Videa
Přihlásit pro přidání komentáře
Well-being
že příplatek za tuto blbůstku bude takový, že běžnému uživateli nemůže úspra benzínu kompenzovat vyšší cenu auta, natož něco vydělat. Zvětší se i pravděpodobnost poruchy motoru, což by v praxi opět snížilo možnost úspory provozních nákladů.
Považuji to za, v současnosti módní, honění trika se snižování emisí.
Považuji to za, v současnosti módní, honění trika se snižování emisí.
Plne souhlasim, mam nyni 1,4 TSI a poruch diky elektronice a ruznym vychtavkam je uz nyni dost. Reseni je to hezke, ale spolehlivost nebude za vynalozene penize vubec odpovidat. Ze zakazniku budou delat testovaci jezdce.
Buď to budou mít všechny 1.4, nebo v dané výkonové variantě bude existovat jen jedna možnost. Takže si za ten systém nikdy přímo připlácet nebudeš. U A1 máš na výběr 90 a 136 kW klasiku a 103 kW s vypínáním válců. Ale ty 90 a 136 budou ještě staré konstrukce, které mají postupně z nabídky zmizet.
skvely prispevok, suhlasim
bude to drahsie poruchovejsie a stejne sa ti naklady nikdy nevratia nie zeby si este na tom zarobil. Presne ako s dieslom v mensich autach.
oproti klasike bude motor s vypinatelnymi valcami mozno o 800-1000 eur drahsi a rocne mozno neusetrim ani 100 eur a este sa mi to za 5 rokov pokazi a dam dalsiu tisicku za opravu, super vyhliadky :yes:
bude to drahsie poruchovejsie a stejne sa ti naklady nikdy nevratia nie zeby si este na tom zarobil. Presne ako s dieslom v mensich autach.
oproti klasike bude motor s vypinatelnymi valcami mozno o 800-1000 eur drahsi a rocne mozno neusetrim ani 100 eur a este sa mi to za 5 rokov pokazi a dam dalsiu tisicku za opravu, super vyhliadky :yes:
3_diamanty
ktoru ma aj tak dost poruchovu a nekomplikovat este viac zivot majitelom aut aj sebe,
najrpv nech urobia jeden spolahlivy motor a potom nech vypinaju valce ;-)
najrpv nech urobia jeden spolahlivy motor a potom nech vypinaju valce ;-)
antiff
Vysvetli mi niekto aky ma zmysel prekomplikovavat vsetko? Tento hon za najnizsimi CO2 (ekoterorizmus) stoji nas, beznych motoristov, najviac. * usetrim, z dlhodobeho hladiska su tie auta na prevadzku drahsie (lebo sa viac kazia) ako ich starsie ekvivalenty, tym padom travia viac casu v servise a ako vsetci vieme cas su peniaze. Pytam sa teda, kde su zapocitane CO2 ktore su vylucene pri vyrobe nahradnych dielov, prevadzke servisnych hal, "ekologickom" zlikvidovani starych aut atd...? Som ozaj zvedavy kedy tato eko bublina splasne lebo merat ekologickost auta jedinou prevazkovou hodnotou (g CO2/100 km) to je ozaj len nejaky chory vymysel lobovacej skupiny.
megacruiser
možná tak u 5-ti litrového osmiválce, ale u 1,4? Co se zlepší? Stejně se ty písty nezastaví, pořád zde budou ztráty - budou mít zavřené ventily. Změní se jen to, že tyto nové ztráty potáhnou zbylé dva válce, kterým se bude muset nějaké palivo přidat aby se motor nezastavil. Motor sebou bude víc házet, rázy do klikovky se zvětší a až se to pokazí, tak to bude i konec takového auta, protože oprava se zaručeně nevyplatí. A jestli plánují dvouválec diesel tak teda potěš - sám jeden takový mám a třepe se to dost hrozně, hlavně za studena.
Protože ty ztráty jsou při dvou aktivních válcích pořád nižší než při čtyřech při nízkém zatížení. V praxi se teprve ukáže, ale odhad Audi je, že by to mohlo ušetřit až litr na sto v určitých režimech.
"ušetřit až litr na sto v určitých režimech" preklad: v labáku to zožralo o čosi menej ako klasická koncepcia, keď to prerátame (s bulharským koeficientom) na papiery máme výsledok až litrovú úsporu.
V praxi odhadujem rozdiel v spotrebe max 5%, skôr 3%.
V praxi odhadujem rozdiel v spotrebe max 5%, skôr 3%.
Právě že v labu to ušetřilo v normovaném cyklu pouze 0,4-0,6 litru. Odhad Audi pro reálný provoz je až litr. Proto jsem zvědavý. Mají pro to i takový pěkný graf [odkaz]
Já prostě nevěřím, že to bude k něčemu. Pokud je motor dynamicky vyvážený pro 4 válce a najednou se 2 válce začnou flákat a dokonce zásadně brzdit zbylé dva (zavřené ventily), to se prostě na chodu motoru musí nějak projevit. Vidím to tak, že motor bude mít klasický režim a ekorežim ve stylu pneumatické kladivo >:D
No ale praxe ukáže, třeba to odladí že to nepůjde vůbec poznat.
No ale praxe ukáže, třeba to odladí že to nepůjde vůbec poznat.
Sdílím obavy. Bojím se, že to bude odnášet klikovka (rázy se budou přenášet i do rozvodové soustavy). Ve výsledku bude muset být klikovka a setrvačník větší, robustnější a těžší kvůli odolnosti a výsledkem bude "úspora" jako u tříhrnků, kde prodejci lžou, že tříhrnek má vyší výkon než čtyřválec daného objemu. Ve skutečnosti je pro co nejlepší účinnost spalování ideální objem válce 0.4-0.6 l, takže 1.2 HTP má teoreticky vyšší účinnost spalování, než 1.2 TSI (kdyby bylo bez turbodmychadla). Jenže aby tříhrnek měl aspoň trochu kultivovaný chod, musí se mu dát těžší setrvačník, takže to co jsme ušetřili účinností spalování zase poztrácíme při rozjezdech na těžším setrvačníku a výsledek je šulnul. Výsledkem jsou marketingové pololži, které nemají oporu v realitě a jsou uměle vykonstruované pro to, aby opily rohlíkem bruselského úředního šimla.
A nějakej test v labáku na brzdě a přepočet na rychlosti mě naprosto nezajímá. Chci to vidět v reálným provoze na reálným autě, s reálnou převodovkou, špínou a vibracema a namáháním, které přináší provoz a chci to vidět po 150tkm. Jenom to mě přesvědčí. Cokoliv jinýho je účelová lež a marketingový klamání davů a z vysoka na to §eru!
A nějakej test v labáku na brzdě a přepočet na rychlosti mě naprosto nezajímá. Chci to vidět v reálným provoze na reálným autě, s reálnou převodovkou, špínou a vibracema a namáháním, které přináší provoz a chci to vidět po 150tkm. Jenom to mě přesvědčí. Cokoliv jinýho je účelová lež a marketingový klamání davů a z vysoka na to §eru!
[odkaz]