Na zaostalých trzích, jako je ten náš, může velmi zvednout prodeje. Přesto si myslím, že prodeje nedosáhnou ani poloviny čísel Fabie (u nás). Sám jsem ale zvědav.
Nutno dodat, že na rozdíl od kolínských nestvůr koncernové dítko alespoň vypadá jako auto. Zároveň jsem zvědav, jestli s druhým párem dveří zmizela aspoň z části "lacinost" zadní části vozu. Osobně si myslím, že ne ;-\ Za tu cenu ale nelze čekat zázraky.
Až opadne prvotní "nadšení" trhu z novinky, zreální se i cena, a po příchodu nové fabie nebude o čem debatovat, rozdíl bude jasný. Každopádně pět dveří velmi pomůže naplnění účelu toho auta, levný vozík na rozvoz dětí do škol ve městech a z příměstského bydlení. Jsem naprosto přesvědčen o tom, že koncernová trojkombinace zcela zpřehází posty v segmentu miniaut v Evropě. ;-)
Přesně, je to mini vůz, který si na nic nehraje. Je jednoduchý, prostorný, úsporný a i poměrně levný. A taky kvituju zevnějšek auta, který se nesnaží být "roztomilý" jako u konkurence, kde je to na škodu.
To ano... Ale jde o to, že koncern Volkswagen si svoji image buduje dlouhodobě. Když nyní přijde s novým modelem, lidi kteří už auto z koncernu mají automaticky vědí, co od toho auta můžou čekat. A tak ho budou kupovat tak jak tak. Prostě koncernu důvěřují protože jsou na standardy Volkswagenu dlouhodobě zvyklí. A kdyby náhodou někdy přišel s kvalitativním propadákem, projevilo by se to naplno až v další generaci...
Souhlas, přesně - malý jednoduchý auto, který si na nic nehraje a to i třeba motoricky - cpát do auta malej diesel, když to má jezdit po městě a poskakovat v zácpách nedává smysl. Ale co se týká designu, ta snaha o odlišení se od Upu a naroubování škodováckých designových markantů se ne vždy povedla - ta maska mi dost vadí. Někdy to může být naopak - indickej Rapid vypadá líp než indické Vento (Polo Sedan), muhutnější maska je k autu v lepším poměru, než originál VW.....
Nejde o to kolik se jich u nas proda oproti Fabiim, ale spise o to, ze bude hlavne brat zakazniky a snizovat prodej u Fabii. Skode to podle meho nazoru vadit nebude, pac na tom lacinym verku dle zpracovani s vysokou cenou ma Skoda pravdepodobne vetsi zisk.
Z druhé strany na Fabii zaútočí Rapid. Bude pak mít pro VW vůbec smysl nová Fabia? Ještě by mohli z dvojvaječných dvojčat Fabie a Ibizy udělat jednovaječná.
kym pri 3 dv. si predna chromova maska vyzaduje dlhsi voz, pri 5 dv. je to vyzretejsie (presny opak je pri VW, kde predna maska je viac a la Barbie...).
uspech predaja je relativny. je to hlavne "my 1st car", "senior car" alebo 2 ci 3 v domacnosti. a tu znie otazka - ak za 10.000€ mate dobre vybaveny swift, preco si mam kupit toto? ludia potrebuju argument.
Tak to mně se zdá CitiGo hezčí na fotkách,než v reálu. U Volkswagenu Up! je tomu u mě přesně naopak, tedy v reálu hezčí, než na fotkách. Každopádne design je hodně subjektivní záležitost...
Souhlasim, kdyz jsem videl Citigo v realu, vubec me to nenadchlo a na fotkach mi prijde trochu hezci (ale stale skarede). Aspon pro mne zatim nejskaredsi skodovka.
Tak nevím, ale kdyby se tady neobjevila zmínka o představení pětidveřové verze nové Škody-suveréně nejoblíbenější značky v ČR, tak by tento server neměl smysl! Dokonce i v zahraničních médiích o tom již informují...
