Ekonomika
Hm, koncern 7 míst v první desítce. To je hezký úspěch :yes:
Jste-li akcionář zrovna vw - jinak je to "ústup" od dřívější pestrosti až NEuvěřitelných rozměrů ;-\
PS: Snad ten Golf, jinak když (vyspělému) trhu vládne Ibiza s Fabií a Octavií apod. - já to jako plus NEvidím 😐
PS: Snad ten Golf, jinak když (vyspělému) trhu vládne Ibiza s Fabií a Octavií apod. - já to jako plus NEvidím 😐
Nejsem akcionář a hlavně nejsem * a vím, že díky tomu, že spousta dílů pro koncern se vyrábí zde v ČR a tak má zaměstnání spousta lidí, kteří by jinak žrali hlínu. A čím více koncern těch vozů prodá, tím je větší pravděpodobnost, že vzniknou nová pracovní místa. Jen v mém nejbližším okolí jsou 3 středně velké firmy dodávající plastové komponenty pro všechny vozy koncernu.
Mě vůbec nezajímá celosvětová pestrost. Zajimá mě, zda je poptávka po naší práci a zda prosperuje země ve které žiju. Kdyby to mělo záviset na tom, že celý svět bude jezdit ve Fabiích a Octaviích, tak s tím nemám problém.
Mě vůbec nezajímá celosvětová pestrost. Zajimá mě, zda je poptávka po naší práci a zda prosperuje země ve které žiju. Kdyby to mělo záviset na tom, že celý svět bude jezdit ve Fabiích a Octaviích, tak s tím nemám problém.
Neboli jinak, podle Kylí je lepší, když tu hlínu budou žrát Češi, než aby si od huby utrhli sami Rakušané. Poněmčenec horší Němce. :-!
:no: 8-s :no: ;-\ :no:
PS: Tohle patří k NEJvětším BLBOSTem co jste napsal! :no: ;-\
PPS: A u vás je to "co říct" 😄
PS: Tohle patří k NEJvětším BLBOSTem co jste napsal! :no: ;-\
PPS: A u vás je to "co říct" 😄
Jó, tohle je jen reakce na ty tvý pindy. Ty stojej taky za starou bačkoru. :-!
Souhlas. Je to takovej GTi z dimenze "Y" 😄 V sukni >😁
Ale 😉
Tak COpak (konkrétně) se vám NE"zdá" 😄
(a že to co jossalito napsal byla PTÁKOVINA i na jeho poměry, to je "smutný" FAKT 😉
Tak COpak (konkrétně) se vám NE"zdá" 😄
(a že to co jossalito napsal byla PTÁKOVINA i na jeho poměry, to je "smutný" FAKT 😉
Jen reakce na tvoje ptákoviny, když to dokážeš rozeznat u mne, je udivující, že to nejsi schopna zhodnotit u sebe, :-!
Nu - dokáži 😉
A - ano, NAPSAL jste "ptákovinu" 😄
PS: I když vám to (často) "mozek nebere", to co píši jsou fakta (byť možná NE"odpovídající" většinovému vnímání toho či onoho 😉
A - ano, NAPSAL jste "ptákovinu" 😄
PS: I když vám to (často) "mozek nebere", to co píši jsou fakta (byť možná NE"odpovídající" většinovému vnímání toho či onoho 😉
Ty tady píšeš jednu ptákovinu za druhou. Kolik lidí ti to tady už napsalo? Nejsi schopna to pochopit nebo připustit? Jiná možnost totiž z podstaty věci není. :-!
Takže zase "klasika"? KONKRÉTNOSTi nula, pokus o urážku xy-tý + OPĚT (zcela) chybná dedukce, že "většina" (většinový názor) = "ten správný" názor 😄
Každým rokem tento člen koncernu VW trhá rekordy v globálních prodejích svých vozů a to navzdory různým tzv. ekonomickým krizím 😄 Jen tak dál! :yes:
Mohu-li se zeptat: "KAM dál"??? 😉
PS: Jako aby Ibiza s Octavií a Fabií apod. oooovwládly celý svět, celou planetu? 😄
Tak to já mám DOST JINÉ auto "sny" 😉
PS: Jako aby Ibiza s Octavií a Fabií apod. oooovwládly celý svět, celou planetu? 😄
Tak to já mám DOST JINÉ auto "sny" 😉
Milá Kylie, vím, že neúspěch Citroenu na Rakouském trhu (a i na většině ostatních trzích) ti nutně musel zatemnit mysl, ale rapper píše o ZNAČCE ŠKODA jako takové a ne o fabii a už vůbec ne o ibize, která jak známo, je z produkce Seatu. O tvých snech s 95% obsazením C5 na všech světových trzích všichni víme.
A ted k příspěvku rappera😒br /> Ano je to až k nevíře, jak se Škoda stále zlepšuje snad na všech trzích, kde působí. Skok u Yetiho přes 250% v Rakusku je toho důkazem. Co mě ale nejvíce překvapuje je rostoucí prodej OSM let starého modelu Škoda Octavia. I přes to, že patří mezi to nejstarší, co se vůbec vyrábí, tak dokáže každoročně lámat rekordy. Holt na tom autě asi něco bude.
