Cela jedna tretina so vsetkych uvedenych aut ma v ponuke 4x4. V oblasti, kde zijem ma 4x4 asi 75% vsetkych majitelov. V tomto pripade je pozicia Skody jasna, pretoze ak nechces SUV, tak je Skoda Oktavia a Yeti jednou z malo volieb.Je tu aj vela Subaru ale ked rozpravam s ludmi, ktori ich maju, kritizuju ich koli velkej spotrebe a v Rakusku je ekologia v popredi. Takze znova zostava len Skoda (eventualne male - pre mna nudne - Suzuki Swift. ;-\
A Suzuki SX4 a Suzuki Kizashi a ... mnoho a mnoho další vozu ;-)
PS: Zajímavé že i v dobách kdy škoda ještě NEpatřila vw (a nevyráběla HALDEXové verze 4kolek), tak se i po Rakousku NO PROBLEM jezdilo se zado a předokolkami (samozřejmě krom horské západní části) - ta 4kolková "mánie", to je ale FAKT "bubost" NEuvěřitelných rozměrů :-)
Zas tak moc na výběr v 4x4 není. Je to velký úspěch škodovky. A mimochodem, Kylie, jela jste v Kizaschi? Mi se líbilo, tak jsem se byl projet, ale jízdně zklamalo. Příšerný automat, výkon nic extra, přitom velký objem a spotřeba.
Kombinace diesel x 4x4 x automat...to je velká přednost škodovky. Jen škoda, že 4x4 nemají i u sedanu Octavie. 4x4 se oplatí v zimním období. V horách po celý rok.
Samozrejme ze aj Kizashi, myslel som predsa len na triedu (do) Octavky. Inac k tomu Kizashi, sam som nad nim uvazoval, ale ako podmienka len s automatom, vdaka, nie! A ako citam nejake skusenosti s tymto autom, tak mi zas az tak moc toto auto nechyba.
Myslím, že v tomhle případě může dost vadit, že se jedná o bezestupňový automat. Nejde o to, že řadí sám, ale že se chová jinak - ne všem mohou vyhovovat "konstantní" otáčky při zrychlování apod. Nehledě na spolehlivost podobného řešení, která nemusí být nutně špatná, ale přeci jen mám pocit, že znatelně zaostává za klasickým automatem.
Na druhou stranu, tohle řešení má i své příjemné výhody...
JEN s automaty jezdím cca posledních 12(?) let a NEvzpomínám si že by nějaký z nich stál za ...
(to snad pro automaty platilo někdy v 70tých 80tých a tak letech, v "slušných" vozech (tím myslím řekněme od střední třídy nahoru) v tomhle tisíciletí už "špatné" automaty spíš NEnajdete, rsp. jsou to už spíš VÝJÍMKY z pravidla..
Souhlasím s Kylie, navíc jezdím asi s podobnými automaty jako ona. Auto od střední třídy výš bez automatu je samo ptákovina a přežitek. Ale ten v Kizashi nebyl ok. Nedá se to srovnat s DSG, 7 G Tronicem, natožpak s AMG Speedshiftem.
I ty opomíjíš základní věc. Někdo prostě rád řadí a automat nechce. Může to být pro něj dost dobrý důvod, proč automat nemít (v neposlední řadě je tam i cenové hledisko). Já osobně mám manuální řazení také radši, nicméně uznávám i výhody automatu (třeba právě u 4x4 do lehčího terénu se ideálně hodí hydrodynamický měnič, na křižovatce Ti nehrozí chcípnutí, atd.). Za to například nevidím žádný přínos dvouhřídelových automatů od VW (DSG). Spojku to má klasickou (tedy v terénu to nepomáhá) a na ryze sportovní jízdu se to také nehodí, protože řazení jednotlivých kvaltů má různé prodlevy (v závislosti na předchozím zařazeném kvaltu a připraveném kvaltu k zařazení). Snad akorát když předjíždím opravdu dlouhý vlak aut a potřebuju přitom přeřadit, dostávám nějakou výhodu z tohoto řešení.
DSG od VW se do opravdového sporťáku nehodí. A nejde o to, že to je nebo není dvojspojková převodovka. Jde o to, že je to automat, který při řazení má různé prodlevy. Při sportovní jízdě potřebuješ v první řadě vždy stejně dlouhé prodlevy. Pochopitelně čím kratší, tím lepší. Zeptej se řidičů z Rally, co říkají na použitelnost DSG od VW při sportovní jízdě. Pokud nejedeš sportovně, prodlevy při řazení u standardních automatů Tě nijak neomezují. Pak je tu otázka, jaký tedy má to DSG přínos (protože ta převodovka je dost složitá, relativně těžká a tudíž i drahá). Výhody hydrodynamického měniče oproti manuálu nenabízí a dynamiku má srovnatelnou s manuálem. Pochopitelně nechcípá na křižovatkách. DSG od VW je podlě mě v první řadě dobře zvládnutý marketing, kdy většinu kupujících oslovují dragsterové závody od semaforu k semaforu.
Opět si napsal, co se nehodí, ale zpomněl si dodat, co se hodí. Já jsem něco najezdil s hdm, a za sportovníji absolutně nepovažuji, protože ty prodlevy má setsakra velké. DSG se dá naladit různě, má řídící jednotku a dá se s ní pracovat. Jezdí s ní jak Porsche, tak třeba Veyron.
Ale hovnajz, já nepíšu, že automaty s HM se hodí na sportování. Pro sportovní jízdu se hodí sekvenční převodovky, při čistě sportovní jízdě to nikdo nenechává na automatu nebo ne? ... Já píšu, co se na sportování nehodí a proč. A je to DSG od VW, ať se Ti to líbí nebo ne. Co se týče ladění SW, tak u téhle převodovky jde v první řadě o predikci, co bude řadit příště a to nemusí nastat. V takovém případě se prostě prodleva při řazení zásadně prodlužuje (z principu, ne kvůli SW). Co se týče Veyrona a Porsche, tak nevím jak přesně jsou u nich převodovky řešené. O Veyronu si ovšem nemyslím, že je to ten nejlepší sportovní nástroj (je to těžká obluda) a Porsche nabízí různé vozy pro různé klienty nejen DSG.... Tedy pokud bych chtěl automat, tak chci především komfort a ne sportovnost. DSG od VW Ti nedává ani jedno.
