To jsou asi z nejake hrebikove oceli, ne? Na beznych vozech se kotouce meni okolo 120 - 150 tis km.
Jinak to, ze se behem prvnich 100 tis km na aute nic nevysype je vicemene normalni. Toyota neni rendlik. zajimavejsi by byl vycet zavad po 200, 300 a 400 tis km a srovnani ceny opravy techto zavad ve srovnani se stejne ojetou Octavii I (napriklad).
Ale uplne nejvic mne fascinuje vysoka spotreba tohodle hybridu. Zajimalo by nas napriklad srovnani, kolik se po dobu zivota tohoto vozidla (typicky 400 tis km) zaplatilo za palivo a opravy a jaka je zustatkova cena takoveho vozu ve srovnani se starou dobrou Octavii I. 1,9 TDI PD... >:D
A me zas fascinuje nizka spotreba tohoto hybridu :-) To, ze oni s tim jezdi jak hovada, je jasne (ostatne nekdo tu uz zminoval, ze s Mazdou3 1,6 jezdili za 10 a podobne). Kdyz se podivam na realne zkusenosti, kde s tim lidi jezdi v prumeru za 5,1 litru, tak je to na na benzinovou 1,8 velmi slusny vykon.
BTW. na Spritmonitoru je 256 techto Priusu (kdyz jsem dal rok 2010 a novejsi) a jen 8!!! z nich jezdi za vice nez v tomhle testu. Myslim, ze to o necem vypovida. BTW. Ta Oktavka 1.9 TDI PD ma na SM prumernou spotrebu 5,9 litru. Pri dnesnich cenach nafty a benzinu to mas pri 400tkm v Priusu usetrenych 115 tisic korun :-) Nehlede na to, ze v Oktavce budes nekolikrat opravovat/menit turbo a spoustu dalsich ne prave levnych ptakovin.
I ti co se o své diesely starají, tak musí sem tam něco vyměnit to je prostě normální.
U atmosférického benzínu vyměníte svíčky, řemen, termostat, volnoběžný ventil, atd. .. vše v řádu několika pár stovek, ale u dieselu se pohybujete iv desetitisících, turbodmychadlo od 25 - 50 tis.Kč, vstřikovače kolem 30 - 40 tis.Kč, palivové čerpadlo kolem 25 tis, dvouhmotový setrvačník okolo 18 - 25 tis, rozvody měnit 10 tis, vyměnit nový DPF 30 - 35 tis. Váha vzduchu taky batoh, hodně diagnostik kolem pokud neznáte příčinu např. trhání nebo chcípání auta. Některý nechal během někdy let v servisu za výměnu dílů na svém starém TDI přes 100 tisíc Kč a neměl najeto ani 200 tis km. Takže mě už nafta nesmí do domu. Někdo řekne že jsem měl špatný kus auta, ale schválně se podívejte na různé dieselová fóra nebo něco o motoru TDI a uvidíte jaké pakárny se tam řeší. Díky bohu že jsem to prodal a koupil benzínové auto. Diesely si může koupit akorát tak podnikatel, který si vše dá do nákladů a pokud nechce, tak nafta prodá a koupí opět nový diesel. No a pak obyčejná česká rodina s vydinou úžasně nízké spotřeby si koupí ojeté dieselové auto právě po tom podnikateli a šup, najednou musí vysolit třeba 50 tis za výměnu nějakého dílu jak jsem už psal výše. A to je třeba si uvědomit, že lidé právě prodávají většinou auta, kde je třeba něco drahého vyměnit a toto se děje kolem několik kilometrů.
Bla bla bla... Ano, turbo, je treba repasovat - typicky po 200 tis km zacne piskat a to je dobra znamka toho, ze repas v cene cca 8 tis Kc se vyplati. Po 90 tis se meni zhavici svicky (normalni spotrebni material), po 140 tis ozubeny remen, po 280 tis vodni pupma a kladka ozubeneho remenu. Vaha vzduchu odchazela jen na uplne prvnich TDI z let 1997/1998 a stala cca 7 tisic. Typicky nic dalsiho behem prvnich 350 tisic km.
Vstriky je treba menit u Fordu (ale to neni motor, ktery bych chtel nekdy provozovat). Takze ten "expert", ktery ma "vydiny" mne zase tak nevzrusuje. Pokud musite po silnici opravdu jezdit, tedy desitky tisic km kazdy rok, je motor TDI ta nejlepsi volba. Ti, kteri jezdi jen jednou o vikendu na chalupu, nebo k babicce pro vajicka si vystaci i se zastaralym benzinovym motorem. :-!
Ja za lonskej rok najezdil s benzinakem 50 tisic km a prijde mi to jako nejlepsi volba. Starosti nula tankuju kde chci benzin nezamrza proste pohoda :-)
Ne, kotouče po 100 tisících nejsou normální. Jak tu někdo psal, to s ním jezdili stylem cuore sportivo. Spotřeba by tomu odpovídala. Mám na tomhle Priusu taky skoro 100 tisíc, jezdím za 4 litry a původní kotouče jsou v pohodě.
Ty děláš víc věcí schválně ,jiným pořád domlouváš /ve skutečnosti vnucješ/ svý bludy,ty jsi ve skutečnosti jako "morální Jánošík" .Ale asi jsi si spletl článek,tady se nepíše o jebkách s VW ve znaku! ;-)
No mě u prvního VW CC rezly panty dveří. Takže VW reznou a kdyby jsi nebyl demagog přečetl by jsi si pár diskusí o VW, kde lidi nadávaj jak VW reznou všude možně, hlavně panty, dveře atp. Po dvaceti závadách na mých VW CC není dne, abych nelitoval, že jsem si zase nekoupil Japonce.
