Ekonomika
das_autos
0
Trapnej jseš ty.Já nad ničím nejásám,převracíš souvislosti a nechceš to pochopit,že je to reálný.Co víš o tý problematice ty?Dělal nebo děláš někde na logistice zavážení dílů do TPCA nejspíš jako řidič kamionu podle vyjadřování a bojíš se o práci.Řeč peněz je mnohem silnější a tyhle firmy nezajímá jestli nějakej čecháček přijde o práci.Je zajímá zisk.
Přejít do diskuze
petrumr uvedl, že Škoda přibírá zaměstnance a modely jdou na dračku, o tuzemské výrobě ani slovo. O čem se tady vůbec bavíme, tys uvedl špatné číslo v mých očích, protože jsem asi nepřečetl tok tvých myšlenek, Tak příště piš srozumitelněji a lidi pak budou reagovat dle tebe správně.
Chápu, že napsat trochu delší text je nad možnosti žvanilů opakujících jenom fráze na úrovni Blesku nebo Novy. A chápu, že pochopit poněkud širší souvislosti je pro ně stejně složité, ne-li nemožné. Nicméně právě tvoje žvanění, byť přece jenom relativně stručné (na víc než opakování frází se asi nezmůžeš...) je toho důkazem. A nad "odchodem" fabrik do Číny (ono to Rumunsko mně rozesmálo...) vždycky nejvíce jásají lidé, kterým nedocvakne, co by to mohlo znamenat, ale hlavně takoví, co o dané problematice nevedí vůbec nic. Tos tady dokázal, takže si dej pohov, aspoň se nebudeš muset dál ztrapňovat.....
Podívej se na co jsem reagoval já. Šlo o naplnění tuzemských výrobních kapacit pro Superb a Yeti. Proto byly moje údaje správné.
Nerozumím. Bavíme se o prodejích celkově, o konkrétních lokalitách tady nepadlo ani slovo, takže má reakce na tvé špatné údaje je správná, protože jsi nerozlišil tuzemskou výrobu ve svém původním příspěvku, na který jsem mířil. Kolik prodalo (vyrobilo) Superbů v Číně a kolik u nás nevím.
Tak to zjevně asi nevíš o čem je řeč.Co má společnýho užvaněnej vyčůránek ve státních službách jako třeba ty s tvýma sáhodlouhýma příspěvkama s automobilkou v Číně? >😁
Já to znám při výrobě dílů, TPCA a spol. znám jenom zvenčí....jenže pro subdodavatele jsem dělal několikrát a ona stačí ta výroba dílů. Že je výroba aut jedna z nejsložitějších ví každý soudný člověk. No, co naděláš, prostě se tady jenom bojíme od práci... 😄
Ani Pogo ani já se asi o práci nebojíme. Ale čeho se bojíme (můžu-li mluvit i za něj, protože oba dva zjevně víme - na rozdíl od tebe - o čem je řeč) je to, aby ti lidé, co skutečně něco dělají a vytvářejí nevydělávali na haldu vyčuraných pitomečků, kteří se živí jen a jen žvaněním, dost často "ve službách" státu a nemuseli živit čím dál tím větší haldu humanitních "polovzdělanců", pro které není problém nic, co sami dělat nemusejí.
Až tady nebude žádná výroba, tak se o práci budou bát asi všichni. Dluhem se už snad platit nebude.
Hodně lidí žije v představě, že "montovna" je jen nějaká sranda a děljí tam cvičené opice. Psát o tom, že třeba na údržbě často dělají lidi s vysokoškolským vzděláním, je asi k ničemu. A nejde jen o údržbu. Výroba aut prostě není něco nad čím by jsme měli ohrnovat nos.
Já v tom takovej problém nevidím a určitě se toho jednou dočkáme.Nikde jsem nepsal,že to je jednoduchý jako přestěhovat byt.Na východě se už vyráběj nějaký komponenty a nevidím problém v tom vyrábět tam celý auto.Navíc z vašich příspěvků to vypadá,že se evidentně a oprávněně bojíte o práci.
