Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Dlouhodobý test Hyundai i30 1,6 GDI: Na (opožděném) startu

Nová generace i30 nás o svých přednostech přesvědčila do té míry, že jsme odmítli ji vrátit.
Zpět na článek
25. 3. 2012 13:18
25. 3. 2012 15:30
26. 3. 2012 00:26
25. 3. 2012 22:20
26. 3. 2012 10:55
26. 3. 2012 11:15
26. 3. 2012 11:45
26. 3. 2012 14:17
26. 3. 2012 11:19
26. 3. 2012 11:34
26. 3. 2012 11:50
26. 3. 2012 11:51
26. 3. 2012 14:20
26. 3. 2012 15:24
26. 3. 2012 16:35
26. 3. 2012 18:26
26. 3. 2012 11:52
26. 3. 2012 18:26
26. 3. 2012 21:01
29. 4. 2012 19:06
25. 3. 2012 10:15
pre mna 1 : 0 pre kiu
Hyundai i30 je nepochybne kvalitne moderne auto,ale ako to už byva zvykom pri dvoch prakticky identickych autach vyberaju oči a tym mojim sa pači nova Kia Ceed ,preto by som bol rad keby sa tu časom zjavil nejaky ten dizajnovy duel kedže ide o rovnake auta... Kia Ceed ma oslovila hlavne nekonfliktne krivky a celkovo svieži dizajn a to sa tyka aj interieru mam rad klasiku akosi nemusim interiery v štyle Astra ,Focus
Rozbalit vlákno
5
25. 3. 2012 10:48
Re: pre mna 1 : 0 pre kiu
V první generaci byl Ceed z těch dvou aut asi hezčí, nyní po generační výměně je to jednoznačně i30. Ceed se dost nepoved.
Avatar - lamal
26. 3. 2012 00:18
Re: pre mna 1 : 0 pre kiu
ked sa pozriem zo zadu na i30 tak ma prepada zufalstvo nad tymi desnymi tvarmi... potom si vzpomeniem na dalsi gyc veloster a je to hotovo... kia ceed je designovo niekde uplne inde a teda ovela dalej
26. 3. 2012 10:43
Re: pre mna 1 : 0 pre kiu
Ceed pusobi celkove levneji, pusobi dokonce levneji nez megane. A kdyz se podivas dovnitr, ceed vypada celkem dost zastarale.
Co ma Ceed mozna hezci nez i30 je bocni pohled, ale jinak zepredu, zezadu (zrejme na tom pro me maji hlavni podil svetla) a jak uz jsem zminil, zevnit, je dle meho nazoru ceed za i30 dost pozadu
25. 3. 2012 13:14
Re: pre mna 1 : 0 pre kiu
Těžko říct jestli je hezčí Ceed nebo i30. Oba dva nové modely se hodně povedly a budou nejspíš ještě úspěšnější než jejich předchůdce. Dilema jestli i30 cw nebo ceed sw jsem řešil před 2 roky a vyhrála i30. Ceed měl navrch větším kufrem a zvenku se mi zezadu líbil taky více. Nakonec ale vyhrála i30 crdi 85kw zejména díky lepší nabídnuté ceně, ale podle mě i díky lepším sedadlům a interiéru. U nových modelů bude rozhodování asi stejně obtížné, ne li obtížnější :-)
25. 3. 2012 21:56
Re: pre mna 1 : 0 pre kiu
Design je samozrejme silne subjektivni. Zatimco nova i30 se mi desne libila na prvnich skicach, realnou variantu bohuzel povazuji za jeden z nejskaredsich aut nizsi stredni stridy. Fakt se mi nelibi. Ale znam i horsi :-)
Avatar - theolli
25. 3. 2012 10:39
nedostižným Golfem
opravdu si to myslíte? Já myslím že pro Golf začínají být korejci nedostižní!
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Nerez
25. 3. 2012 11:52
Re: nedostižným Golfem
V době kdy Golf dosluhuje a bude mít nástupce ho úplně nový Korejec dostihl, bravo >:D
Avatar - theolli
25. 3. 2012 12:04
Re: nedostižným Golfem
nový nástupce??? Spíš FL s "kšandama" TSI pod kapotou,bravo!!!!
25. 3. 2012 13:50
Re: nedostižným Golfem
Ty máš v tý svý vepřový hlavě fakt bramboračku. :-!
25. 3. 2012 13:56
Re: nedostižným Golfem
I kdyby tam mel jen to, je to porad vic, nez tam nemit nic, ze jo... ono pritakavat GTI, a slintat na VAG dokaze i cvicena opice.
25. 3. 2012 14:02
Re: nedostižným Golfem
Cvičené opice tu převádějí tance kolem korejských ohňů.
Ano, vítej.
26. 3. 2012 08:20
Re: nedostižným Golfem
Presne rovnako ako okolo KdF-wagenu ... Presne rovnako a veeeľmi podobné opice ... >:D
Avatar - theolli
26. 3. 2012 08:31
Re: nedostižným Golfem
áááá, "Jelito" nám zase dalo hodnotný komentář! Umíš něco jinýho jak poučovat a rejpat do lidí co mají jiný názor?? Ty musíš bejt hodně zamindrákovanej !
Avatar - zdravy rozum
1. 5. 2012 22:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
25. 3. 2012 14:22
Re: nedostižným Golfem
Oni si to nemyslí, ono to tak je. Pan redaktor Červenka nabyl vlastně naprosto stejné dojmy jako já a musím s ním naprosto souhlasit.
2. 5. 2012 09:53
Re: nedostižným Golfem
No je to tak. Jsem zvedavy v podstate na 2 veci.

Zaprve. Jestli korejci udrzi svuj raketovy vzestup na poli technologii a technickych trendu i do budoucna (= vyvinou si vlastni primovstrikove malolitrazni turbobenziny) a
Zadruhe. Jestli se jim nevrati jako bumerang za nejakych 5-6 let ty jejich velkoryse garance. Mozna pak u dalsich modelu uz ty garance snizi anebo to prestanou uznavat :-! Tuhle soucast jejich firemni politiky vidim jako nejvetsi riziko do budoucna. Pro spotrebitele samozrejme jen plus.
25. 3. 2012 10:43
hatchback korejsko-moravského původu.
Snad korejsko-slezského původu! Pane redaktore, za zeměpis dneska mate pětku :-P
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
25. 3. 2012 10:45
Re: hatchback korejsko-moravského původu.
To je věčné téma :-) čekali bychom odpověď na stránkách obce [odkaz] ale asi ani tam nemají úplně jasno...
25. 3. 2012 10:50
Re: hatchback korejsko-moravského původu.
Pane Vaverka stačí použít jednoduché pravidlo, co je za řekou Ostravicí bráno z vnitrozemí, je Slezsko.
Avatar - Ronault.
25. 3. 2012 14:23
Re: hatchback korejsko-moravského původu.
Ono se to s historií malinko měnilo, nicméně Nošovice ještě jistojistě do Slezska mohou být bezpečně řazeny.
25. 3. 2012 22:01
Re: hatchback korejsko-moravského původu.
Firma už má vlastně adresu Vyšní Lhoty a ne Nošovice, ty už se ale vžily takže budiž......
Avatar - Ronault.
25. 3. 2012 22:21
Re: hatchback korejsko-moravského původu.
Snad to nepřeadresovali proto, že se ve Vyších Lhotách teď otevřela ta nová věznice a tam budou čerpat zaměstnance :-O >:-[] >:D
27. 3. 2012 08:35
Re: hatchback korejsko-moravského původu.
Nižní Lhoty je správná adresa. Z věznice už po propuštění taky pár lidí máme. Ale nevydrží, holt věznice je proti lince větší pohodička. :-!
Avatar - 3_diamanty
25. 3. 2012 13:18
pekny test
no a ceed ten bude este lepsi a je aj krajsi ako i30 :yes: :yes:

