šmarjá, stačí se podívat na první fotku a hned je jasné, že dopředu zapomněli kucí korejští přimontovat ještě brýle :-) tak šilhavé auto jsem ještě nevidel:) No, předek horší, zadek kombíku naopad daleko daleko lepší, uvidíme na cestě
:-! tento spoločensko užitočný model, ktorý si kupujú nadržaný mladíci a pretlstnutý podnikatelia ma postarané o klientelu,.. auto sa začína časom podobať na svojho majiteľa,... ľutujem však dealerov s náhradnými dielami, aby zvládli časom ten chaos v katalógoch s dielami na tento šmejd .. >:D
a.)uveď zdroj, z ktorého poznáš skladbu zákazníkov, kupujúcich model cee´d
b.)uveď príklad tvrdenia, že auto sa časom začína podobať na svojho majiteľa
c.)popíš, ako si prišiel na to, že cee´d je šmejd
V prípade nespokojivých odpovedí budem nútený konštatovať, že šmejda do svojej lebečnej dutiny si nafasoval ty, a de facto si tým pádom úplný blb. :-!
jééžiš ty mi úplne pripomínaš rýchlokvaseného školiteľa predmetnej značky, toto ťa takto učili v Kórei?? .. tvoje a,b,c ma netrápia, nakoľko ja som svoj kapitál vložil do predaja týchto šmejdov, a odrbovať ľudí že tá samorezka a to se***vým lepidlom zlepené, ten najmäkšší plast nemá nikto na svete a pozrite sa na tie kotúčové brzdy vzadu a ta najnovšia supertechnológia a za super peniaze auto .. BLEWHH... :-! >:-[]
Nemám rád Kiu. Nekoupil bych si auto asijské a tím méně korejské značky. Vadilo by mi (mimo jiné), že v době kdy evropské značky začaly montovat motory DOHC, kotoučové brzdy na všechna kola a pětistupňové převodovky, v Koreji ještě křížili osly metodou pokus-omyl. Taky by mi vadilo, že moje peníze tečou mimo Evropu - a to se děje, bez ohledu na to, kde se to které auto zrovna vyrábí.
Přesto musím přiznat, že se mi Ceed po faceliftu líbí (alespoň podle fotek). FL napravil to, co mi na původní verzi vadilo a nic "nezprasil", což se o mnoha jiných FL říct nedá (Clio by mohlo vyprávět...). A hlavně tímto faceliftem Kia pokračuje ve snaze vtisknout všem svým produktům tvář, společný tvar přídě. Ano, Korejci se učí rychle, pro evropské značky možná až moc rychle.
Nemám z toho žádnou radost, ale tomuhle FL chtě nechtě musím dát :yes:
Na prvním odstavci se jednoznačně shodnem. Na druhém v podstatě také, jen ten face... je sice určitě povedený, ale že by až tak vyjímečně..., tady se zřejmě shodneš více s GTIm...
No, za výjimečný bych ten FL neoznačil, za velmi povedený ano. Ani tak bych ale Ceed nestavěl na špičku třídy - tam vidím z hlediska tvarů Bravo a C4, z hlediska techniky Golf, Focus a nejspíš novou Astru.
"Ani tak bych ale Ceed nestavěl na špičku třídy - tam vidím z hlediska tvarů Bravo a C4, z hlediska techniky Golf, Focus a nejspíš novou Astru"
.....a z hlediska prodejů Cee´d....
Len malá poznámka k tomu DOHC: v dobe, ked napr. Skoda vo svojej Felicii montovala vlastné dvojventilové motory OHV (!) a jeden dvojventilový OHC (pozicaný od VW), Hyundai Accent mal troj- a stvorventilové motory OHC, resp. 2xOHC.
Ale principiálne más pravdu, progres Kórey je az neskutocný a taký Hyundai z krízy vychádza ako globálny vítaz (vid napr. predaje v USA).
Tak to áno.
Ale to sa dá povedat i o iných, napr. v egyptskom Sharm el Sheiku boli pred 30 rokmi iba beduínske dediny a vojenská základna a teraz sú tam hotely najzvucnejsích mien a celý svet tam chodí na dovolenku. A naopak niekdajsie dovolenkové raje Ostblocku ako Balaton zijú len z minulej slávy.
