V době internetu ani velké automobilky své novinky neutají. Oficiální fotografie Mercedesu třídy A unikly na Sít sítí pár hodin před ženevskou premiérou.
Já dávám za 1 dvakrát podtržená. Naopak, sériová podoba je tak blízko konceptu, že bych přál všem ostatním automobilkám, aby byly také tak odvážné. Nebo naopak?! Aby byly jejich koncepty tak podobné budoucím sériovkám? Podle mě jde o druhý nejhezčí Mercedes od 70.let (po CLS). Jen nechápu, proč A je tak fantastické, a nová M tak připrdnutá. Copak nemají jednoho šéfdesignera, který by zabráníl, aby kvůli aerodynamice M-ko vypadalo jako pekáč buchet?!
Súhlas! Urobil som to isté... No nechajme to na ďalšie dojmy a hlavne reálne stretnutie. Aj u BMW 1er bol môj absolútne prvý dojem skeptický a teraz to považujem za veľmi vydarený počin!
U 1er to naživo také bylo o něco lepší, ale pořád to z mého pohledu je divný až ošklivý.Pokud by jsem hodnotil 1er tak by jsem mu dal za 3 a to jenom díky povedenému interieru.
Ta boční linka je fakt divná. Zadek je docela fajn (DS3 jak vyšitá), spíše na předku je to takové moc načechraně baculaté, ta velká maska z Bčka asi chtěla trochu zmenšit a zjemnit.
Zase na druhou stranu, předek je stejně jako u BMW 1 originální, nezvyklý, zatímco zadek u MB A, B, BMW1, Golf,Polo má design tak nějak stejný, unifikovaný
No zrovna předek je partie kterou bych si dovedl představit na 1er ještě hezčí (třeba v intencích 3er nebo i 5 er), nicméně proti minulé generaci nová 1er hodně prokoukla odstraněním divného bočního prolisu který působil jak rozšmajdaná bačkora a teď se podobně nesmyslná linka objevuje na boku Ačka.
Jasně, zastávám názor, že jako BMW v M-paketu by měla vypadat základní verze a k tomu by mohl být k dispozici nějaký odvážnější M.paket...ale spíš sem chtěl poukázat na to že ty zadečky...včetně nových MB jsou takové obyčejné, fádní...zatímco přední partie jak u 1er tak u MB jsou originální, nejsou tak snadno zaměnitelné s jinou značkou...Viz zadní třetina MB B, tvar auta je stejný, ale zatímco u B první generace je jasně patrná příslušnost k MB, u druhé generace už tomu tak podle mě není..
Súhlas, dvojka. Maska športovej verzie (či čo to má byť- strieborný model) vyzerá hrozne gýčovo. A zozadu je to ako citroen. Chýba mi tam mercedesovský feeling.
Fakt trefa a premiéra jara :yes: Designově skvěle navazuje na B-klasse a zejména v interiéru to áčku fakt sluší. Zvenku se udála přeměna z nevýrazného pseudo MPV předchůdců na šviháka třídy, jež očividně má zlákat k MB mladší klientelu a to by v tom byl čert aby se to nepovedlo, mě se líbí moc!!!!
Jen škoda, že to nemá zadní náhon ;-)
Souhlas. Klobouk dolů. Parádní! Líbí se mi ještě více než třída B. Opravdu supr. Teď jsem ještě zvědavý na ceny. Nové B začíná na 465 000,- (180 CGI se 122 koníky). Uvidíme kam dají nové Áčko. Je ale neskutečně povedené. I interiér. Věřím, že s tímhle udělají trhák...zvlášť pokud ho stlačí pod 400 000.
Kdyby byl pod 400 tisíc se 180 CGI, tak je to bomba. Možná bude chudé na výbavu, ale vzhledem k parametrům jde o cenu, kterou pár let zpět člověk viděl leda u Korejce.
Safra, tady si někdo plete dojmy a pojmy... :-) Mám dojem, že modrá kastrolová barva stačí k tomu, aby někdo viděl v Mercedesu Hyundai.... :-O Takové hodnocení napovídá, že někdo tady nemá dost představivosti, aby pomocí fotek "viděl" celý vůz v jeho hmotě a proporcích..... ;-\
Nejsem designér, ale nehledě na barvu, prolisy na boku (doprovázející fluidní design hyundaie) vozu stejně jako způsob tvarování spodku přední části mi zkrátka připadají, jako by dvěma designérům někdo řekl, jak to chce mít, a oni jen trošku odlišně pojali. Netvrdím, že to je stejné, ale tohle je Mercedes jinak než ho známe, něco je úplně jinak - začni u oblých kulatých snad až barokně pumprlatých koncových svítilen a dej si je do kontrastu s těmi ostrými prolisy na boku.. Předek je zvláštní, ale aspoň se výrazně odlišuje od konkurence. Interiér, to už je Mercedes jak má být :yes:
Ano, ten odstín modré tomu nesporně "pomohl" a v reálu může být dojem podstatně lepší, než jen z těchto fotekm, ale to v zásadě stejně nic nemění na tom, co jsem si dovolil v reakci za sebe napsat.