tesim sa na porovnanie ceeda s konkurenciou :yes:
Rozbalit vlákno
3
25. 3. 2012 13:51
Re: pekny test
A jak to asi dopadne? Cedník zůstane mezi posledními. :-!
25. 3. 2012 15:30
Re: pekny test
No to asi ne, základ je stejný jako i30 a jelikož jsem v tom už seděl tak musím uznat, že až na plasty a méně místa je to celkem podařené. Ale u Ceedu se design fakt nepodařil, i když se soudem raděj počkám až na živé seznámení.
Avatar - lamal
26. 3. 2012 00:26
Re: pekny test
nejak to nevies rozdychat, ze uz aj korea sa dotahuje na golf... nemusi byt prva staci jej bezpecne 3 miesto, na zaciatok je to dobre... btw peugeot a megane a citroen budu tie posledne pravdepodobne
Avatar - Ronault.
25. 3. 2012 14:54
Redaktorský matador
Musím říci, že tento testík ve mně vzbuzuje solidní dojmy. Vše je napsáno tak, jak jsem pociťoval i já, redaktor správně odhadl charakter auta a dobře jej popsal. Za to :yes:

Osobně jsem měl s i30 ve skrze dobré pocity, tedy pokud cena bude na stejné hladině jako odcházející generace, max. o 10-20t výše. Auto je naladěno spíše k "staré francouzské škole", podobně jako C4 nebo 308 a díky multilinku i nepatrně méně odskakuje. Je to zvláštní kombinace, ale pro klidnější řidiče bude vhodnější, samozřejmě za cenu trochu houpavějšího naladění při prudčích změnách směru jízdy. Tohle Golf dokázal prostě odladit lépe, i když těžko říct, co Hyundai plánuje s C´eedem a dá se čekat, že ten bude právě naladěný sportovněji. Každopádně po ix20 a ix35 příjemná změna.

Některé detaily jsou fajn, minimálně ty, které popisuje pan redaktor, některé naopak odfláknuté. Osobně mě zaujala možnost nastavení sklápění zrcátek na manuální a automatický režim. Chytré a pro nás, co mají rádi co nejpřebernější nastavení ke svému ideálu vítaná změna.
Naopak některé detaily působí nepatřičně. Například ovladače směrovek a stěračů asijské školy a nic moc materiálu moc hodnotně nepůsobí, stejně jako ovládání oken a samotných zrcátek. A nebo například "vyndávatelné" gumové dna některých schránek... 8-s Inu někde se cena odrážet musí.

Takže za mně mimo design :yes: , samozřejmě ale nehledejme v i30 auto, které má drtit vlastnostmi (a už vůbec ne prodeji) Golfa, spíše dorovnalo evropskou o něco starší špičku typu Astra, Megane, C4, 308 atd. a v některých ohledech i předčilo. Jen by mohla přijít i silnější benzínová motorizace a klidně i 1,7 CRDi, který by v i30 mohl zářit, oproti i40 určitě.
Rozbalit vlákno
5
25. 3. 2012 21:07
Re: Redaktorský matador
Jeden z mála pravidelných diskutujících který není zaslepen a navíc než začne psát nějaké žvásty si auto doopravdy prohlídne a případně i projede. :yes: Kdyby i úroveň ostatních diskutujících byla na podobné úrovni, tak by se tu člověk i něco důležitého dozvěděl.
Avatar - Ronault.
25. 3. 2012 22:46
Re: Redaktorský matador
Jo, to si tady každý nemyslí, ale s tím se dá žít. Dík. ;-)
Avatar - lamal
26. 3. 2012 00:31
Re: Redaktorský matador
to je sice pekne, ze uzna nieco i hyundaiu, ale robit tu zavery nadtym, ze nepise zvasty podla jedneho prispevku je mimo... nejake by sa nasli
25. 3. 2012 23:51
Re: Redaktorský matador
Zaujalo ma toto: "Auto je naladěno spíše k "staré francouzské škole", podobně jako C4 nebo 308 a díky multilinku i nepatrně méně odskakuje. Je to zvláštní kombinace, ale pro klidnější řidiče bude vhodnější, samozřejmě za cenu trochu houpavějšího naladění při prudčích změnách směru jízdy." Neviem, či si už čítal časopis Svět motoru číslo 10/2012, je tam porovnávací test i30 vs Golf a tiež by som z toho zacitoval: "Golf je komfortnější a měkčí nastavení podvozku se projevilo v náklonech karoserie. Ani držení stopy není tak přesné jako u i30 a stabilizace o sobě dáva výrazně vědět." Sú tam aj fotky zo slalomu, kde je vidno, že Golf "zaklakáva" medzi kužeľmi viac ako i30... To len na ilustráciu, že keď dvaja robia to isté, nemusí to byť to isté.
Inak mne osobne sa viac páči predná časť základnej verzie s tou lesklou čiernou lištou namiesto tých dvoch chrómovaných vo vrcholnom prevedení. i30 som ešte nejazdil, ale neodolal som a v showroome som si ho ošahal - musím povedať, že asi by som ho nekúpil a to hlavne kvôli posedu za volantom, do auta sa nastupuje na dosť nízko umiestnené sedlo a možnosti jeho ďalšieho nastavovania po nasadnutí sú pre mňa prekvapujúco obmedzené, asi nie na moju postavu, trochu mi to pripomenulo katastrofálny posed v Megane, aj keď sedačky ma i30 lepšie. Takisto batožinový priestor sa dosť scvrkne po objednaní rezervného kolesa, lepiaca sada je pre mňa absolútne neprijateľná. Predavačka ma samozrejme ubezpečovala, že sa dá objednať plnohodnotná rezerva, ale v teste som čítal, že maximálne dojazdovka... Samotné otváranie batožinového priestoru je tiež nešťastie, ale asi len niektorým veciam proste "nerozumiem"...
Avatar - Ronault.
26. 3. 2012 08:20
Re: Redaktorský matador
Hodnocení SM je dost zvláštní, ale to by nebyla výjimka. Já jel s i30 a Golfem vlastně hned po sobě a skoro stejnou trať. Souhlasím s tím, že i30 v případě potřeby drží stopu velmi dobře, ale to dnes spoustu aut, jen z mého pohledu se více vlní než Golf, který je precizněji vyladěný. Vyzkoušej jízdu a posuď.

S tou základní verzí bez těch kravských náušnic souhlas, taky mi tam vůbec nesednou.

