Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST VW Golf R – Je nejsilnější zároveň nejlepší?

Dokáže Golf R navázat na charismatický model R32 s šestiválcem pod kapotou? A vůbec, jak se řídí nejsilnější Golf současnosti?
Zpět na článek
26. 3. 2012 08:54
26. 3. 2012 09:29
26. 3. 2012 09:01
26. 3. 2012 10:13
26. 3. 2012 10:59
26. 3. 2012 19:46
26. 3. 2012 21:06
26. 3. 2012 21:39
26. 3. 2012 22:28
26. 3. 2012 22:43
26. 3. 2012 23:17
26. 3. 2012 23:45
27. 3. 2012 00:59
27. 3. 2012 01:30
27. 3. 2012 01:48
26. 3. 2012 23:20
26. 3. 2012 23:32
26. 3. 2012 22:22
26. 3. 2012 22:39
26. 3. 2012 23:24
26. 3. 2012 23:42
26. 3. 2012 23:51
27. 3. 2012 00:06
26. 3. 2012 20:16
26. 3. 2012 21:11
26. 3. 2012 21:42
26. 3. 2012 21:58
26. 3. 2012 22:44
26. 3. 2012 11:33
26. 3. 2012 13:46
26. 3. 2012 13:59
26. 3. 2012 21:32
26. 3. 2012 21:42
26. 3. 2012 22:45
26. 3. 2012 15:26
26. 3. 2012 19:48
26. 3. 2012 22:24
26. 3. 2012 16:46
26. 3. 2012 16:53
26. 3. 2012 17:56
26. 3. 2012 18:10
26. 3. 2012 18:17
26. 3. 2012 18:46
26. 3. 2012 21:20
26. 3. 2012 20:07
26. 3. 2012 21:38
26. 3. 2012 21:48
26. 3. 2012 23:56
26. 3. 2012 18:20
26. 3. 2012 21:29
26. 3. 2012 21:30
27. 3. 2012 09:21
27. 3. 2012 10:20
27. 3. 2012 11:00
27. 3. 2012 13:27
27. 3. 2012 10:57
27. 3. 2012 13:31
27. 3. 2012 09:24
26. 3. 2012 21:14
26. 3. 2012 19:58
26. 3. 2012 20:55
27. 3. 2012 08:40
27. 3. 2012 09:34
27. 3. 2012 10:48
27. 3. 2012 13:21
27. 3. 2012 18:20
27. 3. 2012 19:40
27. 3. 2012 12:05
26. 3. 2012 10:16
26. 3. 2012 10:22
26. 3. 2012 14:46
26. 3. 2012 13:31
26. 3. 2012 17:21
5. 4. 2012 09:55
26. 3. 2012 13:46
26. 3. 2012 14:43
26. 3. 2012 14:57
26. 3. 2012 15:13
26. 3. 2012 15:26
26. 3. 2012 15:49
26. 3. 2012 15:54
26. 3. 2012 15:58
26. 3. 2012 16:06
26. 3. 2012 17:20
26. 3. 2012 16:05
26. 3. 2012 16:26
26. 3. 2012 16:29
26. 3. 2012 16:29
26. 3. 2012 16:33
26. 3. 2012 16:44
26. 3. 2012 16:48
26. 3. 2012 16:59
26. 3. 2012 17:14
26. 3. 2012 17:17
26. 3. 2012 18:00
26. 3. 2012 18:11
26. 3. 2012 18:15
26. 3. 2012 18:23
26. 3. 2012 18:30
26. 3. 2012 18:44
26. 3. 2012 18:53
26. 3. 2012 18:58
26. 3. 2012 19:05
26. 3. 2012 19:09
26. 3. 2012 19:14
26. 3. 2012 21:10
26. 3. 2012 21:31
26. 3. 2012 21:43
26. 3. 2012 21:57
26. 3. 2012 23:50
27. 3. 2012 00:24
27. 3. 2012 00:33
27. 3. 2012 01:12
27. 3. 2012 14:41
27. 3. 2012 00:33
26. 3. 2012 14:34
26. 3. 2012 17:18
26. 3. 2012 15:26
26. 3. 2012 16:11
26. 3. 2012 17:18
26. 3. 2012 18:05
26. 3. 2012 18:25
26. 3. 2012 18:42
26. 3. 2012 20:51
26. 3. 2012 20:02
26. 3. 2012 20:47
26. 3. 2012 20:49
26. 3. 2012 17:18
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
26. 3. 2012 17:22
26. 3. 2012 17:27
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
26. 3. 2012 16:03
26. 3. 2012 18:14
26. 3. 2012 18:18
26. 3. 2012 18:22
26. 3. 2012 19:54
26. 3. 2012 20:12
26. 3. 2012 20:18
26. 3. 2012 20:28
26. 3. 2012 18:42
26. 3. 2012 18:43
26. 3. 2012 18:55
26. 3. 2012 18:59
26. 3. 2012 19:01
26. 3. 2012 19:15
26. 3. 2012 22:15
26. 3. 2012 22:19
26. 3. 2012 22:27
26. 3. 2012 22:36
26. 3. 2012 22:45
26. 3. 2012 22:49
26. 3. 2012 22:59
26. 3. 2012 23:12
26. 3. 2012 23:32
26. 3. 2012 23:37
26. 3. 2012 23:43
26. 3. 2012 23:41
26. 3. 2012 22:21
26. 3. 2012 22:42
27. 3. 2012 09:30
27. 3. 2012 10:15
27. 3. 2012 11:36
27. 3. 2012 12:40
27. 3. 2012 14:56
27. 3. 2012 11:56
27. 3. 2012 12:47
27. 3. 2012 12:58
27. 3. 2012 13:57
27. 3. 2012 17:24
27. 3. 2012 19:32
27. 3. 2012 19:37
27. 3. 2012 20:15
27. 3. 2012 20:19
27. 3. 2012 14:17
27. 3. 2012 14:20
27. 3. 2012 17:27
27. 3. 2012 13:52
28. 3. 2012 07:53
29. 3. 2012 04:34
27. 3. 2012 15:06
27. 3. 2012 15:41
5. 4. 2012 11:56
26. 3. 2012 08:54
chyba
R na obrazkoch nema 205/55 R16, ale 225/40 R18...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
26. 3. 2012 09:29
Re: chyba
Rovnako ako auto s najväčšou pravdepodobnosťou neváži 1.158 kg. ;-)
26. 3. 2012 09:01
čtyřkolka
