Re: A je to tady - Ferrari dělá už vyloženě škaredé vozy...
Až na to, že Astony nejsou čtyřmístné. To je jako porovnávat DB9 se Scaglietti. (Ano, DB9 má čtyři sedadla, ale zadní jsou pro parádu - místa asi jako v Californii; u DBS a Virage si člověk může vybrat, jestli chce polici nebo dekorativní sedadla). Navíc FF není kupé. Správný protějšek je 599/ F12. A k tomu jsem se již vyjádřil. Pokud bude komfortní jako FF, tak to pro mne bude jen plus.
Jinak měl jsem 599 hodně rád. Skvělé auto. Trochu mne mrzí, že F12 ztratila na eleganci. Nicméně teď obal víc odpovídá obsahu. (Alespoň to předpokládám.)
Re: A je to tady - Ferrari dělá už vyloženě škaredé vozy...
Z mého pohledu ano i ne. ;-) Nedělám si iluze o rychlosti F12 ;-) a pokud budeme brát auta obecně jen z pohledu výkonu a rychlosti, bude F12 hodně, ale opravdu hodně vysoko. Pokud budeme brát v potaz koncepci, tedy "nesportovní" motor vpředu vs. motor uprostřed, je F12 prostě "horší", než třeba právě Aventador, ale i např. Huayra. Každopádně jsem hodně zvědav na první testy, jak Ferrari zvládlo naladění a ukočírovatelnost toho výkonu na zadní nápravě, viz. ne právě přesvědčivé 599GTO. Tak jako tak, v rovině absolutní jízdy bude s příchodem F70 vymalováno.
Re: A je to tady - Ferrari dělá už vyloženě škaredé vozy...
Ferrari má (ale přece) VÝBORNÝ vůz kategorie GT - model FF ;-)
PS: Nůžky "scvakly" :-)
PPS: Ferrari F12 je spíš (mírně do GT laděná LEPŠí rychlejší verze "brutality" Lamborghini Aventador...nebo se (někde) pletu? ;-)
Re: A je to tady - Ferrari dělá už vyloženě škaredé vozy...
Já ale mluvím o derivátech DB9. Když se na ně díváš jako na GT, což minimálně Astony jsou, tak 599 dostala na budku od DBS, které zase prohrálo s DB9. A Virage je zase o kousíček dál. F12 mi zase přijde o kousíček víc sportovní (to se teprve uvidí, možná že překvapí), takže se ty nůžky jen víc rozevřou.
Řeknu to takhle, jsou okruhy, kde by Veyron měl se současnou "dostupnou špičkou" (MP4-12, F12, Aventador, GT-R35) výrazné problémy.
Veyron uznávám jako technický manifest současných technologií, jako auto se mi ale nelíbí a ani celý koncept mě příliš neoslovuje.
S tou Mazdou to byla jen zajímavost, sám jsem se podobně vypekl, když jsem v létě do Sosnové vzal Soba - i přes o víc než sto dvacet koní vyšší výkon a turbo jsem se nedokázal držet Corsy C GSi. :-)
Re: A je to tady - Ferrari dělá už vyloženě škaredé vozy...
Aston sice nepokoří ale s tím se potká jen sporadicky protože jich je vyrobených pouhých 77. Ale jinak je F12 nádherné auto ve všech směrech a rozhodně je na ce se koukat a z čeho se těšit. Vzhled je to čím u mě boduje a vůbec by mi nevadilo kdyby mělo i menší výkon. Ten vzhled je takový uhlazenější a a vyloženě Italský. Lamborghini je pro mě moc kostrbaté a hranaté coč se víc hodí k němcům kteří Lambo taky vlastní. Ale každý podle gusta ;-) Já mám rád Ferrari protože to má (zatím) atmosfériké motory a pohon vzadu a krásný vzhled. Lambo to má všechno úplně jinak.
Já mám pocit, že jsou, a vlastně vždy byly, rudý a limetkově zelený, dva vzdálené světy. Supersporty od Ferrari jsou více ultimativní, nástupce Enza bude asi taky a sériový Aventador, vč. ceny a exkluzivity bude prostě o ligu níž. Lambo např. dlouho nenabízelo žádný menší sport, Dino tak nemělo s čím soupeřit, vše se změnilo až po vstupu VW.
No to je tím pojetím. Ono to vpodstatě je víc GT, já si myslím, že o tom i u Ferrari vědí a že zákazníkům to nevadí. Koneckonců, na složitějším okruhu by to mohla nandat i nějaká Stradale Italia třeba Aventadoru, ale opravdu jen za specifických podmínek, resp. na okruhu bez rovinek. Protože prostě, silné i když těžší auto, si tu ztrátu na rovinkách vždy dotáhne. Fiorano v zatáčkách ztratí a na rovinkách nedožene, dle časů z těch tabulek to ani GTO verze nedohoní. Třeba Zonda F na Hockenheimu taky nic moc.
