Honda na ženevském autosalonu představí první motor z nové generace pohonných jednotek určený pro Evropu. Dalšími novinkami budou Honda NSX Concept, prototyp evropské verze CR-V a roadster EV-Ster.
Jsem si nevsiml, ze by neco z toho co uvadis Honda nekdy opustila >:D Chce tim rict ze se snad vratila zpet jako producent supersportu a jinych sportovnich aut a sportovnich aktivit
Spis mi to vzpamatovani nez NSX prijde diky sportovnim aktivitam. Le Mans, novy serial WEC, BTCC, a ted i WTCC :yes: Osobne by se mi jeste libil navrat do F1, ale mozna by stacilo takove to koncernove kecani o uvahach vstupu do F1, kterym jsme krmeni skoro kazdy rok nebo pri zmene pravidel. Urcite by to vyslo o dost levneji >:D
To jsou blaboli, patri a patrila vzdy ke spicce. I pred par lety mela nejvykonejsi motor, ale jejich auto melo horsi aerodynamiku. Treba pred 9 letyziskala 2 misto v poharu konstrukteru. Dnes je F1 hlavne o aerodynamice, proto v roce 2008-9 investovala nejvice penez do aerodynamiky, stavela snad 3 auta najednou a vime jak dopadlo Brawn GP. S motory Honda by nedopadli hur pac zacatek sezony byl diky aerodynamice suvereni a motory jsou dnes hodne omezeny a parametry skoro stejne.
Až smlouva skončí tak se obnoví. A kdyby chtěl Mercedes z účasti v F1 vycouvat tak je zde ještě Renault který s Mercedesem spolupracuje a který má v současnosti nejlepší motory v F1 takže Honda je momentálně asi tak desátá v pořadí.
No nevim jestli 10 v poradi, ale spolu s Mercedesem jedina dobra volba ;-) Mercedes ma vlastni tym a tudis je pro nej prioritou ten. McLaren musi po tomto roce motory kupovat a tudis je to jen o smlouve a o nabidce trhu a cene. Silne pochybuji ze by nejak v F1 Renault a Mercedes spolupracovali. Redbull neni zrovna nadsen z motoru Renault a Ferrari asi nebude dodavat McLerenu a zbytek jako Cosworth ani neresim. Toyota a BMW nedodavaj. Pokud by do toho Honda sla tak jediny konkurent je pro me Mercedes a u novych 1,6 jsou sance naprosto vyrovnane, chybi zkusenosti obema.
Vubec nechapes ze dnesni F1 je o aerodynamice, proto i RB s horsim motorem vyhral nad McLarenem s lepsim motorem. Co 2009, taky jim ujel vlak? To auto delala Honda ;-) >:D Problem byl sasi, proto nekdy v roce 2007(nevim presne) postavila novy aerodynamicky tunel, trochu to rozchodit a je tu rok 2009 a nejlepsi aerodynamika v F1. Motory jsou na tom vykonove skoro vsechny stejne, jde hlavne o spolehlivost.
Dnešní F1 je také o aerodynamice, ale především je o komplexním sladění auta, motory musí mít optimální průběh výkonu (ne jen špičkový výkon), musí mít co nejmenší spotřebu, váhu, nízké těžiště, vysokou spolehlivost, určitě není motor jako motor. Honda má problémy sama se sebou (padající zisk, snížený rating, tlak ze strany Korejců) takže na F1 podle mě nemá ani pomyšlení.
Skoro souhlas, až na to že aerodynamika je není jen také důvod, ale hlavní důvod ůspěchu. To dokazuje ůspěch jednoho týmu a opačné umístění jiného týmu. Honda v krizi patřila snad jako jediná k ziskovým automobilkám. Letos má možná problém, díky zemětřesení v Japonsku, záplavám na Thajsku, ale to se za rok dva srovná. Tlak ze strany korejců je na každého, v Japonsku žádný necítí, v evropě ho cítí každý, hlavně levnější automobilky jako koncern a nejvíce ho cítí tak v USA. Kde se jim hodně daří. Jinak jsetli vstoupí do F1 tak si pak napíšem kdo měl pravdu o technickém know-how Hondy >:D Jo a nepočítá se neúspěch u nějakého bídného týmu , by nic neříkalo o motoru, ale jen o aerodynamice >:D Zatim
Úbytky prodejů Hondy v Evropě i USA jdou především ve prospěch H/K, Elantra v US stahuje náskok Civicu každý kvartál, to stejné Sonata vůči Accordu, Honda ztratila vloni 7% na trhu který rostl o 10%. Na základě zhoršující se pozice v US agentura Moody's sundala Hondě kreditní rating ze stable na negative, což o nějaké důvěře v rychlé zlepšení vůbec nesvědčí. Pro H/K je hlavním soupeřem ve střednědobém horizontu především Honda a na ní se zaměřují (v US veřejně vyhlásili, že letos Civic i Accord zlikvidují). V Evropě H/K užírá opět Hondě, Mitsu, PSA a Fiatu, ostatním prodeje rostou takže s nimi problémy nemají.
Asi tak mi připadá, z mého euro skeptického pohledu, tato zpráva. Za připravovaný 1.6 diesel si Honda bez diskuzí zaslouží pochvalu. NSX taktéž, ale definitivně zatleskám, až bude s cenovkou u dealerů. V otázce pohonu zatím rozpaky. Taktéž roadster. Na druhou stranu malý sportáček už Honda má, jen by stačilo nabízet i konvenční verzi (což se snad připravuje). Jinak ? Jazz Si ? Výborné praktické vozítko v nějaké performance verzi ? Bojím se, že to skončí "na půl cesty". Síla je v té praktičnosti a chytrosti řešení. Pokud by měla být sportovní verze, tak by měla být síla i v té sportovnosti. Bohužel, nevěřím tomu, že se postaví alespoň na dohled Clia RS, ale také zdaleka ne tak sportovních Pola GTI a Fabie RS.
Souhlasim ze take zatleskam az bude u dealera, ale u nas stejne asi tezko ;-) Rekl bych ze krize nejak vyrazne neodeznela, spise bych rekl, ze se nevi co bude, proto bych se ani nedivil kdyby se uvedeni takhle draheho auta na vyvoj nejak posunulo nebo zrusilo. Snad si to po HSV 10 alias NSX neuvedene na trh Honda dobre rozmysli.
Jazz Si bude pravdepodobne 1.4, vybavenou sportovněji naladěným podvozkem, překalibrovaným řízením a výraznějším bodykitem. [odkaz]