Netrep, v tvojom odkaze je jeden z najodvážnejšie nadizajnovaných sériových vozov. Poznám plno všeobecne chválených vozov, ktoré mu v dizajne nesiahajú ani po kotníky.
Mimochodom, SM-7 nevyzerá nijak tragicky. Niet dôvodu na posmešné úsmevy.
To Sleeper: nebol Koleos vyvinutý v Renaulte, len pustený na trh najskôr ako Samsung? Pri zmienkach o tom, že Koleos je Samsung premaľovaný na Renault som už v diskusiách na ACZ niečo podobné už začul...
Co se tyka SM7, tak v porovnani s konkurenci je tragicky.
A osobne mne mrzi, ze evropske automobilky, ktere pred par lety ukazovaly celemu svetu, jak se maji delat auta, dnes jen prelepuji znacky na lowendove vyrobky...
No az tak radikalny bych nebyl.
Ale at se Samsung prodava jako Samsung, nebo Kia, nebo treba Hindustan, ale Renault by mohl zmobilizovat svou hrdost a prijit s vlastnim modelem, ne s preznacenym korejcem (ktery kdo vi jestli neni preznaceny Nissan :-) )
Do jisté míry souhlasím, z druhé strany jak píšu níže, Renault vlastní pokud vím nějakých 75-90% akcií Samsungu a evidentně chce rozšířt vliv na Asijských trzích i pomocí drobných změn.
A pak je tu tatéž stránka věci, kterou píšeš... na EU trhu by tohle prodávat neměli. Chápu ještě Fluence (reálně to vůbec není špatné auto), ale Latitude a Koleos... 8-s
Stejný základ techniky typu motory, podvozky, elektronika atd. je naprosto pochopitelný, viz koncern, ale přelepování znáčků je jen lanciování své pozice 8-s
Ten Fluence mi vzdy pri pohledu zepredu pripomina ty pokusy s obojzivelnymi auty, neni to dobre posazene na ceste. Nicmene to tady ted neni o Fluenci (Fluencu?).
Tak mě osobně Fluence a jeho příď nevadí, když vemu auta v tomto segmentu, tak se mi nelíbí ani příď Cruzeho, vlnobití Elantry se mě hrubě nelíbí (zlatá i30) a jediná Jetta je koukatelná, ale jak pro koho. Ale jak píšeš, o tom ta diskuze není.
Fluence je koukatelný, u Cruze s tebou nesouhlasím, Elantra je děs. Btw ohledně toho auta co je v tomhle článku, tak doufám, že se Rendlík nezblázní a nepošle ho do Evropy. Myslím, že zkušenost Latitůdou by mohla stačit ne? >:D:no:
Jakou zkušenost myslíš? U nás se Latitude relativně daří, za loňský rok má na kontě 109 aut, což je například dvakrát víc než Jaguar XF (aniž bych z toho chtěl vyvozovat nějaké závěry).
Co je spatneho na Koleosu? Neni to uplne krasne auto, ale jinak v urcitych konfiguracich na nem nevidim nic spatneho...
Rozhodne bych radeji Koleose nez Sportage a ix30...
A Latitude je paradni kocar, konecne auto, ktere se pri jizde houpe ve vsech trech osach >:-[]
Podívej se na auta, která v Číně prodává VW a pak mudruj. V Korei se asi nic jiného než lowend neprodává, protože Renault Samsung SM7 (jeho korejský název) je za stejné ceny jako jeho korejská konkurence Kia K7 a Hyuandai. Jiná auta se v této třídě ani neprodávají. Pro korejce je to velký luxusní sedan, pro tebe lowend. Dle korejských testů je zvláště interiér velice povedený - špičkové materiály a vynikající zpracování. Třeba se i v těch našich lowendech dočkáme pravého dřeva. Na nový evropský Renault si ještě chvilku počkej až ho dají společně s Nissanem a Mercedesem dohromady. :-)
VW prodava v cine auta, ktera byla a jsou VW.
