Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Cee'd po modernizaci (nové fotografie)

Ondřej Láník
Diskuze (114)
Výstavní premiéra je potvrzena na frankfurtské IAA, prodej začne oficiálně v září.

Tři týdny po tom, co do ČR dorazily první modernizované vozy Kia Cee'd, zveřejnila automobilka několik oficiálních snímků a základní informaci k provedeným změnám.

Facelift spočívá v kompletním přepracování přídě. Nové světlomety mají jiný tvar a novou světelnou techniku. Změnou proti stávajícímu provedení je přesunutí bočních směrovek do krytů zpětných zrcátek a zahlazení vnitřní dvojice prolisů na kapotě motoru. Designové změny vyústily v prodloužení vozu o 25 mm na více než 4,27 m.

Úpravy na zádi již nejsou tak výrazné. Nová je grafika koncových světel, v nichž jsou částečně využity světelné diody a nápaditější designérské řešení spodní části zadního nárazníku se zadní mlhovkou a odrazkami. U kombi byla obměněna koncová světla, která mají také rudé diody a místo dvou světlých vodorovných pruhů zde zůstal jediný s oranžovými žárovkami směrovek.

V interiéru zaujme především nový sportovněji tvarovaný tříramenný volant se stříbrným dekorem na spodním dvojitém rameni. Neobvyklé je umístění tlačítek nejen na vodorovných ramenech volantu, ale také na těch svislých, zde konkrétně pro ovládání palubního počítače.

Novinkou jsou také madla pro řidiče a spolujezdce umístěná vedle řadicí páky. Uspořádání středového panelu i přístrojového štítu zůstává beze změn. Materiály použité na přístrojové desce i na sedadlech vypadají lépe než dosud. Kia Cee'd má nyní nové audiosystémy a v nabídce je také dvouzónová automatická klimatizace.

Technika se v zásadě nemění. Kia Cee'd dostala špičkový technický základ hned od počátku výroby, takže změny na motorech a podvozku momentálně nejsou na pořadu dne. Nadprůměrné parametry zážehových motorů je od ledna 2009 možno vylepšit o nižší kombinovanou spotřebu. Motorizace 1,4 CVVT a 1,6 CVVT lze totiž rozšířit o novou funkci samočinného vypínání a startování motoru Idle Stop & Go. Stejné zařízení by se mělo dostat také do dalších motorů, včetně turbodieselů.

Oficiální novinářská prezentace byla avizována na začátek září, premiéra se očekává na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu a v září bude oficiálně zahájen prodej na českém trhu. Facelift se dotkne současně pětidveřového hatchbacku a kombi Cee'd Sporty Wagon.

Kia Cee’d na Auto.cz
TEST Kia Cee'd 1,6 EX - Bojte se. Všichni. (02/2007)
TEST Kia Cee´d 2,0 EX – Nepatrný přešlap (08/2007)
TEST Kia Cee’d 1.6 CRDi - Špatné zprávy pro konkurenci (10/2006)
SROVNÁVACÍ TEST Kia Cee´d SW 1,6 CRDi vs. Škoda Octavia Combi 1,9 TDI PD (12/2007)
TEST Kia Cee’d SportyWagon 1,6 CVVT – útok pokračuje (08/2007)
TEST Kia Cee’d 1.4 CVVT – Cenový masakr (12/2008)

Kia spustila sériovou výrobu u Žiliny v prosinci 2006. Loni vyrobila přibližně 200.000 vozů.

V červenci vyfotografoval čtenář auto.cz také Cee'd se sportovním paketem, který se od oficiálně prezentovaného provedení liší voštinovou výplní masky chladiče, rámečkem masky v kombinaci lesklá černá-chrom a nástavcem předního nárazníku.

Ondřej Láník
Diskuze (114)
Avatar - miromen
19. 8. 2009 18:03
Re: pěkné
S YETIM souhlas je to sedadlova tragedie a to jak vpředu tak v zadu.
19. 8. 2009 17:34
Re: pěkné
Dneska jsem se starou prošel autosalony a je pravda, že mě ten Megane III moc nebere. V čem naopak Renault vyniká oproti ostatním v mainsteamu jsou interiéry. Nebojím se napsat, že je o třídu výš než ostatní. Největší zklamání je pro mě Peugeot. Tamjsem nepochopil kam se za pár let dokázali dostat. Znovu jsem se také přesvědčil, že bych v Yetim bych zachvíli nasranej co jsem to koupil. Postavit ho před barák by šlo, ale sedět v něm asi dlouho ne. Jak má vypadat pořádné MPV mě ukázal Scénic. Za ta léta Renault MPV prostě umí. Zatím není nic co by mě na tom autě vadilo. I ten multifunkční displej má něco do sebe.
19. 8. 2009 16:36
Re: Správný facelift
mám nissan sunny 1,4 z r.1995,krom lití benzínu údržba prakticky žádná,olej do výměny prakticky bez úbytku,negarážovaný,koroze minimální,najeto skoro 240000 km,16 ventil,ABS a kotoučovky na všech kolech,kolik evropských aut v této kategorii to v těch letech mělo?
Nezastávám se korejských,čínských nebo indických aut,jsou to opravdu vyhozené peníze,ale Asie je velká a patří tam i Japan.
Řekl bych zbytečně ostrá reakce
18. 8. 2009 09:55
Re: REKLAMY
jednoznacny souhlas
18. 8. 2009 09:36
zkratim to:
je to bastl;-/ Z toho predku je az moc citit, ze patri k jinemu autu. Puvodni auto si jakstaks zaslouzilo palec nahoru, timhle ho hodne pokazili...ale jinak je to krasny ukazkovy priklad jejich celkoveho chovani jako automobilky: musi mit na autech zkratka vsechno, kazdou linku, hranu, kazdy napad, ale pritom si neprispousti, ze mene je kolikrat vic...takovy pubertaci (a to nemyslim nejak hanlive, proste "Lsama ruka, sama noha")