Technika
be3x
0
Tak hlavně led žárovky nemají homologaci... Použít se to dá tak maximálně do parkovaček nebo osvětlení RZ,tam to světlo stačí,ale není homologace. Do hlavních světel je problém se správným rozptylem světla, tak to svítí špatně.
Přejít do diskuze
Dobrý den,
máte někdo zkušenosti s LED žárovkami do auta? Když koukám na rozdíly ve spotřebě, nejsou mezi nimi velké, ale jak vybrat tu správnou, aby dobře svítila? už dvakrát jsem se napálil, že svit od žárovky nebyl skoro ani vidět (ve dne). Momentálně koukám na shop.lumenmax.cz, které mi doporučil kolega, že svítí pěkně. Máte s nimi někdo také zkušenost? Díky :yes:
máte někdo zkušenosti s LED žárovkami do auta? Když koukám na rozdíly ve spotřebě, nejsou mezi nimi velké, ale jak vybrat tu správnou, aby dobře svítila? už dvakrát jsem se napálil, že svit od žárovky nebyl skoro ani vidět (ve dne). Momentálně koukám na shop.lumenmax.cz, které mi doporučil kolega, že svítí pěkně. Máte s nimi někdo také zkušenost? Díky :yes:
Nejvíc mě vždycky dostane, když proti mě jede něco ve stylu první generace Focusu, Omega, prostě cokoliv s fakt velkýma světlama a v nich - nelegální xenony. Takový auto oslňuje i když svítí slunko a v noci je to úplná vražda. Za tohle by měly být fakt pořádný pokuty, stejně jako za dálkový světla u motorek (nejlíp v kombinaci s xenony, jak jinak). Je to naprostá bezohlednost - on vidí jako ve dne, ale protijedoucí bývají občas úplně dezorientovaní a musí hodně zpomalit. To platí hlavně pro starší řidiče.
Probliknutí dálkama vůbec nepomůže, to jsou proti těm xenonům bludičky, kterých si to hovado ani nevšimne.
Probliknutí dálkama vůbec nepomůže, to jsou proti těm xenonům bludičky, kterých si to hovado ani nevšimne.
nejlepsi je, ze mam na sve fabce dodelane xenony (ORIGINAL!!! podle homologace, zapsane v TP, dodelavane jeste v D) a policajti mne zastavuji, ale ty ruzny filcky, fiesty, astry a podobny srace s "ejndžl ajs", ledkama ve svetlech, modryma zarovkama a podobne nikdo nepostihuje...
Já si nic mylně nevykládám - vím jak to funguje u škodovky a proto jsem také uvedl "mlhovku" v uvozovkách a také proto zmiňuji, že to nebude ten případ. I když uznávám, že se to dalo vyložit i jinak. 😄
Necítím se natolik fundovaný, abych propočítával o kolik se sníží svítivost, ale já jsem rozdíl nezaznamenal- svítí pořád dobře a jsem spokojen.
Souhlasím s vámi, že když žárovky prasknou obě naráz, je to problém (vém o čem mluvím, mě před dávnými lety odešla ve Favoritu pojistková skříň: bylo to na dálnici po půlnoci, v táhlé zatáčce a v rychlosti cca 130 km/h ... to bylo tehdy legrace). U předřadného odporu je úplně jedno jak je řešen, důležité je, jaká je jeho rezistivita v poměru k rezistivitě zátěže (žárovka) kvůli transferu výkonu ze zdroje do zátěže (ideální poměr odporu zátěže a vnitřního odporu zdroje je 1:1). Rezistivita žárovky nebude nikterak velká. Když při výkonu 55W je napětí zdroje 13V, tečou tam 4.2 ampéry a odpor žárovky jsou cca 3 Ohmy, takže žádnej veleodpor. Předřadnej rezistor okolo 0,3 Ohmů už bude snižovat výkon dodaný do zátěže (a tedy účinnost) světla o cca 10%.
