Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Volvo XC60 D5 (158 kW) – Pro milovníky jachtění

122 komentářů

Avatar - Katikakus
Katikakus
Pro fanousky: [odkaz]

A jelikoz jenom nemnoha z nas je souzeno se tohoto uzasneho zavodu zucastnit fyzicky, existuje i virtualni varianta: [odkaz] :yes😒br />
Vitez vitualniho zavodu ziska prave Volvo XC60 v edici VOR 😉
Kvasoň
... jen se neumím ubránit srovnání s jinými přece jen lehce profesionálnějšími dílky na auto.cz a jinde... toto není test... ale hromada mnohdy velmi subjektivních dojmů ... zabalená do stylu slohové práce základní školy... sorry... :no:
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Ano, test má být subjektivní a ne jen opisem technických parametrů
dan8
:yes: 😄
Avatar - deolator
deolator
...jsem malý, slušně zakomplexovaný a ještě k tomu mi ti čínsko-švédští skrblíci nedali před testem do obálky s techničákem a klíčky žádné motivační "obrázky"! No to si dovolili trochu moc! Asi si neuvědomili, kam budu psát! Tak tady to máte! A kdyby náhodou něco, ochotně přitakám na všeobecně neuchopitelnou subjektivitu a stylem "nejlepší obranou je útok" s ní zaútočím do protisměru...
;-\
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Dobrý den, jen abychom si přes vaše subjektivní hodnocení mé osoby rozuměli - takže ve vašem světě se smí auta jen chválit?
Xylo
Já s Vámi souhlasím .... Tohle volvo vypadá opravdu výborně z venku, ale při jízdě už to tak přesvědčivé není ......
milosh01
[odkaz]

Tak test je samozřejmě subjektivní záležitost pane redaktore, ale trošku jste si naběhl tím srovnáním s Tiguanem, viz uvedený link. Pokud tvrdíte, že Tiguan je subjektivně horší, proč jste mu ve výsledku přidělil více bodů?
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Ano, to hodnocení... bereme-li jako hlavního konkurenta Volva VW Tiguan, pak o půl milionu dražší XC60 musí dostat poměr cena/užitná hodnota za 1 bod...
milosh01
Čistě matematicky, pokud se zvýší cena při stejné užitné hodnotě, tak poměr cena/užitná hodnota vzroste. Asi jste měl na mysli poměr opačný.

XC60 už není úplně nejmladší, ale takovou recenzi si nezasloužilo. I kolega dal Dusteru víc než vy Volvu.

Ale máte plus, že jste v článku o Volvu nenapsal slovo IKEA 😄
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Duster je sice SUV, ale v zásadě nesouměřitelné. Dokonce je v celkovém pohledu vynikající, protože za takové peníze jiné (nové) SUV vlastně nekoupíte.
Redrum
Tu mi neda nez lez suhlasit s redaktorom. Mam pocit ze kazda diskusia je o tom istom, ked sa nahodou vyzdvihne nejake auto koncernu, hned je ohen na streche a ozvu sa negativne reakcie, ako museli byt redaktori podplateni a podobne blaboly. Bez ohladu na to, ci auto skutocne dobre ide, alebo ma dobry pomer cena/vykon/vybava. Ak ale nahodou si dovoli autor skritizoval auto mimo VAG za takmer 1,5 milonu czk za to, ze ma nevyvazene jazdne vlastnosti a za tu cenu sa ponukaju lepsie auta, to uz chudacik zastanca volva nejak nevie rozchodit.
Recenzie maju byt aj subjektivne, ide totiz aj o pocity za volantom, nie iba suhrn technickych udajov a tu volvo zaostava. Za 1,5 milionu prepadak...
britas1
K testu by toho bylo možné napsat mnoho, pokud bychom chtěli dělat korekturu testu, avšak tenhle text není zralý na korekturu, ale na přepracování. Prakticky na každém, ne to není přesné, Na každém řádku je patrná osobní antipatie ke značce. text je až tak nerealistický, že psát výhrady k textu by bylo delší než samotný text.
Škoda jen že podobně zpracovaný text se neobjeví i v souvislosti s VW či s BMW, kde naopak slabiny v podobně zastarelého nudného nenápaditého označovány za sportovní, čisté.
TAkovýto test je pouhým výsměchem autu i lidem, kteří se účastnili vývoje vozu.
Je smutné, že se může něco takového zde objevit.
Nezbývá než si popřát, aby stejný autor již netestoval další vůz této značky.
Hospoda
Souhlasím.... Aby se z těch "sportovních" BMW a Audi nerozpustili.... Volvo XC60 D5 AWD vlastním a je přesně takové, jaké má být...
britas1
Taky sem s tím jel a mé zkušenosti rovněž neodpovídaj zdejšímu textu...ale to neodpovídaj ani testy jiných vozů...Chybu bych v autě v tomto případě nehledal... 😄
Gratuluju ke skvělé volbě.. :yes:
Avatar - Machýrek
Machýrek
no fuj! oskliva redakce! proc nechranite hodne kluky pred temi sycaky nemeckymi!?
MariAchi
Libi se mi ten tvuj nechtene vyvrzenej mindrak z VW a BMW >😁
britas1
Co čekáš, že tě zase setřu za ty tvé nesmysly?
Nesetřu, si mi ukradenej a nestojíš mi za to
MariAchi
Mas pravdu, nesetres.
Tys tu zatim setrel tak maximalne sam sebe...
nasua23
Dopředu říkám, že se do tohoto příspěvku hodně mísí můj subjektivní názor.

Předně recenze, či test musí být soupis subjektivních dojmů k přihlednutím ke konkurenci a to podle mě text splňuje. Katalogů a PR řečí je plný internet.

Za mě osobně plně chápu rozpoložení z Volva.
Subprémiový předvoj čínských soudruhů soudruhů bych já osobně nekoupil už ze zásady bojkotu vlastníka.

