravců, tedy především jezdci, kteří umí jezdit, a můžeš si být jistý, že takových je opravdu jen zlomek ze sta, tak tihle jezdci, ti mají na výběr své motory, to jemné ševelení šestiválců, co umí v mžiku zavitím probudit ospalou džungli všech garáží, tak ti mají na čem jezdit. Naftoví kovbojové, ti holt to mají o řád těžší. Napřed museli věřejnost přesvědčit, že nafta patří do osobáku, pak museli přesvědčit, že nafta patří do prémiových osobáků, no a jak vidíš, nyní začínají přesvědčovat, že nafta patří... kamkoliv. Myslím jako dobrá nafta, žádná horkovzdušná jednašestka, co by čivava ve vznětovým amoku, hezky pěkně trojitej silniční odpíchnutej "ridberger".

P.S. To zrychlení... normálně bych se toho bál, opravdu smekám, síla sil.

BRAVO BMW :yes:
Avatar - Dinar
Dinar
😄 :yes:
GTI
😄 :yes:
Avatar - iudex
iudex
Je to tak. Predpokladaná dynamika triturba pri zvezení asi všetkým kritikom dízlov zatlačí argumenty späť do hrdla a vytlačí do tých tanga niečo iné... >😒] >😁
GTI
>😁 :yes:
Zbysek01
>😁
Avatar - white label
white label
😲 >😒]
karlitto00
"ujede i vlastnímu šoférovi" >😁 :yes:
GTI
😄 :yes:
figurka
:yes:
GTI
:yes:
Avatar - white label
white label
Jj, BRAWO - BAWO... 😉
GTI
😄 :yes: Bravo měsíce, fakt dokonalá inovace 😄 :yes: Myslím jako toho "bravo", ale nakonec i toho motoru 😄
Avatar - JDM
JDM
a čeho by si se bál?? parametrů kteréch dosahují benzínové čtyřválce s jedním turbem ??? >😁 jak krásná čísla 0-100 4.7(xdrive) a spotřeba 6.3l\100km >😁 realita která platí možná v jiných galaxiích >😁 hold benzínový osmiválec nepotřebuje žádný turbo aby jel ale dieselovej musí mít minimálně tři aby něco předvedl :-!
Ale utěší tě zvuk tvýho motoru z repráků aby si nezapoměl jak zní atmosférický osmihrnec
Zbysek01
Tak ten benzinovej ctyrvalec narvi do X6 a uvids to zrychleni >😁
Avatar - JDM
JDM
a proč bych ho měl dávat do X6??? pozorně studuj [odkaz]
680nm ALE 408 kw to je trošku jiný peklo 😊
EDIT: nemluvě o spectru otáček kdy těch 680nm pracuje
Zbysek01
Pises ze benzinove ctyrvalce s jednim turbem maji podbne parametry tak me zajima jake
Avatar - white label
white label
Od kdy má třeba takový V8 TDI minimálně tři turba? >😒]
Avatar - JDM
JDM
V8 TDI nemá tři turba proto nejede >😁
Avatar - white label
white label
A přiotm stačilo napsat, žes zatím neměl tu čest... 😉
Avatar - JDM
JDM
jak to můžeš vědět? 😉
Avatar - white label
white label
Jen podle toho co píšeš, to bohatě stačí... 😉
Avatar - JDM
JDM
každý má jiný hodnoty někomu stačí 75kw a pak sedne do V6 TDI a připadá mu to jako raketa 😉
Avatar - white label
white label
V6 TDI není V8 TDI, ale zrovna u V8 TDI nejde zdaleka jen o max kW..., ale to určitě víš, minimálně teoreticky to víš určitě... 😉
Avatar - JDM
JDM
jojo teoreticky jde o kroutící moment v rozmezí 2000-3000 ot\m jak působivé
Avatar - white label
white label
