Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Bílá místa v servisním plánu Škody Octavia II: Záměr, nebo omyl?

Do redakce Světa motorů nedávno dorazil dopis, jehož autor přesně odhaluje slabá místa servisního plánu Škody Octavia druhé generace.
Zpět na článek
9. 2. 2012 18:41
9. 2. 2012 19:17
9. 2. 2012 19:30
9. 2. 2012 19:41
9. 2. 2012 19:42
9. 2. 2012 20:05
9. 2. 2012 19:42
9. 2. 2012 19:49
6. 6. 2012 23:29
9. 2. 2012 19:04
neregistrovaný "SR20"
9. 2. 2012 19:06
9. 2. 2012 21:08
9. 2. 2012 23:01
10. 2. 2012 07:52
10. 2. 2012 14:43
11. 2. 2012 13:29
11. 2. 2012 15:27
10. 2. 2012 14:12
10. 2. 2012 14:21
10. 2. 2012 14:41
10. 2. 2012 15:37
10. 2. 2012 19:00
10. 2. 2012 20:04
12. 2. 2012 14:07
12. 2. 2012 15:00
12. 2. 2012 21:33
12. 2. 2012 23:18
13. 2. 2012 10:20
13. 2. 2012 17:41
12. 2. 2012 22:05
13. 2. 2012 01:06
10. 2. 2012 18:35
10. 2. 2012 20:06
8. 8. 2012 08:25
10. 2. 2012 22:24
11. 2. 2012 10:31
11. 2. 2012 13:55
11. 2. 2012 14:50
11. 2. 2012 15:51
11. 2. 2012 20:49
8. 8. 2012 07:26
9. 2. 2012 18:41
SM
Holt auta jsou spotrebak vic nez kdy jindy...napinaci kladka po 300 tkm? Remen po 150 tkm?

Doba je zlá, Kamile. Zákazníku zaplať!
Rozbalit vlákno
8
9. 2. 2012 19:17
Re: SM
A podle tebe, když bude měnit komplet rozvody po 120 tis., tak zaplatí méně?
9. 2. 2012 19:30
Re: SM
S nejvetsi pravdepodobnosti celkove ano.
Avatar - eLzyx
9. 2. 2012 19:41
Re: SM
u některých motorů je předepsán interval výměny řemenu po 240t km a motor to vydrží. Nevidím důvod to měnit po 120t km. Já mám auto, kterému se rozvody mění po 160tkm a taktéž to zvládá s dostatečnou rezervou.
9. 2. 2012 19:42
Re: SM
Jen tvůj dojem? Jistě, může se stát kde co, ale třba konkrétně PD motory už mají řemen podstatně širší, než staré rotačky, kde rád praskal, tak bych jim ten interval snad i věřil. Mimochodem, sám to měním komplet.
9. 2. 2012 20:05
Re: SM
Jde mi jen o jistotu. Neverim, ze by napinaci kladka v modernim dieselu dala najisto 300 tkm. Samozrejme, pravdepodobne to vyjde, ale pro klid v dusi bych to menil po tech 120 tkm komplet. Rozvodova sada zase tolik nestoji...
Potkane PD jsem videl, ale v tom kvantu vyrobenych motoru se jedna o naprosto zanedbatelne mnozstvi...navic mohly byt nacate nehodou atd. Nejsem mechanik, tak s "videl jsem padesat potkanych PD" sermovat nemuzu. Ale pravda, PD trapi spousta zavad, rozvody mezi ne ale nepatri.

Obe auta, ktera mam maji rozvody retezem...aspon nejaka jistota. U Corsy se uz ozyvaji, ale tam je to holt dano idiotskou konstrukci, na funkci rostlinare to nema zadny vliv. Saab vyjede na zancky tak v roce 2030, takze taky neresim. :-)
9. 2. 2012 19:42
Re: SM
A kolik jsi viděl potkáných PéDéček? Já, na rozdíl od "slavných a nesmrtelných" TDI s rotačním čerpadlem, kde byl interval při nástupu motorů AGR do A3 dokonce zpětně krácen na 60tis, jak kolaboval jeden motor za druhým, než byl zaveden jiný řemen, žádné.
6. 6. 2012 23:29
Re: SM
Když bude u výměny (aby skutečně proběhla) tak ano.
Avatar - Ronault.
9. 2. 2012 18:56
Dobrý článek
Možná by bylo ještě dobré dodat, že toto samozřejmě není problém jen Škodovky, ale téměř všech výrobců.

Který výrobce třeba doporučuje sundat olejovou vanu po ujetí cca 100-150t a odstranit usazený binec? Žádný. Přitom i v benzínových motorech je to častá věc, která může při dalších 150t nadělat škody a to nemalé.

Jediné, co mě malinko zarazilo, je dotaz majitele 2,0 TDI na tak dlouhou dobu, u příplatku za diesel bych nečekal tak malý nájezd, asi nějaký Áda... :-)
Rozbalit vlákno
34
9. 2. 2012 19:23
Re: Dobrý článek
Pořád je tam olejový filtr, který by většinu toho bince měl odfiltrovat.

Jen se ale podivuji nad tím, že převodový olej by se měl měnit a dle vyjádření odborníků poměrně často. Pokud vezmu v potaz fakt, že některé nové vozy na převodovce ani výpustný šroub vůbec nemají, tak? Co s tím? :-O
Avatar - Ronault.
9. 2. 2012 19:32
Re: Dobrý článek
No ono se zanese celý filtr tím bincem... viz SZ.