A nabízí se srovnání Volva s Range Roverem.
Zatímco RR dere dost slušné nové modely a má pěkně našlápnuto, Volvo stále spíš těží z toho, co už bylo za Forda.

Chápu, že má volvo líbí a pro někoho až uhrančivý design, ale to prémii netvoří. A v době kdy zvýšené oplastované kombi nabízí i VW (v cca stejné kvalitě) nevidím pro Volvo důvod.
Hospoda
Pokud máte Range, tak byste to mohl zrovna pochopit... Já jsem měl možnost se svézt v X5 35 xdrive a to je tak tvrdé auto, které sice dobře jede, ale SUV jsou podle mě spíš o pohodlí a o bezpečnosti, na což se zaměřuje Volvo i Váš Range (mimochodem v něm jsem taky jel a bylo to parádní 😉 ).
britas1
Porovnání s VW v jakém směru, nevidím v čem by byly porovnatelné????
Hospoda
Zajímalo by mě, kolik z Vás (hlavně těch kritiků) mělo možnost tohle auto řídit....?
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...na tohle se tady neptej. >😁
MariAchi
Jake kritiky mas na mysli?
Co to zatim ctu, tak jedinym kritikem je redaktor a ten ho ridil urcite.
Hospoda
Pan redaktor to auto asi opravdu řídil, to je pravda... Měl jsem na mysli spíš ostatní přispěvatele do diskuze... Nemůžu přece říkat, že např. Infiniti FX je takové či makové, když jsem v něm nikdy nejel... Na tom se snad shodneme 😉 ...
Avatar - salamoon
salamoon
no asi su tam stale preto,lebo su lepsie a lahsie citatelne,ako ultrabombamega displejiky s vysokym rozlisenim a kvantom zbytocnych efektov...a to hlavne ked na ne svieti slnko....v tomto smere som zhrozeny z budikov v novej v40.... 8-s
Kvasoň
:yes:
britas1
No ono popravdě v takovém mercedesu B vývojově z roku 2005 je displey více kostičkovaný než ve fiatu punto konstrukčně z roku 1998..tak pokud toto má být objektivní výtka k volvu, asi by se hodilo dodat, že v tomto ohledu není německá premie o nic dál...
MariAchi
Tak si ty kosticky sjedem, muzem je pocitat treba na cislovce 4😒br />
MB B z roku 2005: [odkaz]
MB B z roku 2012: [odkaz]
XC60 z roku 2012: [odkaz]

To Punto uz tu snad davat nemusim, ne?

Edit: Ale jo, dam ho sem, at je videt, jaks zase nekoho "setrel": [odkaz]

>😁 >😁
dan8
Tak Punto mk2 mame v rodine (pokud teda mluvis o nem) a rozhodne ma mene kostickovany displej nez Mercedes B z roku 2005. Protoze neni graficky, ale segmentovy. >😁

A vsiml sis taky, ze RR Silver Serap z roku 1998 je pohodlnejsi nez AM DBR9 z roku 2005? >😒]
loydl
nechápem kritiky testu, ja tam nevidím nič natoľko negatívne , aby ma to odradilo od kúpi. Test je síce subjektívny, ale treba brať aj ohľad na porovnanie s etalónom danej triedy. A už vôbec nechápem bodové porovnania krížom-krážom
medzi triedami (spomínaný Duster, mohol síce získať viac bodov, ale v rámci low endu). Ak má Volvo prémiové ambície (a aj ceny), tak musí zniesť aj prémiové kritériá a prémiové porovnávanie. Za mňa test OK, nepotrebujem čítať len samé nekritické ódy. Na to stačí GTI sám.
MariAchi
Zejmena za tu vetu o premiovych kriteriich --> :yes:
GTI
Já tohle napsal na blog v roce 2008. No ale koukám, že si za tím stojím ještě i dnes😒br />
Pravověrní se křižují a zasekávají sekery vzdoru do milých, jemných tvarů ixcé-šedesátky. Ano. Tohle Volvo je prostě jiné. Je už jiné. Tatam je doba manýrismu v podobě echt severských krabic, popravdě ovšem uznejme, že nikoliv bez kouzla. Jenže včera není… dnes.

Víme, že rozhodných je prvních patnáct sekund. A ty jsou před šedesátkou velmi kvalitně prožité. Proti člověku vystřelí jiskry krás. Tohle volvo není prostě ospalé a navíc, ono tě fakt svádí. Tak jdu k němu a fascinován celým předkem poměřuji snad vůbec největší logo na přední kapotě, co jsem kdy viděl. A ono to sluší. Jak by ne, vždyť kratší strany grilu jsou lemovány velmi elegantními denními světly. Nechám pohled klouzat po bocích až k takřka erotické zádi. Volvo boky umí dlouho, takhle krásně je vidím vyvedené ovšem poprvé. Karoserie omráčí estetickou úrovní, vizuální nadstavbou, nic pro ňoumy. Jak to napsat… je to jako, když spatříš znenadání nádherný obraz, který tě vmžiku zastaví, sejme tě. Takhle přesně působí šedesátka naživo.

Šedesátka je mírně tajuplná, nabitá erotickým nábojem, je přitažlivá, nutí až k pohlazení.
Usedám dovnitř s obrovským očekáváním, neb na snímcích na mne působí přístrojová deska, zejména tedy horní část středového panelu neuspořádaně a nevolvovsky příliš rozevlátě. Všechno špatně, sedí to jak pověstná ***ka na hrnci. Fakt. Vnitřní výplně dveří jsou tradičně malým uměleckým dílem, středová konzole povýšená do šlechtického stavu fantastickou světlou a matnou „překližkou“. Sedím samozřejmě na kůži, opírám hlavu o opěrku a… všímám si jisté novoty – opěrka je tvrdší, tedy už nikoliv měkká a poddajná, temeno si nehoví. Uvnitř je místa tak… akorát. Na šířku dokonce více, než akorát.