V běžných třídách není na trhu rychlejší automatické převodovky. Co si zařadím, mohu zvolit např na páčkách pod volantem, není pravda, že bych to nutně musel nechávat na DSG. On ses ní člověk totiž musí nejdřív naučit jezdit, pak ho nepřekvapí.
Já na to mám prostě jiný názor.
Možná není rychlejšího automatu, ale zároveň asi ani není méně komfortní automat. Co si tam máčkneš páčkou, to se Ti tam zařadí s různou časovou prodlevou podle toho, co právě bylo v okamžiku Tvého podnětu připraveno na hřídeli.... A ano, když se s něčím naučíš, pak Tě to nepřekvapuje, to ovšem neznamená, že to je to "nejlepší" ať už pod pojmem nejlepší chápeš, co chceš. Tvůj názor Ti pochopitelně neberu.
Různé prodlevy ? Mám tomu rozumět tak, že třeba při žazení 2-3 řazení trvá 0,5s a při řazení 3-4 1s ? Pokud se nepletu, "pointa" dvouspojky (obecně) by měla být rychlost řazení při zachování komfortu plynulosti řazení. Mimochodem, o co jde při těch dragsterových závodech ? O rychlost řazení, ne.
Ne, tak to není. Jeden hřídel má u DSG řadí liché kvalty, druhý sudé. Když se prudce rozjíždíš, tak jeden hřídel má zařazenou jedničku a druhý si připraví dvojku. v okamžiku přeřazení pouze přepne spojky. Na uvolněném prvním hřídeli si buď ponechá jedničku nebo si připraví trojku. A to je celé. Buď se trefil, co budeš napříště potřebovat zařadit a nebo ne. Pokud ne, tak před přepnutím spojek bude muset nejprve přeřadit. A to něco trvá, ne, že by to bylo moc dlouhé, ale při opravdu sportovní jízdě se s nějakou prodlevou řazení počítá a jakmile je proměnná, dostává se řidič do problémů. Tohle nemám z vlastní hlavy, popisoval to pilot rally, kterému dali do rukou (tuším Fabku) s DSG se suchou spojkou. Zejména různé prodlevy při řazení považoval za zásadní chybu, aby toto zařízení mohlo být považovaáno za sportovní nástroj.... Ty dragsterové závody jsem jmenoval proto, že to je skutečně silná stránka DSG od VW, protože tam predikce samozřejmě funguje dobře a dochází pouze k přepínání spojek (řazení se odehrává v mezičase). I přes to většinou DSG od VW nedosahuje lepší dynamiky než klasický manuál (často s méně stupni). Čím to je?
Nevím jak sportovně vnímáš Fabii, aby se na ní zkoušela sportovnost DSG, když tady mluvíš o pravdu sportovní jízdě.... Nemá náhodou DSG ve sportovním režimu vždy předřazenou nižší rychlost ?
To nevím, ale to přece neřeší ten problém s různou prodlevou řazení. Co když chceš zařadit vyšší kvalt?? Co když potřebuješ podřadit o dva kvalty??.... A já jsem s tím tady nezačal, že DSG od VW je sportovní nářadí. Jen píšu, že není a také píšu proč.
A víte že tohle už se připravuje (funguje) i pro běžné silnice? ;-)
Systém si bere data z navigace a řadí "dopředu" naprosto PŘESNĚ podle profilu silnice.. :yes::-)
Podřadit o dva kvalty je pro DSG prakticky otázkou "okamžiku", k tomu logicky ani žádné předřazení na druhé spojce nepotřebuje, o dva kvalty dolů je stále na téže spojce.
No, máš v úvaze logickou chybu. Přeřadit o dva kvalty pro DSG znamená odspojkovat, přeřadit, přispojkovat. Zatímco přeřadit na sousední vhodně připravený kvalt znamená pouze odspojkovat a přispojkovat (druhou spojku). Tedy řazení o dva stupně logicky trvá déle.
Ano i prakticky to trvá malinko déle, než při správném předřazení o jeden stupeň (ale kratší dobu, než při "nesprávném" předřazení) ovšem pořád je to velmi krátká doba ve srovnání s klasikou s hdm, nebo i s průměrným řidičem s manuálem, takže o nějakém uživatelském problému, nebo o nemožnosti sportovnější jízdy se nedá mluvit. Jediné omezení "sportovnosti" (u DSG proti manuálu) je v tom, že ti při extrémnějším podřazování (brždění motorem) nedovolí jít až "na krev", na výjezdech ze zatáčky to ovšem umí manuálu "vrátit" velmi rychlým řazením pod plynem.
Ach jo. S první částí věty souhlas, s tím zbytkem nikoliv. Rozebíral jsem to tady ve více příspěvcích, abys mohl jet opravdu sportovně, potřebuješ především čitelné reakce (tedy i stejně dlouhé). To DSG od VW v principu nemá a jako sportovní náčiní není vhodné.... Zkus si například zahrát nějakou 3D střílečku s myší, kde máš ve Windowsech zapnuto zvýšení přesnosti ukazatele (myši). Každý jenom trochu dobrý hráč Ti poví, že takhle nikoho netrefíš, protože myš pokaždé raguje jinak.... A to je oč tu běží.
Opravdu upřímně, kolik si si toho s DSG najel třeba v HH (s takovým TDI o sportovní jízdu jaksi moc nejde)???