Raději i 20 l/ 1000km, něž když mě onehdá praskly obě naráz >😒] Předradné odpory jsou zde řešeny jako vodiče s malým průřezem a opravdu nevěřím, že vliv na spotřebu je a) v měřitelných hodnotách b) mě u 100kW dvoulitra bude trápit >😒] a pro vaši představu mě ušetří tyto bazmeky při ceně žárovky 200,-kč cca 2000,-kč(ano žárovky měly životnost max. 3 měsíce), tedy 54l N95 při nájezdu okolo 20.000km ročně :yes: o pokutě za neosvětlené vozidlo nemluvě. Pneumatiky bez dezénu jsou také účinější a úspornější, ale přesto je nikdo asi běžně nepoužívá-vím je to odvážný příměr, ale ty žárovky šli fakt jedna za druhou a znám hodně lidí co mění H7 jak na běžícím páse
Předřadný rezistor z principu snižuje účinnost celé aplikace (rezistor je pasivní prvek, ve kterém se maří činný výkon). Je otázka, zda těch pár desítek korun, co se ušetří ročně za žárovku se několikanásobně neprodraží na zvýšené spotřebě. Předřadný rezistor sice pohltí špičky a zamezí přepětí (a výkonovému namáhání) žárovky, ale účinnost soustavy snižuje 100% času, kdy jsou světla rozsvícena.
I kdyby to zvýšilo spotřebu jenom o 1 litr na 1000 kilometrů, spočtěte si, zda by při daném ročním nájezdu nebylo nakonec lacinější jednou ročně měnit žárovky. 😉
I kdyby to zvýšilo spotřebu jenom o 1 litr na 1000 kilometrů, spočtěte si, zda by při daném ročním nájezdu nebylo nakonec lacinější jednou ročně měnit žárovky. 😉
zvysila sa spotreba od ziaroviek - najzakladnejsi pseudoargument ekoteroristov! :no:
Pri vyuzivani vykonu motora 80-150 kW plakat nad par sto W je ako zachranovat pol deci vody ak sa roztrhla priehrada.
To otvorene okna na aute maju vasci vplyv na spotrebu, ci nebodaj zapnut klimatizaciu? Blaznis??? 10 minut jej prevadzky ta stoji tolko energie ako tie dve ziarovky spotrebuju za pol roka! A to nespominam ze nespravne nahustene pneumatiky ti spravia vacsiu zataz na spotrebu, ako denne svietenie!
No a ak na spotrebnej dani za benzin spaleny kvoli ziarovkam stoji a pada statny rozpocet, tak sme v peknej...
zelene ekomozgy... ako ich ja milujem 8-s
Pri vyuzivani vykonu motora 80-150 kW plakat nad par sto W je ako zachranovat pol deci vody ak sa roztrhla priehrada.
To otvorene okna na aute maju vasci vplyv na spotrebu, ci nebodaj zapnut klimatizaciu? Blaznis??? 10 minut jej prevadzky ta stoji tolko energie ako tie dve ziarovky spotrebuju za pol roka! A to nespominam ze nespravne nahustene pneumatiky ti spravia vacsiu zataz na spotrebu, ako denne svietenie!
No a ak na spotrebnej dani za benzin spaleny kvoli ziarovkam stoji a pada statny rozpocet, tak sme v peknej...