Beru katalog a ceník. Katalog má 72 stran a je uměleckým majstrštykem, to je také u Volva tradice. Jdu na interiér – osm barevných variant. Dvojí šití sedadel, kůže, kombi a textil, fantastické barvy, včetně probarvení přístrojovky, vnitřních výplní dveří a volantu – krémová, béžová, černá, úchvatná kožená kombinace v barvách černá/žlutá či kakaová/béžová. Šedesátka uvnitř boduje až ohromuje krásou a estetikou. Čtyři barvy volantů, šest kombinací řadiček, na doplnění broušený hliník, klasické tmavé dřevo a již zmíněná matová „překližka“, ta ovšem sedí šedesátce dokonale. Pět druhů kol od 17 do 19 palců. Vybere si každý. V celém katalogu je šedesátka nafocená v kakaové hnědé, ovšem na výběr je celkem třináct barev.

Člověka až objímá závrať z té dokonalosti kolem. Tedy zapomeňme na tvrdé plasty, na chrochtadla místo motorů, zapomeňme na pytlovinu na sedadlech, na vrzání a jiné pazvuky, přivřeme oči, vstupujeme do toho nejlepšího, co svět aut nabízí. Vrnění, hebkost, síla, nadřazenost, preciznost, dokonalost... to jsou synonyma této třídy.

VOLVO XC 60 na mě hledí svou dominantní maskou, přesto lehce stydlivě, neokázale. Sympaťák už při prvním dojmu. Ten dojem druhý je umocněn jakousi působivou lehkostí karoserie, nebývalou v tomto segmentu, jistou (jo) intelektuální estetickou nadstavbou, která do mně prýští tolik tolik silně... sakra to auto má fakt až umělecko-erotický náboj.

Výborný vyšší posaz, exkluzivní materiály, ergonomie bez vady, krásný malý volant, překližka, kůže, chrom, sametová hudba. Napadá mi, že Volvo dokázalo pocity, jaké člověk zažívá při uměleckých produkcích, ať už jde o hudební koncerty či divadelní představení, tak nějak tiše vpašovat dovnitř šedesátky. V mžiku přestávám být predátorem silnic... stává se ze mne takřka jemný, vnímavý jedinec. A neočekávaný postřeh - po usednutí se mi mimovolně zlepšila nálada...

Tak jaképak je tohle Volvo za jízdy? Strkám "klíček" do přístrojovky a mačkám nad klíčkem umístěné tlačítko. Motor naskočí. Je to naftový základ - 2.4 D. Projev motoru velmi neznatelný. Je to celé hladké, milé a prvotřídně odhlučněné. Jenže, známe volvo, hranaté koráby silnic, pro šedivějící elegány, nic pro sportovního jezdce. No, tak, za první zatáčkou musím velmi silně měnit své volvopředstavy. To volvo jede samo, jede čistě, hladce, nevnímáš váhu vozu (!) a hlavně... jedeš sportovně a luxusně zároveň. Tedy, jestli jsem něco čekal, pak, že mě volvo tímhle směrem sejme, to ne.

Motor, odladění podvozku, odezvy plynu, ochota jít za volantem, odpružení... buďto jsem se zbláznil, nebo řídím něco jiného. Dlouho jsem nezažil tak dobrý pocit za volantem, jako při řízení volva. Napadá mě, že tu větu pod statickým dojmem, totiž, že : "...volvo je už jiné" mohu použít jako motto celého testu. Tedy sláva, volvo je už jiné - je lehoučce ovladatelné, sportovní, přesto robustní, bezpečné a komfortní. Jsem z jízdy nadšený. Překvapení roku.
Magistr
A stihl to od toho roku 2008 alespoň někdo přečíst? 😉
GTI
No byla to porovnávačka Q5, GLK a XC60, to nahoře je torzo vztahující se k volvu. Určitě se to četlo, přečti si tam diskusi.

