Technika
Parda71 (BMWfans)
0
Díky za info :yes:
Přejít do diskuze
Tak multitronic je jaksi daný absencí quattra. 😉 Po pravdě, ani jsem na to nepomyslel. Předokolky u Audi ignoruji (s výjimkou A1 a A3), takže pro mě stejně tak multitronic ani nemusí existovat.
quattro má už po dvě generace preferenci zadku 40:60. 50:50 měla naposledy 4. generace používaná od roku 1994. Modely od roku 2005 mají 5. generaci s 40:60. Jinak rozdíl mezi předokolkou a čtyřkolkou je neskutečný. Musíš vyzkoušet, abys pochopil. Navíc máš možnost mít na zadku aktivní diferenciál. Až vyzkoušíš čtyřkolku, pochopíš, proč řada lidí předokolkové verze ani za Audi nepovažuje.
takze me chces rict ze benzinovy motor funguje naprosto spolehlive 400 000km jen menis olej a dolevas palivo?
ty ceny odvozu od toho co to te stoji na moje auto-E90 20d(cerpadlo 6700kc, vstrik cca 6000kc) ale furt je to prd vzhledem k tomu co to je za auto.
za posledni rok sem najezdil lehce pres 40 000km predchozi leta jsem najezdil jeste tak o 10 000km vic takze nema smysl moc uvazovat o benzinu. netankuju bordel tak vstriky drzi.
a je pravda ze odtahnout uz moje auto jednou museli, problem byl v pocitaci. oprava v bratislave stala 12 EUR. btw. cerpadlo odeslo pri 195 000km takze co dodat. klidne mej motor jaky chces me je to jedno. jen bych te chtel poprosit nesnaz se zesmesnit nekoho kdo ma neco jineho.
ty ceny odvozu od toho co to te stoji na moje auto-E90 20d(cerpadlo 6700kc, vstrik cca 6000kc) ale furt je to prd vzhledem k tomu co to je za auto.
za posledni rok sem najezdil lehce pres 40 000km predchozi leta jsem najezdil jeste tak o 10 000km vic takze nema smysl moc uvazovat o benzinu. netankuju bordel tak vstriky drzi.
a je pravda ze odtahnout uz moje auto jednou museli, problem byl v pocitaci. oprava v bratislave stala 12 EUR. btw. cerpadlo odeslo pri 195 000km takze co dodat. klidne mej motor jaky chces me je to jedno. jen bych te chtel poprosit nesnaz se zesmesnit nekoho kdo ma neco jineho.
Jo souhlas, dnes už je trend jinde, auta se stávají sterilnější a podobná si jako vejce vejci...
BMW zahájilo 😁rive kampaň ve velké, až mě to samotného překvapilo.
BMW zahájilo 😁rive kampaň ve velké, až mě to samotného překvapilo.
BMW se k ničemu nemá a asi už ani nikdy mít nebude. Je teď mnohem víc zajímá rodina elektromobilů "i"...
No jak to vezmeš, R8 je určitě supersport a BMW se zatím k ničemu nemá. A to má určitě Audi v rámci koncernu dost velké limity a nemůže konkurovat "v plné šíři" protože jsou zde ještě sportovnější značky jako Porsche, Lambo nebo i exotický Veyron.
Myslím, že V6 každý kupuje automaticky v quattru. No já na ty řeči jako touha po zatáčce moc nedám, u mě je prostě lepší to auto které zatáčku projede rychleji, touha netouha. A podívej se na statistiky BMW, kolik prodává 😁rive, čím výkonnější motor tím více 😁rive, Ve vyšší střední už jsou to dvě třetiny a u 3er 40% (což je nachlup stejně jako quattra u A4). A se současnou masovou kampaní kde na každém roku juká 😁rive Village brzo bude BMW král 4x4 ve střední třídě.
Určitě, nová A6 je o dost levelů výše.
Ano, bi turba se dělají z jiných důvodů, než snížení váhy. To víme všichni.
Ano, bi turba se dělají z jiných důvodů, než snížení váhy. To víme všichni.
A to je kámen úrazu... Stačilo mi vidět jednou na okruhu trápící se RS6, kdy se šofér snažil srdnatě točit, ale Audi jelo rovně dál... Tohle není sportovní jízda. Proto mi i vadí, že se Audi snaží vypadat jako sportovní značka, přitom zábavy její sportovní modely moc nenabídnou, pokud teda není pro někoho terno dát plný na autobahnu.
Nevím, ale nemá běžné quattro 50:50 a 40:60 mají S a RS verze? Nicméně sám víš, že rozložení pohonu nedělá vše. Důležité je především umístění motoru.
Těmi čísly jsi mě překvapil, to uznávám. Nicméně jízdu si určitě víc užil šofér BMW díky pohonu na zadek >😁
Jo a aktuální A4 jsem jel v 2.0TDI. Ne že bych byl nějaký extra jezdec, ale lehkost v řízení a touha po zatáčce, kterou znám ze své staré E36 nové A4 chybí a bylo to poznat při rychlejším projetí zatáčky, nemusel jsem jet pilu. O to horší to musí být s těžkým V6 a předním pohonem.
No nechme toho, je to taková žabomyší válka u mě možná zkreslená mou neoblíbeností vozů Audi a FWD pohonu, tak sem tam použiju e😜resivnější výrazivo, než by bylo třeba.
Těmi čísly jsi mě překvapil, to uznávám. Nicméně jízdu si určitě víc užil šofér BMW díky pohonu na zadek >😁
Jo a aktuální A4 jsem jel v 2.0TDI. Ne že bych byl nějaký extra jezdec, ale lehkost v řízení a touha po zatáčce, kterou znám ze své staré E36 nové A4 chybí a bylo to poznat při rychlejším projetí zatáčky, nemusel jsem jet pilu. O to horší to musí být s těžkým V6 a předním pohonem.
No nechme toho, je to taková žabomyší válka u mě možná zkreslená mou neoblíbeností vozů Audi a FWD pohonu, tak sem tam použiju e😜resivnější výrazivo, než by bylo třeba.
Ale právě verze jako S6/RS6 (u A6/C6) mají s nedotáčivostí logicky větší problém, než A6 s V6, protože mají velké/těžké desetiválce u kterých se nevýhoda "výchozí koncepce" (vše vpředu) projeví podstatně víc...
Zase když to vezmeš z druhé strany jsou absence quattra a pořádné převodovky u A4 3.0 TDI dvěma opravdu pádnými důvody proto, vzít si rovnou silnější verzi V6 3.0TDI. :yes: 😉 >😒]
Není to zase taková hysterie... Ale něco špatně je. Podívej se třeba na videa z jízd na okruhu sportovních RS a S verzí. Možná jsem moc zaujatý proti FWD u prémiovek a quattra s 50:50, ale je to tak.
Určitě se to konstruktéři audi naučili maskovat, ale fyziku neošálíš. Když je motor před přední nápravou, tak to musí být znát. Nová A6 již má motor posunutý a na výsledku se to hned projevilo.
Dnešní vozy jsou dost sterilní. Nejvíc byly rozdíly vidět na tebou zmiňované D3 z přelomu tisíciletí nebo A4 B6 vs E46.
Určitě se to konstruktéři audi naučili maskovat, ale fyziku neošálíš. Když je motor před přední nápravou, tak to musí být znát. Nová A6 již má motor posunutý a na výsledku se to hned projevilo.
Dnešní vozy jsou dost sterilní. Nejvíc byly rozdíly vidět na tebou zmiňované D3 z přelomu tisíciletí nebo A4 B6 vs E46.