Posed mi vyloženě nevadil, možná by mohl být ještě o cm až dva níže, ale OK. Nebyl to ten klasický sportovní posez, ale mě to vyhovovalo. Golf je takový spíše "lépe udělaný na evropskou postavu" (ale to i asijská Mazda 3). Hrozný posez byl naopak v i40, tam se mi sedělo jak na židlo a ještě špatně nakloněné.
25. 3. 2012 20:55
Meranie spotreby
Dúfam, že redaktori nemerajú spotrebu len tak, že odpíšu údaje z palubného pc... Ten vždy v malej, alebo väčšej miere klame.
Rozbalit vlákno
2
25. 3. 2012 21:18
Re: Meranie spotreby
U staré i30 crdi mi PC nikdy nehodil větší odchylku než 0,1l (měřeno na trasách kolem 3000km). Ta samá odchylka byla i v testech co jsem četl. To samozřejmě neznamená že to musí sedět i u nové i30.
26. 3. 2012 14:51
Re: Meranie spotreby
Někde je odchylka i přes půl litru.
25. 3. 2012 22:20
Vyber si i30!
Hezky napsáno: "Když se z pozice člověka, který si každý týden může v podzemní garáži vybírat ze tří až čtyř nových aut, rozhodnete dobrovolně zvolit za svůj hlavní dopravní prostředek i-třicítku, zjevně to nemůže být špatné auto. A taky že není." >:D :yes: ... Tohle vše jsme někteří psali o nové i30 již dříve, žel, dodnes nechápu ty některé, kteří se přihlouple naposmívali, rejžovali, plísnili, zpochybňovali, mluvili o pitomém kopírování designu a aut či jinak ponižovali... a co je snad vůbec nejděsivější: to je skutečnost, jak někteří z nich nyní hrají rádoby odborníky-diskutéry s prý objektivními a nezaujatými recenzemi a říkají nyní vesele, že je to dobré auto! To je až odporné... jak někteří rychle mění taktiky, masky a kabáty, aby se zalíbili komusi v diskusích... :no: ;-\

Jinak Hyundai i30 podle mě potvrdí i v tomto dlouhodobém testování opravdové kvality; jsem o tom přesvědčen... ;-)
Rozbalit vlákno
35
Avatar - Ronault.
25. 3. 2012 22:28
Re: Vyber si i30!
Já tady píšu pořád totéž, že jsi ňoumeles, který vytrhává věty z kontextu a zapomíná na další. Třeba tuhle: "Odhlučnění podběhů snad není provedeno tak důsledně jako v Golfu, ale mezi cenově dostupnými hatchbacky segmentu C rozhodně patří k těm poctivějším." Jinými slovy "na to jak je to levný, je to docela tichý, ale Golf to není"
nebo
"Daní za měkčí uložení zadní nápravy je (což může někoho překvapit, ale skutečně to spolu souvisí) poněkud horší přesnost řízení, než na jakou jsme dnes zvyklí třeba od Golfu nebo Focusu."
nebo
"naproti tomu xenony v podání Hyundai nás o svých přednostech zcela nepřesvědčily"
nebo
"slyšitelné vibrování vnitřního obložení B-sloupku na straně řidiče" (docela vtipné, když konkrétní kus si přímo v továrně připravili pro novináře).

A na ty tvé dětinské adorace tady já vždy reaguji.
25. 3. 2012 22:33
Re: Vyber si i30!
Já tady psal ale o lecčems jiném - ten ňouma se přesune asi kdesi jinde - >:D ... "Když se z pozice člověka, který si každý týden může v podzemní garáži vybírat ze tří až čtyř nových aut, rozhodnete dobrovolně zvolit za svůj hlavní dopravní prostředek i-třicítku, zjevně to nemůže být špatné auto. A taky že není." VYBER si i30! A za ony možné jiné volby z nových aut redaktora si doplň ony vozy třeba sám :-) ...
Avatar - Ronault.
25. 3. 2012 22:45
Re: Vyber si i30!
Ty píšeš pořád tytéž snivé nesmysly vytržené nesmysly bez hodnoty.
25. 3. 2012 23:25
Re: Vyber si i30!
Ono, (a to si nalejme čistého vína), v podstatě nelze během 7 let, (podle mně dělá koncern Hyundai/Kia slušná auta přibližně od r. 2005), dohnat někoho, kdo jeden model cizeluje 40 let, to by bylo něco špatně. Pro zákazníka je dobře, že korejská produkce neztrácí na své konkurenty "téměř" nic. Golf je v některých jednotlivostech určitě lepší, ale já bych z této dvojice volil Hyundai. Starosvětská atmosféra + dvouspojka mi zní zajímavěji než TSI + dvouspojka, (vím, že jednou bude mé radosti konec), ale vždycky se ve mně něco zaraduje, když zjišťuji, že ještě existují atmosféry, které dovedou konkurovat downsizovaným motorům.
Avatar - Ronault.
25. 3. 2012 23:46
Re: Vyber si i30!
Já nic z toho nepopírám, jen reaguju na tamtoho šaška z dílny "fanoušek až za hrob, protože jsem se zmohl na nové auto" ;-)

K těm atmosférám. Jak se to veme, 1,6 GDI zvládne svým způsobem konkurovat 1,2 TSI 77 kW, 1,4 TSI 90 kW už ne... a když kouknu do skladových vozů, tak cenovky 1,4 TSI začínají na podobných částkách jako 1,6 GDI, resp. za cenu skaldovek 1,6 GDI je taky moc pěkně vybavená 1,2 TSI 77 kW.

A ona ta atmosféra GDI není nijak starosvětská, do TSI ji chybí pokud se nepletu (klidně mě kdokoliv opravte) jen to turbo ;-)
Avatar - lamal
26. 3. 2012 00:45
Re: Vyber si i30!
lenze 1,2 TSI ma zivotnost niekde uplne inde ako 1,6 GDi a GDi je vykonnejsia v aute ako golf alebo i30 tj i rychlejsia a tak isto aj vo vyssich rychlostiach bez debaty,,, je pravda, ze 1,4 tsi je konkurencia vykonom pre 1,8 az 2,0 atmo ale tiez i spotrebou bohuzel

[odkaz]

keby si mam vybrat medzi golf a i30 tak bez debaty beriem golfa ... i30 je spatna ale keby som sa rozhodoval uz medzi novym ceed a golf bolo by to uz tazsie... problem by bolo, ze ceed zatial nema silnejsi benzinak ako 1,6 gdi
Avatar - Ronault.
26. 3. 2012 08:12
Re: Vyber si i30!
1,6 GDI je motor, který je na úplném začátku, tvrdit, že má nějakou životnost, když se prvně objevil v ix35 je trochu předčasné.
Ve vyšších rychlostech GDI není nikterak citelně výkonnější, ale hlavně hlučnější díky delším převodům, takže kultura rychlých přesunů je vyšší u toho Golfu.

Já bych volil také Golfa, obzvlášť při dnešních cenách není o čem váhat. A při trochu vyšším nájezdu bych určitě koukal po 1,6 TDI, přecejen je to docela podařený diesel, ale to platí i pro 1,6 CRDi
26. 3. 2012 08:30
Re: Vyber si i30!
Spíš jsi chtěl asi napsat hlučnější díky "kratším" převodům.Turbo motory si díky většímu krouťáku v nižších otáčkách mohou dovolit nižší otáčkyna dálniční rychlost.
Avatar - Ronault.
26. 3. 2012 09:00
Re: Vyber si i30!
Samozřejmě, že chtěl, ale nemůžete na mne mít tak vysoké požadavky hned tak brzo po ránu 8-s >:D
Avatar - lamal
26. 3. 2012 09:40
Re: Vyber si i30!
to by sme polemizovali, ze GDi bude spolahliva to je fakt, ale myslim, ze sam dobre vies kde je vacsia pravdepodobnost a 1,2TSi to ma spocitane, VW ak nevies uz vyvinul novy motor ktory nema 1 vacku 8V a rozvodovy remen ale je 2vackovy 16v s retazou a isto este ine veci prekopali...totizto stara TSi 1,2 sa sype .... tak co myslis, ze atmosfera sa bude sypat ? je to vsetko overena technika aj koncepcia akurat je tam vyssi tlak v palivovom systeme a vstrek priamo vo valci, opat nic prevratne u dieslov to je daleko viac natlakovane ako na benzinaku.... takze pohoda myslim...