A ted k příspěvku rappera😒br /> Ano je to až k nevíře, jak se Škoda stále zlepšuje snad na všech trzích, kde působí. Skok u Yetiho přes 250% v Rakusku je toho důkazem. Co mě ale nejvíce překvapuje je rostoucí prodej OSM let starého modelu Škoda Octavia. I přes to, že patří mezi to nejstarší, co se vůbec vyrábí, tak dokáže každoročně lámat rekordy. Holt na tom autě asi něco bude.
Milý kari.laz(i)!
Komerční úspěch značky Citroën mne "moc NEbere" 😉
Je to JEDNO ze 4 aut v garáži (je fakt že pokud by časem totální nadvwláda "zařídila" ukončení výroby C5 V6, docela by mne to MRZELO (na "běžné ježdění" - do česka) se v zaplatitelné kategorii "těžko" hledá lepší vůz 😄
No a já PÍŠI o Ibize a Fabii (apod.) neb TYTO koncernovwé vozy momentálně vládnou rakouskému žebříčku (+ spousta jim "podobných" vozů a nějaké "zajímavější" originálnější alternativy atd. skoro "mizí" 😐
Ano, zde se shodneme, skoro DRTIVÝ úspěch GOLFu s batohem - to je opravdu "k nevíře" - i HODNĚ "zarputilého" kooooncernovwého fandu by mohlo napadnout, že "totální kolaps" všech ostatních automobilek (krom korejského Hyundai/Kia) a naopak masové prodeje, jak správně poukazujete starých modelů Fabia či Octavia jsou až ... 😉
PS: Ani v hudbě si NEkupuji (neposlouchám) to NEJ-prodávanější.. 😄
..a nehodlám to dělat ani v autech 😉
(neb koupit si vůz či CD které je "první druhé třetí atp." v žebříčku a "automaticky" si myslet že si tak kupuji to nejlepší/nejkvalitnější - to už mne přešlo.. zjistila jsem že to je "bubost" ..
..HÓÓÓÓÓÓÓÓDNĚdávno tomu 😄
Komerční úspěch značky Citroën mne "moc NEbere" 😉
Je to JEDNO ze 4 aut v garáži (je fakt že pokud by časem totální nadvwláda "zařídila" ukončení výroby C5 V6, docela by mne to MRZELO (na "běžné ježdění" - do česka) se v zaplatitelné kategorii "těžko" hledá lepší vůz 😄
No a já PÍŠI o Ibize a Fabii (apod.) neb TYTO koncernovwé vozy momentálně vládnou rakouskému žebříčku (+ spousta jim "podobných" vozů a nějaké "zajímavější" originálnější alternativy atd. skoro "mizí" 😐
Ano, zde se shodneme, skoro DRTIVÝ úspěch GOLFu s batohem - to je opravdu "k nevíře" - i HODNĚ "zarputilého" kooooncernovwého fandu by mohlo napadnout, že "totální kolaps" všech ostatních automobilek (krom korejského Hyundai/Kia) a naopak masové prodeje, jak správně poukazujete starých modelů Fabia či Octavia jsou až ... 😉
PS: Ani v hudbě si NEkupuji (neposlouchám) to NEJ-prodávanější.. 😄
..a nehodlám to dělat ani v autech 😉
(neb koupit si vůz či CD které je "první druhé třetí atp." v žebříčku a "automaticky" si myslet že si tak kupuji to nejlepší/nejkvalitnější - to už mne přešlo.. zjistila jsem že to je "bubost" ..
..HÓÓÓÓÓÓÓÓDNĚdávno tomu 😄
Snad si nemyslíš, že ti tady někdo věří jak ten počet aut v garáži a řada těch dalších rádobysvětáckých a světa znalých hlášek....na běžné ježdění do česka 😄 tebe spíš tipuju na tramvaj z Holešovic a při velké dávce ště+stí na Opencard s ročním elektronickým kuponem.
Jedno ze 4 aut v garáži? Za logického předpokladu, že to čím jezdíš (C C5) je to nejlepší z těch čtyř, tak ti asi není moc co závidět... 😲 :😉 >😁
.. Ona jezdí C6tkou. C5tku vychvaluje, protože je prý na technice C6, ale jelikož se "posmívá" Superbu, že je na technice Golfu, zcela analogicky se dá "posmívat" C6tce, že je na technice C5 😉
Kylie jezdí Citroen C5 V6 HDI, se divím, že to tu ještě někdo neví, když to tu napsala nejmíň tisíckrát... >😒]
Tak pokud vím, tak Kylie ještě donedávna jezdila s C6. Ona až přijde, tak nám tu ten spor rozstřelí.
Jenže je to naopak - (současná) C5 je na platformě vyšší střední, tedy C6 - a z toho důvodu do střední třídy přináší dvojité lichoběžníky s oddělenými těhlicemi..