Souhlas, šest válců je dobrý volba a je škoda, že se jich musíme postupně vzdávat.
Nový motor je určitě špička, já se jen odklonil od naší diskuze o motorech k jízdním vlastnostem, které se především u A4 s aplikací V6 stávají podivnými.
Přesně jak říká WL, tak slabší V6 je pouze s multitronicem a to fakt nechápu proč... Prémiová předokolka s V6, to zní přinejmenším divně.
Nový motor je určitě špička, já se jen odklonil od naší diskuze o motorech k jízdním vlastnostem, které se především u A4 s aplikací V6 stávají podivnými.
Přesně jak říká WL, tak slabší V6 je pouze s multitronicem a to fakt nechápu proč... Prémiová předokolka s V6, to zní přinejmenším divně.
Aktuální A4 znám a toto může napsat jen ten kdo s ní nejel. Rozdělení výkonu je 40:60 ve prospěch zadku, takže o nedotáčivosti nemůže být ani řeči. Kdyby byla nedotáčivá až hrůza tak jak by mohla v přímém souboji dát 335? Výsledky na okruhu mluví jasnou řečí, třeba na Hockenheimu 1:16,7 ku 1:17,0, tam by se to ještě dalo okecat výkonem, ale na extrémně zatočené dráze autozeitungu už je rozdíl 1:41,8 ku 1:43,10 a to už je dost a vypovídá to o kvalitě podvozku A4. Nová 3er předpokládám bude lepší.
Jen jsem reagoval na údajnou extrémní nedotáčivost ("až hrůza") u aktuální A4 a minulé A6...
Nevím o který motor V6 se dohadujete, ale srovnání vrcholné V6 v S4 s vrcholnou R6 335i dopadlo lépe pro S4, a to především jízdní dynamikou.
[odkaz]
[odkaz]
Jo, u A4 3.0 TDI 150kW vidím problémy hned dva, jedním je tebou zmiňovaná nemožnost quattra a tím druhým je jediná možná převodovka, kterou je bohužel zrovna multitronic... 8-s 😄
Původně to bylo o 250 CDI a moje reakce zkrátka byla, pokud ti jde o tenhle typ motoru (tedy dvojitě přeplňovaný čtyřválec), tak je lepší volba BMW. A pokud ti jde o cenu a výkon (tedy zhruba 150 kW), tak je lepší volbou 3.0 TDI (který se ve 150 kW verzi dělá v poslední generaci, která se montuje hlavně do A6/7/8, do A4/5 přišla s faceliftem), protože je to prostě šestiválec. Nebyla řeč o jízdních vlastnostech, které jsou hlavně dílem auta, ale čistě o motoru. Šest válců je šest válců.
Pravda je, že si nejsem jist, že jde o tu poslední generaci, ale před faceliftem měl třílitr v A4 výkon 176 kW. Teď je tam 180 kW verze a místo 2.7 TDI přišla 150 kW verze, tedy stejné výkonové mutace, jako má A6. Možná nikde nepsali o tom, že jsou to nové motory, ale při příchodu A6 se o tom psalo hodně. Když říkám nové, myslím opravdu nové. Pokrok je to citelný.
Sám bych A4 se 150 kW 3.0 TDI přeskočil, protože je to předokolka. Přesto si myslím, že jako motor je to lepší volba než dvakrát přeplňovaný čtyřválec. U A6 ten problém není, tam se montuje i s quattrem.
Pravda je, že si nejsem jist, že jde o tu poslední generaci, ale před faceliftem měl třílitr v A4 výkon 176 kW. Teď je tam 180 kW verze a místo 2.7 TDI přišla 150 kW verze, tedy stejné výkonové mutace, jako má A6. Možná nikde nepsali o tom, že jsou to nové motory, ale při příchodu A6 se o tom psalo hodně. Když říkám nové, myslím opravdu nové. Pokrok je to citelný.
Sám bych A4 se 150 kW 3.0 TDI přeskočil, protože je to předokolka. Přesto si myslím, že jako motor je to lepší volba než dvakrát přeplňovaný čtyřválec. U A6 ten problém není, tam se montuje i s quattrem.
Že si odběhl nevadí, jen nesouhlasím s tou hysterií typu "až hrůza" apod.
Že je na tom při přímém srovnání o poznání lépe právě BMW je logické (základní koncepcí je zadní náhon, který umožňuje přední kola vysunout blíže k přednímu okraji karoserie, u BMW je motor R6 "zabořen" víc směrem ke kabině atd. Přesto to s tou s nedotáčivostí Audi s V6 není zdaleka tak "hrozné", jak se s oblibou tvrdí v podobných diskuzích, viz i starší test minulé generace A6(C6) s V6 tady na auto.cz😒/a>
"Častým argumentem odpůrců Audi, když už dojdou objektivní důvody, proč značku se čtyřmi kruhy nemít rád, je nedotáčivost, způsobená umístěním motoru před přední nápravou, bla bla bla. Tak to vás musím zklamat. Ášestka s pohonem všech kol není o nic více nedotáčivá, než její stejně vybavení konkurenti z Mnichova a Stuttgartu. Ba co víc, nikde ani stopy po těžkém čumáku, kvůli němuž bychom museli významně zdvihnout obočí a vztyčit ukazováček. Jak už bylo uvedeno dříve – Audi se prostě stále zlepšuje…"
Jinak si myslím, že marketing BMW stále staví na sportovnosti víc, než Audi, ale když se dnes projedeš s aktuální 5er a A6, žádnou zasadně rozdílnou "sportovnost" 5er už tam ani moc nenajdeš. Doba kdy proti sobě stála relativně vyhranění soupeři jako 5er/E39 a A6/C5 se už zřejmě nevrátí, stejně jako tehdejší jasná! převaha 5er v rámci D3.
Že je na tom při přímém srovnání o poznání lépe právě BMW je logické (základní koncepcí je zadní náhon, který umožňuje přední kola vysunout blíže k přednímu okraji karoserie, u BMW je motor R6 "zabořen" víc směrem ke kabině atd. Přesto to s tou s nedotáčivostí Audi s V6 není zdaleka tak "hrozné", jak se s oblibou tvrdí v podobných diskuzích, viz i starší test minulé generace A6(C6) s V6 tady na auto.cz😒/a>
"Častým argumentem odpůrců Audi, když už dojdou objektivní důvody, proč značku se čtyřmi kruhy nemít rád, je nedotáčivost, způsobená umístěním motoru před přední nápravou, bla bla bla. Tak to vás musím zklamat. Ášestka s pohonem všech kol není o nic více nedotáčivá, než její stejně vybavení konkurenti z Mnichova a Stuttgartu. Ba co víc, nikde ani stopy po těžkém čumáku, kvůli němuž bychom museli významně zdvihnout obočí a vztyčit ukazováček. Jak už bylo uvedeno dříve – Audi se prostě stále zlepšuje…"
Jinak si myslím, že marketing BMW stále staví na sportovnosti víc, než Audi, ale když se dnes projedeš s aktuální 5er a A6, žádnou zasadně rozdílnou "sportovnost" 5er už tam ani moc nenajdeš. Doba kdy proti sobě stála relativně vyhranění soupeři jako 5er/E39 a A6/C5 se už zřejmě nevrátí, stejně jako tehdejší jasná! převaha 5er v rámci D3.