Osobně se mi zdá o dost lepší nová Kia Picanto, lepší interiér, exteríér, je 5 místná a hlavně má možnost montáže tažného zarízení až 700Kg u brzděného přívěsu, to žádné jiné auto s litrovým motorem nemá, a že se dá sehnat s velmi slušnou výbavou za 189000Kč někde i levněji o tom už ani nemluvím :yes:
neboj nikto ta nenuti to kupovat ;-) , je dost ludi ktorym to auto vyhovuje , ja by som si zase nikdy nekupil up aj keby mal pozlatene budiky, jednoducho taky grc s trojvalcom a plechovymi dverami nechcem ;-)
picanto je kral segmentu mini o tom niet pochyb, je to vyzrete auto s motorom a interierom o triedu vyssie, nemas pocit ze riadis mini absolutne na rozdiel od up kde ten lowend na teba dycha z kadej strany aj pri pohlade na budiky alebo kufra.
"špičkové parametry Picanta"
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 51 / 6200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 95 / 3500
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 153
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 5.6 / 3.6 / 4.2
Emise CO2: 99
vs. Up/citigo
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 44 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 95 / 3000 - 4300
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 160
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 5.6 / 3.9 / 4.5
Emise CO2: 105
A to má citigo/up v zásobě silnější verze.
Přesně tak. Kia je letákový kovboj. Není to poprvé, co výkon je tak nějak "fiktivní", viz např. u Ceeda/i30 benzin 1.4. Korejci prostě vypadají skvěle v katalogu, realita je o dost horší :-!
A to nehovořím o tom, že Citigo má verzi laděnou na 55 kW... I v základu bude ale Citigo příjemnější společník.
Picanto má 70 vystresovaných falabell, zatímco Citigo/Up 60 poctivých mustangů :-!
Na druhou stranu je dobré si přiznat, že ta silnější verze Citigo o moc lépe nejede a nebýt kratších převodů, nijak výrazně by se asi těch pár koníků navíc nepoznalo.
Na druhou stranu mám pocit, že ve srovnávacím testu dosáhla slabší verze Citigo o něco málo lepší spotřeby jak Picanto. Na druhou stranu, bylo to třídvéřové citigo proti pětidvéřovému Picantu.
A Ty jsi to auto řídil, že ho tak chválíš? To auto má od 80km/h hodně divnou funkci posilovače a není možné vyrovnávat směr jemným pootočením volantu, ale člověk musí zabrat a volant pak sebou trhne, takže udržování směru se stává docela "dobrodružným". Takže Picanto bych nevzal ani za poloviční cenu, i s Peugeotem 107 a C1 se mi jelo líp a to považuju za nejhorší auta segmentu...
Ja osobne Picanto nemám a ani som ho neriadil ale vlastním Hyundai i10, ktorý je postavený na rovnakom podvozku. Určite priestorom tieto autá hravo pretrumfnú Citigo aj Up, Napríklad môj Hyundai má omnoho lepšie riešený interiér s vyššou strechou a lepším priestorovým riešením čo sa hlavne odráža vo veľkosti kufra, ktorý je narozdiel od Citigo či Up asi dvakrát väčší, na nohy v zadu je viacej miesta a 5 ľudí sa do auta vtesná síce pomerne stiesnene (pre 3 deti vzadu je však miesta dosť), auto je však vysoké a tak aj ľudia s výškou nad 180 cm sa nebúchajú do hlavy o strop, podľa fotiek je ho má Citigo a Up oveľa nižší a aj to riešenie síce sa snažili v interiéri auta dodržať kvázi nemecký design no v tomto prípade sa im to nepodarilo. Picanto či i10 sú hlavne priestorovo na omnoho vyššej úrovni
Zrovna jsme to chtěl napsat, ta představa přívěsu za Picantem mně rozesmála. No argument jako noha. Ale nakonec to dokresluje myšlení některých lidí. Kdysi se jakýsi minipřívěs dal zapojit i za starou šestistovku - byla to legrace a obyvatelé bývalé NDR tahali menší přívěsy za Trabantem, no ale za Picantem, to je síla.....
