Novinky
geroc I.
0
Tak tohle by mohlo být dobré.Zdá se že BMW potřebuje rozšířit portfolio o nějakou levnější značku takže stále by to bylo lepší než kdyby to zhrábli Indové nebo Čínani.
Přejít do diskuze
já si myslím, že by od Saabu mohli získat některé technologie v oblasti turbomotorů, případně motorů s variabilním kompresním poměrem.
Mám rád BMW a mám rád i Saab. Ale spojení mi opravdu nedává smysl. Saab je (nebo by minimálně měl být) pro BMW konkurentem podobně jako před lety Rover. Saab navíc nemá žádný vlastní technologie, o které by BMW mohlo mít zájem. Takže buď je to jen nějaká novinářská kachna, na kterou se brzy zapomene, nebo BMW o pár let oddálí Saabu krach, ale nakonec Saab dopadně jako ten Rover. Úvahám, že by se Saab mohl stát "lidovým" bavorákem opravdu moc nevěřím a pro Saab by to byla stejná "výhra", jak pro Lancii spojení s Chryslerem. :no:
ano spojení s BMW dává naprostý smysl....jen marketingové oddělení a blázen mohl poslední dobou SAAB vydávat za prémii..SAAB je je v mých očích v podobném postavení jako Alfa Romeo...i když v ještě méně úspěšném pojetí...se SAABem by BMW získalo do portfolia získalo značku která mu chybí...konkurenta pro VW, Opel, Alfu a Ford...tedy pro mainstreamové automobilky...SAAB má ve světě stále dobré jméno a s technikou BMW by spoustu lidí kteří na BMW nemaj přilákali
Akorát by to museli přebouchávat snad v některé pobaltské republice, ne ve Švédsku, aby to bylo i lacinější.
Jak už kolegové výše nastínili, taky mi možnost Saabu jako levnější alternativy (nebudu raději psát low-cost verze >😒] ) BMW dáva trochu smysl.
Narozdíl od autora článku si nemyslím, že by Saab a BMW byly přímý konkurenti. Jednak Saab jen největší fanda může posledních 10-15 let považovat za plnohodnotnou prémiovou značku, jednak charakter/zaměření těchto značek je podle mě odlišné. BMW až v posledních generacích "zcivilnatělo", do té doby to byla značka silně orientovaná na jízdní vlastnosti. Naopak Saab to hrál spíš na pohodlí, podpořené samozřejmě výkonem, takové dálniční rychlíky. Když už tak by se mi hodilo spíš analogie k Audi.
Na druhou stranu je dnes situace asi trochu jiná - německá trojka nabízí velice vyrovnaný mix užitných vlastností, komfortu, silných motorizací i precizních podvozků a snaží se každá oslovit co nejširší okruh zákazníků. Otázka je, jestli by eventuelně Saab, v případě že by se jakkoliv vymezil na určitý segment trhu, měl šanci? Volvo to ještě dokáže uhrát přes gloriolu bezpečnosti a rodinné zaměření, neagresivní dizajn a punc altenativy vůči D3, ale co další potenciální soupeři? Alfa, Lancia, ale tady v EU třeba i Lexus a Infinity spíš paběrkují.
Čemu ale moc nerozumím je, jaký přínos by pro BMW měl Saab jako firma v tomto okamžiku - prakticky všechny motory jsou od GM, podvozky taky, většina technologií je pod GM, kteří nikomu nic nedají (jestli by to vubec v BMW chtěli, že?) Nejsem si jist ohledně platformy pro novou 9-3 která je údajně ve vysokém stupni rozpracovanosti (plánoval se prodej od roku 2013/14) Takže v podstatě zůstává továrna, lidi (co ještě nenašli jinou práci) a značka samotná, jejíž pověst je hodně diskutabilní (buďmě úpřimný - fanoušci saabu dělají větší haló než je reálná hodnota značky).
Sám jsem zvědavý jak to dopadne. A možná si za pár let místo přebouchanýho a předraženýho Opla koupím přebouchaný BMW za výprodejovou cenu >😁
Narozdíl od autora článku si nemyslím, že by Saab a BMW byly přímý konkurenti. Jednak Saab jen největší fanda může posledních 10-15 let považovat za plnohodnotnou prémiovou značku, jednak charakter/zaměření těchto značek je podle mě odlišné. BMW až v posledních generacích "zcivilnatělo", do té doby to byla značka silně orientovaná na jízdní vlastnosti. Naopak Saab to hrál spíš na pohodlí, podpořené samozřejmě výkonem, takové dálniční rychlíky. Když už tak by se mi hodilo spíš analogie k Audi.