DSG reaguje ve stejné situaci stejně a pokud nechceš využívat její automatický sportovní režim, můžeš si řadit sám (tlačítky, nebo pákou) a v takovém případě je jediným podstatnějším omezením to o čem jsem psal, tedy nemožnost jít při podřazování až na krev a pak taky držet déle maximální otáčky na úplné hranici omezovače (u méně citlivých řidičů to může být i výhoda/pojistka). Popiš mi situaci v praxi, kdy DSG omezuje sportovní jízdu rozdílnými/různými/nečitelnými reakcemi?
Autocar při konfiguraci optipmálního hh, složeného ze všech hh, vybral ze současného Golfu GTI (vedle designu kol Detroit) právě dsgéčko a zjevně věděl co dělá.
A to jsme se zasekli jen u DSG u které nejsportovnější aplikace končí už u HH (GTI/R), ale samozřejmě jsou i sportovnější dvojspojky a to i u koncernu, takový S-tronic v RS5 už umí chodit (v manuálním režimu) i "na krev" a nahoře klidně nechá až zasáhnout omezovač otáček stejně jako u manuálu. Nebo co taková dvojspojka v M3 GTS, v Nissanu GT-R, v novém MC-Larenu, Ferrari apod.? Pořád málo sportovní s "nečitelnými" reakcemi...? ;-)
Hele, fakt není co dodat. Podle mě je DSG pro obyčejné auto spíše módní výstřelek. Pokud chci automat, chci v první řadě komfort (tedy HDM). Brát Ti Tvůj názor nebudu, za tím, co jsem napsal, si stojím. DSG není kdovíjak komfortní a řadí s různými prodlevami. (tečka). Já bych tenhle drahý marketingový výstřelek v autě prostě nechtěl. Zejména ten se suchou spojkou ne.
Myslím, že jsem tu napsal podobný názor už dřív, zas tak krátkou paměť snad ještě nemáš, i když s postřehem je to horší, nějak si nezaregistrovala, že se kuny obratem přestal vyjadřovat k dvojspojce s ohledem na sportovnější jízdu. ;-)
Však já vaše vysvětelní PLNĚ PODPOŘILA :yes:;-)
PS: Jsem proti "glorifikaci" dvouspojkových převodovek DSG. Někam se (jednoznačně) "hodí", ale "tlačit" je do VĚTŠINY aut ke "všem" motorům - to je spíš "bubost" (tam je lepší... :-)
Aha, takže jsi najednou raději úplně zapomněl na fakt, že se celou dobu bavíme o vhodnosti dvouspojky pro sportovnější/sportovní jízdu, a nejednou se oháníš obyčejným autem. To je ale úplně jiné téma, já bych dal taky třeba do crossoveru přednost kvalitnímu hdm, ale pro sportovní vozy, nebo vozy se sportovním akcentem rozhodně raději dvojspojku.
Počkej, nerad bych, aby něco zapadlo, já tady od začátku zastávám tvrzení, že DSG od VW není vhodný sportovní nástroj, protože neposkytuje stejné prodlevy v řazení (a je tedy z hlediska chování vozu na hraně záludná). Tuto informaci jsem vyčetl v článku od jednoho rallyového jezdce (pěkně tam to DSGčko sejmul). Dále opakovaně jsem diskutoval komfort, jako hlavní měřítko pro civilní automat, který DSGčko s lamelovou spojkou zrovna moc velký neposkytuje (rozjezdy, courání). Takže z toho plyne, to, co tu říkám. Jestli rozšiřuješ problematiku na poloautomatické/robotizované a jiné sportovní převodovky (ať už s jedním hřídelem nebo s více) vozů jako Ferrari, McLaren, či Veyron, pak posouváš diskuzi úplně jinam a těmito speciálními převodovkami a jejich výkony argumentuješ ve prospěch zcela civilní převodovky, kterou ono DSG od VW je. A to se přeci srovnávat vůbec nedá. Já Ti Tvoje DSG neberu, ani Tvůj nekritický názor na věc, ale tvrdíš různé bludy, které nejsou pravdivé (DSG od VW je v řazení nejrychlejší a to odkudkoliv kamkoliv, apod.) a vůči nim se vymezuju.
A navíc, nevím, proč přeřazení v DSGčku o dva kvalty by mělo být rychlejší než řazení běžného automatu s HDM... Dále je zajímavé, že ačkoliv DSG v disciplínách jako je 0-100 km/h principiálně funguje lépe než manuální převodovka, proč nedosahuje lepšího zrychlení? (ze stránek koncernu VW vyplývá, že je to +- plichta)
Mám 6st. tiptr. i 6st. dsg ze stejného období a dsg je o dva stupně níž rychleji.
Papírové hodnoty jsou jedna věc, praxe druhá, viz třeba známá videa s Golfem GTI/R v manualu a dsg. U G5GTI se ofiko hodnoty zrychlení lišily ve prospěch dsg u technicky shodného G6GTI už se hodnoty papírově neliší. Možná se dřív papírové hodnoty braly s ohledem na možnost launch control a dnes ne, nebo je v tom nějaká legislativa apod.
No, legislativa v tom je asi těžko, ale plyne z toho jedna věc. Manuální převodovka i s prodlevami na přeřazení (a tedy okamžiky, kdy skutečně není přenášena hnací síla) má +- stejné zrychlení jako DSG (bez prodlev). A to znamená, že v případě pružného zrychlení na jedné zařazené rychlosti (typický předjížděcí manévr) na tom manuál musí být lépe než DSG. Bez ohledu na marketing VW, s ohledem na zdravý rozum.... Jo, je pravda, že někteří lidé pořádně řadit neumí, nohy mají také levé, potom automat je jasná volba, ten udělá dané zrychlení i s tím největším levákem, stačí omylem šlápnout na plyn.
Napsal jsem ti jasně, že manual ve zrychlení typu 0-100 na dsg nemá. Podívej se třeba na videa TopGearu, kde měřili čas Golfu R s dsg a manuálem. Shodné papírové hodnoty si můžeš klidně někam vylepit. U Golfu 5 byl i papírový rozdíl minimálně 0,2s ve prospěch dsg.
