Když jsem měl starší auto měnil jsem olej v motoru po 9.000 km (polosyntetika) olej v převodovce s rozvodama a samozrějmě rozvody komplet. Chladící kapalinu jednou za dva roky. Teď mám auto nové najeto 15.000 km. Předepsaný interval výměny oleje je po 30.000 km budu jezdit po max. 20.000 km. Rozvody ve 120.000km budu měnit ve 100.000 km chladící kapalinu opět vyměním jednou za dva roky a olej v převodovce taktéž s rozvodama. Servisní plán neservisní plán. Radši to udělám dřív a mám klid a ty náklady, které si takhle na kilometr zvýším mě opravdu mrzet nebudou. Lepší pravidelnější údržba než pravidelná. Každé auto, které jsem měl, jsem vlastnil kolem tří let a najezdil nějakých 90 - 100.000km a nikdy mě žádná vážná závada nepotkala, samozřejmě nevím zda to bylo mojí údržbou, nebo jsem měl prostě kliku ;-)
Autorovi dotazu bych asi odpověděl takto, všechno co vás napadne, měňte po 120.000 km samozřejmě kromě oleje v motoru >:D a máte klid.
No nevim ako vyzera po 10 rokoch, ale Honda se mi zda ma vymenu po 7 letech a u stareho Honda verku jsem ji nemenil ani po 15 letech a ze by ji bylo neco se neda rict. Dle mereni na minus 35°C.
Coze? Golf nema vypousteci a nalevaci sroub? :-O;-)
Kamos to probiral u Golfa v servisu a snad mu tam tu diru pro sroub pro vypousteni dodelaj, kdyz bude chtit menit olej v prevodovce, coz je asi jedine rozumne reseni.
U noveho motoru je vhodná první výměna po cca 5 tisících, druhá po 15 a třetí po 30-ti tisících. Potom je možné používat long life olej s výměnným intervalem 30 tisíc, nebo 1 rok. Po 240 tisících km je vhodné přejít na standardní (nikoli long life) olej a zkrátit výměnný interval na 15 tisíc.
Píšu ovšem o kvalitním motoru, kvalitním oleji a kvalitním řidiči. Tyto 3 podmínky z tohoto postupu vylučují vozy na "F" a jejich řidiče. Tam je vzhledem k nižší kvalitě vozů i řidičů třeba výměnné intervaly zkrátit...
Olej v převodovce měnit po 150 tisících nebo 5-ti letech. Ozubený řemen a rozvody po 125 tisících, nebo 5-ti letech. Repasi turba nechat udělat nejpozději po 180 tisících.
Ano, to je úchylka a je spousta lidí, co se tím řídí... Osobně bych to udělal tak, že po cca 10tkm bych nechal olej vyměnit u známýho "neznačkovýho", ale poctivýho mechanika a s výměnou v rámci servisního intervalu zašel do značkovýho servisu. Nikdo nic nepozná, na záruku to vliv mít nebude a já budu mít klid...
Klasika. Kamarádka platila 4300,- , protože měla ucpané vzduchové kanálky na felicii .Co to je neví nikdo :-) ( to nás donutilo hrát si s myšlenkou, že bychom si pronajali kancelář bez dílny, chodili bychom tam v monterkách a opravovali věci jen jako. Přitom by se na auto ani nešáhlo - jako v tomto případě ) Asi 3x jsem dostal fakturu zadarmo jednoduchým fíglem. Doplnil jsem kapalinu do plna a vyfotil na foťák před odevzdáním auta do servisu, přímo před autosalonem. Ve všech třech případech mi naúčtovali 2-3L kapaliny do odstřikovačů. Doporučuju - poradil mi to slovák a fakt to funguje všude :-) Hle a servisní interval byl zadarmo. Nejlepší je podle mě mít nějakého známeho, který to udělá u vás na zahradě a naučí vás to. Učím se to a jsem domluvený s kamarádem, že až zavře servis můžu za nějaký peníz použít jeho nástroje a přístroje. Holt staré pořekadlo platí... když něco chceš pořádně, udělej si to sám.
Tak ono popírat korozi u Favoritu nemá smysl a lamentovat nad vrzajícím interiérem taky. Ale taky je pravda, že kvalita výroby velmi kolísala.
150t km jsem měl třeba na svém před nehodou najetu, vlastně něco více a ještě to taková hrůza nebyla, samozřejmě, za 18 let provozovní koroze pomalu začínala hlodat, kdyby nebylo dobré údržby předešlých majitelů, tak už by neexistoval.