..což je (velmi) DOBŘE :yes: 😄
A "posmívat" se že jezevčík škoda SUPerb je postaven jen s technikou GOLFu (a nikoli PASSATu) je naopak "smutná realita" 😉
Tolik k "analogiím" 😄
..což je (velmi) DOBŘE :yes: 😄
A "posmívat" se že jezevčík škoda SUPerb je postaven jen s technikou GOLFu (a nikoli PASSATu) je naopak "smutná realita" 😉
Tolik k "analogiím" 😄
Tohle je ale realita.Lidé kupují to co chtějí a v co mají důvěru.Nemám nejmenší problém s tím že je to zrovna VW koncern.Jak se říká.. "silnější pes mr.." >😒]
Jak populace průměrovatí (tzn také přibývá jí), tak jí stačí průměrná šedivá produkce výrobků, včetně toho nárůstu...
Kéž by těch "takto průměrných" bylo více. 😉
Tohle nebylo ani ffftipné 8-s
PS: Aneb "viz má otázka výše"? KAM (až) byste chtěl(i) aby to "oooovwládnutí" trhu došlo? 😉
PS: Aneb "viz má otázka výše"? KAM (až) byste chtěl(i) aby to "oooovwládnutí" trhu došlo? 😉
Vzhledem k tomu, že jsi (opět) nepochopila,vysvětlím.
Až bude konkurence nabízet střední třídu v kombi s dieslem, 4x4 a příp DSG, tak se konečně dostanou na ten průměr. :-!
Až bude konkurence nabízet střední třídu v kombi s dieslem, 4x4 a příp DSG, tak se konečně dostanou na ten průměr. :-!
4x4 je NEsmyslá mánie (móda - až to lidé "pochopí".. 😉
Už jste někdy slyšel o (jakékoli) převovovce, která by si NE"sedla" s TOLIKA motory jako DSG? 😄
(aneb NENí nad "klasický automat s hydrodynamickým měničem - i to možná jednou lidem "dojde" 😉
ZAPOMNĚL jste oooodpovwědět.. 😄
Už jste někdy slyšel o (jakékoli) převovovce, která by si NE"sedla" s TOLIKA motory jako DSG? 😄
(aneb NENí nad "klasický automat s hydrodynamickým měničem - i to možná jednou lidem "dojde" 😉
ZAPOMNĚL jste oooodpovwědět.. 😄
Vem si transparent, napiš tam ty tvoje schízy, a vyraž do ulic přesvědčovat obyvatelstvo.
Neslyšel jsem o žádné jiné převodovce, která by v nižší střední byla lepší. :-!
Neslyšel jsem o žádné jiné převodovce, která by v nižší střední byla lepší. :-!
Opět NULA odpovědi, opět JEN pokusy o urážky..
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Zase BUBOST 😉
PS: Argumenty "masovostí" prodeje (když je řeč o kvalitě) "mibluji" :yes: 😄
Tak ZOPAKUJI dotaz - slyšel jste (nebo kdokoli jiný) někdy o JAKÉKOLI převodovce, která by si v tolika případech s tolika motory NE"sedla"? 😉
Tohle "tajemstvwí" je už dáááávno VWEŘEJNÉ a nic proti "principu" DSG a proti tomu aby se NĚKDE (kde se to hodí) používala, ale chce to být HODNĚ NE"sečtělý", aby jste jí stále NEkriticky chválil 😄
PS: Argumenty "masovostí" prodeje (když je řeč o kvalitě) "mibluji" :yes: 😄
Tak ZOPAKUJI dotaz - slyšel jste (nebo kdokoli jiný) někdy o JAKÉKOLI převodovce, která by si v tolika případech s tolika motory NE"sedla"? 😉
Tohle "tajemstvwí" je už dáááávno VWEŘEJNÉ a nic proti "principu" DSG a proti tomu aby se NĚKDE (kde se to hodí) používala, ale chce to být HODNĚ NE"sečtělý", aby jste jí stále NEkriticky chválil 😄
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Že VY jste "neslyšel" to moc hodnotu NEmá.. 😄
(ZF 8° - to je, s OBROVSKÝM NÁSKOKem nejlepší převodovka v nižší střední třídě 😉
PS: Tolik k "schízám" (vašim) a znalostem (mým 😄
Snad abyste si vzal ten transparent a vyrazil do ulic přesvědčovat obyvatelstvo.. 😉
(ZF 8° - to je, s OBROVSKÝM NÁSKOKem nejlepší převodovka v nižší střední třídě 😉
PS: Tolik k "schízám" (vašim) a znalostem (mým 😄
Snad abyste si vzal ten transparent a vyrazil do ulic přesvědčovat obyvatelstvo.. 😉
Kde v nižší střední se montuje 8° ZF? 8-s
Zse nevíš, co kam napsat, co? Zkušnost nula, ale se ZF jsi jela, bohužel nevíš, v čem se dá koupit.
Zse nevíš, co kam napsat, co? Zkušnost nula, ale se ZF jsi jela, bohužel nevíš, v čem se dá koupit.