Tohle auto je evropské a z Evropy.Korejský je leda majitel.Designér je němec,motor německý,podvozek též...A k té vzdělanosti lidí z Asie asi takhle: v době, kdy na území jakési EU byla doba kamenná, např.číňané už znali a používali akupunkturu.Že ji znali i jiní z kontinentu,se ví. Že je to řádově 7000 let nazad, se také ví. Takže moc bych lidi z Asie neurážel a už vůbec se jim nesmál.Hezký unijní večer :-!
K prvému odstavcu - v dobe, keď svet vyrábal dobré autá, Japonci robili maximálne to isté, čo pripisuješ Kórejcom. A tvrdíš, že by si si japonské auto preto nekúpi?
A že tvoje peniaze tečú mimo Európu - prečo ti to vadí? Tie tečú kde-kade aj tak, a bez toho, aby si sa nad tým pozastavoval. A nie iba z áut, ale z vecí každodenne potreby.
S ostatným súhlas, KIA sa skutočne profiluje a stáva sa stále silnejším hráčom. Značku, ktorú pred 15-20 rokmi málokto vôbec registroval, dnes pozná každý.
mám nissan sunny 1,4 z r.1995,krom lití benzínu údržba prakticky žádná,olej do výměny prakticky bez úbytku,negarážovaný,koroze minimální,najeto skoro 240000 km,16 ventil,ABS a kotoučovky na všech kolech,kolik evropských aut v této kategorii to v těch letech mělo?
Nezastávám se korejských,čínských nebo indických aut,jsou to opravdu vyhozené peníze,ale Asie je velká a patří tam i Japan.
Řekl bych zbytečně ostrá reakce
No, hůře už to pro majitele c1 dopadnout nemohlo. Novinka se vizuálně napřímila, zdospělela a vypadá jako přijatelný žáklad evropských kompaktů. Ovšem být v postavení majitele c1... to je o zlost. Současná modernizace totiž odstřelila svého předchůdce do roviny vskutku prvních pokusů...
Tedy oproštěni od garážové kotvy, my svobodní, zvedněme palec. Kia to zvládla s nebývalou noblesou. Na poměrně harmonickou kabinu naroubovala osobitou, originální tvář. A to se cení. Bravo a mégane získávají velmi zdařilého soka. Co se týká vyvážení karoserie jako celku, stavím dokonce z těchto tří konkurentů nový cee´d (vizuálně) na vrchol. Jako dvojku nominuji Bravo a třetí místo zůstává méganu.
A proč jsi do srovnání se Ceedem vybral jen a zrovna tyto dva konkurenty? Co Focus, Golf, Astra (stará a nová), 308, C4, i30, Japonsko...? Nebo snad považuješ Tebou jmenovanou trojici za tvarově nejzdařilejší v celém segmentu? Nic proti tomu, ale já bych z těch tří umístil na stupně vítězů jen Fiata Bravo, před Ceed i Megane bych řadil některá jiná auta.
Vybral jsem ty dva proto, že je považuji za přímou konkurenci cee´da. Ani Golf ani Focus nejsou přímými konkurenty, to je kompaktní extraliga. i30 je sourozenec, tam nejde o konkurenci ale o vizuální kanibalismus, a C4 je nyní zcela okrajový model, 307 pak je blížeji k elitě (focus, GOLF).
A právě mégane, jakož i Bravo jsou především vizuálně (a o tom nahoře píši) s cee´dem velmi "spřáteleni". Proto to porovnání.
Ak by som mal vychadzat z toho, ktora automobilka v C segmente vyraba 3-/5- dv. hatchback a kombi, volba by prisla na Ford Focus, Opel Astra, Peugeot 308, Renault Megane 3 a VW Golf VI.
Mozes porovnavat podla vykonu, vybavy... Ale v segmente C neexistuje oficialne "extraliga" (viem kam smerujes, ale vyssia cenovka auta nemusi znamenat aj lepsi servis ci kvalitu vozidla).
Tak to mě se ten povedený face zdaleka taková "bomba" nezdá... myslíš si, že je teď (díky němu) na tom Ceed opravdu designově lépe než třeba to Bravo? :-O
Podle mě teda určitě ne...
V komplexu jo. Současně oceňuji u kii snahu o unifikaci svých předků (myšleno jako předků aut... :-) Podle mého cee´d vykročil (vizuálně) k regulernímu evropskému kompaktu.
S unifikací svých "genetických" předků by to KIA tak "složité" (jako evropská konkurence) určitě neměla... :*)
Vizuálně cee´d vykročil, což o to, ale "cesta" před ním je ještě pořád relativně dlouhá a trnitá... :-!
