Autosalon Ženeva
První výstava v Ženevě se konala už v roce 1905. Více než sto let stará tradice ženevského autosalonu řadí tuto výstavu mezi nejvýznamnější v Evropě i na světě.
Výjimečná je i svou neutralitou, protože Švýcarsko nemá žádnou vlastní velkou automobilovou značku.
Ženevský autosalon se koná na výstavišti Palexpo, jednom z největších výstavních středisek na světě. V sedmi propojených halách tu nové modely, facelifty a novinky automobilového průmyslu prezentuje pár stovek vystavujících a dění se nenechá ujít na několik set tisíc lidí.
Pro rok 2020 byl autosalon zrušen kvůli prevenci před dalším šířením koronaviru. Finanční potíže organizátorů a malý zájem vystavovatelů pak neumožní pořádat výstavu ani v roce 2021.
Autosalon Ženeva 2020 |
|
Autosalon Ženeva 2018 | Autosalon Ženeva 2017 |
Autosalon Ženeva 2016 | Autosalon Ženeva 2015 |
to by mě zajímalo co by s tou továrnou asi tak dělla, továran je fajn, ale potřebuju investici tak 50, ovšem milionů liber. A to je do budov a infrastruktury, připočtemi li vybavení hal, tak sme někde na 80-100 mega liber >😁
osobně doufám že to nedopadne, ZIL je další moje oblíbená značka a vlastnit jí opět Fiat....
+ na netu sou takový zajímavý fotečky z areálu ZIL, půlka hal je na spadnutí a v druhý půlce dělaj nákladáky na xy let starém vybavení
Tam sou zajímavý jen pozemky....
Jediná cesta z krize ven pro ZIL je uvést do sériové výroby ty prototyp co maj připravené.
[odkaz]
Ale to musí zafinancovat stát. Loni stála výroba 3/4 roku, začli vyrábět až na podzim...
No a proslýchá se že dostali na zákazku na nové limuzíny pro Putina, to by taky celkem šlo realizovat, motor a převodovku od někoho koupí a kastli udělaj i se starým vybavením, stejně je to defakto ruční výroba. Interiér vč. elektroniky jim taky někdo dodá....
Stejně jako udělali v roce 2010 ty 3 kabriolety pro vojenský přehlídky. Údajně dokázali na ten starej V8 dát aspon vstřikování a interiéry sou zcela jiný proti původním kabriům z konce 80.let, tj. někdo jim je dodal.
V tom je origo článek nepřesný - poslední limuzka ZIL byla skutečně vyrobena v roce 2002 pro prezidenta Kazachstánu, ovšem poslední osobní ZIL byl vyroben 2010 pro ruské ministerstvo. A to byly ty 3 kabriolety.
Fiat chce stavět fabriku v Rusku už dlouhou dobu.
Sollers šel nakonec po tom, co to tam Fiat obšlápl do holportu s Renaultem (nebo s kým to), takž Fiat hledal teď dlouhodobě nové možnosti, kde postavit fabriku...
A proč zrovna Zil? Těžko říct.. Ono někdy je lepší postavit na zelené louce a někdy.. s ohledem na tradice a případné dotace z kraje, je lepší využít jako zelenou louku již stávající fabriku...
Myslím, že tady bude postup totožný se srbskou Zastavou, kdy v podstatě Fiat využije to co stojí, a co je nepoužitelné, to srovná se zemí a nahradí novým...
A ZIL...? Ten už přežije jen jako lokální značka v podobě nákladních a užitkových vozů jako Iveco - Zil, případně se dočkáme něčeho jako ZIL 300, pro tamní trh... 😉
Navíc fiat má silnou pozici v jižní americe, tam by toho šlo udat....
[odkaz]
A vždycky je lepší se někde na trhu etablovat s někým známým... a ZIL je zrovna asi to nejlepší co se v rusku na kolech dělalo...
A Fiat by sám potřeboval investovat do svých továren a do obnovy modelvých řad...
Mě napadal už dávno myšelnka že ZIL mě koupit výrobní linky bývalého LIAZU a začít tam plácat Xenu a Fox. Měl by na ruský poměry supermoderní nákladáky, nic by nemusel vyvíjet stačilo by převést výrobní linku odsud do Moskvy.
[odkaz]