Rejže do toho šlape, Hjandéé i30 -30%, Kia ceed -49%. Polsko je civilizovaná země a nikoliv banánová republika, kde korejské křápy okupují čelní místa prodejních tabulek.
Náhodou těch i30 -30% je trefné a Ceed - 49% zase docela drsné. Poláci brání Evropu (od asijských nájezdů) docela tradičně..., i když novodobě... Rozhodně má korejský úspěch na polském trhu blíž k západní Evropě, než třeba k úspěchu na trhu Česko-Slovenském... ;-)
som zvedavy co napises po tomto roku kedze prichadza novy ceed a i30, sportaege takisto este mozno pojde hore, mas pravdu panda s puntom su daleko kvalitnejsie auta >:D
Ja už tam nějakou dobu nejezdim řadově několik let a hodlam se toho zuby nechty držet. Ja bydlim kousek od hranic a naturu polaku znam vic než dobře. Navic s něma občas přijdu i do styku ne sexualniho a to mi stači. >:D Asi se muj pohled na ně nebude některym libit ale ja to tak prostě mam a zdaleka nejsem sam. :-)
nemam ziaden komplex zo skodovky. jednoducho su tie predaje na tak velku krajinu smiesne. a je uplne jedno, ci su to predaje skodovky, opla, fordu ci fiatu. na prednych prieckach sa v pl uz roky drzi opel, fiat a donedavna ich viedla toyota... no a teraz sa v pl predalo takmer o polovicu menej octavii ako v cr... niet sa cim chvalit.
Kdyby se tam podal třeba třetina/čtvrtina, úspěch to samozřejmě je i kdyby ses stavěl na uši...
Aktuálně je na předních příčkách Škodovka, že Škoda nespadla tak moc jako Opel, Fiat, Toyoyota je snad neúspěch... :*);-)
ale spadla, napriklad viac ako astra. citaj tabulku... poliaci na nove auta peniaze maju. len jednoducho radsej kupuju jazdenky za vyhodnejsie peniaze.
Myslím Škodovku jako celek, to že se ti zrovna hodí srovnání poklesu Octavie a Astry (rozdíl 2,2% ve prospěch Astry), ale nehodí se ti naopak třeba srovnání poklesu Fabie a Corsy (3,6% ve prospěch Fabie) je věc jiná...
Co tady motáš něco o "jazdenjách"? Ty v tom žebříčku vidíš nějaké "jazdenky". A to, že tam dnes lidi nemají tolik peněz na nová auta, tak o to je (svým způsobem) naopak prvenství Škody (už třetím! rokem) cennější..., a být první venku je vždycky nesporný úspěch.
Jinak celkově klesl meziročně polský trh o 9%, přičemž celá Škodovka klesla o něco méně,tak z toho nedělej revoluci. A srovnávat zrovna německý automobilový trh s jakýmkoli postsocialistickým trhem je taky poněkud mimo... ;-)
pozri label, ja viem co okolo mna kazdy den jazdi a tie trapne predaje octavii v ramci pl na mna fakt dojem nerobia ;) vacsina tych aut v tabulke su beztak flotilove predaje. a tak ci tak, rozlozenie v ramci triedy je rovnomerne...
A flotilové nové auto, snad není nové auto??? A flotilové auto nemůže být v zrovna v Polsku třeba Fiat, Opel, Toyota... atd.? To je zdejší zoufalý tradiční argument jak noha... ;-)
pozri white label, hovorit si mozes co chces, ja tu zijem a vidim, co tu jazdi. obrovsku porciu z tych predanych novych aut tvoria flotilove predaje a nemalu cas tvoria nakupy nemcov v polsku kvoli vyhodnemu kurzu pln/eur - ono prakticky z toho aj zije vacsina predajni na pohranici. skodovka ma velmi daleko k takej popularite ako v cr/sr...
Co bys chtěl, aby měla Škodovka v Polsku takový podíl trhu jako doma v ČR? Neupadl jsi? >:-[]
Co jako, že tam žiješ, mám ti vystavit diplom a nedívat se na tabulky prodejů v Polsku a orientovat se jen podle tvých dojmů? A ty žiješ v úplně celém Polsku, v každém jeho koutě a každý den si úplně jinde? Pozri, já žiju v mnohem menší České republice a nedělám tu vlny, že jsem chytřejší jak tabulky prodejů z celé ČR... 8-s >:-[]
To je docela populistické tvrzení, stejně tak můžu napsat já, že mi vnucuješ své osobní dojmy z Polska, přičemž tvrdíš, že jsou mnohem objektivnější, než samotná komplexní statistika... ;-)
Nojo, že ho to baví, prostě tohle je pro část Slováků typické - když mají češi v něčem úspech, tak je třeba to nějak strhat a pošpinit, když je potká nějaký malér - to je radosti a radostného hýkání. Obdivuju, že jsi schopen s ním diskutovat, když někdo napíše o "hlbokom bahne predajov", asi je lepší to zabalit hned zpočátku.