Nejpádnějším důved proč koupit R místo GTI bude asi to 4x4, které spousta lidí na svém autě chce/potřebuje. Příplatek je za to ale velký. Je otázka, jestli by nedávalo smysl dělat GTI i ve verzi 4x4.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
26. 3. 2012 09:33
Malá poznámka k dizajnu
Autu sa z hľadiska techniky a jazdy dá vyčítať asi máločo (ak vôbec). Len pri pohľade na tiutulku sa z hľadiska dizajnu priamo ponúka porovnanie Astry GTC a Golfu R, obe trojdveráky, zozadu. Trojdverový Golf pôsobí až neuveriteľne usadlo, vysoký a úzky, oproti ostro rezanej nízkej a širokej Astre s líniami skoro-kupé. Takže skĺbiť tak dizajn Astry s technikou a naladením Golfa, to by sa v triede blížilo k dokonalosti.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - white label
26. 3. 2012 10:31
Re: Malá poznámka k dizajnu
Je třeba "srovnávat" (vím, že je přímo nesrovnáváš) srovnatelné, Golf R není přímá konkurence k Astře GTC, nehledě na diesel a na to, že karoserie Golfu je mnohem praktičtější a má 4x4, nejblíž by měla Astra OPC! k Scirrocu R, a to jak výkonem, pohonem, vzhledem i relativní (vzhledem ke karoserii Golfu) (ne)praktičností karoserie. Nejbližší konkurence GolfuR (Focus RS, MeganeRS, Astra OPC...) nemá zpravidla možnost 5 dveří (nemluvě o 4x4) a jejich karoserie mají vnitřním využitím mnohem blíž ke coupé, většinou a koroserií shooting brake s případným marketingovým názvem coupé.
Avatar - lamal
26. 3. 2012 11:18
Re: Malá poznámka k dizajnu
a taktiez lepsie jazdia si zabudol napisat... nie kazdy do HH potrebuje 4x4 to je praveze minimum... co je ta prakticka karoseria ? ze ma golf 2cm viac nad hlavou v zadu ?
Avatar - Parda71 (BMWfans)
26. 3. 2012 20:43
Re: Malá poznámka k dizajnu
Jel jsi ve všech jmenovaných autech, že to tak víš? Nebo tady opět vaříš z vody? Aha, já zapomněl, že ty nudné auta posuzuješ z fotek a o autech máš hned jasno po přečtení testů ;-)
Že jsi zase nepochopil myšlenku příspěvku, na než reaguješ, kde WL vysvětluje primární rozdíl mezi Golfem a konkurenty, se už ani nedivím.
26. 3. 2012 11:57
Re: Malá poznámka k dizajnu
Musim priznat, ze Golf sice moc nemusim, ale v tehle verzi vypada moc hezky. Ta barva mu sedne, kola taky a zejmena zezadu ma pekny smrnc. Libi se mi. Na druhou stranu se mi nelibi cena, takova Mazda 3 MPS je k sehnani o dobrych 300 tisic levneji (ale je to zas jen predokolka).
26. 3. 2012 12:07
Re: Malá poznámka k dizajnu
Momentalne o 400 tisic (maji jakousi akci) a to nemluvim o vybave...
26. 3. 2012 13:35
Re: Malá poznámka k dizajnu
Přesto ke konci minulého roku tvořilo R přes 2 procenta prodejů. GTI pak přes 6 procent. Není to moc, ale vzhledem k objemu výroby to je pěkných pár kousků.
Avatar - iudex
26. 3. 2012 16:10
Re: Malá poznámka k dizajnu
Písal som o dizajne. Sú tu hatchbacky nižšej strednej triedy s trojdverovou karosériou, takže sú plne porovnateľné. Že má VW v ponuke ešte technicky zhodný shooting-brake, kupé či jednoducho hatch Scirocco, je vec druhá a toto auto stojí tak trochu samostatne, ako názvom, tak zameraním. Prirovnal by som to k Astre Coupé dve generácie dozadu, to by bol ideový konkurent pre Scirocco. Momentálne Sciro u Oplu priamu konkurenciu nemá a teda porovnanie Golf 3dv. vs. Astra 3dv. je logické a legitímne.
Avatar - white label
26. 3. 2012 17:49
Re: Malá poznámka k dizajnu
Právě, že jde o ten rozdílný design (a prostor vzadu) u 5dv. a 3dv. (značené jako coupé) karoserie Astry/Meganu a naopak zcela shodný design (a prostor) 3dv. a 5dv. Golfu, který naopak žádný "podmodel" s přídomkem coupé nemá, tím by mohlo být klidně (se stejnou folosofií jako u Astry Meganu) právě Scirocco, stačilo by jej pouze přejmenovat na Golf Coupé a vzdát se klasického 3dv. hb. (Golfu), tak jako to v současné generaci udělal Renault/Opel.
Design Astry/Meganu coupé má tak logicky blíž k Sciroccu, než k třídveřovému Golfu.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]

