Autosalon Ženeva

Autosalon Ženeva

První výstava v Ženevě se konala už v roce 1905. Více než sto let stará tradice ženevského autosalonu řadí tuto výstavu mezi nejvýznamnější v Evropě i na světě.

Výjimečná je i svou neutralitou, protože Švýcarsko nemá žádnou vlastní velkou automobilovou značku.

Ženevský autosalon se koná na výstavišti Palexpo, jednom z největších výstavních středisek na světě. V sedmi propojených halách tu nové modely, facelifty a novinky automobilového průmyslu prezentuje pár stovek vystavujících a dění se nenechá ujít na několik set tisíc lidí.

Pro rok 2020 byl autosalon zrušen kvůli prevenci před dalším šířením koronaviru. Finanční potíže organizátorů a malý zájem vystavovatelů pak neumožní pořádat výstavu ani v roce 2021.

Autosalon Paříž

Autosalon Frankfurt

Další autosalony

Autosalon Ženeva 2020

Autosalon Ženeva 2019

 

Autosalon Ženeva 2018Autosalon Ženeva 2017
Autosalon Ženeva 2016Autosalon Ženeva 2015
Zpět na článek

Alfa Romeo Giulietta: Dvouspojková převodovka přichází

37 komentářů

Avatar - white label
white label
Řeč je o image a tam je srovnání poměrně jasné i bez srovnávacích testů s americkými produkty. 😉
Proti Lexusu nemám nic, jen to není prémie americké značky, jinak viz P.S. v předchozí reakci.
Že má BMW/MB v Americe lepší image, než Audi je pravda, ale celkově to na tom o čem píšu nic moc němění. 😄
Avatar - Anonym
Anonym
tak nový Cadillacy na německou prémi moc neztrácí, srovnej si ATS a BMW3 nebo CTS a BMW5. Schválně. Každej test co sem četl chválil podvozek i vnitřní zpracování, všude jen kecy o motoru že moc žere a že není diesl a bla bla.

Lincoln trpí na ujetej desgin a divný interiéry, u fordu asi dělá desgnéra nějaký člověk ujetý divným směrem. nevím, pokud chtěj značku zachranovat tímto směrem....

A jiná prémie z US zanček není, jestli se u fiatu pochlapí, možná se do prémiových vod zkusí vrátit Chrysler.

No a co máš proti Lexusu? že by měl v usa špatnou image?
A proč si ho tolik lidí kupuje?
A proč nemá Audi v USA dobrou image? Proč ho lidi nekupují?

Mercedes tak o spousty zákazníků přišel, svým slvným obdovým 90-02, kdy kvalita byla místy tak tristní, že zákazníci znající Mercedesy 80. let jen nevěřícně kroutili hlavou a utíkali pryč.

Takže zbývá slavný BMW, jehož největší prodeje v USA tvoří 3ka a Xková řada.
Nenápadně se podívej na věkový průměr a skladbu těcho zákazníků, ale movitý a vážený pán ve věku kolem 40-60 fakt za volantem těchto aut nesedí....Skladba je podobná jako u VW Beetle a Civicu (BMW 3) a u Xkové řady jako u většiny dalších SUV typu Range Rover, Volvo, Saab, Chevy a Ford a Jeep.

Ti páni na úrovni sedí právě za Lexusem, Toyotou, Cadillacem, Jaguarem a Mercedesem a poslední dobou jich pár překonvertovalo i k Hyundai a jeho luxusní modelům.
Avatar - white label
white label
Neutíkej "nenápadně" od konfrontace německá vs americká prémie k Lexusu/Infiniti apod. Kolik se prodá třeba na vyspělém a extrémně patriotistickém japonském trhu evropské vs. americké prémie?
Navíc zaměňuješ výši image s výší prodejů, jenže image odráží mnohem víc samotná cena kterou jsou i za ni zákazníci ochotni zaplatit a tam má německá prémie opět navrch a to nejen v evropě/americe. :😉
😉

P.S. Lexus/Infiniti jsou v Evropě stále relativní "trpaslíci" a v Americe spíš prémiovou volbou "rozumu", komu jde především o image, volí hlavně MB/BMW i tam.
Avatar - Anonym
Anonym
V USA není v čele prodejů prémie Audi, ani Mercedes ani BMW pokud sis všiml.

