Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bezpečnost

Zpět na článek

ADAC radí: Jak předjíždět sněžný pluh

26 komentářů

Avatar - positivemind
positivemind
Kam se to tu celé ubírá. Nemám analýzu návštěvnosti a zkušeností řidičů, takže bych to správně neměl hodnotit, ale začíná mne mrzet, kam se to ubírá.

Začínají se tu objevovat články pro dementy 8-s

------------------
Positivemind radí, jak psát články na auto.cz
Dlouholetí čtenáři nejsou určitým článkům příliš nakloněni.

Psaní článků je spojené i s tím, že se pod nimi může diskutovat. S ohledem na Auto.cz to připomíná nečastý komentátor Positivemind.

Obecně ale Positivemind upozorňuje, že ne všichni čtenáři jsou nakloněni takovýmto článkům s nulovou obsahovou hodnotou.

V případě ale, že se čtenář rozhodne článek přečíst, měl by se podle Positivemind(a) vybavit pytlíkem pro lepší inhalaci vzduchu či lépe samotným inhalátorem. Positivemind především tvrdí, že by se čtenáři měli takovým článkům vyhnout a neriskovat.

Důležitým faktem je podle autora příspěvku také to, že by si redakce měla udržovat co nejvyšší možnou kvalitu, a že by neměla uveřejňovat články, které patří na jiné servery skupiny Axel Springer (například na ten bouřkový, kam jistě chodí velká hromada inteližentních lidí).

Redaktoři by podle Positivemind(a) měli mít dále na paměti to, co se stalo s novou verzí Moje auto, kdy byl po obou stranách pluhu tlačen sníh. Z jedné strany nespokojenou většinou, z druhé strany částečnou ignorací a povýšeností tvůrců a správců. Sníh se poté uprostřed radlice hromadil až došlo k nevyhnutelnému.

Rovněž by redaktoři měli myslet na to, že internet je dostatečně široký pro různá další média, která zatím nepřináší obsah pro získání pageviews, a že by mohla spousta čtenářů budících v diskuzích emoce přejít jinam.

Zdroj: ČTK, Positivemind
RS
Problém není v auto.cz, problém je obecně ve spolEUčnosti 😉

[odkaz]
Avatar - positivemind
positivemind
Jo, tady mě dostávají ty polonahý recesisti na konci 😄

Jen provozovatelé ví, jaká je skupinka návštěvníků tohohle serveru, nemůžu objektivně hodnotit - buď sem tedy chodí tahle podivnosti konzumující skupina nebo ji sem hodlají očividně dostat 😉
augustin
:yes: :yes: :yes:
Avatar - gld
gld
:yes:
Autoservis
předjet v zimně vozidlo údržby. Né jen proto že když už dle mého názoru někde jede není to proto že se řidič nudí, ale také proto že přez něj není pořádně vidět. Navíc nikdy nejde pomaleji než je v danou chvili na daném místě nutné. Hlavně když má pluh na zemi a lítá z něj posypový materiál.
audis
mě jo a i jsem to provedl. A nebyl jsem sám. pluh nebo sypač jede 60 kmh. když na neodpluhovaném je bezpečné 80, 100, 120, tak proč ho nepředjet? hm? přemýšlím hlavou v dané situaci, ne paušálními principy.
Autoservis
aha a jak můžete vědět že pod vrstvou sněhu není led? Nezkušenost jízdy na sněhu nic jinýho se řict nedá. Na nedopluhovaným či protaženém a ujetém určitě není bezpečné jet 80, 100, 120 ;-\
Avatar - ObscenePanda
ObscenePanda
Ehm... A to ten led ten pluh instantne rozpusti, nebo jak? Chtelo by to trochu pouzivat logiku - pokud vam vadi, ze pod snehem muze byt led a jizda na ledu je nebezpecnejsi, nez na snehu, potom podle vas tedy bude neskonale bezpecnejsi jizda pred pluhem, nez za nim, ne?

Ten pluh jsem preci zezadu dojel po silnici, kterou on predtim odklidil, tak snad vim, jaky je jeji stav (tj. "pod snehem") a pouzitim oci zistim, jak to vypada pred pluhem.

Navic se tu nebavime o tom, ze clovek ve tme za snehove prehanky jede za pluhem, co pluzi cerstve metrove jazyky... Nejcasteji se jedna o pripad, kdy je na silnici snehu relativne malo a pluh uz treba jenom rozsiruje jizdni pruhy odhrnovanim snehu u krajnice.

A to, ze nekde jede pluh, neni samospasne reseni. Ani ten nejlepsi neodstrani ze silnice veskery material.

Naopak jizda za pluhem ma znacne nevyhody - jednak snizeny vyhled pred sebe, jednak samotne zpomaleni jizdy (a treba nekde v kopci muze dojit pomalou jizdou napriklad k prokluzu kol a uviznuti), jednak se za nim stosuji jina auta s ridici jako vy (kteri ruzne nenadale zpomaluji/zrychluji/pribrzduji a tak zpusobuji krizove situace pro ostatni) a jednak se na zadku toho pluhu toci rozsypavac onoho zazracneho materialu a ohazuje s tim auta jedouci za nim.