Co s tím olejem netuším, ale pokud si vezmeš, že výměna převodovky i v záruce není až tak ojedinělým jevem, tak se nedivím tomu doporučení. A že olej udělá hodně, hlavně v těhle mrazech jde poznat viskozitu pořádně.
9. 2. 2012 19:45
Re: Dobrý článek
Já jsem tedy nikdy žádnou převodovku neměnil ani v záruce a ani po ní. A osobně ani nikho takového neznám. Čímž neříkám, že to neexistuje, ale že to není nic častého.
Avatar - Ronault.
9. 2. 2012 19:47
Re: Dobrý článek
Tak máš pravdu, že bych taky asi netlačil na servis ať mi po 120t km vymění olej v převodovce, ale v takových 200t by to nebylo od věci... mám teď 300t a pokud vím, olej měněný není a řazení je pořád stejně... průměrné.
Avatar - petrumr
9. 2. 2012 20:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 2. 2012 20:11
Re: Dobrý článek
Upřímně? Neznám. :-)
9. 2. 2012 20:07
Re: Dobrý článek
Neznas nikoho s Opelem? U Corsy to synchrony na dvojce doslova zralo (plati dodnes, chudaci s OPC mohou vypravet), to same plati pro M3 od devadesatych let doted - tam je navic skrin snytovana dohromady, takze zadna opravna sada nepomuze.
9. 2. 2012 20:11
Re: Dobrý článek
U Opla to věřím. ;-)
10. 2. 2012 21:10
Re: Dobrý článek
U Opela mě to příjde divné, spíše je to VW klasika. :-)
10. 2. 2012 07:40
Re: Dobrý článek
Ja znam uz tri, co menili prevodovku drive nez ve 100tkm.
Nicmene neni jiste, jestli to ma spojitost s olejem, nebo spis s lenosti konstrukteru a katovanim kostu. Opel...
12. 2. 2012 13:42
Re: Dobrý článek
katování kostů je správně ;-)
10. 2. 2012 09:38
Re: Dobrý článek
Tak já vím bezpečně o jednom Golfu s manuálem a jedné Octavii s DSG, kde se převodovka v záruce měnila. To ovšem jen tak na okraj, s výměnami převodového oleje to nemělo nic společného.
Avatar - eLzyx
9. 2. 2012 19:39
Re: Dobrý článek
já olej v převodovce měním po 100t km. Nestojí to moc, životnosti převodovky to výrazně pomůže. Nehledě na to, že cena za výměnu oleje se částečně vrátí díky nižší spotřebě.
Avatar - baca42
9. 2. 2012 20:09
Re: Dobrý článek
No teď jste mi nasadili brouka do hlavy. Blíží se mi 400 000 km a olej v převodovce je původní.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - eLzyx
9. 2. 2012 20:18
Re: Dobrý článek
tak já měl na Astře 1.6 najeto půlmega a olej byla taky původní. Nicméně to byl takový nic motůrek. U 300koňové potvory dostává převodovka jinýho čouda ;-)
9. 2. 2012 19:40
Re: Dobrý článek
U mého auta je doporučený servisní interval pro výměnu převodovkového oleje dokonce 60 tis. km
Mně ještě víc překvapilo doporučení měnit chladící kapalinu...nikdy sem neslyšel, že by někdo měnil chladící kapalinu a v servisech ti přinejlepším trochu odsajou a dolejou...ale že by ti to vyměnili? to bys musel stát přímo nad mechanikem při práci a nebo si to udělat sám
9. 2. 2012 19:47
Re: Dobrý článek
Mě chl. kapalinu mechanik naposledy vyměnil, ani jsem mu nemusel říkat, udělal to automaticky a jen mě na to upozornil, že to provedl, přidělal visačku s typem a s datem další výměny.
9. 2. 2012 20:16
Re: Dobrý článek
Hádám že ty máš asi auto z koncernu vid? zajímalo by mě jak je to s výměnou (intervalem) chladící kapaliny u ostatních výrobců...vzhledem k velkému rozptylu zde v článku...2-5 let
9. 2. 2012 22:37
Re: Dobrý článek
Focus podla ETIS-u ma predpisanu vymenu po 10tich rokoch. Pouziva sa cervena. Brzdovka sa meni kazde 2 roky.
9. 2. 2012 23:16
Re: Dobrý článek
Nechcem vedieť ako vyzerá tá chladiaca po 10 rokoch... 5-6 rokov je maximum bez ohľadu na značku. Prečo by to aj malo byť závislé od značky keď všetci používajú to isté?
10. 2. 2012 12:14
Re: Dobrý článek
Neviem, len pisem, ako to maji ine automobilky. Auto ma 5rokov/60tisic a posledne meranie ukazovalo ze vydrzi do -43C, samozrejme inhybitory uz nemusia byt ok.
Avatar - Choochoo
8. 8. 2012 08:35
Re: Dobrý článek
No nevim ako vyzera po 10 rokoch, ale Honda se mi zda ma vymenu po 7 letech a u stareho Honda verku jsem ji nemenil ani po 15 letech a ze by ji bylo neco se neda rict. Dle mereni na minus 35°C.
11. 2. 2012 03:42
Re: Dobrý článek
Záleží, jaká tam je. Žádná není doživotní, jsou určitě na 10 let a myslím i na 20 let, ale často jen na dva nebo tři roky. Pokud nevíš, co tam máš, chce to po dvou letech vylít, vyměnit za vhodný typ a označit si datum příští výměny. Tolik to nestojí. Já osobně dávám přednost kratší životnosti. Long life kapaliny ve mne důvěru nebudí. Nedal bych si do auta long life olej, tak tam nebudu dávat ani chladící kapalinu.
Avatar - Choochoo
8. 8. 2012 08:30
Re: Dobrý článek
Coze? Golf nema vypousteci a nalevaci sroub? :-O ;-)
Kamos to probiral u Golfa v servisu a snad mu tam tu diru pro sroub pro vypousteni dodelaj, kdyz bude chtit menit olej v prevodovce, coz je asi jedine rozumne reseni.
9. 2. 2012 19:29
Re: Dobrý článek
Tak co se týká oleje, ono by zřejmě stačilo měnit olej vypouštěcím ventilem, ale dnes při nejlepším odsajou trochu oleje nalejvacím otvorem, v horším případdě neudělaj ani to a jen si ten výkon naúčtujou a co bylo pro mě šokující, tak tato praxe o nevyměnění oleje platí i pro autorizované servisy včetně takových značek jako je mercedes!!! 8-s
Avatar - Ronault.
9. 2. 2012 19:45
Re: Dobrý článek
Ne vždy to tím vypouštěcím ventilem stačí, stačí špatný sklon olejové vany a něco dole zůstane. Nejlepší je alespoň vypustit olej a do vypouštěcího otvoru zasunout knot z látky, která ještě něco nasaje a nechat klidně odkapat přes noc.

Pak jsou ještě servisy, včetně autorizovaných, které vypouštějí olej ze studeného motoru... taky rozumný postup 8-s
9. 2. 2012 19:58
Re: Dobrý článek
No počkej, to já bych rád aby to dělali vypoštěcím ventilem, ale chtěl sem poukázat hlavně na to, že to dnes dělají většinou tak že dolívacím otvorem zasunou hadičku, něco odsajou a dolejou......výsledkem je, že usazeniny zůstanou na dně i po výměně...ale jak sem poznamenal stává se...a to i v autorizovaných servisech, že olej nevymění VUBEC, strašný...

Já bych byl vděčný za to najít servis kde mi vymění olej přes vypouštěcí ventil.....
Avatar - Ronault.
9. 2. 2012 20:05
Re: Dobrý článek
Tak takoví snad ještě jsou ;-) Nevím jak u vás v Praze, ale tady u nás jo. ;-) Mě třeba servisák sice hrooozně dlouho opravoval něco na autě, ale alespoň ne tak, že měnil díly podle toho, co jej napadlo, ale hledal příčinu... a našel... Jen je jich opravdu málo. A jak v autorizáku, to těžko říct, tam si práci moc neprohlídneš.
9. 2. 2012 20:13
Re: Dobrý článek
Tak potom gratuluju, že se ti podařilo najít někoho ze staré školy :-)
Avatar - Ronault.
9. 2. 2012 20:16
Re: Dobrý článek
Jen kdyby mu to tak netrvalo ;-)
9. 2. 2012 20:22
Re: Dobrý článek
Kvalita chce čas ;-)
12. 2. 2012 13:45
Re: Dobrý článek
Spousta lidí si pořád naivně myslí, že v autorizovaných servisech jsou nějací NADmechanici, kteří jejich autu budou věnovat mnohem větší péči než obyčejný untermechanici, ale to bohužel není pravda.
Avatar - Ronault.
12. 2. 2012 21:29
Re: Dobrý článek
Problém je tam i tam, autorizované i neautorizované. Výhody neautorizovaného jsou v tom, že k němu nemusíš, výhody autorizovaného jsou v tom, že v době záruky tě až tolik netrápí, že mění celý díly.