1,2 TSi v golfe uz nad 100km nejde mam to odskusane a to plati pre kazdu malu kubaturu 1,6ka 8V 105koni co VW vyuziva jej uz robi konkurenciu nad 100km/h a to je pekne mizerny motor... takato vykonna a tociva atmo tazi z toho co vie najlepsie teda na 3ke to roztocis s chutou do 150 a to je urcite lepsie predbiehanie ako na 1,2 ... ta ma karty rozdane v tych nizsich rychlostiach kde naplno vyuziva potencial turba ... ked tak radsej tu 1,4 TSi sice zerie ako 2liter ale aspon ide , pripadne ked uz ide o spotrebu moc tak asi tak ako vravis, ale 2,0TDI tieto common raily poslednej generacie su slusne motory treba uznat, ze VW group sa s nimi opat dotiahol na prve miesta
Avatar - Ronault.
26. 3. 2012 11:19
Re: Vyber si i30!
Jenže mezi TSI a GDI je jediný větší rozdíl přítomnost turba, které nezaznamelo tolik potíží jako onen řetěz (ne u všech ze statisíců vyrobených kusů-možná milionů), jinak jsou na tom co se týče přítomností jednotlivých technologií stejně. Doufat v to, že když v motoru není turbo, tak je to OK, je naivní. Takových přímovstřikových atmosférických benzínů tady bylo a mnoho jich se ctí situaci nezvládlo, viz IDE, GDI atd.
Odzkoušená technika říkáš ty, turbo vynalezl pan Luis Renault v dvacátých letech minulého století ;-) Tohle je ta tvá logika...

Já mám odzkoušenou i slabší 1,2 TSI 63 kW a byl jsem mile překvapen, jak plynule a bez rušivého vytáčení jsem se dostal z 120 na 150, lépe než má atmosférická 1,6 16V, kterou vlastním. Ano, roztočíš atmosféru a pak ji posloucháš dalších 12 hodin cestou na dovolenou, tady 1,2 TSI má tak dobře poskládanou převodovku, že i ve 130 jsi pod 3000 ot.

Jj, 1,4 TSI žere jako dvoulitr. Nesmysl, zase totéž dookola, pokud chceš kecat takové nesmysly, tak dej důkaz, na spritmonitoru máš výsledky lepší než 1,6 CVVT
Avatar - lamal
26. 3. 2012 14:19
Re: Vyber si i30!
vysvetlujes si to podla ocakavania po svojom, tu nejde to to ze by turbo nebola osvedcena technika tu ide o to, ze to je motor 1200ccm ktory je dopovany turbom od volnobehu pomaly a taha auta ktore vazia 1300 a viac kg vid octavia a to este nenalozene... toto je podla teba overene v praxi s GDi ? kde ? ta tvoja logika :O)
ten motor sa rozsype a nie len na rozvodoch, uvidime kolko vydrzi kluka vacky a podobne, vlastne vacky nevydrzia lebo aj s tymi su potiaze na 1,2 TSi klepu - asi blbe mazanie alebo smejd material.... takze sumarum pre teba s 1,2 TSi je to, ze ten maly objem + gdi + turbo + vyse 1300kg bezne i viac - toto nie je overene a robi pravdepodobnost ze sa to vysype aj sype uz teraz a nie po 200tisic km ... kedysi male turba tahali auta s 800-900kg co je v poriadku....
1,6 je predsa len prirodzenejsia kubataru na tu zataz a pritom ju este ani nedopuje turbo a vykon podava hlavne vo vyssich rpm co je pre cele hnacie ustrojenstvo od kluky po rozvody a loziska i prevodovku len lepsie ako drtit vyse 160nm pri 1500ot u 1200ccm >:D

btw GDi od mitsubishi to zvladalo v pohode jedine ked sa nieco vyskytlo bol problem so syrou v nasom benzine, vies snad o niecom ze sa tie motory rozpadavali ? :-) asi nie ...

to je pekne ako si sa ty za pol hodinu bez vytacania dostal zo 120 na 150 na 63 kilowatoch >:D ale ked to raz budes chciet spravit rychlo tak to nepojde lebo to leco so 63kw je nepouzitelne vo vysokych otackach tam 77kw tsi je o chlp lepsie ... 1,6 GDi ma 3500ot a 1,2tsi 3000 no je tam toho...to je uz len vec odhlucnenia tak nesnaz sa tu nakecat ako tych 500ot pri 130 sposobi neskutocny rev ktory ty nevydrzis... a samozrejme to je vyhoda tsi ze toci menej ale o tom tu ani nebola rec uz sem pleties zufalo nejake vyhody tsi ked uz tie v kontexte nestacili

vsak tam mas odkaz test na sprint monitor ti seri.em kto tam stym chodi za 6,5l tak ten vykon nevyuziva to je pochopitelne, mal by si si v tom niekedy zajazdit a nie len ist 80 mimo mesto a robit dake zavery

zas mas len jalove reci
;-)
Avatar - Ronault.
26. 3. 2012 18:23
Re: Vyber si i30!
Aha, takže vše stavíš na jakýchsi předpokladech, které bys rád, kdyby se uplatnily. Miliony vyrobených kusů nic neznamená. 63 kW z motora VW ti vadí, z motora Hyundai ti vadit zřejmě nebude ;-)

Jj, za půlhodinku, reálně to bylo tak na úrovni 1,6 GDI, ale to bys nesnesl. 500 ot. je hodně, navíc při slabším odhlučnění. Není nutno pochybovat, teda pokud bys s tím vůbec jel. Máváš tady tím, že výkon a točivý moment máš ve vyšších otáčkách u GDI, u TSI ne... jenže ty si pleteš dvě podstatné věci, výkonovou špičku a dostupný výkon a točivý moment. Ano, GDI bude mít ve vysokých otáčkách točivý moment pořád nižší než TSI v nižší, takže než ty si podřadíš a vytočíš motor, tak ti kolega s turbem reálně ujel. Spousta těhle atmosférických fanoušků dává na pocity, ale ne na reálné měření. Možná bys to poznal na okruhu, kdy při výjezdech ze zatáček běžně 1,4 TSI 118 kW v Golfu ujíždí o 30kw silnějšímu a lehčímu Cliu Sport.

To, že neuznáváš spritmonitor je tvá pitomost.