Nic proti Kii Picantu nemám, auto už dospělo a stalo se rovnocennou konkurencí evropským výrobkům, ale proč nabízí možnost tažení bržděného přívěsu do 700 kg? Vždyť ten přívěs musí být větší než auto a je pomale stejně těžký jako auto, ten litrový tříválec to nemůže utáhnout, zvlášť pokud plně obsadím auto. Chápu, když si důchodci nechají namontovat tažné zařízení za Picanto, aby pomocí malého nebržděného vozíku občas odvezli přepravky s jablky nebo něco podobného a objemného z chaty nebo obchodu domů, protože velké auto jinak nepotřebují a nechtějí špinit vnitřek auta. Ale možnost tažení bržděného přívěsu do 700 kg za malým městským autem mi nedává smysl.
A potom ještě nechápu, proč je Picanto homologováno jako 5-ti místné, vždyť dozadu se vlezou 2 dospělí nebo 3 malé děti, a to nesmí být v autosedačce nebo na podsedáku. Tři dospělé průměrně vzrostlé osoby se tam nemůžou pohodlně usadit. Některé automobilky si na nic nehrají a auto homologují rovnou pro 4 osoby, jako např. Twingo se svými 2 samostatně posuvnými a sklopnými zadními sedačkami.
Zkrátka v reklamě v televizi vypadá Picanto jako nejlepší volba – prostorný, bezpečný, spolehlivý městský automobil, který uveze pět dospělých osob i jejich zavazadla a ještě k tomu utáhne 700 kg na vašem bržděném přívěsu, za neuvěřitelně nízkou cenu. Ale v reálu to tak už nemusí být… Něco na tom bude, je to opravdu volba letákových kovbojů.
Tak to tazne je samozrejme rozhodujici pro drtivou vetsinu kupcu.
Ostatni automobilky uz to muzou rovnou sbalit.
Ja jsem samozrejme vyjimka, nebot uz jsem si koupil par aut, ale u zadneho nemam tuseni, na kolik ma tazne...
Prvním trikem CITIho je jeho pocitová velikost, naživo (zejména v šíři) je to nepřehlédnutelný vůz. V červené barvě je to doslovný miláček silnic.
Druhým trikem je samozřejmě praktický počet dveří, o tom není sporu.
Třetím trikem je pak vnitřní prostor a konfigurace kabiny - doslovným pozitivním ergonomickým šokem jsou přední sedadla. Nejedná se o miniauto s minisedadly, nýbrž o miniauto se zcela regulerními sedadly i pro velmi kvalitně vyživovaného jezdce. Právě tenhle akcent považuji za mistrovský tah Koncernu.
Souhlas, určitě by se každému líbilo více, kdyby měl koberec v celém kufru a všechna tlačítka spouštění oken u řidiče, ale VW přesně ví, kde jsou zákaznické preference, že na koberec v kufru auto nejezdí, ale na posaz za volantem, pocit většího auta díky prostoru a jízdnímu projevu ano, takže na to sází... a opět vyhraje. Jak prosté. ;-)
údajně mají být časem k dispozici jakési "vaničky" do kufru, které tak zakryjí plech. Zrovna v tomhle si myslím, že šetřit nemuseli. Málokdo chce asi mít za půl roku používání dodřené plechy na podbězích... Nehledě na to, že by pak pro změnu nemusely být lakované fajnovým lakem.
Ale ano, jsou důležitější věci a ty zvládá Citigo/Up dobře.
Mě by opravdu zajímalo, co by jste říkali, kdyby ta tlačítka na spouštění oken, plech v kufru, výběr z jednoho tříválcového motoru ve dvou výkonových variantách a u třídvéřové verze sedadla bez paměti polohy použil např. Fiat v nové Pandě.
To nic nemění na tom, že koncernová trojice je mi docela sympatická.
Kdybys nebyl jeden z místních joudů zdejších diskuzí, tak bys pochopil, že škodovka potažmo VW nemusí do jednoho z mála posledních aut a druhého "nového" modelu za poslední čtyři roky cpát všechno, co se dá, protože i ta kdysi malá a nevýznamná škodovka má širší protfolio modelů (modernější a technicky vyspělejší), než celej FIAT. To je celej problém.
