Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mrazivé srovnání: Ve kterých autech se příliš neohřejete?

Z mrazivých -10°C na příjemných 22°C to některým vozům trvá 10 minut, jiným klidně i půl hodiny.
Zpět na článek
4. 2. 2012 09:06
4. 2. 2012 10:58
4. 2. 2012 11:07
4. 2. 2012 11:12
4. 2. 2012 11:26
4. 2. 2012 11:29
4. 2. 2012 12:04
4. 2. 2012 12:16
4. 2. 2012 12:23
4. 2. 2012 13:16
4. 2. 2012 14:34
4. 2. 2012 17:21
4. 2. 2012 18:00
4. 2. 2012 21:30
4. 2. 2012 12:55
4. 2. 2012 13:00
4. 2. 2012 13:08
4. 2. 2012 18:16
4. 2. 2012 21:32
4. 2. 2012 17:26
4. 2. 2012 09:37
4. 2. 2012 15:51
4. 2. 2012 18:27
4. 2. 2012 19:33
4. 2. 2012 20:14
5. 2. 2012 13:52
4. 2. 2012 11:33
4. 2. 2012 15:47
4. 2. 2012 18:05
4. 2. 2012 19:46
4. 2. 2012 20:53
4. 2. 2012 22:15
4. 2. 2012 23:21
5. 2. 2012 14:46
5. 2. 2012 23:59
6. 2. 2012 09:10
6. 2. 2012 22:51
5. 2. 2012 08:45
5. 2. 2012 14:41
5. 2. 2012 14:37
6. 2. 2012 09:58
6. 2. 2012 12:32
6. 2. 2012 12:56
6. 2. 2012 22:56
4. 2. 2012 23:14
4. 2. 2012 18:45
4. 2. 2012 20:02
4. 2. 2012 20:26
5. 2. 2012 10:08
4. 2. 2012 13:04
4. 2. 2012 19:12
Avatar - KANKUNEN
4. 2. 2012 08:20
EKOzamyšlení
P. Boxer se neumí zahřát skoro vůbec bez kartónu papíru před chladičem, jak se motor ochlazuje náporem. Dnes je vše o emisích za ieálních podmínek, ale jak zajistit co nejrychlejší ohřátí motoru v zimě se neřeší.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - petrumr
4. 2. 2012 09:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 2. 2012 09:56
Re: EKOzamyšlení
ake berlingo to je?? Myslim motorizaciu, my sme mali vo firme berlinga a problem s nimi nebol. Mimochodom, viac sko hodinu volnobehu ti pri dnesnych naftakoch urobi prvy kilometer jazdy
Avatar - petrumr
4. 2. 2012 11:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 2. 2012 11:39
Re: EKOzamyšlení
no, to že se ohřívání motoru v zimě neřeší neni tak úplně pravda. nedokážu říct který vozy to využívaj a který ne (konkrétněji od jakýho roku), ale benzínový motory se vstřikováním mívají program na studený starty a ohřátí motoru. tzn. že časováním předstihu motor uměle sníží svojí účinnost, což znamená zvýšení zmíněnýho odpadního tepla, a motor (přesněji chlad. kapalina) se ohřívá rychleji a můžete dřív topit.
jinak k článku - docela mi tam chybí popis měření. meřilo se při volnoběhu, nebo pevně nastavený zvýšený otáčky, nebo se jezdilo po nějaký trase? Podle mě to pak postrádá význam když tam tohle neni napsaný (protože třeba majitelům dieselů už je nejspíš jasný že je jedno jestli nastartujou před nebo po škrábání - nafťák se prostě ohřeje až jízdou - jak už psal "kyklop")
Avatar - abacus
4. 2. 2012 19:27
Re: EKOzamyšlení
Meranie sa vykonáva po dobu 45 minút ustálenou rýchlosťou 40 km/hod. Meranie sa vykonáva vo vzduchovom tunely ADAC. Automobil je pred meraním samozrejme "vychladený" na -10°C. meranie sa vykonáva v piatich bodoch od hlavu po päty a oddelene pre prednú a zadnú časť automobilu. Kúrenie na maximum, ventilácia na 3/4 maxima. Do hodnotenia sa započítavajú i subjektívne parametre - spôsob distribúcie vzduchu, strešné okno atď....
Avatar - petrumr
4. 2. 2012 09:06
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - WinDiesel
4. 2. 2012 10:58
Re: 1,2 TSi
Rady od Tebe mají cenu zlata.
Tak všichní ----------- hoooooooonem do HTP s vyhřívanejma seslema !!!!!!!!!!!!!!!!!! >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - petrumr
4. 2. 2012 11:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
4. 2. 2012 11:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Nerez
4. 2. 2012 11:26
Re: 1,2 TSi
Vyhřívaný sesle bych oželel, na tělo mi zima není. Ale vyhřívanej volant by se mi šikl, po noci venku se v těhle mrazech nedá ani držet 8-s
Avatar - miromen
4. 2. 2012 11:29
Re: 1,2 TSi
Přesně tak vyh. sesle nejsou třeba zato vyh. vlolant bych bral hned.