Inu, jsi zaslepený, ale co už, takový antifans tu je, co si do huby nevidí ;-)
Avatar - lamal
26. 3. 2012 19:35
Re: Vyber si i30!
ja nechcem aby sa uplatnili preco si hned myslis, ze ja silno bojujem za hyundai ? preto, ze som napisal, ze by som radsej golfa jednoznacne ? :-) iba som ti napisal dovody pravdepodobnosti a popravde sa to naplnilo si myslis, ze VW sa nudi a preto urobil nove 1,2TSi ? alebo realne ten motor je poruchovy ? nemam dovod nieco kazit TSi podla mna do lahkeho auta to je super az na tu spolahlivost no, ale to sa spravi podla mna s novym 1,2tsi dufajme

to sa mylis ja v pohode znesiem vyhru nejakeho tsi, ale myslis sa uz len preto, ze zatial co tsi ma vyssi krutiak asi o 10nm pretoze GDi atakuje 160nm tak si zabudol na vykon 63 kw VS 99kw GDi ma uz vyssi vykon a otackami ho navysuje na 135koni (!) cca tak ako si mozes tak naivne mysliet, ze o 10nm vyssi krutiak v rovnako tazkom aute +- sposobi vyssiu accel ? a vykon? a este jedna vec tu je tie nm TSi su tak do 4000ot potom krutiak klesa ked sa tu uz odvolavas na krivky tak si to najprv pozri ze krutiak TSi sa drzi od 1500 po max 4000 takze nad 4tis chyba TSi nie len krutiak ale aj vykon oproti GDi...zaujimave, ze taketo podstatne veci opominas, tak kto by to nezniesol ? :-) v skratke Gdi ma daleko vyssi vykon nad 4000ot a aj krutiak a budem rad ked si to najprv pozries nez nieco napises

to je pochopitelne, ze krutiak pomoze na vyjazde zo zakrut, ale len ked na cliu nevie zaradit optimalnu rychlost kde ma aspon 4000ot... turbo ma svoje vyhody ale neplet sem teraz clio a tsi s vykonom 118kw, ked porovnavame slabucke 1,2ky...

nie som zaslepeny to si myslis len preto, ze aj napriek vyhodam turba vidim aj nevyhody turba a nie som ako stado oviec co na vsetko nove bude pritakavat, rozhodne atmosfery nepatria este do hrobu, keby si bol aj ty objektivny tak by si aspon uznal, ze kazdy moze preferovat nieco ine tj mne sa paci charakter atmo a tebe turbo a ja to v pohode beriem je to o preferenciach...ale tlacit niekomu stale, ze nic lepsie ako male fukane turbo neexistuje to mi pride skor zaslepene a sfanatizovane , nemyslis ?
:-)
Avatar - miromen
26. 3. 2012 19:47
Re: Vyber si i30!
Ty maš evidentně nějaky mindrak. Jinak si nedokažu představit z jakych jinych duvodu by jsi tu psal podobne věci. Podle toho co pišeš jsi ještě neměl tu čest z turbobenzinem a jeho podobnym ekvivalentem v atmosfeře jinak by jsis odpustil řadu domněnek.
Avatar - lamal
26. 3. 2012 20:10
Re: Vyber si i30!
pri tebe som si uz zvykol ani nereagovat, najprv si precitaj co sa pise ked sa chces zapojit , mozno tam najdes i odpovede ktore hladas v tomto prispevku

co si myslis ty o mojich skusenostiach mi je jedno, ja sem pisem veci ktore si mozes velmi jednoducho overit pokial ich nevies a ked to nejde tak hladaj problem vo svojej hlave nie v mojej, obavam sa, ze tych skusenosti mam daleko viac nez ty
Avatar - miromen
26. 3. 2012 20:13
Re: Vyber si i30!
jj zkušenosti vlitnout do debet kde se jedna o koncern a zpochybňovat jej tak ty určitě maš to nepopiram. Jinak teoretik demagog jsi ještě užasnějši.
Avatar - lamal
26. 3. 2012 20:47
Re: Vyber si i30!
bla bla od teba sa to dobre pocuva, neviem na co sa montujes do veci, ktorym nerozumies :-) tie tvoje diagnozy vravia viac o tebe nez o mne ;-)
Avatar - miromen
26. 3. 2012 21:30
Re: Vyber si i30!
Napsat někomu pravdu u koho to nema žadny vyznam je tak trochu mrhani časem. Už tak jsem tvym přispěvkum věnoval vic než by bylo třeba.
Avatar - Ronault.
26. 3. 2012 21:36
Re: Vyber si i30!
Hraješ tady demagogii s lhaním, nikde jsem nenapsal o přímém srovnání s 63 kW vz GDI, že 63 kW bude rychlejší. Ono srovnávat by se dalo při cenách leda se silnějšími motory než základní 63 kW.

Je dobré, že začínáš chápat, že auto má převodovku, cituji "to je pochopitelne, ze krutiak pomoze na vyjazde zo zakrut, ale len ked na cliu nevie zaradit optimalnu rychlost kde ma aspon 4000ot". Vysvětli mi, proč by mělo být 1,2 TSI 77 kw méně pružné ve vysokých rychlostech, když ve 130 km/h je dle přímo tvého tvrzení v ideálním spektru nejvyššího točivého momentu i výkonu a ten bude mít až někam do 4000 ot., kde pomalu začne klesat, čili v momentě, kdy auto pojede cca 160-170 km/h, v tem moment bude mít ale 1,6 GDI díky kratším převodům také pokles křivky, protože i ta nemá lineární průběh a musíš si dávat jo pozor abys v tom správném rozmezí byl.

To je ten důvod, proč o 30 kW slabší a těžší Golf je prostě v ten moment pružnější, nějaké úvahy o tom, že řidič Clia, který jinak jezdí Rallye závody proti amatérovi v Golfu neumí řadit... je nesmysl 8-s
Avatar - lamal
26. 3. 2012 22:17
Re: Vyber si i30!
Já mám odzkoušenou i slabší 1,2 TSI 63 kW a byl jsem mile překvapen, jak plynule a bez rušivého vytáčení jsem se dostal z 120 na 150

Jj, za půlhodinku, reálně to bylo tak na úrovni 1,6 GDI - tu si to vobec neporovnaval vsak nie ? pol hodinka s GDi a rychlo s 63ke tsi

btw dalej sme zacali debatu o vykone a krutiakoch medzi 63kw tsi a medzi gdi a teraz sa akoze takto z toho vyvlecies hej ? ze ty si sa bavil o niecom inom

to je ta demagogie ? :-)

to je sice pekne, ze ty na vyssom prevodovom stupni budes vyuzivat pruznost motora a teda aj idealne pasmo ale ozaj si myslis, ze 1,2tsi /teraz uz 77kw OK/ bude na 6ke pri 120 lepsie tahat ako Gdi ktore je na 3ke v tom najlepsom od nejakych 80-140/150 ? nezabudaj, ze v tomto pripade ma Gdi kratsi a lahsi prevod + 22kw a krutiak o nieco mensi... to su jasne fakty uz len teoreticky... to co ty vravis by mohlo sediet na 1,4tsi v porovnani s 1.6gdi ale 1,2tsi nerozhybe na 6ke a 140km/h nic svizne sa preber je to vazne smiesne co tu pises...

1,2tsi po 130kape a je jedno ci vo fabii alebo golfe a ci to je 77kw alebo 63kw, neverim ze si v tom isiel ja mam odskusany glf 6 1,2tsi 77kw ma ho moj kamarat tak velmi dobre viem co vravim...
Avatar - Ronault.
26. 3. 2012 22:45
Re: Vyber si i30!
Jenže ty zaměňuješ 2 příspěvky, v prvním jasně píšu, že plynule zrychluje nez nutného vytáčení, načež ty přitrouble reaguješ, že asi 30 minut, natož ti píšu, že stejných třicet minut to trvá i 1,6 GDI tím pádem.