Se srovnáním pružného zrychlení na jedné zařazené rychlosti jsi mimo už úplně, i když pominu, že neexistuje důvod, proč by měl být manual rychlejší, tak stejně nic takového u DSG nezměříš a vždy bude logicky mnohem rychlejší, než manuál, protože při snaze zrychlit pružně co nejrychleji (plynový pedál na podlaze) si logicky podřadí.
Dost názorné porovnání je na Autocaru, manuál všude dostal minimálně 0,6 sec někdy i 1 sec. což je docela hodně. Myslím, že poslední věta testera o vhodnosti vynaložených 1300liber za dsg mluví za vše.
[odkaz]
Jedno auto (a kdo ví, jak které mělo zaběhlý motor, apod.), jeden člověk, v nějakých podmínkách... Já mám dojem, že továrnou udávané hodnoty budou zřejmě reprezentativnější. Dále je pravda (a to už jsem tu psal), že s DSG toho maximálního zrychlení dosáhne každý, s manuálem to vyžaduje nějakou další dovednost.
No, podívej, TTčko na okruhu - to je neporovnatelné (dvě různé jízdy, navíc o fous, přesně ten fous, kdy to může dopadnout všelijak). Dragsterové závody - silná disciplýna DSG (jak jsem tu již několikrát řekl) opět je tam ten Golf GTI, kde to prostě i podle výrobce je rychlejší (nepatrně). A copak jsi nečetl údaje, které jsem dodal?? Jak můžeš na základě toho, cos poslal, říci, že je vždy DSG rychlejší?!
DSG je rychlejší i podle mých zkušeností z A4 2.0 TFSI quattro, já měl manuál, kolega S-tronic, obě auta měla psané zrychlení 6,5 s. Na okruhu v Mostě někdy na podzim v roce 2009 jsem se na něj nechytal, po výměně aut on na mě. DSG pomalu ale konstantně manuálu poodjíždělo, když si dáš 20 koleček tak prohraješ s manuálem o autobus. Vyzkoušej si to a uvidíš.
Hele, já Ti to neberu. To jsou opět ty silné motory, kde ta rychlost přeřazení samozřejmě pomáhá více. Dejte si to příště s Octavií 1,6 TDI CR a třeba vám vyjde něco jiného.
1.6 TDI asi není o sportovní jízdě, tam je DSG alternativou k různým drncavým robotizovaným převodovkám konkurence pro toho kdo chce automat protože je daleko kultivovanější než ty robotické hrůzy.
V nižší střední se místo HDM začaly objevovat robotizované převodovky (třeba PSA). U slabých motorů jako třeba 1,6 diesel klasický měnič už docela hodně ubírá výkon (zvyšuje spotřebu) a dost navyšuje váhu auta a proto je snaha jej u nižších tříd nahradit, někdo na to jde přes robotickou převodovku, někdo přes variátor a někdo přes dvojspojku.
:-) Napsal jsem Ti jasně, že podle tabulkových údajů koncernových vozů je srovnání manuálu a automatu DSG ve zrychlení z 0-100 km/h +- plichta (a zrovna Tebou publikovaný rozdíl 0,2s je právě jedna z těch hodnot, která na tu +- plichtu ukazuje). Zjisti si fakta. Někde trošku do plusu pro DSG, někde pro manuál. A ten manuál má často třeba o jeden převod méně. Vzhledem k tomu, že i manuál s prodlevami v tahu dokáže držet krok s DSG, je evidentní, že při zařazeném kvaltu musí být z nějakého důvodu rychlejší, aby dohnal to, co ztratil během přeřazování (logické, co na tom prosimtě nechápeš?). No a neboj se i s manuálem se dá podřadit, dokonce se dá hezky podřadit dopředu, než šlápneš na plyn, takže vystřelíš jak raketa. Tohle automat nedokáže, ledaže bys použil řazení pádly.
Dolož konkrétní příklad, kdy je manuál ve zrychlení 0-100 (apod.) rychlejší, než dvojspojka, žádný takový příklad není! Ani papírově, natož prakticky.
Asi nevíš, jak jakých podmínek se měří pružné zrychlení, jinak bys v souvislosti s tím tu nepsal o nějakém podřazení s manuálem dopředu.
Pajcnul jsem tu kompletní výčet motorizací (DSG vs. manuál) od Octavie, jestli sis nevšimnul. Ani v jednom případě není tabulkové zrychlení (0-100 km/h) pro DSG lepší než pro manuál. Extrémním případem potom byl motor 1,6 TDI, kdy podle tabulek s manuálem auto zrychluje za 11,3 (pětikvalt) a automat zrychluje za 12,0 (DSG 7stp). Poté jsem si všimnul, že ve stromě je tento příspěvek prakticky nečitelný, jak to tady to formátování kazí. Ale já jsem konkrétní údaje poskytl. Tak se omluv za své lhaní. ... Co se týče pružného zrychlení, tak s podřazováním jsi tady začal ty. Ne já.
PS1: Když napíšu, že je to +- plichta, tak jsem ve vztahu k DSG velmi korektní, když napíšeš, že DSG jve zrychlení asně manuál poráží (nebo něco takového), tak je to kravina.
PS2: Je logické, že čím budeš mít silnější motor, tím větší bude přínos z DSG na poli zrychlení, protože u manuálu doby potřebné na přeřazení budou v celkovém času zrychlení dělat větší podíl.