A jezdit 120 na zimni okresce se samozrejme da. Nelze pausalne rict kde, ale stejne tak nelze pausalne rict, ze se jezdit v zime "zasnezene" silnici 80/100/120 neda.

BTW: Take si myslim, ze se tu mnozi clanky jak z rubriky "auto" na iDnes apod.
Autoservis
Aha tak že podle toho jaký je povrh pod sněhem v daném místě kde se nacházíte je samozřejmé že ten samý povrch je i o 5 kilometrů dál? Jo to zní logicky a takoví logikové na silnicích umírají dnes a denně >😁 Pod pluhem určitě led nezmizí, ale můžete si být stoprocentně jistý po čem jedete. Víte na sněhu jsem se učil jezdit ve třinácti letech kdy jsem poprvé seděl za volantem bratrova auta. Projezdil jsem po vesnici každej víkend celé zimy, jara, léta, podzimy až po získání řidičáku a pak jetě rok než jsem se odstěhoval do Prahy. Tak že si myslím že nějaké zkušenosti s jízdou na ujetém a čerstvém sněhu mám. A také vím na čem jsou lidé v Praze schopní bourat i v rychlosti 30km/h >😁. Na ujetém sněhu se dá jet bezečně max. 80 v přehledném useku na neujetém taktéž. A to že vám to někdy vyšlo i rychleji neznamená že je to bezpečné. Brzdná dráha je v obou případech velmi velmi dlouhá 😉
Avatar - ObscenePanda
ObscenePanda
Reknete mi prosim, co budete delat, az budete potrebovat jet v zime po silnici a v okoli nebude k dispozici jediny pluh, ktery by vam mohl delat osobni eskortu? Jak bez nej poznate, po jake silnici jedete? Hruza! Asi zustanete doma a budete vzpominat, jake to bylo, kdyz jste za mlada jezdil v bratrove aute...

Jezdeni po Praze nehodnotim. Asi vas velice desi ty tri centimetry snehu, co tu ted jsou... Predstavte si, ja jezdim kazdy tyden i jinde, nez v Praze a po silnicich, kde si se snehem musim poradit i bez pluhu.
Autoservis
Nejdřív si pořádně přečtěte co jsem psal pak si nebudete svým příspěvkem dělat ostudu tím že nedokážete pochopit psaný text 😉
audis
na vesnici (bez urázky) jste asi najezdil hodně, ale ještě málo po dálnici a silnicich 1 třídy.

nevytahujte extrémy z kontextu! Pokud mě zdržuje (jel bych rychleji) pluh, předjedu. typicky na dálnici kde je pár cm sněhu. Pokud je před ním 20 cm sněhu, už to nedělám, páč na to nemám. A vyhodnucuju to až v reálném čase na místě. Na dálnici se dá na uježděném dle mě bezpečně jet i 120, ale nesmí být vysoká intenzita provozu. (odzkoušeno 110 kmh při střední intenzitě) A sypač tam jede 60 kmh.

uaáá, mluvím snad čínsky, nebo jste řidič vofce, která nemá vlastní usudek v reálném čase? |A jestli na to nemáte jet tak rychle, respektuju, ale nedělejte ze svého jednání globální závěr a neodsuzujte ty, kteří na to mají. (a zde je ted zcestné jim v tuto chvíli řikat do pirátů, mrtvejch apod).