Z toho co tam designově částečně! (celkový dojem je pochopitelně výrazně jinde) vidím i "z i 30" rozhodně radost nemám (podobně jako jsem neměl vůbec radost z 1. generace 1er 5dv. hb), ale zavírat oči před tím nemíním... ;-)
No vzal si mi to z úst - Korea jak vyšitá. Moje teta pekla kdysi speciální buchtu, kterou pojmenovala "mraky". Tohle a většina nové korejské produkce je tomu podobný, tedy myšleno zvenku. Uvnitř je tohle oproti pouťovým korejcům a novému focusu opravdu někde jinde:-O
To je zvláštní, ale já když viděl ten velký znak na kapotě ve tvaru třícípé hvězdy a klasickou Mercedesovskou masku s dlouhou přídí, tak jsem si řekl Mercedes. Ale někdo holt v tom vidí Hyundai jen pro jednu linku na dveřích, která se najde i na jiných autech, které tak často v reklamách nejsou.
Ale úpřímně, hrozně bych chtěl vidět, jak bys bez předchozích informací poznal při pohledu čistě z boku, že to je Mercedes.. pochybuju. Zezadu bez trojcípu to samo. Jediné co zvenčí připomíná Mercedes je maska a světla, to je vše. Ostatní je jinak.
Motorizacia ako pri B klasse.... A 180 BlueEFFICIENCY,A 200 BlueEFFICIENCY, A 180 CDI BlueEFFICIENCY,A 200 CDI BlueEFFICIENCY,A 250 CDI BlueEFFICIENCY ;-)
myslím, že A200 bude vrcholná verze, ta šedá vypadá na nejsilnější model s těmi červenými linkami před maskou vpředu a vzadu v nárazníku, další jako to modré budou už jenom "slabší".
tesil jsem se, ze 1er zadupe do zeme, najednou mi ale ta 1er nejak zkrasnela, toto neni nic moc teda. Urcite je to nasmerovani spravnym smerem predchozi A byla proste paskvil, takovy Smart SUV , proste zbytecnost, maly hatch mercedesu chybel. Nicmene jeste trsoku ostrosti by mu neuskodilo, na nekterych fotkach se predek dere jak vykuleny jarda, zadek je zas takovy nemercedovsky, DS3 me napadla hned, no uvidime az uvidime nazivo
Tak som z toho akýsi rozpačitý. Bočný profil je vcelku vydarený a auto pôsobí dynamicky, čo je pekne zvýraznené ostrými líniami a hranami. Predok ale akoby patril inému autu, celá maska pôsobí ako o triedu väčšia, ako zvyšok auta. Skrátka príliš je z toho citeľná snaha dať tomu look Mercedesu za každú cenu, bohužiaľ v tomto prípade za cenu nekompatibility so zvyškom auta.
Na druhej strane ak by sme si odmysleli monštróznu hviezdu a veľkú vystupujúcu masku, mohlo by sa stať, že auto bude zameniteľné s radom konkurentov, ktorého línie sa na ňom dajú pozorovať (nech už tam niekto vidí 1er a niekto i30). Hodnotím za 3 (keď od prémiových automobiliek mám vyššie očakávania). ;-\
Souhlas. Navic mě se nelibi až tak moc zadni čast ale ve finale jsem nebyl tak přisny a dal za 2. Za to interier s těmi zaměřovači s bidou za 3.
Takove BMW 1 jak interier tak exterier za 1.
Tedy dočíst se na diskusi, že Mercedes vypadá skoro jako korejská produkce, to s člověkem opravdu zacvičí. Diskusní zabedněnost některých jedinců vskutku nemá mezí, a potvrzuje se, že prémiová produkce je opravdu určená výhradně pro... prémiové lidi.
Asi první, co normálního jedince napadne je vizuální spřízněnost s... BMW1. Oba to bouchají stejně, přitom každý posvém, zajímavé. Co z toho vytěžit? No to, co vidíme, myslím tedy především na siluetu, na karosářská těžiště, a to jak u jedničky tak u áčka, to je přesně to, co má mít kompakt na následujících pět sedm let. Můžeme jen spekulovat, jaký bude v tomto kontextu G7.