JÁ to tedy VÍM 😉
PS: Stejně jako že DSG je NE špatná, ale i tak HODNĚ (v představách lidí) PŘEchválená převodovka 😄
PPS: Jako BONUS POKUS o (další) urážku? 😉
PS: Stejně jako že DSG je NE špatná, ale i tak HODNĚ (v představách lidí) PŘEchválená převodovka 😄
PPS: Jako BONUS POKUS o (další) urážku? 😉
Hele, napiš v čem se koupit dá a vynech BMW 1. To je očividně jak mimo tuto diskuzi, tak i mimo finanční možnosti či ochotu obyvatel Rakouska.
Áááá pán "dohledal" 😄
PS: A ta "perla" o BMW 1, že je "mimo finanční možnosti obyvatel RAkouska" ta je také :yes: 😉
PS: A ta "perla" o BMW 1, že je "mimo finanční možnosti obyvatel RAkouska" ta je také :yes: 😉
Tak se koukni do tabulky. Jaké jsou ty možnosti a ochota. BMW 1 tam mezi první třicítkou nikde nevidím. >😁
Ale ANO - vždy na začátku diskuze píši, že se rakouský trh "najednou" HROZNĚ "PROPADL" (někam do úrovně škody Fabia a seat Ibiza atp.
PS: A nedávno jsem tu v jiné diskuzi psala, že v česku to ještě NE"cítím", nebo "tak necítím", ale v Rakousku se najednou začalo "hrozně šetřit" 😐
(čemuž tedy tyhle výsledky prodojů "odpovídají"..
PS: A nedávno jsem tu v jiné diskuzi psala, že v česku to ještě NE"cítím", nebo "tak necítím", ale v Rakousku se najednou začalo "hrozně šetřit" 😐
(čemuž tedy tyhle výsledky prodojů "odpovídají"..
Jé, už jsi přišla na to, že tato diskuze se vztahuje k tabulce ve článku - gratuluji, u tebe neskutečný pokrok. >😁
NEzvládl byste alespoň nějakou inteligentní či "vtipnou" urážku? Tyhle donekonečna opakované TUPÉ jakourážky kombinované s NULOVÝM textem o autech "omrzí" i když má člově "svatou" trpělivost 😉
Milá Kajlí, tvůj problém je, že NeJsi SchoPna diskuze k tématu. Neustále meleš o tvých mrzkých zkušnostech s vozy, které s tématem článku/diskuze mají společného jen to, že to jsou auta. JInak nic.
Bohužel pro takto primitivní diskuzi o "barvě auta", si najdi někoho stejně "inteligentního", s tím si budeš určitě notovat. Já mám z tebe akorát srandu. :-!
Bohužel pro takto primitivní diskuzi o "barvě auta", si najdi někoho stejně "inteligentního", s tím si budeš určitě notovat. Já mám z tebe akorát srandu. :-!
NO...řekl BYCH, že TOHLE neBUDE její "JEDINÝ" problém ... >😁 :yes: :-!
PS: Ale na druhou stranu, "VÝDRŹ" jí upřít NEmůžeš
PS: Ale na druhou stranu, "VÝDRŹ" jí upřít NEmůžeš
No, nenadarmo se říká, "drží jak blbej vrata". >😒]
On je to trochu "boj s větrnými" mlýny - vysvětlit některým jak to s auty DOOPRAVDY je, ale "snažím se" - děkuji za ocenění 😉
>😁 >😁 To, jak to je s auty není třeba nikterak SLOžiTě vysvětlovat. Někdo si chce/potřebuje (může být i =) koupit auto. Automobilky produkují různé produkty a jdou s nimi na trh. To, o čem si zákazníci ( zde předmětně v Rakousku ) myslí, že jim vyhovuje nejlépe ukazují v předmětné tabulce. Nic víc. Nic míň. Nehledej chyby v horních patrech tabulky, nebo u těch, kdo kupují. Spíš přemýšlej, kde se stala chyba v těch dolních patrech. A ano, počty kusů nemusí korespondovat s určitým úhlem pohledu na kvalitu.
NEmyslím že by to tak bylo 😉
PS: A počty prodaných kusů s reálnou kvalitou (většinou - naštěstí se tu a tam objeví "výjímky z pravidla") NE"korespondují" v ničem - v autech, v televizorech, v hudebních nahrávkách atd. atd. 😄
..a tahle rakouská tabulka je toho krááásným důkazem 😉
PS: A počty prodaných kusů s reálnou kvalitou (většinou - naštěstí se tu a tam objeví "výjímky z pravidla") NE"korespondují" v ničem - v autech, v televizorech, v hudebních nahrávkách atd. atd. 😄
..a tahle rakouská tabulka je toho krááásným důkazem 😉
Tak mě Kylie pouč, jak to tedy je.