Mám dobré zkušenosti tam i tam, i naopak.
9. 2. 2012 21:19
Re: Dobrý článek
jojo, to bude fakt pacient.
"Chlapy v hospodě říkali jak to jede parádně odspoda a jak to na dálnici všem natřu. No tam se vlastně nepodívám! Ale nevadí, když to tak pěkně jede, tak to koupím". >:D
neregistrovaný "SR20"
9. 2. 2012 19:04
Long life oleje.
A co taka vymena oleja po 30 000km?
Aspon ti Japonci maju charakter. V dizlovych Primerach 1,9dci sa meni olej po 20, v Renaultoch po 30 tisic. Vynikajuco nastavene kurvitko.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - petrumr
9. 2. 2012 19:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - gld
9. 2. 2012 23:00
Re: Long life oleje.
Tiež mením olej každý rok. Najazdím síce dva krát do lídlu a späť, ale olej treba čerstvý.

Long life intervaly som nikdy moc nechápal.
10. 2. 2012 07:47
Re: Long life oleje.
Sorry, ale z toho jsem vzdy na vetvi.
Co jsem videl oleje po 10 - 12tkm, byly cerne a smradlave az hruza.
Nikdo z meho okoli nepouziva nejake Strachline a podobne s.h.i.t.-znacky, vetsinou Castroly, Shelly, pripadne Selenia (kdyz vyrobce jinak neda, ze :-) ).
Takze olej po 30tkm musi byt uz jen cerna zabordelena voda...
Z meho pohledu je longlife cesta do motoroveho pekla a je vhodny tak maximalne pro majitele, ktery nic moc nenajezdi.
Long life olej, univerzalni gumy a karton od CeresSoftu, pridratkovanej na zimu pred chladicem - povinna vybava jezdce na Rallye Kaufland.
Avatar - Katikakus
10. 2. 2012 12:47
Re: Long life oleje.
Naprostej souhlas :yes:

Jenom poznamka k tomu longlifu - olej casem degraduje, i kdyz moc nenajezdis, takze za me - vymena 15000 km nebo rok (bez ohledu na km), co prijde driv. Longlife :no:
10. 2. 2012 12:59
Re: Long life oleje.
A tudiz jsem si vzpomnel na jednu prihodu s LL olejem - v motoru 1,9 tdi se prevaloval asi 20tkm. No a do toho oleje samozrejme behem tech 20tkm putovaly a vsakovaly se vselijake produkty horeni nafty. Jednoho dne ponekud prituhlo. Bylo asi -15. A pri tech -15 smes, vznikla smichanim tech naftovych sazi a LL oleje zrosolovatela a ucpala mazaci kanalky.
Vysledkem bylo zadreny tedeicko.
12. 2. 2012 08:04
Re: Long life oleje.
Nejvetsi prasarna kterou napr idioti ze skodovky doprucuji do dnes je prvni vymena oleje u fungl novevo auta po 30 ti tisicich! jak to muze vubec nekoho napadnout? v dobe kdy se motor zajizdi a tudiz produkuje nejvic mikrocastecek za dobu svoji zivotnosti nechat tohle abrazivo v motoru pusobit tak dlouho je podle me trestuhodna nedbalost. nechapu kdo tohle vymyslel.
Avatar - Mangalica
7. 8. 2012 23:19
Re: Long life oleje.
Ano, to je úchylka a je spousta lidí, co se tím řídí... Osobně bych to udělal tak, že po cca 10tkm bych nechal olej vyměnit u známýho "neznačkovýho", ale poctivýho mechanika a s výměnou v rámci servisního intervalu zašel do značkovýho servisu. Nikdo nic nepozná, na záruku to vliv mít nebude a já budu mít klid...
Avatar - Ada je zase tady
7. 8. 2012 23:19
Re: Long life oleje.
U noveho motoru je vhodná první výměna po cca 5 tisících, druhá po 15 a třetí po 30-ti tisících. Potom je možné používat long life olej s výměnným intervalem 30 tisíc, nebo 1 rok. Po 240 tisících km je vhodné přejít na standardní (nikoli long life) olej a zkrátit výměnný interval na 15 tisíc.

Píšu ovšem o kvalitním motoru, kvalitním oleji a kvalitním řidiči. Tyto 3 podmínky z tohoto postupu vylučují vozy na "F" a jejich řidiče. Tam je vzhledem k nižší kvalitě vozů i řidičů třeba výměnné intervaly zkrátit...

Olej v převodovce měnit po 150 tisících nebo 5-ti letech. Ozubený řemen a rozvody po 125 tisících, nebo 5-ti letech. Repasi turba nechat udělat nejpozději po 180 tisících.

Na co jsem zapomněl? :-)
Avatar - DRBNUTY
8. 8. 2012 08:40
Re: Long life oleje.
Na Rendlik si zapomnel Adolfe >:-[]
Avatar - Ada je zase tady
8. 8. 2012 22:49
Re: Long life oleje.
Nejsem Adolf, soudruhu Žilinovský. A rendlík je jeden ze skupiny vozů na "F" = Fiat, Ford a "francouzské"... :-!
10. 2. 2012 15:36
Re: Long life oleje.
Důležité je také o jaký se jedná motor. U dieselu olej zčerná během chvíle. Tam člověk skoro nepozná jestli má 1 nebo 30 tisíc nalítáno ;-)
Avatar - Mangalica
7. 8. 2012 23:16
Re: Long life oleje.
Zčernání samo o sobě není nic špatného, naopak to signalizuje, že olej dělá to, co má: absorbuje burdel!
12. 2. 2012 13:49
Re: Long life oleje.
Známej dělá na vývoji v Paramu a jednou mi říkal, že neexistuje na trhu olej, který by byl schopný vykazovat stejné vlastnosti po 30 tis kilometrů. Důrazně mi doporučil nenechat se uchlácholit výrobcem na long life intervaly a měnit olej po 15 tisících. Jemu věřím, doporučením marketingovýho oddělení Škodovky ani trochu.
10. 2. 2012 22:23
Re: Long life oleje.
Píšu 30 tisíc, ale nepoznám olej, ktorý by bol po tom nájazde ešte v solídnej kondícii. Mením max. po 15 tisíc. A najnovšie ihneď aditivujem polarizovaným teflonom. Nešetrím palivo, nešetrím olej, šetrím motor. Výmena oleja po 30 tisíc je marketingový ťah, síce meníš menej často, ale viac za ten olej zaplatíš a motor vydrží menej ako by mohol.
Avatar - petrumr
9. 2. 2012 19:06
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
27
9. 2. 2012 21:08
Re: ?
Namazat kontakty je fajn. A pokud mám v zimě odstavené auto venku na víc jak 4 dny tak beru baterku v garáži (5°C) jako samozřejmost.