Všichni jistě ne, ale v těch diskusích určitě ano. Takže jestli tvrdíš, že jsem sám, tak to vysvětli i všem ostatním, že jsou taky sami. Ale nevím, jestli to zvládneš, protože na to že jsem sám, tak je nás docela dost ;-)
Mi vůbec kritika koncernu nevadí a že se příliš kazí je jasná věc. Bohužel ostatní evropani na tom nejsou líp a japíci mají své kofugurace, takže při suma sumárum vlastností hovoří výsledky jasně.
dle meho je ta otazka absurdni.. nehrajeme si na zadne "kdyby" hrajeme si na tady a ted. Mam tu Prius a Octavku... zavadove jsou na tom ta auta podobne (nebo si nevybavuju, ze by na ni tata neco resil, ma nalitano zhruba stejne) velikostne take (+/-), Octavka je ke vsemu ctyrkolka, spotreba je take stejna (nafta stoji mene) a do budoucna jsou ty baterky dosti rizikovym faktorem. Tak se jen ptam, jestli to je nejaky uspech?!
do buducna su rizikove hlavne vstreky, dvojhmota, DPF a pod. na tatkovej octavke. Druha vec, prius je do mesta na kratke trate kde dosiahne podobnu spotrebu ako tatkova octavka sice ale rychlejsie sa zahreje a nenici sa motor na kratkych tratiach tak ako tatkova octavka. Ked budem chciet jazdit dialnice samozrejme si nekupim priusa. Ked jazdim mesto nekupim si predsa octavku. O to ide, chapes? Kecy o tom ze tatkova octavka zere 5 litrov su v tejto teme uplne mimo.
nic take som nepovedal, neznizuj uroven diskusie prosim Ta. Realita je taka ze toyota je spolahliva, octavka len urcitej miery. Staci si pozriet skodovacke fora s cim vsetkym maju ludia problemy. Ja octaviu nezatracujem, myslim ze je to este relativne dost kvalitne auto ale co sa tyka spolahlivosti, na toyotu nema. Ale ako som napisal, prius ma ine urcenie ako octavia combi 2.0 TDi 4x4.
Jake JINE urceni ten Prius ma?
Je to petidverovy HB/LB jako Octavia.
Prece ti prodejce nerekne: Pane, klidne si toho Priuse vemte, ale jezdete s nim jen po meste a na delsi streky si vemte radeji nejakyho dyzla.
Zadne jine urceni Prius nema, to je jen sebezachovny nesmysl fanatickych priznivcu ekoaut.
Prius je urcen na to same, jak Octavia,Golf, Megane, Auris a plno dalsich aut - jako normalni, obycejne auto pro vsechny prilezitosti.
Jako takove ho redaktori testovali a jako takove nevykazuje CELKOVE nijak zazracnou spotrebu.
Co se tyka spolehlivosti, tak taho sice slechti a ma za to palec :yes: , ale neni to duvod proc koupit/nekoupit Prius nebo cokoliv jineho.
[odkaz]
Znovu...s hybridem se musi jet jinak, nez s dieselem. Kdyz se s nim naucis jezdit, i spotreba bude tam, kde ma byt.
V testu je Auris hybrid, ktery celkove vitezi i kdyz s nim redaktor neumi.
Ale neorientuj sa co hovori predavac, on ti nahovori vsetko mozne len aby ti to predal. ALe ruku na srdce. Keby si jazdil iba po meste kupil by si si 2-litrovy diesel 4x4? Ved by si bol vadny a na hlavu padnuty. A kupil by si si prius keby si jazdil len dialnice? Napodobne. Uvazuj tymto smerom... ANo obidve su auta ale kazde ma ine urcenie. V meste ziskava prius a mimo mesta octavia.
Ta otázka vôbec nie je absurdná. Vo všetkých testoch v spoľahlivosti vychádza Toyota lepšie, ako Škoda. A primárne do mesta je Prius ďaleko lepší, ako tátova Octavka 4x4 2.0 TDI CR.
V priuse ti odídu baterky, v oktávke vstreky, turbo a milión ďalších vecí ktoré tak rady odchádzajú na moderných dieseloch. Český výraz "prašť ako uhoď" na to myslím sedí perfektne.
Ja si ojezdene automobily nekupuju ze zasady. Ale bazarovi kupci by se ho nemeli bat...je to bezpecnejsi koupe, nez byvale fleetove Audi TDI.
Nedavno jsem cetl clanek o taxikari v Australii, ktery ne jedne bateri mel najeto pul milionu km bez problemu.
Hybrid je dost zaujimavy, ako jazdenka. A to z dovodu, ze aj ked na nom napr. najazdis 100 000 km, nevies, kolko to bolo na baterku a kolko na motor. A tym padom mas o cosi vacsiu zivotnost, pretoze nedochadza k takemu opotrebenie ako u motora bez hybridneho ustrojenstva. Navyse, nie je nic nezvycajne nabehat na originalne baterky 300 000km (i viac). Nebojim sa preto povedat, ze baterie preziju niekolko majitelov. Ak predchadzajuci majitel nebol uplny, ale uplny *, mohla by to byt zaujimava volba.
Najvacsia absurdita v dejinach automobilizmu je podla mna zotrvavanie a drzanie sa silou mocou starej ropnej koncepcie, kedy sa bojuje kazdy rok o znizeni spotreby o 0.1litra. Treba ist vo vyvoji dalej, viac investovat do vyvoja.