Ano až hrůza. Vadí mi, že značka, která se snaží být rádoby sportovní má ve střední třídě sedan, který je s V6 při sportovní jízdě naprosto impotentní. Pro mě sportovní duch auta opravdu nedělá tří ramenný volant a kožené anatomy. Auto musí být trošku pro řidiče, když už se audi chvástá svými produkty jako sportovními. Na E9X mi bylo vždy sympatické, že si pořád i v dnešní době, jež zážitkům za volantem moc nepřeje, a má v sobě pořád něco z hravosti předchůdců. Pro mě je tohle důležitější než ne zrovna pohledná přístrojová deska nebo trošku nedotažený design (před faceliftem). Za to A4 má sice moc hezký interiér, ale na okresce toho moc nepředvede.
Takže ano, mám jednoznačně pravdu v tom, že je A4 V6 stále nedotáčivá a přetížená na předek. Ale uznávám, že jsem "trošku" odběhnul od tématu 😉 Snad to tolik nevadí.
Takže ano, mám jednoznačně pravdu v tom, že je A4 V6 stále nedotáčivá a přetížená na předek. Ale uznávám, že jsem "trošku" odběhnul od tématu 😉 Snad to tolik nevadí.
Myslel jsem to samozřejmě v kombinaci s autem, samotný motor může být sebelepší, ale když je v autě špatně aplikovaný, tak je to k vzteku, což je případ starých, ale i soudobých audi.
U nové A4 po faceliftu zůstalo vše při starém (co jsem měl možnost číst), tedy co se týče V6 TDI. Motory to jsou špičkové, jenže co z toho, když nesmyslně přetěžují předek. Jaké množství negativ z toho plyne snad nemusím zdůrazňovat.
Ale máte oba s WL pravdu, odběhl jsem trošku od striktního tématu "dieselové motory s jedním" turbem k jízdním vlastnostem, ale jen jsem chtěl říct, že bez ohledu k fandovství BMW bych raději měl doma vyvážené 320d než přetíženou A4 3.0 nebo 2.7 TDI ( i když 2.7 tuším skončila i v A4?)
U nové A4 po faceliftu zůstalo vše při starém (co jsem měl možnost číst), tedy co se týče V6 TDI. Motory to jsou špičkové, jenže co z toho, když nesmyslně přetěžují předek. Jaké množství negativ z toho plyne snad nemusím zdůrazňovat.
Ale máte oba s WL pravdu, odběhl jsem trošku od striktního tématu "dieselové motory s jedním" turbem k jízdním vlastnostem, ale jen jsem chtěl říct, že bez ohledu k fandovství BMW bych raději měl doma vyvážené 320d než přetíženou A4 3.0 nebo 2.7 TDI ( i když 2.7 tuším skončila i v A4?)
>😁 >😁 >😁 :yes: hande, takhle jsem dlouho nenasmál a white, ta tvá reakce taky nemá chybu.
Hande, pokud tě opravdu zajímá, jak tři turba fungují, tak si pouze přečti článek nad touto diskuzí a pak dej vědět, jestli ses těmi erekčními kroužky trefil 😉
Hande, pokud tě opravdu zajímá, jak tři turba fungují, tak si pouze přečti článek nad touto diskuzí a pak dej vědět, jestli ses těmi erekčními kroužky trefil 😉
Otázka naftového motoru je u A4 překvapivě jednoduchá. Chceš quattro s automatem? Vem si třílitrový šestiválec. Můžeš si jen vybrat, jestli chceš Euro5 nebo Euro6.
Jak pracují tři turba? asi jako tri ereknci krouzky za sebou.....oddaluji vyvrcholeni co to da az nakonec neprijde :yes:
Co má nedotáčivost společného s motorem? Je to hlavně věc auta, jestli dokáže s jeho hmotností pracovat. Zvažuješ ji až u konkrétního vozu. A4 dostala poslední generaci, o které mluvím, až teď při faceliftu - bavíme se o vlastnostech, takže generace je hodně důležitá. Nový agregát je mimo jiné lehčí.
Přestaň už skrývat svou nevědomost za tuto trapnou povídačku o nutnosti dvou nicků, akorát se tím ještě více ztrapňuješ 😉
Teď se psalo o motorech obecně, takže zařazení do třídy jsem nebral v potaz. Aktuální A6 už je asi lepší, nicméně předchozí A6 a především aktuální A4 s V6 TDI jsou přetížené na předek a nedotáčivé až hrůza. Takže tady mám jednoznačně pravdu.
Kupovat tento motor a ratat dopredu s repasom vstrekov je slusne povedane - chore. Tak ako tie teoreticke ceny z buducnosti ...
... ja uz radsej tankujem viac, ako zhanat niekoho na opravu a odtah.
... ja uz radsej tankujem viac, ako zhanat niekoho na opravu a odtah.
teraz neviem co myslis ale nic som neprepisoval, cize mas asi vidiny aj dnes okrem tej premudrelej povahy. WHite, rad som sa zabavil, dakujem za pobavenie ale nadnes je robota dokonana, volny den predomnou, uzi si slniecko a zahrej gebulku nech ti to nabuduce ide lepsie 😉
To jsem tě musel pěkně vytočit, když si to stihl ještě celé přepsat... >😁
Za tvé znalosti nemůžu, zkus na sobě trochu zamakat, ať si z tebe nemusím dělat jen pr.del, zatím na vážnou diskusi se mnou (na rozdíl od moha ostatních tady) prostě nemáš... :😉 >😒]
Za tvé znalosti nemůžu, zkus na sobě trochu zamakat, ať si z tebe nemusím dělat jen pr.del, zatím na vážnou diskusi se mnou (na rozdíl od moha ostatních tady) prostě nemáš... :😉 >😒]
vidim ze uz nemas co napisat, snaz sa nabuduce whitik, dnes a vcera to bolo o nicom, vacsinou byvas lepsi sparing partner 😉
Za to tobě karta tradičně nejde, to bylo zase hodně slabé a ani tři stejní smajlící to nemají šanci zachránit... :😉 >😒]
ty nie si len automobilovy odbornik, vseved, pan sveta a prilahlych galaxii ale urcite si aj CCNA odbornik so vsetkymi certifikatmi a dokazes prekonat vsetky firewally. White, ty si urcite clen ANONYMOUS !!!!!!!!!!!!!! >😁
ale teraz na vaznu temu. Nezda sa ti ze uz zo seba robis uplne premudreleho blba? >😁
Dobre som sa nasmial, diki moc fakt, dnes ti ide karta naozaj.. Takto sa zhovadit >😒]
ale teraz na vaznu temu. Nezda sa ti ze uz zo seba robis uplne premudreleho blba? >😁
Dobre som sa nasmial, diki moc fakt, dnes ti ide karta naozaj.. Takto sa zhovadit >😒]
Spíš ty nechápeš, že i z deseti kompů se dá chodit jen s jedním nickem, teda pokud umíš přemýšlet hlavou... 8-s >😒]
vidis, zase sa hras na premudreleho a ze nie si >😁 >😁 >😁 dnes ti ide karta, nejako to s tebou hadze >😁
Když se dobře podíváš, tak o autech si nepíšu především s tebou, víš o nich totiž kulové, proto si o nich (s nikým normálním) ani nemůže psát a raději se věnuješ svým diskusním komplexům, viz předchozí reakce... 😉 >😒]
ale whitiku hadam nie si tak nizko uz ze nevies nic lepsieho vymysliet? Napisem ti e si premudrely a tak sa urazis ze to furt dookola opakujes? Ked tak pozeram posledne tvoje prispevky tak moc o autach nepises... >😁
ale no tak, hadam nebudes vytahovat tuti vecnu tuckovu temu. Vysvetlil som ti preco mam dva nicky, pokial si trosku rozumny urcite si to pochopil, ci nie? 😉
Už jsem ti napsal, že: "u tebe je ta hra na "premudreleho" evidentně tvá celoživotní filosofie...", nemusíš mi stále pilně dokazovat, že mám pravdu, to vím i bez toho... 😉 >😒]
Mimochodem bys taky konečně mohl jednou napsat něco k autům, a ne se stále věnovat svému diskusnímu komplexu... 8-s >😁
Mimochodem bys taky konečně mohl jednou napsat něco k autům, a ne se stále věnovat svému diskusnímu komplexu... 8-s >😁
ty vole, ty si za tym compom asi cely den, co tak sa venovat aj niecomu inemu? 8-s normalne uvazujuci clovek je pre teba neznamy pojem whitiku, nepouzivaj taketo pre teba nezname slova, mozes ich nahodou zle pouzit vo vete. Inac chlape, s topperom si mozes podat ruky, on haji koreu ty koncern. Akurat topper aspon dokaze napisat svoj (aj ked total debilny) nazor, no ty jedine chodis sem provokovat.. Uz ti to tu zopar ludi napisalo, akosi to nechces pochopit...