Jinak ano, výhoda byla v konstrukční jednoduchosti a člověk víceméně vždy dojel, mě jen dvakrát vypekly homokyneťáky, ale i to by se dalo s nářadím v autě a blízkosti mototechny opravit. Žádná diagnostika před opravou napojovat nebyla třeba >:D
pamatuju jak si táta koupil v roce 93 fungl novýho Formana za neuvěřitelných 230 000. Najezdil s ním 150 000 a auto bylo zralý do šrotu. Všechno vrzalo, skřípalo, rezavělo, rachtalo no strašný. Nedovedu si představit jak by vypadal po půl milionu km. Faktem je že to byl vlastně pekáč už v době kdy to bylo nový, ale taková holt byla doba. Nicméně jinak je to auto, který na rozdíl od současných aut nenechalo majitele nikde stát kvůli nějaký banální závadě. S novými auty člověk neví jestli vůbec dojede do cíle natož aby si na tom něco opravil sám.
To máš samozřejmě pravdu, jenže nic neplatí absolutně.
Můj neboštík děda i jako důchodce nejezdil se svým benzínovým autem většinou trasy pod 15 km a žádné popojížděčky v centru měst neabsolvoval. Takže pro malou atmosféru docela pohodové. Taky při výměně oleje vytekl vždy pěkný olej.
Pak naopak máš lidi, co jedou 150 v kuse a pak to hned utnou u benzínky a turbo chladne víme jak... A nebo naopak jim není líto třeba těch 400 km v kuse jet s benzínovým maloobejmovým motorem třeba 1,2 HTP v kuse 150 s 5000 ot./min. a tak jsem to spíše bral já. Jo, pokud pojedou 110-120, tak máš recht.
Takže tak jsem to asi myslel, jen jsem to mohl napsat trochu lépe ;-)
pripomenul si mne velmi davnu skusenost s firemnou feliciou pick up. Tak nejako sa zabudlo na servisnu knizku, zaznamy ziadne a pri vymene olej nechcel tiect, ale len vypadavali nejake podivne kusy skorovazelinyv tuhom stave. Zistilo sa to az vtedy ked na volnobehu svietila kontrolka mazania a az par tisic km potom sa dal olej vymenit >:D >:D . Skus to spravit s nejakym sucasnym turbomotorom a uvidis
Pamatuju návštěvu vrakáče před lety, kde byly vyřazené služební fáčka vodáren s 400-500t km na tahometru.
Předešlého se dávalo z domu s kdo ví kolika tisíci, na tahometru měl sice 150t km, ale dle stavu interiéru tam bylo tak minimálně 2xtolik, protože ten druhý, když šel z domu, tak měl 160t a měl interiér o dost lepší a ten měl km jisté. Jo, jen je uchovat nezrezlé. Však najdeš tady na i Felicii s 650t km a to je v podstatě stejný motor.
EDIT: Trochu mi to připomnělo strýce, který si Favorita koupil v r.89 a měl ho do roku tuším 2004. Jezdil s tím ročně kolem 20t km a o auto se vůbec nestaral, bylo v hrozném stavu. Pamatuju si, jak k nám přijel a otec se ho ptá, jestli měnil olej... a on, že jo, ale netuší kdy to bylo, nějaký ten rok už to bude. Tak jsme to zvedli, povolili ventil a olej nevytékal ale spíše kydal ven. Auto ale jezdilo furt a takových 300t na něm udělal i bez péče. Kdo ví kolik to bylo přesně, tahometr už pak nefungoval >:D
Problém je tam i tam, autorizované i neautorizované. Výhody neautorizovaného jsou v tom, že k němu nemusíš, výhody autorizovaného jsou v tom, že v době záruky tě až tolik netrápí, že mění celý díly.
motor vo favorite nema problem urobit 200k km, horsie je to s karoseriou, ktora je derava ako emental. Mam skusenost s niekolkymi z okolia a motor je prave to co ta vacsinou drzalo az do smrti auta
No slupnul jako malinu bych netvrdil. Fáčko s 200 t je zpravidla naprosto ve smrti a pokud motor ještě jakž takž běží považoval bych to za úspěch. Samozřejmě pokud mu někdo věnuje nadměrnou péči, tak je Fáčko nesmrtelný auto. Do tý doby než shnije na prach ;-\
Známej dělá na vývoji v Paramu a jednou mi říkal, že neexistuje na trhu olej, který by byl schopný vykazovat stejné vlastnosti po 30 tis kilometrů. Důrazně mi doporučil nenechat se uchlácholit výrobcem na long life intervaly a měnit olej po 15 tisících. Jemu věřím, doporučením marketingovýho oddělení Škodovky ani trochu.
Spousta lidí si pořád naivně myslí, že v autorizovaných servisech jsou nějací NADmechanici, kteří jejich autu budou věnovat mnohem větší péči než obyčejný untermechanici, ale to bohužel není pravda.
Nejvetsi prasarna kterou napr idioti ze skodovky doprucuji do dnes je prvni vymena oleje u fungl novevo auta po 30 ti tisicich! jak to muze vubec nekoho napadnout? v dobe kdy se motor zajizdi a tudiz produkuje nejvic mikrocastecek za dobu svoji zivotnosti nechat tohle abrazivo v motoru pusobit tak dlouho je podle me trestuhodna nedbalost. nechapu kdo tohle vymyslel.