Nebudeš ty z té nové školy co startovací kabely a lano zásadně nevozí, auto startuje z kopce, olejovou měrku ani neví kde má a tlak v rezervě v životě nezměří ? >:D
Avatar - gld
9. 2. 2012 23:01
Re: ?
>:D súboj nové verzus staré
10. 2. 2012 07:52
Re: ?
Vtipne...
Osobne jsem koupil auto, ktere startuje uz v zakladni vybave a tak ho po dojeti pred barak nemusim do mrte rozebrat, aby mi zase rano chytlo.
Avatar - Ronault.
10. 2. 2012 14:43
Re: ?
To máš sice pravdu, ale takových -20° pro baterku může být smrtelné... a co z toho, že ti jinak i v tom mrazu motor chytne na první škrtnutí startéru? ;-)
11. 2. 2012 13:29
Re: ?
To je fakt - kde jsou ty casy, kdyz jsem musel pred startem otevrit kapotu, rucne nacerpat benzin, vytahnout sytic, posunout predstih a pak cekat na prekvapeni - chytne nebo ne? >:D
Avatar - Ronault.
11. 2. 2012 15:27
Re: ?
Nedávno jsem tenhle postup popisoval na MACZ >:D Kdo by dneska našel v autě AC pumpu? >:-[]
10. 2. 2012 10:49
Re: Baterka na parkovišti
Ajaj. To mě teda nenapadlo, z auta hodit baterii pod rameno a šoupnout si ji do sklepa. Sice je to auto mojí tchýně...., ale je fakt, že -25 za poslední 2 týdny na parkovišti tomu nepřidají >:D >:D Nechal jsem si poradit od Finů, ti jenom zvedají stěrače... >:D a to navíc jenom přední.

Jinak nechápu, co je špatného na tom, když se člověk zeptá. Nejhorší jsou totiž sebevědomí omezenci, co se o nic nestarají.... a pak čumí jako tele na nová vrata, že se něco vysmolilo.

PS.: Co znamená "startovat auto z kopce" ?
10. 2. 2012 11:20
Re: Baterka na parkovišti
Dotlačím auto na kopec, pustím dolů a přes kvalt nahodím. V době rozvodových řemenů a stočených tachometrů super věc.

For mariachi: Však píšu 4 dny plus.

Jinak předchozí příspěvek vznikl na základě znechucení z chaty kde byl po týdnu problém se startem a odjezdem dvou aut. A z dlouhodobého znechucení ohledně zanedbávání základní udržby vozidel a následného vzniku životních mouder o spolehlivosti některých značek.

A pokud baterka nejde vyndat sundáním svorek a povolením pár šroubů tak je její vyndávání skoro nesmysl. A pokud auto bez baterky nejde zamknout tak není co řešit.
10. 2. 2012 11:28
Re: Baterka na parkovišti
Hah, já myslel, že to bude něco důmyslnějšího než jen puštění auto zkopce dolů... >:D

Beranne, já dám pak vědět, jak to dopadlo s tou baterkou :-! Pěkně si lebedí v Corse z roku 1997, s najetými 331 tisíci kilometry, minule po 3 týdnech zimního spánku naskočil Aston napoprvé, jenže to nebylo 25 - 30 pod nulou dva týdny v kuse.

Tak co,... startovací kabely mám... a navíc, stojím na kopci >:D Taky furt čtu o Opelech samé hrozné tragédie, ... a stímhle přestárlým jednolitrovým prďolou jsem si užil takové srandy (moje mladá na čtverku točila 130 km/h když předjížděla kamiooon a já se řechtal, ať už konečně řadí...), že nechápu, kde se to v tomhle autě bere >:D >:D >:D
11. 2. 2012 03:55
Re: Baterka na parkovišti
Zapomněl jsi v době katalyzátorů.
11. 2. 2012 17:04
Re: Baterka na parkovišti
Tak dneska po měsíci a půl litrová micra ani nerožla pořádně kontrloky. Hodně štěstí s corsou.
11. 2. 2012 19:25
Re: Baterka na parkovišti
... možná změním úmysly, ani nebudu čekat další 2 týdny a půjdu se zasmát nad tím "tiknutím"... znáte to, takové to cvak.. anebo ani to >:D dám pak vědět ... :-!
9. 2. 2012 23:49
Re: Baterka na parkovišti
s tym fiatom mas nejaku skusenost, alebo len perlis ako obvykle?
10. 2. 2012 00:54
Re: Baterka na parkovišti
Má pravdu, u Fiatu se opravdu dělá jen to, co se pokazí. ;-) Za posledních 9-10 let mi na dvou Fiatech dohromady vyměnili několikrát olej v motoru a brzdovku. Já sám několikrát vyměnil stěrače, na jednom autě přední brzdy (které jsem "oddělal" svojí blbostí) a zrezlý výfuk. Jo a pneumatiky. Suma sumárum na mne servis Fiatu pěkně prodělává. >:D
10. 2. 2012 07:54
Re: Baterka na parkovišti
Jo, je fakt, ze mechanicky ty Fiaty docela drzi, tam to nevidim jako tragu.
Horsi je, ze po trech letech je Fiat (i Alfa) rozhrkanej jako starej zebrinak. Tam vidim pocatek tech povesti o katastrofalni kvalite, italskejch krapech a autech, vyrobenych ve stredu...
10. 2. 2012 09:13
Re: Baterka na parkovišti
Jezdím Fiatem (Dobló 2007) a rozhodně se nedá říct že by šlo o kvalitní vůz. Rozhrkaný sice není, ale mechanicky je to hrozný vergl, jak motor tak převodovka nestojí za nic. Letos jde z domu.
10. 2. 2012 20:09
Re: Baterka na parkovišti
No nevim co mas za Doblo, ale na nasem firemnim 1,9JTD je 270 tis. a ted ma prvni zavadu! Porouchal se zamek zadnich dveri! Taky to mohl vergl jeste 200tis. vydrzet! >:D
Avatar - Ronault.
10. 2. 2012 20:35
Re: Baterka na parkovišti
Pěkné :yes:
10. 2. 2012 23:40
Re: Baterka na parkovišti
mam skusenost s posledneho zamestnania...okrem mojho fiorina (prvy rok vyroby) vsetky fiaty drzali
10. 2. 2012 23:41
Re: Baterka na parkovišti
no vidis aky kram to mas >:D >:D
Avatar - petrumr
10. 2. 2012 15:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
10. 2. 2012 15:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 2. 2012 18:50
Re: Baterka na parkovišti
Něco z Fe3C diagramu >:D
Avatar - Katikakus
10. 2. 2012 19:01
Re: Baterka na parkovišti
[odkaz] :-!
10. 2. 2012 19:17
Re: Baterka na parkovišti
Si mně donutil se podívat jestli se nepletu. Je to směs feritu a cementitu >:D