Tak proc to prirovnavas k motoru, kterej bude primarne v autech urcenych na praci a dovolenou a zadnej zavodak vnem jezdit nebude? 😄
Ty motory mají úplně odlišný charakter. I kdyby jsi vzal špičkovou verzi FSI, tak s charakterem nic neuděláš, jen se jeho síla projeví dřív. TDI působí uvolněně, nenuceně, což k takovému autu sedí.
Když atmosféra v autě jako A8, tak spíš "amerického" charakteru, tedy fakticky dieselového. 😉 Víc síly, méně otáček. To k takovému autu sedí.
Když atmosféra v autě jako A8, tak spíš "amerického" charakteru, tedy fakticky dieselového. 😉 Víc síly, méně otáček. To k takovému autu sedí.
To určitě..., jen když se člověk sveze v takové A8 s oběma motorizacemi bezprostředně po sobě, připadá mu tam ta atmo V8 relativně! spíš "nepatřičná"...
A chvíli po V8 TDI jsem jel ještě s V12 TDI (v Q7)..., což byl hodně zajímavý motor v (pro mě) hodně nezajímavé autě..., Q7 V12TDI, mi prostě (jako celek! na asfalt) nedává vedle A8 V8 TDI smysl.
A chvíli po V8 TDI jsem jel ještě s V12 TDI (v Q7)..., což byl hodně zajímavý motor v (pro mě) hodně nezajímavé autě..., Q7 V12TDI, mi prostě (jako celek! na asfalt) nedává vedle A8 V8 TDI smysl.
Jasně. Snažil jsem se mluvit víc obecně. Po pravdě bych řekl, že FSI do omezovače TDI nejspíš nedá. Ale nemohu to říct s jistotou, nikdy jsem ta auta na doraz nevzal (jaká by byla u A8 pointa, že?). U tohoto motoru už narážíš trochu na počet turb, protože jsou tam dvě VGT, což je trochu jiná situace oproti dvoulitrovým čtyřválcům. Není to jen v objemu, faktorů tu hraje roli víc. Nemluvě o tom, že nejde o špičkovou inkarnaci FSI. A tady zase narážíme na masovost produkce.
Ano, jen tady tady šlo o zcela konkrétní srovnání, dvou konkrétních současných A8 (V8 a V8 TDI)...
zřejmě člověk vlastnící čtyřválec s 500 hp sním nebude jezdit v práci nebo na dovolenou ale zřejmě to bude závoďák 😉
Zásadní problém je, že auto netvoří jen motor. Co se testu pružnosti týče, to také kulhá, protože daná rychlost může každému autu jinak vyhovovat. Třeba u Porsche člověk najde, že v automatickém režimu, kdy si převodovka může řadit, jak chce, má auto výrazně lepší výsledky než s pevně zvoleným stupněm. I kdybys začínal z optimálního převodu, tak pořád může startovní rychlost vyhovovat každému jinak. 80-120 by vyhrál jeden a 90-130 by vyhrál druhý, to se může klidně stát. Stejně tak časy na okruhu - jeden vyhraje jedno, druhý druhé. Vždy jde o celkové naladění auta a na co je to auto určené.
S "velikostí" motoru a počtem převodových stupňů se ten problém jen odsouvá, nemizí. Je možné, že ho odsuneš do té míry, že dosáhneš dříve maximální rychlosti. Ale to je spíš věc omezovače. Nahoře jde o vysoké otáčky a výkon. Tohle už záleží na konkrétním motoru a voze, ale atmosféra má potenciál dosáhnout vyšší rychlosti, tudíž eventuálně diesel předjet. Další otázka ze světa dálkového cestování je, jestli by sis dokázal najet takový náskok, abys stíhal častější tankování - tedy, jestli tě dokáže reálně dostat do cíle dřív. Přeplňovaný diesel bude mít vyšší účinnost a nafta má větší energetickou hustotu.
Jinak jsem tím nechtěl říct, že to na Autobahn určitě poznáš, jen jsem ji vyřadil.
Jinak jsem tím nechtěl říct, že to na Autobahn určitě poznáš, jen jsem ji vyřadil.
pokud srovnáš automaty to podřazení u atmo tam nebude takový problém jako u manuálu a tam zase diesel trpí na ty vysoký otáčky vědět kdy zařadit což v případě V8TDI při plný akceleraci z místa by byl problém
Jasně, podobně velké turbo proti turbu tam je to trochu jinak, ale V8 TDI proti podobně velké atmo V8 (případ A😄, tak tam nebude mít tohle TDI problém ani na Autobahnu.
Turbo proti turbu budou mít na kolech podobné točivé momenty, ale atmosférický benzín bude mít na kolech méně, takže ho dostaneš v akceleraci. Slabina dieselů se ukáže ve vysokých otáčkách/ rychlostech, ale tam se v běžném provozu (kromě Autobahn) v případě V8 TDI člověk nepodívá.
jestli stim 500konovym dvoulitrem najedu 250 tisic km za 3 roky a do servisu budu chodit jen na standardni prohlidky tak jdu do nej😃))
Daji me na emisich vubec nalepku?😁 nebo musim vozit jedno vyfukovy potrubi v kufru?
Daji me na emisich vubec nalepku?😁 nebo musim vozit jedno vyfukovy potrubi v kufru?
V8 TDI má dostupných nějakých 80% maxima točivého momentu od tisíce nebo tisíce a dvou set otáček. Bavit se o točivém momentu bez udání zpřevodování je trochu mimo. Diesely mají dlouhé převody, čímž si nahrazují užší spektrum otáček a zároveň tím přichází o točivý moment na kolech. Jinak na kola můžeš dostat mnohem víc... třeba 335d má na nejvyšší stupeň špičku kolem 1100 Nm na kolech - to je nejtěžší stupeň, na nižší budeš mít citelně víc.
no to není >😁
jen jsem ti chtěl ukázat že pokud půjdem do extrému můžem tyhle motory srovnat jde i oto že auto se čtyřválcem bude mít okolo 1400kg a m50d bude v autě které bude mít minimálně 2 tuny 😉
jen jsem ti chtěl ukázat že pokud půjdem do extrému můžem tyhle motory srovnat jde i oto že auto se čtyřválcem bude mít okolo 1400kg a m50d bude v autě které bude mít minimálně 2 tuny 😉
"životnost a spotřeba je v rámci možností (spíš nemožností) majitele"? >😒] To je hezky řečeno, ale je tento motor (alespoň) po této stránce aspoň trochu srovnatelný s tím pod čím diskutujeme..., dost těžko, co? 😉 >😁
životnost a spotřeba je v rámci možností majitele . o emisních normách se bavit nemůžem protože takovýhle auto nemá katalizátor 😉 a nejradikálnější úprava toho motoru je turbo Garrett o průměru 65 mm vstřiky série
Čekal jsem spíš nějaké to souhvězdí "Su v Baru", ale začínáme hezky pomalu koncernovým TSIčkem... 😉
Chceš říct, že u 2,0TSI s 507PS a 450Nm nejde o žádnou radikálnější úpravu? Co životnost takového motoru/původní převodovky, co původní brzdy atd. atd., co spotřeba, emisní normy, turboefekt... >😒]
aaa, no vidis, konecne si spat so svojimi prizemnymi recami >😒] no evidentne si neporozumel predchadzajuci text, tak radsej ta dnes uz necham, dnes ti davam 4- :-!
