Peugeot 208 GTi Concept: Návrat ke kořenům
Zkratka GTI by mohla u Peugeotu opět znamenat výjimečné řidičské zážitky. Alespoň to naznačují nový koncept na základě modelu 208.
Původně chtěl Peugeot vypustit do světa jen informace ke studii XY Concept. Fialová 208 s motorem 1,6 e-HDi o výkonu 84 kW je ukázkou spojení luxusu se světem malých aut.
K tomu se ale připojil únik informací k něčemu mnohem lákavějšímu – 208 GTi Concept. Peugeot zareagoval rychle a nakonec nás vybavil kompletní tiskovou zprávou s oficiálními informacemi.
Prohlášení automobilky nešetří odkazy na slavný hot-hatch 205 GTi. Legendární předlouhou je inspirováno nejen logo konceptu, ale i technické parametry. Motor 1,6 THP 200 o výkonu 147 kW je převzatý z kupé RCZ. Spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou a podle neoficiálním informací má co do činění s 975 kg vážícím autem.
Rozchod kol je rozšířen o 36 mm, za 18palcovými disky se vpředu ukrývají 302mm kotouče, vzadu 249mm. Brzdové třmeny jsou lakovány načerveno. K dalším zajímavým detailům patří přední lízátko, maska chladiče s hliníkovým povrchem, střešní spoiler nebo LED osvětlení interiéru.
Premiéra Peugeotu 208 GTI Concept se uskuteční na březnovém autosalonu v Ženevě. Samotný model 208 míří do prodeje v dubnu, nejsilnější dosud potvrzenou motorizací pro produkční vůz je 1,6 THP o výkonu 115 kW.
Peugeot 208 GTI Concept - srovnání s předchůdci | ||||
Model | rok výroby | motor | výkon | hmotnost |
205 GTI | 1984-1989 | 1,6 8v | 76 kW | 850 kg |
205 GTI | 1986-1992 | 1,9 16v | 94 kW | 880 kg |
206 GTI | 2000-2007 | 2,0 16v | 100 kW | 1025 kg |
206 RC | 2003-2006 | 2,0 16v VVT | 130 kW | 1059 kg |
207 RC | 2007-2010 | 1,6 THP | 128 kW | 1225 kg |
208 GTI Concept | 2012 | 1,6 THP | 147 kW | 975 kg |