Nemam väcsie skusenosti s automatom, par krat som jazdil na A 4 s Tronicom a nenadchlo ma to. Jednoducho som chcel radit-JA a navyse o nieco horsie zrychlenie ale este horsie, ze sa zvysuje pri automate spotreba i o 1 Liter (tak je to v skoro vsetkych testov napr. u noveho Sportage). Takze nevidim dovod na automat. Mozno, ked budem mat 55 a budem uz unaveny a nebudem stihat riadit a sledovat cestu, potom si kupim automat. ;-)
Také jsem jela s A4 a NEnadchlo mne to.. ;-)
PS: Ne vážně - JEDNOU (jedinkrát) zkuste ZF8° a ... a "to stačí" :yes::-)
PPS: Jinak viz white label v 21:34 (to je asi "zcela výstižně" a SPRÁVNĚ napsáno - a není k tomu co dodat ;-)
Tak na tom pochopitelně něco je, ale třeba já jsem si to mnohokrát vyzkoušel. A existuje i řada jiných aspektů, které u někoho staví automat na vedlejší kolej (např. cena). Takže když se zeptáš: "Proč v dnešní době NEchtít automat?" tak uznej, že je to otázka spíše řečnická, protože existují důvody (subjektivní i objektivní) proč ten automat nechtít a ty o nich moc dobře víš.
Ok, tak to trochu "zpaušalizuji", v levných (či specificky sportovních typu Lotus) vozech jistě asi zatím stále manuál, v "trochu lepších" a LEPŠÍCH vozech (jednoznačně) automatickou převodovkou ;-)
Kylie, Vy musíte žít někde u Brna, protože nechápete, co je to zima a sníh, když haníte pohon 4 x 4. Bydlím v podhůří a na čtyřkolky nedám dopustit. Žádný strach, že nevyjedu kopec domů, že dostanu smyk v zatáčce na zasněžené silnici.... Váš fanatický odpor ke čtyřkolkám buď pramení z toho, že je Citroën nenabízí nebo že bydlíte v místech, kde není nikdy sníh.... :no:
Ne v zatáčce na Wien jsem už dlóóóóuho NEbyla (když jsem v česku tak víceméně JEN v Praze - jinak žiji v tom "hornatém" Rakousku :-)
PS: A NEmám "odpor" ke 4kolkám (i teď jednu doma máme), sama jsem měla Subaru Legacy), jen upozorňuji na jejich současné (módní) "přemnožení" ;-)
PPS: Vidím to tak, že NAPROSTOU VĚTŠINU z nich mají majitelé "zbytečně" (nikdy je "nevyužijí" - tak asi TAKhle to se 4kolkami vidím já :-)
PPPS: A zrovna Citroën to se 4kolkami poslední dobou docela "rozjíždí" (pou Outlanderu, tedy C-Crosněco ;-) přichází ASX, tedy C-Aircross + postupně bude do všech modelů od nižší střední "nahoru" zaváděn HYbrid4 systém (v kombinaci jak s naftovým(i) motor(y), tak s benzínem.. = i u CITROËN bude 4kolek "víc než je zdrávo" (čti "víc než je ve skutečnosti zapotřebí" ;-)
PPPPS: No ten (neprohrábnutý) kopec snad, v té zatáčce je to spíš o pneumatikách než o pohonu všech kol, ne? ;-)
Podívej, v zimě na sněhu se bez 4x4 většinou "NO PROBLEM" nejezdí. resp. 4x4 ti nabízí mnohem více trakce než motor před přední nápravou u Tvého oblíbence C5. 4x4 možná také podléhá módním trendům, ale v principu je to nejlepší způsob přenášení hnacích sil na vozovku u osobních aut.
To jsou zase kecy....a když tam auta nebyla, tak tam jezdily samé koňské povozy. Logika jako hrom. Nick se holt nezapře.
Škoda, že při čtení diskuzí musí člověk "přetrpět" i podobné bláboly. Nojo, co se dá dělat, zase ten Augustinův názor za přečtení stojí a nejen jeho.
Holt platí to, co říká Švejk : " Nemůžou bejt všichni lidi chytří, protože pak by jich bylo na světě tolik, že by z toho byl každej druhej úplně blbej...". No, blbost NĚkterých je holt nějak tak přirozená a od přírody....
Vím, že ti to opět nedošlo, tak to tedy upřesním. Procentuálně se v Rakousku těch japonských značek prodávalo dříve nejvíce, samozřejmě v porovnání s ostatními trhy. :-!
To ani NEee - "zřítilo" se ale skoro Japonsko - po GIGAntickém zemětřesení a výpadky ve výroby byly (doslova) GIGAntické..
PS: A toho "hornatého" terénu je v Rakousku docela (přepočteno na obyvatele) VÝRAZNÁ menšina ;-)
To teda jo. Navýšit prodeje dvou oblud a přestárlýho lázeškýho šviháka je fakt umění. To snad Škodovka vykupuje sama aby byla v top 10 a pak to šrotujou >:D
To víš, že jo. Teď jsi na to přišel. A hlavně to ta Skodovka platí z tvejch kapes a proto si nemůžeš koupit ani Citigo, bo na něj nemáš.....jak je stráááášně drahý.
Jste-li akcionář zrovna vw - jinak je to "ústup" od dřívější pestrosti až NEuvěřitelných rozměrů ;-\
PS: Snad ten Golf, jinak když (vyspělému) trhu vládne Ibiza s Fabií a Octavií apod. - já to jako plus NEvidím :-|
Nejsem akcionář a hlavně nejsem * a vím, že díky tomu, že spousta dílů pro koncern se vyrábí zde v ČR a tak má zaměstnání spousta lidí, kteří by jinak žrali hlínu. A čím více koncern těch vozů prodá, tím je větší pravděpodobnost, že vzniknou nová pracovní místa. Jen v mém nejbližším okolí jsou 3 středně velké firmy dodávající plastové komponenty pro všechny vozy koncernu.
Mě vůbec nezajímá celosvětová pestrost. Zajimá mě, zda je poptávka po naší práci a zda prosperuje země ve které žiju. Kdyby to mělo záviset na tom, že celý svět bude jezdit ve Fabiích a Octaviích, tak s tím nemám problém.