Spíš působivě účinné, jako vše co s tím souvisí...a ten rozsah megakrouťáku je samozřejmě větší, rozsah o kterém píšeš se týká pouze jeho úplného maxima a i to je už o 250 ot./min níž.
Avatar - JDM
JDM
není třeba tuareg 😒br /> Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 4134
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 250 / 4000
NEJVIŠŠÍ TOČ. MOMENT (Nm / ot/min): 800 / 1750 - 2750 ....
Provozní vlastnosti😒br /> Maximální rychlost (km/h): 242
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.8
Spotřeba-měst👋mim👋kombi (l/100 km): 11.9 / 7.4 / 9.1
😉
nemluvě o elektronice která všechno řídí a kroutící moment dávkuje na kola tak jak to dovolují ostatní okolnosti takže tnevím jestli těch 800nm na kola vůbec někdy dostaneš
Avatar - white label
white label
Já píšu spíš o A8, ale to je celkem jedno, i když ta má o 8 kW víc a hlavně je lehčí...
Jen ptvrzuješ, co jsem napsal, ten omezený udávaný rozsah krouťáku, ten tvůj "nejvišší" toč. moment, se týká pouze jeho úplného maxima, ale i v jiných otáčkách bude (velmi mírně řečeno) naprosto "dostatečný"... 😉
Avatar - JDM
JDM
bude dostatečný , stejně dostatečný jako 440nm a 370 koní v benzínový atmosféře a rozdíl ??? o dvě deseti je papírově TDI na stovce dřív dvě deseti a má o 50 koní míň ale má jednou takovej krouťák
Avatar - white label
white label
Jel jsi někdy bezprostředně po sobě v A8 V8 TDI a v benzínové atmosferické A8 V8?
Avatar - JDM
JDM
já ne ty jo?
Avatar - white label
white label
Já jo, ale nějak jsem právě v takovém autě nemohl najít ty pravé/správné důvody proto, dát přednost benzínové atmosféře..., žřejmě ty silné stránky V8 TDI nebudou jen na papíře, naopak v praxi jsou spíš ještě markatnější...
_MT_
Turbo proti turbu budou mít na kolech podobné točivé momenty, ale atmosférický benzín bude mít na kolech méně, takže ho dostaneš v akceleraci. Slabina dieselů se ukáže ve vysokých otáčkách/ rychlostech, ale tam se v běžném provozu (kromě Autobahn) v případě V8 TDI člověk nepodívá.
Avatar - white label
white label
Jasně, podobně velké turbo proti turbu tam je to trochu jinak, ale V8 TDI proti podobně velké atmo V8 (případ A😄, tak tam nebude mít tohle TDI problém ani na Autobahnu.
_MT_
S "velikostí" motoru a počtem převodových stupňů se ten problém jen odsouvá, nemizí. Je možné, že ho odsuneš do té míry, že dosáhneš dříve maximální rychlosti. Ale to je spíš věc omezovače. Nahoře jde o vysoké otáčky a výkon. Tohle už záleží na konkrétním motoru a voze, ale atmosféra má potenciál dosáhnout vyšší rychlosti, tudíž eventuálně diesel předjet. Další otázka ze světa dálkového cestování je, jestli by sis dokázal najet takový náskok, abys stíhal častější tankování - tedy, jestli tě dokáže reálně dostat do cíle dřív. Přeplňovaný diesel bude mít vyšší účinnost a nafta má větší energetickou hustotu.