Scirocco, Megan/Astra Coupé se dnes řadí mezi současné kompaktní shooting braky (stejně jako C30, nebo 3dv. 1er), ale 3dv. Golf je stále typický 3dv. hb, a to jak designem, tak prostorem vzadu.
26. 3. 2012 20:01
Re: Malá poznámka k dizajnu
3 dveřová 1er? 3 i 5 dveřová jednička měly hodně podobnou linii střechy i oken. Nikdy bych ji nezařadil po bok Scirocca nebo C30.
Avatar - white label
26. 3. 2012 20:15
Re: Malá poznámka k dizajnu
Já nejspíš taky ne, ale řazena tam bývá. I 5dveřová 1er má svažující linii střechy (např. ve srovnání s Golfem), navíc kdyby mělo třeba Scirocco, nebo C30 pětidveřovou verzi, nikdy by to být "pětidveřový SB" nemohl být, nebo by to byl podobný protimluv, jako čtyřdveřové kupé, takže samotná podobnost 3. a 5. dv. verze ještě nevylučuje zařazení 3dv. verze mezi SB.
26. 3. 2012 20:38
Re: Malá poznámka k dizajnu
Vůbec Scirocco a C30 mají podobnou stavbu. Není to jen o svažování střechy, ale také o zužování kabiny a zadních blatnících. Vedle nich je 1er klasický hatchback. Celkově je sportovněji střižená, takže je tak nějak na pomezí, ale pointa je, že se od sebe moc neliší - od toho mají kupé. Jenže to je zase až příliš na tuhle skupinku.

Pětidveřový SB... co takhle koncept CLS SB? ;-) Vlastně V40 je taková pětidveřová C30. Tam je vidět, co se musí obětovat, aby to fungovalo. A 1er nemá tyhle "extrémní" stylistické prvky, které brání přidání dalšího páru dveří.
Avatar - white label
26. 3. 2012 20:43
Re: Malá poznámka k dizajnu
Jak jsem psal, sám vidím 3dv. 1er maximálně někde na pomezí, z aut které jsem napsal má k čistému SB nejdál i podle mě... ;-)
Avatar - lamal
26. 3. 2012 10:13
a zas....
Ked sa pozriem na to auto nerozoznal by som ho od nejakeho `vytuneneho` golfa s tmavymi sklami a inym a tiez nie s bohvieakym naraznikom niekde na tuning zraze ... nuda... musim sa priznat, ze GTi v cervenej par dni do zadu vyzeralo teda krajsie, uz asi viem preco miestni `fans` vraveli dvaja fesaci... nj oproti tomuto urcite