Obecně platí, že požadavky VW na vývoj/kvalitu dílů je 15 let nebo 300 000 km. To se projevuje zejména v testovacím a schvalovacím procesu.
Ford má např. 12 a 200 000...
Konkrétně platí, že základem je vydržet 2 roky záruky...:-(
Auta se dnes dělají na ca 3-5 let. Pak to vem čert...
Nová auta kupují hlavně leasači, těm musí sloužit po dobu leasingu, pak je to celkem jedno...
Auto je spotřební zboží....
To co je napsany v poslednim odstavci je naprosta pravda ovsem vyrobci to samozrejme otevrene priznat nemuzou. je dobre ze se o tom ale zacina vseobecne vedet ;-)
Preto sem často nechodím. Mrknem raz za čas, z tých X článkov čo tu je si prečítam tak jeden-dva, ktoré za ničo stoja a zas sem pár týždňov nemusím. Do diskusií sa veľmi nemiešam, stará partia sem už skoro nechodí, a vytýkať truľkom ich teľacie pokriky tiež nemám chuť.
... možná změním úmysly, ani nebudu čekat další 2 týdny a půjdu se zasmát nad tím "tiknutím"... znáte to, takové to cvak.. anebo ani to >:D dám pak vědět ... :-!
Je to takový začarovaný kruh. Automobilky potřebují stále vyrábět, aby zaplnily výrobní kapacity, ale zákazník je nutí vyrábět a prodávat co nejlevněji, tak to šidí zase proto, aby si lidé kupovali po třech letech nové auta. Na autech mají malé marže, takže jsou nuceni stále vyrábět i na sklad, do toho odbory, tlak dodavatelů... Je to šílené.
Oni to nedelaji jako charitu, ale kvuli tomu, aby vydavatelstvi a majiteli vydelali penize. Ty, jako ctenar to muzes ovlivnit - cist jenom to, co te zajima, resp. necist a nepsat do diskusi, ktere te nezajimaji.
To je fakt - kde jsou ty casy, kdyz jsem musel pred startem otevrit kapotu, rucne nacerpat benzin, vytahnout sytic, posunout predstih a pak cekat na prekvapeni - chytne nebo ne? >:D
Pekné články, ale v poslednej dobe zamerané na počty príspevkov v diskusii. Pravidelne a v poslednej dobe každý deň servírujú článok o kórejcoch. Niekedy mi to príde také silené, len aby to vyvolalo diskusiu. Sú si vedomí, že sú tu 2 tábory, VW group a H/K fanatici a diskusia je vždy plodná.
Koncom roka sa bude vyhodnocovať rebríček najdiskutovanejších článkov a už teraz je nový i30 v top ten.
Neboj, dovolím si auto servisovať. Dokonca v autorizovanom servise. Keby nie, tak si ho nekupujem. Kto chce opicu, musí mať na banány.
Inak, MHD či bicykel je fajn, občas využívam.
Vlastnit auto neni pro kazdeho - koupi auta to totiz nekonci, coz si hodne lidi neuvedomuje. Pokud si nemuzes dovolit auto servisovat, muzes treba jezdit MHD. ;-)
Mne sú fuk žltá kolečka na konci riadkov, reagoval som iba na "vyměna oleje v převodovce stojí tak málo, že je blbost to neudělat." Nič viac, nič menej.
Či som sa nechal natahnout je otázne, auto servisujem vždy v autorizovanom servise a ten zvykne byť drahší.
no, kdyby cena vozu odpovídala tomu intervalu - proč ne - ale většina smrtelníků nemá na to, auto po pár letech "točit". Taky jsem kupoval nová auta po třech letech a teď už to taková sláva nebude..... Automobilky potřebují neustále vyrábět a vozy "točit", což ale nejde ruku v ruce s jejich cenovou politikou. Na spoustě aut je už vidět, že se šetří, kde může... Vidět ve smyslu ne toho, co lidi vidí navrchu, ale na kvalitě a objemu materiálů - a v podstatě jde jen o to, "přežít" garanční dobu a pak, ať se to třeba vypaří...
Tak vidis, ze se dostavame uz do realnejsich cisel - 23 EUR za litr uz nezni tak nesmyslne, vid? Kazdopadne, i tak si myslim ze ses nechal natahnout...
PS: S tou prevodovkou, to byl vtip, mlho! Pokud si nejsi jisty, jestli si pochopil smysl precteneho, zkus se orientovat podle smajliku (to jsou ta zlta kolecka, vetsinou na konci radku). Muzou ti napovedet, jak to autor myslel. ;-)
Nemyslím, že tam dali novú prevodovku. Iba repas stojí takmer 2000 éčok u nejakého frantu na dedine. Nie všetko sa dá opraviť za 5 korún.