Jinak zajímavé - většina z nás se tady baví o Citigu, Upu (logicky), jen dva jedinci (zatím) sem musí začít cpát Picanto a Pandu. Asi nemoc....no zvykli jsme si a nkonec, chybělo by nám to tady, tak ještě něco zajímavého, podnětného a hlavně k věci připiš.
Co si to vůbec dovoluješ? Laskavě se uklidni a začni se chovat slušně.
Vůbec - na tebe slovo FIAT funguje jako červený hadr na býka, co?
Uvědom si, hochu, že svět se nedělí na fanoušky koncernu a jeho nepřátele. To, co se zde na diskuzích poslední měsíce děje kvůli pár fanatikům jako jsi ty je neskutečné. To jako mám buď přitakávat a omlouvat spolu s ostatními zjevné chyby koncernové trojky, nebo nereagovat? Takhle si představuješ diskuze na ACZ? A to jsem ještě uvedl, že mi ta auta jsou sympatická, probůh.
Fiat vytahuji logicky proto, že to bude v Evropě patrně největší konkurent Citiga a spol. Jestli jsi si nevšiml, nikde jsem nenapsal, že je Panda nějak výrazně lepší. Např. v Crash testech koncern Pandu doslova válcuje, ve výběru motorů je tomu přesně naopak.
Ta tvá až hysterická adorace koncernu a portfolia Škodovky na úkor Fiatu - tzn. něco, o čem není v tomto vlákně ani v mém příspěvku ani zmínka, to je snad na Dr. Chocholouška. Nemáš občas pocit, že se ti celý svět snaží ublížit?
Mimochodem, zatímco v A segmentu bych patrně volil tu Pandu, v B segmentu by vyhrálo - tradá - Polo.
A poslední věc - nemožnost stahovat pravé okénko z místa řidiče, sedačky bez polohové paměti - laskavě mi nějak vyargumentuj, proč se dle tebe nejedná o chyby.
A ještě jednou a naposled speciálně pro tebe - koncernová trojčata považuji, i přes zjevné dílčí nedostatky, za výborné zástupce A segmentu.
Minulý týden jsem poprvé obhlížel červené Citi na parkovišti a pro mě se to čím dál tím víc kloní ke zklamání. To co v zelené metalíze na velkých kolech působilo dojmem technicistní jednoduchosti ve stylu Audi působí v zaprášené červené na plecháčích spíše dojmem lacinosti (absence lišt apod.). V přímé konfrontaci s přední maskou Fabie po faceliftu si říkám, že k supermini se seriózní výraz moc nehodí. Pokud tedy chceš hrát se Citi na notu stylu, doporučuju jednoznačně velká kola, metalízu a jednou týdně myčku. Červená ani žlutá se k tomu autu podle mě nehodí (a jiné barvy jsem zatím neviděl).
K tématu 5dv... pětidveřová verze není žádné překvapení, na tom nebylo co vymýšlet. Drobným zklamáním mohou být pouze výklopná okénka vzadu... jsem zvědavý, jestli se klasika objeví v seznamu příplatkové výbavy.
To se dá řešit třeba pevným kouskem vzadu... na první pohled nevypadají poměry skla a plechu o nic hůř než u běžných kombíků nebo kompaktů. Otázka je, jestli to stojí za to.
Spojovat absenci lišt a lacinost je poněkud mimo. Ochranné lišty se dnes nenosí a není to věci "lacinosti". Nemá je prakticky žádná současná generace (Golf, Passat, Meriva, Insignia, Astra, C4,...) prostě se spoléhá buď na senzory nebo na zručnost. Vše ve jménu aerodynamiky a čistoty vnějšího vzhledu...
Třeba C4 boční lišty má... ale o to ani tolik nejde, jde právě o tu čistotu vnějšího vzhledu. Můžeš auto ozdobit prolisy a lištami, nebo naopak nechat vyniknout základní tvary. V obou případech může být výsledek dvojí:
U ozdobeného auta to buď bude působit rafinovanou důmyslností (jako Jaguar), nebo to bude vypadat přeplácaně a kýčovitě (pro mě třeba některé Infiniti). U jednoduchých tvarů je zase na jedné straně tvarová čistota a jednoduchost (ve stylu Audi) a na druhé lacinost (ve stylu Dacia). V případě Citi jde o to, zda auto dokáže přesvědčit o své hodnotě v detailech a v celkovém tvaru. Tvarem Citi nikoho neohromí, zbývají ty detaily... zejména kola.