500koní ano, ale mělo podstatně vyšší krouťák (650-700Nm), bohužel nebylo moje, ale bylo to sportovní kupé, takže "trošku" mimo téma 5er, nebo dokonce A8... 😄
Dobře nejsilnější "sériová" verze je v Golfu R, ale ani v této verzi přece nemůže stačit na tento 50d.
Já jo, ale nějak jsem právě v takovém autě nemohl najít ty pravé/správné důvody proto, dát přednost benzínové atmosféře..., žřejmě ty silné stránky V8 TDI nebudou jen na papíře, naopak v praxi jsou spíš ještě markatnější...
třeba 2.0 TSI jestli chceš zůstat v koncernu 507 koní a 450nm ...1.8T 20v(neplní současnou normu)
Pokud ten motor splňuje aspoň současnou emisní normu, proč ne, tak teda který R4T by to měl být?
P.S. S tím srovnáváním nesrovnatelného jsi přišel ty, ne já... 😉
P.S. S tím srovnáváním nesrovnatelného jsi přišel ty, ne já... 😉
běžně se srovnávají turbo diesely s atmo benzíny běžně se srovnává pružnost na stejný převodový stupeň mezi naftou a benzínem proč nesrovat šestiválec(oprava) se třemi turby s naladěným čtyřválcem ?
bude dostatečný , stejně dostatečný jako 440nm a 370 koní v benzínový atmosféře a rozdíl ??? o dvě deseti je papírově TDI na stovce dřív dvě deseti a má o 50 koní míň ale má jednou takovej krouťák
Napsal jsem doslova: "...že by mohl něco napovědět třeba jeho avatar...", takže trošku vedle jsi spíš ty, nebo si myslíš, že by mě napadlo přímo srovnávat tento R6 triturbodiesel s motorem s běžné WRX? >😒]
Jinak jsi tady napsal doslova toto: "...a čeho by si se bál?? parametrů kterých dosahují benzínové čtyřválce s jedním turbem ???"
Takže které jednoturbové R4 to jsou?
Chceš srovnávat parametry sériových motorů s nesériovými? Trochu "neseriózní", nemyslíš... 😉
Jinak jsi tady napsal doslova toto: "...a čeho by si se bál?? parametrů kterých dosahují benzínové čtyřválce s jedním turbem ???"
Takže které jednoturbové R4 to jsou?
Chceš srovnávat parametry sériových motorů s nesériovými? Trochu "neseriózní", nemyslíš... 😉
nevim co je za problem u 280KW motoru jednou za 200 000km vymenit palivove cerpadlo a 6 vstrikovacu... cerpadlo casem vyjde do cca 10 000kc a vstrikovace se budou repasovat za 6 000kc/ks
komu se to nelibi ma moznost si porad koupit atmosfericky benzin co pri podobnych vykonech bude zrat 3x tolik nebo turbo benzin co bude zrat jen 2x tolik.
kdyz se bude radne menit olej(15kkm) a nebude se k tomu clovek chovat jako by to bylo vyrobeno za uralem tak to bude fungovat(asi ne hned prvni serie ale oni to za par let vychytaji, ale tak je to u vsech motoru)
furt raci narvu penize jednou za cas do servisu a z tech penez at si Tonda s Pepou koupi neco na sebe a svoji holce nez abych to rval v danich statu kde se to rozkrade.
komu se to nelibi ma moznost si porad koupit atmosfericky benzin co pri podobnych vykonech bude zrat 3x tolik nebo turbo benzin co bude zrat jen 2x tolik.
kdyz se bude radne menit olej(15kkm) a nebude se k tomu clovek chovat jako by to bylo vyrobeno za uralem tak to bude fungovat(asi ne hned prvni serie ale oni to za par let vychytaji, ale tak je to u vsech motoru)
furt raci narvu penize jednou za cas do servisu a z tech penez at si Tonda s Pepou koupi neco na sebe a svoji holce nez abych to rval v danich statu kde se to rozkrade.
Já píšu spíš o A8, ale to je celkem jedno, i když ta má o 8 kW víc a hlavně je lehčí...
Jen ptvrzuješ, co jsem napsal, ten omezený udávaný rozsah krouťáku, ten tvůj "nejvišší" toč. moment, se týká pouze jeho úplného maxima, ale i v jiných otáčkách bude (velmi mírně řečeno) naprosto "dostatečný"... 😉
Jen ptvrzuješ, co jsem napsal, ten omezený udávaný rozsah krouťáku, ten tvůj "nejvišší" toč. moment, se týká pouze jeho úplného maxima, ale i v jiných otáčkách bude (velmi mírně řečeno) naprosto "dostatečný"... 😉
uz i 3er je velka a tezka... M3 bude mit vzdy punc exluzivnosti. V okamziku kdy prijde zatacka tak ta M3 ukaze zada i kdyby mela horsi motor, navic ten zazitek z jizdy bude u te nafty porad sterilnejsi.
je pak uz jen na automobilce aby je dostatecne odlisila
je pak uz jen na automobilce aby je dostatecne odlisila
nemluvil jsem o sériovém čtyřválci s jedním turbem a to co vidíš jako můj avatar je sériový čtyřválec s jedním turbem takže trošku vedle :-!
M3 je neco jineho, tu si kupuji lidi co k tomu maj sirsi vztah. kdezto 350d by mohl mit i obchodak na sluzebni cesty a verim ze by byl tuze spokojen
není třeba tuareg 😒br />
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 4134
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 250 / 4000
NEJVIŠŠÍ TOČ. MOMENT (Nm / ot/min): 800 / 1750 - 2750 ....
Provozní vlastnosti😒br /> Maximální rychlost (km/h): 242
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.8
Spotřeba-měst👋mim👋kombi (l/100 km): 11.9 / 7.4 / 9.1
😉
nemluvě o elektronice která všechno řídí a kroutící moment dávkuje na kola tak jak to dovolují ostatní okolnosti takže tnevím jestli těch 800nm na kola vůbec někdy dostaneš
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 4134
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 250 / 4000
NEJVIŠŠÍ TOČ. MOMENT (Nm / ot/min): 800 / 1750 - 2750 ....
