Chevy je v USA neco jako pro mistni Golf, samozrejme ze americky patriotismus ma aspon koule >:-[] Ostatne zna nekdo lepsi auta nez prvni Camaro SS a Vette Stingray?
Btw nejak nedokazu pochopit dilema americana -Veloster nebo Camaro? 8-s
Ve vyssi tride se taky neni cemu divit, Corvette je proste poradna americka kara, na jejich rovne dalnice neni nic jineho potreba :-)
Ale ona současná Vette je i podvozkově velmi vyspělá, už si nemá moc co vyčítat s evropskou špičkou včetně Porsche a ve vrcholných verzích dokonce i s italskými supersporty (viz třeba časy na okruzích). :yes::yes:
Jinak se asi sluší dodat, že zatímco Camaro a Mustang jsou přímí konkurenti, tak Challenger je o pořádný kus větší a taky dražší.
Veloster - sorry 8-s ;-\ :no: CR-Z je zajímavá alespoň technicky, ale proti výše jmenovaným je to opravdu jak motokára...
No ja to samozrejme vim, ze Corvette je jizdnimi vlastnostmi plnohodnotny konkurent cehokoliv, s dogmatama ale nenadelas nic, vetsina lidi si bude o amerikach rikat porad to sve. Ten Veloster je opravdu vykrik do tmy, nechapu, ze mu da nekdo prednost, je to ujetost prvniho kalibru.
Covece Challenger je rozmerove zhruba stejny ne? Nechce se mi to hledat, ale v Brne na Videnske prodavaji ameriky a vecne tam stoji bumblebee a oranzovy challenger a jsou zhruba stejne, cenove podle me taky, vzhledem k tomu, jak Chrysler prohlasoval, ze se challengeru nedari, urcite jej tlaci cenove dolu, ale mozna se pletu
..ted nevim, kam tim miris - historicky je jediny pony car Mustang, ostatni jsou typicky muscle, a v dnesni dobe je i vzhledove jediny poradny muscle praveze challenger, nespletl ses trosku?
No a cetl jsi ten clanek? Staci vlastne prvni veta: Pojem Pony car zavedl Ford svym Mustangem (ve zkratce). Konkurenti pony car (ne dalsi pony car) jsou Camaro atd, o Challengeru ani zminka, to byl cistokrevnej muscle ;-)
mne neni celkom jasny rozdiel medzi muscle a pony car, obe kategorie mi pripadaju rovnako, ako kupe so silnym motorom... budem rad ak mi to objasnis :yes::-)
Pony cars by mali mať najmä nízku cenu v kombinácii s atraktívnym športovým dizajnom. Silný motor nie je nevyhnutnosť (prvý mustang mal v základe 2,8 V6 a trojstupňovú manuálnu prevodovku).
Muscle car nemusí byť oproti tomu lacný a musí mať silný motor, vyladené verzie V8.
aha cize tie top verzie mozu byt zaroven jedno aj druhe? ...pretoze nechce sa mi verit ze taky plymouth hemi cuda bol vo svojej dobe lacnym autom, ci bol?
Tak jsem si to našel:
Challenger stojí od 25 tis. USD, délka 197.7 palců ;-)
Camaro je od 23 tis. USD, na délku 190.4 palců.
Mustang 22,3 tis. USD, 188.1 palce.
Myslel jsem, že na délku je ten rozdíl větší, ale i tak tam je. A v ceně je to jasné.
No tak to jsou kosmeticke rozdily dane zejmena znacnym previsem Challengeru vpredu i vzadu, cenove to snad nejde jako rozdil povazovat, je to stejna trida se vsim vsudy, Camaro je z nich proste nejdotazenejsi
No, já bych si vybral Mustanga, ta nová generace motorů (V6 i V8) se Fordu zřejmě mimořádně povedla, naladění podvozku taky a design mi vyhovuje. Ale i Camaro a Challenger jsou úžasné stroje :yes:
Ve stejný kategorii jsou legendy Camaro a Challenger a pak jakási japonská parodie na sportovní vůz na baterky a cosi korejského, co má jedny dveře navíc. >:-[]
Skoro jsem se dnes z titulní stránky auto.cz pozvracel (focus s tříválcem, BMW čmoud s triturbem), ale tohle to zachránilo. Budu doufat, že tyhle motory přežijí i EU6 i když bych byl rád i za nějaké V6 OHV s menším objemem než 6,2l.
Já zapomněl, že moc nechci podporovat oblbování zákazníků přímým vstřikováním benzínu - nižší spotřeba, ale mnohem větší servisní výdaje a problémy. Jo a ta V6 podle mě není OHV, takže jediné plus je ten nezdecimovaný objem.
To jsou přeci dneska všechny motory. Úsporný, spolehlivý a silný. Jenom to pro každou automobilku znamená s jiným počtem vyměněných dílů/generálek na určitou ujetou vzdálenost. Pro některou 100 tisíc km, jiná 200 tisíc a další zase 450 tisíc a víc bez generálky. Nízká výrobní cena a malé servisní náklady jsou u OHV velkou výhodou a co se týče životnosti tak ať někdo napíše jaký sportovní/silný motor vydrží bez generálky a s min. servisními náklady déle než velkoobjemové americké V8 OHV. Osobně neznám.
Keď sa povie OHV tak si predstavím škodu 120 a jej motorické deriváty až po fábiu.. ale to je môj problém. Ten small block ako lacný a silný motor dáva zmysel :yes:
Ameriky nabízí vždy za málo peněz hodně muziky, to je obecně známá věc. A komu nestačí standartní výkon, tak je nepřberný množství dílů a věciček k jeho zvýšení.