Lišty, resp. vkládané plasty na růz. místech, nebo jejich absence, jsou přesně jak říkáš, otázkou stylu. Buď hraju na čistotu tvarů nebo na zdobnost detailu. U vw je jasné, co čekat, a také to tak dopadlo, a podobně tomu bývalo i u Fiatu, alespoň u pandy, ta to vždy hrála na stylovost základního tvaru krabičky. V této generaci ovšem Fiat vyrobil pandu jako Citroen, čistý styl je pryč, líbivé to nejspíš je, vzhledem k ohlasům, ale už to není panda.
I čistota tvarů musí být podpořena kvalitou v detailech. Čím méně může oko spočinout na kudrlinkách karoserie, tím více musí být uspokojeno základními tvary, působivostí kol nebo třeba optikou světel (!) a přední masky. Můj pocit ze Citiho je ten, že v základní konfiguraci tyto detaily nefungují a na miskách vah převáží lacinost nad elegancí.
Výborně řečeno. A já trouba si myslel, že Octavia Tour nemá boční lišty, aby úspořili náklady. Nu, už jsem prohlédl. Je to kvůli eleganci a aerodynamice. Proto tam nejspíš zůstaly taky ty prolisy.
[odkaz]
Doporučuji použít obsah hlavy. Nikdo tady nehovoří o Octavii Tour. Nebo ty na nových generacích vidíš prolisy pro boční lišty???
Čistota tvarů je jednoznačný přínos. Nové vozy mají nesrovnatelně méně záhybů, spár apod. a povrchové plochy jsou co nejčistší. Důvodem je jednak styl a móda, jednak aerodynamika a snaha o trvanlivost tak, aby se špína, voda apod. zkrátka neměly kde zachytit a co nejrychleji zmizely z povrchu vozu.
Nu, až budeš stát někde na úzkém parkovacím místě, vedle tebe zaparkuje důchodce v CityGo a široké dveře svého třídveřáku ti opře o tvoje auto pěkně plech na plech, možná změníš názor přinejmenším na trvanlivost. Pravda je, že oprava jakéhokoliv škrábanečku vyjde docela draho...
Přinejmenším u Cíga bych viděl hlavní příčinu skutečně v úspoře nákladů (minimálně 100 -200 Kč na jednom autě, to je dost).
To, že vedle tebe zaparkuje ko * ot a otříská ti dveře přeci ale není chybou auta.
Navíc moje zkušenost je stejně taková, že ona "ochranná lišta" stejně nic moc nezachránila, protože nikdy nebyla v místě největšího vyklenutí boku vozu a druhý vůz měl kritický bod, kterým došlo k obití taky zcela jinde. Typicky např. Octavia lift. Když vzadu otevřeš dveře, tak sousednímu vozu omlátíš tak C-sloupek... A ochranné lišty ti jsou k ...
Klidně pokračuj ty, triků je dost, jde právě o to, že vw umí vyhmátnout, co kupci považují za důležité a co ne. Přesvědčíš se o tom sám, budou stačit prodejní čísla za 2012, zvlášť ve vztahu k nové pandě to bude docela zajímavé.
Zajímavé je, že VW neplánuje překonat třeba prodeje TPCA... jejich současné roční prodeje jsou v řádech přes 300.000, VW plánuje výrobní kapacitu asi 180.000 (v obou případech pro všechny tři značky).
Osobně sázím na Pandu - myslím si, že její styl bude v dané třídě lépe přijatelný... navíc má v zádech italský trh, který je supermini nakloněný, tradici v dané třídě a minimum nedostatků - snad jen bezpečnost (konkrétně bezpečnost dětí) je výraznější problém.
Osobně na pandu NEvsázím ani cent. Ne že by to bylo špatné auto (nejel jsem...), ale místní prodejci a importér tuto šanci nepochybně spolehlivě pohřbí dostatečně hluboko a dostatečně rychle.