polu gti to slusi najviac

takze je to rychle, miestami tvrde, so zvukom od vyfuku a s dobrymi sedackami... motor taha najlepsie v strednych otackach takze tocit ho nema vyznam do 5tisic to je teda ozaj zabava >:D pomaly uz aj TDi mozes tocit do 5tisic....nadsenie autorov clanku = 0 jazdili v rychlom golfe, ale inac nic nove.... a presne o tom to je, golf je rychly na stopkach, ale auta na zabavu su robia inde... a jazdit s automatom .... no dobre ;-\ :-)
Rozbalit vlákno
122
Avatar - white label
26. 3. 2012 10:36
Re: a zas....
Zkus se někdy s GolfemR/GTI projet a nebudeš tu plácat nesmysly typu "takze tocit ho nema vyznam do 5tisic to je teda ozaj zabava". 8-s ;-)
Avatar - lamal
26. 3. 2012 10:59
Re: a zas....
preco s tym bojujes ? autor to jasne napisal a ty tu zas ides tlacit nejake dristy... precitaj si ten test najprv
Avatar - white label
26. 3. 2012 15:22
Re: a zas....
Přečti si to hlavně ty, autor nic takového nenapsal je to jen tvoje "zkratkovitá" interpretace ("pocitově motor nejlépe táhne mezi čtyřmi a pěti tisíci"), to že se turba (na rozdíl od podobně velkých atmosfér) nemusí točit až do omezovače je standartně jasná věc, stejně jako to, že mají nejen subjektivně hlavní zátah posunut níže, ale to že něco nemusím je jednak taky výhoda a hlavně to neznamená, že nemůžu, když chci jet "sportovně" budu ho logicky točit výš, než do 5 tis. otáček, teda pokud nejsem lama, mebo lamal. :*) ;-)
Jel si někdy třeba v FoII ST, tam je ten efekt středních otáček na "úkor" vyšších ještě zřetelnější a nahoře je zvuk už "o ničem" (ve srovnání s nižšími a středními otáčkami) a považuješ FocusII ST také za nudný HH?
Chápu, že naopak ne, protože to není koncern... >:-[]
Avatar - lamal
26. 3. 2012 19:46
Re: a zas....
No tocit ho mozes nad 5 ale s tym, ze pojde vlazne a este horsie ako nizsie, ak ti to staci tak si whitelaba ale aby sme nieco vyriesili - mne je to jasne a mas pravdu turbo ide od nizsich tak treba vediet radit no s FF ST by som to neporovnaval lebo stavat atmo 2,5 5valec oproti 4valcu moze ozaj len lama a nie lamal ;-) charakter i zvuk je niekde uplne inde a mimochodom ten v st ide s chutou po tych 6 co tiez nie je extra vysoko ale vyssie nez dieslovych 5 co je na sport verzie tragedia...ist sa s tym rychlo da to nikto netvrdi ze nie, ale to prave orechove to nie je co si budeme hovorit...

je smiesne ako si z vas kazdy hned myslis, ze ja som odporca koncernu ked skritizujem VW, nemam nic proti VW ma kopec dobrych aut ale ta zabava mu az tak dobre nejde a to vie uplne kazdy okrem fans ktori idu ukrizovat kazdeho kto si je toho vedomy...pokial si v nicom inom nesiel necudujem sa ti
Avatar - white label
26. 3. 2012 20:05
Re: a zas....
Myslet si o R5T 2,5 ve Focusu II ST, že je to atmosféra může opravdu jen lamal (to snad ví i ta lama): "no s FF ST by som to neporovnaval lebo stavat atmo 2,5 5valec oproti 4valcu moze ozaj len lama a nie lamal". 8-s :*) >:D
Pokud si myslíš, že Golf R/GTI jede nad 5 tis. otáčkama "vlažněji", než do 5 tis. otáček, tak vážně pochybuju, že máš vůbec řidičák... :-)
V STéčku si evidentně neseděl, stejně jako v GTIčku. Kolem 6 tis. už jde s větší chutí nahoru naopak R4 v GTI a má v těchto otáčkách i ostřejší zvuk. Kouzlo zvuku R5T z Volva je naopak v nízkých (prakticky už od volnoběhu) a středních otáčkách. Jso než další z mnoha zdejších diskusních teortitků co nemusí koncern, můžeš to sice okecávat, ale to je asi tak všechno, co s tím můžeš aktuálně dělat... ;-)
Avatar - lamal
26. 3. 2012 21:06
Re: a zas....
zle som to napisal samozrejme, ST je turbo ako inac, ale porovnavat to so 4 valcom je mimo to stale plati...

moji odporcovia to s chuti vyuzili samozrejme >:D nuz moja chyba...

ja som v ST ani v GTi 6 nesiel preco by kazdy kto si tvori nazor musel v tom zakonite ist ? staci ked siel v tych autach s inymi motormi a cita si ohlasy testov vo vela verziach ...

ano presne tak nad 5tisic uz nejde tak ako do 5tisic pripadne ide len bez gradacie zatahu co je nezaujimave ale tiez nie uplne na zahodenie...napisal to tu aj autor ale nejaky whitedilly tu poprie kazdeho lebo on vymeta okruhy s ST aj Rkom uplne pravidelne a denne si serviruje rozdiely medzi R a GTi...dam ruku do ohna za to ze ty si v ST ani v Rku tiez nesiel

a nie nepotrebujem sa tu chvastat vymyslenymi vecami vobec sa nehanbim za to, ze som v glf6 R nesiel, a co jako voe ?

kuzlo r5 je v nizkych ? to uz aj vazne lama ktoru spominas vie ze 5valec spieva uplne inac nez 4valec vresti... staci si sadnut do nejakeho volva spolahlivo to pocujes aj na D5 pripadne na fiatackych 5valcoch turbo... lamu si teraz spravil sam zo seba a nie ja ked som sa pomylil a napisal atmo na ST

pre teba sa svet toci len okolo nejakeho GTi a R a si myslis, ze ked v tom niekto nesiel tak uz nemoze mat skusenosti s autami : ) ake obmedzene to sa ti uplne podoba niekto ta zviezol a teraz do konca zivota nebudes spavat a budes busit do net diskusii >:D
Avatar - white label
26. 3. 2012 21:22
Re: a zas....
Už MT ti napsal, že při sportovní jízdě se jezdí na výkon, nikoli pouze na krouťák/zátah a výkon u eRka vrcholí až na 6 tis, takže tvé plácání o tom, že od 5 tis nahoru už jede vlažně je objektivně mimo. Já si myslím, že jsi zatím auto ani pořádně neřídil, natož jakýkoli hh. Máš jen něco načteno (z diskusí a časáků) a máš v tom zatím evidentně pěkný guláš, důkazů jsi k tomu poskytl dost, nejen v této diksusi... :*) ;-)