Podla mna na toto nasa europa zakape ze nechcu ist dalej vo vyvoji,len sa drzat zubami nechtami starej techniky, znizovat pocet valcov,zvysovat pocet turb. Naco to vsetko?
Preco europa nechce ist dalej do buducnosti a vyrabat jednoduche elektricke auta. Jednoduche z hladiska pohonneho ustrojenstva. Ved aj ako je vidiet v tesle, su tam len baterky a jednoduche elektricke motory, to je vsetko, ovela jednoduchsie, spolahlivejsie.
Pri takomto vyvoji bude cas kedy budeme my chciet kupvoat radsej cinske auta ako nase europske.
To je dane konzervatismem evropanu. Poslechni si nekdy nazory lidi na nove a hlavne hybridni automobily. Cesi jsou jednim z nejkonzervativnejsich narodu v jiz konzervativni evrope. Nic noveho, technicky vyspelejsiho se zde bud neuchyti, nebo uchycuje velmi pomalu. Nejvetsi evropsky vyrobce automobilu vyrabi to same uz 20 let. Vzdyt vetsina domu je stale vytapena uhlim jako tomu bylo pred 200 lety. Prodej hybridu se zde nijak (ani politicky) neuprednostnuje, lide ani poradne nevedi jak hybrid funguje. Jak vidis v clanku ani redaktori a testeri automobiloveho casopisu nevedi nebo nechteji vedet jak se s hybridem ma jezdit.
Problem je v lidech a jejich nechuti k cokoliv novemu.
Staci si precist nektere nazory zde na diskuzi.
Někde uprostřed si to definoval ve tvém, jinak trochu naivním příspěvku, zcela správně - prodej hybridů se zde nijak, na rozdíl od jiných mimoevropských koutech světa, neupřednostňuje a v tom je ten hlavní zakopanej pes a v tlaku nadnárodních ropných gigantů... ;-)
Naivni? Precti si prispevky tady na diskuzi a uvidis pristup cechu k hybridum. O nicem jinem to neni. Jen o pristupu. Podobne je to s elektroautomobily. Vsak zde jeste stale lide veri tomu, ze vyroba hybridu, ci elektroautomobilu znecistuje ovzdusi vic nez vyroba a provoz automobilu se spalovacim motorem. Tomu ja rikaz zase naivni.
Jak vidis, tak hybrid dela podobnou spotrebu jako obycejna nafta.
Uspora nakladu = 0.
Elektroauto je diky malemu dojezdu uplne mimo. Bude se prodavat jak housky na krame, az ujede na plne nabiti to, co standartni auto na plnou nadrz (tedy alespon 500km) a za polovinu ceny.
Chvalim te Navechu, ze jsi napsal k veci. To se moc casto nevidi. Tu spotrebu ber s rezervou. Do hybridu se neda jen sednout a jet jako s dieselem. Hybrid se ridici nepodridi, ridic se musi podridit hybridu.
Znovu....jde jen a jen o pristup veci. Jsou lide, kteri maji velky problem se prizpusobit a jsou lide, ktery tento problem nemaji. Nikdo nikoho nenuti si hybrid kupovat.
Ale rovnako by som to mohol aplikovat i pri prechode z atmosfery na turbo (alebo z benzinu na diesel). Tiez sa tym jazdi inak a ma svoje specifika. Takze je to skutocne nevyhoda, alebo specifikum?
pole mě je základní problém v ceně. Třeba takový Opel Ampera. Osobně bych do něj hned šel jako do druhého auta. Střední dojezd na elektrinu cca 70 km by mi bohatě stačil a nabíjení by také nebyl problém. Jenže koupit druhé auto, které začíná na ceně 42.000€ je ekonomický nesmysl. Takže elektromobily ano, ale ne za tyto ceny
Jojo souhlas .... ale alternativity jsou např. v Aurisu HSD .... Předváděčky jsou okolo 400 tis. Kč a to se už dá. Otázka je samozřejmě motivace, protože si nemyslím, že hlavní výhodou by byla nějaká velká úspora v provozních nákladech .... Jestli jezdím za 5 nebo 6,5 to fakt nepoznám a tady se vejdu s čímkoliv menším (od Smarta po Fabii) ....
Evropsky automobilky do elektrotechnologii viditelne neinvestujou, protoze jejich cas zkratka objektivne jeste nenastal. To rikam jako velky zastance elektromobilu i hybridu. Ekonomicky vychazi jejich porizeni a provoz v souctu mnohem hur, nez u aut s konvencnim pohonem. K cenovy nevyhode pak u cistokrevnych elektromobilu pristupuje zasadni problem s dojezdem, ktery z techto aut de facto dela jednoucelovy mestsky vozidla. Vysledkem je, ze az na vyjimky mohou byt zakazniky pouze ti, pro ktery je ekologicky provoz zasadni hodnotou, maji dostatek penez a navic jsou ochotni a schopni akceptovat urcity uzivatelsky omezeni.
A takovych lidi je i na Zapade relativne velmi malo, na vychod od Nemecka pak skoro nikdo (v Cesku ci Polsku dokonce prevlada vuci ekologii a zivotnimu prostredi hluboce zakorenena nenavist, podobne jako treba ke vsem odlisnym elementum ve spolecnosti, ktera dela z ekologickych privlastku jednoznacne negativum).