Ale já vůbec nemyslím na nějakou jedničku trhu, není důvod, ale jak sám říkáš na příkladu pandy, ve třídě mini, vzhledem k ceně, více než jinde platí výhoda domácího trhu. Proto si myslím, že těch 180 nebo 200tis. kousků bude z hlediska celoevropských prodejů někoho hondně bolet. Otázkou jen zůstává, jestli víc Fiat nebo TPCA.
Myslím, že TPCA jednoznačně zaspalo. Přišlo opět jen se zcela opovrženíhodným faceliftem, který neřeší na voze vůbec nic. kvalita materiálů stále stejná, interiér stejně ohyzdný, výbavové prvky stále stejné...
Ve třídě mini nebude existovat horší volby než kolínská voda...
Aygo umí kvalitní audio se šesti repro i se subwooferem, bluetooth a konektivitou na iPod. Umí také parkovací asistent nebo boční airbagy. Ohledně vyhřívaných zrcátek si nejsem jistý, o takových detailech konfigurátor mlčí.
Nebudu rozebírat všechno jen namátkově:
kvalitní audio - do městského auta strašně potřeba, aby chodci čuměli jak to duní
navigace - jen blb netrefí tam kde bydlí
parkovací senzory - jestli neumíš zaparkovat s autem 3,5 m dlouhým, tak za to nelez
palubmní PC - ke hraní stříleček při čekání na zelenou
tempomat - k jízdě mezi světly strašně potřebný
proč by jako nemělo být potřeba kvalitní audio??? jestli někoho baví poslouchat plechový zvuk jak z produktů z trřnice...jeho volba.
NNAVIGACE - NAOPAK DO MĚSTA NAPROSTO NEZBYTNÁ. Nebo ty znáš všechny ulice a č.p. ve větších městech???
palubní PC - tebe nezajímá spotřeba (aktuální, průměrná), teplota venku apod.?
Tempomat se hodí vždy. kdo jej nemá, nepochopí...
No já jsem od VW čekal ambice být jedničkou... nebo spíš překonat přímého konkurenta TPCA, který už má svá léta. Ostatně, koncepčně jsou si ta auta hodně podobná a VW by měl těžit z pozice novinky na trhu.
VW se rozhodl hrát s Up! trošku jinou muziku než se zbytkem svého portfolia. Nenabízí přesah v motorech ani v převodovkách, z nezvyklé výbavy má jen City safety. Ostatně i designem se Up! od zbytku rodiny liší. VW "jen" postavil etalon dobrého levného malého auta... nic mu nechybí ani nepřebývá. Ale možná je to jen začátek?
Že trh mini není nafukovací je jasné, stejně jako to, že TPCA se zřejmě po příchodu konkurence jejích 300.000 obhájit nepodaří.
Hm, samý konstrukční vw a škoda trik...Že by angažovali Harryho Pottera ? Koncern - jak je z diskuze vidět - vlastně ani tak "umět" nemusí, neb dle fans je vlastně cokoliv, včetně lapsů, projevem a důkazem komplexního leaderství...Klasika ;-)
Druhy trik spis vychazi z povery, ze cim vic dveri - tim vic auto.
U miniku teto velikosti bych uprednostnil pouze jeden par dveri, nebot diky tomu dostanou dvere ten akoratni rozmer na nastup/vystup i pro "velmi kvalitně vyživovaného jezdce".
Teziste prodeju taky vidim v 3dv variantach. Nicmene chapu, ze jsou zkratka zeme, kde i Ferrari by muselo bejt v kombiku, aby ho vubec nekdo koupil.
Okno u ridice otevru jednou za cas, kdyz platim na benzince, nebo beru listek na parkovisti. Okno u spolujezdce otviram jako ridic...eee...netusim kdy. Osobne ani nevim, jestli mi ten cudlik, ktery mam na svych dverich funguje... A pokud budu chtit pred nastoupenim vyvetrat, tak to osefuju dalkacem.
Typicke pouziti: Otevru dvere, hodim dovnitr tasku (batoh, nebo treba nic) a jedu. Co tedy povazuju za ergonomicky prehmat je sedadlo, ktere se po sklopeni nevrati do puvodni polohy, to je faux pas.
