No bohužel, zůstalo jen u toho prvního nástřelu a velkých řečí. Teď jsem se díval - bylo to na podzim 2006 - letí to šíleně. I když pod Joyster se podepsal tehdy čerstvě instalovaný Manske, pohled na studii, včetně detailů, až příliš ukazuje na neposedu Ingenlatha, který se snad narodil ve znamení crossoveru: [odkaz] . Mezi Ingenlathem a Schreyerem je taková zvláštní vazba - jednak spolu dělali ve VWG a Ingenlath po odejití ze Škody dostal před (starším) Schreyerem přednost při obsazování studia v Postupimi, jednak jsou oba absolventi Royal College of Art, jednak oba milují minimalistické sochaření. Mimochodem - Ingenlath právě nyní od 1. února definitivně odešel z design centra v Postupimi, tedy přesněji - pryč z VW Gruppe ( [odkaz] ). Jestli bude mezi Joysterem a Track-sterem nějaká nápadná podoba, nevznikla určitě tím, že by nějaký pan Lee měl v šupleti schované ty staré fotky z Paříže, ten pes bude zakopaný jinde...
Hloupý kdo dává, hloupější, kdo nebere. Joyster je promarněná šance, řekl bych vyloženě chyba (že to nešlo do výroby) Škody, potažmo VW. Fandím těm, co chtějí a umí dotahovat věci do konce (Veloster).
Dnesni "designeri", tedy nagelovani dvacetileti mladenci, kteri jsou desne namachrovani, maji dva zakladni postupy, jak udelat "krasno":
1) co nejvetsi kola. Cim obludnejsi, tim lepe. Pokud kola presahuji 2/3 celkove vysky vozidla, je to cooooool
2) co nejmensi zasklenou vysku kabiny. Optimalni je, pokud je mensi, nez 1/2 vysky pouzitych kol
Vysledek je typicky. Normalnimu cloveku je na zvraceni :no::no::no::no::no::no::no:
Nevím, odkud má redakce zprávu, že název trackster "spolkl křečka", řekl to někdo z Kie? Logičtější by imho vhledem k výkonu motoru bylo spíš vytvoření podle vzoru "dragster = drag+racer", čili "trackster = track+racer". Tedy auto určené k závodům na okruhu. Jinak obecně jazykozpytecky je přípona "-er" činitelská, označuje "toho, který něco (dělá)". Ne že by na tom extra záleželo ...
Pokud jde o studii, asi se k ní dozvíme víc z výstaviště za pár dnů. Kia v tiskové zprávě utrousila, že "Track-ster je míněn jako do krajnosti dovedená představa sportovně pojatého SUV segmentu B". V pojetí H/K asi spíš CUV, ale namíření na B segment (supermini, třída malých vozů) by bylo po úspěchu podobných kreací od konkurence docela logické, nějaký ten "výklenek" by se tam asi ještě našel. A bylo by to pojetí zřejmě pro Evropu stravitelnější než Soul. Takovéhle úvahy mi přijdou pravděpodobnější než vrazit vývojářské peníze čistě do konceptu šíleného trpajzlíka s šesti válci pod čepicí.
U malého pickupu Soulster je prohlášení Kie poměrně silné: automobilka teď před Chicagem překvapivě oznámila, že probíhá finální posuzování, zda Soulster půjde do výroby. Takové věci se většinou říkají teprve, když už je to upečené a připravené k servírování. Je to jasně adresované americkému trhu.
EDIT: ještě mě napadá k podvozku. Soul stojí na bázi Ria. Viděl bych jako pravděpodobné, že by byla použita evoluce nové platformy Ria II, aby to pořádně zahýbalo - a ne amerického Soulu. I já bych tam rád viděl další přepracování, aby vznikla možnost volby 4x4, jejíž nedostupnost Soul v Evropě dost diskvalifikovala.
No, zatial boli takmer vsetky koncepty od Kia pustene do vyroby, ved ani o Soule sa 100% neuvazovalo a nakoniec Kia GT ide tiez do vyroby, tak to vlieva optimizmu, ze by sa i toto mohlo predsa len ukazat i vo vyrobe. Este by sa tak tomu hodil pohon 4x4, ktory Soulu ako moznost jednoznacne chyba.