Nu - dokáži ;-)
A - ano, NAPSAL jste "ptákovinu" :-)
PS: I když vám to (často) "mozek nebere", to co píši jsou fakta (byť možná NE"odpovídající" většinovému vnímání toho či onoho ;-)
Ty tady píšeš jednu ptákovinu za druhou. Kolik lidí ti to tady už napsalo? Nejsi schopna to pochopit nebo připustit? Jiná možnost totiž z podstaty věci není. :-!
(částečně) chápu (košile bližší než kabát) - vaší poslední větu ale NEeee! S tou "mám problém" tedy já ;-)
PS: V česku se vyrábí autodíly zdale NEjen pro vozy koncernu vw - ale od Volvo po ... Rolls Royce, pokud vím = prostor pro nějakou tu pestrost by tu BYL :-)
Mohu-li se zeptat: "KAM dál"??? ;-)
PS: Jako aby Ibiza s Octavií a Fabií apod. oooovwládly celý svět, celou planetu? :-)
Tak to já mám DOST JINÉ auto "sny" ;-)
Milá Kylie, vím, že neúspěch Citroenu na Rakouském trhu (a i na většině ostatních trzích) ti nutně musel zatemnit mysl, ale rapper píše o ZNAČCE ŠKODA jako takové a ne o fabii a už vůbec ne o ibize, která jak známo, je z produkce Seatu. O tvých snech s 95% obsazením C5 na všech světových trzích všichni víme.
A ted k příspěvku rappera:
Ano je to až k nevíře, jak se Škoda stále zlepšuje snad na všech trzích, kde působí. Skok u Yetiho přes 250% v Rakusku je toho důkazem. Co mě ale nejvíce překvapuje je rostoucí prodej OSM let starého modelu Škoda Octavia. I přes to, že patří mezi to nejstarší, co se vůbec vyrábí, tak dokáže každoročně lámat rekordy. Holt na tom autě asi něco bude.
Milý kari.laz(i)!
Komerční úspěch značky Citroën mne "moc NEbere" ;-)
Je to JEDNO ze 4 aut v garáži (je fakt že pokud by časem totální nadvwláda "zařídila" ukončení výroby C5 V6, docela by mne to MRZELO (na "běžné ježdění" - do česka) se v zaplatitelné kategorii "těžko" hledá lepší vůz :-)
No a já PÍŠI o Ibize a Fabii (apod.) neb TYTO koncernovwé vozy momentálně vládnou rakouskému žebříčku (+ spousta jim "podobných" vozů a nějaké "zajímavější" originálnější alternativy atd. skoro "mizí" :-|
Ano, zde se shodneme, skoro DRTIVÝ úspěch GOLFu s batohem - to je opravdu "k nevíře" - i HODNĚ "zarputilého" kooooncernovwého fandu by mohlo napadnout, že "totální kolaps" všech ostatních automobilek (krom korejského Hyundai/Kia) a naopak masové prodeje, jak správně poukazujete starých modelů Fabia či Octavia jsou až ... ;-)
PS: Ani v hudbě si NEkupuji (neposlouchám) to NEJ-prodávanější.. :-)
..a nehodlám to dělat ani v autech ;-)
(neb koupit si vůz či CD které je "první druhé třetí atp." v žebříčku a "automaticky" si myslet že si tak kupuji to nejlepší/nejkvalitnější - to už mne přešlo.. zjistila jsem že to je "bubost" ..
..HÓÓÓÓÓÓÓÓDNĚdávno tomu :-)
Snad si nemyslíš, že ti tady někdo věří jak ten počet aut v garáži a řada těch dalších rádobysvětáckých a světa znalých hlášek....na běžné ježdění do česka :-) tebe spíš tipuju na tramvaj z Holešovic a při velké dávce ště+stí na Opencard s ročním elektronickým kuponem.
.. Ona jezdí C6tkou. C5tku vychvaluje, protože je prý na technice C6, ale jelikož se "posmívá" Superbu, že je na technice Golfu, zcela analogicky se dá "posmívat" C6tce, že je na technice C5 ;-)
Citroën C6 jsem samozřejmě (vy)zkoušela a jeho "dvojité" odpružení je FENOMENÁLNí, stejně jako chod pedálů například, ale i přes "rozumnou" cenovou nabídku prodejce mám "jen" C5 V6 ;-)
Jenže je to naopak - (současná) C5 je na platformě vyšší střední, tedy C6 - a z toho důvodu do střední třídy přináší dvojité lichoběžníky s oddělenými těhlicemi..
..což je (velmi) DOBŘE :yes::-)
A "posmívat" se že jezevčík škoda SUPerb je postaven jen s technikou GOLFu (a nikoli PASSATu) je naopak "smutná realita" ;-)
Tolik k "analogiím" :-)
Tohle je ale realita.Lidé kupují to co chtějí a v co mají důvěru.Nemám nejmenší problém s tím že je to zrovna VW koncern.Jak se říká.. "silnější pes mr.." >:-[]
4x4 je NEsmyslá mánie (móda - až to lidé "pochopí".. ;-)
Už jste někdy slyšel o (jakékoli) převovovce, která by si NE"sedla" s TOLIKA motory jako DSG? :-)
(aneb NENí nad "klasický automat s hydrodynamickým měničem - i to možná jednou lidem "dojde" ;-)
ZAPOMNĚL jste oooodpovwědět.. :-)
Zase BUBOST ;-)
PS: Argumenty "masovostí" prodeje (když je řeč o kvalitě) "mibluji" :yes::-)
Tak ZOPAKUJI dotaz - slyšel jste (nebo kdokoli jiný) někdy o JAKÉKOLI převodovce, která by si v tolika případech s tolika motory NE"sedla"? ;-)
Tohle "tajemstvwí" je už dáááávno VWEŘEJNÉ a nic proti "principu" DSG a proti tomu aby se NĚKDE (kde se to hodí) používala, ale chce to být HODNĚ NE"sečtělý", aby jste jí stále NEkriticky chválil :-)
blbost...pozri sa na cenu fabie pred x rokmi v nejakej vyssiej vybave s automatom od aisinu a zrovnaj moznosti / kombinacie motorov a dsg teraz vratane ceny. Tam hladaj odpoved
Že VY jste "neslyšel" to moc hodnotu NEmá.. :-)
(ZF 8° - to je, s OBROVSKÝM NÁSKOKem nejlepší převodovka v nižší střední třídě ;-)
PS: Tolik k "schízám" (vašim) a znalostem (mým :-)
Snad abyste si vzal ten transparent a vyrazil do ulic přesvědčovat obyvatelstvo.. ;-)
JÁ to tedy VÍM ;-)
PS: Stejně jako že DSG je NE špatná, ale i tak HODNĚ (v představách lidí) PŘEchválená převodovka :-)
PPS: Jako BONUS POKUS o (další) urážku? ;-)
Ale ANO - vždy na začátku diskuze píši, že se rakouský trh "najednou" HROZNĚ "PROPADL" (někam do úrovně škody Fabia a seat Ibiza atp.
