Mégane, klíčový model Renaultu v nabité nižší střední třídě, prošel nedávno modernizací. Nový model se začíná prodávat na českém trhu. Základní cena oproti předchůdci vzrostla o 5.000,-.
Milá redakce,
bylo by fajn, kdybyste hned v první větě neuváděli mylné informace:
Připomeňme, že hlavním poznávacím znakem Méganu pro rok 2012 jsou vpředu standardní diody pro denní svícení.
Když mrknete do ceníku, zjistíte, že denní svícení s LED je součástí paketu Look, který má ve standardu jen verze Dynamique a Bose, u Expression si za něj musíte 3100,-- připlatit. U zbylých dvou verzí to není vůbec.
Fakt? Já jsem totiž taky ze všech článků o Megane 2012 nabyl dojmu, že ty LEDky budou nyní standardní výbavou... Navíc mě zklamalo, že nový motor 1.2 TCE prostě nenahradí starou jednašestku, ale že z něj udělali exkluzivní zboží. ;-\
To jo tedy takovej příplatek už skoro jak za diesela a přitom pořád žádný extra zkušenosti s turbobenzínem. Raději bych šel do tý 1.6. Jinak vzhledově naštěstí zůstal podobný je to pěkný auto. Zajímalo by mě ještě proč je trochu rozdíl v 1,5D 90k a 1.6 100k mezi generation a normální výbavou? :yes:
Ještě se poptej u prodejce, tohle určitě není konečná cena. Ale je pravda, že díky zrušení výbavy Advantage už není Megane tak výhodný jak byl. V Brně prodali předfaceliftového GFrandtoura 1,6 16V 74 kW s metalízou, Advantage a alu kola za přesně 300t Kč.
Tak to je zajimavy paradox, Renault znamy svou agresivni cenovou politikou je ted s Meganem 1.2 TCe drazsi nez VW Golf s 1.2 TSI (skladovka) a jen o 10 000 levnejsi nez nove do vyroby...... >:D
On tento 1.2 TCe 85 kW je novinka, je to úplně jiný turbo benzín než Renault aktuálně dává třeba do Clia (jen 76 kW), např. má navíc variabilní časování ventilů. Proto to bude ze začátku dražší, ale snad ta cena časem klesne. Jaké parametry má ta skladovka Golfa? Jde to vůbec srovnávat?
Kolem 300t jsou Golfy 1,2 TSI 63 kW bez metalízy, ale trendline s pakety All in a Comfort a s rádiem RCD 310 a taky Alu kola se dávaly, tzn. že je v ceně i tempomat, dvouzonová klima, lakovaná zrcátka, kliky atd.
Za stejnou konfiguraci s 77 kW se platí cca 335t Kč.
Teď navíc přišel ještě Comfort Edition a ten má oba pakety v ceně, jen ne mlhovky, ale zase má chromovanou mřížku masky. Taky se celkem vyplatí.
Otázkou je, co se stane s cenami za pár měsíců, za kolik se bude reálně prodávat Megane a hlavně jaká ve skutečnosti 1,2 TCe bude, to se ještě neví.
Tak tomu nerozumím. Vím, že se Generation vyrábí v Turecku, ale že se nějak výrazně liší v použité technice? Myslel jsem, že jsou oje.ané jen plasty v interieru...
Tak třeba Generation má rezervu "pod autem", normální Megane z kufru (nejsem si jist, jestli to řešení v Generationu není lepší, protože v dešti vykládat celý nabalený kufr, když to jde snadněji sundat... pravda, kolo uvnitř není tak špinavé, ale stejně se zašpinění člověk neubrání od toho kola s defektem - leda by jel kolem Áda a ten by jako dobrá duše, která je všem Renaultistům s takto porouchanými vozy vždy nápomocen). Taky má generation na přechodu bočnice a střechy černé lišty, které prozrazují sváry. Klasický ve Francii vyrobený Megane se totiž svažřuje laserem, Generation klasicky.
Hmm, hierarchicky mi to připadá, že Generation je něco mezi Dacií a Renaultem ;-)
Zajímalo by mě, kolik procent majitelů ví, jak se nejlevnější Megane liší od svých dražších bratříčků..tipuju tak do 10%.