P.S. Ano, jisté akustické "charizma" R5 2,5T z Volva ve Focusu II ST (ve srovnání s R4 2,0T v G GTI) tkví v jeho nízkých (už od volnoběhu), nižších a středních otáčkách, nahoře blízko omezovače je už zvuk podivně rozplizlý neostrý... U G GTI je naopak o ničem hlavně zvuk na volnoběh a směrem nahoru se to zřetelně zlepšuje a kolem 6tis otáček zní lépe čistěji ostřeji, než ST. Pokud se v těch autech jednou svezeš, snad pochopíš o čem píšu...
Avatar - lamal
26. 3. 2012 21:39
Re: a zas....
MT to mohol napisat ja nie som ako ty, ze ked mi niekto nieco napise tak to beriem za svate, mam vlastnu hlavu i nazor a ja ti vravim, ze zrychlujes na krutiak a nie vykon

papier je jedna vec a realita druha - to ze od 5tisic hore to auto nejde napisal autor ty lama tak mu to chod vysvetlit, ze nie nie ja som to skusal a je to inac nez vsetci pisu lebo som whitelabil. ..trapko...napisal to autor chapes? >:D urcite mu viac verim nez tebe

reci o tom ako som ja ziadne auto neriadil len dokazuje tvoje primitivne snahy dokazat mi nieco... zabavne stale klesas nizsie a nizsie podla ocakavani

ja sa nemusim zviezt v st a R aby som pochopil aky je rozdiel vo zvuku R4 a R5 riadil som volvo s 5 valcom a tiez fiat 5valec turbo a samozrejme 4valcov kopec a viem velmi dobre ze v5 spieva krasne
26. 3. 2012 22:28
Re: a zas....
A ty zase přeháníš. Určitě narážíš na "Nejsilnější v kramflecích je jednoznačně ve středním pásmu otáček, pocitově motor nejlépe táhne mezi čtyřmi a pěti tisíci." Že v šesti tisících netáhne nejlépe, neznamená, že táhne málo, špatně, nebo vlažně.
Avatar - lamal
26. 3. 2012 22:43
Re: a zas....
neprehanam... ja viem, ze neprestane tahat uplne, ale ani nedava moc dovodov ho tam drzat to je vse co som myslel... ze si to tu niekto vysvetluje inac som si uz zvykol
Avatar - white label
26. 3. 2012 22:56
Re: a zas....
Samozřejmě, že při sportovní jízdě má točení nejen do 6 tis, ale i přes 6 tis. velmi podstatný důvod, kterým jsou vyšší otáčky po přeřazení na vyšší rychlostní stupeň, čímž je následně rychleji k dispozici větší výkon motoru.
Jak jsem psal, až začneš sám řídit, pochopíš tyhle logické souvislosti. ;-)
Avatar - lamal
26. 3. 2012 23:17
Re: a zas....
>:D ty si uz normalne smiesny chlape... fakt...

nebudem tocit nad 6000ot motor ktory zabera od 3000-5000 na plno aby som po preradeni mal 4000 na vyssom stupni ked mozem preradit pri 5tisic a spadne to na 3000 a turbo si s tym hravo poradi... nevraviac pri 6 stupnovej prevodovke kde su rychlosti blizko u seba a po preradeni nepadaju otacky hlboko dilly.... to asi ty trt vies o tom teraz si to tiez ukazal

to co ty pises by uplne popieralo podstatu turba a jeho vyhody v tom, ze dokaze silno zaberat v strednych otackach oproti atmosfere ...ach jaj...
Avatar - white label
26. 3. 2012 23:39
Re: a zas....
Takže ty raději pojedeš sportovně "na čas" s autem, které má maximum výkonu na 6 tis. otáčkách tak, že ho budeš točit jen do 5 tis. ot./min., aby si lépe využil výhodu turba... >:D
už aby si z té školky přešel do školy, kde snad budete mít i fyziku, doufám, že ta se vyučuje i na zvláštních slovenských školách pro lamy, vlastně pro lamaly... >:-[]

Vidím, že ani základní polopatická lekce fyziky od MT u tebe nezabrala... :*) ;-)
Avatar - lamal
26. 3. 2012 23:45
Re: a zas....
myslim ze toto nepotrebuje komentar, opat si sa uplne zhovadil

diskusia s MT by ti docela dost povedala....
Avatar - white label
26. 3. 2012 23:52
Re: a zas....
Měl bys napsat třeba Walterovi, že to R5 turbo v S1ičce zbytečně točil, kdyby dal tenkrát na tebe a lépe využíval výhody turba a míň to točil, mohl to dotáhnout mnohem dál a nejen on... >:D
Avatar - lamal
27. 3. 2012 00:59
Re: a zas....
to si ty napisal, ja nervrdim, ze vsetky motory su take, to je blud z tvojej hlavy ;-) bavili sme sa konkretne o R tak do toho netahaj ine veci a pri R plati, ze nad 5tisic nejde tak ako by mohol... mas to tu od viac ludi co s nim isli aj od redaktora jasne napisane

btw este by ma zaujimalo tvoje prehlasenie, ze si isiel na glf 6 R, na FF ST a na GTi 6 a tiez 35year edition ano ? je to tak ?
Avatar - white label
27. 3. 2012 01:05
Re: a zas....
Jde o princip turbo motoru, redaktor žádný podobný nesmysl (jako ty) nikde netvrdí, to je jen tvá velmi špatná interpretace toho, co napsal.

