Toyota Prius III po 100.000 kilometrech: Jen žárovky a destičky
Časopis AutoTip zveřejňuje v čísle 5/2012 výsledky dlouhodobého testu Toyoty Prius třetí generace. Redaktoři německého Auto Bildu si pro svých 100 tisíc km vybrali průkopníka hybridního pohonu a těšili se, jaké zajímavé závady se na zařízení objeví.
Prius nabízí jednu z nejkomplikovanějších technik, jaká kdy prošla rukama redaktorů. Hybridní pohon se přitom již dlouhodobě testoval v roce 2006 na předchozí generaci. Automobil tehdy prošel náročnou zkouškou s několika drobnými závadami, z nichž největší představovala prasklá žárovka nad registrační značkou. Aktuálně si vůz drží třetí příčku v tabulce spolehlivosti spolu s Mazdou 5 2.0 MZR-CD a Mazdou 3 1,6 MZR.
JAKE.AUTO.CZ Toyota Prius III – všechny testy a další články
Stotisícový test třetí generace Priusu odstartoval v říjnu 2009 a trval téměř dva a půl roku. Akumulátory i pohonné ústrojí po celou dobu fungovaly bezvadně. Pořád sice trvá vlažnější odezva na sešlápnutí pedálu plynu, nicméně aktuální verze je na tom v daném směru lépe než předchůdce. S poslední modelovou změnou v roce 2009 se totiž zvětšil zážehový čtyřválec (1,8 l/73 kW nahradil 1,5 l/57 kW) i elektromotor (60 místo 50 kW). Současně s tím klesla spotřeba o 0,6 litru na výsledných 6,3 l na 100 kilometrů.
Redaktoři se během testu nepotýkali se žádnými závažnými závadami a tak měli klid na prozkoumávání interiéru Priusu. V něm se jim líbily praktické odkládací prostory či relativně objemný zavazadelník (445 litrů). Naopak slibovaného dojezdu na elektřinu, který měl činit 1,5 kilometru, se redaktorům nepodařilo dosáhnout ani jednou.
Seznam závad je nebývale krátký: za celých 100 tisíc kilometrů praskly dvě žárovky v hlavních světlometech. Měněny byly dále přední kotouče a přední i zadní destičky.
Toyota Prius i v druhém dlouhodobém testu na 100.000 kilometrů předvedla parádní spolehlivost, a to navzdory složité použité technice. Všechny součástky fungovaly po celou dobu bezvadně. Zkoušený exemplář je proti předchůdci silnější, komfortnější a s průměrnou spotřebou 6,3 l na 100 km také hospodárnější. Pohonné ústrojí pracuje dobře, sériová výbava je na úrovni. Zvyknout si musíte na tvrdší pérování a odezvu řízení.
Kompletní test s rozpisem provozních nákladů, servisních nákladů, podrobným seznamem závad, žebříčkem dříve testovaných vozů, naměřenými dynamickými hodnotami a množstvím dalších podrobných informací naleznete v aktuálním vydání Auto Tipu číslo 05/2012.