Pořád mi vrtá v hlavě ten rozdíl v dynamice...
Tak těžko říct, jestli je to taž tak. Každopádně Generation na vyspělejších trzích nenajdeš. Je to vlastně levná verze z Turecka. Dost zvláštní postup. Osobně bych si jej nekoupil, rozdíl mezi ním a normálním Meganem není tak velký v ceně.
Je otázkou spíše kolik se jich u nás prodá v Generationu a jak by třeba vyšlo srovnání spolehlivosti. Říká se, že sedany minulé generace Meganu, které byly z Turecka, na tom byly hůře než ostatní Megany z Francie, ale těžko říct, někteří zase mají dobré zkušenosti.
to je úplne jedno kde sa to vyrába s tým problém nie je, môj MIII je zo španielska. Problém, je že generation je fakt iné auto z iných komponentov. Podla majiteľov na renault fóre, na generation ani nesedia spätné zrkadlá z MIII pričom z vonku sú identické ...
Tohle totalne pohnojili, vyradili jedine spolehlive a vykonove pouzitelne motory 1,4 a 2,0 TCE. Nahradili to ukricenou 1,2kou. Takze zbyva uz jen 1,6 ktery je snad nejproblemovejsi motor ktery renault udelal viz problemy na renaultclubu...
Přesně tak, nabídka benzinových motorů je opravdu hrozná. Zastaralé 1.6 a pak super moderní nevychytaný motor. Je fakt, že renault megane se u nás prodává docela slušně, ale taky to není co to bývalo.
Pán je evidentně znalec. Kdybys alespoň nelhal. 1,6 16V má dvě verze, 74 kW a 81 kW. Silnější verze má varibilní časování ventilů, které v Meganu II mělo rpblémy s předsuvníky, které po cca 50-100t km začaly zlobit. Ty předsuvníky jsou i v Meganu III. Jenže realita je taková, že ve skutečnosti ze všech Meganu na renault foru byl vyměněn jen jeden předsuvník, zbytek zatím v pořádku, taže zatím je to jen panika bez výsledku.
Samozřejmě 74 kW verze tyto předsuvníky nemá, takže je netrápí. Jinak je tento motor naprosto bezproblémový už dlouhá léta. Aktuálně na něm mám 300t km a nebýt prdlého rozvoďáku (díky předchozí majiteli, který jsi stočil tachometr), tak motor bez jediného problému a to i když se jezdí na LPG.
1,4 TCe zmizl dost nepochopitelně, ale ceník je zatím dost zmatečný a určitě dozná ještě změn. 2,0 TCe je k mání ve Francii, stejně jako 2,0 dCi, ceny ještě nejsou známé, takže je dost možné, že proto není v ceníku u nás. Totéž platí pro 1,4 TCe.
Co se týče 1,2 TCe. Je to nový motor, komplet. Nemá nic společného s 1,2 TCe v Cliu (tam problémový není ani tenhle) a ani s 1,2 kompresorovým v Micře, takže jestle je ukřičená, to nikdo neví. Ukřičená je naopak 1,6 16v, která má krátké převody a to i u šestikvaltu, což je škoda. Jakou převodovku bude mít 1,2 TCe se neví, ale vzhledem k turbu by teoreticky měly být konečně delší. Nikdo ale ještě netestoval a nejel.
Hele taky trochu prekrucujes, problemy s predsuvnikem jsou porad a Renault reklamace neuznava...ja mam 1,4TCE najeto 60 tisic km za jeden rok... bez problemu. (jsem na renaultclubu)
Proto nechapu proc jej vyradili a nechali tam tu prisernou 1,6.
1,6-7,4 kW s renaultovskym 5tikvaltem se neda povazovat za auto u te prevodovky nevis zda mas zarazeno 1,3 nebo 5. navic liny jak prase. Silnejsi verze 6kvalt lepsi ale predsuvnik proste zlobi.