P.S. S edition 35 zatím ne, s edition 30 ano, ale s GTI 5 a GTI 6 jezdím poměrně často..., obě jsou u nás doma...
Avatar - lamal
27. 3. 2012 01:30
Re: a zas....
pocitově motor nejlépe táhne mezi čtyřmi a pěti tisíci - neviem ako si to interpretujes ty , ale to je zjavne jedno :-) ty si to pochopil tak, ze motor tahne najlepsie nad 6000 >:D ok pohoda sefe ;-)

takze ani v ST ani 35 ye si nesiel... je potom jasne, preco sa tu chodis do diskusii mlatit za GTi, dufal som presne takuto odpoved a teda tvoja objektivita = 0 z pochopitelnych dovodov... a z toho aj prameni ta neoblomna odhodlanost do nemoty obhajovat GTi >:D uz ti nebudem siahat na hracku neboj sa ;-)
Avatar - white label
27. 3. 2012 01:38
Re: a zas....
Minimálně do šesti tisíc určitě.
Naspal jsem ti jediné auto se kterým jsem (s tebou jmenovaných) zatím nejel, se všema ostatníma ano. Samozřejmě, že v STéčku jsem jel, byl to jediný protikandidát, když jsem kupoval nové pětkové GTI a mezi edition 30 a 35 je rozdíl pěti koní, jinak je motor prakticky totožný, jinak bych si to asi cucal z prstu, jako ty, ne? >:D
Píšeme tady pod Golfem eR, nikoli pod GTI. V čem si z toho jel ty, v ničem jak jsi sám přiznal, ale o to jsi chytřejší a máš ve všem jasnost, co... :*) >:-[]
S hračkam a si hraješ zatím ty (viz tvé výkony v diskusích), já naopak jezdím už nějakou chvíli ve skutečných autech..., snad se taky jednou dočkáš... ;-)
Avatar - lamal
27. 3. 2012 01:48
Re: a zas....
takze tvoja interpretacia bola min do 6tisic ? ok :-) kazdy tam vidi svoje ocividne

ja si nemyslim, ze ked niekto nesoferoval Gti tak nema ziadne skusenosti to plati pravdepodobne na teba, ze si v nicom inom nesiel.... ja to mam naopak siel som v inych autach a nie v GTi, v golfoch jazdim bezne a aj v 6ke som siel dost krat, takze vieme o com... je pochopitelne, ze tvoja jedina zachrana v tejto diskusii je to, ze si siel na GTi ale je blbe si mysliet, ze to obhajuje vsetky tie bludy co si tu popisal ci uz o vykone, radeni a podobne...

moje vykony v diskusiach su v pohode, na to, ze 5 blbcov naraz si nevie rady a vytahuje tu pekne kraviny som spokojny, co viac mozem chciet ? keby si tu len ty sam tak ta zmetiem zo stola uz davno, a bavi ma ked sa tu do mna pusti aspon 5 takych ako ty co sa chodia bit za golfy do diskusii >:D

dik za pokec, idem to zapichnut pod paplon, see ya
Avatar - Parda71 (BMWfans)
27. 3. 2012 11:26
Re: a zas....
,,ja si nemyslim, ze ked niekto nesoferoval Gti tak nema ziadne skusenosti"
Myslím, že tohle hovoří o tobě dost jasně. Takovou blbost prostě duševně zdravý člověk nemůže vyplodit 8-s :no:
26. 3. 2012 23:20
Re: a zas....
Tohle jsou věci, které si člověk prostě musí vyzkoušet. Z papíru prostě nedokážeš poznat, jaké to bude. Ve skutečnosti ten motor má jiný průběh než na papíře. A to může zážitek z řízení zhoršit. A každý kus je trochu jiný. U přeplňovaných motorů, kde se tohle projevuje výrazněji, není špatný nápad motor nechat lehce doladit, uhladit mu charakteristiku dle své chuti.