Samotné áčko je fantastické, velmi oceňuji vyřešení netežšího vořecha, totiž "C" sloupek, klasické zakončení zadního bočního okénka totiž neumožňovalo tak jako u BMW celou tu zadní boční kompozici střihnout zcela přirozeně. Avšak i ta jistá jednoduchost C okénka nakonec poskytla áčku švih a styl. Může za to samozřejmě tvar zadních dveří a shora pak navázání zadního okna, mistrovský kousek, a to včetně zadních světel, tady má Mercedes nad BMW jednoznačně vrch.
Pokud kolegové nějak významně historicky nejásají, a i já přiznávám, že u monitoru nyní nekřepčím na stole, je to proto, že Mercedes není ani žok na rejži ani karikatura vlastní kartikatury, je to Mercedes, tedy ten, který naší garážovou estetiku vede již přes sto let. Uznejme, že výborně. Tahle estetika chce čas.
Designová komplikovanost, křivky takřka na hraně odvrácené strany, složité harmonie boků, to vše je natolik špičkově sladěné, že nám za dva tři měsíce bude třídní (i velikostní) konkurence (s výjimkou Golfa) připadat jako garážový výprodej. Pravda zítřejších kompaktních silnic je totiž toto: [odkaz]
No, nezbývá než nakousnout prémiové jablko a podívat se na konkurenci s nadhledem
1/ [odkaz] Rodinná kompaktní prémiová jednička, designová dvojka.
2/ [odkaz] Designová třídní trojka, auto pro festovního jezdce.
3/ [odkaz] Designová událost roku, auto pro znalce, kompaktní prémiové eso.
4/ Máme tu ještě na cestě novou AUDI A3... Tak, že by bylo všechno jinak?
Když si vybavuji své první dojmy z poslední E klasse a srovnávám je s dnešním vnímáním toho auta...musím ti dát za pravdu...MB vede naše oko a vkus, ALE zadní svítilny si přece jen zasloužily víc invence... ;-)
giulietta je designové dílo...ale mercedes A je skutečně nádherný o tom není pochyb...ale rád bych ho viděl ještě v konvenčnější stříbrné, černé a bílé... :yes::yes:
Tak bych to neodstreloval.
Italove na Giuliette dokazali zase nakreslit auto od ruky a i kdyz se jim nepovedlo uhlidat proporce, jsem rad, ze si to udelali po svem.
Bez ohledu na to, ze ten predek neumim stravit a ze mi interier prijde moc komplikovany - Giulietta je jedinou poradnou protivahou chladnokrevne nemecke skole.
A co to má společného s mým příspěvkem? Pokud máš nějaký interní psychoproblém, za mnou s ním nechoď, navštiv odborné zdravotnické pracoviště, oni už si tě tam ostestují, neboj.
Tvoj príspevok " Diskusní zabedněnost některých jedinců vskutku nemá mezí, a potvrzuje se, že prémiová produkce je opravdu určená výhradně pro... prémiové lidi. "
Hm, prý prémiové jablko.. Ne, ne, ne a čtvrté zatím nejde hodnotit... Ta malá prémiová jablíčka mají poněkud kyselou příchuť.
Přijde mi, že snaha nacpat typické designové prvky německých prémiovek na auta nižší střední končí přinejmenším rozpačitým výsledkem. Dlouhé čumáky středních a vyšších tříd na malých autech jsou jako pěst na oko a zbytek už to moc zachránit nemůže.
Nic ti nepřijde, tak to je, není jednoduché na tak malé ploše definovat prémiovou krásu. O to více například vystupuje do popředí kvalita supermainstreamového designu Golfu. Ale klid, počkej na áčko v nějakém stříbrném odstínu, bude to parádní dělo.
Prosím, jen to ne! Stříbrnou nudu už nemůžu ani vidět! To už mě spíš překvapuje, jak mnohým autům (ale zase ne všem) sedne bílá.
Golf (když už sem tu modlu zatahuješ), ale i Focus, Astra, Cee'd, Mégane a další mainstreamové kousky nižší střední mají obrovskou výhodu v předním pohonu, který jim umožňuje být auty s nedeformovanými proporcemi. To zkrátka BMW a M-B, lpící na poháněné zadní, nedokáží.
To jsi dost vedle, jednak Ačko má motor napříč a druhak co podélně uložený motor deformuje? Vůbec nic, naopak umožňuje zkrátit přední převis což je hezké..
Aha. Tak to se omlouvám, zmátl mě ten dlouhý čumák jako u BMW 1. To je přesně ten případ, kdy zadní pohon deformuje auto. Příliš dlouhá příď v kontrastu se zbytkem auta prostě nesedí a jednička vypadá z bočního pohledu jednoduše příšerně. Áčko se, bohužel, drží stejné koncepce designu (aby ne, je to Mercedes), navíc dovedené do extrému přídí z CLS...
