Novinky
"Skalní fandové značky vozy vždy kupovali již jako ojeté." Zahadou zostava, kto ich kupoval nove >😒]
Inak, tato kupa by predstavovala koniec ako z americkeho filmu. BMW a Saab si v poslednej dobe cenovo vobec konkurovali. Za cenu dobre vybaveneho Saabu bolo holatko BMW a ak by to islo tymto smerom, toto spojenie by malo zmysel :yes:
Inak, tato kupa by predstavovala koniec ako z americkeho filmu. BMW a Saab si v poslednej dobe cenovo vobec konkurovali. Za cenu dobre vybaveneho Saabu bolo holatko BMW a ak by to islo tymto smerom, toto spojenie by malo zmysel :yes:
Ten Rover je v živé paměti, snad se poučili a vědí co jak. Byla by to asi nejlepší volba z možných. Jako předokolku a mainstream k BMW si to dokážu představit :yes: 😉
Bmw je podle me smrt.. nemaji jediny duvod navazovat na historii znacky.. spis si akorat chteji pojistit skandinavsky trh tim, ze se pres noc stanou "domaci" znackou.
Stejnou smrt predstavuji Cinani, oni by to uz davno koupili, ale GM by se asi zblaznilo, kdyby mely Cinanum spadnout do klina veskere patenty a technicka reseni GM, ktere Saab pod jejich spravou pouzival.
Nakonec rozhodne cena..
Stejnou smrt predstavuji Cinani, oni by to uz davno koupili, ale GM by se asi zblaznilo, kdyby mely Cinanum spadnout do klina veskere patenty a technicka reseni GM, ktere Saab pod jejich spravou pouzival.
Nakonec rozhodne cena..
podle me to naopak zni rozumne, bmw by tak mohla vyrabet "levnejsi verze" jak uz nekdo psal v diskuzi jako "audi/vw" saab s technikou BMW, podle me paradni obchodni tah.
Bylo by skvělé, kdyby Saab zůstal v Evropě a mohl pokračovat v tom, co začal. Kéž by to vyšlo.
Jak už kolegové výše nastínili, taky mi možnost Saabu jako levnější alternativy (nebudu raději psát low-cost verze >😒] ) BMW dáva trochu smysl.
Narozdíl od autora článku si nemyslím, že by Saab a BMW byly přímý konkurenti. Jednak Saab jen největší fanda může posledních 10-15 let považovat za plnohodnotnou prémiovou značku, jednak charakter/zaměření těchto značek je podle mě odlišné. BMW až v posledních generacích "zcivilnatělo", do té doby to byla značka silně orientovaná na jízdní vlastnosti. Naopak Saab to hrál spíš na pohodlí, podpořené samozřejmě výkonem, takové dálniční rychlíky. Když už tak by se mi hodilo spíš analogie k Audi.
Na druhou stranu je dnes situace asi trochu jiná - německá trojka nabízí velice vyrovnaný mix užitných vlastností, komfortu, silných motorizací i precizních podvozků a snaží se každá oslovit co nejširší okruh zákazníků. Otázka je, jestli by eventuelně Saab, v případě že by se jakkoliv vymezil na určitý segment trhu, měl šanci? Volvo to ještě dokáže uhrát přes gloriolu bezpečnosti a rodinné zaměření, neagresivní dizajn a punc altenativy vůči D3, ale co další potenciální soupeři? Alfa, Lancia, ale tady v EU třeba i Lexus a Infinity spíš paběrkují.
Čemu ale moc nerozumím je, jaký přínos by pro BMW měl Saab jako firma v tomto okamžiku - prakticky všechny motory jsou od GM, podvozky taky, většina technologií je pod GM, kteří nikomu nic nedají (jestli by to vubec v BMW chtěli, že?) Nejsem si jist ohledně platformy pro novou 9-3 která je údajně ve vysokém stupni rozpracovanosti (plánoval se prodej od roku 2013/14) Takže v podstatě zůstává továrna, lidi (co ještě nenašli jinou práci) a značka samotná, jejíž pověst je hodně diskutabilní (buďmě úpřimný - fanoušci saabu dělají větší haló než je reálná hodnota značky).