Provozní vlastnosti😒br /> Maximální rychlost (km/h): 242
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.8
Spotřeba-měst👋mim👋kombi (l/100 km): 11.9 / 7.4 / 9.1
😉
nemluvě o elektronice která všechno řídí a kroutící moment dávkuje na kola tak jak to dovolují ostatní okolnosti takže tnevím jestli těch 800nm na kola vůbec někdy dostaneš
To by byl ideál. Pětka je možná až zbytečně velká a těžká - ve trojce by to bylo jiné kafe. To by ta M3 dostala krutě na frak. 😄
Spíš působivě účinné, jako vše co s tím souvisí...a ten rozsah megakrouťáku je samozřejmě větší, rozsah o kterém píšeš se týká pouze jeho úplného maxima a i to je už o 250 ot./min níž.
Tak nás pouč, kde se v této třídě dosahuje skoro 127 HP na litr objemu i v benzínu a zkus to klidně i s turbem. K tomu ještě přihoď dynamické parametry.
Benzínové čtyřválce s jedním turbem ? >😁 >😁 Celkem tuším kam míříš. Vzhledem k předmětné třídě ti můžu odpovědět třeba Caparem T1.
Benzínové čtyřválce s jedním turbem ? >😁 >😁 Celkem tuším kam míříš. Vzhledem k předmětné třídě ti můžu odpovědět třeba Caparem T1.
V6 TDI není V8 TDI, ale zrovna u V8 TDI nejde zdaleka jen o max kW..., ale to určitě víš, minimálně teoreticky to víš určitě... 😉
Žádné novoroční předsevzetí si nedávám, ale u tebe je ta hra na "premudreleho" evidentně tvá celoživotní filosofie... :😉 >😒]
dost slabe, cakal som od teba nieco viac, nejaku tu tvoju "podpasovku", dnes nemas den co? hras sa na premudreleho ale to ti nejde, skus sa vratit do starych casov. Ci mas nejake novorocne predsavzatie robit zo seba premudreleho blba? 8-s
Automobilky nasazují multilinky a někteří diskutéři na auto.cz (pro změnu) multinicky... 😲 :😉 >😒]
Jak píše WL. Zrovna A6 je relativně lehkonohá. Byť je to díky celkové konstrukci, ne díky motoru. Jinak ubírání válců a nasazování vícestupňového přeplňování povětšinou mnoho kilogramů neušetří. Kvůli tomu se to nedělá.
Tak jednak tu píšeme pod vyšší střední, kde se žádná 3er nechytá a pak se zkus někdy projet třeba s aktuální šestiválcovou A6 a začneš o tom psát podstatně jinak...
Podle mě ne, byl by moc blízko M3, která by měla snad dostat obdobný motor, ale spalující benzín. Mezi M550d a M5 je rozdíl 132 kW.
a proč bych ho měl dávat do X6??? pozorně studuj [odkaz]
680nm ALE 408 kw to je trošku jiný peklo 😊
EDIT: nemluvě o spectru otáček kdy těch 680nm pracuje
680nm ALE 408 kw to je trošku jiný peklo 😊
EDIT: nemluvě o spectru otáček kdy těch 680nm pracuje
a čeho by si se bál?? parametrů kteréch dosahují benzínové čtyřválce s jedním turbem ??? >😁 jak krásná čísla 0-100 4.7(xdrive) a spotřeba 6.3l\100km >😁 realita která platí možná v jiných galaxiích >😁 hold benzínový osmiválec nepotřebuje žádný turbo aby jel ale dieselovej musí mít minimálně tři aby něco předvedl :-!
Ale utěší tě zvuk tvýho motoru z repráků aby si nezapoměl jak zní atmosférický osmihrnec
Ale utěší tě zvuk tvýho motoru z repráků aby si nezapoměl jak zní atmosférický osmihrnec
Veľmi by ma zaujímalo, koľko takýto špičkový motor vydrží bez poruchy na našej nekvalitnej nafte. Je verejným tajomstvom, že nafta vyrábaná z ruskej ropy stojí za houby a je dobrá akurát tak pre servisy, čo opravujú pokazené diesle.
😄 :yes: Bravo měsíce, fakt dokonalá inovace 😄 :yes: Myslím jako toho "bravo", ale nakonec i toho motoru 😄
Zrovna naftové čtyřválce MB za špičku nepovažuji. Pokud chceš tenhle druh motoru, tak je lepší BMW. Pokud ti jde o výkon/ cenu, tak je lepší sáhnout po šestiválci od Audi.
Zkus přijít na to, proč tu podobně "rýpu" jen do určitých několika konkrétních nicků a co můžeš mít společného s topperem třeba právě ty (u těch co umí přemýšlet i hlavou k tomu nevidím sebemenší důvod). Boj s lidkou hloupostí je věčný a nekonečný, ale může být při něm sranda, aspoň občas určitě, že se u toho nebaví všichni je bohužel logické... 😉
P.S. Někoho neškodné "rýpnutí" do toppera pobaví (viz třeba iudex), jiného "pohorší" (Kvasoň), každý jak to cítí a vnímá...
Já si budu (s dovolením) dál dělat (nevulgárně!) srandu z toho u koho to uznám za vhodné a naopak. Kdo chce, může/nemusí to dělat podobně...
P.S. Někoho neškodné "rýpnutí" do toppera pobaví (viz třeba iudex), jiného "pohorší" (Kvasoň), každý jak to cítí a vnímá...
Já si budu (s dovolením) dál dělat (nevulgárně!) srandu z toho u koho to uznám za vhodné a naopak. Kdo chce, může/nemusí to dělat podobně...
Je to tak. Predpokladaná dynamika triturba pri zvezení asi všetkým kritikom dízlov zatlačí argumenty späť do hrdla a vytlačí do tých tanga niečo iné... >😒] >😁
Jasně palec nahoru! :yes:
Mé "výpady" jsou velmi zákeřně "bezdůvodné", podobně jako gracie toppera projevující se poznámkami o tom, že to někdo nemá v hlavě v pořádku... >😒]
Zcela nezpochybnitelný obraz diskusního "mimoně" si tu o sobě vytvořil především on sám a pracoval/pracuje na něm velmi trpělivě a dlouhodobě... 😉
Mé "výpady" jsou velmi zákeřně "bezdůvodné", podobně jako gracie toppera projevující se poznámkami o tom, že to někdo nemá v hlavě v pořádku... >😒]
Zcela nezpochybnitelný obraz diskusního "mimoně" si tu o sobě vytvořil především on sám a pracoval/pracuje na něm velmi trpělivě a dlouhodobě... 😉
Hodnota kroutícího maxima zařezává tanga do slabin silou Tarzana. Ano, tohle je Tarzan garáže, v dlouhým táhlým ujede i vlastnímu šoférovi... někdo holt sází na tři hrnky, jinej zas tlačí tři turba, padni komu padni, vlez kam vlez, garáž je garáž a síla je... síla. Konečně závan čerstvýho přeplňovanýho eurovzduchu. Konečně technika, konečně pravda silničních dní...
Jezdci benzínových dravců, tedy především jezdci, kteří umí jezdit, a můžeš si být jistý, že takových je opravdu jen zlomek ze sta, tak tihle jezdci, ti mají na výběr své motory, to jemné ševelení šestiválců, co umí v mžiku zavitím probudit ospalou džungli všech garáží, tak ti mají na čem jezdit. Naftoví kovbojové, ti holt to mají o řád těžší. Napřed museli věřejnost přesvědčit, že nafta patří do osobáku, pak museli přesvědčit, že nafta patří do prémiových osobáků, no a jak vidíš, nyní začínají přesvědčovat, že nafta patří... kamkoliv. Myslím jako dobrá nafta, žádná horkovzdušná jednašestka, co by čivava ve vznětovým amoku, hezky pěkně trojitej silniční odpíchnutej "ridberger".