P.S. Jestli si při čtení jezdíš prstem přes monitor, koukej to honem zlepšit 😉
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
....poslední řádek ...... >😁 >😁 >😁 >😁 dooobře ty, ...umíš být i fakt vtipný :yes:
kyklop
ta tvoja zrovnavacka bola majstrovkym kuskom :yes: :yes: . Perfektne citanie
britas1
:yes: Snad by se ještě slušelo doplnit dvě pozoruhodné charakteristiky, které může vozu dodat adaptivní podvozek Four C a totiž ve sportovním režimu tuhé odpružení zvyšující jistotu v zatáčkách a zároven po přepnutí do režimu comfort ve třídě SUV nenapodobitelnou plavnost jízdy při zachování výborného držení stopy. Pokud si může někdo dovolit navíc pořídit benzinový agregát T6, získá až neuvěřitelně všestraný vůz, který komfortem jízdy snese srovnání i luxusními limuzínami....Premiant třídy SUV...
lowkick
brzdi, brzdi...premiante 😄
Avatar - deolator
deolator
Absolutní souhlas s každým napsaným řádkem!
Dnes, i když bych nikdy nevěřil, že to někdy napíšu: BRAVO! :yes:
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Volvo se jezdí srdcem a musíš mu porozumět.... ty mi rozumíš, GTI, že. Text ....pane jo, to je počteníčko, jde vidět, že v tomto případě VÍŠ, O ČEM PÍŠEŠ A ŽE JSI VOLVU POROZUMĚL.
Příště at ti to redaktoři svěří.... napsal jsi toho mnohem více, než pan Vaverka, už v prvním řádku.
Tohle jednoznačně, tohle :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: bravo GTI.... :yes:
krultheking
recyklujes se? a myslis, ze je na copypaste nekdo zvedavy?
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
je to recyklát, ale v kontrastu s "testem" to je jaksi velmi příjemná náplast na nádrži 😉
Avatar - gld
gld
číta to vôbec niekto? Prebehnem prvé dva riadky a pristihnem sa, že spím na klávesnici..
Avatar - Ham.
Ham.
Hodnocení XC60 zdejšího testéra se neodchyluje v ničem zásadním od spousty ostatních testů. Zoufalý automat omlátili o hlavu Volvu snad všichni testéři, podvozek který není ani pohodlný ani sportovní jakbysmet. Na poměry nafty rozežraný motor s nikterak udivující dynamikou pak konstatují úplně všichni. Takže? Test sedí jak p. n. h. Prostě do prémie daleko (vlastnosti) a do mainstreamu také (cena).
Kvasoň
aaaa... další pán testér... naštěstí pro Volvo to není jen o automatu a trojturbových dýzlech... bohužel v redakcích většinou sedí lidé, kteří právě těmto parametrům dávají 95% váhy při testu... každý má své priority podle kterých kupuje...
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
....jednoznačně. Plný souhlas!!! :yes:
britas1
O podvozku se nemá cenu přít, jel sem s ním, vím kde je pravda(alespon tedy s adaptivním podvozkem a něvěřím že rozdíl proti klasickému může být tak výrazná)
A co se převodovky týká..tento motor kombinovaný s geartronicem jsem měl možnost vyzkoušet v XC70 a převodovka nebyla vubec špatná v komfortu řazení je na stejné urovni jako německá konkurence, co se týká rychlosti řazení, je o trošku pomalejší než u 7G-tronicu plus a 7G tronic plus je o trochu pomalejší než 8A v porsche....nicméně rozdíly v rychlosti nebyly zásadní a nikdy sem neměl u volva pocit, že by nevědělo co zařadit nebo že by reakce třeba na Kickdown byla pomalá ve smyslu omezující v použitelnosti.
Rozdíly mezi novými převodoykami a starší ve volvu určitě nějaký logicky být musí, ale o žádný rozdíl třídy tedy rozhodně nejde...
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Lžeš si do nádrže. Volvu nerozumíš. Tohle jsi dneska nedal... ;-\ Jak to říci.... Volvo ti zvysoka s.e.re na sportovní jízdu či jiné dřisty. Moje zkušenost s xc90 je 8,9 kombinovaně. S ikscé60kou tyhle výše hodnoty - ani náhodou. Hame Hame
Avatar - Ham.
Ham.
Koukám, že tě neúspěch XC60 v testu rozhodil víc než GTIho nedávný test aven x pašík.
Avatar - Ondore
Ondore
To som nečítal, on fakt šoféroval passat? A dokonca testoval (jazdil) Avensis? To kecáš...
Avatar - Ham.
Ham.
Jo tady bránil stejného testéra vlastním tělem proti GTImu a dneska vyvádí nad testem stejného redaktora jak malý Jirka.
[odkaz]
Nicméně web je plný podobných hodnocení jako dal pan Vaverka, do prémie XC60 patří jen cenou, nikoliv parametry.
[odkaz]
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...aspoň vidíš, že dokážu být nezávislý na čemkoliv. 😉
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Nene, pozor, to ne. Mi tak nejde uplně o ten vůz, byť si myslím v tomto případě své, ale o to, jak to docent redaktor napsal.... a to je velký rozdíl. Ono to celé působí jako dobře mířený plivanec na Volvo. Kdyby takhle napsal třeba o ren, vw, prostě komkoliv jiném, budu prudit stejně. Tohle je testerský propadák roku a šmejd.... nic víc, nic míň.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Prosím vás, kdybych chtěl být tendenční a Volvo cíleně setřít, budu vyzdvihovat jiné věci a úplně jiným způsobem. Takto jsem popsal všechny důležité aspekty auta a neopomněl zmínit jeho silné stránky.
PS: jsem jen bakalář a nedávno jsem na těchto stránkách - vašimi slovy - "setřel" Renault Thalia.
lowkick
XC60 je i po pár letech pohledné, sympatické auto, ale holt na D3 mu schází (stylově) plachta na střeše...jinak je nikdy nedožene. Skutečně nejlepší je přímé srovnání, tedy vyskočím z XC60 D5 AWD fourC a naskočím třeba do Q5 v třílitru s adaptivním podvozkem (+dynamic steering). Pokud nejsem fanda jen jedné konkrétní značky, ale chci za svoje prachy to (nej)lepší v dané třídě, tak mám jasno, Volvo ne. Já takhle odepsal Range Rover Sport, tu kolébavou krabici, kde jsem hlavou málem narážel do obložení stropu a A sloupku, jsem proklel. Mimochodem, tam se taky zmiňovaly jachty. ALE jak XC60, tak RRS se mi líbí a jsem rád, že existují a že si je někdo kupuje, avšak nemusím v tom přece jezdit já, že? >😒]
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Já ti nevím, ale v mých očích se Volvo nesnaží o hoňku za tím vším, co d3. Volvo je jaksi samostatná jednotka. Neznám snad nikoho, kdo by si koupil Volvo tak, že by šel kolečko po as-nech. Prostě si jdeš koupit Volvo. 😉
swen1976
Tak nevim, ale kdyz jsem videl, ze auto.cz testuje po delsi dobe xc60, s radosti jsem se zacetl, co si o svem aute prectu a zda se mi potvrdi plusy / slabiny... ale brzo me presel usmev, takova "snuska" subjektivni nazoru, skoro az nesmyslu, co k tomu napsat... nevim, ale vse je presne naopak... vlastnim xc60 D5 druhym rokem, manual, najeto pres 105tis km bez nejmensich potizi, kombinace 80% silnice, 20% lehky teren, spotreba 8,5 litru, ale co jsem se prave docetl? je opravdu usmevne... jen podotykam, ze pred volvem jsem mel bmw x3 prvni generaci a xc60 vnimam jako vyrazny posun, predevsim jizdne... nejen po dalnici, ale i okresky se daji jet skutecne sportovne, rozumej na pomery dane tridy a poznamky v textu, typu prostorny interier, ktery je prave naopak velmi stisneny, palubni deska podobna koleosu? zvuk motoru? i auto motor sport vyhodnotil D5 jako nejlepe znejici dieselovy motor v celem spektru otacek a nezdolani terenniho hrbetu? nezbyva nez scouvat a znovu vyjet... pane redaktore? tohle neni Pajero, ale modni SUV, tzv. "tupa" ctyrkolka...nehlede na to, ze za sucha jsem zvladnul komplet "hummer park", kde zminovany tiguan s kugou jen smutne koukali pod kopcem... chjoo... proste pan redaktor asi nedostal "obalku" jako obvykle anebo mu je volvo silne nesympaticke, nastesti volviste vedi, co maji a naprosto objektivne... je tady "trh", ktery dokazuje, ze i pres sve "stari" se xc60 stale prodava jako housky na krame... 😄
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Taky jsem se těšil na testík. ....četl ho dvakrát, ale jediné, co mě napadlo bylo "hnus", který tu pan vaverka vyvrhl. Neřeším auto, neřeším nic, ale z toho jakožetestu je mi zle....z toho ducha testa.... blil bych, i kdyby tímto stylem popisoval barovou židli.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
jinak gratulace ke krásnému charismatickému vozu!!!!!! :yes:
britas1
:yes: Rovněž sem usedl s příjemným šimráním v břiše a těšil se......Ale..dál to pokračovalo jako u tebe. Nedejbože aby si to přečetl někdo kdo to vezme jako směrodatné údaje při rozhodování o koupi vozu
Co se trhu týká..nutno zdůraznit zvláště trh náš, kde je již z dob komunismu opředeno ne zcela zaslouženou aurou vyjimečnosti BMW, AUDI či MB a i přesto ttento vůz dokázal v prodejích tyto vozy překonat a to nikoliv jednou, ale prakticky každoměsíčně.
At ti slouží... 😄
Hospoda
Důkaz těch prodejů... 😉