To je zaujímavé, že keď ty máš pochváliť auto iného výrobcu ako je nemecká veľká trojka a pár výnimiek, tak ak je skutočne čo chváliť, tak pochváliš, ale vždy pri tom musíš brblať. :-)
to furt omielaš ako kolovrátok, nie je snáď úlohou faceliftu práve TO aby každý videl že tvoje rok staré auto je už neaktuálne? a tebe je to alebo fuk (ak si normálny) alebo utekáš do showroomu brať liftovaný model :-!
To mne docela zaujalo: můžeš,prosím,pokud to není tajné, sdělit nějaký racionální důvod? Za ten nepovažuji logo výrobce a hříčky na pseudo-image aj. kecy. Kdybys tušil,co se kde a pro koho vyrábí...pak máš asi domácí doživotí >:D:yes: Bez netu a my ochuzeni o myšlenky. Mezi námi: nějak bysme si s tím poradili, v klidu... :-!
Naprosto s tebou souhlasím, politika na tomhle serveru nemá co dělat. Sice to serveru přináší peníze, ale kdo se má na to koukat,takže buď se prodejce reklam moc snažil(tučná provize)nebo nám tím redakce asi chce něco říct >:D
To bych redakci zase tak nepodceňoval,na to jsou jiné servery...Myslím že je dobré, aby příp. fanoušci oranžových viděli,kam jejich slibotechna všude vráží peníze,aby pak měla na úplně vše a zadara.Třeba zařídí, že auta budou mít jednotonou cenu, např. 350 tis a hotovka.Bude to jak v CCCP-jednotná cena masa a řezník sekal vše,jak přišlo pod ruku.Někdy maso, jindy kosti, všichni spokojeni...takže jako výstraha dobrý!!!
... provedení před faceliftem se mi zdálo možná krapet vyváženější. Zásah do designu by měl přinést osvěžení, ale celková čistota tvarů? S konečným verdiktem si počkám na reál...
V reáli to vyzerá viac ako dobre, aj keď pocit, že predok je o generáciu novší ako zbytok auta sa dostaviť môže. Koniec-koncov, to je skutočnosť prítomná u väčšiny faceliftov...
2 krat meraj raz rez... nie je vsetko zlato co sa blisti... myslis, ze preco su ceny take nizke, pretoze 50% materialov je dovazenych priamo z koree a tam je kvalita velmi nizka, co sa prejavi tak po cca 80000 km /tlmiče v gacoch, korozia, vrzganie vsetkeho co vrzgat moze.../
Tak to asi bol niekde na transkontinentálnej výprave, keď si už stihol pokoriť hóódne hoodne nad 100 000km, ale to, že je Cee´d zatial bez problémov je logické. Inak by sa nechvástali zárukou 5 resp. 7 rokov na životné orgány respektíve 150 000km, čo je aj v realite záruka tak na 7 rokov, pokiaľ je auto rodinné.
Fakt inteligentný príspevok... si myslíš že v Kórei lozia ešte po stromoch či čo? Vedia tam vyrobiť top kvalitu ako kdekoľvek inde na svete, je to len o tom akú kvalitu odberateľ požaduje...
Súhlas, ja netvrdím, že Ceed je tá top kvalita... Mne len tvoj príspevok pripadal taký, že v Kórei nevedia urobiť nič poriadne a aj všetky materiály z Kórei stoja za prd...
myslim, ze prave kvoli pomeru cena/uzitkova hodnota si korejci najdu svojich zakaznikov, nehraju sa na spickovu kvalitu, presvedcit konzervativnych europanov by bolo aj tak velmi velmi tazke, ale na solidne auto za dobry peniaz
Bohuzial realita je taka ze Juzna Korea je asi tak 10 rokov pred nami, presne ako tu niekto spominal, kvalita je podla toho co pozaduje zakaznik. Auta pre ich trh su napr. ovela menej kvalitne ako tie pre Europu a to z jednoducheho dovodu, v Korei je auto spotrebny material, ktory sa casto meni a nie je to akysi socialny status majitela ako tu v Europe. Musel by si tam zit aby si pochopil tak rozdielnu kulturu. Korejec si doma auto kupuje podla farby, pripadne nejakej vybavy a v automate. Vacsina z nich netusi ani aky motor v aute maju, len vedia co tam maju tankovat.