Suma sumarum, delat elektromobily a hybridy je dneska velmi riskantni podnik s nejistym ziskem, zvlast neni-li deklarovana jasna podpora statu. Evropsky autmobilky proto vyckavaj s tim, ze az se technologie zlepsi, zlevni atd., tak do toho vlaku naskoci. Mezitim delaji takovy samoucelny pakarny jako X6 hybrid a nebo hybridy teoreticky funkcni, ale v praxi naprosto mizerny, jako Q5 hybrid. Na tom je videt, ze udelat dobrej hybrid neni zadna legrace a jednou by ten promarnenej cas mohl evropskym automobilkam chybet. A to by byl problem pro nas pro vsechny. ;-\
S tim nejde nez souhlasit....bohuzel.
Problem je ale v tom, ze technologie se sama od sebe nezlepsi, nekdo ji musi zlepsit. Z evropanu zatim pouze Renault dokazal vyrobil elektromobil, ktery se muze osvedcit i v praxi v primestske doprave. Pouze japonci jsou o nekolik kroku dal.
Minuly tyden jsem v USA zaregistroval zpravu o zdarnem ukonceni vyvoje baterii, ktere pri stejne hmotnosti umozni dojezd automobilu kolem 500km. To jiz povazuji za vic nez dostacujici dojezd pro rodinny vuz. Na obdobnou zpravu v ceskych automobilvych periodikach stale cekam (znovu je to jen o pristupu k dane veci)
Auto, který není schopný najezdit 100 000 km bez závažnějších poruch je šrot, který nemá ani cenu železa ze kterýho je postavený. Čili to že Prius vydržel bez závad neberu jako výhru ale jako samozřejmost u auta pro 21 století.
Rozstrelit takovy blabol by zvladnul i chovanec Jedlickova ustavu po lobotomii - argument je jednoduchy, nelze delat obecny zavery o spotrebe vozu na zaklade jednoho kusu.
Prius v redakci Autobildu najel 100 tisic km za dva a pul roku, to znamena 40 tisic rocne. Pokud ho nepouzivali jako mestsky taxi, museli takovou porci udelat jedine na dlouhych strekach. V takovy situaci se skutecne vyhoda hybridu zvlast proti dyzlu vytraci a za timto ucelem neni prilis racionalni si hybrid porizovat. Pokud tedy nekdo nepovazuje za racionalni argument, ze hybrid (ani obycejny benzin) narozdil od dyzlu u sebe nemusi mit funkcni chemickou tovarnu, aby z nej nelitaly absolutni sra.cky.
Hybrid (a pisu to tu asi po sty) se primarne hodi do mesta, kde bezny auta najezdi nejakych 10 - 20 tisic rocne. Zde se jeho vyhody projevi naplno a naopak dyzly jsou zde nevhodny (dlouhy zahrivani, DPF, horsi emise). Relativne objektivni predstavu o spotrebe si muzes udelat na spritmonitoru, kde ma Prius dlouhodoby prumer 5,2l/100km a ta tvoje Oktavka (bez 4x4) o litr vic. Kdyz budu vychazet z predpokladu, ze vetsina kupcu Priusu vi, k cemu je to auto urceny a pouziva ho tak primarne ve meste, zda se mi spotreba cca 5l/100 velmi dobra.
Hybridni pohon pri tom neznamena zhorsenou spolehlivost, neb Priusu se skvele dari nejen ve stotisicovych testech Autobildu, ale je na spici i absolutne ve vsech ostatnich meritelnych testech a statistikach spolehlivosti.
Když testovali Auris 1.6 na 100tis.,tak měli průměr 10l. Přitom většina majitelů s tím jezdí pod 7l. To jenom ukazuje jak testují japonské auta,jako pras...,že se je snaží zničit,znemožnit.
10 litrov s aurisom 1.6? To by som teda rad videl. Taka priemerna spotreba sa hadam ani teoreticky neda dosiahnut. Ak je to tak, tak neviem kde s tym chodili.
Mám to z Toyota klub. (AUTO TIP č 17/2009). Museli s tím jezdit jako zvířata.
Vlastním Auris 1.33 a mám dlouhodobý průměr 6.3,a rozhodně pomalu s tím nejezdím.
Ja mam presne tu 1.6 a nedokazem si predstavit ako by som musel jazdit aby som mal priemer 10. Teraz cez mesto v zime ked bolo poriadne zima tak to bolo asi maximum tak 8.5 litrov, ale priemer mam tak 6,5.
Popsal jsi to naprosto bezvadně :yes::yes::yes: Problém je, že hodně lidí kecá o hybridech, při tom v nich skoro nikdo nejel, neví, jaká bije. Výhoda hybridů se projevuje v městským provozu, jak správně píšeš, mimo město se ta výhoda ztrácí. Ale věční kritici vidí 6,2l, hned to porovnají s (otcovou) Ochcávkou, kterej má spotřebu stejnou/lepší a hned hurá do diskuse psát o tom, že Prius resp.hybridní pohony jsou ten největší nesmysl na světě a že jejich Ochcáfka f tdíčku je to nej.
neni treba nic rozstrelovat, odpoved se skryva jiz v tvoji vete. toyta vyvinula benzin ktery v beznem provozu zere stejne jako diesel. a ve meste mnohem min. to je sam o sobe uspech.
Za kolik jezdí Váš otec je irelevantní. Pro srovnání v tom testu AutoBildu na 100.000 km měl VW Passat Variant 2.0TDI průměrnou spotřebu 8,4 litru nafty.