Tam je Lexus, pak Cadillac, Infiniti, ptom někde BMW a MB, a pak někde vzadu Audi a Lincoln. Trošku rozdíl.

A japonsko? Lexus, velké toyoty atd.

Arábie je mišmaš, tam frčí němci i ameriky a jaguary....+ luxusní RR, Bentley

Austrálie nevím.
Z asie nejsou k dispozici relevantní údaje o luxusních a prémiových vozech, VW tam má sice fajn prodeje ale ty tvoří masovka Passat, to má k prémii daleko jako Citizen k rolexkám a pak historický vykopávky typu xy let stará Jetta...

Takže ti zbejvá ta evropa.....
Avatar - white label
white label
Zamysli se hlavně ty nad tím, proč téměř nemají konkurenci??? Myslíš si, že jim to ostatní automobilky prostě jan tak "zadarmo" přejí? A proč má německá prémie vyšší image, než třeba ta americká, a to prakticky na celém světě, včetně té tvé slavné Ameriky? Že by ti "patriotičtí evropští strejdové" obývali celou planetu, nebo si spíš nekriticky "patriotický" ty? :😉 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Další zajímavý článek [odkaz]

[odkaz]
Avatar - Anonym
Anonym
Esli vono to nebude tím, že ten prémiový segment krom Jaguaru nikdo v evropě nenabízí, momentálně >😁
Když není konkurence, i jednoký bývá králem >😁

V USA nabízí prémii víc značek a taky tam prodejní čísla resp. modely na vrchlo prodejů v dané třídě vypadaj trošku jinak, to samý japonsko a další trhy...

Tak se and tím zkus zamyslet proč. Přičti si patirotickýho evropskýho strejdu, kterýmu když 4x omelou že BMW je špička a má ho každej okolo, tak nepůjde přeci zkoušet něco novýho a jsme doma >😁
Avatar - white label
white label
Ve všem sice ne, ale třeba v takovém prémiovém/luxusním segmentu automobilů mají aktuálně (a už delší dobu) světovou nadvládu "jaksviňa"... 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Fašisti nic, leda to že ti taky tvrdili že německo je ve všem nejlepší. A uměli toza pomocí propagandy vštípit do hlavy dost lidem. Dokonace tak dokonale, že některým lidem to zřejmě ještě od roku 1936-1944 nevyprchalo z hlavy 😄 >😒] 😄

Tomu se říká kvalitně odvedená práce, to je fakt 😄))
Avatar - white label
white label
A s tím by snad mohli mít něco společného fašisti? 😉
Avatar - white label
white label
Jde to jen pořad komerční (nikoli "nezávislé") TV pro motoristickou veřejnost, ale rozhodně ne pro odbornou motoristickou veřejnost... 😉
Avatar - Anonym
Anonym
V nečem má chlapec pravdu. To vyzdvihování německa jako výrobce všeho nejlepšího, ve všem byli první, ale fakt, že byl v řadě případů první někdo jinej se taktně zatajuje (zdravím Od General Motors Mercedes a jeho první aribag a vypínání válců) atd.

Nikdo netvrdí že německá auta jsou špatná, ale k dokonalosti maj taky někdy dost daleko a to i kvalitou.
Namátkou slavné Tourany, VW TDI V10, sem tam nějakej Touareg, něco příběhů o váze vzduchu ze škodovky že, zatejkání, rezavý 5 dveře u Feldy, nápravy a ramena u Audi a mohl bych pokračovat 2 hodiny.