PS: A nedávno jsem tu v jiné diskuzi psala, že v česku to ještě NE"cítím", nebo "tak necítím", ale v Rakousku se najednou začalo "hrozně šetřit" :-|
(čemuž tedy tyhle výsledky prodojů "odpovídají"..
NEzvládl byste alespoň nějakou inteligentní či "vtipnou" urážku? Tyhle donekonečna opakované TUPÉ jakourážky kombinované s NULOVÝM textem o autech "omrzí" i když má člově "svatou" trpělivost ;-)
Milá Kajlí, tvůj problém je, že NeJsi SchoPna diskuze k tématu. Neustále meleš o tvých mrzkých zkušnostech s vozy, které s tématem článku/diskuze mají společného jen to, že to jsou auta. JInak nic.
Bohužel pro takto primitivní diskuzi o "barvě auta", si najdi někoho stejně "inteligentního", s tím si budeš určitě notovat. Já mám z tebe akorát srandu. :-!
>:D >:D To, jak to je s auty není třeba nikterak SLOžiTě vysvětlovat. Někdo si chce/potřebuje (může být i =) koupit auto. Automobilky produkují různé produkty a jdou s nimi na trh. To, o čem si zákazníci ( zde předmětně v Rakousku ) myslí, že jim vyhovuje nejlépe ukazují v předmětné tabulce. Nic víc. Nic míň. Nehledej chyby v horních patrech tabulky, nebo u těch, kdo kupují. Spíš přemýšlej, kde se stala chyba v těch dolních patrech. A ano, počty kusů nemusí korespondovat s určitým úhlem pohledu na kvalitu.
NEmyslím že by to tak bylo ;-)
PS: A počty prodaných kusů s reálnou kvalitou (většinou - naštěstí se tu a tam objeví "výjímky z pravidla") NE"korespondují" v ničem - v autech, v televizorech, v hudebních nahrávkách atd. atd. :-)
..a tahle rakouská tabulka je toho krááásným důkazem ;-)
Proč se u lidí ("davu") stane "populárním" (je považováno za kvalitní) to či ono (a něco zase ne) to vám NEpovím (sama bych to RÁDA věděla/chápala.. :-)
Že NEJprodávanější CD (interpret) NEbývá ten "nejkvalitnější", to (si) snad lidé ještě připustí, že nejpopulárnější/nejprodávanější (za nejkvalitnější) považované auto, televizor ... zrovna tak NEbývá ten nej - tam už je to "horší" ;-)
Navíc u aut je "klasickou" BIG bubostí rozdělovat vozy na "dobrá značka" (vw? :-) ) či "bubá značka" (Citroën? ;-) ). VŮBEC to (přece) není o značkách (dokonce ani o modelech), ale o KONKRÉTNÍCH motorizacích v konkrétních modelech (a dnes dokonce o konkrétních výbavách - i ty, většinou v prémiovém segmentu, dokáží vůz "posunout" směrem "nahoru" či "dolů" ;-)
A i proto mne mrzí, že tady diskuze (až na pár výjímek - pár "výjímečných" diskutujících) většinou "začíná a končí" u toho "tahle značka je = všechny modely motory značky jsou :yes: no a tahle zase = všechny modely motory jsou :no:
..to byla je a asi navždy bude TOTÁLní "bubost" :-)
"Klasický" NEsmysl je třeba VELMI prodávaný motor 2.0 TDi - své doby (roku 1989) naprosto VYNIKAJÍCÍ až "revoluční" motor, který se v průběhu let propracoval na "sotvaprůměrný" - nicméně JE "masově prodávaný" a za SKVĚLÝ považovaný..
.. o to smutnější že vw má již roky v nabídce SKVĚLÝ 2.0 TFSi - prodávaný doslova "okrajově" (a podobných "nesmyslů" jsou "tisíce" ;-)
(v autech, v hudbě, v oblečení, v prodejích knih, v ... :-)
Čekal jsem, že rozebereš, jak se dle tebe kupuje auto. Jakou má zákazník motivaci a z toho důvodu proč tabulka vypadá jak vypadá, když tak dobře znáš rakouský trh a poměry. Tuhle přednášku o kvalitě čtu už po Xté a v určitém ohledu s tím i souhlasím. 2.0 TDi 1989 ? To je co ? S odsouzením diskuzí a diskutujících nesouhlasím. Naopak mám dojem, že většina diskutujících je schopno posuzovat jednotlivé modely a motorové varianty.
Tak škoda Fabia a BMW 1? TAKY "pěkné" srovnání... :-)
SPRÁVNĚ je to: "Místo letité levné předokolkové konstrukce GOLFu s batohem, raději špičkový vůz se zadním pohonem BMW 1" :yes:;-)
(a na trochu vyšší cenu "kašlu", pocity z jízdy za roky provozu mi to "milionkrát" vrátí.. :-)
Opravdu věříš tomu, že každý má "balík" a zvolí Fabii místo BMW 1, zrovna proto, že je to Fabia a Škoda ? Jedna věc je mít názor. Druhá věc je akceptovat realitu trhu, která může být absolutně mimo můj názor.