4. 2. 2012 12:04
Re: 1,2 TSi
Zde pozor, volant můžeš držet v jelenicových rukavicích, je to ostatně i docela příjemné, ovšem promrzlé ledviny, to je jinej problém - sednout si na sedadlo, které má třeba mínus patnáct a čekat až ho vlastním tělem ohřeješ, to je velký tělesný oříšek. Naproti tomu když ti hřejí sedadla, ani nepotřbuješ tolik vytápět a stačí ti třeba i dvacet stupnů.. Tedy to nejdůležitější jsou právě ta vyhřívaná sedadla (a pokud možno i vzadu).
Avatar - skejpa
4. 2. 2012 12:16
Re: 1,2 TSi
Naopak. Na zada mi zima neni. Sednu tam v kvalitni zimni bunde a studenou sedacku necitim. Ale ridit v rukavicich to je teda opruz. Vcera sem rano jel z pardubic do hradce a moje naftova astra rozmrzla prakticky az kdyz sem zastavoval >:D Odpovidalo by to tem 30 minutam... peknej opruz.
4. 2. 2012 12:23
Re: 1,2 TSi
Čemu říkáš v mínus patnácti kvalitní zimní bunda? Ty řídíš v zimní bundě? To jsem už dlouho neviděl. Slabé jelenice, no to je přece dokonalé řízení. Já nemyslel palčáky na sáně... >:D Do auta si za volant můžeš sednout buďto ve svetru či v nějakém nemačkavém saku, ale v péřové bundě? Víš o tom, že se za jízdy musíš připásat?

Jo, nafta je v tomhle trochu skromná.
4. 2. 2012 13:16
Re: 1,2 TSi
Je zcela normální, že v zimě se chodí či řídí v oblečení vhodném klimatických podmínek. Nebo tady chceš tvrdit, že si v -20 sedneš do auta ve svetru a budeš spoléhat na vyhřívaná sedadla? Nenech se vysmát :no:
Avatar - petrumr
4. 2. 2012 14:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 2. 2012 17:21
Re: 1,2 TSi
Vidíš a někdo i v mrazech řídí v košili. Svetr by se ještě dal, ale řídit v bundě? Příliš omezuje pohyb rukou. Nemluvě o kabátu. To prostě za volant nepatří.
4. 2. 2012 21:30
Re: 1,2 TSi
K smíchu jsi ty. Až se svezeš v AUTĚ s vyhřívanýma sedačkama, nebudeš tady psát takové nesmysly... Já dneska jel D1 v tričku >:-[]
Avatar - miromen
4. 2. 2012 12:55
Re: 1,2 TSi
Tak tak raději v huňatějši bundě než v rukavicich kdy ma řidič v uchopu menši cit. Ja to vyřešil protivětrnymi rukavicemi ale i tak je to určitě lepši bez nich. :-)
4. 2. 2012 13:00
Re: 1,2 TSi
V rukavicích se jezdí sto let, závodníci všichni. V jemných jelenicích je to dokonalý zážitek. V huňaté bundě je to dobré na těch sáních, za volantem jen lehký svetr.
Avatar - miromen
4. 2. 2012 13:08
Re: 1,2 TSi
Tenke jelenice mě v těchto mrazech zrovna neohřejou. Jinak jasně jezdit navlečeny neni nic pohodlneho. Ja to bral z meho pohledu kdy jezdim dost tras do 20km. Na delši trasy je to určitě tak jak pišeš. Ono je to taky docela individualni kdo da jakemu řešeni přednost a na co je zvykli. Pak je tu ještě rozdilna zimumřivost každeho jedince. A pak jsou tu taci kteři jsou navlečeni už od přirody. A dalši navrstveni neni zrovna 2x přijemne. >:D
Avatar - ryman
4. 2. 2012 18:16
Re: 1,2 TSi
souhlas. pokud máš dobré kožené rukavice (a kožený volant), tak je nějaká ztráta citu nesmysl. sám mám rukavice Napa z kůže amerického jelena a jediné co mě v tomhle počasí v autě vadí je absence vyhřívaných sedadel.
4. 2. 2012 21:32
Re: 1,2 TSi
to chce ještě prášek z jeleního penisu... >:-[]
4. 2. 2012 17:26
Re: 1,2 TSi
Otázka je, jestli je horší ztratit cit díky rukavici, nebo ztratit cit kvůli promrzlým prstům. Preferuji vyhřívaný volant, takže i v zimně nosím klasické řidičské rukavice. Zimní si nechávám na ven.