A ty krásný spotřeby vid, V8 DOHC manuál v Panameře žere víc jak V8 OHV s 5st. HDM v americe....
To sou ale věci o kterých se v testech nikdo nezminuje..... >😁
Avatar - Anonym
Anonym
ZIL je klasika. Limuzíny ZIl sem měl rád už jako malej když sem je viděl v tátově autokatalogu, vždycky se mi líbila 117ka ZIL.

Co je na tom divnýho? Tyhle ruský káry (ZIS, ZIL, čajky) jsou vlastně ameriky, takže je logický že mam rád i je, navíc sou velmi kvalitní díky v podstatě maloseriové výrobě, zčásti ruční.

Dnes cenné sběratelské kousky s cenou několik set tisíc Kč (čajky) a několik milikonů (zis, zil). Sbíraj to i sběratelé v západních zemích, nedávno byl na prodej jeden 41047 v anglii. Cena: 3 600 000 Kč v přepočtu....
MariAchi
Hele, venku uz je tepleji.
Co kdybys radeji misto zvraceni na diskusich sel na svyho Abartha (samo, ze originalniho) naveset par dalsich spojleru a kridel od "dilera z italije" ?
MariAchi
Pravnicke vzdelani bylo jeste nedavno na Slevomatu, prej nekde z Plzne.
Nez posekam travnik, bude ze mne pravnik.
MariAchi
No jo, tak se prodavaj auta...
cuoresportivo
Ten jediněj je normální. Možná ještě František. Ale ta * a pak e😜ert Pepa... Vždycky si říkám, že už na to nebudu koukat, ale pak mi to zas nedá.
Avatar - white label
white label
Co někdejší italští fašisti, ti už ti tolik nevadí...
Ty js přímo učebnicový příklad zamrzlosti v dětsví, je mi tě sice líto, ale to je asi tak všechno co pro tebe můžui aktuálně udělat... 8-s >😒]
mecha2020
Chlapi co se divíte že pani na Primě v testu nic moc neřekla, řekla jenom to co ji producent nařídil, Je to pouze nechutná fašistická reklama na jejich auta, neustále v každém mediálním prezentaci nezapomenou poznamenat že na německé vozy nikdo nemá. Jeto stále stejná písnička kterou začal Hitler, čistě německá rasa je nejlepší a všichni jiní do plynu. A bohužel i přesto že máme tolik let po válce tato myšlenka je stále živá a více a více. Co říci na to , jak řekla / ale budete mít BMW/ jako kdyby bylo nějaký zázrak, spíše naopak nepovedená odezva na 147, Design katastrofální, a co říci na přirovnání k Golfu a Seatu jenom to že tyto dvě auta byli v nejostřejších verzích a Alfa jenom 1.4 Multiair 170cv ale že také existuje 1.7 Tbi to už záměrně neřekli. Prostě je potřeba Českým ovcím stále vštěpovat co je německé to je nejlepší, je to masáž mozku která bohužel funguje
Mr.Murphy
přitom třeba test Themy se jim povedl.... (dělal to ten vysoký borec....). Nechápu.... :😉
Mr.Murphy
.... já jsem opravdu nepochopil, proč o tom autu tu reportáž vůbec dělali.... 😲 Jak píšeš, kdyby tu Alfu roznesli, proč ne, jsme zvyklí.... 😉 Ale oni o ní neřekli prostě absolutně NIC.... :😉

Jinak absurdní srovnávání s oholeným BMW nebo obstarožním Leonem ve sport verzi na 19" kolech.... co dodat....

Je to škoda, holt na nějaký normální test si budem muset počkat třeba tady na ACZ.... Snad se povede víc než legendární první dojmy.... 😉 (jinak ale realisticky ty testy Giulietty tady na ACZ jsou OK....)
Avatar - Andromeda
Andromeda
Dikci a jistou přitažlivost, včetně právního povědomí té dámě neupírám 😉 , zrovínka tak jako dávku inteligence. Chápu dokonce důvody jejího angažmá v tomto pořadu, a rozhodně přímo po ní nikdo soudný nebude požadovat hlubší popis čehokoliv, nicméně poslední díl byl diplomaticky řečeno Waterloo, a to jak její, tak především produkce, která jí měla na odrecitování připravit odpovídající odstavce...Bylo to o to křiklavější, neb by šlo o první seznámení s italsko alfí dvouspojkou v povedeném autě s vhodným, vyhledávaným motorem...
wolff
S tím souměrným obličejem nevím..., srozumitelné vyjadřování souhlasím... a o právnickém vzdělání pochybuji.... nicméně....