Na faktúre je olejová vaňa s filtrom za 196 eur a 8,5 litra oleja za 200. Tých 600 eur bolo aj s bezpečnostnými skrutkami kolies, takže olej reálne za 400 plus práca.
Cena prevodovky u santa fe, chlapče.
[odkaz]
Záleží, jaká tam je. Žádná není doživotní, jsou určitě na 10 let a myslím i na 20 let, ale často jen na dva nebo tři roky. Pokud nevíš, co tam máš, chce to po dvou letech vylít, vyměnit za vhodný typ a označit si datum příští výměny. Tolik to nestojí. Já osobně dávám přednost kratší životnosti. Long life kapaliny ve mne důvěru nebudí. Nedal bych si do auta long life olej, tak tam nebudu dávat ani chladící kapalinu.
Možno v rámci "celoživotnej" náplne prevodovky zaliali zátku lepidlom, nešlo to dať dolu, tak starú prevodovku so starým olejom proste vymenili za novú s novou náplňou jednoducho "kus za kus"... :-)
Píšu 30 tisíc, ale nepoznám olej, ktorý by bol po tom nájazde ešte v solídnej kondícii. Mením max. po 15 tisíc. A najnovšie ihneď aditivujem polarizovaným teflonom. Nešetrím palivo, nešetrím olej, šetrím motor. Výmena oleja po 30 tisíc je marketingový ťah, síce meníš menej často, ale viac za ten olej zaplatíš a motor vydrží menej ako by mohol.
No nevim co mas za Doblo, ale na nasem firemnim 1,9JTD je 270 tis. a ted ma prvni zavadu! Porouchal se zamek zadnich dveri! Taky to mohl vergl jeste 200tis. vydrzet! >:D
Jenže v dobách, kdy se konstruoval Golf II, byla kvalita olejů trochu jinde, takže ta převodovka to vydrží asi i ty povidla ;-) ... něco jiného je hypermoderní osmisupňový automat.
Ono je to pěkný, ale bývá to velká rodost kupovat auto od lidí jako jsi ty. To pak výměna brzdovky probíhá odvrtáváním všech odvzdušňováků, protože auto třeba po nouzovém brždění na dálnici překvapivě přestane brzdit, naopak nad 130 začne lézt teplota nahoru, protože chladič je tam už jen na ozdobu a vevnitř je zarostlý doslova bordelem (nikdo by mi neuvěřil, co jsem viděl právě na jedné pražské corolle - ta měla v chladiči doslova bláto) a dalo by se donekonečna pokračovat. Stejně jako názory, že podvozek není třeba ošetřovat alespoň jednou za několik let, protože je to přeci pozink.
Mimochodem t.č. mi stojí v garáži corolly staré 8,16, a 2x20 let, a rukama mi jich prošlo ještě několik dalších a tak si troufám tvrdit, že se i na nich zanedbávání elementární údržby projeví. To je pak vidět rozdíl, jestli třeba motory od toyoty vydrží 250 (zežere to olejovou náplň, foukne těsnění...), nebo +500 tkm bez povšimnutí... (pro Ronaulta) ;-)
Výmena oleja v prevodovke určite nie je prkotina. Pre istotu som nechal vymeniť pri 90 tisíc km, prevodovka cukala a po výmene super. Boli tam nánosy. Celoživotná náplň, tak deklarujú v bmw. Určite nie a tá "prkotina" má stála 600 eur.
S převodovým olejem si vybavím dvě věci. Moje výměna "doživotního" oleje loni (cca 4-5 let stáří), kdy z převodovky vytekl neskutečný humus, a sousedovic Golf II, který neviděl nový olej nikdy, a při pokusu o výměnu nevyteklo vůbec nic, jelikož materiál nacházející se uvnitř skříně připomínal švestková povidla ;-)
Samozřejmě, že doba se mění. Ale pokud jde o 20 let starou Toyotu, tak v roce 1992 se vyráběl zrovna ten Favorit, jehož motor slupl 200t km jako malinu ;-) A že to byla letitá konstrukce z 60. let.
No jenže atmosféry z let 80/90 datych jsou lehce jiné, než ty současné, o turbu nemluvě...viz plnění Eurozplodiny.Vše je složitější a tím pádem poruchovější.Holt je důležitější údržba.Taky jde o to jak je dotyčný motor používán.Ono motor jako takovej najede každej hodně....ale co to ostatní okolo že, tam je zakopanej pes.
No já v tom mám jasno.Olej měním max po 15tkm/rok.Filtry vzduchové max po 30tkm, naftovej max 40 tkm.Olej v převodovce po 120 tkm , nebo 5 létech a to samé u nemrznoucí kapaliny.Honda to má i v servisních postupech.Vím že tím nic nezkazím, naopak a jsem v klidu. :-) Ty prkotiny jako nemrznoucí kapalina + vyměna oleje v převodovce stojí tak málo, že je blbost to neudělat.