Re: A je to tady - Ferrari dělá už vyloženě škaredé vozy...
Záleží čemu a v čem. :-) Pokud u F12 nezměnili recept (a budeme se na to koukat jako na GT), tak pořád dostane na budku od Astonu. Tohle auto totiž není ani supersport, ani GT. Neříkám, že je to špatně, jen dělá dvě věci a nejspíš ani v jedné nebude nejlepší.
Tak samozřejmě úplně srovnatelné to není, stačí jiná teplota, vlhkost etc. Na druhou stranu 599 nezáří nikde, ano klasická Gtčka jako Aston, nebo Jag vyklepe rozdílem třídy ale na víc to není.
[odkaz]
Ferrari přímého konkurenta Aventadoru nemá a asi ani mít nebude. F12 je GT, byť sportovně pojaté, a nástupce Enza bude nejspíš hrát vyšší ligu. Aventador je možná supersport, ale do výšin Koenigseggu nedosahuje.
Už při srovnáních DBS a 599 se říkalo, že 599 je na GT moc sportovní a Aston je prostě lepším GT, byť na trati není zdaleka tak dobrý. Tady šli minimálně designově ještě o krok dál. Tak uvidíme, co z toho vyleze.
Víš ty vůbec, o kolik to Veyron dokáže nandat Enzu, 599 nebo GTO? Určitě to možné je. Není nejnovější a jsou auta, která ho dokáží porazit, jako třeba Godzilla (poslední modelové roky), ale pronášet to takhle dopředu mi přijde na hlavu.
Ad Mazda 3: To je klasický příklad slona v porcelánu. V akrobacii ho dokáže vyklepnout řada malých sporťáčků. Není to zrovna pírko, a pokud nemůže svůj výkon využít, jakože při slalomu ho využít nemůže, tak je v nevýhodě. Stejně tak v malých rychlostech nemůže využít aerodynamických prvků. Přesto přetížení, které dokáže vydržet, je úctyhodné. Nehledě na to, kdo to auto vyrábí.
To že se Clarksonovi 599 nelíbí, nemá vliv? ;-) Také mohlo jet na mokru, já moc na tyhle časy nedám, je tam přílIš mnoho proměných, stačí, aby se The Stig blbě vyspal. :-)
F12 a Aventador přímý soupeři nejsou, motor vpředu a motor uprostřed jsou trochu jiné světy, supersport vs. super GT. Vůči Aventadoru bude muset Ferrari postavit nástupce Enza.
Dost těžko, pokud se podíváš na časy na zakrouceném okruhu kde na výkonu záleží poměrně málo tak i tam si Veyron nevede špatně (599 GTO je v prachu cesty o parník vzadu, F12 bude lepší ale koncepce s motorem vpředu má proti koncepci s motorem uprostřed své limity).
[odkaz]
Tak nějak bych sloučil F12 a FF do jednoho modelu a přidal další model s V12 před zadní nápravou. Takle to působí jako že se Ferrari záměrně vyhejbá konfrontaci s Lamborghini.
:yes:
Jo, souhlas, napsal jsem to trochu nepřesně. Výkony mají podobné, na ookruhu asi budou vyrovnanými soupeři, ale pochybuju, že by kdokoli rozmýšlel zrovna mezi těmito auty.
Lambo je showoff, čtyřkolka, motor uprostřed, s 599 se dá sjezdit půlka Evropy během dovči.
No FF je samozřejmě ZCELA jinde (praktické SILNÉ 12ti-válcové Gran Turismo Omologato s KONEČNĚ slušným zavazadelníkem :yes:;-) ), ale F12 a Aventador jsou "přímí soupeři" (byť množiny kupců se opravdu asi zas tak moc NE"protínají".. :-)
Ne, že bych v nich seděl nebo nedejbože jel, ale FF/F12 mají k Aventadoru asi tak daleko, jako já ke koupi jednoho z nich (hodně).
Množiny potenciálních kupců se tak nějak neprotínají. :-)
Tady bych chtěl dodat, že F12 by na okruhu pravděpodobně Veyrona vyklepla. Samozřejmě, někde na ovále nebo na Monze asi ne, ale kdekoli jinde by se ukázalo, že Veyron je stavěn na přímku, ne do zatáček.