4. 2. 2012 09:37
Ital
Mam Fiata Stilo 3D a v dnesnich mrazech se interier nevytopi ani po 15 km. cesty pul mimo mesto, pul mesto. Ale co... Staci nasadit kulicha, poradny rukavice a taky to jde. Design je preci prednejsi. >:-[]
Rozbalit vlákno
5
4. 2. 2012 15:51
Re: Ital
No já teda nevim....a zkoušel si zapnout topení?? >:-[] Já jen že sem měl několik let fiata punto a teplíčko sem měl za pár minut :-)
4. 2. 2012 18:27
Re: Ital
A to se musi? :-O ;-)
Je to naftak, takze mu to hold dyl trva, ale treba Avensis se skoro stejnym objemem topi cca po 4 km. Tak nevim v cem je zakopan pes.
4. 2. 2012 19:33
Re: Ital
No já měl benzin, to je pravda
Avatar - petrumr
4. 2. 2012 20:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 2. 2012 13:52
Re: Ital
Koukal jsem do navodu a nic takoveho jsem nenasel. Mam manualni klimu, ta mi ale v zime moc nepomuze. Mohl bys prosim te priblizit, co myslis elektrickym topenim? Neco jako pridavny topeni?

Pristrojovku mam stejnou jako tenhle kousek:
[odkaz]
4. 2. 2012 09:57
Přídavné topení
Zapomněli jste ale napsat, že u většiny aut od vyšší střední třídy je samozřejmostí přídavné topení, takže srovnání k ničemu. Navíc, kdo někdy viděl nastartovaný 8mi válec a popojel s ním pár kilometrů, je mu jasné proč vyhrálo SLS AMG.
Rozbalit vlákno
8
4. 2. 2012 18:25
Re: Přídavné topení
Asi se pohybujete v jiném světě, ale viděl jsem již plno objednávek na auta od vyšší střední a bufík byl vyjímkou. Dokud nebude bufík ve standardní výbavě nebo v příplatkové jen za pár kaček, tak rozhodně nebude bufík samozřejmou výbavou ani v dražších autech.
4. 2. 2012 19:46
Re: Přídavné topení
Nejde o bufíka :-)
Avatar - petrumr
4. 2. 2012 20:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 2. 2012 12:18
Re: Přídavné topení
Máte pravdu, ale není to klasický bufík, nedá se samostatně ovládat. Ale auto topí po 1-2 km. Další věcí je, že 6ti a více válce nejsou tak efektivní jako malé objemy a dávají mnohem více tepla. Proto si myslím, že v článku je srovnání poměrně nevyvážené.
4. 2. 2012 20:15
Re: Přídavné topení
A jo, teď jsem si to uvědomil, že nemáte na mysli přímo bufíka.
Nicméně přídavné topení máte buď elektrické (levnější) nebo naftové (což je bufík bez samostatného fungování). Dnes v podstatě každý nafťák jakékoliv kategorie používá alespoň elektrické přídavné topení. Benzínové motory přídavné topení buď nemají nebo mají elektrické.
Rozhodně ale neplatí, že levnější auta používají levnější elektrické a dražší naftové přídavné topení. U dražších aut záleží spíše na objemu vytápěného prostoru a podle toho se výrobce rozhoduje pro elektrické přídavné topení nebo "skorobufíka".
5. 2. 2012 00:26
Re: Přídavné topení
Také záleží na zemi původu. Vozy ve Skandinávii často mají přídavné topení, byť stejný model u nás ho nemá.
Avatar - FISHkaa
6. 2. 2012 17:17
Re: Přídavné topení
Předchozí vznětová generace Mazda 6 měla standartně nezávislé topení, které si systém automaticky zapínal pro rychlejší ohřívání primárního chladícího okruhu. Tím se nejen zkrátila doba ohřevu interiéru, ale navíc sem si jako zákazník koupil za pár tisíc ovládací jednotku od Webasta (časové hodiny), které se jenom připojili a nezávislé topení bylo na světě. Takže test může být opravdu trochu pokřiven (konkrétně může být obdobné řešení u Mazdy 3 v testu ;) )
4. 2. 2012 11:33
MRAZÍK
Jak to padá k mínus deseti, je to boj o přežití. Srdce doslova trhá, když promrzlý motor člověk po práci na parkovišti nastartuje, to je to vůbec nejhorší, co může šofér v těchto zimách prožívat, neboť vyhřívaná sedadla případně i volant prakticky po třiceti vteřinách dokonale simulují topení.

Jistým ideálem je nezávislé topení, které jednak vyhřeje kabinu jednak (a to je to nejdůležitější) natemperuje motor do plusmínus optimální pracovní teploty.

Prostě nastavíš na časovači předpokládanou dobu odjezdu, pak přicházíš k autu, je mínus patnáct, tvůj vůz nemá na sklech kluziště, ty odkládáš zimník, usedáš za volant a kabina je dokonale vyhřátá, startuješ motor, ten se točí jako v červenci a okamžitě ti do kabiny žene proud dalšího teplého vzduchu, řadíš za jedna a na vymraženém vrzajícím sněhu se zcela lehce rozjíždíš... Opravdu dokonalé. A nic cenově nedostižného, počítej někde kolem třiceti tisíc korun.