Pro srovnání ještě test spotřeby dělá např. ADAC, viz jejich EcoTest a výsledky jsou:
Toyota Prius - 4,59 l
Škoda Octavia 1.6 TDI - 5,04 l (současný model)
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 103kW - 6,35 l (O II před faceliftem)
Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 103kW 4x4 - 6,74 l (O II před faceliftem)
Tak jo, Octavia II 2.0TDI rv. 2005, do prosince 2011 najeto 73.000km a závady: turbo-nevzatuje se zárkuka, stahovačka oken-2ks-nevztahuje se zárku, zrezlá kapota v 5ti letech-pouze kulance-doplatek za výměnu 12.800,-kč, několikrát auto odmítlo startovat-závada nenalezena, váha vzduchu-po záruce, opakované problémy s elektronikou airbagů-stačilo máznout chybu diagnostikou, 2x přední kotouče a 1x zadní kotouče. Nakonec bylo auto "rozstřeleno" na d1 ve 120 a boční airbag nešel, ačkoli šlo auto bokem o betonová svodidla 8-s - no minulou střebu si byl otec vyzvednout nové rio 1.4CVVT, protože prohlásil "Škodu nikdy víc"(před tím měl 3 ks octa 1 1.9tdi a ty se sr..i jen průměrně)
Vycet zavad na aute tvyho taty je statisticky stejne irelevantni, jako ta spotreba taty marozKO-a. Celkove je tatinkuv udajny autopribeh pomerne humorny, pocinaje tim, ze si koupil dyzlovou Oktavku, aby na ni jezdil 10 tisic rocne, a konce jeho nadsenim, jak z Oktavky preseda do Ria. Jo, nekdo se ma. >:D
Mám Fábii combi 1,9 tdi pd a je to zatím moje nejspolehlivější auto co jsem měl. V motoru je vše původní a to mu táhne na 400 000 km:[odkaz] Dlouhodobě jezdím za 4,2 l.[odkaz]
Proti hybridům nic nemám, ale zatím to pro mě nemá smysl. ( I když mě by jezdil asi taky za málo).
Kdyz tatka veri servisu a necha si tento na hlavu je to jeho problem. Problemy s turbem u prvnich rocniku byly zname a Skodovka je menila na zaruku dokonce dlouho po zarucni dobe (pokud bylo auto pravidelne servisovane), zrezla kapota spada normalne pod zaruku na proreziveni a vaha vzduchu stoji par kacek a odchazi vsude (stejne je to vsechno stejny Bosch).
Servis musel měnit, protože autorizák mu jednou naúčtoval i kontrolu šíbru, kterej neměl. To že si koupil ropáka vcelku chápu. Jakej měla tehdy škoda rozumnej benzín, navíc zkušenosti s předešlýma 1,9 byly dobré. Kolik to stálo ho netrápilo-šlo to do daní tak co. Záruka je na prorezivění, ne na oreznutí. Věřte, že jako advokát se s blbama z autorizáku moc nes..., ale záruka se na to holt nevztahuje. Ale mě stačí koukat na kolegy co maj škodovky většina 1.9 TDI a 1.6 MPI(to novější) a ty závady jsou k smíchu-ve 40.000 výměna vstřikovačů u MPI 8-s a 14 dní na to přední ložisko , turba u TDI-sem tam, včera kolegovy kleknul superb v tenčíně-přestal mazat(najeto cca 60.000) To že je otec spokojenej s novym Riem je taky pochopitelný. Má to i v základu věci, které jeho octa za bezmála 800.000 neměla, nedrncá to, má to sedačky a né školní sesličky, kde když člověk nemá špekatou prd... tak z toho leze otlačenej, neni to tak šíleně hlučný, spotřebu to má +/- stejnou, jede to pěkně -no akorát do kufru se nevejdou 2 mrtvoly a nemá to ten plast na mazlení na palubce bez kterého milovníci VW grupe neusnou. Pozor, nestavim Rio na úroveň Octy-jsou to úplně jiné třídy-to zas aby tu někdo neskákal, ale poměr value for money jasně hovoří pro cokoliv šikmookého oproti VW werke(fabia/rio).
Nikto ta strielat nebude. Skus s tou octaviou jazdit vacsinu tras v meste /na ktore japonci tento hybrid postavili/ a daj nam vediet aku budes mat spotrebu. 6,3 to ale nebude
Vyse spotreby kombinovana s vymenou kotoucu po 100t km je pouze dukazem toho, ze tester/ri s autem neumel/li jezdit. Do hybridu se neda jen sednout a jet jako s dieselem. Hybrid se ridici nepodridi, ridic se musi podridit hybridu.
Na druhou stranu, i kdyz s nim testeri jezdili jako pr..., Prius dokazal kde se delaji kvalitni a spolehlive automobily.
Potom si nemusis hybrid kupovat. Nikdo te do nej nenuti. Pokud ale cena dieselu stoupne na 1.8€, benzin na 2€, jak tomu brzo bude, tech, kteri se prispusobi hybridum bude vic a vic. Jde jen a jen o vlastni vuli, postoji k dane veci.....a cene benzinu + poplatku.
to je prostě absurdní a místní "ekologové" to neukecají... tohle auto prostě nedává smysl... nechce se mi tu vysvětlovat očividné, ale pokud by někdo pochyboval, tak si třeba zagooglete "Prius being Eco is nonsense"... ekologii ZDAR! :-|
A jéje - ty jsi četl ty štvavý články týkající se toho, kolik všeho možnýho sajrajtu se dostane do ovzduší při výrobě hbyridního ústrojí,co?>:-[]
Jak říká dole Klaudius - emise a znečištění z výroby a dopravy benzínu a nafty někdo počítá??