Pořád tady zapomínáš, že i v těch 120 km/h na šestku má více točivého momentu než 1?6 GDI a když bude nutno podřadit, tak si řidič Golfu podřadí na nižší převod, není problém tvé tvrzení, že TSI umře po 4000 ot. je nesmysl, evidentně jsi se žádným TSI nejel.

Teď taková otázka, trochu z tebe totiž vane plakátovec. Ty běžně po dálnici jezdíš ve 130 km/h na trojku? Já ne. Pravděpodobně jsi s 1,6 GDI nejel, protože ta naopak není až tolik vysokotáčkový motor jako staré atmosféry, dá se s ní i na šestku vyjet kdejaký kopec a docela slušně bez podřazování zrychluje, tedy v rámci kategorie atmosférických jednašestek... ale pere se velkou váhou. Naopak nějaká špička známá z Hondích motorů nebo motorů z doby třeba Euro III tam není tak výrazná, možná tak na vytočenou jedničku.

A teď ti ukážu srovnání 1,6 GDI ve Velosteru ve vyšších rychlostech: 150-190 km/h - 19s
1,2 TSI 77 kW v Golfu, tedy krapet větším autě: 25s
1,4 TSI 90 kW v Golfu, tedy pořád výkonově slabším: 16s

Takže pořád totéž, co tvrdím, 1,6 GDI i ve vyšších rychlostech pořád někde mezi 1,2 TSI 77 kW a 1,4 TSI 90 kW

A jen perlička na závěr, možná by nebylo od věci porovnávat zrychlení i30 se 1,6 GDI, čili vrcholem nabídky, s vrcholnou motorizací Golfu: [odkaz] Ale to by bylo... >:-[] ;-)
Avatar - lamal
26. 3. 2012 23:11
Re: Vyber si i30!
nie tak doslova, ze nad 4000 umrie, ale uz nejde tak ako nad 4000 pri atmosfere... lepsie taha dole a hore to uz nie je ono... v nizkych rychlostiach je to lepsie ale nad 100km/h to uz v golfe nie je ozaj slava...to ta odradza aj podradit ked mu to v tych vyssich nejde tak dobre ako na spodu tak na co ? kratsi prevod ale mensia chut ist do otaciek... myslim, ze to je to iste vo vysledku v zrychleni

bola rec o 63kw to je nad 4000 uz doslova mrtve precitaj si nejake testy, vsade daju na zaver minus toho motora vykon vo vyssich otackach...je to sice pochopitelne kedze je ladeny na plochu krivku v nm ale je to fakt... 77kw je silnejsi hore, no stale to nemozes zrovnat s 99kw...to je 22kw nezabudaj to je velky rozdiel

ja bezne na dialnici jazdim na 5ke :-) pri poziadavke na max akceleraciu mozem pri 130 dat do 3ky a potiahnut ju do 160 ... 4ka po 200...ide to aj na 5ke velmi pekne, no ked chces viac podradis...

nie v GDi 1,6 som nesiel , nemoze to vediet nikto ako sa bude motor spravat v ot nad 6000 ked nieje este poriadne zabehnuty, nutit tam surovy motor a cakat vykonovu spicku je trocha chore a surove :*)

mozno sa ukaze ze mas recht a nebude mat taku vyk,spicku ale to nemeni nic na tom, ze stale pojde lepsie nad 4000ako nejake 77kw tsi... eu normy to skazili mas pravdu, no hondacky 1,8 si tu spicku drzi do dnes takze to nie je o tom...eu normy kazia pruznost a reakciu na plyn ale nie vykon nad 5000ot kedze emisie sa v tomto rezime vobec nemeraju takze na max vykon nemaju az taky vplyv skor na jeho priebeh a rekacie plynu

to je zaujimave ja tvrdim cely cas to iste, ze gdi bude rychlejsie ako 77kw tsi nad 100km/h a pomalsie ako 1,4t pochopitelne tak co tu riesis ? tvoje cisla jasne ukazuju, ze o 6s je v tom zrychleni lepsi GDi ako 77kw tsi a 1,4t je len o 3s lepsia... to je myslim jasne, ze Gdi je daleko blizsie 1,4t ako k 77kw tsi
:-)

to s tym zaverom je len ozaj perlicka >:D nezrovnatelne, ale je to plus VW ze robi aj taketo motorizacie to je bez debaty... inac na tom videu dost vidiet ako sa tej R verzii moc nad 5500ot nechce :-) co vlastne aj potvrduju testy, precitaj si aj tu na serveri :-) ...ale to uz nechajme lebo ta porazi ;-)
Avatar - Ronault.
26. 3. 2012 23:22
Re: Vyber si i30!
Vše padá a stojí na tom, že jak ty, tak pan Vaverka tvrdíte, že jezdíte nad 5500 otáček, i když v reálný svět silnic vypadá trochu jinak. ;-) Ale o tom se bavit opravdu nemá moc smysl, protože to chce ještě zkusit testovat auto tak, jak jezdím každý den, ne tak, co z toho auta vymáčknu a reálně mi to je k prdu ;-)
Avatar - lamal
26. 3. 2012 23:39
Re: Vyber si i30!
myslis ? to nie je o jazdeni kazdodennom, to je jazdeni a zabave v jednom ked svoje auto chces dostat na maximum... keby chce niekto auto na bezne jazdenie kupi si glf 1,6tdi ale R za milion korun je snad o niecom inom nie ?

niekto ide aj na trat, pripadne si svoju okresku prebehne aj ked je prazdna z dovodu sa len povozit a nie ist do prace...coz na dochadzanie do prace by bol R dost drahy a zbytocne tvrdy/neekonomicky spas... myslim, ze to vsetko vies..
Avatar - Ronault.
27. 3. 2012 08:48
Re: Vyber si i30!
Bavím se o i30, ne o R, čili, že to tvé "chceš dostat na maximum" u těžkého kompaktu s udýchaným motorem prostě nějaké rozmezí 5-6,5t otáček je k ničemu.

Není pravda, že by se R nedal použít pro běžné ježdění do práce, právě naopak. Osobně znám člověka, který si Scirocco R na každodenní ježdění služebních cest pořídil.
Avatar - lamal
27. 3. 2012 09:24
Re: Vyber si i30!
na dochadzanie do prace by bol R dost drahy a zbytocne tvrdy/neekonomicky spas - nepovedal som, ze sa neda iba, ze .... vseobecne R i GTi sa snazia byt co najviac pouzitelne aj bezne na kazdy den z toho plynu potom aj ich vyhody/nevyhody

