Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Video: Motor Volkswagen 1,4 TSI s vypínáním dvou válců

28 komentářů

Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - LEGOPARK
LEGOPARK
Neboj sa, dvojvalec bude tiez - i ked diesel. ;)

[odkaz]
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Vencator
tak to stoprocentne nebude jednoduchy motor, uz jestli budou chtit zachovat aspon nejakou kultivovanost :-)
Wartburg 353W
Koukam, ze uz i VW chysta motor pro chude.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Wartburg 353W
dobre reseni je dvouvalec plus elektromotor
kuny
U čtyřtaktů je dobré řešení pouze od čtyřválce výše >:-[]
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
kuny
Myslíš? Mně se zdá, že zatím se na ně přechází z šestiválců ;-). No a ta Bruselská módní vlna "go green", z největší EU hospody - europarlamentu, kde zelená barva symbolizuje povrchnost a nezralost, ta snad časem opadne...
ryccardo
psal dobré řešení ne pseudo eklogické, což je hlavní důvod proč se v dnešní době počet válců snižuje.
_MT_
Dvouválec s těmito parametry by byl na dvě věci. Ten výkon je tak akorát na pomalejší plynulou jízdu městem a udržování rychlosti mimo. Proto pokrývá 70% normovaného cyklu.
Avatar - Well-being
Well-being
že příplatek za tuto blbůstku bude takový, že běžnému uživateli nemůže úspra benzínu kompenzovat vyšší cenu auta, natož něco vydělat. Zvětší se i pravděpodobnost poruchy motoru, což by v praxi opět snížilo možnost úspory provozních nákladů.
Považuji to za, v současnosti módní, honění trika se snižování emisí.
robert84
Plne souhlasim, mam nyni 1,4 TSI a poruch diky elektronice a ruznym vychtavkam je uz nyni dost. Reseni je to hezke, ale spolehlivost nebude za vynalozene penize vubec odpovidat. Ze zakazniku budou delat testovaci jezdce.
Wartburg 353W
Jo, presne to se stalo po zavedeni pocitacu. Predtim byl zivot mnohem snestelnejsi.
kuny
Bingo! :yes:
_MT_
Buď to budou mít všechny 1.4, nebo v dané výkonové variantě bude existovat jen jedna možnost. Takže si za ten systém nikdy přímo připlácet nebudeš. U A1 máš na výběr 90 a 136 kW klasiku a 103 kW s vypínáním válců. Ale ty 90 a 136 budou ještě staré konstrukce, které mají postupně z nabídky zmizet.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
skvely prispevok, suhlasim

bude to drahsie poruchovejsie a stejne sa ti naklady nikdy nevratia nie zeby si este na tom zarobil. Presne ako s dieslom v mensich autach.

oproti klasike bude motor s vypinatelnymi valcami mozno o 800-1000 eur drahsi a rocne mozno neusetrim ani 100 eur a este sa mi to za 5 rokov pokazi a dam dalsiu tisicku za opravu, super vyhliadky :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ktoru ma aj tak dost poruchovu a nekomplikovat este viac zivot majitelom aut aj sebe,