[odkaz]

Asi třetí odstavec.
Avatar - Katikakus
11. 2. 2012 00:51
Re: Baterka na parkovišti
:yes:
9. 2. 2012 20:13
vyčkejme na odborníka od kijahjundaj
Já bych vyčkal, jaký názor na téma zaujme TOP "odborník" na auta náš bavič spamer "TOPPER" a podle toho bych se zařídil,teda pokud bych O2 vlastnil. >:D
Rozbalit vlákno
1
10. 2. 2012 07:55
Re: vyčkejme na odborníka od kijahjundaj
HK dava SEDUUUUUUMMMM, takze na nejake clanky o Skode se muze majitel korejskeho brka tak leda zvysoka vymocit >:D
10. 2. 2012 09:08
Výrobci a servis kontra zákazník
No článek je to hezký. Takový, že i malé děcko by mělo pochopit jednu základní věc - a to, že pokud chcete, aby Vám auto něco vydrželo, mělo by Vás zajímat pár základních věcí. Co mne zaráží, ale možná jsem ze staré školy, že se lidi o některé věci absolutně nezajímají a pak jen čumí na výsledek. Potažmo, přenesu-li to trošku nadneseně - to jaký nový kanál spustila jejich kabelovka, to vědí, ale jak by měli "ohlídat" kondici svého vozu - to nikoliv. Jasně - auto je pro mnohé spotřebák a nechtějí s tím mít starosti, ale jezdí v něm a dobrým servisem omezují možnost fatální chyby..... On takový potkaný motor ve 130 na dálnici....že?
Ad servisy - to je kapitola sama pro sebe...... Preferuji mechanika, který si nechá koukat a drze čumět pod ruce - vidím, co dělá a jak to dělá.... Praxi některých servisů, kdy si jen naúčtují výkony a skutek utek raději nebudu komentovat... Samozřejmě - ne všechny jsou stejné a ne všechny podvádí - ale jen by mne zajímalo, jak se na trh - Aukro a různé další inzertní servery dostávají nabídky originálních dílů - filtry, svíčky apod. a inventura ve skladech sedí...... zvláštní že? ;-) . Příklad za všechny - před pravidelnou serviskou jsem měl auto u známého na zvedáku - udělal jsem si šroubováčkem "značku" na olejovém filtru a u výpusťáku.... A protože vzduchový filtr byl čistý jak padlý sníh - tak jsem si ho taky označil.... Zkuste odhadnout reakci předávajícího technika nad fakturou, když jsem mu na filtru, který měl být měněn ukázal svůj podpis s dva týdny starým datumem........ a k mému překvapení později tam byl starý filtr, ale s výpusťákem hnuto bylo, takže o výměně oleje bych jen fabuloval......
Takhle se to dělá soudruzi motoristi.... A to nebudeme mluvit o ceně sudových olejů, kde mají na litru přes kilo......
Rozbalit vlákno
7
10. 2. 2012 11:04
Re: Výrobci a servis kontra zákazník
Trefný komentář jako třešnička na dortu, absolutně vystihující dnešní poměry.

Jenže, všechno má své pro a proti. Kdo je schopný sledovat všechny ty kraviny? Hesla, účty, lhůty a limity, nabídky, výhody, slevy, trendy, investice, pracovní nabídky, technologie, ... uffff. Chápu, u auta, které nekoupím z jedné výplaty, by to pro mě měla být priorita: vědět, co s tím dělat, abych o ty úspory vložené do křápu, nepřišel. Chci jen říci, že to je dneska taková informační tsunami kolem, že jednoduše není možné takhle sledovat vše. Takže musím preventivně nevěřit svému výrobci a objezdit znalce a odborníky po republice, prosedět hodiny na internetu, abych zjistil, proč se mi zadrhlo turbo, i když s autem jezdím totálně na pohodu... (jen příklad...), abych pak zjistil, že to nejspíš bylo díky Long Life... nebo kdovíčím jiným.

Jednoduše, mezi těmi ignoranty, kteří se nezajímají z principu, jsou také konzumenti, kteří dělají to, co jim automobilka předepíše a naivně si myslí, že je to pro auto to správné.

Hrozná doba... :-!