Jinak jsem tím nechtěl říct, že to na Autobahn určitě poznáš, jen jsem ji vyřadil.
Avatar - white label
white label
Ano, jen tady tady šlo o zcela konkrétní srovnání, dvou konkrétních současných A8 (V8 a V8 TDI)...
_MT_
Jasně. Snažil jsem se mluvit víc obecně. Po pravdě bych řekl, že FSI do omezovače TDI nejspíš nedá. Ale nemohu to říct s jistotou, nikdy jsem ta auta na doraz nevzal (jaká by byla u A8 pointa, že?). U tohoto motoru už narážíš trochu na počet turb, protože jsou tam dvě VGT, což je trochu jiná situace oproti dvoulitrovým čtyřválcům. Není to jen v objemu, faktorů tu hraje roli víc. Nemluvě o tom, že nejde o špičkovou inkarnaci FSI. A tady zase narážíme na masovost produkce.
Avatar - white label
white label
To určitě..., jen když se člověk sveze v takové A8 s oběma motorizacemi bezprostředně po sobě, připadá mu tam ta atmo V8 relativně! spíš "nepatřičná"...
A chvíli po V8 TDI jsem jel ještě s V12 TDI (v Q7)..., což byl hodně zajímavý motor v (pro mě) hodně nezajímavé autě..., Q7 V12TDI, mi prostě (jako celek! na asfalt) nedává vedle A8 V8 TDI smysl.
_MT_
Ty motory mají úplně odlišný charakter. I kdyby jsi vzal špičkovou verzi FSI, tak s charakterem nic neuděláš, jen se jeho síla projeví dřív. TDI působí uvolněně, nenuceně, což k takovému autu sedí.

Když atmosféra v autě jako A8, tak spíš "amerického" charakteru, tedy fakticky dieselového. 😉 Víc síly, méně otáček. To k takovému autu sedí.
Avatar - JDM
JDM
pokud srovnáš automaty to podřazení u atmo tam nebude takový problém jako u manuálu a tam zase diesel trpí na ty vysoký otáčky vědět kdy zařadit což v případě V8TDI při plný akceleraci z místa by byl problém
_MT_
V8 TDI má dostupných nějakých 80% maxima točivého momentu od tisíce nebo tisíce a dvou set otáček. Bavit se o točivém momentu bez udání zpřevodování je trochu mimo. Diesely mají dlouhé převody, čímž si nahrazují užší spektrum otáček a zároveň tím přichází o točivý moment na kolech. Jinak na kola můžeš dostat mnohem víc... třeba 335d má na nejvyšší stupeň špičku kolem 1100 Nm na kolech - to je nejtěžší stupeň, na nižší budeš mít citelně víc.
figurka
Tak nás pouč, kde se v této třídě dosahuje skoro 127 HP na litr objemu i v benzínu a zkus to klidně i s turbem. K tomu ještě přihoď dynamické parametry.
Benzínové čtyřválce s jedním turbem ? >😁 >😁 Celkem tuším kam míříš. Vzhledem k předmětné třídě ti můžu odpovědět třeba Caparem T1.
Avatar - white label
white label
Kam asi míří, že by mohl něco napovědět třeba jeho avatar... >😒]
figurka
No právě >😁 V kontextu 5er vyloženě "trefa" >😁
Avatar - white label
white label
Trefa ze souhvězdí rovnou do modrobílého terče... >😒]
Avatar - JDM
JDM
nemluvil jsem o sériovém čtyřválci s jedním turbem a to co vidíš jako můj avatar je sériový čtyřválec s jedním turbem takže trošku vedle :-!
Avatar - white label
white label
Napsal jsem doslova: "...že by mohl něco napovědět třeba jeho avatar...", takže trošku vedle jsi spíš ty, nebo si myslíš, že by mě napadlo přímo srovnávat tento R6 triturbodiesel s motorem s běžné WRX? >😒]
Jinak jsi tady napsal doslova toto: "...a čeho by si se bál?? parametrů kterých dosahují benzínové čtyřválce s jedním turbem ???"
Takže které jednoturbové R4 to jsou?
Chceš srovnávat parametry sériových motorů s nesériovými? Trochu "neseriózní", nemyslíš... 😉
Avatar - JDM
JDM
běžně se srovnávají turbo diesely s atmo benzíny běžně se srovnává pružnost na stejný převodový stupeň mezi naftou a benzínem proč nesrovat šestiválec(oprava) se třemi turby s naladěným čtyřválcem ?
Avatar - white label
white label
Pokud ten motor splňuje aspoň současnou emisní normu, proč ne, tak teda který R4T by to měl být?