[odkaz]
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
slyšíš jak to zní?
Pane Vaverko, ono se vám to fakt nepovedlo. Ono to vypadá, že vás nasr.al šéf, vykutil to před odchodem z práce, byl jste po opici, nedostal prémie a soused do rána za stěnou šu.al. Jak to říci.... celý test jsem četl dvakrát.... Vás musel někdo majitelující volvo něčím naštvat, jinak si to nedokážu představit. Neříkám, že test je od chválení, ale to co jste napsal je přinejmenším neprofesionální, fakt. A to srovnání s Kugou nebo Tiguanem..... PANE VAVERKO, TOHLE JE MINIMÁLNĚ NA DOVOLENOU. Tohle jste opravdu napsal dobrovolně a bez kvéru u hlavy od konkurence?!?! Nic horšího jsem dlouho, nebo snad vůbec nečetl. Ano, není bez chyby, ale tenhle popis je čistý amaterismus.... udělal byste líp, kdybyste psal sloupky o zahrádce.
Volvo.... řekni si to ... Volvo.... je to jak příboj za svitu měsíce....náraz vlny na skálu a postupně se rozplyne na písčitém břehu... náboj, duch, důstojnost, dravost.... prostě Volvo. At se to komu líbí nebo ne, díváme se na nejkrásnější suv všech dob - i té současné. Ano, jsou vozy silnější atd., ale tady se díváme na Volvo. Volvo tu není od toho, aby bylo nejrychlejší a td., Volvo tu je pro tebe, víš-li, co chceš. Důstojnost a serioznost, to je Volvo. Luxus pro posádku je zde bráno jaksi ...samozřejmě.
Bravo VOLVO, ty charismatický Vikingu! :yes:
krultheking
nesmysl, kazdy prece vi, ze nejhorsi byl dvojtest pasat x avensis 😉
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
>😁 >😁 >😁 >😁 tryzna roku 😉 :yes:
Avatar - dicky
dicky
Ten test je vuci Volvu hnus v ciste ryzi podobe 8-s zrejme Volvo jako jeden z mala nedava do kapsicky testerum(radoby)nebo jine prebendy
Uz nekolikrat jsem psal ze na zapad od nasich hranic bych Vaverkovy daval mesic nez by ho kopli asi vite kam...
Jinak to podstrkovani tiguana, nebo mavani kugou vuci volvu je mimo realitu a vesmir..ti ze testujes auta uz nejaky rok redaktore?
Jen me zajima kdyby testoval VW nebo korejce jestli by si toto dovolil a taky se tak odvazal a psal cirou pry pravdu.
Co myslite? 😲
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...no to asi ne, dle zkušeností.... naprostý souhlas. je to blábola ten pan Vaverka... 8-s 8-s 8-s 8-s
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
..... smažte to, prosím, a zkuste napsat znovu. Je to fakt hnus to číst. Nejde mi ani o výsledky "testu", ale o ducha testu. Jestli nemáte rád Volvo, tak si to nechte pro sebe a chlapy do výčepu... Tohle nemá s profi frajerem na auta vůbec nic společné. Anebo to nechte tak, ale napište na vysvětlenou, co vám kdo od Volva či s Volvem udělal. Jinak tento váš výtvor je precizní podůroveň. :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: 8-s 8-s
Dnes velmi zřetelně: testér - zklamání roku....
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
K Volvu mám neutrální vztah, což je jaksi nejvýhodnější pozice pro testování libovolného auta. Dokonce v testu přímo chválím XC70 a V60 R-Design, tak nevím, jak jste mohl k takovému názoru dojít,

Upřímně jsem se snažil na XC60 najít nějakou skrytou finesou, nějakou tajnou zbraň, která ukáže "proto si mě musíš koupit". Ale ono opravdu kromě bezpečnostní výbavy, designu a v prémiovém kontextu ceny a výbavy, kterou za ni dostanu, vlastně nic nezbývá.