Taky ty emise na vyrobu hybridniho pohonu a baterek, zacinaje dolovanim kovu, montazi atd. a ekologickou likvidaci* stare baterie konce. Pak uz ten hybrid ma smysl opravdu jen po meste. Za mestem muzu jet za 6 litru s trochou snahy s kde cim bez baterek. Zvlast, kdyz se tomu autu *podridim*, jak tu nekdo o hybridech pise. Dva typy pohonu v 1 aute nevyjdou ve finale ani levne, ani ekologicky.
Elektropohon je ve srovnani s nejmodernejsimi spalovacimi motory a prevodovkami (tu elektromobil nepotrebuje) naprosto primitivni a jednoduchej system. Baterie samozrejme predstavuji mj. ekologickej problem, videl jsem nejaky reportaze z lithiovejch dolu v Bolivii a neni to veru zadny med. Podstatny je, ze a) lithia mame podle soucasnych projekci dost, b) casem patrne prejdeme na jiny typ baterii a nakonec c) baterie prece muzeme recyklovat. Viz [odkaz] .
Ked s tym niekto nevie jazdit, resp. jazdi ako prasa, tak sa tej spotrebe ani necudujem. Nahnat vysoku spotrebu dokaze kde kdo :-) Nizku ale len "par".
Vážení, uvědomte si, že TDI (a naftové motory nesplňující normu EURO 6) nejsou ekologické vůbec. Tudíž řeči o tom, že podobnou spotřebu dosáhnete s tatínkovou Octavii jsou opravdu zcestné.
Energie z ropy je hrozně levná záležitost (hlavně pro ty, kteří an ní vydělávají), jenže jednou už to levné nebude a přijde oba, kdy tahle energie nebude vůbec.
Přestože v rámci celého cyklu má Prisu velké zatížení prostředí (např. koloběh niklu v bateriích), tak emise ve městech řeší výborně a uvědomte si, že na to byl stavěn a je to podle mě ideální předěl mezi novou érou, která přijde a tou, která právě končí.
Každopádně nejvíc "eko" je stejně chodit pěšky, jezdit na kole, vlakem...
Aspoň u potírání tohoto se většina zdejších líných zadků shodne, proč zrovna oni musejí jezdit autem a ne "mastnou tyčí" jako "socka"...hybrid nehybrid.
jenže celé elektrické šílenství staví na tom, že jednou budeme mít možná hodně levné ekologické elektrické energie z obnovitelných zdrojů... jenže nikdo ještě přesvědčivě neukázal, jak toho chce dosáhnout...
vymysleli bio paliva, a ceny potravin vyletěli tak, že v některých částech lidé (málem) umírali hlady... vymysleli elektrošílenství a za chvíli nebudeme mít čím svítit a bude to jako třeba v Indii... město rozdělené na 7 částí a každá z nich jeden den v týdnu vypnutá, aby byli schopni vyjít s elektřinou aspoň nějak...
tak raději prosím vyvíjejte ty zdroje energie a ne automobily, které zatím nedávají smysl...
Mimochodem levna elektricka energie neni a nebude, fosilni paliva ovsem nebudou vubec, resp. budou tak drahy a vzacny, ze se budou spotrebovavat jinak nez prolejvanim v motorech. Navic elektrinu lze vyrobit ekologicky a zasadne ekologicky se "spotrebovava".
Mnozstvi elektromobilu nema s tim indickym marasmem spolecnyho samozrejme nic, elektromobil tam nikdo nema. A nejen ze tam nikdo nema elektromobil, spotreba energie na hlavu tam bude v srovnani se Zapadem zlomkova. Presto maj s energii takovej problem.
Co tim chci rict? Ze dostupnost energie neni jenom o absolutni spotrebe, ale i o schopnosti ji efektivne vyrabet a rozvest, v cemz mame i my (rozumej Evropa) velky mezery. Tim narazim na potrebu chytrych siti a ekologickych zdroju elektriny jako jsou jaderny nebo paroplynovy elektrarny, v mistech s vyhodnymi podminkami i obnovitelny zdroje. Evropska energetika se musi transformovat a modernizovat bez ohledu na elektromobily, byt ty by k tomu mohly byt vyznamnym impulsem.
vše má své pro i proti, ale já bych aktuálně byl asi taky pro ty jaderné elektrárny... dokud nepřijde někdo s něčím alternativním a OPRAVDU životaschopným...
Pockaj, az sa sem dole na tento prispevok prerpacuje Ada a Windiesel. Ti ti vysvetlia, co je ekologia.
Keby sem neprisli, tak sa to pokusim opisat ja:
Vypalis milon rokov stary prales v delte Nigeru, navrtas zem, ale ilovite piesky ti to nebudu dobre tesnit a tak ti zacne ropa presakovat vsade okolo do pody a vody. Samozrejme, v dutinach je aj plyn, ale v Afrike je teplo, tak ho tam nikto nekupi a vozit ho do Europy je moc drahe, tak ho budes spalovat hned na mieste, cim este zvysis priemernu teplotu v oblasti o niekolko stupnov. Ropu potom odvezies v tankeri, co ma spotrebu 1000l/100km, sem tam sa ti nieco utopi a zaleje pobrezie. Potom to zrafinujes v Taliansku, ale zase ti vzniknu nabytocne plyny, ktore je najlacnejsie spalit namieste, no a potom zase vysledok odvezies do skladu a potom na pumpu a zacnes ten mazut spalovat v meste, ked stojis s 1.9tdi 5/100 v kolone.
