Nehovorím, že by bol aktuálny dizajn Audi zlý... Nie je. Ale! Je už strašne opozeraný a neprináša nič nové. Nezaujme, nenadchne. Nová A3 príde a tým to hasne. Žiadne nadchnutie, záujem, nič čo by poukazovalo na to, že sa chystá niečo nové, niečo veľké... A tak tomu práve bolo s príchodom BMW 1er a MB A. Všetci o tom vedoa, všetci ich pozorovali a vznikol okolo toho obrovský šum. Pri novej A3 je ticho. Hrobové ticho...
A preto schválne. Čo vás viac zaujalo? Čo pútalo vašu pozornosť? Príchod novej "jedničky", "áčka" alebo "trojky"? Pre Audi by to malo byť minimálne na zamyslenie...
Dokud bude A3 nejprodávanější v prémii a to i v odcházející generaci a v situaci kdy poráží i řadu aut z mainstreamu (namátkou Giulietta, C4, i30, Civic, Bravo, DS4, C30, Auris, Ceedník) a kdy jediný kdo dokáže konkurovat je 1er, tak budou u Audi v klidu. Myslím, že je nezajímají počty šumících Bychů a Kdybychů, ale počty hrobově tichých ale solventních klientů v showroomech.
Souhlasil bych, kdyby tady nebyly právě nové či inovované modely od Mercedesu a BMW. Kolega má pravdu, to ticho kolem A3 bylo opravdu hrobové.
Co když ti hrobově tiší klienti v tichosti odejdou k Mercedesu či BMW? Taky je tady zajímavé Volvo, kolem kterého bylo také dost šumu.
Zatím odcházejí klienti od MB, které ztrácí pomalu ale jistě pozice směrem k Audi a BMW. Stačí se podívat na čísla
[odkaz]
Audi dotahuje BMW a společně s ním již dost odskakují MB. Takže budíček potřebuje hlavně MB. Nemyslím si, že v prémii se úspěchu dosahuje nějakou pouťovou atraktivitou. Nicméně za 5-6 měsíců si to povíme.
Co když...??? Další "šumící kdybych" (viz 13:50)?
Tady žádné když neplatí, podstatná je dlouhodobější realita a ta hovoří jasně, to co fungovalo/funguje/fungovat bude na (designově "nudném") Golfu v meinstreamu, fungovlao/funguje/fungovat bude podobně i na (designově "nudné") A3, která taky vypadá v podstatě pořád "stejně". Navíc prémiové kompakní hb jsou do značné míry dámskou záležitostí (ve srovnání s meinstreamovými kompaktními hb) a u dámské poloviny populace převážně boduje design prostý "negativních emocí", což splňuje A3 i aktuálně stále nejlépe z D3 + Volva.
No ale teraz sa mení situácia. Nech doteraz A3 bola najpredávanejšia, ok. Lenže teraz prišlo na scénu nové BMW 1er a nové A od Mercedesu. A to aké budú práve teraz tie predajné čísla sa ešte len ukáže. A dovolím si tvrdiť, že už to tak jednoznačné v prospech A3 nebude. No a nepodceňoval by som možno nového hráča na trhu - V40.
MB bude mít dost problémů publikum vůbec přesvědčit, že dělá moderní HB, staré Ačko pro důchodce mu udělalo v tomto směru medvědí službu. A protože klientela je setrvačná tak důchodci k MB půjdou a vezmou Bčko a zájemci o HB možná MB přehlednou. Osobně si myslím, že Bčko bude mít lepší prodeje než Ačko.
1er je na trhu již pár měsíců a prodeje má podobné jako stará generace, tedy o něco nižší než stará A3.
V40 není konkurent pro prémii, Volvo má problém udržet se nejlepších v mainstreamu, focus, golf nebo astra jsou lepší auta než C30 a s V40 nevidím proč by se to mělo změnit, hezký kabát na staré technice to podle mě nezachrání.
Mne hlavně vždy zaráží, že každé auto musí zaujmout a poutat pozornost. To si člověk nemůže koupit auto jen proto, že je dobré, vyhovuje mu a nerozčiluje ho? Mne po pravdě zaujal příchod všech tak nějak stejně, jen u Audi následovalo nejméně negativních emocí. Dokolečka omíláte, jaká je to nuda, ale koho to zajímá? Už jste s tím vážně otravní. Děláte, jako kdyby design aut bylo porno a nedostávalo se vám kvalitního materiálu.
Takhle to pomalu zní, že jim vyčítáš špatný marketing - že nedokázali okolo A3 udělat patřičný humbuk. :-)
Přesně tak..., já dělám poměrně dlouho taky "nudnou" (stále stejnou) vanilkovou, úplně všechny sice neosloví (zejména pokud ji nezkusí, protože je to "jen" stará známá vanilková), ale funguje to tak dobře, že chci aby to tak fungovalo dál a budu ji dál dělat prakticky úplně stejně... ;-)
A preto schválne. Čo vás viac zaujalo? Čo pútalo vašu pozornosť? Príchod novej "jedničky", "áčka" alebo "trojky"? Pre Audi by to malo byť minimálne na zamyslenie...
Co když ti hrobově tiší klienti v tichosti odejdou k Mercedesu či BMW? Taky je tady zajímavé Volvo, kolem kterého bylo také dost šumu.
[odkaz]
Audi dotahuje BMW a společně s ním již dost odskakují MB. Takže budíček potřebuje hlavně MB. Nemyslím si, že v prémii se úspěchu dosahuje nějakou pouťovou atraktivitou. Nicméně za 5-6 měsíců si to povíme.
Tady žádné když neplatí, podstatná je dlouhodobější realita a ta hovoří jasně, to co fungovalo/funguje/fungovat bude na (designově "nudném") Golfu v meinstreamu, fungovlao/funguje/fungovat bude podobně i na (designově "nudné") A3, která taky vypadá v podstatě pořád "stejně". Navíc prémiové kompakní hb jsou do značné míry dámskou záležitostí (ve srovnání s meinstreamovými kompaktními hb) a u dámské poloviny populace převážně boduje design prostý "negativních emocí", což splňuje A3 i aktuálně stále nejlépe z D3 + Volva.
1er je na trhu již pár měsíců a prodeje má podobné jako stará generace, tedy o něco nižší než stará A3.
V40 není konkurent pro prémii, Volvo má problém udržet se nejlepších v mainstreamu, focus, golf nebo astra jsou lepší auta než C30 a s V40 nevidím proč by se to mělo změnit, hezký kabát na staré technice to podle mě nezachrání.
Takhle to pomalu zní, že jim vyčítáš špatný marketing - že nedokázali okolo A3 udělat patřičný humbuk. :-)