si tak nějak stále nemyslím, zda to co tam ti lidé prezentují je opravdu jejich názor... A pokud ano, pak prostě celý tenhle test nevyzněl jinak, než že té paní ta Alfa nic neřekla a tedy ani ona neřekla nic k Alfě... (rozhodně, dkyž testovala Koleos, tak byla daleko výřečnější, byť rozpič. taky nebyla)

Bylo to to nejhorší co sem na autosalonu viděl a osobně si to vysvětluji dvěma způsoby😒br />
a) To auto je tak dobré, že prostě nemohli ho nějak komentovat, protože by to nebylo vhodné v souvislosti právě s Golfem (ten je na autosalonu spolu s dalšími auty citován co 10 vteřin)
b) prostě jim nic neřeklo a proto jim za hodnocení nestálo....

Tak jako tak sem se na ten test těšil, ale hluboce mne zklamal. Dřív italská auta aspoň pohanili..., teď už ani to ne..., krom věty, že od teď už bude AR nabízet jen a pouze dva své modely (a malinkým písmem, že brzy přijede kombi). Myslím, že se právě o té dvojspojce dalo napsat víc, stejně tak o motoru.. Vlastně jo o dojspojce řekli, že Golf má 7st. DSG (takže je lepší 😄 ) a srovnání, že za ty peníze se dá koupit BMW (sice s nijakým motorem a bez výbavy)... 😄
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Pani ma totiz jine prednosti nez technicke znalosti. Pravidelny a soumerny oblicej, srozumitelne vyjadrovani a pravnicke vzdelani 😄
Avatar - Andromeda
Andromeda
To, co předvedla ta...nevím jak tu osobu nazvat - bylo na ručník, respektive vyhazov...Nekvákla nic nejen o technické stránce, o dojmech, číslech a zkušenostech z jízdy, ale ona nekvákla nic ani "pro blondýny" ve stylu jaká že je to kabelka >😒] ... Otřes a ihned mne napadlo to samé, jen ne v sobotu ráno, nýbrž při repríze ve večerních hodinách... ;-\
zlysoused
Zajímavé je, že teď úchylku na Chryslery dostávají i zdejší milovníci italských aut. 😉
Mr.Murphy
.... no konečně :yes:
Neviděli jste náhodou v sobotu Autosalon na primě? Tam už s tou Giuliettou paní v testu jezdila.... Bohužel jaksi zapomněla říct, jak řadí, kolik žere a jak to celé funguje.... Naopak ale sdělila, že se za Alfou lidi dívají a to že je dobře, ale že Alfa je dražší než Golf a to neví, jestli je dobře....

Nakonec řekla, že Alfa i přes své chyby (které neuvedla) je povedené auto....

A já si řekl, že na autosalon nemá smysl se dívat.... 😉

PS: doteď jsem si myslel, že mít úchylku na Chryslery je docela řídký jev.... Ovšem mít to v kombinaci se Zilem, to je asi unikát >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Jo ale v případě ZILu to není jak s Chryslerem, tam je nutno po nákupu ihned investovat a docela balík pokud tam chtěj dělat cokoliv jinýho než dosud....

A Fiat by sám potřeboval investovat do svých továren a do obnovy modelvých řad...

Mě napadal už dávno myšelnka že ZIL mě koupit výrobní linky bývalého LIAZU a začít tam plácat Xenu a Fox. Měl by na ruský poměry supermoderní nákladáky, nic by nemusel vyvíjet stačilo by převést výrobní linku odsud do Moskvy.