Jinak ta nova 1,2 TCE ma dva predsuvniky... a kdyz nebyl Renault schopen vychytat jeden ani za 9 let provozu tak se nove 1,2 muzu jen smat
Vzhledem k tomu, že se o to auto zajímám, tak jsem proklikal celou diskuzi a ptal se i majitelů přímo na renault foru a reálně jich oproti předešlé generaci nebylo vyměněno vůbec tolik a kladnou odpověď jsem dostal jen od jednoho, takže až taková tragédie to není.
Pěti kvalt i šestikvalt mají v konečném důsledku mají nerychlejší stupeň stejně zpřevodovaný, takže pokud někdo čeká větší pohodu než 3800 ot./min., tak je nakonec zklamán. A těch 7 kW je ve skutečnosti poznat jen v těch nejvyšších otáčkách a to minimálně. Takže není, resp. nebylo ještě před pár měsíci objektivně důvod brát 81 kW verzi. Řazení si u pětikvaltu taky časem sedne, to se dočteš na renault foru a můžu to potvrdit i já, v tom až tak velký rozdíl není. Jinak ta 1,6 16V je ověřený motor a vydrží opravdu hodně.
Ta 1,2 TCe má dva přesuvníky, ale to se usoudilo jen dle videa a fotek, reálné zkušenosti s tím jaksi chybí, může to být úplně jiný přesuvník a tvrzení, že je motor uřvaný je nesmysl. Bohužel je uřvaná ta 1,4 TCe, které neuměli dát i na 96 kW delší šestku než má 1,6 16V, což je bohužel zklamání :-(
Jestli bude 1,4 TCe se teprve ukáže, ve Francii v ceníku je, takže asi to tady jako vždy ku..í dovozce
Myslim ze tech 1,4 se zas tak moc neprodalo, mozna proto to zrusili. Na druhou stranu pro dovozce zas neni takovy problem drzet i tu 1,4... tak treba casem pribyde...
Vskutku, ona ta 1.4 TCe zmizela i z Megane Coupe, zvlášť tam je ta nabídka motorů trochu zvláštní. Takto to vypadá, že 1.4 TCe prostě končí. Skutečně je ta TCe 115 uřvaná?
Na jiných trzích je v nabídce i 1.4 TCe, 2.0 TCe a 2.0 atmo. Zase jsou ale ochuzeni o Generation. :-) Jinak ta cena za 1.2 TCe je přiměřená. Jinde ji pod 20 000,- Euro nekoupíš. Ve Francii začíná na 22 000,- Euro. Horší zpráva je to, že dvojspojka EDC přijde až s modelovým rokem 2013.
Docela by mě zajímalo, kam a proč zmizely z nabídky Renaultu motory 2.0 a 1.4 TCe? Dlouho jsem plánoval koupi Meganu Grandtour GT 2.0TCe a najednou není? To mi bude muset někdo vysvětlit :-(
Taky jsem udiven a taky mě tato volba lákala. Ale obával jsem se toho, protože náš distributor ve snaze hnát se za co nejnižšími cenami už dlouho osekává možnosti individualizace, které jsou dostupné na jiných trzích.
V konfigurátoru na fr. stránkách Renaultu najdeš 2,0 TCe ve výbavě GT, ale zatím tam není cena.
Takže jsou dvě možnosti:
1) GT příjde i k nám až budou znát cenu i ve Francii.
2) GT se s našim trhem rozloučilo s faceliftem a zájemci budou odkázani na nákup v zahraničí, což je škoda.
Nebylo by to poprvé. Dlouho po zrušení Laguny GT 2,0 TCe u nás byla k mání ve Francii a v Německu. Mimochodem mě to přivádí k Laguně, která taky doznala změn. Vrátil se do nabídky jediný benzínový motor 2,0 16V, ale už ne 2,0 TCe. Stejně tak byla zrušena výbava 4C, která měla jako jediná podvozek s 4C. Z druhé strany je dneska možnost objednat 4C ke každé výbavě s motorem 2,0 dCi, takže se dá říct, že je to výhoda, protože jej můžeš mít i v black edition, což nebylo a těch 40t za 4C podvozek podle mě určitě stojí za to.