No vidíš, další "chytrej".....asi to píšou v Blesku, říkaj na Nově nebo na ČT24, tak to bude pravda...s tou technickou inteligencí (do toho počítám už i speciálně kvalifikované příslušníky dělnické třídy....) to je ale čím dál tím horší, hlavně že máme mraky středních ekonomických škol, spousty "univerzit" cestovního ruchu a managementu letecké dopravy, ale strojní nebo chemický inženýr je dneska pomalu rarita. V tom vidím obrovský a nebezpečný problém a ne v tom, že Hyundai fabriku přístí rok zabalí a odveze na Krivoj Rog.
A to navíc neodstěhují do Rumunska, ale do Indie....😄 Bohužel, jak je tady zvykem, někdo něco plácne (občas je to cílená kampaň, kdy výrobce vyhrožuje tu Rumunskem a tu Ukrajinou, aby si vymohl delší daňové prázdniny nebo třeba i jiné výhody) a pitomci, co o dané věci nic nevědí to jenom opakují a myslí si, jak jsou úžasně chytří. Zrovna to Rumunsko je zemí, kde pro výrobu komponent nejsou ani výrobní kapacity, ale především nezbytně technicky vzdělaná a erudovaná pracovní síla. Na 150 zaučených "nekvalifikovaných" pohádkově levných pracovníků, pro které je francouzák, kladivo a sekera stejný nástroj připadá tak padesát, kteří jsou pro úspěch nebo alespoň rozumnou existenci oné výroby rozhodující. Sto manuálně pracujících je schopno provádět jednoduché výkony, ale na seřízení, opravu a nastavení stroje už je potřeba několik lidí s minimálně odborným vyučením a nezřídkakdy středoškolským vzděláním. A tihle lidé v oněch destinacích (další oblíbené místo je Ukrajina...) prostě nejsou. Zažívám u dvou zákazníků obdobných výrob paradoxní návrat do Česka. A dalšími problémy v těchto "levných" zemích jsou dopravní a inženýrská infrastruktura, například v jednom ukrajinském závodě, kde se vyfukovaly plastové díly byla dodávka elektrické energie tak "děsivá", že se zásobování muselo trvale řešit generátory, což cenu energie vyhnalo do výše, kdy se výrobky přestaly i přes onu "láci" s pracovní silou vyplácet.....
Představa, jak se dá přestěhovat automobilka i se stroji někam dál na východ je docela úsměvná, nicméně hlupák si to taky asi takhle představuje. No a nakonec, mzdové nákladyu tak složitých výrobků, jako auta jsou představují jednotky procent na kus. Vše ostatní, počíbnaje vstupními a přizovaícmi investicemi na vlastní fabriku, přes náklady na vývoj a technologii výroby jednotlivého auta přes náklady na energie a suroviny tvoří 92 až 95% celkových nákladů v jednom autě. A to mám ne mysli cenu na výjezdu z fabriky, Marže se také se vším pohybují v desítkách procent....
Představa, jak se dá přestěhovat automobilka i se stroji někam dál na východ je docela úsměvná, nicméně hlupák si to taky asi takhle představuje. No a nakonec, mzdové nákladyu tak složitých výrobků, jako auta jsou představují jednotky procent na kus. Vše ostatní, počíbnaje vstupními a přizovaícmi investicemi na vlastní fabriku, přes náklady na vývoj a technologii výroby jednotlivého auta přes náklady na energie a suroviny tvoří 92 až 95% celkových nákladů v jednom autě. A to mám ne mysli cenu na výjezdu z fabriky, Marže se také se vším pohybují v desítkách procent....
Klídek. Slovákům ne. Akorát tak sám sobě....a spíš je to totální prostoduchost.S národností to opravdu nemá nic společného.
Nebudeš ty nějakej analytik. Ty tvoje fantasmagorie by tomu odpovídaly. O výrobě aut nic nevíš a už by jsi je stěhoval. Možná to je pro tebe stejné jako stěhovat nějaké callcentrum.
Pamatujte moje slova.Kolínská TPCA nepřipravila po sedmiletým cyklu novej model jenom druhej facelift a novej v nedohlednu.Za tři roky jim končej daňový prázdniny,sbalej mašiny a hurá do Rumunska nebo jinam a to samí můžou udělat i Nošovice.Navíc se může stát,že za chvíly se budou škodovky vozit z Číny a tady nám zbyde jenom vývoj.