To máš sice pravdu, ale takových -20° pro baterku může být smrtelné... a co z toho, že ti jinak i v tom mrazu motor chytne na první škrtnutí startéru? ;-)
Tak prvních 200t km snad není pro žádné benzínové auto s atmosférickým motorem s dobrou péčí problém, ne? To je snad takový dobře zaběhnutý motor.
Rozdíl je taky v tom, jestli se mluví o 200t za 20 let, čili 10t km ročně a tudíž důchodcovské popojíždění nebo jestli jezdíš 40t ročně a 80% nalítáš s turbodieselem mezi 130-180 po dálnici. Takže nějakých 200t při mých 300t nepovažuju za nějaké extra relevantní hodnocení...
200t udělal třeba i Favorit bez ztráty kytičky a nebylo nutné aby byl vyroben Toyotou.
Těch kvalitních servisáků ubývá. Já mám zkušenosti vesměs dobré, ale proto, že si zatím díky neautorizovaným mohu vybrat. Z druhé stránky, pak už to bude jedno... automobilky vyloženě potřebují tu tříletou obměnu vozového parku, jinak by nebylo pro koho vyrábět.
Tak koukám, že u některých aut je třeba co druhou výměnu oleje vylízat vanu. Já najel na Corolle málem 200 tisíc a měnil pouze olej, olejový a vzduchový filtr. Brzdovku po deseti letech a v chladiči nikdy. Teď má to auto 19 let a auto je stále ve formě bez jakýkoliv prosaků. Není auto jako auto.
CH. kapalinu stačí dolévat (neplést s vodou) potom mám jistotu že to nezmrzne a že se vlastnosti nevytraceji...
olej v převodovce měnit pokud citím,slyším že se v té převodovce děje něco jinak než by mělo, u hydrod. automatu budiž pravidelným výměnám, ale to auto se nedožije víc jak 3-4 výměn budu li brát nějakých těch 150t km
a olej do motoru, to se mi líbí jak tady někteří prorokují že po dvaceti tisících je jak černý uhlí(pro mě celkem běžný interval na výměnu cca 1.5 roku) tak bych doporučil nalít nový olej protočit motor a vypustit jestli bude pořád hnědej...
kdo alespon pricichl k vyrobe jakekoliv komponenty skodovky a zjistite, ze pricinou nedostatecneho servisniho planu neni ani omyl, ani zamer, ale temer nabozna vira v dokonalost produktu
A tudiz jsem si vzpomnel na jednu prihodu s LL olejem - v motoru 1,9 tdi se prevaloval asi 20tkm. No a do toho oleje samozrejme behem tech 20tkm putovaly a vsakovaly se vselijake produkty horeni nafty. Jednoho dne ponekud prituhlo. Bylo asi -15. A pri tech -15 smes, vznikla smichanim tech naftovych sazi a LL oleje zrosolovatela a ucpala mazaci kanalky.
Vysledkem bylo zadreny tedeicko.
Jenom poznamka k tomu longlifu - olej casem degraduje, i kdyz moc nenajezdis, takze za me - vymena 15000 km nebo rok (bez ohledu na km), co prijde driv. Longlife :no:
Neviem, len pisem, ako to maji ine automobilky. Auto ma 5rokov/60tisic a posledne meranie ukazovalo ze vydrzi do -43C, samozrejme inhybitory uz nemusia byt ok.
Hah, já myslel, že to bude něco důmyslnějšího než jen puštění auto zkopce dolů... >:D
Beranne, já dám pak vědět, jak to dopadlo s tou baterkou :-! Pěkně si lebedí v Corse z roku 1997, s najetými 331 tisíci kilometry, minule po 3 týdnech zimního spánku naskočil Aston napoprvé, jenže to nebylo 25 - 30 pod nulou dva týdny v kuse.
Tak co,... startovací kabely mám... a navíc, stojím na kopci >:D Taky furt čtu o Opelech samé hrozné tragédie, ... a stímhle přestárlým jednolitrovým prďolou jsem si užil takové srandy (moje mladá na čtverku točila 130 km/h když předjížděla kamiooon a já se řechtal, ať už konečně řadí...), že nechápu, kde se to v tomhle autě bere >:D >:D >:D
Dotlačím auto na kopec, pustím dolů a přes kvalt nahodím. V době rozvodových řemenů a stočených tachometrů super věc.
For mariachi: Však píšu 4 dny plus.
Jinak předchozí příspěvek vznikl na základě znechucení z chaty kde byl po týdnu problém se startem a odjezdem dvou aut. A z dlouhodobého znechucení ohledně zanedbávání základní udržby vozidel a následného vzniku životních mouder o spolehlivosti některých značek.
A pokud baterka nejde vyndat sundáním svorek a povolením pár šroubů tak je její vyndávání skoro nesmysl. A pokud auto bez baterky nejde zamknout tak není co řešit.