Četl jsem předchozí příspěvky ohledně rozdílů verze Generation a porovnání s Golfem a musím souhlasit, že nabídka Meganu je teď naprosto nezajímavá. Renault by pro mě asi nikdy nebyla hned první volba, ale se zajímavou cenou, která by mi přivřela oko bych o něm určitě uvažoval. Jenže...
Za cenu, za kterou bych Megane ještě chtěl (tj, do plus minus 280t se nabízí jen Generation, který se mi jeví jako celkem slušný marketingový podvod - viz sváry, plasty, dynamika, prostě dost podstatné věci které ale nikde moc prezentované nejsou a měly by). Do toho mě zaráží ve srovnání s 1.6 naprosto přestřelená cena nové 1.2... Nechápu.
A od 300t je konkurence tak našlapaná, že by se určitě našla nějaká lepší volba (ať už Golf nebo třeba i i30). S verzí Comfort line tak nějak jenom přiblížily oficiální ceníkové ceny těm skutečným, skladovým, což i oficiálně dělá z VW skvělou nabídku. kdo chce psát bít, hůl si vždycky najde a může se ohánět nudností, jistou zastaralostí nebo bůhvíčím, ale faktem je, že takovou serióznost, fortelnost, prostě dobrý dojem jako umí Golf nemůže nabídnout jen tak někdo a za 320t-340t tím spíš.
S tím souhlasím a sám bych měl problém se v některých verzích pro Megane rozhodnout a ani bych tak neučinil.
Situace ale reálně není tak přesná. Trochu to nastíním.
On Golf s 1,2 TSI 63 kW opravdu výjde na cca 300-320t Kč a nabídne tak moderní úsporný motor, který je jen výkonově srovnatelný s 1,6 16V 74 kw, ale uživatelsky je na tom hůře.
To jsou ale konkrétní požadavky na hatchback se základním motorem.
Pokud chceš třeba kombi, tak Golf má přecejen větší příplatek za kombi (a to ani nemluvím o jeho designu, který z něj dělá nejméně pohledný produkt VW, zatímco Megane je fešák) a začíná se to přelínat trochu jinak. Taky v dieselech se dá Megana pořídit přecejen i mimo ceník trochu lépe...
a to jsem u dalšího bodu. Ani ceny Renaultu nejsou v ceníku oficiální a před faceliftem se dal kombík 1,6 74 kW s metalízou, Alu koly a výbavou Advantage, která má vše, co má Golf a něco navíc (BT a USB vstup) kouit za 300t. Podle mě je jen otázkou, kdy se tak stane i po faceliftu a více jak půl roku tomu nedávám.
A další bod je ten, že Golf je aktuálně opravdu výhodná koupě pro jeho blížící se konec výroby (to není hana, jinak je to perfektní auto i na konci výroby), takže nečekejme, že za rok bude cena taková jako dnes.
Shrnutě to napíšu po dlouhém zkoumání trhu kompaktních aut takto:
1. Chci benzínový hatchback - beru Golf
2. Chci naftové kombi - beru Megane
3. Chci kombík na LPG - jdu do Auto Pokorný v Brně a beru Megana.
A těch variant je hodně, každopádně je aktuálně asi nejlepší doba pro koupi Golfa a několik let se nebude opakovat.
PS: K tomu QUO vadis - bohužel jde tam, kam ho posílá korejská konkurence a pošramocená pověst, i když realita dneška už je trochu jinde.
Myslim si ze ve sve cenove kategorii je Renault asi nejlepsi auto. Bohuzel sem na nej kladl naroky, ktere jsem prevzal ze sveho BMW3... to bude ta chyba :-), Kazdopadne 1,4 TCE je povedeny motor, mnohem lepsi nez 1,4 TSI.
Nevím jaké jsi měl předešlé BMW3, ale porovnávat trojnásobnou cenu se moc nedá, stejně jako celou koncepci.
1,4 TCe je fajn, i když 1,4 TSI je střídmější. Ale podle mě za to nese vinu právě krátká převodovka, která autu dává pěknou dynamiku, ale na dálnici tomu chybí dlouhý převod.
To je trochu škoda... c´est la vie. Z druhé strany jsem spíše uvažoval v tom duchu, že 1,4 TCe se dá snadno přestavět na LPG a to by už byla zajímavá možnost oproti 1,4 TSI.