nemozes si tak skatulkovat ludi, ja chodim casto na cliu 2011 1,2 16v 55kw a dost casto mu davam zahul a je ho radost tocit az po obmedzovac... nad 4000 ozije taha o zivot ako najviac vie a s nadsenim oprie rucicku o obmedzovac... a pritom mi vobec nevadi ze ma len 75 ps je s nim zabava... a toto bezne robim na hociakom aute obcas ho vyzmykam... tak by si mal brat viac ohlad na to, ze nie kazdy vyuziva auta rovnako a nie kazdemu sa paci to co tebe... vsetko vec preferencii...
27. 3. 2012 13:04
Re: Vyber si i30!
a ted dotaz bezneho franty uzivatele, ktery nejezdi bezne rychlosti mezi 150 a 190Km/h, ramcove se drzi rychlostnich limitu a nelita stylem brzda/plnej - myslim ze mi to vsechno muze byt ukradene, zajima me pohodli, to se mi jevi v i30 vetsi, jizdni pohodli ramcove stejne, odhlucneni vicemene stejne, spotreba +/- stejna, jen kdyz se tomu trochu dupne na krk, tak u TSI vyssi, porizovaci cena v ramci relevantnich vybav ve prospech hyundaie, servisni naklady zrejme krapet nizsi u hyundaie. Ergo ja, jakozto bezny Franta uzivatel dam prednost H pred VW protoze tak nejak prenesu pres srdce, ze na okruhu me zrejme ultimatni Golf1.4 TSI predjede (pokud mu predtim neprdne retez)
Avatar - miromen
27. 3. 2012 13:20
Re: Vyber si i30!
I takhle se da obhajit horši vuz. No koukam že čechoslovakum opravdu šikměj oči. :no:
Avatar - Ronault.
27. 3. 2012 19:47
Re: Vyber si i30!
Tys to celý Franto nepochopil, viď?
28. 3. 2012 11:11
Re: Vyber si i30!
nevim, mozna jsem to pochopil spatne, ale ctu tady, jak se prebijite cisly a ve vysledku si muzete chlapacky poklepat po ramenou, ze hyundai je horsi. Mozna jeden z vas ma o 5 cm delsiho pindoura, takze tabulkove je lepsi. takhle nejak na me pusobi vase sofistikovana debata automobilovych odborniku. Ja si vybral i30, protoze v plny knedli je za rozumnou cenu a jestli me na krizovatce nebo na dalnici predjede Golf je mi tak nejak u (_._) :-!
Avatar - Ronault.
28. 3. 2012 15:39
Re: Vyber si i30!
Prostě sis vybral to levnější auto, no... na tom nic špatného není, jen netvrď, že máš to lepší auto, protože je levnější. doufám, že jsi s tím srovnaný.
26. 3. 2012 06:53
Kvalita laku a antikorozní ochrana
Možná největší strašák před koupí Hyundai/Kia. Koroze.Ač neskrývaně fandím více korejským autům než VW, je tu jistý mráček v obavě před horším lakem a antikorozní ochranou než u VW. Proto by mě jako reálného kupce docela zajímalo jestli výrobce nějak změnil systém protikorozní ochrany, případně přidal na tloušťce a kvalitě laku.Mezi další negativa starší generace i30 patřila hlučnost podběhů při jízdě po cestě s posypem a znatelné přitvrzení podvozku se slyšitelnějšími rázy jak teplota venku klesla pod 5C. Tyhle odpovědi bych rád v nějakém testu našel.
Rozbalit vlákno
4
26. 3. 2012 10:53
Re: Kvalita laku a antikorozní ochrana
12 let zaruka na korozi... myslim ze to bude ok :-)
26. 3. 2012 11:25
Re: Kvalita laku a antikorozní ochrana
Osobně myslím že 5 let záruka na všechno je super, ale 12 let záruka proti prorezivění je nepoužitelná u jakékoli automobilky. Abys jí využil musel bys mít každý rok udělat kontrolu ve značkovém servisu a stačí 1 malý škrábanec nebo ťukanec a stejně ti záruku neuznaj. 8 let jezdím korejskými auty a na spolehlivost super. Ale Odolnost laku a ochrana plechů pod ním se mi zdá slabší než VW.
26. 3. 2012 14:40
Re: Kvalita laku a antikorozní ochrana
Tak jsme dneska kontrolovali Mazdu 6ku a Seat Leon po zimě a +- stejné ťukance od kamínků na laku a v některých stopy rzi. Dokonce snad na Seatu zi nejvíce. Asi je to nakonec prašť jak uhoď
27. 3. 2012 08:46
Re: Kvalita laku a antikorozní ochrana
Nemohu souhlasit s nutně "korozním strašákem"... já mám první generaci i30 od roku 2009. je vydána napospas všem možným i nemožným povětrnostním a klimatickým podmínkám venku (tedy negarážovaná), každodenně na cestách, prostě IN-LIFE. NIKDE ANI STOPA KOROZE! Když to srovnám, jak mi po roce korozí chytl výfuk od Škody Fabie a jak se vesele odlupoval místy lak, tak je to 100 a 1! A znám více lidí s i30 a s korozí nemají žádné potíže... naopak, mohli bychom zde uvést podobné potíže u jiných automobilek, např. Ford Focus II: "koroze u focusu II - šrouby v pantech dveří mám také orezlé." - "koroze u focusu II - Ford je nejvíce rezavějící auto,to vám potvrdí každý,kdo tomu jen trošku rozumí." - "Mám zprávy od kámoše mechanika, že hnijou i Focusy II." - "Při nedávném mytí jsem bohužel objevil dvě vady na laku..." - Ja som nasiel 2 hrdzave miesta. 1 - jedna vzpera piatych dveri - samotna vzpera - piest hrdzavie aspon povrchovo 2 - osvetlenie spz vo vnutri kontakt ktoreho sa dotyka sufitka je hrdzavy 3 - poistna matica hrzdavie..." - atp.
26. 3. 2012 10:55
????
"Odemykání dveří tlačítkem je jedna z těch věcí, které, jakmile si na ně zvyknete, byste nejraději zavedli jako povinnou výbavu všech aut" - muze mi nekdo vysvetlit, co je tak bombastickeho na odemykani tlacitkem?
Rozbalit vlákno
14
26. 3. 2012 11:15
Re: ????
No nemusíš hledat v kapse klíče když jdeš k autu a máš v ruce třeba tašky s nákupy. :-)
Avatar - 4hill
26. 3. 2012 11:45
Re: ????
Nákup patří do kufru..Z vlastní zkušenosti vím že snaha umístit cokoliv do auta s plnýma rukama byt do pootevřených dveří zpravidla končí následky na voze či nákupu >:D Takže preferuji nákupním vozíkem až k autu než jakýkoliv způsob žonglování..
26. 3. 2012 14:17
Re: ????
no a tam to mas rovnake, nemusis hladat kluce vo vacku, ale len stlacis tlacitko na kufri a kufor sa automaticky otvori. Ked ho zabuchnes a pojdes odlozit kosik, auto sa ti automaticky zamkne, tj nemusis znovu hladat kluc vo vacku po vylozeni nakupu. Potom ked prides od vozika, tak len stlacis tlacitko na klucke a auto sa odomkne.
Lepsie to ma ale vymyslene renault, kde kartu mas stale v penazenke a klucky nemaju tlacitko ale senzor, takze je to este phoodlnejsie, staci len potiahnut za klucku, ne4treba ani to tlacitko stlacat.
Avatar - Ronault.
26. 3. 2012 11:19
Re: ????
Nemáš, nepochopíš. Kup si, uvidíš.
Avatar - Shr3k
26. 3. 2012 11:34
Re: ????
Přijdeš k zamčenému a zaalarmovanému autu, vezmeš za kliku a je odemčeno. Když vysedáš z auta, nelovíš klíče, ale zmáčkneš knoflík na klice a je zamčeno. Přijdeš k autu a chceš něco naložit do kufru, vezmeš za zadní vrata a auto ti otevře jen kufr, zbytek dveří je zamčený. Zavřeš kufr a ten je v tu chvíli zase zamčený.
Avatar - 4hill
26. 3. 2012 11:51
Re: ????
Stejně tak můžu zmáčknout knoflík na dálkovém ovladači kde všechny tyto možnosti jsou..Takhle nějak ztrácím jistotu že vůz skutečně zamčený je.. Nechci.. :no:
26. 3. 2012 14:20
Re: ????
a kde mas istotu preboha ze mas zamknute auto aj pri dialkovom ovladaci? Ved si na tom uplne rovnako.
Pre teba je najlepsia filcka v zaklade asi s manualnym zamkynanim a cuplikmi, tam mas istotu, lebo si obehas vsetky dvere a skontrolujes cupliky.
Avatar - lamal
26. 3. 2012 15:24
Re: ????
ked si uz raz zamackne cupliky na co by ich isiel kontrolovat obiehanim auta ?
ci nevyskocili ? to by si robil asi len ty >:D