Trefný komentář jako třešnička na dortu, absolutně vystihující dnešní poměry.
Jenže, všechno má své pro a proti. Kdo je schopný sledovat všechny ty kraviny? Hesla, účty, lhůty a limity, nabídky, výhody, slevy, trendy, investice, pracovní nabídky, technologie, ... uffff. Chápu, u auta, které nekoupím z jedné výplaty, by to pro mě měla být priorita: vědět, co s tím dělat, abych o ty úspory vložené do křápu, nepřišel. Chci jen říci, že to je dneska taková informační tsunami kolem, že jednoduše není možné takhle sledovat vše. Takže musím preventivně nevěřit svému výrobci a objezdit znalce a odborníky po republice, prosedět hodiny na internetu, abych zjistil, proč se mi zadrhlo turbo, i když s autem jezdím totálně na pohodu... (jen příklad...), abych pak zjistil, že to nejspíš bylo díky Long Life... nebo kdovíčím jiným.
Jednoduše, mezi těmi ignoranty, kteří se nezajímají z principu, jsou také konzumenti, kteří dělají to, co jim automobilka předepíše a naivně si myslí, že je to pro auto to správné.
Hrozná doba... :-!
PS.: Jako když si koupíte lyže, profesionálně si necháte nainstalovat vázání.. .a pak zjistíte na svahu, že vám špička na pravé lyži letí někam dopr*ele, jak to pak profesionál odfláknul >:D
Ajaj. To mě teda nenapadlo, z auta hodit baterii pod rameno a šoupnout si ji do sklepa. Sice je to auto mojí tchýně...., ale je fakt, že -25 za poslední 2 týdny na parkovišti tomu nepřidají >:D >:D Nechal jsem si poradit od Finů, ti jenom zvedají stěrače... >:D a to navíc jenom přední.
Jinak nechápu, co je špatného na tom, když se člověk zeptá. Nejhorší jsou totiž sebevědomí omezenci, co se o nic nestarají.... a pak čumí jako tele na nová vrata, že se něco vysmolilo.
Tak já vím bezpečně o jednom Golfu s manuálem a jedné Octavii s DSG, kde se převodovka v záruce měnila. To ovšem jen tak na okraj, s výměnami převodového oleje to nemělo nic společného.
Jezdím Fiatem (Dobló 2007) a rozhodně se nedá říct že by šlo o kvalitní vůz. Rozhrkaný sice není, ale mechanicky je to hrozný vergl, jak motor tak převodovka nestojí za nic. Letos jde z domu.
No článek je to hezký. Takový, že i malé děcko by mělo pochopit jednu základní věc - a to, že pokud chcete, aby Vám auto něco vydrželo, mělo by Vás zajímat pár základních věcí. Co mne zaráží, ale možná jsem ze staré školy, že se lidi o některé věci absolutně nezajímají a pak jen čumí na výsledek. Potažmo, přenesu-li to trošku nadneseně - to jaký nový kanál spustila jejich kabelovka, to vědí, ale jak by měli "ohlídat" kondici svého vozu - to nikoliv. Jasně - auto je pro mnohé spotřebák a nechtějí s tím mít starosti, ale jezdí v něm a dobrým servisem omezují možnost fatální chyby..... On takový potkaný motor ve 130 na dálnici....že?
Ad servisy - to je kapitola sama pro sebe...... Preferuji mechanika, který si nechá koukat a drze čumět pod ruce - vidím, co dělá a jak to dělá.... Praxi některých servisů, kdy si jen naúčtují výkony a skutek utek raději nebudu komentovat... Samozřejmě - ne všechny jsou stejné a ne všechny podvádí - ale jen by mne zajímalo, jak se na trh - Aukro a různé další inzertní servery dostávají nabídky originálních dílů - filtry, svíčky apod. a inventura ve skladech sedí...... zvláštní že? ;-) . Příklad za všechny - před pravidelnou serviskou jsem měl auto u známého na zvedáku - udělal jsem si šroubováčkem "značku" na olejovém filtru a u výpusťáku.... A protože vzduchový filtr byl čistý jak padlý sníh - tak jsem si ho taky označil.... Zkuste odhadnout reakci předávajícího technika nad fakturou, když jsem mu na filtru, který měl být měněn ukázal svůj podpis s dva týdny starým datumem........ a k mému překvapení později tam byl starý filtr, ale s výpusťákem hnuto bylo, takže o výměně oleje bych jen fabuloval......
Takhle se to dělá soudruzi motoristi.... A to nebudeme mluvit o ceně sudových olejů, kde mají na litru přes kilo......
Jo, je fakt, ze mechanicky ty Fiaty docela drzi, tam to nevidim jako tragu.
Horsi je, ze po trech letech je Fiat (i Alfa) rozhrkanej jako starej zebrinak. Tam vidim pocatek tech povesti o katastrofalni kvalite, italskejch krapech a autech, vyrobenych ve stredu...