Třeba já rozlišuji mezi jízdou pro zážitky a jízdou na výkon, tedy na čas. A podle toho se k autu chovám. Chvílemi to vypadá, že se tu jedni baví o voze a druzí o koze.
Avatar - lamal
26. 3. 2012 23:32
Re: a zas....
ja viem casto to tak byva, ze na grafe ide ide za urcitymi otackami krutiak dost dole, vykon uz tiez pomaly lezie dole, ale v reale motor este vobec navadne, ale podla grafov by mal... rec je o atmosfere ktore tocia 7500rp, za 6500ot uz idu krivky dole, ale v reale motor ide s chutou po 7500....
26. 3. 2012 22:22
Re: a zas....
Máš pravdu v tom, že těch posledních zhruba 1200 otáček zátah trochu povadne, to je prostě neoddiskutovatelné, a subjektivně to většinou bývá ještě citelnější. Mezi 5 a 6 tisíci točivý moment pomalu poklesne z 350 Nm na zhruba 317 Nm, což dělá ztrátu méně než 10 %. To podle mne nepředstavuje z objektivního hlediska takový problém, pocitově je to už horší.
Avatar - lamal
26. 3. 2012 22:39
Re: a zas....
vsak prave pocitovo... tymto trpia aj male turba napr som jazdil 88kw t-jet v brave a to je tiez taka bublina, turbo sa nadychne zatiahne a pomali povoli... na bezne jazdenie ta pruznost potesi, ale u mna je radost vykonova spicka... preto skor preferujem atmosfery a je jedno ci to je 2,0vtec, alebo SR20DE v nissane alebo maly rendl clio 1,2 16v 55kw :-) atd ...ten maly rendl je radost zmykat az po obmedzovac a vobec mi nevadi ze nema ani 100ps... je to proste zabava, ked s chutou a o zivot oprie rucicku o obmedzovac ...myslim, ze vies co myslim...

btw z testov co citam o fordackom v5 turbo pisu, ze do tych 5500 az 6000 ide bez ustania, v S maxe alebo v ST sa to asi pocitovo lisi to je fakt no tuto situaciu mam vyskusanu na 1750TBi v alfe spider...do 2tisic je ten plyn taky letargicky, ze ked som stal na mieste na neutrale a stlacil rychlo na podlahu a pustil otacky sa ani nezdvihli ! motor proste nezareagoval a ten motor mi asi prve 3 rozjazdy skapal kedze zvyknuty z mojho auta ide reakcia na plyn je hned ...a tam je diera a ked pustis spojku v stotine bez snahy skape...toto tbi tiez konci okolo 5000ot a je to trocha skoda...sice od 2tisic uz je reakcia na plyn fajn, a pri 3000-4000 to je moc fajn zvezenie dalej uz nic... ;-\
Avatar - white label
26. 3. 2012 22:47
Re: a zas....
To forďácké "v5 turbo" má být co?
26. 3. 2012 23:04
Re: a zas....
Myslím, že to by nevěděl ani Deadlift...ale třeba nám to lamal vysvětlí >:D
Avatar - white label
26. 3. 2012 23:26
Re: a zas....
To nám asi spíš vysvětlí ta lama...
Avatar - lamal
26. 3. 2012 23:24
Re: a zas....
chlapci R5 ... :-) to vidiet ze sa chytate len na nejakych preklepoch... ale inac nic
26. 3. 2012 23:34
Re: a zas....
Ty máš těch "překlepů" tolik, že už to ani na ty překlepy svést nemůžeš...
Avatar - white label
26. 3. 2012 23:40
Re: a zas....
Hlavní překlep má ve svém nicku, to "l" na konci navíc... >:D
Avatar - white label
26. 3. 2012 23:47
Re: a zas....
Jen dneska jsi tu nasekal tolik diskusních překlepů a ty víš jen o dvou..., na které jsme tě navíc ještě museli sami upozornit... >:-[]
Avatar - lamal
26. 3. 2012 23:51
Re: a zas....
ja som dal preklepy ale ty si ukazal, ze si z toho tupy a len placas... tak to tu chodi na preklepy to ano, ale na nieco rozumne to nie
Avatar - white label
26. 3. 2012 23:56
Re: a zas....
Je to přesně jak píšeš, kdybys tu napsal aspoň něco rozumného, tak ty tvé překlepy každý rád "přehlídne", ale když tu ze sebe sám děláš brouka Pytlíka, pak je každý takový přejklep k smíchu a navíc důvodem tě trošku pocuchat... ;-)
Avatar - lamal
27. 3. 2012 00:06
Re: a zas....
ja to beriem s rezervou dont worry ;-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
27. 3. 2012 00:10
Re: a zas....
Že zrovna ty mluvíš o plácání mě tedy překvapuje. Dnes ses tady odhalil v plné míře a výsledek toho je, že teď ty své nesmysly obhajuješ hysterickým kopáním a urážením kolem sebe všeho možného. Dnes jsi to hrubě nezvládl :no: 8-s
26. 3. 2012 20:16
Re: a zas....
Atmosférický pětiválec v ST? To jsi spadl z měsíce? V R ti sice za 5 tisíci začíná klesat točivý moment, ale špička výkonu je až v 6 tisících, představ si to. Nevím, jak ty, ale já jezdím na výkon.
Avatar - white label
26. 3. 2012 20:19
Re: a zas....
On totiž lamal, aspoň podle toho co píše, zatím nejezdí vůbec a důkazů už nám tu dal víc, než dost... ;-)
Avatar - lamal
26. 3. 2012 21:11
Re: a zas....
no esteze som sa sekol a zle to napisal , teraz sa mozes s toho cely posr.at a tesit sa...

teorie o tom ako jazdis na vykon to by bolo na dlho chlapce... niekto vravi, ze zrychluju NM iny ze vykon, vo vseobecnosti plati, ze vykon plati hlavne na maximalnu rychlost ktora nezalezi od vahy ale od vykonu a odporov ci uz aerodynamika alebo ine... a krutiak zas zrychlenie, kedze to uz zalezi od hmotnosti a nedostatok krutiaku si s vahou neporadi laicky povedane...
Avatar - Parda71 (BMWfans)
26. 3. 2012 21:29
Re: a zas....
>:D >:D >:D prosím už néééé
26. 3. 2012 21:42
Re: a zas....
Jde čistě o to, že je tam T5 od Volva, což je motor, který si zasloužil své místo v automobilové historii. Takže prohlásit, že ve Focusu ST je atmosféra, a přitom vědět, že to je pětiválec... Atmosférické motory v téhle kategorii jsou celkem rarita - namátkou staré 130i, Golf R32, nebo Civic Type R.