PS.: Jako když si koupíte lyže, profesionálně si necháte nainstalovat vázání.. .a pak zjistíte na svahu, že vám špička na pravé lyži letí někam dopr*ele, jak to pak profesionál odfláknul >:D
21. 2. 2012 15:59
Re: Výrobci a servis kontra zákazník
U Skody by si to meli zaramovat, takovou ***inu jak ta jejich ofocialni odpoved jsem uz dlouho necetl. A ten zaver redakce je proste BOZI .
Avatar - Katikakus
10. 2. 2012 13:14
Re: Výrobci a servis kontra zákazník
:yes: jako vzdycky...
Avatar - Ronault.
10. 2. 2012 14:37
Re: Výrobci a servis kontra zákazník
Těch kvalitních servisáků ubývá. Já mám zkušenosti vesměs dobré, ale proto, že si zatím díky neautorizovaným mohu vybrat. Z druhé stránky, pak už to bude jedno... automobilky vyloženě potřebují tu tříletou obměnu vozového parku, jinak by nebylo pro koho vyrábět.
11. 2. 2012 08:40
Re: Výrobci a servis kontra zákazník
no, kdyby cena vozu odpovídala tomu intervalu - proč ne - ale většina smrtelníků nemá na to, auto po pár letech "točit". Taky jsem kupoval nová auta po třech letech a teď už to taková sláva nebude..... Automobilky potřebují neustále vyrábět a vozy "točit", což ale nejde ruku v ruce s jejich cenovou politikou. Na spoustě aut je už vidět, že se šetří, kde může... Vidět ve smyslu ne toho, co lidi vidí navrchu, ale na kvalitě a objemu materiálů - a v podstatě jde jen o to, "přežít" garanční dobu a pak, ať se to třeba vypaří...
Avatar - Parda71 (BMWfans)
11. 2. 2012 16:25
Re: Výrobci a servis kontra zákazník
Je to takový začarovaný kruh. Automobilky potřebují stále vyrábět, aby zaplnily výrobní kapacity, ale zákazník je nutí vyrábět a prodávat co nejlevněji, tak to šidí zase proto, aby si lidé kupovali po třech letech nové auta. Na autech mají malé marže, takže jsou nuceni stále vyrábět i na sklad, do toho odbory, tlak dodavatelů... Je to šílené.
7. 8. 2012 19:04
Re: Výrobci a servis kontra zákazník
Klasika. Kamarádka platila 4300,- , protože měla ucpané vzduchové kanálky na felicii .Co to je neví nikdo :-) ( to nás donutilo hrát si s myšlenkou, že bychom si pronajali kancelář bez dílny, chodili bychom tam v monterkách a opravovali věci jen jako. Přitom by se na auto ani nešáhlo - jako v tomto případě ) Asi 3x jsem dostal fakturu zadarmo jednoduchým fíglem. Doplnil jsem kapalinu do plna a vyfotil na foťák před odevzdáním auta do servisu, přímo před autosalonem. Ve všech třech případech mi naúčtovali 2-3L kapaliny do odstřikovačů. Doporučuju - poradil mi to slovák a fakt to funguje všude :-) Hle a servisní interval byl zadarmo. Nejlepší je podle mě mít nějakého známeho, který to udělá u vás na zahradě a naučí vás to. Učím se to a jsem domluvený s kamarádem, že až zavře servis můžu za nějaký peníz použít jeho nástroje a přístroje. Holt staré pořekadlo platí... když něco chceš pořádně, udělej si to sám.
Avatar - zdravy rozum
10. 2. 2012 12:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
10. 2. 2012 13:09
staci promluvit s kazdym,
kdo alespon pricichl k vyrobe jakekoliv komponenty skodovky a zjistite, ze pricinou nedostatecneho servisniho planu neni ani omyl, ani zamer, ale temer nabozna vira v dokonalost produktu
Rozbalit vlákno
1
12. 2. 2012 14:03
Re: staci promluvit s kazdym,
šak maj přeci ÍÍÍSO 9001 atd >:D
Avatar - DawQa
10. 2. 2012 14:12
kapalina,olej
CH. kapalinu stačí dolévat (neplést s vodou) potom mám jistotu že to nezmrzne a že se vlastnosti nevytraceji...
olej v převodovce měnit pokud citím,slyším že se v té převodovce děje něco jinak než by mělo, u hydrod. automatu budiž pravidelným výměnám, ale to auto se nedožije víc jak 3-4 výměn budu li brát nějakých těch 150t km
a olej do motoru, to se mi líbí jak tady někteří prorokují že po dvaceti tisících je jak černý uhlí(pro mě celkem běžný interval na výměnu cca 1.5 roku) tak bych doporučil nalít nový olej protočit motor a vypustit jestli bude pořád hnědej...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
10. 2. 2012 14:21
Vylízat
Tak koukám, že u některých aut je třeba co druhou výměnu oleje vylízat vanu. Já najel na Corolle málem 200 tisíc a měnil pouze olej, olejový a vzduchový filtr. Brzdovku po deseti letech a v chladiči nikdy. Teď má to auto 19 let a auto je stále ve formě bez jakýkoliv prosaků. Není auto jako auto.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Ronault.
10. 2. 2012 14:41
Re: Vylízat
Tak prvních 200t km snad není pro žádné benzínové auto s atmosférickým motorem s dobrou péčí problém, ne? To je snad takový dobře zaběhnutý motor.
Rozdíl je taky v tom, jestli se mluví o 200t za 20 let, čili 10t km ročně a tudíž důchodcovské popojíždění nebo jestli jezdíš 40t ročně a 80% nalítáš s turbodieselem mezi 130-180 po dálnici. Takže nějakých 200t při mých 300t nepovažuju za nějaké extra relevantní hodnocení...
200t udělal třeba i Favorit bez ztráty kytičky a nebylo nutné aby byl vyroben Toyotou.
10. 2. 2012 15:21
Re: Vylízat
No jenže atmosféry z let 80/90 datych jsou lehce jiné, než ty současné, o turbu nemluvě...viz plnění Eurozplodiny.Vše je složitější a tím pádem poruchovější.Holt je důležitější údržba.Taky jde o to jak je dotyčný motor používán.Ono motor jako takovej najede každej hodně....ale co to ostatní okolo že, tam je zakopanej pes.
Avatar - Ronault.
10. 2. 2012 15:37
Re: Vylízat
Samozřejmě, že doba se mění. Ale pokud jde o 20 let starou Toyotu, tak v roce 1992 se vyráběl zrovna ten Favorit, jehož motor slupl 200t km jako malinu ;-) A že to byla letitá konstrukce z 60. let.
10. 2. 2012 19:00
Re: Vylízat
Základ konstrukce byl z 60. let, ale materiály a díly byly "modernější".
12. 2. 2012 14:07
Re: Vylízat
No slupnul jako malinu bych netvrdil. Fáčko s 200 t je zpravidla naprosto ve smrti a pokud motor ještě jakž takž běží považoval bych to za úspěch. Samozřejmě pokud mu někdo věnuje nadměrnou péči, tak je Fáčko nesmrtelný auto. Do tý doby než shnije na prach ;-\
12. 2. 2012 15:00
Re: Vylízat
motor vo favorite nema problem urobit 200k km, horsie je to s karoseriou, ktora je derava ako emental. Mam skusenost s niekolkymi z okolia a motor je prave to co ta vacsinou drzalo az do smrti auta
Avatar - Ronault.
12. 2. 2012 21:33
Re: Vylízat
Pamatuju návštěvu vrakáče před lety, kde byly vyřazené služební fáčka vodáren s 400-500t km na tahometru.
Předešlého se dávalo z domu s kdo ví kolika tisíci, na tahometru měl sice 150t km, ale dle stavu interiéru tam bylo tak minimálně 2xtolik, protože ten druhý, když šel z domu, tak měl 160t a měl interiér o dost lepší a ten měl km jisté. Jo, jen je uchovat nezrezlé. Však najdeš tady na i Felicii s 650t km a to je v podstatě stejný motor.

EDIT: Trochu mi to připomnělo strýce, který si Favorita koupil v r.89 a měl ho do roku tuším 2004. Jezdil s tím ročně kolem 20t km a o auto se vůbec nestaral, bylo v hrozném stavu. Pamatuju si, jak k nám přijel a otec se ho ptá, jestli měnil olej... a on, že jo, ale netuší kdy to bylo, nějaký ten rok už to bude. Tak jsme to zvedli, povolili ventil a olej nevytékal ale spíše kydal ven. Auto ale jezdilo furt a takových 300t na něm udělal i bez péče. Kdo ví kolik to bylo přesně, tahometr už pak nefungoval >:D
12. 2. 2012 23:18
Re: Vylízat
pripomenul si mne velmi davnu skusenost s firemnou feliciou pick up. Tak nejako sa zabudlo na servisnu knizku, zaznamy ziadne a pri vymene olej nechcel tiect, ale len vypadavali nejake podivne kusy skorovazelinyv tuhom stave. Zistilo sa to az vtedy ked na volnobehu svietila kontrolka mazania a az par tisic km potom sa dal olej vymenit >:D >:D . Skus to spravit s nejakym sucasnym turbomotorom a uvidis
13. 2. 2012 10:20
Re: Vylízat
pamatuju jak si táta koupil v roce 93 fungl novýho Formana za neuvěřitelných 230 000. Najezdil s ním 150 000 a auto bylo zralý do šrotu. Všechno vrzalo, skřípalo, rezavělo, rachtalo no strašný. Nedovedu si představit jak by vypadal po půl milionu km. Faktem je že to byl vlastně pekáč už v době kdy to bylo nový, ale taková holt byla doba. Nicméně jinak je to auto, který na rozdíl od současných aut nenechalo majitele nikde stát kvůli nějaký banální závadě. S novými auty člověk neví jestli vůbec dojede do cíle natož aby si na tom něco opravil sám.
Avatar - Ronault.
13. 2. 2012 17:41
Re: Vylízat
Tak ono popírat korozi u Favoritu nemá smysl a lamentovat nad vrzajícím interiérem taky. Ale taky je pravda, že kvalita výroby velmi kolísala.
150t km jsem měl třeba na svém před nehodou najetu, vlastně něco více a ještě to taková hrůza nebyla, samozřejmě, za 18 let provozovní koroze pomalu začínala hlodat, kdyby nebylo dobré údržby předešlých majitelů, tak už by neexistoval.

