Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mrazivé srovnání: Ve kterých autech se příliš neohřejete?

David Bureš David Bureš 4. 2. 2012 • 19:44
17
89
Zobrazit náhledy (17)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Z mrazivých -10°C na příjemných 22°C to některým vozům trvá 10 minut, jiným klidně i půl hodiny.

Německý autoklub ADAC srovnával, jak účinné je topení automobilů. Nejlépe v tomto srovnání dopadl Mercedes-Benz třídy E500 Coupe, naopak nejhůře skončil SEAT Ibiza. Rozdíl v době vytopení interiéru byl mezi těmito vozy více než dvacetiminutový.

ADAC od automobilů žádal, aby se jejich interiér zahřál na příjemnou teplotu 22°C při výchozí venkovní teplotě -10°C.

Výsledky dokazují, že vnitřky automobilů s benzinovými motory se rychleji ohřívají. Dieselové agregáty totiž mají z fyzikálních důvodů vyšší účinnost, a proto generují méně odpadního tepla. Vznětové motory se tak nejen pomaleji zahřívají, ale také začínají později ohřívat interiér vozu. Vnitřek Volkswagenu Polo se zážehovým motorem se tak například ohřál o osm minut rychleji než srovnatelná dieselová varianta.

Obecně se interiér hůře vytápí také u velkých automobilů, proto několik MPV skončilo mezi nejhoršími vozidly v tomto testu. Více než 20 minut se interiér prohříval u Volkswagenu Sharan (s motorem 2,0 TDI BlueMotion), Fiatu Dobló Combi (s 1,6 Multijet) či Mercedesu-Benz Viano (s 2,2 CDI).

Velikost ale není vždy určujícím pravidlem. Smartu ForTwo totiž trvalo 20 minut, než se jeho interiér prohřál na požadovaných 22°C. Smart je přitom mnohem menší než MPV Peugeot 807 (s motorem 2,0 HDi), jemuž to trvalo stejnou dobu. Také u elektromobilu Mitsubishi i-MiEV trvá 20 minut, než se jeho vnitřek vytopí.

Více než 20 minut se interiér vyhříval u Škody Fabia Combi s motorem 1,6 TDI, Hondy Insight, Toyoty Auris hybrid či Mini Cooperu Countryman s dieselovým motorem.

Vůbec nejhůře však dopadl SEAT Ibiza s dieselovým motorem, u nějž trvalo půl hodiny, než se jeho interiér vyhřál. Vozy španělské značky mají vůbec s topením potíže, britská pojišťovna Warranty Direct ve své loňské studii zjistila, že se systém topení nejčastěji porouchá u SEATu Toledo.

Rychle se naopak vyhřívají interiéry u Mercedesu-Benz S400 Hybrid, Mazdy 3 (2,0 DISI), BMW X5 xDrive30d, Audi TT Coupé (2,0 TFSI), Peugeotu RCZ (1,6 THP), BMW X6 nebo Porsche Boxster S (s dvouspojkovou převodovkou PDK). Pokud je venku -10°C, vnitřek těchto aut se na 22°C vyhřeje do čtvrt hodiny. Skvěle si vedlo také Volvo S60, jehož interiér se i přes dieselový pětiválec D5 ohřál za méně než deset minut.

Vítězem testu se však stal Mercedes-Benz E 500 Coupé, jehož interiér se na požadovaných 22°C ohřál za devět minut.

Už v loňském testu si nejlépe vedly vozy s trojcípou hvězdou ve znaku. Vůbec s nejlepším výsledkem loni skončil model SLS AMG, následovaný letošním vítězem, E 500 Coupé.

Související články

Témata
8. 2. 2012 23:11
Re: Rychlejší zahřátí benzínu
Jenže jsi zapomněl na různou výhřevnost benzínu a nafty. Nafta má více energie.
7. 2. 2012 15:57
Re: Rychlejší zahřátí benzínu
Dokaz rozdielnej ucinnosti je uplne jednoduchy - staci si vsimat priemernu spotrebu podobneho/rovnakeho auta.
Tam kde, s mojim autom a mojim jazdnym stylom spravim 4.5/100 na nafte, s podobne vykonnym benzinom a rovnako tazkym autom robim 5.8-6L/100. Prave ten rozdiel je ciste teplo, ktore motor vyda navyse.
Stojaci ropak zerie po nastartovani v zime cca 1.1-1.2L/h. Benzin 1.5-1.6/h, neskor ropak klesa o 0.5/h a benzin 0.7/h (vsetko priemerne 4valce). Toto uplne jasne ukazuje rozdiel v tepelnej ucinnosti.
7. 2. 2012 07:37
Twingo vs. Scenic II
Mám jak Twingo 1.2 (99) tak i Scenica II 1.6 16V (05) a musím říct, že v zimě raději jezdím Twingem. V Twingu jde teplý vzduch už po cca. 2km i když jsou takovéto mrazy. V Scenicu ujedu 12km a když dojíždím, tak si teprve začínám říkat, že už je v autě docela fajně, ale to už zase zastavuji 8-s
6. 2. 2012 22:56
Re: MRAZÍK
Také mám garáž, ale je to prostě pojistka. Člověk nikdy neví, kde bude stát. Pak jedeš na hory za příbuznými, nezbyde na tebe místo v garáži a auto máš venku při -30 v noci. Nemluvě o zácpách, kalamitách. Čekání v zimě na asistenční službu může být také dlouhé.
6. 2. 2012 22:51
Re: MRAZÍK
To je tak, když někdo nezná rozdíl mezi přídavným a nezávislým.