I těm vysmívaným montovnám chybějí kvalifikovaní technici a my dál budeme snít o nějakém vývoji. Právě zvládnutí výroby je základem pro budoucí vývoj. Vývoj se nikde bez výroby neudrží. Tento sen už skončil. Navíc autoprůmysl dělá pro rozvoj technického vzdělání víc než kdokoliv jiný. Bez perspektivy dobrého uplatnění by to nikdo nestudoval. Velice také pomáhá malým a středním firmám. Každý trochu soudný člověk muže vědět, kolik takových firmiček je na jednu "montovnu" napojeno.
Proto by se podle mě měli spíše podporovat menší a střední domácí firmy, které odvádějí práci s vyšší přidanou hodnotou (vývoj atd.). Takhle se podporujou montovny zahraničních nadnárodních firem a čeká se na to až je při nějakém zakolísání trhu jako první zavřou. K tomu ještě dostanou daňové prázdniny po té době odejdou a ani stát z toho nic moc nemá.
No nevím, zdali vyste se z toho měli na Slovensku radovat. Pokud bude na středním východě válka (což je dost pravděpodobné), bude litr nafty stát 4 Eura. Brutálně zdraží všechno. Lidi omezi jezdění na absolutní minimum a proto samozřejmě také přestanou kupovat nová auta. A bude-li slovenská ekonomika na výrobě aut závislá více, než jiné ekonomiky, asi budete mít problém...
Je to tak. Navíc je zde problém korejských automobilek, které rendlíkům sbírají zákazníky, kteří nejdou za kvalitou a trvanlivostí, ale preferují nízkou cenu a bizarní vzhled.
a tentokrat s naskokom triedy :yes: vyroba sa rozsiruje aj v PSA aj v KII aj vo VW :yes😒br />
bravo slovakia :yes:
bravo slovakia :yes:
včera nebo kdy jsem četl že fiat teď taky nejede kvůli stávkám...že by nějaká vyšší moc začala čistit automobilovej průmysl? >😁
Dacia taky nestíhá. Levná auta se asi prodávají dobře. Navíc u Superbu a u Yetiho se bavíš o cca 50 000 ročních prodejích.
Teď jsi jim to nandal -> u Renaultu to kvůli tobě odpískají všecho a zavřou vše cu grund, stratégu...Panebože... 8-s
Přesně tak, jsi trochu mimo. Renault ve Slovinsku omezuje výrobu proto, že tam vyrábí Twingo, Clio Storia a Wind. Wind je malý sportovní roadster, těch se moc neprodá. Clio Storia je už vysloužilý model před smrtí, s novou generací Clia se tato verze již přestane vyrábět. Takže všechen úspěch nebo neúspěch továrny závisí na malém městském Twingu. Prodává se v Evropě celkem dobře, nyní prošlo povedeným faceliftem, ale těchto mini aut se neprodá zas až tolik, jako např. modelů Clio nebo Megane. A ještě roste nová konkurence v podobě trojčat koncernu Vw. Takže nevím, co to tu píšeš za nesmysl, kvalita Renaultu spíše poslední dobou roste.
Jseš trochu mimo. Důvodem je spíš to, že Twingo končí a čeká na nástupce. Dalším důvodem je vstup VW do tohoto segmentu, který vezme část prodejů všem svým konkurentům. Ceny a kvalitu snad ani nemá cenu komentovet. Tvůj pohled je jen pohledem člověka, který nemá žádný přehled o cenách za které se auta v Evropě prodávají. Renault je prostě normální značka, která se prodává za stejné ceny jako VW. Někde je VW, někde levnější. Kvalita je taky podobná.
Podle me se neni cemu divit. I laik vidi, ze navzdory faktu, ze Renault je tou levnou znackou, kvalita jeho produkce jde do haje. A lidi dneska na design hodne slysi. Copak se Megane, Twingo nebo Clio daji srovnavat s obdobnymi auty ostatnich evropskych znacek? Levny je holt levny, to beru, ale kdyz je ta levnota na aute extreme videt, pak to nikdo chtit nebude. Protoze uz ani heslo "navrch huj, uvnitr fuj" u Renaultu neplati. Cely je to holt fuj a tak se snizuje produkce😄