čoveče šelby, neztrapňuj se tu. V Jižní Korei jsi v životě nebyl, prakticky nic o ní nevíš a budeš nám tu vykládat něco o kvalitě jejich produkce... Nejprve si o této zemi něco nastuduj, pak zapátrej které všechny firmy odtud pochází a co vyrábí (hlavně pak v jaké kvalitě) a pak nám tu o tom zkus něco podnětného napsat. Doufám že to bude smysluplnější, než tvůj příspěvek výše... :-!
Z koree som sa vratil cca pred 2 tyzdnami... bol som na sluzobnej ceste, pre pripravovany novy model Hyundayu, co bude vyrabany v Ziline /mimochodom za 2 tyzdne bude vyrobenych prvych pilotnych 8 aut/ takze len tolko na zaciatok... a narozdiel od teba ja nemusim studovat "KOREU", aby som vedel, ze korejska kvalita sa nevyrovna EU, ty teoretik.
A rozprávka o červenej čiapočke, tá by nakoniec nebola??? Alebo tú o troch prasiatkach... >:D
Ak teda takto prezentuješ svojho chlebodarcu a píšeš to čo píšeš, divím sa že ťa ešte posielajú na služobné cesty do Martina tým skôr potom do Koreje... >:-[]
Peter Schreyer robil pre Audi aj VW (TT, Beatle), evidentne spravil dobre, že zdrhol, tu mu ruky nikto nezvezuje a môže sa odviazať... Viete si predstaviť Soul od VW ?? >:D
Sú facelifty, ktoré auto vytvorené urcitým dizajnovým stýlom a zameraním zbastardia, pridajú k jednému stýlu (napr. ostré hrany) iný (obliny), zmiesajú, poprú vlastný dizajnový jazyk, len s cielom posunút sa niekam dalej. Takých príkladov by sa naslo neúrekom (napr. Subaru tribeca, Mitsu Colt).
A sú facelifty, ktoré ako maliar pár tahmi stetca doladia nieco, co je dobré, ale nieco tomu chýba (napr. Golf 5,5, C-Max).
A kam patrí Ceed? Nedá sa jednoznacne povedat. V detailoch je to posun, ako celok sa mi ale javí ako mierne popretie svojho oblého predchodcu. Ak by som teraz kupoval Ceed, asi by ma nepresvedcil, ze pockat sa oplatí. ;-\
Musím uznat, že toto se povedlo. Vypadá to velmi elegantně, dokonce auto vyzařuje, resp. maska, "kvalitu" - nedá se říct, že by na tomto FL šetřili. Někteří píší, že se to designově vyrovná Meganovi - dle mého nikoli, ani náhodou. Spíš bych řekl, že se změna podobá něco jako od VW Golf 5 - 6. Samozřejmě pokud jde o vnější design. Co se týče kvality, resp. dílenského zpracování, tak KIA je min. 15 let nazpět od VW.
Naprostý opak, pokud si vedle sebe postavíme Megana, Golfa a Ceed, tak jde na ruku Golfáčovi. Tato KIA už vypadá sebevědomě, přesně jako Golf. Meganu člověk musí přijít na chuť a pokud přijde, tak již nechce nic jiného. Kdežto Golf a Ceed tě má omráčit hned při prvním dojmu, tak aby jsi nerozmýšlel, nesrovnával a šel pro něj. :-)
Dneska jsem se starou prošel autosalony a je pravda, že mě ten Megane III moc nebere. V čem naopak Renault vyniká oproti ostatním v mainsteamu jsou interiéry. Nebojím se napsat, že je o třídu výš než ostatní. Největší zklamání je pro mě Peugeot. Tamjsem nepochopil kam se za pár let dokázali dostat. Znovu jsem se také přesvědčil, že bych v Yetim bych zachvíli nasranej co jsem to koupil. Postavit ho před barák by šlo, ale sedět v něm asi dlouho ne. Jak má vypadat pořádné MPV mě ukázal Scénic. Za ta léta Renault MPV prostě umí. Zatím není nic co by mě na tom autě vadilo. I ten multifunkční displej má něco do sebe.
Kde jsem na to přišel??? V reálu, když jsem měl možnost srovnat G6 a Ceeda. Každý, kdo si to srovná, ošahá, tak ti řekne, minimálně jedna generace tomu chybí.