ked si uz obehne auto tak skusi ci su zamknute dvere a nie cupliky cez okno >:D

vidim, ze tu niekto rozmysla predtym nez nieco napise
26. 3. 2012 16:35
Re: ????
Chlapi, proč přemýšlíte. Určitě to nemohl vymyslet Hyunday. Určitě to někde obšlehnul.Tak najděte to auto které bylo inspirací a tam zjistěte k čemu tlačítko slouží.
Avatar - Ronault.
26. 3. 2012 18:26
Re: ????
Tohle je ale psychiatrická diagnoza, obsedantně kompulzivní porucha. Pravděpodobně na noc také vytahuješ všechny el. spotřebiče ze zásuvky, protože co kdyby požár, varnou konvici raději ihned po vaření, zastavuješ přívod plynu, když ráno jdeš do práce a na dveřích máš pět zámků.

Jo, takových znám více. Léčit se to moc nedá... :-|
26. 3. 2012 11:52
Re: ????
Ono lovení a mačkání dálky s plnejma rukama je vážně otrava... odemykání tlačítkem je jeden z mála "zbytečných" vynálezů, které soužití s autem opravdu usnadňují ;-)
27. 3. 2012 16:16
motor 1,x MPI DOHC CVVT
Dobry den,
prosim, ma nekdo zkusenost s hlucnosti motoru 1,6 MPI DOHC CVVT pripadne 1,4 MPI DOHC CVVT v interieru nove i30.Jsou taky tak tiche jako popisovany motor 1,6 GDI? Ma nekdo zkusenost s 1,4 MPI DOHC CVVT z hlediska reakce/vykonu pri jizde na delsi trate prevazne po dalnici v porovnani s 1,6 MPI DOHC CVVT.Dekuji.
Rozbalit vlákno
5
27. 3. 2012 18:42
Re: motor 1,x MPI DOHC CVVT
Já má delší zkušenost 1.6 cvvt s 6 kvaltem v jiném autě a je to jedna z nej atmosfér co se dá koupit, jak dynamikou tak pružností, motor je velmi tichý, na dálnici má dostatek energie. S gdi mají asi dost podobné převody, při 130 točí oba stejně 3500 ot, spotřeba bude asi podobná. Tichostí a kultivovaností je na tom velmi dobře, při neutrálu motor není v kabině vůbec slyšet. Objektivně byla hlučnost porovnávána s 1.4 tsi ve 130ce a byl tam rozdíl 1 db ve prospěch tsička, takže rozdíl malý na to že otáček má tsi na tuhle rychlost o dost méně. Kombinace s dálnicí do 7 litrů. Takže motory dobré, 1.4 stačí, ale tam už chybí pružnost, ale pořád to ujde, je fakt že i 1.4 má nově 6 kvalt, který tomu motoru jistě dost pomůže. Na dálnici ale raději 1.6 at už cvvt nebo gdi.
28. 3. 2012 11:09
Re: motor 1,x MPI DOHC CVVT
GDI ma formalne nizsi spotrebu o cca 0.4l oproti 1.6MPI a hodne pres pul litru nizsi nez 1,4.
GDI je vykonove i spotrebou lepsi nez MPI ale pro normalni jezdeni (notabene na nasich silnicich) si nemyslim, ze by to bylo az tak znatelne. Co do spolehlivosti ma cvvt nejakej patek naskok a necetl jsem, ze by mely nejake zavazne problemy (narozdil od TSI)
28. 3. 2012 14:36
Re: motor 1,x MPI DOHC CVVT
S jakou kombinací s dálnicí nevím kam se dá s gdi dostat, ale budou to minimální rozdíly. Motory podobně výkoné a relativně úsporné. 1.6 v ix20 je na tom prakticky stejně dynamicky i pružností jako gdi v i30, ale je fakt, že i30 je těžší a ix20 má zase vyšší karoserii. 1.4 je už slabší jak píše kolega dole, hlavně na dálnici to bude rozdíl, ale do města a na příměstký provoz v pohodě.
28. 3. 2012 11:03
Re: motor 1,x MPI DOHC CVVT
ja jel v predvadecce v 1,6 MPI a byl jsem naprosto spokojeny jak s hlucnosti tak s vykonem a nakonec jsem si rekl ze tech 15.000Kc priplatku za GDI sice neni moc, ale vzhledem k memu jizdnim stylu ten vykon navic nepotrebuju a radeji jsem to fuknul do vybavy.
1,4 ma kolega asi 4 tydny, muj osobni nazor je, ze rozdil pruznosti a vykonu je mezi 1,4 a 1,6 MPI vyrazne skokovejsi nez mezi 1,6 MPI a GDI, ale jak rikam, je to ciste muj subjektivni pocit, nejsem zadnej automobilovej odbornik a auta hodnotim podle toho, jak se v nich citim a ne podle tabulkovych parametru
2. 4. 2012 11:30
Re: motor 1,x MPI DOHC CVVT
Dekuji za informace a nazory.Hezky den.
29. 4. 2012 19:06
Spotřeba GDI
Ahoj, chci se zeptat jak to vypadá se spotřebou 1.6 gédéíčka ve vaší testované i30? Píšete že po 5000 km to kleslo z 8 l na necelích 7 l. Jak to vypadá ted? Protože se mi zdá že údaje o spotřebě konkrétně u tohodle motoru se hodně liší. Viz třeba test v Autotipu kde i30 testovali s Focusem, Golfem, C4 a M3. Tam ten motor za spotřebu moc nepochválili naměřili mu přes 8 l a vůbec nejmenší dojezd na nádrž. No tak nevim, byl bych rád kdybych věděl víc, Rozhoduju se mezi golfem comfort e. 1.2 tsi 77kw plus náká dovýbava takže cca necelích 400000kč, nebo počkat na do léta na i30 v combi s gdi motorem a s podobnou výbavou jako golf za cca 410000kč (za předpokladu že combi bude o 30000kč dražší než krátká i30, což mi říkal prodejce) vše ceníkové ceny bez případných slev. Vím že 1.2 tsi 77 kw se šestikvaltem dokáže být úsporná při lehké noze a dá se reálně jezdit kolem 6 l, ale zajímalo by mě jestli to dokáže po zajetí i gdi v i30? Dík za info!
Rozbalit vlákno
0
2. 5. 2012 07:32
Odkaz redakcii
STRČTE SI TIE SVOJE STARÉ ČLÁNKY ZA KLOBÚK !
Rozbalit vlákno
0