zelene ekomozgy... ako ich ja milujem 8-s
Nic proti ale většina škodovek a ostatních z VW grůpy má poslední roky krom přisvěcování do zatáček součástí mlhovek i žárovky pro denní svícení a tedy si to mylně vykládáš jako svícení hmlovkami...přitom se jedná o originál DRL z fabriky 😉
každopádně, že někteří jezděj s rozžhnutejma fog lampama v domnění, že to maj za DRL je bohužel denní realita 😒
zatím vozím nějaký long life osram a svítí obstojně ale hlavně už neměním žárovky každej půl rok, takže dobrý :yes:
každopádně, že někteří jezděj s rozžhnutejma fog lampama v domnění, že to maj za DRL je bohužel denní realita 😒
zatím vozím nějaký long life osram a svítí obstojně ale hlavně už neměním žárovky každej půl rok, takže dobrý :yes:
Kdepak, je to známá věc a i proto se poměrně dost výrobců vrací k H4. Čest vyjímkám, kde H7 nepraskaj, ale H7 je velmi háklivá na proudové špičky. Každopádně, ať za to může auto, nebo žárovka, předřadný odpor to řeší k plné spokojenosti. Mimochodem je to přímo výrobek VW gruppe >😒] H4 jsem měnil vždy pouze z důvodu "vysvicenosti" a snad jen jednou, že mi prdla. Jinak žárovky v zadních světlech mám na space wagonu ještě z fabriky >😁 (rv. 1999) jsou to nějaký bezpaticový atypy 8-s
Přesně,já mám na potkávačkách Osram Silverstar a v dálkových Osram NightBreaker najeto 13 tisic a nepraskla ani jedna.Absolvoval jsem 4x cestu do Alp a žárovky po cestě svítí x hodin v kuse a pořád drží.
To bude spíše zmetek auto než žárovka..Hodně aut dokáže pálit dokola jednu a tu samou žárovku. Mě za dvacet let nikdy H7 nebo H4 neodešla.Zato žárovky v zadních světlech třeba takové P 307 každých čtrnáct dní.. ;-\
H7 je sám o sobě konstrukční zmetek(málá baňka-neuchladí se) na 626 jsem je měnil co 3 měsíce ;-\ Pak jsem koupil předřadné odpory za 200,- a žárovky svítí už 2 roky :yes: Rozdíl ve svítivosti jsem nezaznamenal :-!
Jsou stavěny jen na efekt,na rozdíl od ostatních řad které mají za úkol vždy něco zlepšit(výkon,spektrum,snížit spotřebu..) Mají stejné vlastnosti jako Premium řada(základ) za mnohonásobně vyšší cenu.Pokud někdo chce modrý vzhled tak je nejlepší vyměnit obrysové celosklo za výkonnou zbarvenou led diodu která probarví světlo ale nijak neovlivní vlastnost hlavních žárovek.Každopádně kdykoliv je čas koupit žárovku je dobře si nejdříve zjistit jak vypadá originál balení výrobce a podle toho nakupovat u nás..
S tim svetlometem, v tom je velky kus pravdy. A u Severanu, tak tam ani nejak neni na vyber, jejich auta proste musi svitit vyborne...
Celodenni sviceni ma smysl i ve slunecnem dni, nejvice v mistech, kde se strida slunce a stin, napr. prerusovane lesni useky. Ja budu klidne svitit 99.9% casu zbytecne jen kvuli tomu jednomu pitomci, co mi kvuli mym rozsvicenym svetlum nevjede do cesty...
Také mám ten pocit...jako by nevěděli o existenci ovladače pro sklápění světlometů. Pak dochází k zajímavým situacím, kde dosvítí dál než já i auto jedoucí za mnou. Ale tady bude vždycky problém - když dosvítím dál, je to pro mě pohodlnější a je to jen na úkor ostatních (což si navíc ne vždy člověk uvědomí). Vím, že teď píšu jako starý nerudný dědek, ale není to nic příjemného ani bezpečného, když člověka za jízdy oslní světlo. 😄
Zajímavé, také potkávám spoustu řidičů s rozsvícenými mlhovkami. Já chápu, že třeba u škodovek slouží jako přisvětlování do zatáček - to obvykle svítí jedna "mlhovka". Ale tohle nebude ten případ.
Přijde mi to podezřelé. Přeci jen, člověk u většiny aut mlhovky zapne jen těžko omylem a nechápu důvod, proč by to dělal vědomě. Nemůže jít o nějakou amatérskou snahu namontovat spínač denního svícení, který se projevuje nevypínatelnými mlhovkami? Jinak už mě fakt nenapadá žádné alespoň trochu logické vysvětlení...