Teď to v počítači nemůžu najít, ale nedávno jsem koukal na test, kdy Mazdaspeed 3 rychlý slalom rychleji než Veyron. >:-[]
NEvím jak je to u ASTONu One-77 (ale ostatní modely jsou provozno pojistně servisně "normálně" drahé), ale před provozem VEYRONu by se "strachy počůral" i velmi slušně zavedený/fungující €-rový multimilionář.. ;-)
..aneb NEmůže si ho dovolit ani parta kamarádů která má v garážích Ferrari, Bentley, Aston, několik AMGéčk a ještě pár podobných kousků - myslím že si ho NEmohou dovolit (ani všichni) DOHROMADY :-)
PS: A z "normálních" aut je NEJ- ... "od teď" právě Ferrari F12 :yes:;-)
No a PŘESNĚ o to jde - Aston One 77 přece ÚMYSLně NENí dělaný (statně jako VĚTŠINA aut - to je pro "normální" osobní vozy jen JEDNO "kritérium" - u některých vozů dokonce NE až tak moc důležité..) na dráhu apod. (to není "nedopatření" - že je takový jaký je - to je "100%ní ÚMYSL + simyslím že 0ne 77 se docela POVEDL :yes::-)
Když už ze zmíněných něco "přímo" srovnávat, tak leda tak Ferrari F12 s Lamborghini Aventador ;-)
One-77 stojí více než 1 mio. liber takže je více než 4x dražší než Ferrari (pokud F12 bude stát řekněme 300 tis.Eur., což by asi tak mohlo podle ceny 599 ve špičkových provedeních kde to bylo kolem 250 tis. Eur). Snad by se mohl porovnávat s Veyronem který stojí 1 mio. Eur, což je sice také méně, ale když si jej necháš pozlatit tak je to stejná třída. No a výkonem motoru se sice vyrovná F12, ale pokud by se odvážil na dráhu (jakože se dosud vlastně nikdy neodvážil a nikdo jej pořádně neotestoval) tak věřím, že by se vedle F12 strachy počůral(samozřejmě Veyron by jej rovnou roztrhal na kusy a namístě sežral). >:-[]
No ale tak se dneska dela vetsina prumyslovych veci:-) SW za nikoho nic nevymysli, jen pomuze myslenku realizovat. A dovolil bych si nesouhlasit, ze fotorealisticke 3D sceny jsou hodne jednouduche. Kor v Maye ;-)
Hele, mám to podobně. Jakmile má sportcoupé motor vpředu, nejsem schopen o tom uvažovat jinak, než jako o GT. Problém je, že Ferrari dotáhlo svůj top model do stavu jakéhosi "super GT", byť s interiérem orientovaným a vybavený blíže supersportu. Na druhou stranu, Veyron je opačný případ, takový superluxusní supersport. F12b je prostě další "super GT" v podání Ferrari, tentokrát ovšem s větším důrazem na sportovně/technologicky působící "obal". Přední i boční pohled naznačují velkou jistotu, zadní část je dílem nutnosti a dílem subjektivně neestetického výběru tvarosloví, které sjednocuje model s portfoliem a zároveň odkazuje na minulost.
Jako nekteri ostatni diskuteri vidim F12ku jako vysledek ponekud protichudnych designovych tendenci. Na jednu stranu ma auto diky FR koncepci vylozene charakter GTcka a nikoliv supersportu a na druhou stranu je na nem rada hardcore supersportovnich prvku nejen na zadi, ale i na pridi. Jako GTcko bylo Fiorano (i Scaglietti) podstatne elegantnejsi a na supersport ma zase F12ka uplne spatny proporce, protoze ten musi zkrata mit motor uprostred (ideal zde - [odkaz] ). Mimochodem celkove mi pripada, ze to zkracovani a zakulacovani maranellskych ***ek dospelo u FF i F12ky uz ponekud za hranu i na GTcko, Aston nebo Mase to umi lip (mluvim ciste o designu, technicky je Ferrari bezkonkurencni).
Celkove vzato je Berlinetta samozrejme fantasticky a uchvatny auto a za vikend s nim bych si nechal koleno vrtat. Problem je, ze takovy Aventador vypada imho tak 100x lip a jako GTcka maji zase navrch v mych ocich ty od Astonu, jakkoliv vypadaj x let furt stejne. Na Ferrari tak aspon muzem ocenit, ze se stale nekam posouva. Snad to neni samoucel...
Zadok sice vyzera ako vyzor mentalne zaostaleho cloveka, zvysok je super...zaujali ma privody vzduchu k prednym brzdam, na obrazkoch su vsade zaplastovane, no tie lamely a dizajn...pripada mi to, ze maju asi aktivne otvaranie podla potreby...
DB9 je krásná a ten zadek na F12 trochu dokur.... (nicméně zbytek vypadá velmi dobře), ale co je to platné když technicky je Ferrari na zcela jiném levelu než ten Aston. Technicky perfektní auto (F12) může být trochu "divné" a myslím, že mu to zákaznici klidně prominou (on ten divný zadek tak trochu souvisí s potřebou řešit difuzory u takto výkonného auta a tam holt musí krása stranou), u Astona je to naopak, ten kdyby nezaujal designem tak má problém.
