Novinky
Váha a výkon slibují mnohé. Otázkou už jen zůstává, zdali se jim podaří udržet onu váhu na proklamované úrovni.
Pak bychom tu měli opravdové HH a dovolím si říci - jedno z nejlepších.
Pak bychom tu měli opravdové HH a dovolím si říci - jedno z nejlepších.
Pokud ta váha opravdu bude taková jak udávají a odladí dobře podvozek, tak by jsem se nebál říct že to bude nejlepší malé HH z maintreamu.
Ono tých 200 turbokoní výborne zvláda aj o triedu väčšie RCZ, v ňom som mal pocit, že to ani nemôže byť Peugeot: istý podvozok, výborné radenie manuálu a promptné reakcie motora, ktorý sa dal navyše (na turbo) slušne točiť. V menšom a ľahšom 208 to bude bomba. :yes:
To je právě to, čeho se u Peugetu bojím. Ještě jsem neseděl v žádném (s RCZ jsem neměl tu čest), který by se neřídil jako autobus. Tupý podvozek, gumové řízení a řazení k němu tak nějak patří.
Tak zkus to RCZ. Oba jsme s iudexem nevěřicně zírali. Vůbec nechápu odkud vzali to řízení, kde vyhrabali takové řazení, kde se vzal takový zvuk, kdo sakra ladil to THP tak odlišně od jiných THP se kterými jsem jel... 😲
To s tím podvozkem ale už taky není pravda, 508 je schopné auto na poměry své třídy, stejně tak 207 v době uvedení nebyla žádná houpalka. Jinak je to bohužel s řazením, tam je pokrok znát až u 508 a právě té RCZ.
To s tím podvozkem ale už taky není pravda, 508 je schopné auto na poměry své třídy, stejně tak 207 v době uvedení nebyla žádná houpalka. Jinak je to bohužel s řazením, tam je pokrok znát až u 508 a právě té RCZ.
V tabulce je menší nepřesnost - 205GTI 1986-1992 měl motor 1,9 8v o výkonu 88 kW nebo 85 kW s řízeným katalyzátorem. Na dnešní dobu nic moc, ale se svou muší váhou a poctivou dvouventilovou charakteristikou byl pocit z jízdy srovnatelný s máločím. K tomu řízení bez posilovače, krátké převody... Měl jsem ho kdysi pár let a vzpomínám se slzou v oku.
Nová 208GTI vypadá na papíře dost slibně, 147 kW na lehce přes tunu vážící vozík, to je správná zběsilost, hodná pokračovatele tradic... >😁
Nová 208GTI vypadá na papíře dost slibně, 147 kW na lehce přes tunu vážící vozík, to je správná zběsilost, hodná pokračovatele tradic... >😁
V článku je hodnota výkonu pro 205 GTI bez katalyzátoru
Tak hodnoty konceptu vypadají úžasně, akorát se obávám, aby se nám prořízlý usměv od ucha k uchu nezměnil v křečovitý úšklebek, až uvidíme váhu sériové verze ;-\ Já doufám že nikoliv :yes: 😄
s tím jak to auto vypadá jak zevnitř tak zvenku, nevidím šanci že by se vešli pod jednu tunu. Snad se jim to ale povede, protože tohle je opravdu krásný stroj 😄
bravo, pezotu fandim :yes😒br />
ten koncept vyzera uzasne, auto je silne a lahuckeee a navyse dizajnovo uplne tutti bomba :yes:
ten koncept vyzera uzasne, auto je silne a lahuckeee a navyse dizajnovo uplne tutti bomba :yes:
205 gti měla jen 8 ventilovou techniku. 405 MI16 měla 16 ventilovou techniku. 205 měla výkony na 1.9 75 kw,88kw, 94 kw. pak se dělala ještě 1.6 a ta měla 75 kw. No a 205 T16 ta byla úplně jinde jak cenově tak výkonostně.
Osobně jsem vlastnil 3 kousky 205 GTI, ale jelikož přišla rodina musel jsem koupit dieslového lenochoda v kombíku.
Osobně jsem vlastnil 3 kousky 205 GTI, ale jelikož přišla rodina musel jsem koupit dieslového lenochoda v kombíku.
Vypada dobre, az na tu teplou barvu.
Nicmene 308 GTi s 1,6 THP/200k bylo nejpomalejsi dvestekonove GTI, ktere jsem kdy jel. Hadal jsem mu tak minimalne o 20 koni mene...
Chapu, ze s lehci 208 pojede asi lepe.
Nicmene 308 GTi s 1,6 THP/200k bylo nejpomalejsi dvestekonove GTI, ktere jsem kdy jel. Hadal jsem mu tak minimalne o 20 koni mene...
Chapu, ze s lehci 208 pojede asi lepe.
Ale cena 472 000Kč ten rozdíl hravě smázne. 😄
Mimochodem, kde jsi ho sedlal? Vím asi o třech, které se do ČR dovezly. Jedno má Tano v Ostravě, jedno je předváděčka v barvách Peugeotu a jedno další předváděčka Peugeotu pro odbornou veřejnost. Zajímavé je, že právě zahraniční servery chválí výkon tohoto auta, narozdíl od podvozku a necitlivého řízení. Navíc ty ostatní asi nebudou 1.6 že?
[odkaz]
Mimochodem, kde jsi ho sedlal? Vím asi o třech, které se do ČR dovezly. Jedno má Tano v Ostravě, jedno je předváděčka v barvách Peugeotu a jedno další předváděčka Peugeotu pro odbornou veřejnost. Zajímavé je, že právě zahraniční servery chválí výkon tohoto auta, narozdíl od podvozku a necitlivého řízení. Navíc ty ostatní asi nebudou 1.6 že?