Tak ok - teď "letím" jezdit autem.. (co NEpatří k nejprodávanějším 😄
..a večer NE"poučím", ale VYSVĚTLÍM 😉
..a večer NE"poučím", ale VYSVĚTLÍM 😉
Proč se u lidí ("davu") stane "populárním" (je považováno za kvalitní) to či ono (a něco zase ne) to vám NEpovím (sama bych to RÁDA věděla/chápala.. 😄
Že NEJprodávanější CD (interpret) NEbývá ten "nejkvalitnější", to (si) snad lidé ještě připustí, že nejpopulárnější/nejprodávanější (za nejkvalitnější) považované auto, televizor ... zrovna tak NEbývá ten nej - tam už je to "horší" 😉
Navíc u aut je "klasickou" BIG bubostí rozdělovat vozy na "dobrá značka" (vw? 😄 ) či "bubá značka" (Citroën? 😉 ). VŮBEC to (přece) není o značkách (dokonce ani o modelech), ale o KONKRÉTNÍCH motorizacích v konkrétních modelech (a dnes dokonce o konkrétních výbavách - i ty, většinou v prémiovém segmentu, dokáží vůz "posunout" směrem "nahoru" či "dolů" 😉
A i proto mne mrzí, že tady diskuze (až na pár výjímek - pár "výjímečných" diskutujících) většinou "začíná a končí" u toho "tahle značka je = všechny modely motory značky jsou :yes: no a tahle zase = všechny modely motory jsou :no:
..to byla je a asi navždy bude TOTÁLní "bubost" 😄
"Klasický" NEsmysl je třeba VELMI prodávaný motor 2.0 TDi - své doby (roku 1989) naprosto VYNIKAJÍCÍ až "revoluční" motor, který se v průběhu let propracoval na "sotvaprůměrný" - nicméně JE "masově prodávaný" a za SKVĚLÝ považovaný..
.. o to smutnější že vw má již roky v nabídce SKVĚLÝ 2.0 TFSi - prodávaný doslova "okrajově" (a podobných "nesmyslů" jsou "tisíce" 😉
(v autech, v hudbě, v oblečení, v prodejích knih, v ... 😄
Že NEJprodávanější CD (interpret) NEbývá ten "nejkvalitnější", to (si) snad lidé ještě připustí, že nejpopulárnější/nejprodávanější (za nejkvalitnější) považované auto, televizor ... zrovna tak NEbývá ten nej - tam už je to "horší" 😉
Navíc u aut je "klasickou" BIG bubostí rozdělovat vozy na "dobrá značka" (vw? 😄 ) či "bubá značka" (Citroën? 😉 ). VŮBEC to (přece) není o značkách (dokonce ani o modelech), ale o KONKRÉTNÍCH motorizacích v konkrétních modelech (a dnes dokonce o konkrétních výbavách - i ty, většinou v prémiovém segmentu, dokáží vůz "posunout" směrem "nahoru" či "dolů" 😉
A i proto mne mrzí, že tady diskuze (až na pár výjímek - pár "výjímečných" diskutujících) většinou "začíná a končí" u toho "tahle značka je = všechny modely motory značky jsou :yes: no a tahle zase = všechny modely motory jsou :no:
..to byla je a asi navždy bude TOTÁLní "bubost" 😄
"Klasický" NEsmysl je třeba VELMI prodávaný motor 2.0 TDi - své doby (roku 1989) naprosto VYNIKAJÍCÍ až "revoluční" motor, který se v průběhu let propracoval na "sotvaprůměrný" - nicméně JE "masově prodávaný" a za SKVĚLÝ považovaný..
.. o to smutnější že vw má již roky v nabídce SKVĚLÝ 2.0 TFSi - prodávaný doslova "okrajově" (a podobných "nesmyslů" jsou "tisíce" 😉
(v autech, v hudbě, v oblečení, v prodejích knih, v ... 😄
Čekal jsem, že rozebereš, jak se dle tebe kupuje auto. Jakou má zákazník motivaci a z toho důvodu proč tabulka vypadá jak vypadá, když tak dobře znáš rakouský trh a poměry. Tuhle přednášku o kvalitě čtu už po Xté a v určitém ohledu s tím i souhlasím. 2.0 TDi 1989 ? To je co ? S odsouzením diskuzí a diskutujících nesouhlasím. Naopak mám dojem, že většina diskutujících je schopno posuzovat jednotlivé modely a motorové varianty.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tak škoda Fabia a BMW 1? TAKY "pěkné" srovnání... 😄
SPRÁVNĚ je to: "Místo letité levné předokolkové konstrukce GOLFu s batohem, raději špičkový vůz se zadním pohonem BMW 1" :yes: 😉
(a na trochu vyšší cenu "kašlu", pocity z jízdy za roky provozu mi to "milionkrát" vrátí.. 😄
SPRÁVNĚ je to: "Místo letité levné předokolkové konstrukce GOLFu s batohem, raději špičkový vůz se zadním pohonem BMW 1" :yes: 😉
(a na trochu vyšší cenu "kašlu", pocity z jízdy za roky provozu mi to "milionkrát" vrátí.. 😄
Opravdu věříš tomu, že každý má "balík" a zvolí Fabii místo BMW 1, zrovna proto, že je to Fabia a Škoda ? Jedna věc je mít názor. Druhá věc je akceptovat realitu trhu, která může být absolutně mimo můj názor.