Nemám moc tušení co se dá u Renaultu usmlouvat, ale těch 300 za kombi je samozřejmě super.
S tou uživatelskou přívětivostí nevím co úplně myslíš, ale hned mě napadla testovací jízda s Meganem 1.6, kdy mi přišla spojka podivně blátivá, možná se mi to zdálo kvůli tomu, že jsem tam dorazil s spojkokulturistou 1.9 Tdi - za mě bych ale asi radši TSi...
Jasně že si uvědomuju přelom Golfové periody a zohlednění ceny, ale celkem by mě zajímalo, o kolik bude nový model dražší. Ceny aut obecně mají dost tendenci klesat, viděl bych to něco jako nový Golf od 349,- bez ničeho anebo pravděpodobněji 380,- s pořádnou porcí výbavy - uvidíme...
Špatně jsem to formuloval a když jsem si toho všiml, tak už to nešlo editovat.
Tou uživatelskou přívětivostí jsem myslel právě Golfa 1,2 TSI 63 kW. Sice nepřekvapí nějakým citelným zátahem, ale reálně jede velmi slušně, prostě ta linka výkonu a točivého momentu negraduje, ale reálně funguje.
Spojky se dost liší všude, ale já mám zase zkušenost, že právě ta v Golfu šla hodně lehce, to by chtělo odzkoušet konkrétní motor.
Jinak ano, já taky raději TSI, ale najdou se i tací, co mají rádi tu špičku ve vysokých otáčkách atmosféry, ale člověk jezdící na 1,9 TDI spíše ocení TSI.
Tu cenu bych viděl velmi podobně, ale hádat se mi zatím nechce. Z počátku to bude určitě vysoko, pak to klesne a střelím odhadem tak o 40t více než třeba srovnatelný Megane nebo i30, možná i více.
Jo, ta cena Meganu Grandtour je perfektní. Na můj tip si daný kousek tady jeden diskutér dokonce koupil. Možná by mi měl Renault dát nějakou slevu >:D
Jezdím tedy i s jinými motory než 1.9 TDI, (který považuju za nadprůměrný ve spotřebě a možná tahu, podprůměrný ve všem ostatním) ale od TSI si slibuji celkem dost, i když zatím bohužel nemám zkušenosti...
Skvělý tip. Že by nová možnost obživy? Docela se zajímám o nabídky na trhu, konečně by se to dalo zúročit >:D
Pro mě je nabídka Meganu na ČR trhu po tomto faceliftu jednoznačným zklamáním. Ještě nedávno články na ACZ uváděly, že LED pro denní svícení a 1,2 TCe bude standardem (ne u verzí Generation, to bylo jasné). Zjevně pouze pro západní trhy. ;-\
1,4 TCe vypadlo z nabídky (proč, probůh?). Umím si představit nabídku motorů 1,6 - 1,2 TCe - 1,4 TCe (100 - 115 - 130 koní). Zní to úplně logicky. Tak nějak zbytečnou 1,6 110 k by prostě nahradilo slabší TCe. To, že by 1,2 TCe nahradila 1,4 TCe mě ani ve snu nenapadlo (a to 1,2 TCe tento starší motor nahrazuje i cenově - výkon jde dolů, ceny nikoli!). Tomu říkám downsizing - oturbenou 1,4 nahradí oturbená 1,2, atmo motor zůstává ve dvou variantách. 8-s
A papírovými výkony je 1,2 TCe na úrovni atmo 1,6 100k (z 0-100 horší, pevný kilometr také - kde je těch 15 koní a 50 Nm s lepšími průběhy křivek, probůh?).
Zkrátka pokud bych před faceliftem Meganu vybíral auto v ceně okolo 400 tis, byl by to Megane GrandTour 1,4TCe Dynamique. V rámci nové nabídky Renaultu bych šel jinam. A to to píši jako spokojený majitel Meganu, který, až dojde za pár let k výměně vozu, byl prozatím rozhodnut jít nejdříve do svého showroomu Renault.