XC60 se dobře prodává navzdory tomu, že by v něčem zazářila. Já to respektuji a nemám s tím žádný problém, každý ať si za své peníze koupí to, co považuje za nejvhodnější.

Ale proč bych měl zastírat skutečnost? Proč bych měl tajit, že motor příliš netáhne a má spotřebu, která není žádným zázrakem? Proč bych měl přejít mlčením, že automatická převodovka za moc nestojí? Proč měl předstírat, že nedoladěný podvozek je to nejlepší? Nedávno jsme měli na test X3 a GLK. Obě byly jízdně o třídu dál, Volvo si - bohužel - nechalo ujet vlak.

A ten displej palubního počítače - ten je horší i než ve VW a Fordu. A budete ho mít na očích po celou dobu, co budete majitelem tohoto auta za 1,4 milionu korun.

PS: invektivy si prosím ušetřte. V okně pro přidávání příspěvků je v pravém horním rohu záložka pravidla přispívání 😉
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Myslím, že jste vůbec nepochopil, o čem Volvo je. Displej pp ....opravdu si myslíte, že je to takové trágo? ....ale ano, máte pravdu, displej je nejdůležitější.... i tato poznámka svědčí o zaujatosti. Samozřejmě, displej vw je excelentní, ale zatratit .... ale nic, to je zbytečné. A co se týká invektiv, máte na mysli tu hospodu? no víte, ono to totiž tím hospodskem opravdu přetýká. druhý odstavec je důkazem, že jste volvo nepochopil.... myslím, že byste měl zvážit testování volva do budoucna. Na tohle auto holt nemáte bunky...a to nemyslím špatně. Pane Vaverko, znova, tohle jste nezvládl na plné čáře. Bohužel....ale ne vždy se všecko podaří.... :-! 😉
Avatar - gld
gld
Jediný kto tu niečo "nezvláda" si v tejto diskusii ty. Redaktor sa obhájil a ako správny chlap za svojim slovom stojí. Horké sliny a slzičky si už preber doma v súkromí. :no:
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...hořké sliny a slzičky... podle sebe nesuď mě. >😒]
Redrum
Ze Vas to stale bavi. Proste to volvo asi nebude etalon triedy a co? Kvoli tomu sa maju prepisovat recenzie, aby ste sa nahodou neurazili? Smiesne a detinske...
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
....nepochopil, že? Několikrát píšu, že mi nejde primárně (v první řadě) o značku auta jako takového, ale o to, jakým způsobem je to celé "uchopené"..... chapeš? A znovu: kdyby tohle napsal o jakémkoliv jiném autě tímto stylem, tak budu reagovat stejně............. snad jsi to pochopil už i ty.... 😉
Hospoda
Název "Volvo" vzniklo z latinského slovesa volvo, což znamená valit se. Už z tohoto vyplývá, že Volvo asi nemá za cíl dělat vyloženě sportovní vozy... A tak by se taky mělo hodnotit...
Xylo
Ješiš to je legrace ... Pane Vaverko napište mu do toho testu, že XC 60 je nejkrásnější a nejlepší auto pod sluncem, vždyť on kvůli tomu ani v noci nespal 😄 ....
To co tady předvádíš je opravdu velmi podobné reakci otce pojmenování apoštol na srovnání aventisu a passatu. Vždyť je to jen názor jednoho chlápka, kterému pod rukama proběhlo poměrně hodně aut. Každý máme své osobní preference ....
britas1
Jde o to že ten chlápek svým produktem zde popírá zkušenosti jiných řidičů ,kteří jeli v tomto voze a v německé konkurenci a jejich závěry jsou jiné.....
Když potom vidíš takovéhle výsledky u vozu který znáš.....co si mužeš myslet o testu vozu, který neznáš,takový test pak nelze brát vážně, pokud nelze brát vážně, je zbytečný a pokud je zbytečný každý test od tohoto autora, proč by tohoto redaktora měl zaměstnavatel platit??
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
:yes: :-! a taky jde o to, že bez ohledu na auto, tohle je opravdu kolekce bahna.... kdyby byl test napsán na kterékoliv jiné auto stejným způsobem, tak budu reagovat stejně.
britas1
Souhlas,to je už za hranicí, snad i 20 let stará auta by v objektivním porovnání s dnešními dopadla lépe než zde aktuální XC60.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Dobrá tedy, uvidíme příště, jestli jste jen přecitlivělý na Volvo, nebo vám vadí kritický pohled na auta obecně 😉
Matej H
Dobry den,

myslim, ze ste iba precitlively...

Dovolim si tvrdit, ze Volvo nepatri do sub, ale priamo do premioveho segmentu. Design je vec subjektivna, ale design Volva rozhodne neposobi, ako by ho navrhol stroj, co je casto pripad nemeckych znaciek.

Technologicky a urovnou spracovania interieru/exterieru sa Volvo nemcom prinajmensom vyrovna. A to nehovorim o prehladnejsej cenovej politike.

Sam jazdim na xc 60 D5 s automatom a porovnavanie s Fordom alebo VW rozhodne nie je na mieste. Moj kus je z roku 2009, takze este so starsim 136 kw motorom. Ano, automat je pomalsi, nie je to 8st ZF, na druhej strane diky menicu kr momentu dokaze prevodovka preradit velmi hladko. Celkovo sa k charakteru auta velmi dobre hodi. Napriek starsiemu motoru (+ najzdenych 122 tis) a 90% jazdeniu v meste so zimakmi je priem spotreba na urovni 8,6 l, co mi pride v pomeru k hmotnosti auta v poriadku. Dialnica - 130 km/h = cca 9 litrov. 10,8 l, ktore ste namerali v teste, je fakt moc a divne. Pritom vyznavam skor dynamickejsi styl jazdy.