P.S. Pamatuju okupační doby, kdy mi pod mínus patnáct tuhla ve škodě 100 spojka tak, že se vracela snad dvacet vteřin. Tohle člověka naučilo řadit a jezdit... A řadička šla prvních deset kilometrů tak ztuha, žes klidně mohl vynechat i odpolední vzpírání.
Rozbalit vlákno
22
4. 2. 2012 15:47
Re: MRAZÍK
No ono taky záleží na tom kde jezdíš a jak dlouho trvá tvému vozu než začne topit.
Pokud bydlím v Praze a i mrazech kolem současných -14 se mi motor ohřeje na svých 90 stupnů za 7 km..což neznamená, že do té doby by topení vůbec netopilo...a takových mrazivých dnů je tak pět do roka a vezmemeli v úvahu cenu přídavného topení, které podle mých informací bude spíš kolem 40 tis...za třicet bude skutečný základ, který ti bude montovat strejček Šimra a ještě budeš muset dosejpat brikety...a vezmešli v úvahu dobu po kterou vlastníš auto, řekněme 5 let (neberu v uvahu řeči strejdů s kulichem, kteří tvrdí, že si kupuješ jedno topení a to pak budeš přendavat z jednoho auta do druhého) tak tě vyjde jedno vytopení interiéru tak jak si ho popsal výše na nějakých 1000 kč...Tak to by snad bylo výhodnější si objednat vyhřátý taxík.. :-)

A co se týká opožděně se vracející spojky ve škodě 100....nepsali něco podobného v recenzi na RCZ 1.6THP? Co z toho plyne? Již, jak píšeš, v "okupační době" sme měli vozy srovnatelné s dnešními sportovními vozy francouzské výroby....
A s touhle bombou na závěr se loučím
>:-[]
4. 2. 2012 18:05
Re: MRAZÍK
Pro mě je nezávislé topení hlavně o motoru, který studeným startem tolik netrpí (pokud necháš auto venku a přijdeš k němu za rozbřesku, kdy je nějakých -20, tak startování je akt čistého sadismu a nenávisti k autům). Bonus je, že nezmrznu, až si sundám kabát.
4. 2. 2012 19:46
Re: MRAZÍK
Na druhou stranu, kolik takových mrazivých rán máš za rok? (když vezmeš v uvahu cenu toho topení) a potom...co se nešetrného zacházení týká...neříkej, že ty sám nikdy nejezdíš na krátký vzdálenosti..byt třeba v létě..třeba do obchodu...nebo nikdy si nebyl donucen okolním provozem abys prudce akceleroval dříve než se ti prohřál motor? Jasně, máš pravdu v tom, že to neni šetrné, na druhou stranu, každý se někdy chová k autu nešetrně...a to nemluvím o takových co zanedbávají pravidelný servis...
Samozřejmě, pokud bych bydlel ve vyšší nadmořské výšce, stálo by to za zvážení......abych si to nechal dát do auta za současných podmínek, muselo by to stát tak do deseti tisíc i s montáží v autorizovaném servisu...
4. 2. 2012 20:53
Re: MRAZÍK
Kolikrát do roka máš parna, že potřebuješ v autě klimatizaci? Kolikrát stáhneš okýnko, že si nevystačíš se švihadly, ale máš elektrický stahování?
Nekoukej na všechno čistě ekonomicky, ale vem to z pohledu komfortního prvku auta. Prostě na autě máš plno věcí, které upotřebíš málokdy, ale je to prostě pohodlné používat.
Já třeba bufíka používám každý den od října do dubna a někdy i na studený rána v létě. Takže minimálně tak často jako klimatizaci. A přesto klimatizaci nezpochybňuješ nebo snad ano?
Přijdete mi stejně jako moje tchýně, která odmítá myčku nádobí, protože se bez ní dosud obešla a proto je to krám a nepotřebuje to. Ale osobně neznám žádného majitele myčky, který by prohlásil, že je to blbost, další myčku by si již nekoupil a bude nádobí mýt ručně ve dřezu. A totéž platí pro majitele klimatizací nebo bufíků...
4. 2. 2012 22:15
Re: MRAZÍK
Nezlob se na me, ale slovy mistniho klasika: "Vsechno spatne"
1. Bufik je i ve stredni tride individualni zastavba a cena zminenych 30-40k, klimatizace je dnes bezna soucast vybavy bez priplaceni, max do 10 tis, rozdil je markantni.
2. Dnu, kdy je treba roztopit motor je radove mene, nez dnu, kdy je potreba vytvorit v aute komfortni teplotu pro cestovani.