Jinak ano, výhoda byla v konstrukční jednoduchosti a člověk víceméně vždy dojel, mě jen dvakrát vypekly homokyneťáky, ale i to by se dalo s nářadím v autě a blízkosti mototechny opravit. Žádná diagnostika před opravou napojovat nebyla třeba >:D
Avatar - Emel
12. 2. 2012 22:05
Re: Vylízat
Já nevím, není pro motor lepší trávit čas na dlouhých štrekách po dálnici než při důchodcovském pojíždění?
Avatar - Ronault.
13. 2. 2012 01:06
Re: Vylízat
To máš samozřejmě pravdu, jenže nic neplatí absolutně.
Můj neboštík děda i jako důchodce nejezdil se svým benzínovým autem většinou trasy pod 15 km a žádné popojížděčky v centru měst neabsolvoval. Takže pro malou atmosféru docela pohodové. Taky při výměně oleje vytekl vždy pěkný olej.

Pak naopak máš lidi, co jedou 150 v kuse a pak to hned utnou u benzínky a turbo chladne víme jak... A nebo naopak jim není líto třeba těch 400 km v kuse jet s benzínovým maloobejmovým motorem třeba 1,2 HTP v kuse 150 s 5000 ot./min. a tak jsem to spíše bral já. Jo, pokud pojedou 110-120, tak máš recht.

Takže tak jsem to asi myslel, jen jsem to mohl napsat trochu lépe ;-)
Avatar - Rampa89
10. 2. 2012 18:35
Re: Vylízat
Ono je to pěkný, ale bývá to velká rodost kupovat auto od lidí jako jsi ty. To pak výměna brzdovky probíhá odvrtáváním všech odvzdušňováků, protože auto třeba po nouzovém brždění na dálnici překvapivě přestane brzdit, naopak nad 130 začne lézt teplota nahoru, protože chladič je tam už jen na ozdobu a vevnitř je zarostlý doslova bordelem (nikdo by mi neuvěřil, co jsem viděl právě na jedné pražské corolle - ta měla v chladiči doslova bláto) a dalo by se donekonečna pokračovat. Stejně jako názory, že podvozek není třeba ošetřovat alespoň jednou za několik let, protože je to přeci pozink.

Mimochodem t.č. mi stojí v garáži corolly staré 8,16, a 2x20 let, a rukama mi jich prošlo ještě několik dalších a tak si troufám tvrdit, že se i na nich zanedbávání elementární údržby projeví. To je pak vidět rozdíl, jestli třeba motory od toyoty vydrží 250 (zežere to olejovou náplň, foukne těsnění...), nebo +500 tkm bez povšimnutí... (pro Ronaulta) ;-)
Avatar - Ronault.
10. 2. 2012 20:06
Re: Vylízat
Jak to myslíš, tu závorku? :-O
Avatar - Choochoo
8. 8. 2012 08:25
Re: Vylízat
Tak znamej menil na Fabii 1,4 tesneni pod hlavou 2x do 200tis, takze i tech 250 tis je pekny ne? ;-)
10. 2. 2012 15:17
Lepší dříve, než spravně, natož vůbec.
No já v tom mám jasno.Olej měním max po 15tkm/rok.Filtry vzduchové max po 30tkm, naftovej max 40 tkm.Olej v převodovce po 120 tkm , nebo 5 létech a to samé u nemrznoucí kapaliny.Honda to má i v servisních postupech.Vím že tím nic nezkazím, naopak a jsem v klidu. :-) Ty prkotiny jako nemrznoucí kapalina + vyměna oleje v převodovce stojí tak málo, že je blbost to neudělat.
Rozbalit vlákno
15
10. 2. 2012 15:46
Re: Lepší dříve, než spravně, natož vůbec.
S převodovým olejem si vybavím dvě věci. Moje výměna "doživotního" oleje loni (cca 4-5 let stáří), kdy z převodovky vytekl neskutečný humus, a sousedovic Golf II, který neviděl nový olej nikdy, a při pokusu o výměnu nevyteklo vůbec nic, jelikož materiál nacházející se uvnitř skříně připomínal švestková povidla ;-)
10. 2. 2012 16:15
Re: Lepší dříve, než spravně, natož vůbec.
Jj, doživotně je jistá jen smrt....
10. 2. 2012 19:05
Re: Lepší dříve, než spravně, natož vůbec.
Jenže v dobách, kdy se konstruoval Golf II, byla kvalita olejů trochu jinde, takže ta převodovka to vydrží asi i ty povidla ;-) ... něco jiného je hypermoderní osmisupňový automat.
Avatar - escorpion
10. 2. 2012 17:35
Re: Lepší dříve, než spravně, natož vůbec.
Výmena oleja v prevodovke určite nie je prkotina. Pre istotu som nechal vymeniť pri 90 tisíc km, prevodovka cukala a po výmene super. Boli tam nánosy. Celoživotná náplň, tak deklarujú v bmw. Určite nie a tá "prkotina" má stála 600 eur.
Avatar - Katikakus
10. 2. 2012 18:08
Re: Lepší dříve, než spravně, natož vůbec.
Tos v ramci vymeny oleje zrejme zaplatil celou prevodovku, chlapce. >:-[] :no:

Litr kvalitniho prevodoveho oleje stoji kolem 5-10 EUR, specialni jsou za cca 20-25 EUR/litr.
10. 2. 2012 22:28
Re: Lepší dříve, než spravně, natož vůbec.
Možno v rámci "celoživotnej" náplne prevodovky zaliali zátku lepidlom, nešlo to dať dolu, tak starú prevodovku so starým olejom proste vymenili za novú s novou náplňou jednoducho "kus za kus"... :-)
Avatar - Katikakus
11. 2. 2012 00:50
Re: Lepší dříve, než spravně, natož vůbec.
Ano, to by davalo smysl. >:D

Jinak, vitej zpatky, Klaudie, kde ses flakal? ;-)
Avatar - escorpion
11. 2. 2012 05:20
Re: Lepší dříve, než spravně, natož vůbec.
Nemyslím, že tam dali novú prevodovku. Iba repas stojí takmer 2000 éčok u nejakého frantu na dedine. Nie všetko sa dá opraviť za 5 korún.
Na faktúre je olejová vaňa s filtrom za 196 eur a 8,5 litra oleja za 200. Tých 600 eur bolo aj s bezpečnostnými skrutkami kolies, takže olej reálne za 400 plus práca.
Cena prevodovky u santa fe, chlapče.
[odkaz]
Avatar - Katikakus
11. 2. 2012 08:29
Re: Lepší dříve, než spravně, natož vůbec.
Tak vidis, ze se dostavame uz do realnejsich cisel - 23 EUR za litr uz nezni tak nesmyslne, vid? Kazdopadne, i tak si myslim ze ses nechal natahnout...

