Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Earth Dreams Technology a další novinky v Ženevě

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (22)
Honda na ženevském autosalonu představí první motor z nové generace pohonných jednotek určený pro Evropu. Dalšími novinkami budou Honda NSX Concept, prototyp evropské verze CR-V a roadster EV-Ster.

Honda již koncem loňského roku oznámila, že vyvíjí novou generaci motorů. Ty mají být úspornější než ty současné, aniž by ale utrpěl jejich výkon. Sadu technických vylepšení pro nové motory Honda nazývá Earth Dreams Technology.

Součástí nové řady motorů jsou benzinové i dieselové jednotky. Jako první člen nové rodiny se představil motor o objemu 660 cm3 s variabilním časováním ventilů a rozvodem DOHC.

V Evropě se prvním zástupcem nové rodiny pohonných jednotek stane turbodiesel o objemu 1596 cm3 s výkonem 88 kW (120 k) při 4400 min-1 a točivým momentem 300 Nm při 2000 min-1. Tento motor má být nejlehčí ve své třídě a od svých předchůdců se mimo jiné odliší lepším chladicím systémem a účinnějším turbodmychadlem.

Na evropský trh má nový turbodiesel dorazit koncem letošního roku pod kapotou nové generace Hondy Civic.

Kromě vznětového motoru nové generace si Honda pro návštěvníky ženevského autosalonu připravila i evropskou premiéru konceptu supersportovního kupé NSX. Ten se ve své evropské verzi od severoamerického provedení se značkou Acura odliší právě použitím znaků Honda na přídí, zádi i kolech a mírně pozměněnou maskou chladiče.

Druhým prototypem na stánku japonské automobilky bude čtvrtá evropská generace modelu CR-V. Narozdíl od NSX již nyní Honda uvádí, že toto SUV má na evropský trh dorazit na podzim letošního roku.

Posledním konceptem značky Honda v Ženevě bude dvoumístný roadster EV-Ster. Ten má podobně jako NSX jistou šanci na sériovou výrobu a jeho světová premiéra se odehrála v Tokiu, takže ve Švýcarsku se bude jednat o evropskou premiéru.

Mezi sériovými modely bude mít Honda dvě novinky v podobě derivátů modelu Jazz. První z nich nabídne systém start-stop ve spojení s motorem 1,2 l a o 3 g/km nižší emise CO2 než standardní verze. Prodej tohoto provedení se má rozběhnout na jaře. Druhou novinkou se má stát Jazz Si se sportovním odpružení a upraveným designem exteriéru i interiéru, který se začne prodávat od léta letošního roku.


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (22)
Avatar - Ham.
9. 2. 2012 14:54
Re: Vypadá to,
Úbytky prodejů Hondy v Evropě i USA jdou především ve prospěch H/K, Elantra v US stahuje náskok Civicu každý kvartál, to stejné Sonata vůči Accordu, Honda ztratila vloni 7% na trhu který rostl o 10%. Na základě zhoršující se pozice v US agentura Moody's sundala Hondě kreditní rating ze stable na negative, což o nějaké důvěře v rychlé zlepšení vůbec nesvědčí. Pro H/K je hlavním soupeřem ve střednědobém horizontu především Honda a na ní se zaměřují (v US veřejně vyhlásili, že letos Civic i Accord zlikvidují). V Evropě H/K užírá opět Hondě, Mitsu, PSA a Fiatu, ostatním prodeje rostou takže s nimi problémy nemají.
Avatar - Choochoo
9. 2. 2012 09:01
Re: Vypadá to,
Skoro souhlas, až na to že aerodynamika je není jen také důvod, ale hlavní důvod ůspěchu. To dokazuje ůspěch jednoho týmu a opačné umístění jiného týmu. Honda v krizi patřila snad jako jediná k ziskovým automobilkám. Letos má možná problém, díky zemětřesení v Japonsku, záplavám na Thajsku, ale to se za rok dva srovná. Tlak ze strany korejců je na každého, v Japonsku žádný necítí, v evropě ho cítí každý, hlavně levnější automobilky jako koncern a nejvíce ho cítí tak v USA. Kde se jim hodně daří. Jinak jsetli vstoupí do F1 tak si pak napíšem kdo měl pravdu o technickém know-how Hondy >:D Jo a nepočítá se neúspěch u nějakého bídného týmu , by nic neříkalo o motoru, ale jen o aerodynamice >:D Zatim
Avatar - Ham.
8. 2. 2012 23:50
Re: Vypadá to,
Dnešní F1 je také o aerodynamice, ale především je o komplexním sladění auta, motory musí mít optimální průběh výkonu (ne jen špičkový výkon), musí mít co nejmenší spotřebu, váhu, nízké těžiště, vysokou spolehlivost, určitě není motor jako motor. Honda má problémy sama se sebou (padající zisk, snížený rating, tlak ze strany Korejců) takže na F1 podle mě nemá ani pomyšlení.
Avatar - Choochoo
8. 2. 2012 10:03
Re: Vypadá to,
Vubec nechapes ze dnesni F1 je o aerodynamice, proto i RB s horsim motorem vyhral nad McLarenem s lepsim motorem. Co 2009, taky jim ujel vlak? To auto delala Honda ;-) >:D Problem byl sasi, proto nekdy v roce 2007(nevim presne) postavila novy aerodynamicky tunel, trochu to rozchodit a je tu rok 2009 a nejlepsi aerodynamika v F1. Motory jsou na tom vykonove skoro vsechny stejne, jde hlavne o spolehlivost.
Avatar - Ham.
7. 2. 2012 16:59
Re: Vypadá to,
Poslední účast 2007-2008 umístění hluboko v poli, co by asi tak dnes mohli nabídnout? Dávno jim ujel vlak.