3. Ohrat motor bez bufiku trva nejakou obu, ale jde to, vychladit auto na ceste na dovolenou jde jedine otevrenymi okny, coz je s jizdou s detmi na zadnich sedackach absolutne nemyslitelne (pruvan, rachot, atd)
4. Bufik je od toho, aby auto predehral, motor se pak jiz zahriva prirozene provozem, klimatizaci je v pranu potreba mit pustenou porad, vypnout se proste z logiky veci neustaleho ohrivani interieru neda, tzn casove vyuziti behem extremniho stavu je znatelne vyssi u klimatizace.
Srovnavas a obhajujes nesrovnatelne.
4. 2. 2012 23:21
Re: MRAZÍK
A kolik stála klimatizace deset let zpět? Dneska toho ty systémy umí víc a jak jednou zkusíš, nechceš jinak, pokud ti to peněženka dovolí.
5. 2. 2012 14:46
Re: MRAZÍK
A kolik stálo před deseti lety přídavné topení? Důvod proč se za deset let tolik rozšířila klima narozdíl od přídavného topení hovoří sám za sebe.
5. 2. 2012 23:59
Re: MRAZÍK
Před deseti lety jsem auta nekupoval. O klimatizaci člověk věděl z reklam, o nezávislém topení se snad nikde nepsalo - asi tak jako dnes. Člověk by pomalu ani nevěděl, že něco takového existuje.
6. 2. 2012 09:10
Re: MRAZÍK
Přídavné topení v autě máš, ani o tom nemusíš vědět. Elektrické přídavné topení máš skoro v každém novém nafťáku a naftové přídavné topení bylo třeba standardně v předchozí generaci Sharanu.
6. 2. 2012 22:51
Re: MRAZÍK
To je tak, když někdo nezná rozdíl mezi přídavným a nezávislým.
5. 2. 2012 08:45
Re: MRAZÍK
Nezlob se na me, ale slovy mistniho klasika: "Vsechno spatne"
ad 1. To, že dneska je bufík jen za příplatek nemění nic na tom, že se jedná o stejně komfortní prvek auta jako je klimatizace. Vzpomeň si na dobu před 10 lety. U kolika aut byla klimatizace samozřejnou součástí auta?
ad 2. Bufík není v autě primárně od toho, aby ti "roztápěl" motor. Primární funkcí bufíku je vytvořit komfortní teplotu v interiéru, vše ostatní je "vedlejší" efekt.
ad 3. Totéž co bod 2. Bufík si nekupuješ kvůli ohřevu motoru, ale především kvůli vytopení interiéru, aniž bys musel čekat na ohřev motoru (nebo vůbec spuštět motor, např. při čekání).
ad 4. Já netvrdím, že bufík je totéž co klimatizace. Nicméně patří do stejného souboru komfortních prvků auta jako je klimatizace. A je jedno, že bufík se používá předevšímm před jízdou (i když v dnešních mrazech mi jede i při jízdě, protože motor nestíhá vyhřát interiér při popojíždění ve městě) a klimatizace zase za jízdy.
5. 2. 2012 14:41
Re: MRAZÍK
Na to už se dá napsat jen jediné...vyměn stodvaciáška za něco novějšího..a budeš mít po problému.. ;-)
5. 2. 2012 14:37
Re: MRAZÍK
srovnávat klimu s přídavným topením je naprosto zcestný, je to tak nesmyslný, že mi ani nestojí za to vysvětlovat proč, protože to musí být jasné komukoliv, pleteš jablka s hruškama nebo bydlíš uplně v jiných zeměpisných šířkách než my ostatní
6. 2. 2012 09:58
Re: MRAZÍK
Bydlím v Plzni. Dneska na teploměru jsem měl -18C, jako jediný ze sousedů jsem nemusel mrznout venku, abych škrabal sklo, sedl jsem rovnou do vyhřátého interiéru v lehkém svetru a neklepal jsem kosu cestou do práce.
Tohle mi za ten příplatek opravdu stojí. A to nemusí být taková kosa, stačí jakékoliv ráno, kdy je pod nulou.
K tvým argumentům bych si troufnul tvrdit, že si bufíka nikdy nevlastnil. Připomínáš mi moji tchýni, která odmítá myčku jako zbytečný krám v kuchyni, protože ji dosud neměla a proto je myčka zbytečná. >:D Až budeš mít bufíka a poté budeš tvrdit, že je to za ty peníze zbytečnost, pak tvoje argumenty budou mít nějakou váhu.
6. 2. 2012 12:32
Re: MRAZÍK
Jsou mezi nami taci co za timto ucelem maji garaz. Auto neskrabu a jeste mi ho neznici osklivaci.
6. 2. 2012 12:56
Re: MRAZÍK
Jasně, s tím souhlasím, garáž je super, zvlášť když je vyhřívaná. Sám ji mám, nicméně ji používám jako skladiště a parkuji venku.
Nicméně garáž je mi stejně naprd, když kamkoliv kde přes den přijedu (práce, úřady, obchody, atd.) parkuji venku a argument vlastní garáží u svého domu mi přijde na nic. A tady opět nastupuje bufík...