Přijde mi to podezřelé. Přeci jen, člověk u většiny aut mlhovky zapne jen těžko omylem a nechápu důvod, proč by to dělal vědomě. Nemůže jít o nějakou amatérskou snahu namontovat spínač denního svícení, který se projevuje nevypínatelnými mlhovkami? Jinak už mě fakt nenapadá žádné alespoň trochu logické vysvětlení...
ja mam Osram Night Breaker Plus na Alfe uz 3/4 roku a drzi ( to musim zaklepat ). Sviti naprosto luxusne. Mam je jak H7 potkavacky tak H1 dalku i v mlhovkach je mam. Ja si na dobrej vyhled z vozidla potrpim a nesetrim na tom. Stejne jako u steracu Bosch Aerotwin 😉
Jinak souhlas s tema fabiema skoro vsechny sviti vysoko...
Me nak HID xenony nevadi, ani me neoslnuji. Ale je docela komickej videt favorita s xenonama >😁
Jinak souhlas s tema fabiema skoro vsechny sviti vysoko...
Me nak HID xenony nevadi, ani me neoslnuji. Ale je docela komickej videt favorita s xenonama >😁
takže...
1) H7 měly jen fabie 1. generace, 2. generace má v převážný většině návrat k typu H4 (ten jak vidno nikdo netestoval) Návrat k tomuto typu přičítám zřejmě tomu, že H7 v 1. generaci tolik praskaly....
ptrojektorový světlomety netuším zda nemají pořád H7 možná jo 😄
2) původní H4 u fabie jezdící 4 roky a 4 měsíce, přední žárovka ještě nepraskla.... jsou tam zvlášť žárovky pro denní svícení, ta ta už jedna odešla, ale to bylo spíš díky tomu, že byla prasklá vzadu ta od značky 😒 je možné, že by jinak neumřela 😄
:-! >😒]
1) H7 měly jen fabie 1. generace, 2. generace má v převážný většině návrat k typu H4 (ten jak vidno nikdo netestoval) Návrat k tomuto typu přičítám zřejmě tomu, že H7 v 1. generaci tolik praskaly....
ptrojektorový světlomety netuším zda nemají pořád H7 možná jo 😄
2) původní H4 u fabie jezdící 4 roky a 4 měsíce, přední žárovka ještě nepraskla.... jsou tam zvlášť žárovky pro denní svícení, ta ta už jedna odešla, ale to bylo spíš díky tomu, že byla prasklá vzadu ta od značky 😒 je možné, že by jinak neumřela 😄
:-! >😒]
ano, u jedničkových fabií i dost praskaly 😄 a světlomety maj pěkný to zas jo 😄 jak první tak druhá generace... ale ono to bude i hodně tím nastavením sklonu, že se to musí poštelovat 😄
ale to nejsou jen řidiči škodovek 😒 poslední dobou mám na silnici pocit, že mě oslňuje snad 80% řidičů 😒 přitom evidentně jde o světla tlumený 😒 8-s
ale to nejsou jen řidiči škodovek 😒 poslední dobou mám na silnici pocit, že mě oslňuje snad 80% řidičů 😒 přitom evidentně jde o světla tlumený 😒 8-s
to jo teda, takovy ty prasarny jako vybojku dat do klasickyho halogenovýho reflektoru, brrr to je mazec... typickej housegemacht >😁
No osobě používám obyčejný žárovky. Teď sem ji nedávno kupoval za 35 korun kus. Přijde mi že to svítí dostatečně. Nemůžu si stěžovat. Dřív sem taky kupoval všelijaký lepší s vyšší svítivostí, modrý a podobný * a krom toho, že víc praskaly efekt veškerý žádný.
Nejlepší jsou lidi co do svého "výstavního" kusu namontují Xenony bez homologace.
Takže potkáváme Passaty, Golfy, Focuse, Audiny, Felicie, Fabie, Oktávky, a různé jiné staré střepy co oslňují protijedoucí auta.