Jazdil som i s novsim motorom D3 (120 kw) s manualom > btw. vynikajuco zladeny pohonny mechanizmus. Tam je spotreba (50% mesto, 50% okresky a dialnica) na urovni 7,5 l. Tuto kombinaciu mozem vrele odporucit a co sa tyka kultury chodu a hluku je znatelny medzigeneracny pokrok oproti mojmu D5.

Kritika, ktoru xc 60 dostala od pana redaktora mi pride fakt prehnana vzhladom k nespornym kvalitam. Mozno som vsak iba clovek, ktory kuzlu tejto znacky a auta samotneho podlahol...

Majte sa...
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
četl jsi to? opravdu ti to přijde "citově" neutrální? nevěřím.... 8-s
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Xylo nebuď mačo..... jsi tak nechápavý, nebo nečteš nebo sis chtěl jen levně vlézt do zádele "jakožerádotestéra"? ......
Nejde o názor, jde o to, jak .... přečti si to výše...
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - eLzyx
eLzyx
Stále se setkávám s názorem, že ta světýlka okolo masky jsou SPDS. Pokud vím, jde jen o parkovací světla. Nebo se to už volvu povedlo homologovat jako SPDS?
Matej H
Ahoj, su to stale iba parkovacky, i ked je to skoda.
sir
...s tímhle volvem jsem několikrát jel. (3 roky starý model)..a víceméně bych s testem souhlasil (krom kritiky budíků)
.. podvozek ani pohodlný ani sportovní....motor hlučný....automat nic moc....až jsem se toho zhrozil >😁

Je krásné z venku.....interiér mě přišel už po prvním roce dost poničený...aletak vozí se v něm psiska (byt hlavne v kufru) možná stačilo jen uklidit.

V každém případě majitel (kamarád) je s ním spokojený, po 3 letech ho vyměnil za novejší model . Ještě jsem ho neviděl, možná že je to stejná edice...tak uvidím jaké budou z toho dojmy.

a propo...taková X5tka mě taky moc nenadchla... 😁 tak nevím 😁
Mig_35
Tak jsem se v diskusi dočetl, že VOLVO NENÍ😒br /> - o dobré automatické převodovce
- o silném a výkonném turbodieselu
- o kvalitním interiéru
- o dynamické jízdě
- o kvalitním podvozku
...takže by mně zajímalo o čem vlastně to VOLVO JE? 😄
O tom, že má člověk averzi k německým autům?
Avatar - Ham.
Ham.
Volvo je o dokazování si fikce, že jsem si koupil prémiové auto za neprémiové peníze. Nemám na X3 tak si koupím XC60, ale všem budu tvrdit, že je to tak ok protože je to vlastně prémiový vůz který má jiné hodnoty než ta X3. Ano problém je najít ty jiné hodnoty, když to není pohodlí ani dynamická jízda ani kvalita interiéru a přitom cena je daleko vyšší než u mainstreamu, tak si zastánci vymyslí "cosi" co je odlišuje od mainstreamu a téměř řadí k prémii s tím, že to "cosi" nikdy nedokáží pojmenovat, jen o tom pindají. No a když někdo, v tomto případě testér, poukáže s použitím prosté logiky a vlastní zkušenosti na to, že vlastně ještě daleko levnější Kuga je lepší auto tak boří složitě budovaný mýtus prémiovosti Volva no a to se samozřejmě rovná vlastizradě a zdejší diskuze se stává největší zdí nářků proti které se ta v Jeruzalémě jeví jako malá zahradní zídka.
Avatar - Katikakus
Katikakus
V mych ocich ma Volvo k premii rozhodne bliz, nez treba VW s ctyrmi kruhy na kapote... :-!
Mig_35
Ne, že bych nějak miloval Audi, nicméně šestiválce s jedním nebo dvěma turby jsou v mých očích napřed před pětiválcem s výkonem okolo 200 hp, quattro je před Haldexem, a tak by se dalo pokračovat ještě dlouho...
A co je v tvých očích je celkem nepodstatné, rozhodují prodeje :-!
Avatar - Katikakus
Katikakus
Jestli dela premii jedno turbo navic, nebo system pohonu 4x4, tak mas zrejme pravdu. Kazdopadne, na mem pohledu na tyto dve znacky to nic nemeni. 😉
Mig_35
Prémii dělají prémiové vlastnosti. Hlučný nevýkonný motor, špatná převodovka nebo mizerný interiér mezi ně určitě nepatří.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Kdyz uz tedy zminujes spatnou prevodovku, neda mi to nepripomenout: [odkaz]
Mig_35
Range Rover je EXTRA prémie a má tolik závad, že bys je nespočítal😄
Avatar - Katikakus
Katikakus
Jisty "pravnik z Mostu" by nam tady zrejme vysvetlil, ze k premiovemu vozu patri premiove zavady - aby ses do premioveho servisu dostal casteji a mel moznost si tak vychtunat premiove sluzby... >😁
Mr.Murphy
"kvalita vozu není určena počtem závad" 😉 >😁
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
migu, jel jsi někdy s volvem dýl než že tě nechal majitel přeparkovat u hotelu?
Mig_35
Když nad tím tak přemýšlím, tak jsem v životě žádným Volvem asi nejel. Přišel jsem o hodně?
Avatar - Katikakus
Katikakus
Aha, v tom pripade jsou ale tve vety vyse, absolutne irelevantni. O Volvu nevis nic...
Mr.Murphy
>😁 tohle bylo k Volvu mimořádně kruté.... Ovšem v kontextu toho testu to vypadá, že nejsi daleko od pravdy.... Ostatně, není to problém jen výše uvedeného auta.... stejný pocit jsem měl i při čtení třeba tohoto testu: [odkaz]