Re: A je to tady - Ferrari dělá už vyloženě škaredé vozy...
Ferrari California je FAMÓZNí, že? :yes:
Ferrari 458 Italia je krása NESMÍRNÁ, že ano? :-)
Ferrari FF je brilantní, viďte? ;-)
..a tohle Ferrari F12 je prostě naprosto (740 PS!!) VRCHOLné..
..tedy než dorazí F70 :yes::-)
PS: Znáte snad COKOLIV co by se jen vzdáááleně mohlo "blížit" (NEříkám "konkurovat" - tam je to "jasné" a BEZ diskuzí.. ;-)
ukamenujte ma, ale mne sa design ferrari a lamborghini vyslovene nepaci, radsej mam elegantny styl aston martin. taka DB9, to je jedno z najkrajsich aut vobec.
A je to tady - Ferrari dělá už vyloženě škaredé vozy...
... jen se podívejte na Californii, mega paskvil FF (blijící smajlík) a teď tohle. Jakto, že to tak po*urvili s tou zádí? Kde jsou ty doby, kdy vyjíždělo nádherné F360 a superkrásné F430...?! Ještě, že zde máme 458. Za mě zklamání a to jen kvůli tomu odpornému zadku. Tak jako u výše jmenovaných. Humus :no:
To verim, kdyz jsem poprve videl Italii, tak ji +100 bodu pridalo jen to, ze jsem ji zahledl v zrcatku u Prostejova, hned jsem ztlumil radio, pricemz do 3 sekund jsem mel pocit, ze pristava letadlo primo na me, pak jen zluta smouha s neskutecnou ranou, 5 vterin tranzu a pak "buzeni" pritelkyne, at se neusmivam jak * a venuju se rizeni :-) Tomu autu pridava proste uz jen ta zkrocena sila v nem, je to parada, na FF se tesim
FF jsem viděl a slyšel :-) v noci v Praze u Mánesa na nábřeží. Bylo v rudé metalíze a jak jsem byl z toho "hatchbacku" rozpačitý, tak opravdu ve skutečnosti je to bombička. :yes:
tady není co řešit, nádhera, Ferrari teď jede, nejdřív 458, ted F12, me osobne se líbí i "baby" ferrari California, FF je hezké, ale nějak mi nesedí pojetím dělat mermomocí Ferrari "praktické" ... ale co už, aspoň že neplzněj značku výrobou SUV ...
Naživo to asi bude ok, možná i barva dělá svoje, ale tenhle pohled je dost podivný, také jednotky světel by mohly být víc "prodesignované". [odkaz]
To řešení té hrany prostě připomíná - [odkaz] a to je bohužel ten typ zadku, co tak nemám rád, má to i Shelby Cobra Daytona.
Docela by se mi líbilo něco na způsob kombinace toho co je a trochu [odkaz] [odkaz]
Ale jo, já ti rozumím, je to takové moc difuzurovitě zvednuté, evokuje to spíš okruhové auto než supergétéčko. Ta brzdovka ukazuje, že se nám to nezdá, že je to záměr. ;-)
Kde jsou ty časy, kdy Ferrari dělalo krásná auta. Ne že by nová Ferrari byla ošklivá, jen prostě nejsou krásná. Vždyť i takové Gallardo, které je na trhu už od roku 2003, vypadá pořád mnohem líp, než 458 (zvlášť ve verzi bez střechy). Co ale oceňuji, je snižování váhy :yes: (pokud to tedy není jen z dalších šidítek ve stylu evropského měření spotřeby, které absolutně neodpovídá realitě).
Mě spíš než detaily, nesedí to pojetí, preferuji spíše eleganci s jakou zadní část vyřešili u f599, než ten "límec" s vetknutým křidélkem odkazující do minulosti.
lepsi definici "hustokary" ? Italii jsem na obrazcich na chut neprisel, ale kdyz ji clovek vidi nazivo, je to krasa, to same bude urcite FF i tato F12. Tohle je jedina znacka, ktera muze na trakar nalepit sve logo a proda jej, tentokrat to vsak myslim jako kompliment. Zadna znacka nesaha Ferarri ani po kotniky, dnes si ty kotniky jeste i trosku zvedli :-)
Takrka neskutecny je pohled na tabulku s ohledem na dnesni "eko"dobu, objem o litr a pul nahoru, kone o dve tretiny, spotreba razantne dolu (byt treba jen papirova) - to je jasny vztyceny prostrednicek EU, kdyz nekdo umi, holt umi :-)
..za pěkný článek a pěkný přehled počínaje (zrovna) Ferrari 550 Maranello ;-)
PS: A i když MŮJ "Ferrarifavorit" zůstává FF, tak za F12 :yes::-):yes::-):yes::-)