Ja nejsem korejec, takze mne Samsung nebere, apriori to nemusi byt nijak spatne auto, ale rozhodne to je spatny Renault - jestli mi rozumis.
Odvaha nemusí znamenať krása. A v tomto prípade to platí dvojnásobne. Ostatne táto generácia Primery bola tak "obľúbená" a tak sa "páčila", že bola predčasne ukončená, odišla veľmi rýchlo do zabudnutia a pre istotu už ani nemala nástupcu. ;-)
Primera nebola jediná u Nissanu, ktorá nedostala nástupcu.
Jej poblémom nebol ani tak nezvyklý dizajn, ako skôr nízka spoľahlivosť a vysoká cena. Plus prístroje v strede, ktoré sa okrem MPV-trieda akosi neveľmi akceptujú.
Primera nebola synonymom krásy, ale bolo veľmi pohľadné a zaujímavé auto. Byť to model o triedu nižšie, kritiky dizajnu by bolo oveľa oveľa menej. Dnes by sme tieto tvary nazývali takmer konzervatívnymi - napríklad v porovnaní s tým, čo predvádza Ford alebo Hyundai.
Túto konkrétnu generáciu som poznal a jazdil, ako to bolo nevyvážené zvonka, o to viacej extravagantné a chaotické to bolo vnútri (nielen prístroje v strede, aj tá plocha prístrojov pod nimi á la klávesnica: [odkaz] A ako píšeš, na Japonca spoľahlivosť úbohá.
Mne sa to z pohľadu dizajnu páči - mám rád nezvyklý či výnimočný dizajn. A tieto vozy rozhodne nie sú škaredé - prívlastok "nezvyklé" im sedí rozhodne viac. Ergonómiu či komfort hodnotiť nebudem, nejazdil som, len som v nej párkrát sedel.
Žiaľ, spoľahlivosť a cena boli dve veci, čím sa táto Primera určite chváliť nemohla.
Nechválím tyto počiny obecně, ale není se co divit, je to prostě auto pro asijský trh, tak proč ne. Spíše mě zaráží ty posměšky na adresu typu "převlečený samsung". Říká se běžně A3 převlečený Golf? Renault vlastní drtivou většinu akcií Samsungu, tak si přece s ním může dělat co chce...
"náklady na něj ovšem přesáhly hranici pěti miliard" - nesmysl. Tolik by to nestálo, ani kdyby to mělo být první auto na světě. V dnešní době skládaček stojí vývoj pakatel.
Motory nemuseli vyvíjet, žádné převratné patenty taky nepřijdou...
Tyhle nesmyslné částky jsem četl v souvislosti s více automobilkami. Kolik by tehle aut museli prodat, aby se to zaplatilo? Jde jen o to, jak vyvézt zizsky bez zdanění.
Nesmysl to rozhdoně není. Co myslíš, že se všechno počítá do těch 5 miliard? To máš zaměstnanci - hypoteticky, kdyby na tom pracovalo 1000 lidí a průměrný plat 30000kč, tak už jen to ti dává miliardu, plus další náklady - prostory, energie atd.. Takže to klidně k těm 5 miliardám může klidně jít.
No jo, hypoteticky. Ale hypoteticky na tom mohlo pracovat 50 lidí. Prostory, energie... ty prostory asi nebudou mít rozlohu Jižní Koreje, ale spíš jednoho většího baráku a ten 4 mld rozhodně nespotřebuje.