Proč bych za takové auto měl dát meloun, když vlastně reálně není v ničem nějak zásadně lepší než mainstream..... ? :😉
Avatar - Ham.
Ham.
No ono nejenže není lepší než mainstream, ono má velký problém se toho mainstreamu vůbec držet, v této srovnávačce střední třídy třeba skočilo S60 beznadějně poslední, že se nechytá na C nebo 3er to není nic co by překvapilo, ale ono se nechytá na 508 nebo C5:
[odkaz]
Hospoda
To myslíš jako vážně?! Přečetl sis vůbec, cos to napsal? Aby ještě Volvo nemělo podle Tebe problém se držet korejský nebo ještě líp čínský konkurence >😁 >😁 >😁
Avatar - Ham.
Ham.
Nevím čemu se směješ, Volvo má problém se v nižší střední nebo střední držet evropského mainstreamu. No a ten začíná vážně bojovat s korejskou konkurencí (čínská je zatím daleko i když u Volva nikdo neví jak je Čína skutečně daleko vzhledem k vlastníkovi).
Hospoda
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
Avatar - Ham.
Ham.
Zas tolik se Volvu smát nemusíš.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
On se nesměje Volvu, předsedo >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 😉
Hospoda
Směju se Tobě, ale tos asi pochopil 😉
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Odkdy piješ? >😁
Avatar - Ham.
Ham.
Klasika, o autech nula, navážet se do redaktora nebo ostatních to jediné ti jde.
britas1
Kdybys nemlátil hlavičkou tolik o zed nářků, asi bys nemohl napsat něco takového..za umělecký dojem :yes: za demagogii :yes: :yes: ...a běž si převlěknout tepláky s třema proužkama at při večerní projíždce se svým cool bavorákem každý pozná, že si bourák co na to má.. 😉
Mig_35
Já vím, že to nebylo v reakci na mně 😉 ale za chvilku musím jet něco vyřídit do města a jsem vděčný za to, že si můžu sundat rifle, sežral jsem strašnou porci husy se zelím a strašně mně škrtí, takže musím do tepláků :yes: a je nasnadě, že musím jet bohužel bavorákem, páč jiné auto nemám 😢
Avatar - Ham.
Ham.
Za diskuzi k tématu :no:
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
No jo Ham.e, ale on to teď fakt trefil....opravdu to tvoje kousání tak působí.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Hame, sorry, vždycky jsem si rád přečetl co píšeš, ale v tomhle případě, pokud jsi to myslel vážně a nechtěl jsi si jen "něco" přihodit, jsi jaksi ztratil glanc na plné čáře a v celé své nahotě ukázal ...no jak říká GTI - dokonale ses obnažil....
Prvníma dvěma větama křičíš do světa, že jsi malý zakomplexovaný blb...promiň, ale přečti si to.... Znám xxxxx majitelů Volva a nikdo z nich to nelepil za poslední ..... jde vidět, jak se na věci díváš..... smutné počtení, ještě smutnější odhalení......
Ham. - 8-s 8-s 8-s :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
....ubohé...na plné čáře ubohé. Možná proto si tak umíš zanotovat s Vav.
Avatar - Ham.
Ham.
Malý zakomplexovaný je ten kdo neunese hodnocení auta a převádí diskuzi z diskuze o autech do osobní roviny.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...aha....takže říci, že kdo si koupí volvo,tak si jen lže do garáže, ptže nemá na q5 či x3 je tedy naprosto k věci a argumentačně vpořádku. Není tohle třeba mimo mísu? Já hodnocení auta ....no je mi to jedno, co si tu kdo píše, ale xc60 znám, xc90 velmi dobře znám... takže můžu to hodnocení vidět i vlastníma očima. ZNOVU A ZŘETELNĚ ŘÍKÁM: NEJDE MI O HODNOCENÍ PÁNĚ TESTÉRA, ALE O DUCHA, VE KTERÉM TO CELÉ PODAL..... snad si toho už konečně všimneš i ty.
Osobní rovina.... u každé diskuze je vnímána osobní rovina.... tedy subjektivní náhled s akcentem na osobní zkušenost vyplývající z postavení "ducha"..... snad si rozumíme..... mi prostě od tebe přišlo nízké až kotníky okopávající to tvé .... viz . výše....
Avatar - Ham.
Ham.
Test snad není román nebo poezie aby se v něm hledal nějaký duch. Tester řekl názor na jednotlivé vlastnosti auta a celkové hodnocení dal do známek. S hodnocením i známkami můžeš nesouhlasit a uvést jiné hodnocení jak jej vidíš ty nebo souhlasit, což vlastně děláš když říkáš, že ti nejde o hodnocení testéra. To je asi tak vše co se k testu dá říci. Napadat ducha v kterém je to podané mi přijde off-topic.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
No vidíš, a to je to. Volvo je o pohodové jízdě, bezpečnosti, kráse, charismatu, výjimečnosti.... to dojde každému, kdo si dovolí povozit se ve Volvu.
Mig_35
Já myslím, že Volvo je hlavně o ho.vně. Takhle VOL-HA to je jiný kafe
Hospoda
Právě jsem se vrátil z lyžování v Alpách a ke spotřebě bych chtěl něco dodat: 4 lidé, plný kufr, STŘEŠNÍ BOX, (zimní gumy), tempo po dálnici asi 140km/h a nějaká část cesty taky v dost prudkém stoupání v horských klikaticích (konkrétně na Großglockner Hochalpenstraße) = spotřeba 8,2l na 100km... To mi nepřijde špatný.... 😉