Na druhou stranu je dnes situace asi trochu jiná - německá trojka nabízí velice vyrovnaný mix užitných vlastností, komfortu, silných motorizací i precizních podvozků a snaží se každá oslovit co nejširší okruh zákazníků. Otázka je, jestli by eventuelně Saab, v případě že by se jakkoliv vymezil na určitý segment trhu, měl šanci? Volvo to ještě dokáže uhrát přes gloriolu bezpečnosti a rodinné zaměření, neagresivní dizajn a punc altenativy vůči D3, ale co další potenciální soupeři? Alfa, Lancia, ale tady v EU třeba i Lexus a Infinity spíš paběrkují.
Čemu ale moc nerozumím je, jaký přínos by pro BMW měl Saab jako firma v tomto okamžiku - prakticky všechny motory jsou od GM, podvozky taky, většina technologií je pod GM, kteří nikomu nic nedají (jestli by to vubec v BMW chtěli, že?) Nejsem si jist ohledně platformy pro novou 9-3 která je údajně ve vysokém stupni rozpracovanosti (plánoval se prodej od roku 2013/14) Takže v podstatě zůstává továrna, lidi (co ještě nenašli jinou práci) a značka samotná, jejíž pověst je hodně diskutabilní (buďmě úpřimný - fanoušci saabu dělají větší haló než je reálná hodnota značky).
Sám jsem zvědavý jak to dopadne. A možná si za pár let místo přebouchanýho a předraženýho Opla koupím přebouchaný BMW za výprodejovou cenu >😁
Tohle by mělo smysl, kdyby se nabízela jen samotná značka. Správce se snad bude snažit ji prodat i s fabrikou. A to je podstatný rozdíl. VW koupil fabriku v zemi s levnou pracovní sílou, což se o Švédsku tvrdit nedá. Tam vyrábět levná auta nelze. Pak je taky problém s obnovou výroby stávajících modelů, kde bude hrát roli postoj GM.
Saab už je dneska jen značka a montovna. Data z vývoje a patenty Saabu jsou v GM. Skutečně nevím, co by z toho BMW mělo. Pro jiné zájemce by byl efekt větší.
Saab už je dneska jen značka a montovna. Data z vývoje a patenty Saabu jsou v GM. Skutečně nevím, co by z toho BMW mělo. Pro jiné zájemce by byl efekt větší.
Bylo by skvělé, kdyby Saab zůstal v Evropě a mohl pokračovat v tom, co začal. Kéž by to vyšlo.
Škoda je taky levnější verzí VW a jak se jí daří. Já bych do ošvédovanýho BMW šel. Do BMW samotného ne.
Raději si představím Saab pod vedením BMW než pod nějakou čínskou automobilkou...
Každopádně, škoda Saabu ;-\
Každopádně, škoda Saabu ;-\
Skoda zacinala s oktavkou a fabii... Saab nemusi zacinat s 8 modelama, staci dva, osvedcena technika (usetrene naklady na vyvoj), kvalita a mohlo by to jako levna alternativa k BMW jit. Konkurovat opelu/VW/Skode i cenou ted BMW nemuze (a ani nechce), pomoci Saabu by mohlo obsadit dalsi cast trhu kam by posilal a jeste jednou spenezil konstrukce podvozku, motoru atd z predesle generace treba.
udelat ze saabu levnejsi verzi BMW.. to je presne to, cemu ja rikam smrt.
80 lete tradici znacky muzou tak akorat zamavat 😒
80 lete tradici znacky muzou tak akorat zamavat 😒
Já myslím, že jistý smysl by to mělo...
BMW bych si nekoupil... Saab ano... Proč? Protože Saab (zatím doufám) má obrázek "neagresivní neokázalé" prémiové značky. I když v dnešním světě se to moc nenosí...