P.S. S tím srovnáváním nesrovnatelného jsi přišel ty, ne já... 😉
Avatar - JDM
JDM
třeba 2.0 TSI jestli chceš zůstat v koncernu 507 koní a 450nm ...1.8T 20v(neplní současnou normu)
Avatar - white label
white label
Dobře nejsilnější "sériová" verze je v Golfu R, ale ani v této verzi přece nemůže stačit na tento 50d.
figurka
A je to tady >😁 >😁 Co by, kdyby
Avatar - white label
white label
Čekal jsem spíš nějaké to souhvězdí "Su v Baru", ale začínáme hezky pomalu koncernovým TSIčkem... 😉
Avatar - JDM
JDM
jel si někdy v autě s 500hp a 450nm ??? :-!
Avatar - white label
white label
500koní ano, ale mělo podstatně vyšší krouťák (650-700Nm), bohužel nebylo moje, ale bylo to sportovní kupé, takže "trošku" mimo téma 5er, nebo dokonce A8... 😄
_MT_
911 Turbo?
Avatar - white label
white label
Jj...
Avatar - JDM
JDM
a nejde tu o radikální úpravy motoru staví se na sérii
Avatar - white label
white label
Chceš říct, že u 2,0TSI s 507PS a 450Nm nejde o žádnou radikálnější úpravu? Co životnost takového motoru/původní převodovky, co původní brzdy atd. atd., co spotřeba, emisní normy, turboefekt... >😒]
Avatar - JDM
JDM
životnost a spotřeba je v rámci možností majitele . o emisních normách se bavit nemůžem protože takovýhle auto nemá katalizátor 😉 a nejradikálnější úprava toho motoru je turbo Garrett o průměru 65 mm vstřiky série
Avatar - white label
white label
"životnost a spotřeba je v rámci možností (spíš nemožností) majitele"? >😒] To je hezky řečeno, ale je tento motor (alespoň) po této stránce aspoň trochu srovnatelný s tím pod čím diskutujeme..., dost těžko, co? 😉 >😁
Avatar - JDM
JDM
no to není >😁
jen jsem ti chtěl ukázat že pokud půjdem do extrému můžem tyhle motory srovnat jde i oto že auto se čtyřválcem bude mít okolo 1400kg a m50d bude v autě které bude mít minimálně 2 tuny 😉
Zbysek01
jestli stim 500konovym dvoulitrem najedu 250 tisic km za 3 roky a do servisu budu chodit jen na standardni prohlidky tak jdu do nej😃))