Kylie, obvykle když čtu tvoje příspěvky (což je často velice obtížný - promiň), jen nevěřícně kroutím hlavou kolik toho o těch autech víš. Ale touhle hláškou o automatech si mě uzemnila. Jestli došlo někdy na poli vývoje automatů k prozření, bylo to když porsche vyvinulo první dvouspojku (tušim někdy v 70. - 80. letech), a pak dál když se DSG začalo vyrábět ve velkym (což neni tak dlouho). A potvrzujou to všechny testy (sám nemůžu z osobní zkušenosti tvrdit, jel jsem jen v autě s měničem - mimochodem hroznej zážitek) a zkoušky. DSG je geniální vynález, kerej postupně zabíjí hrůzu s názvem "hydrodynamický měnič". u měniče je totiž největší neduh prokluz - ten má pak za následek zhoršenou dynamiku (podle nastavení přemostění samozřejmě) a zvýšenou spotřebu. Tohle DSG svym 6st. automatem snížila (i když proti manuálu byla spotřeba pořád o něco vyšší - lamely byly v olejové lázni), 7st. už má ale spotřebu stejnou nebo nižší v porovnání s manuálem.
A 4x4 - je pravda že u většiny lidí je to přežitek, a spíš módní doplněk, ale třeba já jsem z horský oblasti, kde je pohon 4x4 velkou pomocí (ani ne při běžný jízdě, nebo jízdě do stoupání, ale HLAVNĚ při parkování. Při těch nánosech umrzlýho sněhu na kterejch tady parkujeme má předokola často problém, a zadohrab - ten se nečape vůbec (ale pořád jen při tom parkování, při normální jízdě jde všechno - pokud se používá mozek))
A 4x4 - je pravda že u většiny lidí je to přežitek, a spíš módní doplněk, ale třeba já jsem z horský oblasti, kde je pohon 4x4 velkou pomocí (ani ne při běžný jízdě, nebo jízdě do stoupání, ale HLAVNĚ při parkování. Při těch nánosech umrzlýho sněhu na kterejch tady parkujeme má předokola často problém, a zadohrab - ten se nečape vůbec (ale pořád jen při tom parkování, při normální jízdě jde všechno - pokud se používá mozek))
Bez osobních praktických zkušeností to vidíš logicky docela zjednodušeně (to Kylie sice občas/až často taky, ale zase trochu jinak). Automat s hydrodynamickým měničem může být hrozný i skvělý, záleží s čím si měl zrovna tu čest (fyzické i morální staří, konkrétní stav apod.), stejně tak to platí i pro manulál, nebo dvojspojku. Suché 7mi st. DSG se dělá jen pro příčnou zástavbu a motory s krouťákem do 250Nm a díky její suchosti, není jen o něco málo úspornější (než mokrá), ale taky znatelně méně kultivovaná. Poslední generace 8st. automatů s hydrodynamickým měničem, jsou na tom s kultivovaností lépe, než poslední generace rychlejších dvojspojek, které jsou tak ideální hlavně pro modely se sportovnějším/sportovním akcentem.
skus nejako vysvetlit preco je 4x4 nezmyselna mania...to, ze nieco nepotrebujem, nevyuzijem, resp. na to nemam ja NEZNAMENA, ze to nevyuzije, nepotrebuje, resp. na to ma niekto iny
Fiat v Rakousku neprodává? ;-\
Jinak Škoda si zaslouží gratulaci, parádní výsledek :yes:
Jinak Škoda si zaslouží gratulaci, parádní výsledek :yes:
Ty výsledky jsou na pováženou hlavně z pohledu domácího zastoupení. Yeti je v horské oblasti logicky úspěšnější, ale že by hned dvakrát než na domácím trhu? Skoro stejně prodaných Fabií a Superbů jako na domácím trhu?
ale uz davno tvrdim ze yeti je najdokonalejsia skodovka, netrpi obrovskymi prevismi ako octavia a imidzovo je vo svojej triede na spici a ani tiguan sa nechyta :yes😒br />
volkswagenu nepomohlo stazit skode poziciu ani tym ze yetimu nedali k motoru 1.4 90KW stvorkolku, yeti je stejne stale silnejsi a tiguan sa moze svojim nudnym dizajnom skryt.
bravo skoda :yes😒br />
yeti je bomba :yes: bravoooo :yes:
volkswagenu nepomohlo stazit skode poziciu ani tym ze yetimu nedali k motoru 1.4 90KW stvorkolku, yeti je stejne stale silnejsi a tiguan sa moze svojim nudnym dizajnom skryt.
bravo skoda :yes😒br />
yeti je bomba :yes: bravoooo :yes:
tam akosi nejduuuu....... nezmar kaskaj 20ty to zachranuje ako vzdy, inak cista japonska bieda, uz aj korejci su davno pred nimi a nielen v rakusku.
potesi narast i30, ix35ky, ceedu, sportagu a noveho zeliezka v ohni ria :yes😒br />
vyzera to tak ze neotrasitelna pozivia golfu sa v rakusku skoncila, skodovky zasadzuju tvrdy uder, bravo skoda
:yes😒br />
prekvapila ibiza :yes: ktora je cim dalej tym lepsia :yes:
potesi narast i30, ix35ky, ceedu, sportagu a noveho zeliezka v ohni ria :yes😒br />
vyzera to tak ze neotrasitelna pozivia golfu sa v rakusku skoncila, skodovky zasadzuju tvrdy uder, bravo skoda
:yes😒br />
prekvapila ibiza :yes: ktora je cim dalej tym lepsia :yes:
V nemecky hovoriacej krajine dominujú nemecké značky. Som úprimne v šoku. To už žiadne istoty na svete neplatia? Ešte minulú stredu bola na vrchole rakúskeho rebríčka (aspoň podľa niektorých príspevkov v tejto diskusii) honda legend, a dnes- fábia.
Koniec sveta nastal, bolo načase..
Koniec sveta nastal, bolo načase..
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Je mi síce jasné, že ani v Rakúsku sa všetci netrhajú za prémiovými vozmi, ale i tak by som tam čakal aspoň pár zástupcov Audi, BMW či Mercedesu ...
Ked sa pozeram na oficialnu statistiku, tak Skoda ma v Top 5 "len" dvoch kandidatov. Piaty je oficialne Renault Megane s 693 ks, zatialco 6-te Yeti ma 579. Takze kde je chyba??? [odkaz] a potvrdit januar.
😉 😉 Rakouský automobilový trh je o 5% rok-na-rok v lednu na 26,826 registrací. VW Golf je nejprodávanějším auto na zemi již 23. měsíc po sobě, ale její podíl na trhu klesne z 6,4% v prosinci na 3,8% v tomto měsíci. Zatímco VW se podařilo umístit 5 modelů v Top 6 v prosinci, v lednu je to další značka na VAG Group, která mohou slavit: Škoda má 3 auta v rakouském Top 5!
Fabia je na pozici 2, nejvyšší hodnocení ve více než dvou let, s 987 prodeji a 3,7%, zatímco Octavia třetí, nejsilnější představení za 6 měsíců, na 877 kusů a 3,3%. Pod Opel Astra, stabilní v 4 a 2,6%, zjistíme, Škoda Yeti až dosud nejlepší 5. místě s prodejem 579 a 2,2% podíl. :yes:
Fabia je na pozici 2, nejvyšší hodnocení ve více než dvou let, s 987 prodeji a 3,7%, zatímco Octavia třetí, nejsilnější představení za 6 měsíců, na 877 kusů a 3,3%. Pod Opel Astra, stabilní v 4 a 2,6%, zjistíme, Škoda Yeti až dosud nejlepší 5. místě s prodejem 579 a 2,2% podíl. :yes:
PS: Zajímavé že i v dobách kdy škoda ještě NEpatřila vw (a nevyráběla HALDEXové verze 4kolek), tak se i po Rakousku NO PROBLEM jezdilo se zado a předokolkami (samozřejmě krom horské západní části) - ta 4kolková "mánie", to je ale FAKT "bubost" NEuvěřitelných rozměrů 😄
Kombinace diesel x 4x4 x automat...to je velká přednost škodovky. Jen škoda, že 4x4 nemají i u sedanu Octavie. 4x4 se oplatí v zimním období. V horách po celý rok.
Mně sice "kvrdlání" NEdělá problém, ale PROČ (když NE"musím" 😉
Na druhou stranu, tohle řešení má i své příjemné výhody...
..a(le) PROČ NE ten automat? 😉
(to snad pro automaty platilo někdy v 70tých 80tých a tak letech, v "slušných" vozech (tím myslím řekněme od střední třídy nahoru) v tomhle tisíciletí už "špatné" automaty spíš NEnajdete, rsp. jsou to už spíš VÝJÍMKY z pravidla..
Já na to mám prostě jiný názor.
Systém si bere data z navigace a řadí "dopředu" naprosto PŘESNĚ podle profilu silnice.. :yes: 😄
DSG reaguje ve stejné situaci stejně a pokud nechceš využívat její automatický sportovní režim, můžeš si řadit sám (tlačítky, nebo pákou) a v takovém případě je jediným podstatnějším omezením to o čem jsem psal, tedy nemožnost jít při podřazování až na krev a pak taky držet déle maximální otáčky na úplné hranici omezovače (u méně citlivých řidičů to může být i výhoda/pojistka). Popiš mi situaci v praxi, kdy DSG omezuje sportovní jízdu rozdílnými/různými/nečitelnými reakcemi?
Autocar při konfiguraci optipmálního hh, složeného ze všech hh, vybral ze současného Golfu GTI (vedle designu kol Detroit) právě dsgéčko a zjevně věděl co dělá.
A to jsme se zasekli jen u DSG u které nejsportovnější aplikace končí už u HH (GTI/R), ale samozřejmě jsou i sportovnější dvojspojky a to i u koncernu, takový S-tronic v RS5 už umí chodit (v manuálním režimu) i "na krev" a nahoře klidně nechá až zasáhnout omezovač otáček stejně jako u manuálu. Nebo co taková dvojspojka v M3 GTS, v Nissanu GT-R, v novém MC-Larenu, Ferrari apod.? Pořád málo sportovní s "nečitelnými" reakcemi...? 😉
PS: Vidím to (víceméně) STEJNĚ 😉
PS: Jsem proti "glorifikaci" dvouspojkových převodovek DSG. Někam se (jednoznačně) "hodí", ale "tlačit" je do VĚTŠINY aut ke "všem" motorům - to je spíš "bubost" (tam je lepší... 😄
Papírové hodnoty jsou jedna věc, praxe druhá, viz třeba známá videa s Golfem GTI/R v manualu a dsg. U G5GTI se ofiko hodnoty zrychlení lišily ve prospěch dsg u technicky shodného G6GTI už se hodnoty papírově neliší. Možná se dřív papírové hodnoty braly s ohledem na možnost launch control a dnes ne, nebo je v tom nějaká legislativa apod.
Se srovnáním pružného zrychlení na jedné zařazené rychlosti jsi mimo už úplně, i když pominu, že neexistuje důvod, proč by měl být manual rychlejší, tak stejně nic takového u DSG nezměříš a vždy bude logicky mnohem rychlejší, než manuál, protože při snaze zrychlit pružně co nejrychleji (plynový pedál na podlaze) si logicky podřadí.
[odkaz]
[odkaz] (u toho manuálu tam sází rychlosti tak, že se mu těžko někdo vyrovná)
A tady vidíš, že je dsg rychlejší i na dráze při sportovní jízdě
[odkaz]
Že by všechny manuály byly nezajeté to se mi nezdá.
Asi nevíš, jak jakých podmínek se měří pružné zrychlení, jinak bys v souvislosti s tím tu nepsal o nějakém podřazení s manuálem dopředu.
Motor Man (stp.) DSG (stp.)
1,2TSI 77 10,8 (6) 10,8 (7)
1,6TDI 77 11,3 (5) 12,0 (7)
1,4TSI 90 9,7 (6) 9,7 (7)
2,0TDI 103 9,5 (6) 9,6 (6)
1,8TSI 118 7,8 (6) 7,8 (7)
2,0TDI 125 8,3 (6) 8,3 (6)
2,0TSI 147 7,2 (6) 7,2 (6)
PS1: Když napíšu, že je to +- plichta, tak jsem ve vztahu k DSG velmi korektní, když napíšeš, že DSG jve zrychlení asně manuál poráží (nebo něco takového), tak je to kravina.
PS2: Je logické, že čím budeš mít silnější motor, tím větší bude přínos z DSG na poli zrychlení, protože u manuálu doby potřebné na přeřazení budou v celkovém času zrychlení dělat větší podíl.
Motor (1,2TSI) - výkon kW (77) - zrychlení manuál a počet převodů ( 10,8(6) ) - zrychlení DSG a počet převodů ( 10,8(7) ).
PS: Ne vážně - JEDNOU (jedinkrát) zkuste ZF8° a ... a "to stačí" :yes: 😄
PPS: Jinak viz white label v 21😁4 (to je asi "zcela výstižně" a SPRÁVNĚ napsáno - a není k tomu co dodat 😉
PS: A NEmám "odpor" ke 4kolkám (i teď jednu doma máme), sama jsem měla Subaru Legacy), jen upozorňuji na jejich současné (módní) "přemnožení" 😉
PPS: Vidím to tak, že NAPROSTOU VĚTŠINU z nich mají majitelé "zbytečně" (nikdy je "nevyužijí" - tak asi TAKhle to se 4kolkami vidím já 😄
PPPS: A zrovna Citroën to se 4kolkami poslední dobou docela "rozjíždí" (pou Outlanderu, tedy C-Crosněco 😉 přichází ASX, tedy C-Aircross + postupně bude do všech modelů od nižší střední "nahoru" zaváděn HYbrid4 systém (v kombinaci jak s naftovým(i) motor(y), tak s benzínem.. = i u CITROËN bude 4kolek "víc než je zdrávo" (čti "víc než je ve skutečnosti zapotřebí" 😉
PPPPS: No ten (neprohrábnutý) kopec snad, v té zatáčce je to spíš o pneumatikách než o pohonu všech kol, ne? 😉
Škoda, že při čtení diskuzí musí člověk "přetrpět" i podobné bláboly. Nojo, co se dá dělat, zase ten Augustinův názor za přečtení stojí a nejen jeho.
Holt platí to, co říká Švejk : " Nemůžou bejt všichni lidi chytří, protože pak by jich bylo na světě tolik, že by z toho byl každej druhej úplně blbej...". No, blbost NĚkterých je holt nějak tak přirozená a od přírody....
A teraz vážne, rakúsko je nemecký trh v menšej mierke s prímesou 4x4 modelov kvôli hornatému terénu. The end. Vždy tam "váleli" nemci/škodovka.
PS: A toho "hornatého" terénu je v Rakousku docela (přepočteno na obyvatele) VÝRAZNÁ menšina 😉
Když někdo jel pro ojetého japonce, tak vždy do Rakouska.