PS: S tou prevodovkou, to byl vtip, mlho! Pokud si nejsi jisty, jestli si pochopil smysl precteneho, zkus se orientovat podle smajliku (to jsou ta zlta kolecka, vetsinou na konci radku). Muzou ti napovedet, jak to autor myslel. ;-)
Avatar - escorpion
11. 2. 2012 08:46
Re: Lepší dříve, než spravně, natož vůbec.
Mne sú fuk žltá kolečka na konci riadkov, reagoval som iba na "vyměna oleje v převodovce stojí tak málo, že je blbost to neudělat." Nič viac, nič menej.
Či som sa nechal natahnout je otázne, auto servisujem vždy v autorizovanom servise a ten zvykne byť drahší.
Avatar - Katikakus
11. 2. 2012 09:18
Re: Lepší dříve, než spravně, natož vůbec.
Vlastnit auto neni pro kazdeho - koupi auta to totiz nekonci, coz si hodne lidi neuvedomuje. Pokud si nemuzes dovolit auto servisovat, muzes treba jezdit MHD. ;-)
Avatar - escorpion
11. 2. 2012 10:14
Re: Lepší dříve, než spravně, natož vůbec.
Neboj, dovolím si auto servisovať. Dokonca v autorizovanom servise. Keby nie, tak si ho nekupujem. Kto chce opicu, musí mať na banány.
Inak, MHD či bicykel je fajn, občas využívam.
Avatar - Katikakus
11. 2. 2012 13:53
Re: Lepší dříve, než spravně, natož vůbec.
V tom pripade nechapu, nac si stezujes...
Avatar - escorpion
11. 2. 2012 18:37
Re: Lepší dříve, než spravně, natož vůbec.
Vôbec si nesťažujem, som veľmi spokojný.
11. 2. 2012 04:15
Re: Lepší dříve, než spravně, natož vůbec.
To je pěkná cena za takovou prkotinu.
10. 2. 2012 22:24
YES
Síce prebratý zo Sveta motorov, ale hovorím YES :yes:
Áno, práve takéto články chcem na Auto.cz čítať.
:yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - escorpion
11. 2. 2012 10:31
Re: YES
Auto.cz ?

Pekné články, ale v poslednej dobe zamerané na počty príspevkov v diskusii. Pravidelne a v poslednej dobe každý deň servírujú článok o kórejcoch. Niekedy mi to príde také silené, len aby to vyvolalo diskusiu. Sú si vedomí, že sú tu 2 tábory, VW group a H/K fanatici a diskusia je vždy plodná.

Koncom roka sa bude vyhodnocovať rebríček najdiskutovanejších článkov a už teraz je nový i30 v top ten.
Avatar - Katikakus
11. 2. 2012 13:55
Re: YES
Oni to nedelaji jako charitu, ale kvuli tomu, aby vydavatelstvi a majiteli vydelali penize. Ty, jako ctenar to muzes ovlivnit - cist jenom to, co te zajima, resp. necist a nepsat do diskusi, ktere te nezajimaji.
11. 2. 2012 14:50
Re: YES
Kľudne nech sa to tu melie, ale nech sú tie články o niečom.
Avatar - Katikakus
11. 2. 2012 15:51
Re: YES
Naprosto s tebou souhlasim. bohuzel pokles kvality clanku je hodne znat.
11. 2. 2012 20:49
Re: YES
Preto sem často nechodím. Mrknem raz za čas, z tých X článkov čo tu je si prečítam tak jeden-dva, ktoré za ničo stoja a zas sem pár týždňov nemusím. Do diskusií sa veľmi nemiešam, stará partia sem už skoro nechodí, a vytýkať truľkom ich teľacie pokriky tiež nemám chuť.
11. 2. 2012 21:25
posledni odstavec
To co je napsany v poslednim odstavci je naprosta pravda ovsem vyrobci to samozrejme otevrene priznat nemuzou. je dobre ze se o tom ale zacina vseobecne vedet ;-)
Rozbalit vlákno
0
11. 2. 2012 21:38
VW požadavky a další...
Obecně platí, že požadavky VW na vývoj/kvalitu dílů je 15 let nebo 300 000 km. To se projevuje zejména v testovacím a schvalovacím procesu.
Ford má např. 12 a 200 000...
Konkrétně platí, že základem je vydržet 2 roky záruky...:-(
Auta se dnes dělají na ca 3-5 let. Pak to vem čert...
Nová auta kupují hlavně leasači, těm musí sloužit po dobu leasingu, pak je to celkem jedno...
Auto je spotřební zboží....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KubikCv
7. 8. 2012 18:01
Odpověď bravíčka
Pokud pan Šerák houby najezdí...nemá si kupovat 2.0 TDi :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Mangalica
7. 8. 2012 23:25
Re: Odpověď bravíčka
Něco jako: "Pane doktore Uzle, mohu otěhotnět, když provozuji orální sex?"

Odpověď: "Pokud seš p..a, tak ano!"
8. 8. 2012 13:03
Já mám jasno
Když jsem měl starší auto měnil jsem olej v motoru po 9.000 km (polosyntetika) olej v převodovce s rozvodama a samozrějmě rozvody komplet. Chladící kapalinu jednou za dva roky. Teď mám auto nové najeto 15.000 km. Předepsaný interval výměny oleje je po 30.000 km budu jezdit po max. 20.000 km. Rozvody ve 120.000km budu měnit ve 100.000 km chladící kapalinu opět vyměním jednou za dva roky a olej v převodovce taktéž s rozvodama. Servisní plán neservisní plán. Radši to udělám dřív a mám klid a ty náklady, které si takhle na kilometr zvýším mě opravdu mrzet nebudou. Lepší pravidelnější údržba než pravidelná. Každé auto, které jsem měl, jsem vlastnil kolem tří let a najezdil nějakých 90 - 100.000km a nikdy mě žádná vážná závada nepotkala, samozřejmě nevím zda to bylo mojí údržbou, nebo jsem měl prostě kliku ;-)

Autorovi dotazu bych asi odpověděl takto, všechno co vás napadne, měňte po 120.000 km samozřejmě kromě oleje v motoru >:D a máte klid.
Rozbalit vlákno
0
8. 8. 2012 16:54
stanovisko škody auto
seberte odvahu a definujte konkrétním časovým údajem, slovo "dlouhodobě" ... beru toleranci +/- 1 rok : )
Rozbalit vlákno
0