BMW bych si nekoupil... Saab ano... Proč? Protože Saab (zatím doufám) má obrázek "neagresivní neokázalé" prémiové značky. I když v dnešním světě se to moc nenosí...
ale prave naopak, udelat ze saabu levnejsi znacku by bylo skvelym tahem. premiove auto za nepremiove penize...jaky rozdil oproti minulosti kdy to bylo neprememiove auto za premiove penize.
o uspechu nemam pochyb. auto s prestiznim nazvem a povesti "vse je od bmw" ovsem za cenu vw nebo skody by melo velke sance. sam bych takove auto chtel 😁
bmw by tim taky vyresilo dilema jak prodavat levnejsi auta masam. jejich snaha o napr. X1 ktere v nizsi vybave uvnitr bohuzel vypada hodne levne jim jenom kazi reputaci.
o uspechu nemam pochyb. auto s prestiznim nazvem a povesti "vse je od bmw" ovsem za cenu vw nebo skody by melo velke sance. sam bych takove auto chtel 😁
bmw by tim taky vyresilo dilema jak prodavat levnejsi auta masam. jejich snaha o napr. X1 ktere v nizsi vybave uvnitr bohuzel vypada hodne levne jim jenom kazi reputaci.
No, me nahodou jedna moznost napada ... A tou je MCV. Pokud si reknete: Co to je?, tak to by mohl byt ten duvod, proc to pojmenovat Saab ... a karbon, extravagantnejsi design a nove technologie se k Saabu jako firme s image puvodne letecke spolecnosti docela hodi. Ale je to ciste moje spekulace.
lenze vw je lacnejsi a audi drahsie a stylovejsie
ale zeby bol saab lacnejsi ako bmw? navyse ma saab ovela mensiu ponuku aut ako bmw, cim chce ohurit zakaznikov?
ale zeby bol saab lacnejsi ako bmw? navyse ma saab ovela mensiu ponuku aut ako bmw, cim chce ohurit zakaznikov?
podle me to naopak zni rozumne, bmw by tak mohla vyrabet "levnejsi verze" jak uz nekdo psal v diskuzi jako "audi/vw" saab s technikou BMW, podle me paradni obchodni tah.
Bmw je podle me smrt.. nemaji jediny duvod navazovat na historii znacky.. spis si akorat chteji pojistit skandinavsky trh tim, ze se pres noc stanou "domaci" znackou.
Stejnou smrt predstavuji Cinani, oni by to uz davno koupili, ale GM by se asi zblaznilo, kdyby mely Cinanum spadnout do klina veskere patenty a technicka reseni GM, ktere Saab pod jejich spravou pouzival.
Nakonec rozhodne cena..
Stejnou smrt predstavuji Cinani, oni by to uz davno koupili, ale GM by se asi zblaznilo, kdyby mely Cinanum spadnout do klina veskere patenty a technicka reseni GM, ktere Saab pod jejich spravou pouzival.
Nakonec rozhodne cena..
Ten Rover je v živé paměti, snad se poučili a vědí co jak. Byla by to asi nejlepší volba z možných. Jako předokolku a mainstream k BMW si to dokážu představit :yes: 😉
Zajimave, za automobilka, ktera si tolik potrpela na turbobenziny krachla prave v dobe, kdy ma s trochou nadsazky kazde druhe pidiauto v nabidce preplnovany turbobenzin 😉
"Skalní fandové značky vozy vždy kupovali již jako ojeté." Zahadou zostava, kto ich kupoval nove >😒]
Inak, tato kupa by predstavovala koniec ako z americkeho filmu. BMW a Saab si v poslednej dobe cenovo vobec konkurovali. Za cenu dobre vybaveneho Saabu bolo holatko BMW a ak by to islo tymto smerom, toto spojenie by malo zmysel :yes:
Inak, tato kupa by predstavovala koniec ako z americkeho filmu. BMW a Saab si v poslednej dobe cenovo vobec konkurovali. Za cenu dobre vybaveneho Saabu bolo holatko BMW a ak by to islo tymto smerom, toto spojenie by malo zmysel :yes:
nechápem načo by BMW malo kúpiť Saab? Ako sa píše v článku boli to čo sa modelov týka vlastne konkurenti, Saab nemá nikde na svete silnú pozíciu (v USA ako tak, ale tam to má dobre vyšliapané aj BMW) a keby ich aj prevzali čo by vlastne vyrábali? Veď BMW pokrýva s chystanou značkou BMW i a s Mini skoro všetky segmenty. Chýba im akurát: lacná značka, MPV a úžitkové autá... na nič z toho sa Saab nehodí. :-!