Ekonomika
Ve stejný kategorii jsou legendy Camaro a Challenger a pak jakási japonská parodie na sportovní vůz na baterky a cosi korejského, co má jedny dveře navíc. >😒]
Skoro jsem se dnes z titulní stránky auto.cz pozvracel (focus s tříválcem, BMW čmoud s triturbem), ale tohle to zachránilo. Budu doufat, že tyhle motory přežijí i EU6 i když bych byl rád i za nějaké V6 OHV s menším objemem než 6,2l.
No v nemecku je prece uz i Camaro 3,6 V6 pokud se nepletu, tzn nejakou normu splnuje a neni se treba o nej bat 😄
Já zapomněl, že moc nechci podporovat oblbování zákazníků přímým vstřikováním benzínu - nižší spotřeba, ale mnohem větší servisní výdaje a problémy. Jo a ta V6 podle mě není OHV, takže jediné plus je ten nezdecimovaný objem.
Aké konkrétne výhody má OHV? 😲
[odkaz]
Simply clever 😊. Pro vysoké otáčky je to ovšem nevhodné, ale to je v dnešní době kdy jsou vysokootáčkový atmosféry snad jen v motorkách jedno.
Simply clever 😊. Pro vysoké otáčky je to ovšem nevhodné, ale to je v dnešní době kdy jsou vysokootáčkový atmosféry snad jen v motorkách jedno.
Mne to príde hlavne ako zastaralý systém. Dobrá automobilka by nemala mať problém vyrobiť spoľahlivý OHC motor.
To jsou přeci dneska všechny motory. Úsporný, spolehlivý a silný. Jenom to pro každou automobilku znamená s jiným počtem vyměněných dílů/generálek na určitou ujetou vzdálenost. Pro některou 100 tisíc km, jiná 200 tisíc a další zase 450 tisíc a víc bez generálky. Nízká výrobní cena a malé servisní náklady jsou u OHV velkou výhodou a co se týče životnosti tak ať někdo napíše jaký sportovní/silný motor vydrží bez generálky a s min. servisními náklady déle než velkoobjemové americké V8 OHV. Osobně neznám.
Jo a k té zastaralosti, třeba tohle😒br /> [odkaz]
Jo a k té zastaralosti, třeba tohle😒br /> [odkaz]
Keď sa povie OHV tak si predstavím škodu 120 a jej motorické deriváty až po fábiu.. ale to je môj problém. Ten small block ako lacný a silný motor dáva zmysel :yes:
jojo, akorát že ten "levný" LS9 ze ZR1 stojí 21 tisíc dolarů :-!
Btw nejak nedokazu pochopit dilema americana -Veloster nebo Camaro? 8-s
Ve vyssi tride se taky neni cemu divit, Corvette je proste poradna americka kara, na jejich rovne dalnice neni nic jineho potreba 😄
Jinak se asi sluší dodat, že zatímco Camaro a Mustang jsou přímí konkurenti, tak Challenger je o pořádný kus větší a taky dražší.
Veloster - sorry 8-s ;-\ :no: CR-Z je zajímavá alespoň technicky, ale proti výše jmenovaným je to opravdu jak motokára...
Covece Challenger je rozmerove zhruba stejny ne? Nechce se mi to hledat, ale v Brne na Videnske prodavaji ameriky a vecne tam stoji bumblebee a oranzovy challenger a jsou zhruba stejne, cenove podle me taky, vzhledem k tomu, jak Chrysler prohlasoval, ze se challengeru nedari, urcite jej tlaci cenove dolu, ale mozna se pletu
Viz. info: [odkaz]
A pozri si tabuľku, je tam rozdelenie na pony a muscle cars. Challenger je pony, medzi muscle cars patrí charger RT.
Ešte niečo ti nie je jasné? Kľudne preložím aj ďalej 😄
Muscle car nemusí byť oproti tomu lacný a musí mať silný motor, vyladené verzie V8.
Camaro je od 23 tis. USD, na délku 190.4 palců.
Mustang 22,3 tis. USD, 188.1 palce.
Myslel jsem, že na délku je ten rozdíl větší, ale i tak tam je. A v ceně je to jasné.