Vtipne...
Osobne jsem koupil auto, ktere startuje uz v zakladni vybave a tak ho po dojeti pred barak nemusim do mrte rozebrat, aby mi zase rano chytlo.
Sorry, ale z toho jsem vzdy na vetvi.
Co jsem videl oleje po 10 - 12tkm, byly cerne a smradlave az hruza.
Nikdo z meho okoli nepouziva nejake Strachline a podobne s.h.i.t.-znacky, vetsinou Castroly, Shelly, pripadne Selenia (kdyz vyrobce jinak neda, ze :-) ).
Takze olej po 30tkm musi byt uz jen cerna zabordelena voda...
Z meho pohledu je longlife cesta do motoroveho pekla a je vhodny tak maximalne pro majitele, ktery nic moc nenajezdi.
Long life olej, univerzalni gumy a karton od CeresSoftu, pridratkovanej na zimu pred chladicem - povinna vybava jezdce na Rallye Kaufland.
Ja znam uz tri, co menili prevodovku drive nez ve 100tkm.
Nicmene neni jiste, jestli to ma spojitost s olejem, nebo spis s lenosti konstrukteru a katovanim kostu. Opel...
Má pravdu, u Fiatu se opravdu dělá jen to, co se pokazí. ;-) Za posledních 9-10 let mi na dvou Fiatech dohromady vyměnili několikrát olej v motoru a brzdovku. Já sám několikrát vyměnil stěrače, na jednom autě přední brzdy (které jsem "oddělal" svojí blbostí) a zrezlý výfuk. Jo a pneumatiky. Suma sumárum na mne servis Fiatu pěkně prodělává. >:D
Nechcem vedieť ako vyzerá tá chladiaca po 10 rokoch... 5-6 rokov je maximum bez ohľadu na značku. Prečo by to aj malo byť závislé od značky keď všetci používajú to isté?
jojo, to bude fakt pacient.
"Chlapy v hospodě říkali jak to jede parádně odspoda a jak to na dálnici všem natřu. No tam se vlastně nepodívám! Ale nevadí, když to tak pěkně jede, tak to koupím". >:D
Namazat kontakty je fajn. A pokud mám v zimě odstavené auto venku na víc jak 4 dny tak beru baterku v garáži (5°C) jako samozřejmost.
Nebudeš ty z té nové školy co startovací kabely a lano zásadně nevozí, auto startuje z kopce, olejovou měrku ani neví kde má a tlak v rezervě v životě nezměří ? >:D
tak já měl na Astře 1.6 najeto půlmega a olej byla taky původní. Nicméně to byl takový nic motůrek. U 300koňové potvory dostává převodovka jinýho čouda ;-)
Hádám že ty máš asi auto z koncernu vid? zajímalo by mě jak je to s výměnou (intervalem) chladící kapaliny u ostatních výrobců...vzhledem k velkému rozptylu zde v článku...2-5 let
Já bych vyčkal, jaký názor na téma zaujme TOP "odborník" na auta náš bavič spamer "TOPPER" a podle toho bych se zařídil,teda pokud bych O2 vlastnil. >:D
Neznas nikoho s Opelem? U Corsy to synchrony na dvojce doslova zralo (plati dodnes, chudaci s OPC mohou vypravet), to same plati pro M3 od devadesatych let doted - tam je navic skrin snytovana dohromady, takze zadna opravna sada nepomuze.
Jde mi jen o jistotu. Neverim, ze by napinaci kladka v modernim dieselu dala najisto 300 tkm. Samozrejme, pravdepodobne to vyjde, ale pro klid v dusi bych to menil po tech 120 tkm komplet. Rozvodova sada zase tolik nestoji...
Potkane PD jsem videl, ale v tom kvantu vyrobenych motoru se jedna o naprosto zanedbatelne mnozstvi...navic mohly byt nacate nehodou atd. Nejsem mechanik, tak s "videl jsem padesat potkanych PD" sermovat nemuzu. Ale pravda, PD trapi spousta zavad, rozvody mezi ne ale nepatri.
Obe auta, ktera mam maji rozvody retezem...aspon nejaka jistota. U Corsy se uz ozyvaji, ale tam je to holt dano idiotskou konstrukci, na funkci rostlinare to nema zadny vliv. Saab vyjede na zancky tak v roce 2030, takze taky neresim. :-)
Tak takoví snad ještě jsou ;-) Nevím jak u vás v Praze, ale tady u nás jo. ;-) Mě třeba servisák sice hrooozně dlouho opravoval něco na autě, ale alespoň ne tak, že měnil díly podle toho, co jej napadlo, ale hledal příčinu... a našel... Jen je jich opravdu málo. A jak v autorizáku, to těžko říct, tam si práci moc neprohlídneš.
