Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Prius III po 100.000 kilometrech: Jen žárovky a destičky

Auto Tip Klassik
Diskuze (150)
Toyota Prius třetí generace absolvovala 100 tisíc kilometrů bez zaváhání, jedinou nepříjemností byly dvě prasklé žárovky.

Časopis AutoTip zveřejňuje v čísle 5/2012 výsledky dlouhodobého testu Toyoty Prius třetí generace. Redaktoři německého Auto Bildu si pro svých 100 tisíc km vybrali průkopníka hybridního pohonu a těšili se, jaké zajímavé závady se na zařízení objeví.

Prius nabízí jednu z nejkomplikovanějších technik, jaká kdy prošla rukama redaktorů. Hybridní pohon se přitom již dlouhodobě testoval v roce 2006 na předchozí generaci. Automobil tehdy prošel náročnou zkouškou s několika drobnými závadami, z nichž největší představovala prasklá žárovka nad registrační značkou. Aktuálně si vůz drží třetí příčku v tabulce spolehlivosti spolu s Mazdou 5 2.0 MZR-CD a Mazdou 3 1,6 MZR.

JAKE.AUTO.CZ Toyota Prius III – všechny testy a další články

Stotisícový test třetí generace Priusu odstartoval v říjnu 2009 a trval téměř dva a půl roku. Akumulátory i pohonné ústrojí po celou dobu fungovaly bezvadně. Pořád sice trvá vlažnější odezva na sešlápnutí pedálu plynu, nicméně aktuální verze je na tom v daném směru lépe než předchůdce. S poslední modelovou změnou v roce 2009 se totiž zvětšil zážehový čtyřválec (1,8 l/73 kW nahradil 1,5 l/57 kW) i elektromotor (60 místo 50 kW). Současně s tím klesla spotřeba o 0,6 litru na výsledných 6,3 l na 100 kilometrů.

Redaktoři se během testu nepotýkali se žádnými závažnými závadami a tak měli klid na prozkoumávání interiéru Priusu. V něm se jim líbily praktické odkládací prostory či relativně objemný zavazadelník (445 litrů). Naopak slibovaného dojezdu na elektřinu, který měl činit 1,5 kilometru, se redaktorům nepodařilo dosáhnout ani jednou.

Seznam závad je nebývale krátký: za celých 100 tisíc kilometrů praskly dvě žárovky v hlavních světlometech. Měněny byly dále přední kotouče a přední i zadní destičky.

Toyota Prius i v druhém dlouhodobém testu na 100.000 kilometrů předvedla parádní spolehlivost, a to navzdory složité použité technice. Všechny součástky fungovaly po celou dobu bezvadně. Zkoušený exemplář je proti předchůdci silnější, komfortnější a s průměrnou spotřebou 6,3 l na 100 km také hospodárnější. Pohonné ústrojí pracuje dobře, sériová výbava je na úrovni. Zvyknout si musíte na tvrdší pérování a odezvu řízení.

Kompletní test s rozpisem provozních nákladů, servisních nákladů, podrobným seznamem závad, žebříčkem dříve testovaných vozů, naměřenými dynamickými hodnotami a množstvím dalších podrobných informací naleznete v aktuálním vydání Auto Tipu číslo 05/2012.

autotip bazar nizsistredni autotip bazar nizsistredni

Auto Tip Klassik
Diskuze (150)
29. 8. 2012 09:53
Re: kotouče?
Ne, kotouče po 100 tisících nejsou normální. Jak tu někdo psal, to s ním jezdili stylem cuore sportivo. Spotřeba by tomu odpovídala. Mám na tomhle Priusu taky skoro 100 tisíc, jezdím za 4 litry a původní kotouče jsou v pohodě.
Avatar - Dylan McKay
9. 3. 2012 12:49
Re: Samé mlácení prázdné slány
:yes:
Avatar - CommonUser
9. 3. 2012 11:51
Re: TOYOTA
Nauc sa po nemecky a nebudes tu pisat taketo chu..viny.
...
"Tlieskam Toyote, ze sa auto nepotentovalo ani pri takomto teste a potvrdzuju to aj testy taxikarov a ti sa uz blizia k 300 tkm (Autobild 03/2012).
Spotreba ? Len tak pre info tito ludia nedavno dokoncili test AUDI 2.0 TDI Multitronic (vysypana prevodovka) s konecnou spotrebou 7,9. To nejak zabudli spomenut na tychto strankach.
Takze porovnavajte porovnatelne. "
....
9. 3. 2012 10:53
Re: kotouče?
Ja za lonskej rok najezdil s benzinakem 50 tisic km a prijde mi to jako nejlepsi volba. Starosti nula tankuju kde chci benzin nezamrza proste pohoda :-)
9. 3. 2012 10:35
Samé mlácení prázdné slány
Když to fórum procházím, tak mi připadá, že všichni diskutující se u Toyoty Prius soustřeďují jen na spotřebu a srovnávání se Škodovkou a koncernovými vozidly. Z příspěvků je, zcela nepochopitelně, vidět úplnou zášť a nenávist k tomuto vozidlu. Navíc, podle mne, přispěvatelé nejspíše to vozidlo nikdy neviděli, natož aby se v něm svezli. Myslím si, že jej znají jen z časopisů a webových stránek. Vždyť to není jen o spotřebě, to je jedna z mnoha věcí, které se u tohoto vozidla posuzují. Já s tímto vozidlem jezdím již dva roky - jako jediný řidič. Mám je od novoty a za tuto dobu mám celkovou průměrnou spotřebu 4,8 l na 100 km; jezdím za využití zákonem povolených limitů. Ale jak uvádím, vůbec to není o spotřebě, to je jen hrozinka na dortu a kdybych auto kupoval jen kvůli spotřebě, tak bych zřejmě šel také do vznětového motoru. Ale možná se budete divit, mě se to auto i líbí a při kopupi jsem se rozhodoval mj. i podle vzhledu. Proč jsem se ale rozhodl pro Prius, nebyla ani spotřeba, ani ten vzhled, ale jím používaná technologie a technická vybavenost. Z monha vyjmenuji namátkově: má třeba LED hlavní světlomety (to má málokteré auto i dvakrát tak dražší), má inteligentní přednárazový systém, který v případě kolize napomáhá řidiči, auto automaticky brzdí a připraví posádku na náraz; má adaptivní tempomat (nevím, ale myslím si, že toto Škoda vůbec nenabízí ani u Superbu), má inteligentní parkovací systém - auto samo zaparkuje; má HED-UP display, atd. Jízda je úplně pohodová díky elektronické "automatické" převodovce, jízda je velmi tichá, atd. Nevím proč se zde hovoří o rychlostech, to vozidlo úplně v pohodě zvládá všechny, zákonem stanovené, rychlostní limity. Maximálku má 180 km/h. I když má někdo nějaké sportovní vozidlo, tak pokud je slušný řidič a občan ctící zákony, tak musí jezdit stejnou rychlostí, jakou zvládl, např. i legendární Trabant, když zde chcete hovořit o jiných značkách. Všem kritiků doporučuji jízdu s tímto vozidlem. :-)