6. 2. 2012 22:56
Re: MRAZÍK
Také mám garáž, ale je to prostě pojistka. Člověk nikdy neví, kde bude stát. Pak jedeš na hory za příbuznými, nezbyde na tebe místo v garáži a auto máš venku při -30 v noci. Nemluvě o zácpách, kalamitách. Čekání v zimě na asistenční službu může být také dlouhé.
4. 2. 2012 23:14
Re: MRAZÍK
Nezávislé topení používám, pokud tam, kde jsem, jsou nízké teploty, prakticky od podzimu do jara. Tohle byl jen příklad automobilového sadismu. Právě když chci jet kratší cestu, tak tím spíš zapnu nezávislé topení. U opravdového mrazu je to prakticky nutnost. To tě pak už zastaví leda zmrzlá provozní kapalina. Navíc za normálních okolností mám auto v garáži. Hlavní funkce nezávislého topení pro mě je rychlejší zahřátí motoru na provozní teplotu. Zadek a ruce mi vyhřeje elektrika. Nemluvě o nezávislém chlazení v létě. Nebo taková bezrámová okna, to je v zimně bez nezávislého topení noční můra. Klimatizace před lety také byl luxus za desítky tisíc. Časem si lidé zvyknou.
4. 2. 2012 18:45
Re: MRAZÍK
Blbost. Bufík mám originál z výroby (35tisíc) a rozhodně vytopení interiéru se nepohybuje ve stovkách korun. :-) Bufík používám i několikrát denně (vždy když mám vyrazit autem) do podzimu až do jara (a to nemusí mrznout). Kromě vyhřátí interiéru před jízdou má bufík ohromnou výhodu ve výrazně rychlejším ohřevu motoru. Takže jednak ušetří nějakou tu naftu při jízdě na studený motor (motor je v provozní teplotě již po pár km i ve městě) a z dlouhodobého pohledu se prodlužuje životnost motoru, který méně času stráví mimo pracovní teplotní rozsah.
Takže náklady na bufík se vám částečně vrátí v ušetřené naftě a hlavně motor vydrží statisticky déle.
A když to odhadnu, tak od podzimu do jara použiji bufík ve stovkách případech, takže jedno použití rozhodně nestojí tisíc či stovky korun...
4. 2. 2012 20:02
Re: MRAZÍK
No jak sem psal, mně se plně ohřeje i vsoučasných mrazech motor po nějakých 7 km a to v otáčkách kolem 2 tis.,znatelně teplý vzduch mi fouká během nějakých 4 minut, pustím si vyhřívání sedadla a nic mi nechybí.
Ale samozřejmě něco jiného je tvuj naftový motor, který se ohřívá mnohem déle, nicméně zase nějakou naftu spálí to topení, ne? takže ta uspora možná taky nebude až taková, ale je t asi hlavně o tom pohodlí a co se týká vyšší životnosti motoru..otázka je do jaký míry to je relevantní...pokud si auto nenecháš nějakých 12 a víc let a nenajezdíš víc jak 20 tis za rok, je pro tebe delší životnost motoru méně podstatná a na druhou stranu, životnost motoru taky prodloužíš používáním výhradně premiové nafty...ale málokdo jezdí jen na ní...
Jak sem psal, pro mé potřeby je to nesmyslně předražený, ale důležitý je že to tobě dělá radost a že si s tím spokojený a kdo ví...kdybych to vyzkoušel, třeba bych taky změnil názor :-)
4. 2. 2012 20:26
Re: MRAZÍK
Ano, je to samozřejmě především o komfortu. Na všechno nelze koukat jen přes jednoduchá čísla. Já na bufíku oceňuji především to, že než vlezu do auta, tak mám odmražený skla, mohu sedat do auta bez bundy (aniž bych se nachcípal), že když vezu děti do školky, tak od začátku jedou v teple, když čekám na parkovišti v zimě, tak nemusím nechat běžet motor, atd. A to se blbě vyčísluje a započítává do vzorečků. Protože kdybych na to koukal jen přes jednoduchá čísla, tak si nekoupím auto přes milion, ale Logana, protože ten mě z bodu A do bodu B odveze taky, že...
Jinak životnost samozřejmě ovlivní i používání kvalitní nafty, ale jeden z důležitých parametrů životnosti nafťáka je i doba provozu motoru (a jeho námaha) mimo pracovní teplotní režim.
4. 2. 2012 13:04
neřeším
Škoda Octavia combi II; 1,8TSI a DO Webasto- prostě nemá chybu >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
4
4. 2. 2012 13:20
Re: neřeším
jo ještě 4x vyhřívaná sedadla ;-)
Avatar - petrumr
4. 2. 2012 14:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 2. 2012 14:48
Re: neřeším
:yes:
vyhřívaná sedadla mě nikdy nelákala, ale bez už nikdy více. Prostě jak si člověk zvykne na něco pohodlného a příjemného tak se těžko odvyká.