No počkej, to já bych rád aby to dělali vypoštěcím ventilem, ale chtěl sem poukázat hlavně na to, že to dnes dělají většinou tak že dolívacím otvorem zasunou hadičku, něco odsajou a dolejou......výsledkem je, že usazeniny zůstanou na dně i po výměně...ale jak sem poznamenal stává se...a to i v autorizovaných servisech, že olej nevymění VUBEC, strašný...
Já bych byl vděčný za to najít servis kde mi vymění olej přes vypouštěcí ventil.....
Tak máš pravdu, že bych taky asi netlačil na servis ať mi po 120t km vymění olej v převodovce, ale v takových 200t by to nebylo od věci... mám teď 300t a pokud vím, olej měněný není a řazení je pořád stejně... průměrné.
Mě chl. kapalinu mechanik naposledy vyměnil, ani jsem mu nemusel říkat, udělal to automaticky a jen mě na to upozornil, že to provedl, přidělal visačku s typem a s datem další výměny.
Ne vždy to tím vypouštěcím ventilem stačí, stačí špatný sklon olejové vany a něco dole zůstane. Nejlepší je alespoň vypustit olej a do vypouštěcího otvoru zasunout knot z látky, která ještě něco nasaje a nechat klidně odkapat přes noc.
Pak jsou ještě servisy, včetně autorizovaných, které vypouštějí olej ze studeného motoru... taky rozumný postup 8-s
Já jsem tedy nikdy žádnou převodovku neměnil ani v záruce a ani po ní. A osobně ani nikho takového neznám. Čímž neříkám, že to neexistuje, ale že to není nic častého.
A kolik jsi viděl potkáných PéDéček? Já, na rozdíl od "slavných a nesmrtelných" TDI s rotačním čerpadlem, kde byl interval při nástupu motorů AGR do A3 dokonce zpětně krácen na 60tis, jak kolaboval jeden motor za druhým, než byl zaveden jiný řemen, žádné.
Jen tvůj dojem? Jistě, může se stát kde co, ale třba konkrétně PD motory už mají řemen podstatně širší, než staré rotačky, kde rád praskal, tak bych jim ten interval snad i věřil. Mimochodem, sám to měním komplet.
u některých motorů je předepsán interval výměny řemenu po 240t km a motor to vydrží. Nevidím důvod to měnit po 120t km. Já mám auto, kterému se rozvody mění po 160tkm a taktéž to zvládá s dostatečnou rezervou.
U mého auta je doporučený servisní interval pro výměnu převodovkového oleje dokonce 60 tis. km
Mně ještě víc překvapilo doporučení měnit chladící kapalinu...nikdy sem neslyšel, že by někdo měnil chladící kapalinu a v servisech ti přinejlepším trochu odsajou a dolejou...ale že by ti to vyměnili? to bys musel stát přímo nad mechanikem při práci a nebo si to udělat sám
já olej v převodovce měním po 100t km. Nestojí to moc, životnosti převodovky to výrazně pomůže. Nehledě na to, že cena za výměnu oleje se částečně vrátí díky nižší spotřebě.
Co s tím olejem netuším, ale pokud si vezmeš, že výměna převodovky i v záruce není až tak ojedinělým jevem, tak se nedivím tomu doporučení. A že olej udělá hodně, hlavně v těhle mrazech jde poznat viskozitu pořádně.
Tak co se týká oleje, ono by zřejmě stačilo měnit olej vypouštěcím ventilem, ale dnes při nejlepším odsajou trochu oleje nalejvacím otvorem, v horším případdě neudělaj ani to a jen si ten výkon naúčtujou a co bylo pro mě šokující, tak tato praxe o nevyměnění oleje platí i pro autorizované servisy včetně takových značek jako je mercedes!!! 8-s
Pořád je tam olejový filtr, který by většinu toho bince měl odfiltrovat.
Jen se ale podivuji nad tím, že převodový olej by se měl měnit a dle vyjádření odborníků poměrně často. Pokud vezmu v potaz fakt, že některé nové vozy na převodovce ani výpustný šroub vůbec nemají, tak? Co s tím? :-O
A co taka vymena oleja po 30 000km?
Aspon ti Japonci maju charakter. V dizlovych Primerach 1,9dci sa meni olej po 20, v Renaultoch po 30 tisic. Vynikajuco nastavene kurvitko.
Možná by bylo ještě dobré dodat, že toto samozřejmě není problém jen Škodovky, ale téměř všech výrobců.
Který výrobce třeba doporučuje sundat olejovou vanu po ujetí cca 100-150t a odstranit usazený binec? Žádný. Přitom i v benzínových motorech je to častá věc, která může při dalších 150t nadělat škody a to nemalé.
Jediné, co mě malinko zarazilo, je dotaz majitele 2,0 TDI na tak dlouhou dobu, u příplatku za diesel bych nečekal tak malý nájezd, asi nějaký Áda... :-)