Ano, bavíme se o RAKOUSKÉM trhu a myslím že můj názor na něj je docela realistický.. :-)
..a NEpřekvapí první místo GOLFu (takže proč ne slušné umístění BMW 1), zato tržní úspěchy vozů škoda Fabia či Seat Ibiza trochu ANO ;-)
Kylie, obvykle když čtu tvoje příspěvky (což je často velice obtížný - promiň), jen nevěřícně kroutím hlavou kolik toho o těch autech víš. Ale touhle hláškou o automatech si mě uzemnila. Jestli došlo někdy na poli vývoje automatů k prozření, bylo to když porsche vyvinulo první dvouspojku (tušim někdy v 70. - 80. letech), a pak dál když se DSG začalo vyrábět ve velkym (což neni tak dlouho). A potvrzujou to všechny testy (sám nemůžu z osobní zkušenosti tvrdit, jel jsem jen v autě s měničem - mimochodem hroznej zážitek) a zkoušky. DSG je geniální vynález, kerej postupně zabíjí hrůzu s názvem "hydrodynamický měnič". u měniče je totiž největší neduh prokluz - ten má pak za následek zhoršenou dynamiku (podle nastavení přemostění samozřejmě) a zvýšenou spotřebu. Tohle DSG svym 6st. automatem snížila (i když proti manuálu byla spotřeba pořád o něco vyšší - lamely byly v olejové lázni), 7st. už má ale spotřebu stejnou nebo nižší v porovnání s manuálem.
A 4x4 - je pravda že u většiny lidí je to přežitek, a spíš módní doplněk, ale třeba já jsem z horský oblasti, kde je pohon 4x4 velkou pomocí (ani ne při běžný jízdě, nebo jízdě do stoupání, ale HLAVNĚ při parkování. Při těch nánosech umrzlýho sněhu na kterejch tady parkujeme má předokola často problém, a zadohrab - ten se nečape vůbec (ale pořád jen při tom parkování, při normální jízdě jde všechno - pokud se používá mozek))
Bez osobních praktických zkušeností to vidíš logicky docela zjednodušeně (to Kylie sice občas/až často taky, ale zase trochu jinak). Automat s hydrodynamickým měničem může být hrozný i skvělý, záleží s čím si měl zrovna tu čest (fyzické i morální staří, konkrétní stav apod.), stejně tak to platí i pro manulál, nebo dvojspojku. Suché 7mi st. DSG se dělá jen pro příčnou zástavbu a motory s krouťákem do 250Nm a díky její suchosti, není jen o něco málo úspornější (než mokrá), ale taky znatelně méně kultivovaná. Poslední generace 8st. automatů s hydrodynamickým měničem, jsou na tom s kultivovaností lépe, než poslední generace rychlejších dvojspojek, které jsou tak ideální hlavně pro modely se sportovnějším/sportovním akcentem.
skus nejako vysvetlit preco je 4x4 nezmyselna mania...to, ze nieco nepotrebujem, nevyuzijem, resp. na to nemam ja NEZNAMENA, ze to nevyuzije, nepotrebuje, resp. na to ma niekto iny
Ty výsledky jsou na pováženou hlavně z pohledu domácího zastoupení. Yeti je v horské oblasti logicky úspěšnější, ale že by hned dvakrát než na domácím trhu? Skoro stejně prodaných Fabií a Superbů jako na domácím trhu?
ale uz davno tvrdim ze yeti je najdokonalejsia skodovka, netrpi obrovskymi prevismi ako octavia a imidzovo je vo svojej triede na spici a ani tiguan sa nechyta :yes:
volkswagenu nepomohlo stazit skode poziciu ani tym ze yetimu nedali k motoru 1.4 90KW stvorkolku, yeti je stejne stale silnejsi a tiguan sa moze svojim nudnym dizajnom skryt.
Však Tiguan taky nemá 4x4 v 90kW variantě ne ? Podle mě Škodě hrozně pomáhají ty variabilní sedadla vzadu. To je silná zbraň, protože kufr je nevětší nevýhoda SUV a tady ta nevýhoda odpadá.
V nemecky hovoriacej krajine dominujú nemecké značky. Som úprimne v šoku. To už žiadne istoty na svete neplatia? Ešte minulú stredu bola na vrchole rakúskeho rebríčka (aspoň podľa niektorých príspevkov v tejto diskusii) honda legend, a dnes- fábia.
Na rozdíl od Německa, je Rakouský trh o dost chudší, takže prémie je až ve třetí desítce. V Německu je C-Klasse a A6 na 4. a 5. místě prodejů za leden hned za koncernem (Golf, Passat, Polo).
Ked sa pozeram na oficialnu statistiku, tak Skoda ma v Top 5 "len" dvoch kandidatov. Piaty je oficialne Renault Megane s 693 ks, zatialco 6-te Yeti ma 579. Takze kde je chyba??? [odkaz] a potvrdit januar.
;-);-) Rakouský automobilový trh je o 5% rok-na-rok v lednu na 26,826 registrací. VW Golf je nejprodávanějším auto na zemi již 23. měsíc po sobě, ale její podíl na trhu klesne z 6,4% v prosinci na 3,8% v tomto měsíci. Zatímco VW se podařilo umístit 5 modelů v Top 6 v prosinci, v lednu je to další značka na VAG Group, která mohou slavit: Škoda má 3 auta v rakouském Top 5!
Fabia je na pozici 2, nejvyšší hodnocení ve více než dvou let, s 987 prodeji a 3,7%, zatímco Octavia třetí, nejsilnější představení za 6 měsíců, na 877 kusů a 3,3%. Pod Opel Astra, stabilní v 4 a 2,6%, zjistíme, Škoda Yeti až dosud nejlepší 5. místě s prodejem 579 a 2,2% podíl. :yes: