Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rakouský trh v lednu 2012: Tři místa v Top 5 patří Škodě

David Bureš
Diskuze (185)
Mezi nejprodávanějšími pěti modely v Rakousku byly letos v lednu Škoda Fabia, Octavia a Yeti.

Na rakouském trhu se během letošního ledna podalo 26.826 nových automobilů, o 5 % více než v lednu 2011. Nejprodávanějším modelem vůbec v minulém měsíci se u našich jižních sousedů stal VW Golf. Úspěšný měsíc v Rakousku zažila Škoda.

V Rakousku se během letošního ledna prodalo 1.031 Volkswagenů Golf, o 11,04 % méně než v průběhu loňského ledna. Aktuální generace tohoto modelu zde boduje i nadále, přestože bude letos představena nová, sedmá generace Golfu.

Mezi nejprodávanější pětici automobilů se probojovaly hned tři Škody – druhá Fabia, třetí Octavia a pátý Yeti. Fabií se u našich jižních sousedů během letošního ledna prodalo 987 exemplářů, což je takřka o 60 % více než v lednu 2011. Rakouští zákazníci si letos v lednu pořídili 877 Octavií (meziročně + 66,73 %) a 579 exemplářů Yetiho. Prodeje Yetiho ve srovnání s loŇským lednem vzrostly o celých 250,91 %. Škoda Superb skončila s 249 prodanými kusy v celkovém pořadí na 32. místě.

V nejlepší pětce vedle VW Golf a tří modelů Škoda byl ještě čtvrtý Opel Astra se 700 prodanými exempláři (+ 250,91 % ve srovnání s lednem 2011).

Z nejlepší desítky si meziročně výrazně polepšil celkově osmý Volkswagen Tiguan (508 prodaných kusů, +55,35 %), naopak si pohoršil celkově devátý Volkswagen Polo (496 prodaných exemplářů, -33,42 %).

Významné zvýšení prodejů ve srovnání s lednem 2011 zaznamenal také jedenáctý Ford Fiesta (+61,47), šestnáctý Ford Focus (+67,35 %), jednadvacátý Citroën C4 Picasso (+40,36) a hlavně Kia Rio.

Zatímco loni v lednu se v Rakousku prodalo jen 13 Kií Rio, letos v lednu si rakouští zákazníci koupili 301 exemplářů tohoto jihokorejského vozu.

V nejlepší třicítce se objevil i Volkswagen Up! s 266 prodanými kusy.

Rakouský trh - přehled nejprodávanějších aut (leden 2012)
Poř.Model1/2012 [ks]1/2011 [ks]Meziroční rozdíl [%]1-12/2011 [ks]
1VW Golf1.0311.159-11,0416.777
2Škoda Fabia987617+59,977.223
3Škoda Octavia877526+66,736.999
4Opel Astra700535+30,848.158
5Škoda Yeti579165+250,912.726
6Seat Ibiza524462+13,427.527
7VW Tiguan508327+55,355.992
8VW Polo496745-33,4211.916
9Hyundai i30435399+9,026.270
10Renault Scénic396378+4,765.024
11Ford Fiesta373231+61,475.279
12Kia Cee’d373305+22,304.295
13Opel Meriva361588-38,616.242
14Hyundai ix35357258+38,373.313
15VW Passat347345+0,586.172
16Ford Focus328196+67,355.179
17Renault Clio326281+16,014.175
18Ford Galaxy324404-19,803.988
19VW Touran324347-6,634.647
20Nissan Qashqai323402-19,653.690
21Citroën C4 Picasso313223+40,363.678
22Kia Rio30113+2.215,381.278
23Opel Corsa299388-22,945.044
24Renault Mégane297407-27,034.632
25VW Bus279239+16,743.584
26Kia Sportage271200+35,502.498
27Dacia Duster267328-18,593.193
28Opel Zafira267200+33,502.641
29VW Up!266---
30Peugeot 207263361-27,154.257

David Bureš
Diskuze (185)
17. 2. 2012 09:47
Re: Překvapení
Počkej, nerad bych, aby něco zapadlo, já tady od začátku zastávám tvrzení, že DSG od VW není vhodný sportovní nástroj, protože neposkytuje stejné prodlevy v řazení (a je tedy z hlediska chování vozu na hraně záludná). Tuto informaci jsem vyčetl v článku od jednoho rallyového jezdce (pěkně tam to DSGčko sejmul). Dále opakovaně jsem diskutoval komfort, jako hlavní měřítko pro civilní automat, který DSGčko s lamelovou spojkou zrovna moc velký neposkytuje (rozjezdy, courání). Takže z toho plyne, to, co tu říkám. Jestli rozšiřuješ problematiku na poloautomatické/robotizované a jiné sportovní převodovky (ať už s jedním hřídelem nebo s více) vozů jako Ferrari, McLaren, či Veyron, pak posouváš diskuzi úplně jinam a těmito speciálními převodovkami a jejich výkony argumentuješ ve prospěch zcela civilní převodovky, kterou ono DSG od VW je. A to se přeci srovnávat vůbec nedá. Já Ti Tvoje DSG neberu, ani Tvůj nekritický názor na věc, ale tvrdíš různé bludy, které nejsou pravdivé (DSG od VW je v řazení nejrychlejší a to odkudkoliv kamkoliv, apod.) a vůči nim se vymezuju.
17. 2. 2012 09:33
Re: Překvapení
Pajcnul jsem tu kompletní výčet motorizací (DSG vs. manuál) od Octavie, jestli sis nevšimnul. Ani v jednom případě není tabulkové zrychlení (0-100 km/h) pro DSG lepší než pro manuál. Extrémním případem potom byl motor 1,6 TDI, kdy podle tabulek s manuálem auto zrychluje za 11,3 (pětikvalt) a automat zrychluje za 12,0 (DSG 7stp). Poté jsem si všimnul, že ve stromě je tento příspěvek prakticky nečitelný, jak to tady to formátování kazí. Ale já jsem konkrétní údaje poskytl. Tak se omluv za své lhaní. ... Co se týče pružného zrychlení, tak s podřazováním jsi tady začal ty. Ne já.
Avatar - white label
16. 2. 2012 17:22
Re: Překvapení
Dolož konkrétní příklad, kdy je manuál ve zrychlení 0-100 (apod.) rychlejší, než dvojspojka, žádný takový příklad není! Ani papírově, natož prakticky.
Asi nevíš, jak jakých podmínek se měří pružné zrychlení, jinak bys v souvislosti s tím tu nepsal o nějakém podřazení s manuálem dopředu.
Avatar - white label
16. 2. 2012 17:11
Re: Překvapení
Ale celá diskuse/dialog nás dvou byla o něčem mnohem specifičtějším...
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2012 16:22
Re: Škodovka válí!
2.0 Tdi z roku 1989 (což bylo.. 81? nebo 85? kW - no to se dá dohledat ;-)