Václave, Václave, nesnaž se nám tu věšet bulíky na nos. Souhlasil bych s tebou, pokud bys napsal že kvalita Golfa a cedníku jsou přeci jen ještě jiné světy ale plácat tu něco o patnáctiletém odskoku mi přijde jako hodně zcestné. Golf je velice kvalitní (a také poněkud dražší) zástupce své třídy. Ceed je totéž, snad jen v poněkud levnějším balení, čemuž odpovídá i jeho cenovka. Za ty peníze se ovšem jedná o velice povedené a moderní auto, které rozhodně Golfu neleze a ani nemá zájem lízt do zákaznického zelíčka, kapiš?? ;-)
Však já přeci nic z toho co píšeš nepopírám. Rozdíl je především v tom, že Golf již má blízko (v dnešní době) do luxusu. A rozdíl je právě v tom, že dnes použité materiály jsou pro někoho luxus, aby později (15 let) mohl využívat tytéž materiály. Já se nestavím do role odpuzovatele KIA, jenom trochu srovnávám. A můžeš mi věřit, že mám radost, když se KIA daří. Ale těžko si dovedu představit, že KIA jednou bude udávat směr. Toť vše.
Vašku o to bych se nebál, KIA směr nikdy udávat nebude. Ale již dnes je jasné, že půjde s kvalitou nahoru a nebude trvat dlouho, vyrovná se japonským i evropským konkurentům. Jinak na Golfu nic luxusního nevidím, je to jen velice solidně postavené auto své třídy. Dalo by se říci jedno z nejlepších. Uvidíme jak rychle se budou v budoucnu zmenšovat rozdíly v kvalitě... :-|
Já bych spíše řekl, že pár plastů na palubní desce není synonymem kvality. A například, pominu-li motory VW, které jsou za opravdu tučný příplatek (TSI), tak se Golf pro změnu nechytá... jak v CRDi, tak v základní 1,4
Přesně tak golf je pěkně drahy. Nahodi solidni zakladni cenu a všude se piše jak neni golf levny. Rozdil mezi zakladni 1,4 a TSI 90 litru to je pěkna kur.....
Tak už je to, zdá se, definitivně potvrzeno. Peter Schreyer byl do Kia přijat proto, aby přišel na to, že je třeba nový design co nejvíce přiblížit Hondě. Od téměř identického klonu Civicu alias Forte/Koup přcházejí další auta, u nichž jsou opticky uzké dlouhé světlomety přímo napojeny na masku chladiče, nejlépe šestiúhelníkovou. Spolu s ceedem je v tomto duchu navrženo i sorento. Bohužel jediné auto, co doposud od Schreyera za něco stálo, bylo Kee [odkaz] , které neměli kuráž vyrábět. ;-\ :no:
Si dali teda na čas s těma fotkama. Já tyhle Kie viděl už před 3 týdny na nádraží v České Třebové a nebyly vůbec nijak maskované. Byl jich tam plný vlak.
Ani já ne. K dobrému chování na netu patří i to, že pokud mám informaci pro ostatní, tak k ní dám přímý odkaz a ne jenom název nějakého situ. - Já znám 1,4/66 kW jenom jako jednu z verzí motoru Alpha II (Hyundai, samozřejmě), který měl (nebo možná pořád má) být nasazený do mild hybridů společně s elmotorem (Rio). Zde: (německý odkaz) [odkaz] a anglický: [odkaz] Proto by mě docela normálně zajímalo, jestli jsou nějaké nové informace, že by se měl tenhle motor uplatnit samostatně - a proč.
No v době kdy jsem to psal, tak to bylo na titulce roadlooku: [odkaz] Prostě základní 1.4ka bude mít místo 80.2kW jen 66kW... jinak to potvrzují i prodejci v CZ... stačí použít google... [odkaz] ale tady si to už najděte sami... ;-)
To jsem se zase jednou zasmál,koukám samej znalec. Jo Corolla to je etalon třídy a myslím že takový Golf ji vždycky jen doháněl,když měla Corolla klimu nebo okna v elektrice tak o tom se Golfu jen zdálo a v motorech na ně nemá VW ani dneska!!!!!!!!!!!!
Tak to určitě. Ve světě papoušku je auris oškubana andulka. Co se mu ale nada upřit tak nove motory 1.6 a 1.8 ikdyž jsem je nejel tak papirově je to slibne.
Papír snese hodně, ale žít ze slávy o spolehlivosti v dnešní době přetechnizovaných aut, neni věčný. To si myslím, že platilo v době, kdy měl člověk jedno, nebo dvě auta na celý život a ne dneska, kdy ho odhodíš po třech, nebo pěti letech.