Postihuje to policie vůbec? Podle toho množství aut asi ne. A co STK? Pozná nelegálně namontované HIDy?
Takže potkáváme Passaty, Golfy, Focuse, Audiny, Felicie, Fabie, Oktávky, a různé jiné staré střepy co oslňují protijedoucí auta.
Postihuje to policie vůbec? Podle toho množství aut asi ne. A co STK? Pozná nelegálně namontované HIDy?
"...mám chvílema pocit, že jsem právě unášen mimozemšťany, ty jeho "xenony" zalejou světlem celou kabinu..." >😒]
Ja som mal Osram Night Breaker. Jedna odisla hned ako som auto pristavil na STK 8-s
Tak mam teraz na jednej strane povodny Osram z prvovyroby a na druhej Night Breaker a nevidim tam ziaden rozdiel.
Jediny rozdiel vidim v svetlometoch, na roznych autach. Niektore su na tom fakt zle.
Tak mam teraz na jednej strane povodny Osram z prvovyroby a na druhej Night Breaker a nevidim tam ziaden rozdiel.
Jediny rozdiel vidim v svetlometoch, na roznych autach. Niektore su na tom fakt zle.
Tak tak, ty dodělávaný xenony jsou hrozný po všech stránkách. Soused tady v ulici má Sandero Stepway s těma dodělanejma hrůzama... pánové, když ho občas večer potkám, mám chvílema pocit, že jsem právě unášen mimozemšťany, ty jeho "xenony" zalejou světlem celou kabinu a ještě za odměnu propálej skrz naskrz mou oční sítnici, marně sám sobě argumentuji, že mám taky xenony a sedím oproti ostatním autům docela vysoko, stejně v tu chvíli nevidím ani půl metru před sebe. Dokonce jsem už s ním na toto téma hovořil. Po tom, co jsem se dozvěděl, že jsem akorát zlodějský mladý hovado a špicl, který ho*nu rozumí, jsem to ale vzdal. Jsou mezi námi bohužel jedinci, kteří nerozumí mluvenému slovu, dokážou tak maximálně nadávat v místním šenku a pochopí cizí argument pouze tehdy, pokud je veden pravým hákem, ale to zrovna není můj šálek čaje. Doufám, že zrovna tahle HID kravina vymizí z cest co nejdřív, vzhledem k mnohem častějšímu výskytu xenonů u levnějších vozů...
btw. z nabídky žárovek mohu doporučit Osram night breaker a night breaker plus, má je několik aut, se kterými mám občas tu čest jezdit, a jsou velmi dobré. Sice nejsou tak "cool" jako xenon look, ale zato splňují poslání, ke kterému žárovky v autě jsou, svítí (hodně dobře).
btw. z nabídky žárovek mohu doporučit Osram night breaker a night breaker plus, má je několik aut, se kterými mám občas tu čest jezdit, a jsou velmi dobré. Sice nejsou tak "cool" jako xenon look, ale zato splňují poslání, ke kterému žárovky v autě jsou, svítí (hodně dobře).
Jedině Philips..V prodeji autodoplnků,potažmo autožárovek se pohybuji už pár let a to jakým způsobem se "vyrábí" či distribuje Osram a Tungsram pro český a slovenský trh je přinejmenším úsměvné.Od Philipse mám odjetou celou nabídku a doporučil bych všechny kromě řady Blue vision. Za dobrou cenu jsou slušný i žárovky od GE. 😉
Zřejmě jsi za každe situace vuči mlhovkam imunni a to je tu ještě odpoutavani pozornosti. Ne nadarmo se mlhovky směji použivat jen za určitych podminek.
Nevím jestli jsem sám, ale blikám snad na každou třetí Fabii první generace. Přijde mi, že svítí hodně vysoko, o to víc, když je naložená a řidič si nesklopí světla.
Nevíte, jestli měly nějaké kusy vadné světlomety? Nebo je to vážně OK, že osvěcuje (alespoň pocitově)?
