Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ADAC radí: Jak předjíždět sněžný pluh

David Bureš
Diskuze (26)
Německý autoklub ADAC není předjíždění sněžných pluhů příliš nakloněn.

Ježdění v zimě je spojeno i s tím, že se na silnicích objevují sněžné pluhy odklízející zasněžené silnice. S ohledem na to německý autoklub ADAC na svých webových stránkách radí, jak se řidiči mají chovat, pokud chtějí sněžný pluh předjet.

Obecně ale ADAC předjíždění sněžných pluhů příliš nedoporučuje. Motoristé totiž podle ADACu předjetím sněžného pluhu odklízejícího sníh neušetří žádný čas, protože musí následně zpomalit na vozovce, ze které sníh ještě nebyl odklizen.

V případě, že se však řidič rozhodne sněžný pluh předjet, měl by se podle ADACu řídit několika pravidly. ADAC především tvrdí, že by se řidiči měli vyvarovat jakéhokoliv nebezpečného a riskantního předjíždění.

Důležitý je podle německého autoklubu také fakt, že by motoristé měli dodržovat určitý odstup od sněžného pluhu. Pokud se svým autem k němu příliš přiblíží, svůj automobil si zašpiní sněhem a solí, který ze sněžného pluhu odlétává. To vede k zhoršení viditelnosti.

Motoristé by podle ADACu měli mít dále na paměti to, že po stranách pluhu je tlačen sníh. Při předjíždění sněžného pluhu se tak kola automobilu dostanou na chvíli do hlubšího sněhu, ve kterém mohou dostat smyk.

Řidiči by rovněž měli myslet na to, že radlice sněžného pluhu je široká, a tak na předjíždění bude méně prostoru. Navíc i zde od pluhu odlétá sníh a směs soli, čímž se může zašpinit čelní sklo auta, které pluh předjíždí.

David Bureš
Diskuze (26)
14. 2. 2012 07:47
Re: Nikdy mne nenapadlo
Řidič který ví co jak používat zastaví bez ABS na kluzkém povrchu rychleji. ABS není na zkrácení brzdné dráhy při brždění na sněhu ledu, ale k tomu aby auto bylo ovladatelné to ví každej kdo tomu alspoň trochu rozumí.
14. 2. 2012 07:45
Re: Nikdy mne nenapadlo
Předposledsní větu jsem napal špatně omlouvám se. Z poslední věty by to ale mělo být zřejmé.
13. 2. 2012 23:56
Re: Nikdy mne nenapadlo
Zkuste prosím trochu rozvést tu myšlenku, že auto bez ABS na sněhu zastaví rychleji... :yes:
Avatar - m.z.
13. 2. 2012 22:38
Re: Nikdy mne nenapadlo
Osvěta z Besipu :-)
WRG2 jsem používal na Forestrovi a jezdili jsme ji i na Mini, žádný zvláštní problém jsem nezaznamenal.
13. 2. 2012 19:59
Re: Nikdy mne nenapadlo
Při rychlosti 180km/h ujedeš 50 metrů za vteřinu. Reakční doba 2 vteřiny než vůbec šlápneš na brzdu to jest 100 metrů, než auto začne naplno brzdit cca další 2 vteřiny dalších 100 metrů a co se týče brždění na náledí auto nebrzdí naplno nikdy. Tak že těh tvých půl kilometru od spozorování a do místa zastavení je cca 250 metrů za místem kde se kamion vysekal. Když už ze sebe chceš dělat řidiče mistra tak nejdřív uvažuj a vymysí si něco čemu se dá alespoň trochu věřit >:D Co se týče brzdného účinku na sněhu s ABS je brzdná dráha dešlí než bez něj, v tu chvílí je ABS max. k tomu aby se ti auto nepřetočilo a nešel jsi do hodin nebo svodidel :-) ABS je určeno k tomu aby auto bylo i při plném brždění ovladatelné a stabilní, nikoliv ke zkrácení brzdné dráhy proboha :-(