Váš názor o jetí za pluhem zřejmě pochází z tohoto (zažito). Pluh jede 60, auta jedoucí 60 - 80 ho dojedu a jedou za ním jako vofce v vláčku. Nikdo nepředjede. Bud se bojí (respektuju) , nebo si myslí, že to je špatně (nerespektuju = vofce bez mozku).
Avatar - ObscenePanda
ObscenePanda
Predpokladam, ze jste reagoval na pana Nesvadbu... 😄
Avatar - m.z.
m.z.
Reagoval jsem na článek obecně, ale na dobře míněné rady pana Nesvadby samozřejmě taky 😄
Autoservis
Nepotřebuju si tady honit triko kecama že po zasněžený dálnici jezdím 120 a okrsce 80. Chtěl bych vás vidět jak řešíte ve 120 na zasněžené dálnici jakoukoliv kritickou situaci. Nemám důvod si na netu léčit mindráky. Každý řidič který uvažuje si nechá od vozidla údržby před sebou odstup hlavně v zimě. Předjíždět vozidlo údržby které kází bokem hromady sněhu je prostě kravina a je jen otázka času kdy se vám to vymstí a doufám že nevemete sebou ještě někoho dalšího. Je velmí znát když člověk na souvislé vrstvě sněhu jezdí celoročně nebo párkrát za zimu. Víkendoví jezdci na sněhu pak šíří tyhle frajerský řečí a díky jim to pak končí tak jak to vidáme dnes a denně v televizi. Příjde první mrazík a je hned minimálně 10 mrtvých a o první nadilce sněhu ani nemluvím. Na dálnicic pod sněhem jedu max. 90 podle provozu na okrskách pak do 60. Nemám problém regovat třeba auto které v zátáčce ujetý sníh nebo vyjete koleje vyhodí do mého pruhu. Ve 120 už to tak slavné není 😉
Avatar - eLzyx
eLzyx
sypače jsem na dálnici předjížděl zcela běžně. Nikdy by mě ani ve snu nenapadlo, že "by se to morálně nesmělo". Nicméně to jsem si dovolil v dobách, kdy jsem měl super zimní gumy(Pirelli SnowSport). Teď jsem si na "doporučení" koupil Nokiany a raději si na ten sypač počkám ;-\ a jedu za ním 8-s
pro zdejší rozumbrady - na rychlou jízdu na sněhu to chce spoustu předpokladů. Ideálně prázdnou dálnici, velkou vrstvu sněhu napadlého na vymrzlou vozovku. To předpokládá, že máte dálnici dennodenními jízdami přečtenou. A taky je dobré vědět, zda ten úsek je vybaven plotem proti zvěři, protože brzdit se na tom moc nedá. Osobně vyzkoušeno při brzdění ze 180km/h na souvisle ujetém sněhu (ubrzdil) - předemnou se vysekal kamion.
Avatar - m.z.
m.z.
Nikdy by mě nenapadlo jet celou dobu za pluhem, při nejbližší možné příležitosti jsem ho předjel a to i na okresce.
Elzyx: já Nokiany používám zcela běžně, v gumách bych problém nehledal.
Avatar - eLzyx
eLzyx
otázka jaké. Já teď obouvám WR G2 vyrobené v Rusku a je to otřes. Chová se to spíš jak celoroční guma.
Autoservis
A teď tu o červné karkulce. Jestli se vysekal kilometr před váme je to relné jeslti 100m, 200m, 300m, tak by jste dnes * do hlíny. :-! Brzdná dráha při 50 km! rychlsoti je na sněhu cca 50metrů tady o 18metru kratší než na suchu ve 130.
Avatar - eLzyx
eLzyx
to jsi úplně mimo. I podle statistik PČR zastaví auto na náledí ze 130km/h na necelých 480m, počítáno včetně reakční doby. Na sněhu brzdnou dráhu neuvádějí, ale na mokru je to necelých 170m. Sníh bych tedy viděl jako průměr náledí a vody, takže ze 130km/h bych na sněhu zastavil na 320m. Navíc do brzdné dráhy kecá spousta faktorů. Od váhy auta, přes nastavení ABS, až po šířku pneumatik. Já měl poměrně lehké sportovní auto se širokýma gumama.
Když jsem se teď díval do map, v jaké vzdálenosti jsem ho cca zahlíd a začal brzdit, tak to byl cca půl kilometr. Dohlednost byla tenkrát cca 1,5-2km.
Autoservis
Při rychlosti 180km/h ujedeš 50 metrů za vteřinu. Reakční doba 2 vteřiny než vůbec šlápneš na brzdu to jest 100 metrů, než auto začne naplno brzdit cca další 2 vteřiny dalších 100 metrů a co se týče brždění na náledí auto nebrzdí naplno nikdy. Tak že těh tvých půl kilometru od spozorování a do místa zastavení je cca 250 metrů za místem kde se kamion vysekal. Když už ze sebe chceš dělat řidiče mistra tak nejdřív uvažuj a vymysí si něco čemu se dá alespoň trochu věřit >😁 Co se týče brzdného účinku na sněhu s ABS je brzdná dráha dešlí než bez něj, v tu chvílí je ABS max. k tomu aby se ti auto nepřetočilo a nešel jsi do hodin nebo svodidel 😄 ABS je určeno k tomu aby auto bylo i při plném brždění ovladatelné a stabilní, nikoliv ke zkrácení brzdné dráhy proboha 😒
Avatar - m.z.
m.z.
Osvěta z Besipu 😄
WRG2 jsem používal na Forestrovi a jezdili jsme ji i na Mini, žádný zvláštní problém jsem nezaznamenal.
Autoservis
Předposledsní větu jsem napal špatně omlouvám se. Z poslední věty by to ale mělo být zřejmé.
Anonym2811
Zkuste prosím trochu rozvést tu myšlenku, že auto bez ABS na sněhu zastaví rychleji... :yes:
Autoservis
Řidič který ví co jak používat zastaví bez ABS na kluzkém povrchu rychleji. ABS není na zkrácení brzdné dráhy při brždění na sněhu ledu, ale k tomu aby auto bylo ovladatelné to ví každej kdo tomu alspoň trochu rozumí.