Víš, co je hlavní? Výkon se na převodovce nemění (pokud pominu ztráty ústrojí jako takové). Proto je důležitější. Chceš větší točivý moment? Stačí správný převod. A proto je důležité celkové sladění auta. Nejen, že motor musí mít tu správnou charakteristiku, musíš mít i správnou převodovku, která ji dokáže zužitkovat. Pokud se někdo vyjadřuje, jak jsi naznačil, tak nemá moc páru, jak to vlastně funguje. Bývá to ten stejný typ lidí, kteří si myslí, že větší točivý moment dieselu je v dnešní době nějaká výhra.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
26. 3. 2012 21:45
Re: a zas....
On nemá páru absolutně v ničem. Všechno jsou jen výkřiky a rádoby moudra, přitom... no sám vidíš. 8-s
Avatar - lamal
26. 3. 2012 21:58
Re: a zas....
asi nepochopis ked napisem ze som sa pomylil ? je uplne jasne, ze to je turbo mne aj kazdemu, ale vediem aj ine diskusie kde sa furt omiela atmo a turbo tak som sa proste sekol a zle to napisal... a samozrejme to uz niekto povazuje za svoju vyhru, co dodat, ked mu to staci tak v pohode :-)

co sa vykonu a nm tyka, ide o celkovy vykon sustavy ktory sa otackami a charakteristikou vykonu v otackach rozdeluje s prevodmi... napisal si to dobre, ja sa nepasujem za ziadneho odbornika v tomto smere ale mam aspon paru ... ale ked ti to niekto zacne vytahovat ako v jednej diskusii ze 1,2tsi 63kw v golfe ide vo vyssich rychlostiach /100km/h+ / lepsie ako nova i30 1.6 GDi 99kw tak co mu napises? pri tom fakty su jasne,j ta GDi ma 160nm tak ta Tsi nema ani o 10nm vyssi krutiak nevraviac o tom, ze nad 4000ot ho uz nema kedze klesa dost rapidne a Gdi ma prave tam vyssi krutiak a vykon nevraviac 99kw vs 63kw + idealny prevod M6 prevodovky... takze fakt je taky ze ta 63tsi nad 4000 nema na Gdi ani vykon ani krutiak a tak samozrejme ani nemoze zrychlovat lepsie nad 100km/h kde v gdi potiahnes 3ku do 140-150... a taketo dristy sa tu omielaju vecne niekto si nevie ani pozriet krivky vykonu a nm...
26. 3. 2012 22:44
Re: a zas....
Ad T5. V pohodě. Chápu a schválně jsem mé reakci dal trochu drama. Dal jsem to bez emotikonu, ale bylo to spíš pošťouchnutí. ;-) Každý se splete.

Ad "pára". Jen pro ujasnění. To nebylo na tebe. Napsal jsi, že "niekto vravi..." Tak lidé, kteří to takhle formulují, páru nemívají. Opravdu hodně laicky se to říká stylem: výkon ti udává, jak rychle pojedeš, a točivý moment, jak se na tu rychlost dostaneš. :-) Je to nepřesné, ale něco pravdy na tom je a laik to pochopí. A to jsi fakticky napsal.
26. 3. 2012 11:17
Re: a zas....
S golfom R som uz mal tu cest. Je to velmi dobre auto. To auto je rychle, celkom pohodlne (na svajciarskych cesta) a prakticke. Co sa tyka ale zabavy, no, nic moc pravdu povediac. Je proste nudne. Problemom je ze to auto je prilis dobre na kazdy den aby zaroven bolo dobre ked sa clovek chce zabavit. Za 1.052.500 kc poznam lepse alternativy. Standardny golf a ktomu Sierra Coupe s 2.3 Turbo vyladena na 200-300 koni a zabavy si uzije clovek 100x viac. To je vlastne celkovy problem s tymi pseudosportmi. Bud je civilizovane a nudne alebo superbadass sialene ale na kazdy den nepouzitelne. Vsetko medzi tym je len nejaky kompromis, ani ryba ani rak.
Samozrejme su auta co su aj aj ale tie zacinaju na 3 nasobnej cene...
Avatar - lamal
26. 3. 2012 11:33
Re: a zas....
to vie kazdy kto s golfom jazdil a nemusi to byt ani R, genetika je jasna len cas na stopkach sa zvysuje... je to tak ako pises az na to, ze okrem sierry by som si vedel i nieco lepsie predstavit ;-)
26. 3. 2012 13:46