[odkaz]
wolff
Obecně si myslím, že by Fiat byl schopen se Zilem něco pořešit. Jako hloupé mi to nepřijde...
A vždycky je lepší se někde na trhu etablovat s někým známým... a ZIL je zrovna asi to nejlepší co se v rusku na kolech dělalo...
Avatar - Anonym
Anonym
sou zde [odkaz]
[odkaz]
Avatar - Anonym
Anonym
Tohle by nebylo marný uvést na trh, jako levná konkurence západním značkám. Pro trhy bývalého SSSR by to muselo stačit + možný e😜ort do afriky či asie, jako to dělají jiní Kamaz, Kraz atd.

Navíc fiat má silnou pozici v jižní americe, tam by toho šlo udat....

[odkaz]
wolff
To je otázka...
Fiat chce stavět fabriku v Rusku už dlouhou dobu.
Sollers šel nakonec po tom, co to tam Fiat obšlápl do holportu s Renaultem (nebo s kým to), takž Fiat hledal teď dlouhodobě nové možnosti, kde postavit fabriku...

A proč zrovna Zil? Těžko říct.. Ono někdy je lepší postavit na zelené louce a někdy.. s ohledem na tradice a případné dotace z kraje, je lepší využít jako zelenou louku již stávající fabriku...

Myslím, že tady bude postup totožný se srbskou Zastavou, kdy v podstatě Fiat využije to co stojí, a co je nepoužitelné, to srovná se zemí a nahradí novým...

A ZIL...? Ten už přežije jen jako lokální značka v podobě nákladních a užitkových vozů jako Iveco - Zil, případně se dočkáme něčeho jako ZIL 300, pro tamní trh... 😉
Avatar - Anonym
Anonym
No právě, nad tím amrně přemýšlím k čemu by to bylo....
Tam sou zajímavý jen pozemky....

Jediná cesta z krize ven pro ZIL je uvést do sériové výroby ty prototyp co maj připravené.
[odkaz]

Ale to musí zafinancovat stát. Loni stála výroba 3/4 roku, začli vyrábět až na podzim...
No a proslýchá se že dostali na zákazku na nové limuzíny pro Putina, to by taky celkem šlo realizovat, motor a převodovku od někoho koupí a kastli udělaj i se starým vybavením, stejně je to defakto ruční výroba. Interiér vč. elektroniky jim taky někdo dodá....

Stejně jako udělali v roce 2010 ty 3 kabriolety pro vojenský přehlídky. Údajně dokázali na ten starej V8 dát aspon vstřikování a interiéry sou zcela jiný proti původním kabriům z konce 80.let, tj. někdo jim je dodal.

V tom je origo článek nepřesný - poslední limuzka ZIL byla skutečně vyrobena v roce 2002 pro prezidenta Kazachstánu, ovšem poslední osobní ZIL byl vyroben 2010 pro ruské ministerstvo. A to byly ty 3 kabriolety.
zlysoused
No a k čemu by jim to bylo kupovat? To už vyjde levnějc postavit novou fabriku na zelené louce.
Avatar - Anonym
Anonym
To nemusíš mít obavy.....ale čistě pro tvojí informaci, zkus Youtube a zadat Zil factory, almost abandoded, pak ti možná dojdou souvislosti >😁

+ na netu sou takový zajímavý fotečky z areálu ZIL, půlka hal je na spadnutí a v druhý půlce dělaj nákladáky na xy let starém vybavení
wolff
Já jen doufám, že další tvojí oblíbenou značkou není VW, Seat, Audi a Škoda... 😄 >😁
Avatar - Anonym
Anonym
[odkaz]

to by mě zajímalo co by s tou továrnou asi tak dělla, továran je fajn, ale potřebuju investici tak 50, ovšem milionů liber. A to je do budov a infrastruktury, připočtemi li vybavení hal, tak sme někde na 80-100 mega liber >😁

osobně doufám že to nedopadne, ZIL je další moje oblíbená značka a vlastnit jí opět Fiat....