Absence 2,0 TCe je takovou třešničkou na dortu. Od Renaultu coby cenové štiky posledních let na našem trhu jsem očekával něco úplně jiného. Obrovské zklamání :no::no::no:
Vyrobky firmy rendlik a syn nemohou nikoho zklamat. Jedine prijemne prekvapit tim, kdyz se vam podarilo dojet do cile bez poruchy. Pokud si chcete vychutnat rizeni bez starosti, kupte si nemecke, nebo japonske auto.
Jak jsem psal nahoře... GT se ve Francii nabízí, stejně jako se tam nenabízí 1,6 16V, takže je to spíše opět záležitost českého importéra. Ale ani ve Fr. zatím ceny GT verze nejsou, takže je dost možné, že pofaceliftová verze se teprve chystá a až bude doma, tak pak dojde k nám.
A ceny? Ty se ještě budou měnit... V takto tvrdém konkurenčním prostředí nečekejme nějaké zhoršení nabídky.
Ceny OK, to zvládám. Ale 1,2 TCe s horší dynamikou než atmo 1,6? To je opravdu úlet. Trvám na tom, co jsem psal výše - před faceliftem bych v rámci vozu +/- 400 bral Mégane GrandTour 1,4 TCe. V rámci současné nabídky bych prostě šel jinam. A dost mě to štve. :-(
Vysvětlení je podle mě jediné možné, 1,2 TCe konečně nedostane takovou krátkou převodovku jako 1,6. Pokud je můj předpoklad správný, já to ocením, i když vím, že ty naopak ne ;-)
Uvidíme, co se s tím stane... je to trochu zklamání, to je jasné, ale počkejme na reálné první testy 1,2 TCe. Mě ještě hodně láká kombinace 1,6 dCi a Grandtouru. Zatím všechny testy ve Scenicu ukazují perfektní motorizaci.
Ta převodovka se mi právě nezdá - v 1,6 110k zjevně zůstává bez úprav. Nepředpokládám, že by ji Renault předělával jen pro 1,2 TCe.
Jinak u té převodovky bych ocenil krátké stupně 1-5 a dlouhou 6ku. Ale to oba víme ;-)
Každopádně nabídka 2 benzínů o třech výkonech - 100, 110 a 115 koní, to je na C segment prostě zoufalé. Ty bys příplatil 50 tisíc (!!!) za motor, který je z 0-100 pomalejší, na pevný kilometr pomalejší, s "podezřením" ohledně výdrže a obtížnou a drahou přestavbou na LPG (což, jak vím, tebe zajímá)? A jak je to s reálnou spotřebou nízkoobjemových turbobenzínů všichni víme. To už je lepší volbou diesel, nicméně já bych do dieselu nešel kvůli filtru pevných částic. Auto mám na ježdění z bodu A do bodu B (+ zábava při přesunu mezi těmito body ;-) ) a ne abych, když se mi rozsvítí kontrolka spalování, kroužil kolem cíle své cesty jako orlosup bradatý na lovu.
Jsem typickým příkladem, jak se dobrovolně zbavit zákazníka. Jsem se "svým" showroomem, resp. servisem maximálně spokojen - v tomto značkovém servisu dělají na mém autě vše, včetně výměny a uskladnění kol. Se svým vozem jsem naprosto spokojen též. Auto měním jednou za 4-5 let. Bohatnu - mé další auto bude cca 2x dražší než současné. Větší auto již nepotřebuji, žiji v centru velkého města a už 4,6m dlouhý Megan je docela velký - takže do střední třídy už asi nepůjdu. Tak příště budu volit mezi kombi či HB s velkým kufrem C segmentu a MPV či SUV střední velikosti. Za peníze, které do příštího auta investuji, mohu již lovit ve vodách prémie - MB B klasse, AR Giuiletta apod. A co mi nabízí Renault? Odpověď je jednoduchá - NIC. Dříve by to byl maximálně vybavený GrandTour 1,4 TCE nebo (ještě lépe) GT s 2,0 TCe.