Nevíte, jestli měly nějaké kusy vadné světlomety? Nebo je to vážně OK, že osvěcuje (alespoň pocitově)?
Nie zeby som zbytocne svietil hmlovkami v peknom pocasi, ale akosi nechapem (uz z principu funkcie hmloviek) ako niekoho mozu oslnovat..?
Tiež názor, na ktorom môž byť kus pravdy. Navyše Škody ako je známe nemajú zrovna excelentnú elektriku a žiarovky im "odchádzajú" pomerne často. Ak vidím na ceste "jednooké" auto, tak je to na 90% Octavia alebo Fabia.
Zvyčajné...já si ich osram sám >😁
Já léta kupuju jen Osram silverstar a asi nejlepší v poměru cena/kvalita/trvanlivost
Já léta kupuju jen Osram silverstar a asi nejlepší v poměru cena/kvalita/trvanlivost
STretávačky cez deň považujem za lepšie ako diódy, ktoré vyžarujú rozptýlené svetlo a ak nie je vyslovene slnečno, nechutne oslňujú. Navyše so stretávačkami svietia aj koncové červené, čo je plus.
S tými zapnutými hmlovkami máš ale pravdu. Podobných "frajerov" tiež stretávam dosť, popravde nechápem o čo im ide. Za bežných podmienok sú mu zapnuté hmlovky na veľké guľové, ani nevie, že nimi svieti... Chyba asi bude, že si to policajti nevšímajú a takéto oslňovanie protiidúcich vodičov nijak nepostihujú - podobne ako si príliš nevšímajú telefón na uchu, a že za jazdy s telefónom v ruke vídam denne mnohých...
S tými zapnutými hmlovkami máš ale pravdu. Podobných "frajerov" tiež stretávam dosť, popravde nechápem o čo im ide. Za bežných podmienok sú mu zapnuté hmlovky na veľké guľové, ani nevie, že nimi svieti... Chyba asi bude, že si to policajti nevšímajú a takéto oslňovanie protiidúcich vodičov nijak nepostihujú - podobne ako si príliš nevšímajú telefón na uchu, a že za jazdy s telefónom v ruke vídam denne mnohých...
tie Osramky mozem tak isto iba odporucit, mam ich na aute uz treti rok a je to oproti klasikam lacnym ziarovkam (Narva) velky rozdiel, svetlo je belsie, ma vecsi dosvit a je ostrejsie rezane. :yes:
Taky na ně svítím dálkovýma, ale už mě to přestává bavit. V poslední době se mi zdá, že musím mít snad strašně nízké auto nebo už fakt nevím. Dost čast se na mě nalepí nějaký *, který mi rentgenuje kabinu. Tak mu většinou zapnu mlhovku a ostřikuju si čelní sklo.
Mimochodem jezdím 55v obci a 100 mezi obcemi, takže brzda nejsem.
Mimochodem jezdím 55v obci a 100 mezi obcemi, takže brzda nejsem.
Dobři osvětlovači z narodniho jsou ještě manici kteři jezdi jen a vyhradně s potkavačkama a k tomu pro jistotu rozmetavaji mlhu. Jeden z těchto exemplařu bohužel bydli kousek vedle mě. Pořidil si noveho Civica 8G a tohle praktikuje kdykoliv ho potkam nebo vidim jak přijiždi k baraku. Asi si ho pujdu cvaknaout a poprosim o podpis a oduvodnim to zavisti a proziravosti jak dobře koupil.
Podle tohoto staršího testu [odkaz] jsem dle poměru výkon/cena koupil Tungsram H7 halogen, který je +- o polovinu levnější než ONBP a po 2,5 letech a 25 tis km stále drží. ONB Plus je sice dražší, ale výhodou je, že má extrémní svítivost i při 55W (neničí paraboly 100W výkonem). Příště vyzkouším ONB Plus díky prodloužené svítivosti.
žárovky nějak neřeším. Kupuju ty, co se dávají u Volvo do prvovýroby - General Electric Long life. Většinou mi vydrží tak 100tkm a svítí solidně.