P.S. To zrychlení... normálně bych se toho bál, opravdu smekám, síla sil.
BRAVO BMW :yes:
Jezdci benzínových dravců, tedy především jezdci, kteří umí jezdit, a můžeš si být jistý, že takových je opravdu jen zlomek ze sta, tak tihle jezdci, ti mají na výběr své motory, to jemné ševelení šestiválců, co umí v mžiku zavitím probudit ospalou džungli všech garáží, tak ti mají na čem jezdit. Naftoví kovbojové, ti holt to mají o řád těžší. Napřed museli věřejnost přesvědčit, že nafta patří do osobáku, pak museli přesvědčit, že nafta patří do prémiových osobáků, no a jak vidíš, nyní začínají přesvědčovat, že nafta patří... kamkoliv. Myslím jako dobrá nafta, žádná horkovzdušná jednašestka, co by čivava ve vznětovým amoku, hezky pěkně trojitej silniční odpíchnutej "ridberger".
P.S. To zrychlení... normálně bych se toho bál, opravdu smekám, síla sil.
BRAVO BMW :yes:
No, na Win(ner)Diesel z D3 to teď u MB moc nevypadá...i ty prémiově "převlečené VW" jsou na tom aktuálně o poznání lépe... 😉
Co máš za problém s mými písmenky, kromě toho, že to není slovensky? 😉
Jsem opravdu rád, že to nemám v hlavě tak "v pořádku" jako třeba zrovna ty... :😉 >😒]
Jsem opravdu rád, že to nemám v hlavě tak "v pořádku" jako třeba zrovna ty... :😉 >😒]
Jj, s "nahrávači" tvého formátu je radost spolupracovat... >😁
Jasně, nech sa páči aj tebe... 😉 >😒]
Jasně, nech sa páči aj tebe... 😉 >😒]
Aj so spotrebou je to, ako píšeš. Pri porovnaní X5 30d a ML 320CDI (porovnateľné podmienky jazdy) mal MB spotrebu cca. o liter vyššiu.
U těch dvouturbových čtyřválců jde vývoj bohužel proti nám, myslím nám řidičům, resp. potenciálním kupcům. Bohužel proto, že dnes už ze čtyřválce umí výrobci vyloudit dost koní na to, aby z toho byla důstojná (z hlediska dynamiky) motorizace i pro vyšší střední a v budoucnu také "díky" MB 250cdi v Sklasse i pro lux. třídu. Ta auta jedou i s těmi čtyřhrnky dostatečně, a v reálu i o pár deci míň žerou, než šestiválce které nahrazují, ale ten projev?! Podání výkonu není zdaleka tak hladké a motory tak točivé jako šestiválce, a také zvukově je to podstatně horší. Zrovna 250cdi je toho nejlepším dokladem.
to ze nemas v hlave vsetko v poriadku spoznat uz aj takto cez pismenka 😉 a o mojeho korejca sa neboj je v pohode
No, všiml jsem si, že tu teď díky Windieselovi a madame Kylie žije na diskusích jakýsi mýtus dokonalosti MB dýzlů, faktem je, že čtyřválce MB jsou projevem i spotřebou horší než u soupeřů z D3 a u šestiválců chybí vrcholové varianty. Celkově je na tom teď MB v dýzlech nejhůř, v rámci D3.
Klidně o sklamaní hovor, při srovnání s touaregem v roce 2007 to obstálo, s novým už ne, o cayenne nebo ML jsem už mluvil, a vidíš, přesto je drtivá většina X5tek v dýzlu. Kdybych vyloženě nechtěl benzin, tak jsem x5 nekoupil, riskl bych touarega, byť by to byl první rok výroby.
Jj 5er F10 je na tom v tomto ohledu podstatně lépe, než X5/6. Mě zase zvukově zklamalo nedávno zkoušené nové E 35OCDI, které je aktuálně zvukově z šestihrnkových dieselů D3 vyšší střední znatelně nejslabší a ani nový/vyšší papírový výkon neodpovídá srovnání reálných pocitů z jízdy s ním a přímé konkurence..
Řeč byla pochopitelně o jednoturbových dieselech R4, proto např. zmínka 20d a ne 23d apod.
Ano, mal som na mysli práve X5 (až by som hovoril v konterte prémiovej značky o sklamaní z hľadiska hluku).
Dle mého si to trefil docela přesně, 8.5-9 při běžném ježdění a dlouhodobém průměru mi přijde jako relativně možných.
Což je ovšem na 380k motor hodnota více než dobrá.
Což je ovšem na 380k motor hodnota více než dobrá.
Myslím si, že absolutní špičkou na poli čtyřválcových dieslů v tuto chvíli tvoří motor Mercedes-Benz 250 CDI se 150 kW. V případě šestiválců patří prvenství opravdu do Mnichova.
S tou V8 tdi souhlas, ale nepoznáš to hlavně proto, že není prakticky nic slyšet. Co se 30/35d týká, velmi záleží v čem jsou zamontovány, a jaká je to vývojová verze motoru. Zatímco v F10 530d motor prakticky neslyšíš a pod plynem má pěkný bručivý zvuk, tak v X5/6 je kterákoliv verze dýzlové R6 podstatně horší, je to dáno horším odhlučněním motoru, tam ten motor vyloženě ruší, např. ve srovnání s konkurencí v dýzlu - Cayenne, Touareg, nové ML je to citelný rozdíl, tady je znát konstrukční věk X5ky.
Měj si rád co chceš, jen nezobecňuj, "kto má na auto za 2 a viac miliónov, tam skrátka "nepatrí" diesel", budeš za hlupáka. 😉
Ja zastávam tvrdohlavý a radikálny názor
- kto má na auto za 2 a viac miliónov, tam skrátka "nepatrí" diesel, je to rovnaké, ako keď si kúpite Cayenne 3.0Tdi... Už tam chýba len Ferrari a Lamborghini... Je to hnus. Nemám nič proti dieslum, technológia ide rapídne hore, ale treba si uvedomiť, že SPOTREBA NIE JE VŠETKO !
Keď sa Ti dosere turbo, daľších 100.000kč preč ako nič a hneď sa ti "vyrovná" spotreba s benzínom.
- kto má na auto za 2 a viac miliónov, tam skrátka "nepatrí" diesel, je to rovnaké, ako keď si kúpite Cayenne 3.0Tdi... Už tam chýba len Ferrari a Lamborghini... Je to hnus. Nemám nič proti dieslum, technológia ide rapídne hore, ale treba si uvedomiť, že SPOTREBA NIE JE VŠETKO !
Keď sa Ti dosere turbo, daľších 100.000kč preč ako nič a hneď sa ti "vyrovná" spotreba s benzínom.
Tak jeden argument bude vzdycky 😄 Spaluje to naftu a poleze z toho odporny rakovinotvorny smrad natahujici ke zvraceni turbo neturbo. Nicmene uznavam, ze ten motor vypada parametricky naprosto skvele 😄 BMW jede.
>😁 >😒]
Ale vážne, z princípu práce a zapojenia toho tretieho turba nie je vylúčené, že bez nejakej chybovej hlášky by som si absenciu toho tretieho turba asi naozaj nemusel všimnúť.
Ale vážne, z princípu práce a zapojenia toho tretieho turba nie je vylúčené, že bez nejakej chybovej hlášky by som si absenciu toho tretieho turba asi naozaj nemusel všimnúť.
V8 TDI je podľa mojich uší fantastická, pri tomto motore som si prvýkrát povedal to známe testovacie klišé "nevedel som podľa zvuku, čo je pod kapotou". Pri 30/35d sa mi toto stať nemôže, tam ten druh paliva stále počuť.