Auto o délce kolem 4,5 m, velikostí zavazadelníku nad 400 l s benzínem o výkonu 150-200 koní a spotřebou do 9-10 l/100km je prostě můj ideál. A automobilka, která si mě již jednou získala, s níž jsem spokojen, dělá vše pro to, aby se mě zbavila. Prostě proto, že na mé, dle mého docela běžné požadavky, nemá Renault v ČR adekvátní nabídku.
Podle mě se snižováním emisí i Renault příjde s delšími převody pro 1,2 TCe. Nechme se překvapit, ale vidím to takto. ;-)
A ten zbytek? Dočkej času, dočkej času, ani ve Fr. ještě nejsou ceny GT a jiných motorizací po fl. těžko budou u nás ;-)
A já bych osobně do Laguny šel, je o kus lepší, může mít 4C, tedy jen s dieselem, ale 2,0 dCi se osvědčil a právě to 4C je záruka pekelně dobrého svezení. A zaparkuješ, taky zaparkuju ;-)
Ale je pravda, že jednu skupinu naserou a tu, co si mají udržet, tu odradí, to je prostě Renault ČR.
Ještě je možnost prostě koupit jinde, to se dnes bez problémů dá. Jen asi ne za takové ceny, jak jsou u nás, ale pokud jsi natolik spokojen? ;-)
S jiným spřevodováním můžeš mít samozřejmně pravdu. Sám jsem zvědav, uvidíme ;-)
Času dočkám, zatím panice nepropadám.
4C u Laguny super. Ale do dieselu opravdu jít nechci. To je trochu oříšek ;-) Dnešní Laguna má ještě jeden problém - neprojde přes přítelkyni. Je pro ní moc velká a nelíbí se jí. A druhé auto prostě zatím nepotřebujeme, takže to musí být na základě vzájemné shody.
A ten nápad s koupí jinde - super! Pro Renault nejlépe do Francie ;-)
Ona totiž reálně Laguna není o tolik větší než Megane Grandtour:
[odkaz]
Jasně, kombíky 25 čísel, ale pokud chceš jen 400l a je ti jedno, jestli kombi, tak liftback je jen o 13 cm delší a to už není opravdu moc a variabilita tam pořád je dostatečná oproti sedanu. A po faceliftu auto hodně prokouklo, hlavně příď je pěkná, třeba v tmavě šedé metalíze nebo černé s pěknými koly to vůbec není k zahození
[odkaz] [odkaz]
A že diesel? Svez se s 2,0 dCi, nic jiného se nedá poradit. Já jel teda ve vrcholné 131 kW verzi [odkaz] (přímo ten kus :*) ) a musím říct, že na diesel... :yes: Dokonce i vytáčet se to dá k 5000 ot. a i trochu smyslu to má ;-)
Zklamání to je, záleží jaké budou slevy do budoucna. 1.4 tce měli ponechat, jak takový dobrý strop, co se dá u nás ještě pořídit. Stejnak většina volí soc.verze. Jinak papírově jsou ty 1.6 nadhodnocený, jsou to plus mínus stejný motory jako má ford duratec 1.6 a tam je 100 tak za 12.5 reálně. Takže 1.2 tce na tom určitě bude lépe. Bude záležet na zpřevodování. Spotřeba a životnost je taky neznámá jako u všech turbo motorů.
Strop je (byl) 2,0 TCe. 1,4 bych označil za optimální - 130 koní je na mainstreamovou nižší střední optimum. Jediná chyba této motoriza byla krátká 6ka - krouťáku měl ten motor dost na to, aby nevyšší převod byl spořivý.
1,6 nadhodnocená není. Ten motor mám, z 0-100 jsem to zkoušel (na letišti, žádné sko***ny v provozu) a to auto to dá za +/- 10s, tedy ještě o fous lépe než papírově. Může za to lehké zpřevodování.
Strop byl, u nás se 2,0 tce neprodává, aspon teda pokud se podívám do aktuálního ceníku. Je jen u kupé, což je úplná minorita prodejů. Ale nic není u HB a kombi, lepší by byl asi ten nový diesel 1.6. Lehké zpřevodování je, ale dynamika tam není. 10 sec se dá i nedá věřit, říkám, že to tam není, to by akcelerovalo jak 1.6 valvematic nebo 1.6 cvvt a proti těm je to mrtvý motor.