Kie může řada konkurentů leda tiše závidět ten poprask, který dokáže pokaždé vyvolat. Marketingové lapače opět fungují bez chyby a emoce pění - prostě sen každého autovýrobce. A přitom v daném případě jde "jenom" o FL a skutečný nový cee'd je touhle dobou někde - v modelárně? nebo o kus dál? - každopádně už koncepčně vymyšlený a na cestě. Přes úctu k železnému koštěti, kterým designéři Kie čistí tvarosloví značky, je FL cee'du naroubovaný na Kovácsova bumbrlíčka, to se změnit nedá, jinak by se hluboký FL přehoupl rovnou v novou generaci. Takže logicky zůstávají i některé nelogičnosti vzhledu: ale Kia láká obecenstvo hlavně na výkladní skříň nových stylotvorných prvků, zkouší, co s lidmi udělá jasný přechod od bionické selanky do tvrdého minimalistického sochaření, znovu zavádějícího ostré úhly a hrany. Kia čichá změnu světového názoru na vizuální pojetí karosérií a hodlá přitom být pokud možno na pole position. Koneckonců, její Schumacher-Schreyer má krk nepohmožděný, takže na startu chybět nebude. Kdo si myslí, že Kia nemá ambice stát se spolu s Hyundaiem trend-setterem, se hodně mýlí. Jestli se jim to podaří, je jiná věc - ale zatím se jim podařilo dostat se ze skladu popelnic do záře reflektorů u hlavního vchodu.
Trochu se v tom soustředění na vnější vzhled vytratil daleko důležitější domácí úkol, který Kia měla zapsaný do notýsku - vylepšení komfortu jízdy, stability a ovladatelnosti, plus některé další technické finesy. Takže ostré plechy nebo černolesklé plasty, já si počkám, až se FL cee'd dostaví na ulici - a běda, jestli bude zadní náprava zase tlouct jako bubeníček! ;-)
Nejde jen o vzhled, ale i o kvalitativní změny. Jmenujme nově laděné odpružení a zavěšení kol, xenony, více výkonových variant turbodieselové jednašestky, která bude údajně nově k dispozici s ISG a šestikvaltem, zcela nový multifunkční volant, dvouzónová klima atd. Na druhou stranu nelze přehlédnout i úsporné kroky jako např. vypuštění dvoulitrového turbodieselu z nabídky, zmenšení počtu prolisů na kapotě, proslýchá se i o úbytku tlumicích hmot.
Že by zadek tloukl jako bubeníček, to bych Patriku netvrdil, ale s krátkými nerovnostmi se popasovat moc neumí. To je ale vada i jiných podvozků. Snad se to zlepší - ve vlastním zájmu by to měli brát jako prioritu.
Ještě snad k té snaze Kie stát se jakýmsi trendsetterem - no, zní to sice hezky, ale při vší úctě na to minimálně v krátkodobém horizontu nemá. Je to přece jen spíše low-tech značka, která se (zatím) hodně inspiruje jinými.
:yes::-) Tak jest. Oni to možná jen páni redaktoři zapomněli ze zahraničních zdrojů dočíst až do konce, kde se o těch technických změnách píše. Ovšem zatímco úpravy vzhledu jsou evidentně splněné, já jako outsider si budu muset ještě pár týdnů počkat, jakže dopadly ty změny podvozku. S bubeníčkem jsem schválně přeháněl, i teď je jízda snesitelná, ba slušná - ale musí být zkrátka o dost lepší, aby Kia mohla postoupit do dalšího ročníku. Jinak ji ani dvouzónová klima a hill assist nevytáhne z toho, čemu říkáš low-tech - a Kia to velice dobře ví.
Pokud jde o trend-settera, debata není, jestli jím chce být - to chce a jasně to prohlásila. Otázka proto je, jak to chce udělat a případně kdy. Schopnost skokového vývoje kombinovaného s vytrvalým rychlým tempem už Kia (Hyundai) prokázala za posledních 10 let - některé jiné automobilky jako by ve srovnání s ní jenom předváděly moonwalk. ;-)
je to bastl;-/ Z toho predku je az moc citit, ze patri k jinemu autu. Puvodni auto si jakstaks zaslouzilo palec nahoru, timhle ho hodne pokazili...ale jinak je to krasny ukazkovy priklad jejich celkoveho chovani jako automobilky: musi mit na autech zkratka vsechno, kazdou linku, hranu, kazdy napad, ale pritom si neprispousti, ze mene je kolikrat vic...takovy pubertaci (a to nemyslim nejak hanlive, proste "Lsama ruka, sama noha")