Daji me na emisich vubec nalepku?😁 nebo musim vozit jedno vyfukovy potrubi v kufru?
Avatar - JDM
JDM
zřejmě člověk vlastnící čtyřválec s 500 hp sním nebude jezdit v práci nebo na dovolenou ale zřejmě to bude závoďák 😉
Zbysek01
Tak proc to prirovnavas k motoru, kterej bude primarne v autech urcenych na praci a dovolenou a zadnej zavodak vnem jezdit nebude? 😄
_MT_
Zásadní problém je, že auto netvoří jen motor. Co se testu pružnosti týče, to také kulhá, protože daná rychlost může každému autu jinak vyhovovat. Třeba u Porsche člověk najde, že v automatickém režimu, kdy si převodovka může řadit, jak chce, má auto výrazně lepší výsledky než s pevně zvoleným stupněm. I kdybys začínal z optimálního převodu, tak pořád může startovní rychlost vyhovovat každému jinak. 80-120 by vyhrál jeden a 90-130 by vyhrál druhý, to se může klidně stát. Stejně tak časy na okruhu - jeden vyhraje jedno, druhý druhé. Vždy jde o celkové naladění auta a na co je to auto určené.
RomanSv
co myslite, udelaj nekterym uchylum tu radost a narvou to do 3er?
Zbysek01
Mohli by, to bych ji okamzite kupoval 😄
_MT_
Podle mě ne, byl by moc blízko M3, která by měla snad dostat obdobný motor, ale spalující benzín. Mezi M550d a M5 je rozdíl 132 kW.
RomanSv
M3 je neco jineho, tu si kupuji lidi co k tomu maj sirsi vztah. kdezto 350d by mohl mit i obchodak na sluzebni cesty a verim ze by byl tuze spokojen
MrBeranek
To by byl ideál. Pětka je možná až zbytečně velká a těžká - ve trojce by to bylo jiné kafe. To by ta M3 dostala krutě na frak. 😄
RomanSv
uz i 3er je velka a tezka... M3 bude mit vzdy punc exluzivnosti. V okamziku kdy prijde zatacka tak ta M3 ukaze zada i kdyby mela horsi motor, navic ten zazitek z jizdy bude u te nafty porad sterilnejsi.
je pak uz jen na automobilce aby je dostatecne odlisila
Avatar - jozephko
jozephko
Veľmi by ma zaujímalo, koľko takýto špičkový motor vydrží bez poruchy na našej nekvalitnej nafte. Je verejným tajomstvom, že nafta vyrábaná z ruskej ropy stojí za houby a je dobrá akurát tak pre servisy, čo opravujú pokazené diesle.
RomanSv
nevim co je za problem u 280KW motoru jednou za 200 000km vymenit palivove cerpadlo a 6 vstrikovacu... cerpadlo casem vyjde do cca 10 000kc a vstrikovace se budou repasovat za 6 000kc/ks
komu se to nelibi ma moznost si porad koupit atmosfericky benzin co pri podobnych vykonech bude zrat 3x tolik nebo turbo benzin co bude zrat jen 2x tolik.

kdyz se bude radne menit olej(15kkm) a nebude se k tomu clovek chovat jako by to bylo vyrobeno za uralem tak to bude fungovat(asi ne hned prvni serie ale oni to za par let vychytaji, ale tak je to u vsech motoru)
furt raci narvu penize jednou za cas do servisu a z tech penez at si Tonda s Pepou koupi neco na sebe a svoji holce nez abych to rval v danich statu kde se to rozkrade.
Avatar - CommonUser
CommonUser
Kupovat tento motor a ratat dopredu s repasom vstrekov je slusne povedane - chore. Tak ako tie teoreticke ceny z buducnosti ...

... ja uz radsej tankujem viac, ako zhanat niekoho na opravu a odtah.
RomanSv
takze me chces rict ze benzinovy motor funguje naprosto spolehlive 400 000km jen menis olej a dolevas palivo?
ty ceny odvozu od toho co to te stoji na moje auto-E90 20d(cerpadlo 6700kc, vstrik cca 6000kc) ale furt je to prd vzhledem k tomu co to je za auto.
za posledni rok sem najezdil lehce pres 40 000km predchozi leta jsem najezdil jeste tak o 10 000km vic takze nema smysl moc uvazovat o benzinu. netankuju bordel tak vstriky drzi.
a je pravda ze odtahnout uz moje auto jednou museli, problem byl v pocitaci. oprava v bratislave stala 12 EUR. btw. cerpadlo odeslo pri 195 000km takze co dodat. klidne mej motor jaky chces me je to jedno. jen bych te chtel poprosit nesnaz se zesmesnit nekoho kdo ma neco jineho.
hand
Jak pracují tři turba? asi jako tri ereknci krouzky za sebou.....oddaluji vyvrcholeni co to da az nakonec neprijde :yes:
Avatar - white label
white label
Máš docela zajímavé osobní zkušenosti..., aplikuješ je podobným stylem na vše? 😉 >😒]
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
>😁 >😁 >😁 :yes: hande, takhle jsem dlouho nenasmál a white, ta tvá reakce taky nemá chybu.

Hande, pokud tě opravdu zajímá, jak tři turba fungují, tak si pouze přečti článek nad touto diskuzí a pak dej vědět, jestli ses těmi erekčními kroužky trefil 😉