najrpv nech urobia jeden spolahlivy motor a potom nech vypinaju valce ;-)
kuny
T ovíš, no, když EU řekla 130g/km, tak budeme mít 130 g/km. I kdyby to nakrásně byla lež. ;-)
Vencator
Myslim si ze kdyby automobilky chtely, a zatlacily na EU tak by jim dala klidne 230g, protoze ty penize ktery se tam pohybujou a ktery jim automobilky davaji.....
antiff
Vysvetli mi niekto aky ma zmysel prekomplikovavat vsetko? Tento hon za najnizsimi CO2 (ekoterorizmus) stoji nas, beznych motoristov, najviac. * usetrim, z dlhodobeho hladiska su tie auta na prevadzku drahsie (lebo sa viac kazia) ako ich starsie ekvivalenty, tym padom travia viac casu v servise a ako vsetci vieme cas su peniaze. Pytam sa teda, kde su zapocitane CO2 ktore su vylucene pri vyrobe nahradnych dielov, prevadzke servisnych hal, "ekologickom" zlikvidovani starych aut atd...? Som ozaj zvedavy kedy tato eko bublina splasne lebo merat ekologickost auta jedinou prevazkovou hodnotou (g CO2/100 km) to je ozaj len nejaky chory vymysel lobovacej skupiny.
megacruiser
možná tak u 5-ti litrového osmiválce, ale u 1,4? Co se zlepší? Stejně se ty písty nezastaví, pořád zde budou ztráty - budou mít zavřené ventily. Změní se jen to, že tyto nové ztráty potáhnou zbylé dva válce, kterým se bude muset nějaké palivo přidat aby se motor nezastavil. Motor sebou bude víc házet, rázy do klikovky se zvětší a až se to pokazí, tak to bude i konec takového auta, protože oprava se zaručeně nevyplatí. A jestli plánují dvouválec diesel tak teda potěš - sám jeden takový mám a třepe se to dost hrozně, hlavně za studena.
_MT_
Protože ty ztráty jsou při dvou aktivních válcích pořád nižší než při čtyřech při nízkém zatížení. V praxi se teprve ukáže, ale odhad Audi je, že by to mohlo ušetřit až litr na sto v určitých režimech.
Ma007
"ušetřit až litr na sto v určitých režimech" preklad: v labáku to zožralo o čosi menej ako klasická koncepcia, keď to prerátame (s bulharským koeficientom) na papiery máme výsledok až litrovú úsporu.

V praxi odhadujem rozdiel v spotrebe max 5%, skôr 3%.
_MT_
Právě že v labu to ušetřilo v normovaném cyklu pouze 0,4-0,6 litru. Odhad Audi pro reálný provoz je až litr. Proto jsem zvědavý. Mají pro to i takový pěkný graf [odkaz]
megacruiser
Já prostě nevěřím, že to bude k něčemu. Pokud je motor dynamicky vyvážený pro 4 válce a najednou se 2 válce začnou flákat a dokonce zásadně brzdit zbylé dva (zavřené ventily), to se prostě na chodu motoru musí nějak projevit. Vidím to tak, že motor bude mít klasický režim a ekorežim ve stylu pneumatické kladivo >:D
No ale praxe ukáže, třeba to odladí že to nepůjde vůbec poznat.
jeteem
Sdílím obavy. Bojím se, že to bude odnášet klikovka (rázy se budou přenášet i do rozvodové soustavy). Ve výsledku bude muset být klikovka a setrvačník větší, robustnější a těžší kvůli odolnosti a výsledkem bude "úspora" jako u tříhrnků, kde prodejci lžou, že tříhrnek má vyší výkon než čtyřválec daného objemu. Ve skutečnosti je pro co nejlepší účinnost spalování ideální objem válce 0.4-0.6 l, takže 1.2 HTP má teoreticky vyšší účinnost spalování, než 1.2 TSI (kdyby bylo bez turbodmychadla). Jenže aby tříhrnek měl aspoň trochu kultivovaný chod, musí se mu dát těžší setrvačník, takže to co jsme ušetřili účinností spalování zase poztrácíme při rozjezdech na těžším setrvačníku a výsledek je šulnul. Výsledkem jsou marketingové pololži, které nemají oporu v realitě a jsou uměle vykonstruované pro to, aby opily rohlíkem bruselského úředního šimla.

A nějakej test v labáku na brzdě a přepočet na rychlosti mě naprosto nezajímá. Chci to vidět v reálným provoze na reálným autě, s reálnou převodovkou, špínou a vibracema a namáháním, které přináší provoz a chci to vidět po 150tkm. Jenom to mě přesvědčí. Cokoliv jinýho je účelová lež a marketingový klamání davů a z vysoka na to §eru!