Inak zdieľam Tvoj pohľad aj na nové priamovstrekové turbobenzíny, keď za studena naštartujem, zvonku to prekvapivo dosť nituje (po znahriatí ale výrazne stíchne a vnútri samozrejme nepočuť nič).
Inak zdieľam Tvoj pohľad aj na nové priamovstrekové turbobenzíny, keď za studena naštartujem, zvonku to prekvapivo dosť nituje (po znahriatí ale výrazne stíchne a vnútri samozrejme nepočuť nič).
To není proklamace, to je normovaný cyklus měření - projev zelenopokrytecké ideologie našeho věku. 😉
S tím zvukem je to u dýzlu ošemetné. Obecně, alespoň z mojí zkušenosti, řadové dýzly, ať pěti (volvo) nebo šestiválce (bmw), znějí z hlediska "sportovnosti zvuku" lépe než V6ky, které jsou krémovější, ale pod plynem nezajímavější, spíše turbínovitého zvuku. V8ky, alespoň ty poslední, tím tuplem, je to ve třídách kam se dávají, tak utlumeno, že je fakt těžké poznat (v éře přímovstřiků), jestli je pod haubnou benzin nebo dýzl. Takže, jestli někdo "dodělá" zvuk tak, aby se pod plynem něco ze sportsoundu ozývalo, pak je to ideální řešení, žádné bručení dýzl hučení při cestování, ale když zadupneš pedál, tak barykovo hemi zbledne závistí. 😄 😉
Ani v touaregu, ticho a pod plynem turbína. Nejel jsem zatím A6 biturbo, ale s tím rezonátorem je to prý celkem k poslechu. 😉
4,2 V8 TDI vůbec žádný zvuk nemá! Ale absolutně vůbec (aspoň ne do 3500/min)! Subjektivně měřeno v aktuální generaci A8...
Nemá smysl spekulovat, uvidíme, osobně si myslím, že nějak znatelný rozdíl ve spotřebě mezi dvou a tříturbovou verzí nebude. V8 tdi jezdí v touaregu bez problému za jedenáct, kdyby si tříturbo bralo v pětce deset litrů, nedávalo by moc smysl, a u bmw se u záměrů v motorech nemají ve zvyku nějak mýlit.
Mluvíme-li hlavně o poměru výkon/spotřeba, pak špička je pořád v Německu, fandovství nefandovství. Vím, žes záměrně vynechal audi, ale zrovna poslední 130kW inkarnace 2,0tdi je akt. jediný motor v této kategorii, který tu 20d v poměru výkon/spotřeba trumfne. Navíc má, aspoň v A6, zdaleka nejlepší zvuk mezi konkurencí, a to jsem myslel, že 520d nejde překonat. 😉
Opis techniky práce nového triturba je fascinujúci; ísť do niečoho tak komplikovaného si môže dovoliť asi len BMW. Motor roka je podľa mňa jasný už teraz, reálne sa bude rozhodovať iba o 2. a 3. mieste.
Vcelku by ma zaujímalo reálne porovnanie tohto motora s V8 TDI od Audi, hlavne subjektívne, pocitovo. V praxi zatiaľ boduje V8 už len tým, že nepotrebuje simulovať zvuk cez repráky.
Vcelku by ma zaujímalo reálne porovnanie tohto motora s V8 TDI od Audi, hlavne subjektívne, pocitovo. V praxi zatiaľ boduje V8 už len tým, že nepotrebuje simulovať zvuk cez repráky.
Ale to přišlo až teď. BMW si svůj 2.0d s jedním turbem pěstuje k dokonalosti už dýl a v roce 2004 v E90 se 120kw neměl konkurenci. A dnes je BMW opět na špici.
To samé si říkám taky, ale holt všichni tomu nerozumí a chiptuneři mají stále na růžích ustláno. I když, musí se snažit přijít s něčím novým, protože všechny 1.9TDI v ČR/SR už zvýšený výkon mají.
No, ve čtyřválcových dieselech je velká konkurence, zejména Mercedes a Renault, ale i Ford/PSA, Toyota, Fiat/Alfa a další...
Na takovej motor bych urcite nakyho Vencu radoby specialistu na chipuning motoru urcite nepustil... aby to co ladili v automobilce 5 let. *** za 5 minut... hlavne ze vyssi vykon...
Já bych spíš řekl, že ve výsledku to bude kolem 10 litrů (u 5er), ony tyhle vysokovýkonný diesely si toho vezmou relativně dost.
Při těch tlacích bych řekl, že tady tunerům už pšenka nepokvete. Ale je fakt, že to samé jsem si myslel, když přišli s 535d E60. 😄 😉
Pravda, ta čtyřkolka, ale i do těch devíti je to pořád luxus, při skoro čtyřstech koních. Tady už se díky obrovskému krouťáku, co do reálné dynamiky, pohybujem v oblasti čistě sportovních aut.
...a na řadu přicházejí chiptuneři, kteří za mírný poplatek přenastaví otevírání klapek..ehm, pardon...zvýší výkon...
I 8 litrů mi připadá jako zbožné přání, podle mě se spotřeba při běžné jízdě bude pohybovat minimálně na nějakých 8,5 - 9 litrech, spíš víc, stačí se jen podívat na spotřebu x30d, případně x35d.
Pokud jde o dýzly, pak to platí i u čtyřválců (osmiválce už neporovnáme), 20d (v kterékoliv výkonové verzi) je ve vztahu performance vs. spotřeba naprostá špička.
U benzinů, je určitě těžší udělat nějaké jednoznačné prohlášení, dvouturbový osmiválec na špičku patří, i když MB nebo Porsche mají podobně skvělé parametry. U čtyřválců je konkurence ještě širší, ale jak 1,6t tak 2,0t jsou opět na špici svých kubatur, 2,0t ve verzi 28i je dle mého akt. leaderem dvoulitrových turb právě s ohledem na performance vs. spotřeba, a tím performance nemyslím čistě výkon, ale také jeho podání, zvukový projev atd. 😉
U benzinů, je určitě těžší udělat nějaké jednoznačné prohlášení, dvouturbový osmiválec na špičku patří, i když MB nebo Porsche mají podobně skvělé parametry. U čtyřválců je konkurence ještě širší, ale jak 1,6t tak 2,0t jsou opět na špici svých kubatur, 2,0t ve verzi 28i je dle mého akt. leaderem dvoulitrových turb právě s ohledem na performance vs. spotřeba, a tím performance nemyslím čistě výkon, ale také jeho podání, zvukový projev atd. 😉
Je to tak, u šestiválců nemá BMW v poměru výkon/spotřeba/výdrž konkurenci. U čtyř- a osmiválců už to tak jednoznačné není, ale nejlepší šestiválce prostě "pěstují" v Mnichově. :yes:
Jestli bude pětka s tímhle motorem jezdit v reálné kombinaci za osm, tak pak už se těžko bude hledat argument proti dýzlům. Asi budu vždycky stranit benzinům, ale z nuly na sto za 4,7s s dýzlovým sedanem vyšší střední, to je dechberoucí, nemluvě o tom, jaké to bude mít pružné zrychlení. Řekl bych, že tu máme motor roku, a asi nepřekvapí, že jako řada motorů za posledních x let jen potvrzuje postavení BMW coby naprosté motorářské špičky. 😄 :yes:
Zde nelze než :yes: Litrový výkon z oblasti špičkových benzínů (v kontextu postavení výrobce). Výborné.