No jo, no, je to marny, mame tady letosni eso es.
Aspon mezi kompakty urcite.
Ta ceelesoidni linka bocnich oken je perfektne zmaknuta od zrcatka az po Ce sloupek. Je to cele prisate k zemi a rysy ma ostre jako starej marinak.
Blatniky a boky jsou perfektne strizene. Navic tady nemusime premitat o tom, jak to bude vypadat na zakladnich plechacich - mercedesaci totiz na rozdil od kionyru nekupujou za "cenu od", takze si tech sladkejch osmnact jiste dopreji.
Ale co je nejlepsi - to je maska.
Kompakt, nekompakt, mozna to bude nejlevnejsi medour, ale jak uvidim tu hvezdu v zrcatku, vyklopim se do pangejtu.
Bravo, Mercedes! :yes:
Mimochodem obcas zaslechnem pokrik o tom, ze by se nekdo z D3 mel od korejcu ci japoncu ucit, jak se delaj dobra auta. Tak na to lze rict jen jedno: Mercedes by se obecne mohl ucit, jak delat spatna auta, on je totiz uz ani neumi :-)
Jak jsem již naznačil výše, zatím, dle aktuálních foto trochu rozpaky. Velmi mne oslovuje celková silueta, velikost kol, proporce. To je dle mne trefa. I zmiňovaný aktuální "čumák" mi k tomu autu sedí. Definice MB. Jen ten pohled z boku mi příliš rozbijí ten horní prolis. ;-\ Uvidíme na živo a v nějaké tmavší barvě, která to auto "zahladí". Jedno mi ale přijde jisté. To auto bude na živo působit neuvěřitelně široce. Optický posaz na silnici bude výborný.
:yes::yes: přesně tak, nedokázal bych to říct líp, bys mohl uvádět nějakej magazín o autech :-) ten design se mi nejvíc líbil u původní studie, snad z ní u třídvéřáku zbyde ještě víc. jinak ale nový SL mě až tak moc nebere, ale řikám si, že je hlavní být originální a myslet do budoucna, časem to snad ještě dozraje :-)
a navíc úkázal, že automobilový design není ve slépé uličce, příjemné překvapení, proti tomuhle je nová A3 s 20 let vyhaslým designem a nápadem, příjemné překvepení bylo i nové Ferrari :))))
audi potřebuje nový směr designu...ta jejich nekonečná variace na wow efekt diodového cirkusu začíná být celkem ohraná...sice dneska už ho mají skoro všecky prémiové značky ale dle mého v mnohem vkusnějším vydání
Hezké, v stříbrné nebo antracitové to bude fešák. Respektive mnohem větší fešák, než 1er s převrácenými světly.
Jen by mě zajímalo, co je to za novou módu, dávat na přístrojovku displeje infotainmentu takhle idiotsky. Vždyť řešení se zakrytím kapličkou je nejen elegantnější, ale i daleko ergonomičtější... :-|
Tož pěkné to je, akorát to není Mercedes. :-(
Nemůžu se zbavit dojmu, že ze předu to pasuje do flotily švédočíny a zadek kouká z francouzského autosalonu.... takhle si Mercedes nepředstavuji :-|
Běžně do diskuze na auto.cz nepíši, ale tentokrát si nemohu pomoct. Mercedes je má srdeční záležitost již od dětství, kdy mi na zdi visela stará dobrá 190. Na německé trojce jsem vždy oproti průměrné celosvětové šedi obdivoval konzervativní ostře řezaný design, špičkovou techniku a výraz ve "tváři", který je i po 40 letech neměnný, agresivní, prostě k sežrání. Až na určité úlety některých typů posledních let od MB, BMW, Audi se mi většian aut líbila. Po těch mastodontích světlech z BMW 1 jsem se zhrozil z mandlových světěl Áčka. Kde jsou ostře řezané linky? Kde je agresivní výraz ve tváři? Nebudu tvrdit, že je to podobné korejcům, ono je to toiž podobné všemu ostatnímu...bohužel. Je to bachratý, má to předkus a velký světla. Oproti studii je tohle opravdu výrazný krok dozadu. Jen doufám, že Škodovka podobně nezprzní Misson L.
Abych jen nerejpal, technika bude zcela jistě špičková a jedničku s hvězdičkou si zaslouží MB za interiér.
není možná - Němci udělali 1. hezký auto! Kdyby tak ještě ukočírovali trošku ty boční křivky a nápady z exteriéru propsali i do interiéru bylo by to dokonalé. Snad i budoucí majitelé budou dost osvícení a nezabijí hezkou kastli nějakou nudnou barvou (černá, šedá stříbrná) ;-)