Tak pokud to vyjede s parametry, které se uvádějí v článku a vyladí dobře podvozek, tak i Clio RS se bude muset mít napozoru a dost možná i bude muset z trůnu ustoupit. :yes:
No, minimálně tlustou bertu v podání DS3 by zadupal tento hejsek do prachu cest. >:-[]
Jen tak pro zajímavost váhy a výkony konkurence:
Renault Clio RS - 1204 kg, 200 k
Citroen DS3 Racing - 1240 kg, 200 k
Mini JCW - 1130 kg, 210 k
Polo GTI - 1194 kg, 180 k
AR MiTo QV - 1145 kg, 170 k
Opel Corsa OPC - 1203 (?) 190 k.
Tak už z toho tvého výčtu vychází 208GTI jako nejlepší v poměru výkon hmotnost. Uvidíme, jak moc odvážní budou při puštění konečného produktu. Jestli nakonec z těchto požadavků nesleví, ale byla by to škoda.
Uvidime jaka bude finalni vaha, nicmene vypada to velmi nadejne. Navic i kdyz je ten design hoodne ucelovy, tak se me osobne libi :-) Mohlo by to byt hodne zabavne auto.
To ale NIC NEmění na tom, že "tlustá berta" by možná měl být někdo "jiný"? ;-)
PS: A těch 36 kg u Clio RS - NE že by to v této kategorii NEbyl rozdíl, ale znám třeba jednoho řidiče (a řidičku) a rozdíl jejich hmotností je VĚTŠí než 36 kg :-)
Klavně si za každou cenu kopnout do VW. DS3 - 1240kg, Polo GTI - 1194kg. A hlavně nikdo nemluvil o Polu GTI, než si ho sem zatáhla ty. Zbytečné. A (opět) hloupé.
Opět CHYBNÁ "analýza" ;-)
Já "jen" REAGOVALA na to že "tlustá berta" je JINÝ vůz :-)
PS: Plus navíc DS3 má někde uváděno "méně" kg - 1165 kg a VŠUDE více PS - 207 PS ;-)
PPS: Myslíte že jsem na to "kopnutí" do DS3 "neměla reagovat"? :-|
NIC se NEděje (jednak ty kilogramové rozdíly NEjsou až tak dramatické - byť u těhle malých aut to asi možná MŮŽE mít vliv a "druhak" myslím že jossalito si prostě chtěl jen "šťouchnout" - rozhodně chybně měl výkon, byť těch 7 koní také není až tak.. ;-)
PS: Nicméně KDYŽ UŽ, tak to pojmenování "tlustá berta" by patřilo SPÍŠ vw Polo (než DS3 Racing)
Tak odkud čerpá také NEvím, neb (já na tyhle "detaily" až tak NEjsem) teď se dívám na stránky vw a Polo Gti "pohotovostní hmotnost" 1269 kg!
PS: Popravdě IDEÁLní je "nezávislé vážení" - o "překvapivých" rozdílech mezi "avizovanou" hmotností a naměřenou realitou jsme už také párkrát slyšela.. :-)
Stejně jsou to jen papírové údaje, vůbec bych se nedivil, kdyby obyčejná autováha v kovošrotu výsledky poměnila. Samozřejmě DS3 by už tam rovnou mohla zůstat >:-[]
TOTÉŽ jsem (v 16:37) psala (že by to chtělo nezávislé převážení) - a co vw Polo Gti? Tam je "nezávislá" váha kolik, nevíte?
PS: Takže "etalon" kategorie je dokonce nějtěžší?
Nejtěžší je Audi A1 Quattro, které už je od včerejška v ceníku a lze si jej objednat.
U těch ostatních platí, že stačí vystříkat vodu z ostřikovačů a vyházet manželce cetky z přední schránky a nejlehčí může být kdokoliv, žádné auto se nedostává na 1200 ani náhodou a do 1300 se vejdou všechna.
Tak jsem mrkla na Audi A1 Quattro - a ono vyjde cenově (cca) STEJNĚ jako Citroën C5 V6 3.0 Bi-turbo Exclusive! No tak ať si to fandové maličkých 4ko(ooo)lek "uži(vwa)jí"..
..já raději zůstanu u své NE"prémiové" předokolky ... STŘEDNí TŘÍDY s (i tak) vynikající trakcí :-)
PS: OMLOUVÁM se - ale (po zjištění ceny A1 Quattro) jsem NEmoooohla odolat.. ;-)
Jo a ta cena vyjde stejně jako 120 tisíc piv.
Jinak podle ceníku dostat se s C5 na cenu A1 je skoro nemožné, základ 3.0 HDI je 850000 a když v konfigurátory vyklikáš všechno co nabízí tak jsi na 1,125 mio. Takže C5 v plný palbě a k tomu ještě C1 na hraní dětem. >:-[]
207 je obecně hodně těžká a popravdě vůbec netuším čím to je... Buď to dělali z hodně tlustého plechu nebo snižovali těžiště svérazným způsobem přidáním olověných cihel.
208GTi se ještě nevyrábí a nikdo ji tedy nejel. Zajímavé bude až srovnání produkčních verzí. A může se také stát, že do té doby už bude i nové Clio RS. ;-)
Váha a výkon slibují mnohé. Otázkou už jen zůstává, zdali se jim podaří udržet onu váhu na proklamované úrovni.