[odkaz]
Mel jsem moznost primeho srovnani s Alfou Giulietta s manualem 1,4/170 koni a Alfa dynamicky nijak nezaostavala, prave naopak. Pokud bych mel odhadnout, ktere z tech dvou ma vyssi vykon, tipnu bez premysleni Alfu. A to nemela TCT, ktere mam na zkousku zrovna ted.
Dalsi je Fabia RS, tu jsem jel jako HB i jako kombi a v kazdem pripade se jevila minimalne stejne rychla, jako 308 GTi.
Netvrdim, ze je to pomale auto, dynamicky je na tom dobre a napriklad pri roztahovani trojky v 308 preradila Fabia RS hned 2x - ale byla rychlejsi. A to ma papirove o 20 koni mene...
Hned prvni srovnani jsem jel proti svemu dnes jiz byvalemu 2.5 litru / 170 koni HB a ten byl na tom take lepe. Jde spise o odstiny sedi, nicmene tvrdim, ze auto, u ktereho udavaji 200 koni by melo ty 170 - 180 konove konkurenty dynamicky tvrde zastinit - a to 308 GTi neumi. Nemel jsem moznost to porovnat naprimo treba proti Golfu GTI/200 koni (tedy asi 5.generace), ale patrne by 308 zustala daleko za nim (Golf 0-100 = 6.9, 308 0-100 = 7.7).
Cena 308 GTi je ted kazdopadne paradni, stejne tak treba interier.
Dalsi je Fabia RS, tu jsem jel jako HB i jako kombi a v kazdem pripade se jevila minimalne stejne rychla, jako 308 GTi.
Netvrdim, ze je to pomale auto, dynamicky je na tom dobre a napriklad pri roztahovani trojky v 308 preradila Fabia RS hned 2x - ale byla rychlejsi. A to ma papirove o 20 koni mene...
Hned prvni srovnani jsem jel proti svemu dnes jiz byvalemu 2.5 litru / 170 koni HB a ten byl na tom take lepe. Jde spise o odstiny sedi, nicmene tvrdim, ze auto, u ktereho udavaji 200 koni by melo ty 170 - 180 konove konkurenty dynamicky tvrde zastinit - a to 308 GTi neumi. Nemel jsem moznost to porovnat naprimo treba proti Golfu GTI/200 koni (tedy asi 5.generace), ale patrne by 308 zustala daleko za nim (Golf 0-100 = 6.9, 308 0-100 = 7.7).
Cena 308 GTi je ted kazdopadne paradni, stejne tak treba interier.
No já jsem s 308kou celkem spokojený. Ferrari to není, ale rozhodně jako brzda provozu si nepřipadám >😁
Mimochodem, kde jsi tu 308ku GTi teda testoval?
Mimochodem, kde jsi tu 308ku GTi teda testoval?
Příjde mi že je to moc zakulaceny auto 😄 moc se mi teda nelíbí. Sporťáčky by měli mít ostré tvary 😄 ale je pravda že každej má jiný vkus 😄
Jen tak pro zajímavost váhy a výkony konkurence😒br />
Renault Clio RS - 1204 kg, 200 k
Citroen DS3 Racing - 1240 kg, 200 k
Mini JCW - 1130 kg, 210 k
Polo GTI - 1194 kg, 180 k
AR MiTo QV - 1145 kg, 170 k
Opel Corsa OPC - 1203 (?) 190 k.
PS: A těch 36 kg u Clio RS - NE že by to v této kategorii NEbyl rozdíl, ale znám třeba jednoho řidiče (a řidičku) a rozdíl jejich hmotností je VĚTŠí než 36 kg 😄
Já "jen" REAGOVALA na to že "tlustá berta" je JINÝ vůz 😄
PS: Plus navíc DS3 má někde uváděno "méně" kg - 1165 kg a VŠUDE více PS - 207 PS 😉
PPS: Myslíte že jsem na to "kopnutí" do DS3 "neměla reagovat"? 😐
PS: Nicméně KDYŽ UŽ, tak to pojmenování "tlustá berta" by patřilo SPÍŠ vw Polo (než DS3 Racing)
PS: Popravdě IDEÁLní je "nezávislé vážení" - o "překvapivých" rozdílech mezi "avizovanou" hmotností a naměřenou realitou jsme už také párkrát slyšela.. 😄
Nojo, ono je to (prý i) s 68ti kg-vým řidičem + 7mi kg nákladu.. 😉
DS3 1248kg
Mini JCW 1286kg
Clio RS 1290kg
PS: Takže "etalon" kategorie je dokonce nějtěžší?
Ibiza Cupra 1242kg
A1 1.4 TFSI 1247kg
Fabia RS 1266kg
PS: Takže (jossalito-úv) titul "tlustá berta" získává... 😉
U těch ostatních platí, že stačí vystříkat vodu z ostřikovačů a vyházet manželce cetky z přední schránky a nejlehčí může být kdokoliv, žádné auto se nedostává na 1200 ani náhodou a do 1300 se vejdou všechna.
..já raději zůstanu u své NE"prémiové" předokolky ... STŘEDNí TŘÍDY s (i tak) vynikající trakcí 😄
PS: OMLOUVÁM se - ale (po zjištění ceny A1 Quattro) jsem NEmoooohla odolat.. 😉
Jinak podle ceníku dostat se s C5 na cenu A1 je skoro nemožné, základ 3.0 HDI je 850000 a když v konfigurátory vyklikáš všechno co nabízí tak jsi na 1,125 mio. Takže C5 v plný palbě a k tomu ještě C1 na hraní dětem. >😒]
..a NEzapomeňte "nechat zadupat (novou) tlustou bertu.." 😉