Jinak je zajímavé, že škodovky se už od vstupu PL do EU v Polsku nemontují a přesto jsou minimálně stejně populární, jako domácí produkce - třeba Panda nebo Astra......Jinak mám v Polsku řadu známých, dlouhodobou zkušenost ze (vesměs pozitivní) spolupráce (na rozdíl od Slováků...) a Poláci třeba na korejská auta z ČR/SR koukají velmi zpatra, Polsko je zemí ojetin a když nové, tak rozhodně ne Hyundai nebo KIU. Jinak škodovku berou jako rovnocenou třeba fordu nebo opelu......z vedoucích firem, se kterými děláme, mají dva Superba a zbytek Passaty.
odkial vies, ze som slovak :-) len preto, ze pisem po slovensky? ty typicky cech ;) vies o tom, ze v polsku si vsetci myslia ze som poliak, lebo hovorim plynule po polsky? nebud naivny, nikto cechom nechce ublizit. ;)
nevidim dovod, preco by poliaci nemali skodovku nebrat ako rovnocennu fordovi ci opelu... to uz zase znie ako tvoj komplex.
V prepocte na obyvatela je polsky trh bieda, maju oproti slovensku takmer 8 krat viac obyvatelov ale nepredaju ani 5 krat tolko aut co slovaci. Navyse predajom dominuju male auta, punto fabka yaris panda, az na octavku ktora aj ked je prva nie je to na tak velku krajinu ziadne zazrak tie pocty.
Stredna trieda je v polsku uplne vzadu, passat insigniu mondeo tam v podstate nestretnete, superba uz vobec, tabulka je same male auto alebo nizsia stredna treida, SUV su tiez na chvoste,
v prvej 30tke najpredavanejsich aut nie je ziadne bmw ani mercedes ani audi, ziadne volvo alebo honda, passat az 12ty. Presne ako v italiiii tam tiez je to sama fiatka a budka typu berlingo a ducato
myslim ze cesky a slovensky trh su omnoho silnejsie ;-) a pestrejsie ak neratame skodovku na prvych dvoch miestach
Hlavně ten slovenský trh je silný a významný :-) a že na tom Slovensku to nejsou samá malá a levná auta....bože kam jsi to dal rozum.
Jinak kdybych si měl vybírat mezi Slovenskem a Polskem, volím jednoznačně Polsko, je mi i kulturně mnohem bližší a hlavně - lidé, se kterými spolupracujeme se až na jednu vyjímku chovají slušně a fér, což o těch různých "podnikatelích" a "firmách" ze Slovenska nemůžu říct ani náhodou, aniž bych chtěl všechny házet do jednoho pytle.
Možná by ti neuškodilo, kdyby ses občas odmlčel. Je směšné, jak ke každému článku píšeš ta svoje moudra - divněj život, asi neděláš nic jiného a taky na nic jiného nemáš. Bohužel tvoje příspěvky jsou nudné, víc se o nich říct nedá.
su to uz vybehove auta, pridu nove modely, je jasne ze predaj pojde hore, je to vidiet aj na modely sportage ktory siel hore lebo je to novy model a slape perfektne
inak ked sme uz pritom kde je vw polo? kde je yeti? superb? o tom by som tiez rad nieco pocul ked uz zase chces vyryvat lebo ine ani nevies ale zvykol som si
no tie VW su udost rychlo vybehove ked golf VI ktory prisiel v roku 2008 je uz zaciatkom roku 2012 vybehovy, nejako to tam tym nemcom rychlo starnu tie ich predrazene sunty ;-)
Až bude nejen Korea dělat auta tak, že budou dominovat klidně přes dvě generace konkurence, bude si to to taky moci dovolit, Golf 5 zjevně natolik předběhl svou dobu, že z něho klidně udělali další "jen" vylepšenou 6. generaci a ta rok před uvedením zcela nové další (7.) generace vyhrává nejen v evropských prodejích, ale vyhrává i aktuální srovnávací test (v Autocaru!) s takovými novinkami jako je aktuální Ford Focus, Honda Civic, nebo dokonce BMW 1-er... ;-)
P.S. Mimochodem v součtu s Jettou je Golf/Jetta aktuálně (2011) nejprodávanější model na světě vůbec...