Je potreba si uvedomit, ze i ten prius potrebuje ropu, ktera prosakuje do pudy a tece do more, ale jeste k tomu zatezuje prirodu vyrobou baterii atd. Nerikam, ze je hybrid horsi, nez ropak, nebo naopak. Pouze se nesnazim videt veci tak cernobile.
Ta spotreba vyzera divne, ale pri Auto Tipe to nie je 1x.
Pri dlhodobom teste Mazdy 3 (aktualna generacia) im vysla priemerna spotreba takmer 10 litrov.
Mam prvu generaciu Trojky, ten isty motor ako v teste (1.6 MZR) ale s klasickym 4-stupnovym automatom....
Musel by som neustale jazdit ako blazon, aby som sa dostal nad 9. Ano, ked som jazdil dva mesiace vyhradne londynskej premavke, bol som na 9.2. Takisto s dost nalozenym autom pocas trojhodinoveho zatahu po autobahn, kde som mal priemernu rychlos (skutocny priemer - kilometre vs. cas) 152 km/h. (mam rad statistiku).
Ale ani jedno ani druhe nie je ukazovatel primernej spotreby.
Takze neviem, bud redaktori nevedia jazdit, alebo jazdia ako zmyslov zbaveni, mozno preto, lebo im to podvozok Trojky umoznuje.
Dalsia vec, s hybridom sa treba naucit jazdit - mal som moznost si vyskusat Lexus CT200h a od prvych 100 metrov mi bolo jasne, ze sa treba mentalne prepnut. To iste tvrdi znamy, ktory dochadza do centra Londyna kazdy den na Priuse - ten robil prechod z Golfu TDI s manualom.
Mozno staci si uvedomit, ze hybrid nie je ani na okresky, a uz vobec nie na dialnicu. Tam je hybridny pohon skor nevyhodou, lebo osoh z neho nie je ziaden, ale treba so sebou vlacit hmotnost navyse.
Hybrid ma uplatnenie najma v meste, kde treba casto brzdit a zrychlovat. To je prave situacia, kde hybrid moze tazit zo svojho konceptu: energia ktora by pri brzdeni v inych autach "vysumela do prazdna" (presnejsie, do odpadoveho tepla) sa rekuperuje a pouzije na zrychlovanie. A pokial auto po meste dosahuje 6.3L/100km, ma velmi dobru spotrebu...
Presne, hybrid patrí do mesta. Kupovať si to na presuny po autobahne je hlúposť. Rovnako hlúposť je kúpiť moderný diesel s DPF filtrom a jazdiť s tým krátke štreky po meste.
Stačí použiť pri výbere pohonu rozum a správne si analyzovať, na čo to auto vlastne používam. Mne by sa hybrid hodil, po meste na svojom benzínovom aute v zime jazdím za 12 litrov :-( ..na priuse by som točil možno za 4.
Tak on i na dálnici má hybrid droboučkou výhodu, zejména na přeplněné D1 u Prahy. Při zrychlování totiž pracují oba motory společně a tím pádem ta spotřeba neletí tolik nahoru. To samozřejmě řidič moc nepocítí.
Samozrejme pokial dopravna situacia na dialnici pripomina mesto (auta sa pohybuju "krokom" po malych usekoch), tam hybrid tiez pride k slovu. Ale za normalnych okolnosti sa bateria na dialnici nema kedy nabit. Nie je vela takych strmych dialnicnych usekov, kde by auto pri 130 a vyradenej rychlosti este zrychlovalo...
Ja nie som zaujaty proti hybridom, len si skratka treba uvedomovat kedy maju zmysel, a kedy nie. Podobne treba uvazovat aj pri kupe dieselu, ako vyssie napisal "gld"...
Co tu řešíte furt půllitr spotřeby, Prius je důkazem, že spolehlivé auto se vyrobit dá, tak proč sakra naše firemní Peugeoty jsou furt s něčím v servise.
Bravo Toyota. Teď jsem zvědavý na to jak bude auto fungovat po 200 000 km. Pokud bude výčet závad nicotný jako do teď, pak se dá mluvit o spolehlivém autě. Zejména co se týče pohonného ústrojí.
Nadavky na hybrid idu mnohym cez usta, ale ze nezmyselne SUV brazdia vacsinou len mesta nikomu nevadi.
Tlieskam Toyote, ze sa auto nepotentovalo ani pri takomto teste a potvrdzuju to aj testy taxikarov a ti sa uz blizia k 300 tkm (Autobild 03/2012).
Spotreba ? Len tak pre info tito ludia nedavno dokoncili test AUDI 2.0 TDI Multitronic (vysypana prevodovka) s konecnou spotrebou 7,9. :-! To nejak zabudli spomenut na tychto strankach.
Takze porovnavajte porovnatelne. ;-)
Presne tak, aj ako pise Me_Myself_and_I, ze oni mali spotrebu 10l s Mazdou 1.6. Ja napriklad mam 6.8 Takto sa jazdi, ked mas zdarma benzin a zdarma auto.
Bez ohledu na subjektivni nazor na smysluplnost ci nesmyslnost hybridniho pohonu je nutno dat Toyote :yes: za absolutne perfektni vysledek v dlouhodobem testu.
V potaz nutno vizt i to, ze Prius do testu vstupoval s mnohem slozitejsi technikou a nejmodernejsimi (rozumnej - zatim casem neproverenymi) technologiemi a obstal na vybornou.