4. 2. 2012 14:08
benzin vs. nafta
tak ja môžem porovnať otcovu C3 44kw benzín, tak autíčko topí už po prejdení 5 km, štartuje to v zime bez problémov, ale je pravda že auto je garažované. Ja som si pred týždnom kúpil vw polo 1,4 tdi, a to tak snád po prejdení 15 km začne fúkať teplý vzduch. Čo sa týka zahriatia motora na prevádzkových 90 stupňov tak po prejdení 30 km som mal tak na 75 st. ale to boli mrazy - 18 cez deň. U mňa do takého nečasu je vhodnejší benzín, jednak to štartuje na 1x bezproblémovo a pekne to topí. Sám so diesla štartoval včera na 3 x ale to auto parkuje vonku a tie rekordy čo padajú tak sa ani nečudujem + baterka to už ma asi za sebou
Rozbalit vlákno
2
4. 2. 2012 14:54
Re: benzin vs. nafta
Náš Focus 1.6 začne topit už po pár set metrech, pak Fiat Croma 2.4 diesel po 2-3 kilometrech (na diesel velice slušný), no a pak escort 1.4, tak i přesto že je to benzín, tak vlažný vzduch jde až po 8 kilometrech a teplý až po 10-12 kilometrech.
4. 2. 2012 19:11
Re: benzin vs. nafta
Zajímavé zjištění, že u nás je to uplně jinak :-)
4. 2. 2012 19:10
Topení, základ života
No alespoň, že AR159 topí téměř hned. Motor se sice ohřeje tak za dva dny, ale topení začne plnit účel už během pár set metrů :yes:
To například další polorodinný dostavník Focus 1.6 Trend, ten do kabiny pustí teplo až ve chvíli, kdy je člověk v cíli a vystupuje. Příšernost ;-)

Jinak si musím stále postesknout, že stejně jako klimatizace a výhřívání všeho možného, dnes není běžným standardem "teplý volant" :no:
Rozbalit vlákno
1
5. 2. 2012 11:58
Re: Topení, základ života
Dneska se neohřeji určitě. -19 a plná nádrž zmrzlé nafty (Agip) ;-\ Dokonce i plechovka aditiva VIF, co mám v kufru je jak šutr :no:
4. 2. 2012 19:14
Rychlejší zahřátí benzínu
Proč se všude opakuje že diesel se ohřívá pomaleji kvůli vyšší fyzikální účinnosti? To má přece vliv minimální. Ten rozdíl je způsoben hlavně tím, že diesel je výrazně těžší a blok motoru se ohřívá déle.
Rozbalit vlákno
5
4. 2. 2012 20:32
Re: Rychlejší zahřátí benzínu
Blbost. Je to především kvůli účinnosti. Co třeba v létě snáž přehřejete v koloně? Benzína nebo nafťáka? (a velikost bloku motoru s tím nesouvisí)
Nebo pokud vezmu malý diesel (např. 3 válec TDI) a velký těžký motor (např. V8 benzín), tak ten benzín bude zahřátý dříve než ten malý diesel, i když blok motoru bude výrazně těžší u V8 benzínu.
4. 2. 2012 21:32
Re: Rychlejší zahřátí benzínu
Proč by to byla blbost. Uvědomte si rozdíl v hmotnostech těch bloků, tam jde o značné rozdíly, stačí se podívat do ceníku na rozdíl v hmotnostech obdobně výkonného benzínu a dieselu v totožném modelu, např Clio 1.2 55 kW a 1.5 dCi 55 kW ... 111 kg! Ne všechno z těch 111 je blok motoru, ale ten sám o sobě bude nejmíň 2x tak těžký v případě dieselu. A rozdíl ve spotřebě je potřeba přepočítat na hmotnost paliva, aby to odpovídalo uvolněnému teplu, a dostanem se nanejvýš na 20%, tedy nic, co by vysvětlovalo dvojnásobnou dobu zahřátí. ... Dost pochybuju, že blok V8 je výrazně těžší než tříválec TDi. Jistěže se v tomto konkrétním případě už projeví i výrazně vyšší spotřeba toho V8 benzínu ve srovnání s tím tříválcem, ale je to už jsou tak trochu hrušky s jabkama.
5. 2. 2012 00:32
Re: Rychlejší zahřátí benzínu
Ono se to nasčítá. Masa bloku motoru hraje velkou roli. Nemůžeš porovnávat různě objemné a výkonné motory. V8 má mnohem víc odpadního tepla.
7. 2. 2012 15:57
Re: Rychlejší zahřátí benzínu
Dokaz rozdielnej ucinnosti je uplne jednoduchy - staci si vsimat priemernu spotrebu podobneho/rovnakeho auta.