Sám jsem zvědavý jak to dopadne. A možná si za pár let místo přebouchanýho a předraženýho Opla koupím přebouchaný BMW za výprodejovou cenu >😁
Narozdíl od autora článku si nemyslím, že by Saab a BMW byly přímý konkurenti. Jednak Saab jen největší fanda může posledních 10-15 let považovat za plnohodnotnou prémiovou značku, jednak charakter/zaměření těchto značek je podle mě odlišné. BMW až v posledních generacích "zcivilnatělo", do té doby to byla značka silně orientovaná na jízdní vlastnosti. Naopak Saab to hrál spíš na pohodlí, podpořené samozřejmě výkonem, takové dálniční rychlíky. Když už tak by se mi hodilo spíš analogie k Audi.
Na druhou stranu je dnes situace asi trochu jiná - německá trojka nabízí velice vyrovnaný mix užitných vlastností, komfortu, silných motorizací i precizních podvozků a snaží se každá oslovit co nejširší okruh zákazníků. Otázka je, jestli by eventuelně Saab, v případě že by se jakkoliv vymezil na určitý segment trhu, měl šanci? Volvo to ještě dokáže uhrát přes gloriolu bezpečnosti a rodinné zaměření, neagresivní dizajn a punc altenativy vůči D3, ale co další potenciální soupeři? Alfa, Lancia, ale tady v EU třeba i Lexus a Infinity spíš paběrkují.
Čemu ale moc nerozumím je, jaký přínos by pro BMW měl Saab jako firma v tomto okamžiku - prakticky všechny motory jsou od GM, podvozky taky, většina technologií je pod GM, kteří nikomu nic nedají (jestli by to vubec v BMW chtěli, že?) Nejsem si jist ohledně platformy pro novou 9-3 která je údajně ve vysokém stupni rozpracovanosti (plánoval se prodej od roku 2013/14) Takže v podstatě zůstává továrna, lidi (co ještě nenašli jinou práci) a značka samotná, jejíž pověst je hodně diskutabilní (buďmě úpřimný - fanoušci saabu dělají větší haló než je reálná hodnota značky).
Sám jsem zvědavý jak to dopadne. A možná si za pár let místo přebouchanýho a předraženýho Opla koupím přebouchaný BMW za výprodejovou cenu >😁
ano spojení s BMW dává naprostý smysl....jen marketingové oddělení a blázen mohl poslední dobou SAAB vydávat za prémii..SAAB je je v mých očích v podobném postavení jako Alfa Romeo...i když v ještě méně úspěšném pojetí...se SAABem by BMW získalo do portfolia získalo značku která mu chybí...konkurenta pro VW, Opel, Alfu a Ford...tedy pro mainstreamové automobilky...SAAB má ve světě stále dobré jméno a s technikou BMW by spoustu lidí kteří na BMW nemaj přilákali
Mám rád BMW a mám rád i Saab. Ale spojení mi opravdu nedává smysl. Saab je (nebo by minimálně měl být) pro BMW konkurentem podobně jako před lety Rover. Saab navíc nemá žádný vlastní technologie, o které by BMW mohlo mít zájem. Takže buď je to jen nějaká novinářská kachna, na kterou se brzy zapomene, nebo BMW o pár let oddálí Saabu krach, ale nakonec Saab dopadně jako ten Rover. Úvahám, že by se Saab mohl stát "lidovým" bavorákem opravdu moc nevěřím a pro Saab by to byla stejná "výhra", jak pro Lancii spojení s Chryslerem. :no:
Tak tohle by mohlo být dobré.Zdá se že BMW potřebuje rozšířit portfolio o nějakou levnější značku takže stále by to bylo lepší než kdyby to zhrábli Indové nebo Čínani.
ale zeby bol saab lacnejsi ako bmw? navyse ma saab ovela mensiu ponuku aut ako bmw, cim chce ohurit zakaznikov?
Saab už je dneska jen značka a montovna. Data z vývoje a patenty Saabu jsou v GM. Skutečně nevím, co by z toho BMW mělo. Pro jiné zájemce by byl efekt větší.
o uspechu nemam pochyb. auto s prestiznim nazvem a povesti "vse je od bmw" ovsem za cenu vw nebo skody by melo velke sance. sam bych takove auto chtel 😁
bmw by tim taky vyresilo dilema jak prodavat levnejsi auta masam. jejich snaha o napr. X1 ktere v nizsi vybave uvnitr bohuzel vypada hodne levne jim jenom kazi reputaci.
BMW bych si nekoupil... Saab ano... Proč? Protože Saab (zatím doufám) má obrázek "neagresivní neokázalé" prémiové značky. I když v dnešním světě se to moc nenosí...