my vyrábeli do prototypu auta víko 1 kus za 10 euro, který jsme dodali do německé firmy, ta ho prodalal automobilce za 100 eur. Jaké jsou ceny u složitějších věcí netuším, cena vývoje je určitě v miliardách
Ak stráviš nejaký čas niekde v automobilke blízko vývoja, potom skús rozdávať múdra. Okolo 120 ľudí malo vývojové oddelenie pred dlhými rokmi v TAZ-ke - a to sa riešili iba úpravy vozu na udržanie vo výrobe a v predaji. Vývoj kompletného auta v dnešnej dobe plne zamestná min. 600-800 ľudí v rámci značky, a podobne pekných pár stovák, ak nie tisícov v dodávateľských firmách. Dnes je úplne bežné, že automobilka si externe objednáva napríklad výrobu a dodávku nárazníkov vrátane ich vývoja. Vývoj nového vozidla zahŕňa okrem návrhu a skúšok samotného auta aj vývoj technológie a výrobných zariadení - a to je plno nástrojov, dopravníkov, robotov, jednoúčelákov a tak ďalej, zahŕňa školenie tisícov ľudí vo výrobe, v servisoch, dokumentáciu a metodiky, legislatívu, logistiku a plno ďalších vecí. Žiadna maličkosť.
jak krásně vzniká ucelená řada Renault řada do LOW END. Má to však obrovskou výhodu, že Renault jako jediná evropská automobilka bude moct bránit Evropu před čínskými nájezdy, protože Evropa si tady nechá vplout pracovitější asiaty a zároveň živí nepracující menšiny.
Tohle je podle me cesta, jak si zajistit v ramci vlastni znacky dostatecnou odlisnost od evropske produkce - je to sice reseni pro individualisty, nicmene Evropa bude pro prelepene Samsungy pouze doplnovky trh, tzn zadne prehnane naklady pro evropsky prodej a image jim to podle me zvedat pomuze, viz Latitude, ktery ma docela uspech.
Navic Samsungy maji naprosto odlisny vhled od H/K, tzn spojeni s Koreou neni tak ocividne, v ocich konzervativnich Evropanu by to mohlo byt mesi minus nez u H/K
Proč už konečně nepošlou ten znak dámského přirození na smetiště dějin a nelepí na ten kufr (kapotu a volant) znak Samsungu? Prodej v Evropě by se nepochybně zvýšil oproti stavu, kdy je tohle přibližovadlo prodávané pod znakem automobilky, které se každý soudný člověk raději obloukem vyhne. Pokud to nenavrhoval francouzský ***, nebudou v tom žádné francouzské díly a nedotkne se toho ruka francouzského Araba, mohlo by to být obyčejné tuctové auto, které by si třeba někdo i koupil.
Jinak je třeba přiznat, že (až na tu pramicoidní záď) je inspirace nedostižným vzorem Passatu zřejmá (pochopitelně bez verze 4 motion a Variant).
Pokud znak Renaultu (diamant >:D ) pripomina damske prirozeni, tak se schvalne zadivej na znak Samsungu. Radeji ani nechci domyslet, jake asociace by ve spojeni s "diamantem" mohl vyvolat...
Vôbec to nie je škaredé. Mne sa to auto celkom páči. Podľa mňa tu behá mnoho podstatne škaredších aut. Ak by dokázali udržať cenu (asi nie) ako je v Korei, tak by si zákazníka našla. Keci o znaku ženského prirodzenia nie su argument, Ádo... Či by sa ti viacej páčil piktogram toho mužského? >:D
No okomentoval bych to informací z obalu jídla, co si právě připravuji. Vyrobeno ve výrobním závodě, který také používá ryby, korýše, měkkýše, vejce a hořčici. >:-[]8-s
Jaké je vůbec postavení Samsungu na domácím korejském trhu a v Asii? U nás je to samý Hjóndé a o Samsungu není vůbec slyšet (ne že by se mě po něm stýskalo).
Renault se zřejmě rozhodl, že postupně zcela degraduje jména snových vizí velkého tvůrce Patricka le Quémenta... co to bude příště? Raději nad tím ani neuvažuji...
Kroky Renaultu ťažko zodpovedne hodnotiť, ukáže až čas. Konkrétne tento veľký voz mi nepríde až tak zlý. Dizajn je pomerne jednoduchý, napriek tomu výrazný a ľahko zapamätateľný. A má aj istú dávku elegancie. Nesedí mi palubka, ako v Latitude, aj tu pôsobí nepatrične obrovským dojmom, chcelo by to výrazne zjemniť.
