Německý automobilový trh je tím největším v Evropě. V prvním pololetí roku byl pod výrazným vlivem šrotovného. Zatímco celoevropské registrace klesaly, v Německu se prodalo meziročně o čtvrtinu aut více.
Na první pohled velké překvapení z čísel Lexusu a v kontextu Lexusu ještě větší překvapení z čísel Hondy.
Když zauvažuji nad množstvím potenciálních kupců ve třídě Lexusu a Hondy ( hlavně Jazz a Civic ), tak mi ta čísla Lexusu připadají ještě "lepší". Přeci jen může Honda oslovit větší část kupců, než Lex a i přes to Lex prodá víc aut.
Pro Lexus jednoznačně :yes:
Já se přiznám, že číšla Lexusu z tabulky, ani textu nejsem schopen identifikovat. Taky nechápu spojování některých značek, jako Renault+Dacia, BMW+mini. Proč se tedy nespojuje třeba VW+Seat atd. Taky koukám, že u Jagu, jako "kladiva na německou trojku" chybí asi topůrko.
Myslíš "ztopůrko", co píše tohle: "Tohle auto nejenom že může doslova s prstem v nose konkurovat německým limuzínám vyšší střední třídy, ale v některých oblastech tyhle luxusní frajírky převyšuje. Tedy welcome back Jaguar."?
No nevím, já teda čekal větší nástup, podle reakcí fandů. Nemůžu se zbavit pocitu, že statut vlastníka na aristokratickou značku dolehl až příliš.
Myslím přesně to. A testérův afekt ani trendy užívání angličtiny na reálném statu quo nezměni nic.
Jaguar doplácí na několik desetiletí, kdy na to zvysoka kašlal a těžil jen z odkazů minulosti.. normálně zaspal na vavřínech a probudil se do světa, kde mu konkurence utekla o mílové kroky. Jen snaha nepomůže, potřebuje ještě pár let.
Ale ( ;-) ) ten třílitr, ten bude perfektní :-! Tedy pokud bude zrovna fungovat. Mám bohužel ověřený zprávy, že soudruzi z PSA hodlají soudruhům od Fordu "poděkovat" za dodávku série nefunkčních motorů pro jejich auta. Jsou trochu nas.. rozmrzelí :-!
Tak ty motory se určitě "nějak" doladí, je to pro ně možná větší sousto ve snaze dotáhnout konkurenci, co už je používá roky.
No a těch "pár let", na to jsem poněkud skeptický, i když jim nepřeju nic špatnýho. U nás to neni jen díky dealerství, což sleduju hlavně v úprku skalních Land Roveristů ke konkurenci a movitých myslivců u nás ubývá. Tata prý nee.
Znám jednoho osobně. Teď ten Land Rover prodává. A rád.. Ani ti nebudu psát, o jaký značce uvažuje >:-[]
V AMT mu doslovně řekli: "Vy pane, vy u nás budete až na posledním místě"...
Hele, to GLK jsem projel i bez návštěvy bistra v Karlíně. Bez bližších komentářů je to N°1 :yes:
Nech si ty svoje sociopatický brekoty pro svoje kámoše, mě s tím nedojmeš. Ty když slyšíš slovo Mercedes, tak by si měl stát v pozoru a držet si půlky, aby z tebe něco hnědýho nevypadlo.
Chlub-chlub :-)
PS: A já myslela, že patent/technologii použití těch 2 turb má PSA
PPS: Mimochodem FORDu se (prý) NEpodařila ani pouhá VÝROBA V6 3.0 HDi a dodávky jsou ZPOŽDĚNY!!! :no: ;-\
Hele, když už píšeš kraviny, zkus aspoň, aby to dávalo smysl jazykově. "Někdo zde nemůže vstřebat porážku od Jaguaru, které mu dodává Ford." - co to je, Ford dodává Jaguaru porážku?
Mozna konecne doslo na trest pro PSA za lzive chlubeni se motorem, ktery nezkonstruovali ani nevyrobili oni. Jinak treba v novych Jaguarech XF slape skvele. Asi u PSA neumi poradne ten novy Ford V6 usadit. ;-)
[odkaz]
Němci vědí, kde je kvalita. 18% podíl německého trhu na prodeji rumunskofrancouzských rendlíků v porovnání s 42% podílem Škody hovoří jasně. Lituji, že nejsou vidět separátmí čísla prodejů Dacie pro chudé a kreatur. To by asi leckdo ze zdejších renckofilů nerozdejchal >:D
Takže pro to "méně" znalé ještě jednou - TATO tabulka prodejů je "de facto" NEsmysl.. ;-\
Německý trh sice JE velký (kompletní české prodeje jsou v praxi řekněme jedno německé MĚSTO!), ale více jak milion vozů prodaných "skrz" ŠROTOVNÉ výsledky (zcela) DEFORMOVALO (navíc někteří prodejci - speciálně vw a to hlavně na některé "své" modely a např. na fabia, která stála/stojí po "všech slevách" nějakých 160-170 t. kč - nabízeli skoro až OBROVSKÉ "dodatkové" slevy navíc K "Abwrackprämie") - výsledkem těchto ekonomických NEsmyslů je právě tato tabulka!
(+ to že je Škoda "levnější" ale technicky stejná verze vw, tedy trochu DOMÁCí automobilka ví asi zhruba tak KAŽDÝ, což prodejům Škoda na německém trhu také "pomáhá")
PS: Normálních (smysluplných, "něco" říkajících) dat se dočkáme až zase za rok (i když než budou prodeje opět ZCELA "normální", to si asi počkáme déle, ten /nepřirozený/ letošní "boom" bude výsledky do jisté míry ovlivňovat i napřesrok...
PPS: Prostě ta "záplava" nejlevnějších modelů a jejich většinou spíše LEVNÝCH verzí/motorů je dána JEN a POUZE právě "šrotovným" :no:8-s - použité smajlíky "znázornňují" MŮJ názor na tento ekonomický NEsmysl (chtěla jsem říci EXPERIMENT ;-)
Zrovna tohle číslo bych moc neřešil, vypovídá o jediné věci: nakolik je značka závislá na jednom trhu. Když už bych z něj měl něco vyvozovat, pak tedy čím méně, tím lépe... globální automobilka by se neměla v žádné zemi dostat nad 30%.