Tam kde, s mojim autom a mojim jazdnym stylom spravim 4.5/100 na nafte, s podobne vykonnym benzinom a rovnako tazkym autom robim 5.8-6L/100. Prave ten rozdiel je ciste teplo, ktore motor vyda navyse.
Stojaci ropak zerie po nastartovani v zime cca 1.1-1.2L/h. Benzin 1.5-1.6/h, neskor ropak klesa o 0.5/h a benzin 0.7/h (vsetko priemerne 4valce). Toto uplne jasne ukazuje rozdiel v tepelnej ucinnosti.
8. 2. 2012 23:11
Re: Rychlejší zahřátí benzínu
Jenže jsi zapomněl na různou výhřevnost benzínu a nafty. Nafta má více energie.
5. 2. 2012 00:08
p407sw vs astra H
pezot 407sw 2,0hdi kuri uz po 20sekundach koli elektrickemu ohrevu, za 5km tam uz je cca 5-10 stupnov, potom to uz ide len velmi pomalicky hore, 22 sa pri -10 nedostane ani za pol hodinu a 20km co chodim do/z roboty. To je negativum ich bezprievanoveho vzduchoveho systemu.
Astra H 1,7cdti az niekde za prvych 5km zacne davat vlazny vzduch, ale za 10km uz je 22 a vlasy mi veju vo vetre z fukaru.
Rozbalit vlákno
0
5. 2. 2012 10:15
Topíš, topím, topíme....
Asi takhle - než jsem si pořídil auto se sedačkami s vyhříváním a nezávislým topením, tak jsem v diskuzích s kolegy měl "spoustu" argumentů, proč je nezávislé topení buržoazní přežitek, proč vyhřívené sedačky maximální naštvávají prostatu a dělají z chlapů impotentní brouky, proč nejsem línej si skočit před barák a nastartovat dopředu auto, proč je nezávislé topení ekonomicky náročně a prostě spoustu dalších a dalších proč, kterými jsem obhajoval jeden prostý fakt - že to nemám....
Drobnou parafrází - zkrátka, jak se chováte ke svému autu, chováte se k sobě.
Jestli chcete nasedat do vymrzlého auta, startovat po noci s minus 25stupni promrzlý motor, usedat na vychlazené sedačky(v případě kůže fakt "lahůdka", ale zase si můžete připadat, jak dárci rovnou zamražených spermií) a škrábat skla - dělejte to. Nikdo Vám v tom nebrání....
Já ale zkrátka preferuji zmáčknutí jednoho tlačítka(na časovač jsem línej:-)) a příchod k autu, které je vytemperované a "netrpí" tímhle počasím. Vyprávět o tom, že vymrzlý motor "trošku" trpí, zvlášť pokud ho natočíte a hned vyjedete , jak závodníci ze stání asi nemá smysl, že?
zkrátka a dobře - každý, jak mu libo a pokud nezávislé máte - upřímná gratulace....
Rozbalit vlákno
3
5. 2. 2012 15:09
Re: Topíš, topím, topíme....
:yes:
6. 2. 2012 12:34
Re: Topíš, topím, topíme....
My mame garaz, takze tech par mrazivych dnu nejak preckame. :-!
6. 2. 2012 12:58
Re: Topíš, topím, topíme....
Všude kde parkuješ? Tak to jsi fakt šťastlivec. My ostatní musíme buď klepat kosu nebo použít bufík.
Avatar - MAP2009
5. 2. 2012 12:29
Proč je na fotce CLS
Když v článku o něm není ( pokud dobře koukám ) ani zmínka? Jinak topení CLS 350CDI oproti X6 50i je velká tragédie.
Rozbalit vlákno
0
6. 2. 2012 14:09
Ukázka falešnosti německých testů!!!!!!
Je pozoruhodné jaké jsou rozdíly vždyť VW, Škoda, Seat - jsou naprosto totožná auta, se stejnou technikou, stejnýma topnýma tělesama, stejná vnitřní izolace a i skelet, tak jak je možné že Seat topí nejhůře??????????? Ano jenom falešné kecy oni to mají v genech lhát
Rozbalit vlákno
0
6. 2. 2012 14:29
Nezávislé topení
No nevím, vstanu, zapnu topení a jdu snídat. Pak sednu do teplého auta, které má navíc prohřátý motor, tak netrpí studeným startem a jedu. Skla odmražená, nemusím řídit v bundě a rukavicích, jak sněhulák.
Rozbalit vlákno
0
7. 2. 2012 07:37
Twingo vs. Scenic II
Mám jak Twingo 1.2 (99) tak i Scenica II 1.6 16V (05) a musím říct, že v zimě raději jezdím Twingem. V Twingu jde teplý vzduch už po cca. 2km i když jsou takovéto mrazy. V Scenicu ujedu 12km a když dojíždím, tak si teprve začínám říkat, že už je v autě docela fajně, ale to už zase zastavuji 8-s
Rozbalit vlákno
0