Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault omezí výrobu ve Slovinsku

David Bureš
Diskuze (37)
Důvodem pro omezení výroby ve slovinské továrně Revoz jsou klesající prodeje Renaultu v Evropě.

ovárna Renaultu Revoz ve slovinském městě Novo Mesto omezí od dubna svůj provoz. Počet pracovníků této továrny se kvůli tomu sníží o 13 % na 2.220 zaměstnanců. V Novom Meste Renault vyrábí miniauto Twingo, kabriolet Wind a Clio druhé generace, u nás prodávané jako Clio Storia.

Vedení továrny prohlásilo, že omezení výroby je důsledkem poklesu objednávek v posledních několika měsících. Ten je pak způsoben klesajícími prodeji aut v Evropě. Protože na trhu nedochází ke zlepšení, budou v továrně Revoz zrušeny noční směny, pravděpodobně od 26. dubna.

V loňském roce bylo v Novom Meste vyrobeno 174.127 automobilů. Slovinsko se díky tomuto číslu stalo třetím největším producentem osobních aut v přepočtu na obyvatele v Evropě po Slovensku a České republice. Ještě během roku 2009 však z této továrny vyjelo 212.860 aut.

Noční směny byly v továrně Revoz zavedeny v roce 2007. Už od května do září loňského roku byly noční směny zrušeny, zrušení ale bylo tehdy způsobeno nedostatkem elektronických součástek, který následoval po zemětřesení v Japonsku v březnu 2011.

Do příštího roku Revoz plánuje opětovný nárůst počtu zaměstnanců. V druhé polovině roku 2013 se totiž ve Slovinsku mají začít vyrábět dva modely, které aliance Renault-Nissan vyvíjí společně s Daimlerem. Bude se jednat o nové generace Renaultu Twingo a Smartu ForTwo postavené na stejné platformě.

Nízké prodeje už vedly k tomu, že Renault omezil své působení na britském trhu. Ve Spojeném království se od letošního února už neprodávají modely Laguna (včetně verze kupé), roadster Wind, stárnoucí MPV Modus, velké MPV Espace a osobní verze dodávkových vozů Kangoo a Trafic. Automobilka chce také snížit počet zdejších autorizovaných prodejců zhruba o třetinu ze současných 190. Realizované úspory mají být využity pro kampaň k uvedení nového Clia.

David Bureš
Diskuze (37)
Avatar - das_autos
19. 3. 2012 10:30
Re: tento rok v prepocte na obyvatela Slovensko vsetkych opa
Trapnej jseš ty.Já nad ničím nejásám,převracíš souvislosti a nechceš to pochopit,že je to reálný.Co víš o tý problematice ty?Dělal nebo děláš někde na logistice zavážení dílů do TPCA nejspíš jako řidič kamionu podle vyjadřování a bojíš se o práci.Řeč peněz je mnohem silnější a tyhle firmy nezajímá jestli nějakej čecháček přijde o práci.Je zajímá zisk.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
18. 3. 2012 23:19
Re: škoda
petrumr uvedl, že Škoda přibírá zaměstnance a modely jdou na dračku, o tuzemské výrobě ani slovo. O čem se tady vůbec bavíme, tys uvedl špatné číslo v mých očích, protože jsem asi nepřečetl tok tvých myšlenek, Tak příště piš srozumitelněji a lidi pak budou reagovat dle tebe správně.
18. 3. 2012 20:00
Re: Montovny...
Uznávám, máš recht, kašlu na to.....je to zbytečný.
18. 3. 2012 19:58
Re: tento rok v prepocte na obyvatela Slovensko vsetkych opa
Chápu, že napsat trochu delší text je nad možnosti žvanilů opakujících jenom fráze na úrovni Blesku nebo Novy. A chápu, že pochopit poněkud širší souvislosti je pro ně stejně složité, ne-li nemožné. Nicméně právě tvoje žvanění, byť přece jenom relativně stručné (na víc než opakování frází se asi nezmůžeš...) je toho důkazem. A nad "odchodem" fabrik do Číny (ono to Rumunsko mně rozesmálo...) vždycky nejvíce jásají lidé, kterým nedocvakne, co by to mohlo znamenat, ale hlavně takoví, co o dané problematice nevedí vůbec nic. Tos tady dokázal, takže si dej pohov, aspoň se nebudeš muset dál ztrapňovat.....
18. 3. 2012 18:32
Re: škoda
Podívej se na co jsem reagoval já. Šlo o naplnění tuzemských výrobních kapacit pro Superb a Yeti. Proto byly moje údaje správné.