Vnímám Tvé rozumné úvahy, ale dívám-li se na design modelu, jehož výrobce stvořil Avantime a přehled unikátních vizí, řídím se jen emocemi a na ekonomické či jakékoli jiné důvody nehledím. Je to možná nepraktické a nezodpovědné, ale nemohu jinak. Z ideového hlediska je pro mne Talisman mordýř všeho, čeho bylo dosaženo, ne-li i toho, co se chystá (navzdory tomu, že může jít v praxi o poměrně uhlazený produkt...).
No jo, tak podle čumáku by to mohl prodávat i americký Nissan. Zadek myšlenku pomocí budget provedení nepřetavil v nic úžasného. Zkrátka Renault končí s originálními karoseriemi Lagunou, resp. Espacem.
Nechci být zlým prorokem, ale podle mě je důvodem rebrandování Samsungů to, že velké sedany se zkrátka Renaultu nevyplatí vyvíjet a nevidím nic, co by neznačovalo do budoucna nějakou změnu.
To jsem tedy zvědavý, ale co to přinese MB? Na nové E-čko je to brzy, S-klasse si snad budou držet jako exkluzivní zboží a C je zas moc malé pro Renault, pokud bychom to brali podle sedanů.
Podívej se aktuální evropské počiny. Zoe je taky zklamání? Dle mého názoru jde v případě Zoe o ideální splynutí designu a filosofie tohoto auta. Čistota designu je v naprostém souladu s čistotou provozu.
Je to výjimka v subjektivním pomyslném přehledu sériových modelů, jejichž názvy dříve nesly futuristické koncepty. Se Zoe (osobně) nemám problém, něco jiného je použití jmen Be Bop, Fluence, Koleos či Talisman.
Ehm, tedy zrovna Talisman mi jako koncept příliš k srdci nepřirostl... podle mě je to auto taková splácanina kulatého zadku a hranatého předku, který pak bohužel částečně došel naplnění u Vel Satise.
Toto auto aj ten ich Latitude ako keby zdedilo po VW Degeneráciu nazývanú "široký stredový Tunel " Bohužiaľ lebo mne sa to auto páči aj Latitude ale týmto som trocha sklamaný ... :-!:-!:-!
Ale jo, tomu i rozumím, ale měli by v tom případě exteriér přizpůsobit evropskému looku Renaultu a ne jen to přelepit logo a změnit gril... ;-) Nějak mi to ke Cliu, Meganu, Scenicu, Laguně prostě nejde...
Jednoznačně tento model Renaultu schází. Schází ale nejen Renaultu, ale celé Evropské produkci. Zatímco německé limuzíny jsou bez vážnější konkurence sázkou na jistotu, tak mainstreamová alternativa chybí.
Chybí jako sůl. Peugeot vyklidil dobyté pozice 607ky, převeliká škoda. Renault má tradici, dříve poměrně oblíbený Safrane, poté poněkud přehnaná kreativita v podobě Vel Satisu.
Stejně tak Citroen poněkud přehnal svoji inovativnost a C6 sice přeskočila laťku konkurence, jenže ostatní už běží 1500 m ...
Francouzi se musí naučit, že v téhle třídě se zkrátka NEexperimentuje, tady se vsází na jistotu a na chyby není místo. Což může při tomto zglobalizovaném pojetí Renaultu jedině pomoct.
Takovýto model je potřeba a má na evropském trhu tradičně místo. Pokud přijde v této podobě i Renault, pak jednoznačně hodnotím kladně. Vždy se sice bude dívat na skvosty německého průmyslu jak hvězdář do dalekohledu... Ale sem s ním.
Mne sa to páči! Podľa mňa je ten Samsung veľmi pekné auto a dovolím si tvrdiť, že tunajší jedinci ho odsudzujú "lebo Renault". Keby na tom nebol znak Renault ale VW, tak od radosti by šli spoločne na gang bang párty...