Navíc si myslím, že stejně nejvíc záleží na kvalitě světlometu. Kolegové cpou do Fábií, Focusů všemožný Night Breakery, VisionPlusy, štelujou lampy a i tak vidí prd.
Také bych řekl, že čím silnější žárovka, tím rychlejší degradace světlometu (ať již vyhřátím odrazové vrstvy, nebo postupným napařováním bordelu na odrazovou vrstvu), takže by člověk nakonec musel jezdit se 100W žárovkama, aby něco viděl.
Navíc si myslím, že stejně nejvíc záleží na kvalitě světlometu. Kolegové cpou do Fábií, Focusů všemožný Night Breakery, VisionPlusy, štelujou lampy a i tak vidí prd.
Také bych řekl, že čím silnější žárovka, tím rychlejší degradace světlometu (ať již vyhřátím odrazové vrstvy, nebo postupným napařováním bordelu na odrazovou vrstvu), takže by člověk nakonec musel jezdit se 100W žárovkama, aby něco viděl.
Vyrobca prislubil, ze nova seria oznacena slovom "PLUS" by mala vydrzat dlhsie ako ta povodna-prva generacia. Mne vydrzala tych 15000 km este ta starsia generacia. Ja samozrejme tym, ze zijem v Rakusku, ktori su tak ekologicki, ze ma niekedy ide az roztrhnut, nemusim mat v lete cez den zapnute svetla a tym mi vydrzia tieto ziarovky i dve zimy. Niekedy povazujem naozaj za zbytocnost, ked slnko svieti v lete ako dive, mat povinnost na Slovensku i cez den zapnute svetla (ak nemam denne Led-diody co nemam) :-!
Doporučujem. Ozaj výborné žiarovky, prvé som mal ONB ale nie plus. Tiež vydržali len pol roka (žiarovky z výroby rok), jazdím 25 000 km ročne. Na balení bola ale napísaná polovičná životnosť takže to beriem. Plusky by mali mať o niečo väčšiu výdrž. Teraz ich mám nahodené ale dal som si namontovať aj Philips LED denné svietenie. Som zvedavý koľko vydržia teraz.
já jezdím jen ve dne nebo po osvětleném obchvatu, proto kupuji no name žárovky 1 ks za 38 Kč a vydrží mi 2 roky
ANO, souhlasím,.....ALE ta životnost, při denním používání, nemám denní, občas nevydrží ANI půl roku,... 😢 😢 , ale jinak supr :yes:
Pro tuhle extrovertní skupinku na silnicích mám slabost. Musí nějak dát okolí najevo, že jejich vylítaná patnáctiletá troska z Áček má xenóny...teda jenom jako, ale na to se nehraje. Chytřejší brzy pochopí, že když je každé druhé auto problikává, tak asi něco nebude v pořádku. Těm ostatním přeju příjemnou a ZASLOUŽENOU jízdu při dálkových světlech protijedoucí Scanie.
Tu pridavam este, podla mna "najsirsi" test autoziaroviek na europskom trhu. Myslim, ze ak aj niekto nevie po nemecky, tak je vysledok lahko zrozumitelny [odkaz]
Za seba ak mozem, vrelo odporucam skusit Osram Night Breaker Plus. Uz som vyskusal vseliake, pretoze tie, co tam dava Kia do prvovyroby, stoja za..... . Pred kupom som si precital vsetky mozne testy a vo vsetkych vyhral prave tento typ. Druhy - s vyraznym odstupom - skoncil Bosch. Osram ma sice aj jednu nevyhodu, i podla skusenosti druhych, ako i moja osobna skusenost hovori, ze nevydrzia viac ako 10 mesiacov (u mna to bolo asi 15000 najazdenych km). Cena sa pohybuje okolo 20 eur, co nie je malo, ale ten rozdiel svietivosti je oproti inym vyrobcom pripastne velky v prospech Osram.Naozaj doporucujem.