Vyrobci vozu ze dna tabulky, casto s mnohem primitivnejsi technikou, muzou jenom zavistlive vzhlizet k Toyote a jejimu umeni postavit spolehlivy vuz.
TOYOTA WAY :yes:
PS: spotrebu v techto testech nelze bez hlubsi znalosti stylu jizdy a podminek, za jakych vuz jezdil, brat vazne - bezh ohledu na to, jestli jde o hybrid, ci ne.
...to, ze se behem prvnich 100 tis km na aute nic nevysype je vicemene normalni. Toyota neni rendlik. zajimavejsi by byl vycet zavad po 200, 300 a 400 tis km a srovnani ceny opravy techto zavad ve srovnani se stejne ojetou Octavii I (napriklad).
Ale uplne nejvic mne fascinuje vysoka spotreba tohodle hybridu. Zajimalo by nas napriklad srovnani, kolik se po dobu zivota tohoto vozidla (typicky 400 tis km) zaplatilo za palivo a opravy a jaka je zustatkova cena takoveho vozu ve srovnani se starou dobrou Octavii I. 1,9 TDI PD...
Nauc sa po nemecky a nebudes tu pisat taketo chu..viny.
...
"Tlieskam Toyote, ze sa auto nepotentovalo ani pri takomto teste a potvrdzuju to aj testy taxikarov a ti sa uz blizia k 300 tkm (Autobild 03/2012).
Spotreba ? Len tak pre info tito ludia nedavno dokoncili test AUDI 2.0 TDI Multitronic (vysypana prevodovka) s konecnou spotrebou 7,9. To nejak zabudli spomenut na tychto strankach.
Takze porovnavajte porovnatelne. "
....
Po precitani diskusie mam pocit, ze vacsina diskutujucich ma patent na rozum.
Tak sa pridam aj ja.
V DE je na dialniciach na mnohych usekoch neobmedzena rychlost a redaktori nie su pretekari ecorallye, preto v testoch AutoBild moze byt spotreba aka je.
Aj ked ma Prius brzdenie rekuperaciou, stale ma CVT automat, takze brzdy mozu byt viac namahane, plus baterie tiez nieco vazia oproti beznym styriapolmetrovym autam. Takze tolko moj nazor k brzdam.
To ano. Problem je v tom, ze mnozi zde diskutujici vidi udaj pres sest litru a hned z toho usuzuji, ze je Prius na , kdyz oni jezdi s dieselem usporneji. Uz ale nevidi, ze titez redaktori v tom dieselovem aute jezdi i pres 8. Ja osobne se radeji podivam na Spritmonitor, ze ktereho sice nelze vyvozovat 100% zavery, ale rozhodne o realne spotrebe rekne vice. A tam vidim, ze Prius proste usporny je :-)
Jen co jsem si precetl,ze je to z autotipu,ani jsem to necetl. To jsou toliko relevantni informace jak z babskyho snemu. Odebiral jsem ten casopis kdysi a at koukam na stary ci novy,pisou tam jen lzi a nesmysly. dvojnasob to plati pro materialy z auto-hitler-bildu...
a pokazdy tam pisou to samy,uz spoustu let
Když to fórum procházím, tak mi připadá, že všichni diskutující se u Toyoty Prius soustřeďují jen na spotřebu a srovnávání se Škodovkou a koncernovými vozidly. Z příspěvků je, zcela nepochopitelně, vidět úplnou zášť a nenávist k tomuto vozidlu. Navíc, podle mne, přispěvatelé nejspíše to vozidlo nikdy neviděli, natož aby se v něm svezli. Myslím si, že jej znají jen z časopisů a webových stránek. Vždyť to není jen o spotřebě, to je jedna z mnoha věcí, které se u tohoto vozidla posuzují. Já s tímto vozidlem jezdím již dva roky - jako jediný řidič. Mám je od novoty a za tuto dobu mám celkovou průměrnou spotřebu 4,8 l na 100 km; jezdím za využití zákonem povolených limitů. Ale jak uvádím, vůbec to není o spotřebě, to je jen hrozinka na dortu a kdybych auto kupoval jen kvůli spotřebě, tak bych zřejmě šel také do vznětového motoru. Ale možná se budete divit, mě se to auto i líbí a při kopupi jsem se rozhodoval mj. i podle vzhledu. Proč jsem se ale rozhodl pro Prius, nebyla ani spotřeba, ani ten vzhled, ale jím používaná technologie a technická vybavenost. Z monha vyjmenuji namátkově: má třeba LED hlavní světlomety (to má málokteré auto i dvakrát tak dražší), má inteligentní přednárazový systém, který v případě kolize napomáhá řidiči, auto automaticky brzdí a připraví posádku na náraz; má adaptivní tempomat (nevím, ale myslím si, že toto Škoda vůbec nenabízí ani u Superbu), má inteligentní parkovací systém - auto samo zaparkuje; má HED-UP display, atd. Jízda je úplně pohodová díky elektronické "automatické" převodovce, jízda je velmi tichá, atd. Nevím proč se zde hovoří o rychlostech, to vozidlo úplně v pohodě zvládá všechny, zákonem stanovené, rychlostní limity. Maximálku má 180 km/h. I když má někdo nějaké sportovní vozidlo, tak pokud je slušný řidič a občan ctící zákony, tak musí jezdit stejnou rychlostí, jakou zvládl, např. i legendární Trabant, když zde chcete hovořit o jiných značkách. Všem kritiků doporučuji jízdu s tímto vozidlem. :-)