Pak bychom tu měli opravdové HH a dovolím si říci - jedno z nejlepších.
Ono tých 200 turbokoní výborne zvláda aj o triedu väčšie RCZ, v ňom som mal pocit, že to ani nemôže byť Peugeot: istý podvozok, výborné radenie manuálu a promptné reakcie motora, ktorý sa dal navyše (na turbo) slušne točiť. V menšom a ľahšom 208 to bude bomba. :yes:
To je právě to, čeho se u Peugetu bojím. Ještě jsem neseděl v žádném (s RCZ jsem neměl tu čest), který by se neřídil jako autobus. Tupý podvozek, gumové řízení a řazení k němu tak nějak patří.
Tak zkus to RCZ. Oba jsme s iudexem nevěřicně zírali. Vůbec nechápu odkud vzali to řízení, kde vyhrabali takové řazení, kde se vzal takový zvuk, kdo sakra ladil to THP tak odlišně od jiných THP se kterými jsem jel... :-O
To s tím podvozkem ale už taky není pravda, 508 je schopné auto na poměry své třídy, stejně tak 207 v době uvedení nebyla žádná houpalka. Jinak je to bohužel s řazením, tam je pokrok znát až u 508 a právě té RCZ.
V tabulce je menší nepřesnost - 205GTI 1986-1992 měl motor 1,9 8v o výkonu 88 kW nebo 85 kW s řízeným katalyzátorem. Na dnešní dobu nic moc, ale se svou muší váhou a poctivou dvouventilovou charakteristikou byl pocit z jízdy srovnatelný s máločím. K tomu řízení bez posilovače, krátké převody... Měl jsem ho kdysi pár let a vzpomínám se slzou v oku.
Nová 208GTI vypadá na papíře dost slibně, 147 kW na lehce přes tunu vážící vozík, to je správná zběsilost, hodná pokračovatele tradic... >:D
Tak hodnoty konceptu vypadají úžasně, akorát se obávám, aby se nám prořízlý usměv od ucha k uchu nezměnil v křečovitý úšklebek, až uvidíme váhu sériové verze ;-\ Já doufám že nikoliv :yes::-)
s tím jak to auto vypadá jak zevnitř tak zvenku, nevidím šanci že by se vešli pod jednu tunu. Snad se jim to ale povede, protože tohle je opravdu krásný stroj :-)
205 gti měla jen 8 ventilovou techniku. 405 MI16 měla 16 ventilovou techniku. 205 měla výkony na 1.9 75 kw,88kw, 94 kw. pak se dělala ještě 1.6 a ta měla 75 kw. No a 205 T16 ta byla úplně jinde jak cenově tak výkonostně.
Osobně jsem vlastnil 3 kousky 205 GTI, ale jelikož přišla rodina musel jsem koupit dieslového lenochoda v kombíku.
Nicmene 308 GTi s 1,6 THP/200k bylo nejpomalejsi dvestekonove GTI, ktere jsem kdy jel. Hadal jsem mu tak minimalne o 20 koni mene...
Chapu, ze s lehci 208 pojede asi lepe.
Mimochodem, kde jsi ho sedlal? Vím asi o třech, které se do ČR dovezly. Jedno má Tano v Ostravě, jedno je předváděčka v barvách Peugeotu a jedno další předváděčka Peugeotu pro odbornou veřejnost. Zajímavé je, že právě zahraniční servery chválí výkon tohoto auta, narozdíl od podvozku a necitlivého řízení. Navíc ty ostatní asi nebudou 1.6 že?
Mel jsem moznost primeho srovnani s Alfou Giulietta s manualem 1,4/170 koni a Alfa dynamicky nijak nezaostavala, prave naopak. Pokud bych mel odhadnout, ktere z tech dvou ma vyssi vykon, tipnu bez premysleni Alfu. A to nemela TCT, ktere mam na zkousku zrovna ted.
Dalsi je Fabia RS, tu jsem jel jako HB i jako kombi a v kazdem pripade se jevila minimalne stejne rychla, jako 308 GTi.
Netvrdim, ze je to pomale auto, dynamicky je na tom dobre a napriklad pri roztahovani trojky v 308 preradila Fabia RS hned 2x - ale byla rychlejsi. A to ma papirove o 20 koni mene...
Hned prvni srovnani jsem jel proti svemu dnes jiz byvalemu 2.5 litru / 170 koni HB a ten byl na tom take lepe. Jde spise o odstiny sedi, nicmene tvrdim, ze auto, u ktereho udavaji 200 koni by melo ty 170 - 180 konove konkurenty dynamicky tvrde zastinit - a to 308 GTi neumi. Nemel jsem moznost to porovnat naprimo treba proti Golfu GTI/200 koni (tedy asi 5.generace), ale patrne by 308 zustala daleko za nim (Golf 0-100 = 6.9, 308 0-100 = 7.7).
Cena 308 GTi je ted kazdopadne paradni, stejne tak treba interier.
Proc bys taky nebyl, podle mne je to za ty penize jednoznacna volba.
Pouze rikam (uz asi po desate), ze na 200 koni je to auto ponekud pomale, hadal bych mu asi o 20 koni mene.
Jel jsem ji v Grazu, stejne jako tu Alfu, mam tam dost znamych, kteri prodavaji nova auta.