Pokud chceš v autě vozit děti a cpát tam autosedačku, pak jsou zadní dveře výhoda.
Okno u spolujezdce otvírám, když chci vyvětrat tak, aby na mě nefoukalo. Nebo když chci otevřít všechna okna a větrat pořádně. Ale žádné drama bych z toho nedělal.
Pisu o typickem pouzivani miniauta a "vozit deti" pro mini typicke neni. Mozna kdysi v Polsku, kdyz jezdili Maluchem i na Rujanu, ale ne dnes.
Pokud vsak jde o "obcas prevezt i dite v sedacce" , pak mi tridver neprijde jako handicap.
S temi tlacitky:
Prijde mi to taky jako setreni na nespravnem miste. Jednak to primo bije do oci (to je zdaleka nejhorsi efekt, nebo jde o novinku a kazdy detail je srovnavan s konkurenci), jednak mohli spinace umistit treba na stredovy tunel ci do stredu palubovky - pokud opravdu nutne museli usetrit na jednom tlacitku a dvou metrech dratu.
Kazdopadne za zdaleka nejhorsi prehmat povazuji tu aretaci sedadla. Ja mam s tridvirky neco najeto a vetsinou nastup vypada tak, ze otevru dvere, sklopim sedadlo, neco hodim dozadu, zaklapnu sedadlo, nasedam, jedu. Pak vystoupim, sklopim sedadlo, necham ho tak (nebot za nej pak pri nastoupeni zaseneco hodim), zabouchnu, zamknu a mizim...
Hele... že tys do toho třídvéřáku nikdy sedačku a následně dítě necpal?
Pro mě je právě typické používání miniauta ženou na mateřské dovolené - převézt děti do školky, na kroužek, nakoupit, k doktorovi... převážně po městě.
Protože p. Koubek v závěru nastíní, že Citigo je minimálně stejně dobré, tak tvůj závěr je jednoznačně Picanto. Tomu říkám použití zdravého selského rozumu 8-s >:-[]
ja by som zase rad vedel v com je lepsie citigo a up, myslim ze dovody co robi picanto autom lepsim od upu a citiga som uz pisal ale mozem zopakovat:
prehladnejsi a dospelejsi interier plus citatelny otackomer
silnejsi stvorvalcovy motor s vynikajucimi parametrami
ziadne hole plechy na dverach a v kufri
zadne okna normalne stiahnutelne ziadne vyklopne prditka
auto ma bohatu vybavu uz v zaklade a dalsie moznosti vybavy - led svetla ... a dalsie...
ma normalne sedadla s vysuvatelnou opierkou nie jednoliatu dosku ktora kazdemu nesadne
poprosim napisat nejake vyhody upu a citiga a dovod preco by sme ich mali kupovat
Lepší 3-válec (a lepší dynamické parametry)
Vyspělejší výbavové prvky (city safety...)
Pohodlnější sedadla (a že mají pevnou opěrku vůbec nevadí...)
Bytelnější materiály
Trvanlivost
Hodnotnější materiály
Kvalitnější odladění ovládacích prvků a sladění mechanických skupin
Citlivější řízení, preciznější řazení...
Zjednodušeně - na Upu! je více vidět, že se šetřilo, ale co na voze je, je dotaženo dál než u Picanta.
Prostě v katalogu to nandá Picanto dvojici Upu/Citigo o půl parníku, v reále ale Up mizí na horizontu, zatímco Picanto se snaží vytáhnout kotvu.
Jasně - Picanto má plastové výplně, LEDky a spousty pozlátek oproti Upu, na papíře vyšší výkon atd. Jenže na to auto nejezdí.
Protože p. Koubek v závěru nastíní, že Citigo je minimálně stejně dobré, tak tvůj závěr je jednoznačně Picanto. Tomu říkám použití zdravého selského rozumu.
Asi tvůj zdraví rozum zůstal někde v kufru citiga . nastínění že citigo je minimálně stejně dobré jako picanto znamená že picato je stejně dobré jako citigo ale je levnější tudiž když vyndáš svůj rozum z kufru toho prdítka zjistíš že za míň pěněz ti bude v garáži hrát stejná hudba jako v něměcký garáži. :-!
Tady ses projevil jako naprostý primitiv. Když totiž platí výrok "Citigo je minimálně stejně dobré jako Picanto", tak opačný výrok NEPLATÍ.
Pro pomalejší (tedy pro tebe):
Citigo je minimálně stejně dobré = je stejně dobré nebo lepší (což vylučuje, aby bylo Picanto stejně dobré).
>:D >:D zřejmě ten kufr je zamčenej >:D
ale nenastala situace že by tam někde řekl že citigo je lepší podle mě tam říká že citigo je minimálně STEJNĚ DOBRÉ což znamená že není lepší ale ani horší a když vezmeš v potaz ceny aut víš proč stejně dobré . protože např kvalitou materiálu v interiéru není na takový úrovní jako citigo ale pokud oželíš o něco lepší plasty palubky můžeš ušetřit pěkný peníze za který si můžeš koupit třeba zahradní traktůrek na chatu >:D
podle mě tam říká že citigo je minimálně STEJNĚ DOBRÉ... Zcela souhlasím.
Pro tebe to však musím přepsat tak abys to pochopil - "...MINIMÁLNĚ stejně dobré...", což značí stejně dobré nebo i lepší. Tedy zbytek viz co jsem ti napsal výš :-!
suhlasim, velmi dobry a realny test, ziadna reklama a hranie sa na machra, picanto je spickove miniauto s interierom o triedu vyssie ako vsetky mini a motoricky takisto. Ta 1.2ka v picante je delo :yes:
niet lepsej volby v miniautach ako picanto ;-):yes:
vsimni si tu opierku hlavy, i tak vysoky clovek ako ten pan co testuje picanto ma opierku hlavy tam kde ma byt, v Upe alebo citigu by ju mal medzi lopatkami pod krkom a hlavu v luftee, hroza pomysliet co by sa stalo pri havarke s hlavou.
1.2 je dělo >:D >:D >:D Tak tady buď někdo má vedle sebe dealera Kie s nabitou brokovnicí, nebo se obejde bez zdravého rozumu >:-[]
Stačí porovnat dynamické parametry. Abys s tím neměl moc práce, tak viz 12:31.
Evidentně zklamaný jsi tu jen ty, protože se vyskytlo něco, co bude prodejně daleko za možnostmi picanta. A taky něco, co nabídne v mnoha směrech více než picanto.
Takže máš stále potřebu se pod každým článkem o NSF ujišťovat v čem by mohlo být to picanto lepší.
kdyby citigo vyrobila kia a škoda (resp.VW) picanto pochybuju že by se tady všichni obdivovali a uznávali citigo ale bylo by to přesně naopak cigo by byl šrot a picanto by byl top. Ale to všichni víme ;-)
zkráceně - VW má lepší snad vše, od řazení, přes řízení nebo utlumení podvozku, zpracování či materiály... je ale vidět, že se šetřilo
klady Picanta:
+ pocit většího vozu
+ 4-válec za cenu 3-válce u VW (ne náš trh)
+ 7-letá záruka
Proto zde vyhrálo Picanto.
Obyčejní knedlíci, co jsou zvyklí jen na Collin McRae Rally z Playstationu zvolí Picanto.
Pro řidičské gurmány je však volba jasná - Up!, Tedy pro ty kteří vědí, co kupují a nestydí se za to. Kteří vědí, že je to jen malý vůz do města. Jen pro ty, kdo mají rádi mechanickou symfonii při řízení. Ti, kteří jsou schopni ocenit kvality technické dokonalosti.
Tady má někdo místo hlavy vydlabanou dýni :no: >:-[]
Není důležité že vyhrálo, ale PROČ vyhrálo. Důvody jsem ti vypsal, tedy ještě jednou:
+ pocit většího vozu
+ 4-válec za cenu 3-válce u VW (ne náš trh)
+ 7-letá záruka
Tady to nikomu nevadi...? Citron se aspon snazil o kreativitu, no tady je to klasicka nuda, ale za odmenu, dostane zakaznik od skody zrejme vyklapeci zadni okno...?! :-O